| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 20:55
|
|
|
|
| SJOUKE879 schreef: | Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.
sjouke |
Het woord begrip wordt net zoals de woorden empathie, respect wel eens gebruikt zonder dat we echt wel weten waar het over gaat. Het staat mooi op je CM-cv en meestal hebben we ook de intentie die woorden in werkelijkheid om te zetten. We verlangen soms iets van een ander wat wel zelf moeilijk kunnen naleven. Ik zeg niet dat we dat bewust doen. Neen zeer zeker niet. Alleen blijkt de praktijk anders te zijn dan onze bedoelingen en verlangens.
Begrip is iets dat in je moet zitten maar zich ook verder moet ontwikkelen. Het heeft tijd nodig om tot zijn volle uiting te komen. Als die er al komt. Enkele jaren geleden zei mijn moeder me naar aanleiding van hun 40ste huwelijksverjaardag dat ze na 40 jaar nog steeds mijn vader leerde kennen, leerde ontdekken. Hem kon aanvaarden zoals hij was. Ze bedankte me ook omdat ik op 16 jarige leeftijd hen beide eens bij hun nekvel nam en hen voorstelde om eens goed naar hun huwelijk te kijken. Na de zoveelste hartverscheurende ruzie was deze ingreep wel nodig. Na de Complete zat ik in een donkere koude kerk voor het altaar geknield en overdacht ik de woorden van mijn moeder. De tranen kwamen met liters. Begrip is meer dan een goede intentie, het is meer dan woord dat uit 6 letters bestaat. Begrip is luisteren, praten en vooral veel geduld hebben. Althans, zo heb ik het ervaren in een vrij bewogen leven.
Begrip is echt meer dan iets willen nastreven. Het is werken en het geduld willen opbrengen. Begrip is ook begrip hebben wanneer het over jezelf gaat. Vooral wanneer het over jezelf gaat want we zijn ook maar mensen die hier en daar eens een steekje laten vallen.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 20:56
|
|
|
|
| SJOUKE879 schreef: | Wat ik vaak zie in vele relaties dat begrip enkel een oppervlakkig betekenis heeft. Begrip voor elkaar, elkaar begrijpen zowel in goede als kwade tijden.
Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.
Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?
http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI
Gegroet en gezegend,
sjouke |
Hoi Sjouke,
Ik vind dat je het filmpje mooi in elkaar gezet hebt. Leuk om naar de gezichten te kijken. De muziek vind ik echter niks. Ik vind het een blikkerig lied, en ik werd er een beetje treurig van eerlijk gezegd. De clou van het verhaal kwam iets te laat vond ik, te laat om positief te kunnen zijn. Zelf herken ik daar niets in. Dat kan ik van je filmpje niet zeggen. Met liefde en aandacht voor de ander gemaakt, zo komt het op mij over. Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 20:57
|
|
|
|
Gevoelens, wanneer leren we elkaar begrijpen? Wanneer staan we open om elkaar te begrijpen zoals het hoort. Hieronder een filmpje dat ik met fotos van bekende vrienden in elkaar heb gezet.
Er is weinig begrip vandaag de dag, en dat egoisme de hand heeft genomen zowel in de wereld als onder de gelovigen. Hoe kun je een relatie voort zetten zonder begrip voor elkaars gevoelens?
http://www.youtube.com/watch?v=45LZxfCR3mI
Gegroet en gezegend,
sjouke |
Hoi Sjouke,
Ik vind dat je het filmpje mooi in elkaar gezet hebt. Leuk om naar de gezichten te kijken. De muziek vind ik echter niks. Ik vind het een blikkerig lied, en ik werd er een beetje treurig van eerlijk gezegd. De clou van het verhaal kwam iets te laat vond ik, te laat om positief te kunnen zijn. Zelf herken ik daar niets in. Dat kan ik van je filmpje niet zeggen. Met liefde en aandacht voor de ander gemaakt, zo komt het op mij over. Bedankt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:09
|
|
|
|
wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er vaak niet meer gegroet wordt als je de chatbox inkomt eerder als je binnenkwam werd er nog normaal hoi ...... gezegd helaas zijn er steeds meer mensen die blijkbaar alleen nog groeten als er iemand binnenkomt waar ze echt wat mee hebben of wordt er helemaal niet meer gegroet niet echt sociaal naar anderen toe lijkt mij maar goed kan ook aan mij liggen natuurlijk maar ik voel me de laatste tijd helaas steeds minder welkom in de chatbox en ben er ook steeds minder vaak te vinden
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:16
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nu kun je t helemaal wel vergeten marijan; eerst reageert mario op een dames topic, nu gaan de heren ook nog je neus voorbij geloof ik.....  |
Jullie regearen n.b. op een mannentopic en er komt prompt een slotje op...Hannah ik zou zeggen hou het bij picknicken.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op maandag 6 september 2010, 21:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik las in eerste instantie net als later bij de dames.....vond het wel een leuk idee... |
tja, je hebt wonderen en je hebt iets onmogelijks
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:25
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Jullie regearen n.b. op een mannentopic en er komt prompt een slotje op...Hannah ik zou zeggen hou het bij picknicken. |
we gaan zeker picknicken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:29
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er vaak niet meer gegroet wordt als je de chatbox inkomteerder als je binnenkwam werd er nog normaal hoi ...... gezegd helaas zijn er steeds meer mensen die blijkbaar alleen nog groeten als er iemand binnenkomt waar ze echt wat mee hebben of wordt er helemaal niet meer gegroet niet echt sociaal naar anderen toe lijkt mij maar goed kan ook aan mij liggen natuurlijk maar ik voel me de laatste tijd helaas steeds minder welkom in de chatbox en ben er ook steeds minder vaak te vinden |
Dat is mij ook op gevallen Renske. Ik ga er dan maar vanuit dat er zo'n heftige discussie is dat er geen tijd is om te groeten. Maar prettig is het niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:32
|
|
|
|
Maandag 6 September; Hand. 4: 13-20, Horen, zien en spreken.
De leden van de Joodse Raad zijn verbaasd: die twee oproerkraaiers uit de tempel zijn eigenlijk maar ongeletterde en eenvoudige mensen. Vissers ui thet noorden, uit Galilea. In de taal waarin het Nieuwe Testament is geschreven, het Grieks, staat voor het woord 'eenvoudig' een uitdrukking die wij ook kennen: 'idioot.' Zo noemen zij al gauw iemand die al te simpel is: een idioot. Hij weet niet beter, zeggen we dan. En we wijzen met onze vinger naar ons voorhoofd. Getikt. Mesjokke. Idioot. Die indruk maken Petrus en Johannes ook. Daar staan ze, tegenover de deftige leden van de Joodse Raad. Ongeletterde en eenvoudige mensen. Hun dialect verraadt hun afkomst. Simpele zielen zijn het. Zeg maar: Idioten. Ze zijn niet wijzer! Maar naast Petrus en Johannes staat de verlamde. Met beide benen op de grond! Daar hebben de hoge heren niet van terug. Alleen: de naam Jezus willen ze niet meer horen. Dat moet afgelopen zijn! En daarom verbieden ze de apostelen nog langer die naam te noemen. Maar: ze ver krijgen ze Petrus en Johannes niet. Hun antwoord is eenvoudig: Wij kunnen niet nalten te spreken van wat we hebben gehoord en gezien! Horen, zien en zwijgen - dat spreekwoord kennen we. Maar de Geest leert ons een ander gezegde: Horen, zien en spréken!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJOUKE879
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:41
|
|
|
|
Dank jullie wel voor de goede reacties. Zo weet ik ongeveer ook hoe anderen er naar kijken. En een eigen mening is wel gezond. Vind het ook wel bijzonder hoe de één denkt, en de ander weer anders denkt. Wederom, bedankt. En wat betreft t filmpje, ja heb ik eigenlijks voor vrienden gemaakt. Dat zijn dus die mensen op die foto's. En inderdaad niet iedereen is een liefhebber van piratenmuziek. Maar goed, ik vond naar mijn mening het nummer een rakertje, als ik 't zo mag zeggen. En ja tis inderdaad ook wel een trieste nummer, maar ja...
Maar is wel fijn dat je dingen kunt bespreken hier. Dat is wel leuk.
Sjouke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:42
|
|
|
|
|
Maar na de zondeval blijven we wel verantwoordelijke wezens, zijn we nog steeds de kroon van de schepping en stadhouder van de aarde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 21:50
|
|
|
|
Het zijn vaak dezelfde mensen. Als ze niet groeten, hou ik mijn eer aan mijnzelf. Je moet ook niet te vaak komen anders wordt het een sleur. Alles op z'n tijd is het leukst.
Positief bekijken soms en niet alles van teveel doen.
Groeten van Katja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:01
|
|
|
|
Ik sta bij het graf, alleen Mijn ogen-door tranen heen- tasten langs letters op de steen. Ik sta bij het graf,alleen.....
En pijnlijk woelt in mij het verdriet om het liefst dat in hen mij verliet. 'O God, mijn ouders missen kan ik niet help mij in mijn verdriet!
Geef dankbaarheid voor wat ik ontving! Een steen is slechts een kil , doods ding, maar warm is mijn herinnering, aan wat ik in hen ontving!
Ik sta bij het graf,alleen. Mijn ogen-door tranen heen- tasten langs letters op de steen Ik sta bij het graf,ALLEEN????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:02
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er vaak niet meer gegroet wordt als je de chatbox inkomt eerder als je binnenkwam werd er nog normaal hoi ...... gezegd helaas zijn er steeds meer mensen die blijkbaar alleen nog groeten als er iemand binnenkomt waar ze echt wat mee hebben of wordt er helemaal niet meer gegroet |
Komt misschien ook door al die mensen die binnenkomen, gegroet worden, niks terug zeggen en weer weg gaan? Ik Wacht tegenwoordig 10 seconden voor ik groet....groot gedeelte is dan namelijk alweer vertrokken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:08
|
|
|
|
effe topic weer omhoog hijsen. voor we het weten is het 25 september. droog weer is al besteld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:09
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Komt misschien ook door al die mensen die binnenkomen, gegroet worden, niks terug zeggen en weer weg gaan? Ik Wacht tegenwoordig 10 seconden voor ik groet....groot gedeelte is dan namelijk alweer vertrokken. |
nee niet alleen daardoor ik kom soms binnen en dan zegt niemand wat en een minuut later nog niet er wordt soms ook heel selectief begroet want toen er vanavond iemand anders binnenkwam werd die wel begroet door mensen die daar wat mee hebben blijkbaar dat stoort mij wel moet ik zeggen maar goed dat moet iedereen ook zelf weten maar erg prettig komt het in ieder geval niet over en dat is wat ik er mee aan wil geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:09
|
|
|
|
Zo ................ en nu zijn we allemaal op de hoogte van hoe de chatbox werkt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:12
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | Ik kan niet mee Moet dat weekend werken
Heeft iemand nog tips voor een ander uitje, misschien wat dichterbij het noorden?
Veel plezier de 25e |
Zilveruitje? Gebakken uitje? Zo, dat zijn er al twee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:42
|
|
|
|
|
mooi!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHANDLER627
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:51
|
|
|
|
Eenzaamheid is 'alleenzaamheid', een gat dat God Zelf niet kan invullen in je leven. Daarvoor heeft Hij Adam èn Eva geschapen, voor elkaar. Tenzij je je dat gemis gaat onderdrukken door je, als overlevingstechniek, te veel en kunstmatig (net als met je werk of hobby) op 'Hem' te richten. En dus 'christelijker' te worden dan je eigenlijk bent (of behoort te zijn). Je moet je juist op dat gat richten (onder Zijn leiding). Want als alleenzaamheid een probleem is, mis je een gereedschap om je eigen leven te verbeteren. En ben je dus alleen nog niet één... (of 100% jij, zoals Hij jou bedoeld heeft en waarin Hij je wil ver-vòl-maken). Het gevoel dat ermee gepaard gaat, is lastig. Zelf vind ik het niet erg vrijgezel te zijn, maar wel erg om vrijgezel te wòrden... Als vrijgezel richt ik mijn gevoel op mijn leven en geniet ervan. En ga niet ondertussen ook in die andere, gewenste droomwereld leven met 'had ik maar een arm om me heen' of 'jammer dat er niemand thuis op me wacht' of 'zit ik weer alleen bij een cabaretvoorstelling'. Die droomwereld komt pas in de picture als ik weer bezig ben met een relatie aan te gaan. Ora et labora - je moet er wel wat voor doen! En ik kan er dan met haar over praten en vorm aan geven. Maar dit is mijn manier om hiermee om te gaan. Leren (be)leven in het nù met wat je wel hebt. En wat je niet hebt, niet te gaan missen, want Hij geeft je niet altijd wat jij wìlt, maar als jij wilt wel altijd wat jij nòdig hebt. En dan kun je je nu richten op wat jij wel kunt doen als vrijgezel, wat je later niet meer kunt doen in een relatie. Laat Vader jouw Helper zijn! Maar ook jouw Geneesheer. Want vaak leeft er onderhuids nog oud zeer...
Laatst aangepast door
|
CHANDLER627
|
op dinsdag 7 september 2010, 00:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:57
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | we gaan zeker picknicken  |
we?????? ikke niet hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KABEE354
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 22:58
|
|
|
|
Sjonge Chandler, dank voor dit delen. Een gaaf gezichtspunt zo. Onze Heer wil een rijk leven voor ons allen, maak daar dus wat van in je eigen omstandigheden. Moeilijk inderdaad, maar Hij wil je helper zijn en Hij zál dat zijn wanneer je op Hem vertrouwt. Het lukt me steeds beter om mijn hoofd boven dat maaiveld van overleven uit te steken. Dank aan God. ook voor bemoediging zoals dit bericht...
| CHANDLER627 schreef: | Eenzaamheid is 'alleenzaamheid', een gat dat God Zelf niet kan invullen in je leven. Daarvoor heeft hij Adam èn Eva geschapen, voor elkaar. Tenzij je je dat gemis gaat onderdrukken door je, als overlevingstechniek, te veel en kunstmatig (net als met je werk of hobby) op 'Hem' te richten. En dus 'christelijker' te worden dan je eigenlijk bent (of behoort te zijn). Je moet je juist op dat gat richten (onder Zijn leiding). Want als alleenzaamheid een probleem is, mis je een gereedschap om je eigen leven te verbeteren. En ben je dus alleen nog niet één... (of 100% jij, zoals Hij jou bedoeld heeft en waarin Hij je wil ver-vòl-maken). Het gevoel dat ermee gepaard gaat, is lastig. Zelf vind ik het niet erg vrijgezel te zijn, maar wel erg om vrijgezel te wòrden... Als vrijgezel richt ik mijn gevoel op mijn leven en geniet ervan. En ga niet ondertussen ook in die andere, gewenste droomwereld leven met 'had ik maar een arm om me heen' of 'jammer dat er niemand thuis op me wacht' of 'zit ik weer alleen bij een cabaretvoorstelling'. Die droomwereld komt pas in de picture als ik weer bezig ben met een relatie aan te gaan. Ora et labora - je moet er wel wat voor doen! Kan ik er met haar over praten en vorm aan geven. Maar dit is mijn manier om hiermee om te gaan. Leren (be)leven in het nù met wat je wel hebt. En wat je niet hebt, niet te gaan missen, want Hij geeft je niet altijd wat jij wìlt, maar als jij wilt wel altijd wat jij nòdig hebt. En dan kun je je nu richten op wat jij wel kunt doen als vrijgezel, wat je later niet meer kunt doen in een relatie. Laat Vader jouw Helper zijn! Maar ook jouw Geneesheer. Want vaak leeft er onderhuids nog oud zeer... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 23:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Gijsbert? Marijan en ik hadden al besloten dat we bij de broers gingen logeren...........  |
Dan ga ik Gijsbert een brief schrijven lijkt mij wel leuk een boer
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op maandag 6 september 2010, 23:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 6 september 2010, 23:46
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Dan ga ik Gijsbert een brief schrijven lijkt mij wel leuk een boer  |
Er zijn drie broers Carien.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 00:05
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Er zijn drie broers Carien.....  |
Willemijn.... dan worden wij schoonzusjes, en dan allemaal in 1 huis?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 00:38
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | De jarige van vandaag is ons aller Geert Wilders... 47 ondertussen en nog geen grijs haartje te ontdekken!!
Proficiat Geert  |
Als je al geen lid was heb je hem zeker een aanmeldings kaart met jouw lidmaatschap gestuurd ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 00:47
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Zo ................ en nu zijn we allemaal op de hoogte van hoe de chatbox werkt.  |
Werkt tie nu wel of niet, das me nog niet helemaal duidelijk .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEREND677
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 01:21
|
|
|
|
is u2 beter als micheal w smith???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 01:30
|
|
|
|
| BEREND677 schreef: | | is u2 beter als micheal w smith??????? |
Smaken verschillen natuurlijk, maar of ik U2 beter vind dan Micheal W Smith, nee, in hun stijl zijn ze allebei uniek ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MILCO897
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 september 2010, 01:37
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Toen op 9/11 het vliegtuig Toren 1 binnenvloog werd hij bestuurd door Mohammed Atta. Een naam die ik nooit zal vergeten, een foto waarbij het kwaad al zichtbaar was. Deze man studeerde in Dld, had daar een kring om zich heen verzameld. Daarna is hij naar Amerika gegaan om vliegles te krijgen. Een andere piloot had een vriendin die op hem wachtte in Duitsland. De wrange conclusie is eigenlijk dat de terroristen door het Westen gevoed zijn, genoten hebben van onze welvaart en uiteindelijk hun opleiding in Duitsland en Amerika genoten hebben. Ben ik tegen immigratie nee, natuurlijk niet. Ik wil ook niet oproepen tot verdeeldheid of vijandigheid tot de islam.
Nu worden we geconfronteerd met een ramp in Pakistan. Voor Al Qaida is het nu moeilijker geworden om terrorsitische aanslagen te plegen, omdat het land gewoon in water ligt. Als we zomaar klakkeloos gaan helpen, zorgen we er dan ook niet voor dat Al Qaida weer sneller kan toeslaan? En wie helpen we dan eigenlijk? Voeden we niet het monster dat ons later weer zou willen vernietigen? De terroristen willen ons vernietigen, maar tegelijkertijd genieten ze ook weer van onze welvaart.
Een paar opmerkingen, niet om te veroordelen, maar om te bespreken... |
CHATULIEM 619,
Mijn persoonlijke mening is niets te geven aan moslimlanden, dat word al inmiddels door die atheísten in Den Haag voor ons gedaan . Nederland geeft 1 miljoen voor een moskee te bouwen in Ground Zero dit doet men nu met onze belasinggeld . Er is dus een scheiding tussen kerk en staat , maar blijkbaar niet tussen de Islam en de Nederlandse staat . Ik zou u allen graag verwijzen naar het volgende , In 2009 zijn er ruim 165000 christenen vanwegen hun geloof vermoord, vooral door moslims. Op dit moment worden er over de hele wereld tussen de 200 en 300 miljoen christen vanwegen hun geloof in Jezus Christus vervolgd 80 % van deze vervolging vindt plaats in moslimlanden, zendingswerk is strafbaar en verboden en zelfs op 16 juli 2010 werd er in Marokko 130 christenen uit gezet. Deze achterlijke dictatuur zou eens moeten stoppen jegens christenen. Christenen zouden eens wat minder timide moeten zijn , en zich niet achter de bijbel moeten verschuilen. Een ieder heeft zijn eigen mening , maar uitspraken als wij hebben ook de opdracht om goede rentmeesters te zijn gaat hier niet op. Ik merk hier dan ook op dat er christenen zijn , die hun eigen geloof verloochenen sterker nog men tracht iets wat krom is weer recht te buigen, Gods woord word hier in de wind geslagen maar ja wij leven nu toch in de eind tijd en zijn op weg ons christelijk geloof en ons zelf te vernietigen , Paulus moest zich ook fel verdedigen tegen een verdraaiing van de evangelie ( Galaten ). Ik mag dan ook aannemen dat wij allen geloven dat het onze Heilige plicht is om onzelf te identificeren met de zichtbare gemeente van Christus ( handelingen 16, vers 5 en Hebreeën 10 , vers 25 ) Wij geloven dat de bijbel Gods onfeilbaar woord is en dat wij Hem door Zijn woord kunnen leren kennen, omdat onze gedachten nogal eens afwijken van Zijn wegen en gedachten. Het is daarom nodig om Zijn woord te kunnen verstaan , maar word het woord van God door vele dwaalleraars met hun zinloos gezwets anders uitgelegd ( 2 Timoteüs 2 vers 10 t/m 26 ). Een Christen laat zich niet in met een ander geloof , en helemaal niet met een geloof als de Islam dat als doel heeft het Christendom te vernietigen. Volgens Luther is de Islam een gestalte van de duivel en mohammed de Antichrist, qua gevaar slechts vergelijkbaar met de andere Antichrist, de Paus erkent deze reformator dan niet de talrijke overeenkomsten tussen Islam en Christendom ? ja maar juist die overeenkomst ziet hij als het product van een diabolische list om mensen te verleiden. Daarmee is het zoeken naar wat moslims en christen bindt feitelijk een uitzichtloze onderneming elke overeenkomst leidt de mens dan immers op de weg van de duivel. Ook werd er op 29 januari 2010 door Antichristen in Nederland, een Islamdebad gehouden , ook in dit debad keerde de Islam zich tegen de Christenen, de Islam kent geen verdraagzaamheid jegens het Christendom en er sloop gif door het debat over de religie in de publieke ruimte waarbij ,, door het Christendom gelouterde waarden worden aangevreten " .
Dus mensen wees waakzaam .
Milco.
Laatst aangepast door
|
MILCO897
|
op dinsdag 7 september 2010, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|