| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:45
|
|
|
|
Morgen is voor ons verborgen, morgen dat weet God alleen. En geen sterveling,geen 1, kan ook maar 1 dag of uur blikken in Gods raadsbestuur.
Morgen is voor ons verborgen. Is het vreugd of ongeval? Ach wij weten niet met al, wat de dag van morgen geven, of wat hij ons nemen zal!
Morgen is voor ons verborgen. Zal ons hart te bloeien staan, Met Gods weelde overlaan? Zullen wij over Gods hoogten, of ook door Zijn diepten gaan?
Morgen is voor ons verborgen. U en ik wij weten niet, wat de dag van morgen biedt. Maar Hij, die 't heelal omspant, houdt ook 'morgen' in Zijn Hand!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:46
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | euh Rens... ben ik erg beledigend als ik zeg dat ene E. niet zo veeleisend is?  |
Gelukkig voor jou is ene A dat ook niet he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 18:59
|
|
|
|
Sex is door God gegeven Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen. Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e) 1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. Jouw lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e) 1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding 1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.
Vind bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(e) Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?
Lees ook het bijbelboek van Hooglied.
God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden. 1 Tess 4:3-6 - Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen ((4:4) Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.) en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden.
Spr 28:13 - Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen, wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 september 2010, 19:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:01
|
|
|
|
Vrijdag 10 September; Hand. 8: 26-40, Een lift van een minister.
Het is niet zo maar iemand die daar in zijn wagen zit, op de weg van Jeruzalem naar Gaza. Het is de minister van financiën uit Ethiopië! Hij is naar Jeruzalem gereisd. Niet om zaken te doen, niet om te praten over de economie, maar om de God van Isaël te aanbidden. Nu is hij weer op de terugweg. Hij heeft waarschijnlijk in Jeruzalem een boekrol gekocht. In elk geval zit hij nu te lezen in het boek van de profeet Jesaja. Dat is een prachtig boek! Maar die 'arme' minister van financiën begrijpt er niet zo veel van... Op de weg loopt een man. Filippus. Door de Geest gestuurd. Hij hoort de minister lezen. Verstaat u ook wat u leest? Begrijpt u het? Misschien een brutale vraag. Maar de Geest maakt mensen vrijmoedig! Nee, zegt de minister. Ik begrijp er niets van! Waar heeft die profeet het over? Een schaap dat ter slachting wordt geleid... En dan begint Filuppus uit te leggen. Een preek onderweg. Het gaat over Jezus, de Messias, het Lam van God dat de zonder der wereld wegneemt. Ook die van de minister van financiën uit Afrika! De preek loopt uit op een doopdienst, zo maar aan de kant van de weg. Daarna is Filippus plotseling verdwenen. Maar de minister mist hem nauwelijks. Met vreugde reist hij verder! In de tempel te Jeruzalem kon hij God niet vinden. Daar was hij een vreemdeling, een buitenstaander. Maar dank zij Jezus hoort hij er nu bij, zo zwart als hij is. De Geest kent geen grenzen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATJA065
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:05
|
|
|
|
De website van Mary Kay is:
www.marykay.de
Als jullie nog vragen hebt, kun je mij mailen.
Groeten van Ineke.
Wie heeft interesse in Marykay producten. Een vrouw in Sliedrecht wil graag een soort party houden. Je hoeft niks te kopen en het is vrijblijvend.
Groeten van Katja.
Laatst aangepast door
|
KATJA065
|
op woensdag 22 september 2010, 23:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:18
|
|
|
|
God haat de scheiding Mal 2:16 - Want Ik haat de echtscheiding, zegt de HERE, de God van Israël, en dat men zijn gewaad met geweldpleging overdekt, zegt de HERE der heerscharen. Daarom, weest op uw hoede voor uw hartstocht en weest niet ontrouw. Jezus zegt, "Geen scheiding behalve in omstandigheden van overspel. Mat 5:31-32 - Er is ook gezegd: Al wie zijn vrouw wegzendt, moet haar een scheidbrief geven. 32 Maar Ik zeg u: Een ieder, die zijn vrouw wegzendt om een andere reden dan ontucht, maakt, dat er echtbreuk met haar gepleegd wordt; en al wie een weggezondene trouwt, pleegt echtbreuk. Mat 19:3-9 - Mat 19:4-6 - Hij antwoordde en zeide: Hebt gij niet gelezen, dat de Schepper hen van den beginne als man en vrouw heeft gemaakt? 5 En Hij zeide: Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen en die twee zullen tot één vlees zijn. 6 Zo zijn zij niet meer twee, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Man en vrouw zijn aan elkander gebonden totdat de dood hun scheidt. Rom 7:1-3 - Of weet gij niet, broeders, – ik spreek immers tot wie de wet kennen – dat de wet heerschappij voert over de mens, zolang hij leeft? 2 Want de gehuwde vrouw is door de wet aan haar man gebonden, zolang deze leeft; wanneer echter de man sterft, is zij ontslagen van de wet, die haar aan die man bond. 3 Zo zal zij dan, indien zij bij het leven van haar man een ander tot man neemt, echtbreekster heten; wanneer echter de man sterft, is zij vrij van de wet, zodat zij geen echtbreekster is, indien zij zich aan een andere man geeft.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 september 2010, 19:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:37
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | nee hoor anders was ie inderdaad niet op mij gevallen
ik ben nl. lelijk, arm en heb megaveel problemen |
Lelijke mensen bestaan niet Rens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:44
|
|
|
|
Dit leek me een mooie plek om te kijken of het me hier ook lukt (net als op m'n eigen profiel) een spelletje te plaatsen...
Ik ben benieuwd...
{edit} Opzich dacht ik al wel dat het niet zou werken... maar nooit geschoten is altijd mis. 
Dan alsnog maar een link naar een erg lachen spelletje...
http://www.onemorelevel.com/game/snot_put
Dus als je een keer niet veel zinnigs te doen hebt, dan kun je ipv uit je neus eten, het groene spul ook wegsmijten... hoe ver kom jij? 
Snot-put dus!
{edit2}
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op zondag 24 oktober 2010, 20:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:49
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Dit leek me een mooie plek om te kijken of het me hier ook lukt (net als op m'n eigen profiel) een spelletje te plaatsen...
Ik ben benieuwd...
<div style="width: 500px; height: 500px; margin: auto;"> <object width="500" height="500"> <param name="movie" value="somefilename.swf"> <embed src="http://static.onemorelevel.com/games3/snotput.swf" width="550" height="400"> </embed> </object> </div> |
Niet dus................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 19:51
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | gelukkig staat er 'per vers'
 |
Ja, Griffin, want de verleiding is groot om die 2 woorden aan elkaar te schrijven en dan gebruik te maken van een woorspeling. Je zou dit wel kunnen doen indien je een goed contact hebt of een verstaander met die bepaalde humor. Toch nu maakte ik de indruk op per vers lezen. Hmmm, een beetje ingewikkeld allemaal, hé ...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:14
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Dit kwaad beperkt zich echt niet tot mannen. En de methodes die toegepast worden zijn bepaald achterbaks. Het is inmiddels al lang achter de rug en ik kan persoonlijk goed met afwijkend gedrag omgaan. Maar ik wil krachtig bestrijden dat dit soort zaken alleen door mannen plaatsvinden die vrouwen lastig vallen. Stalkende dames spelen het vaak met dezelfde methodes die veelal voor het gedrag van ruziënde vrouwen onderling gebruikt worden, kwaadsprekerij, verdachtmakingen, roddels en kwalijke suggesties. Ik had het geluk dat in mijn omgeving het vertrouwen in me groot genoeg was om de dame in kwestie te ontmaskeren. Maar zonder dat vertrouwen kun je van dit soort vuiligheid met voorbedachte rade toch wel flink last hebben, zeker als je je door je werk in een kwetsbare positie bevindt. Vrouwen lijken vaak extremer in alles. Zijn vrouwen goed dan zijn het soms engelen, maar de foute vrouwen hebben op zijn minst duivelse trekjes. Waarmee ik niets af wil doen van het kwaad door mannen aangericht. Maar het kwaad in verbroken relaties is beslist geen exclusief mannelijke aangelegenhei
Thomas, die de woorden van Pieter dubbel wil onderstrepen. |
even uitwaaien aan het wad joh...ziet de wereld er meteen een stuk aangenamer uit....
Wat is er toch met het wad....
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op zaterdag 11 september 2010, 09:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Is ook regelmatig gedaan, en het is maar goed ook. Want er zitten hier wel mensen met verkeerde motieven op de site. |
Je kan wel afreageren op het forum zoals je suggereert maar aan een verhaal zitten altijd twee kanten Chatuliem. Mensen raken hun frustraties kwijt op het forum maar het is hunverhaal zoals het gegaan is. Misschien heeft de andere partij een heel andere beleving van het verhaal......En dan die verborgen boodschappen....... Maar ja, een beleving is een beleving.......... En Chatuliem, als jij hier nu een verhaal leest van iemand waar je contact mee had en jouw beleving is totaal anders? En je leest het hier bijna met naam en toenaam op het forum? Ik blijf het niet netjes en zeker niet christelijk vinden.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLANDA074
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:29
|
|
|
|
| KATJA065 schreef: | Ik wil van iemand houden Heer, ik moet van iemand houden; heel mijn wezen is verlangen; mijn hart, mijn lichaam, hunkeren in de nacht naar en onbekende om van te houden.
Mijn armen slaan in het rond en ik kan geen voorwerp voor mijn liefde grijpen. Ik ben alleen en wil met z'n tweeën zijn. Ik praat, en er is niemand om te luisteren. Ik leef, en er niemand om mijn leven te delen. Waarom zo rijk zijn en niemand hebben om rijk te maken? Waar komt deze liefde vandaan? Waar gaat ze naar toe? Ik wil van iemand houden, Heer, ik moet van iemand houden.
Hier, vanavond, Heer, is al mijn liefde ongebruikt. |
Een traantje valt langs mijn wang naar beneden, zo mooi Zo ook mijn gevoel, dank je
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 20:55
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan;
hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 36 jaar grace 585 54 jaar muischje susannah475 44 jaar (onder voorbehoud) hechas020 48 jaar marianne 129 49 jaar (evt met kinderen) thabitha338 49 jaar angelique327 (leeftijd niet van toepassing; OUD) katja065 "honderd" jaar met introducee annette 965 49 jaar wadriaan 54 jaar eveline482 55 jaar
billy701 48jaar Crossroad317 3 plaatsen, vanaf Coevorden A28 / A50 wim727 (42) met 2kids (ondervoorbehoud) MarcoWaal200 39 jaar zonder kinderen) 3 plaatsen Omg. Sliedrecht A15 herman388 48 jaar, omg dordrecht, 3 plaatsen yes356 45 jaar frank627 46 jaar william521 39 jaar roel350 42 jaar
14 dames en 9 heren dus....
het zou fijn zijn als jullie allemaal een prikbordje zouden willen plaatsen, en op het laatste bericht reageren, anders bestaat de kans dat er namen van de lijst raken, namelijk! overigens begint het lijstje weer prettig te groeien! wie wil er nog meer mee? you're welcome!
. |
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 10 september 2010, 20:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:38
|
|
|
|
| JOLANDA074 schreef: | Een traantje valt langs mijn wang naar beneden, zo mooi Zo ook mijn gevoel, dank je |
is er dan niemand die die traan van jou wil deppen misschien wel in ruil voor gevoel
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:52
|
|
|
|
Mar,
Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?
Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he? Wat is jouw persoonlijke zonde? Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:54
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: |
Gelukkig voor jou is ene A dat ook niet he  |
Ik wel hoor, ik ben met je getrouwd om je rijkdom  Daarnaast had ik een erfgenaam nodig en aangezien jij al blijk had gegeven dat je kindjes ter wereld kon brengen, kwam je in aanmerking he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Mar,
Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?
Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he? Wat is jouw persoonlijke zonde? Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke? |
Blijkbaar treft het jou....!!!
Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen. Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.
Mijn huwelijk is gestopt door de dood.
Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft gezegd.
Wie de schoen past trekt hem aan.
Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???
Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen. Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 september 2010, 22:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:16
|
|
|
|
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.
Misschien is het dan maar beter er niet zo oordelend over te zijn Mar.............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.
Misschien is het dan maar beter er niet zo oordelend over te zijn Mar............. |
Ik oordeel niet. Het zijn de woorden van......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 10 september 2010, 22:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:26
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Sex is door God gegeven Heb 13:4 - Houd het huwelijk in ere, in alle omstandigheden, en houd het echtelijk bed zuiver, want overspeligen en echtbrekers zal God veroordelen. Vervul je taken naar je echtgeno(o)t(e) 1 Kor 7:3 - een man moet zijn vrouw geven wat haar toekomt, evenals een vrouw haar man. Jouw lichaam behoort ook aan je echtgeno(o)t(e) 1 Kor 7:4 - Een vrouw heeft niet zelf de zeggenschap over haar lichaam, maar haar man; en ook een man heeft niet zelf de zeggenschap over zijn lichaam, maar zijn vrouw. Weer hou je alleen als je er beiden mee instemt. Want weerhouden kan leiden tot verleiding 1 Kor 7:5 - Weiger elkaar de gemeenschap niet, of het moest zijn dat u er wederzijds mee instemt u enige tijd aan het gebed te wijden. Kom daarna echter weer samen; anders zal Satan uw gebrek aan zelfbeheersing gebruiken om u te verleiden.
Vind bevrediging bij je eigen echtgeno(o)t(e) Spr 5:18-20 - Moge je bron gezegend zijn, moge de geliefde van je jeugd je vreugde geven. Ze is zo lieflijk als een hinde, bekoorlijk als een ree. Ze laat je altijd van haar borsten drinken, je kunt eindeloos verzinken in haar liefde. Waarom, mijn zoon, zou je dan dwalen bij een lichtzinnige vrouw, je vlijen aan de borsten van zo’n afgedwaalde?
Lees ook het bijbelboek van Hooglied.
God wil dat een ieder van ons, seksueel immoreel gedrag vermijden, inclusief seks voor het huwelijk en leren dat wij onze lichamen in bedwang kunnen houden. 1 Tess 4:3-6 - Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen ((4:4) Ook mogelijk is de vertaling: ‘dat ieder van u heilig en eerbaar met zijn vrouw leeft’.) en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden.
Spr 28:13 - Wie zijn fouten verbergt, zal geen voorspoed kennen, wie ze toegeeft en vermijdt, krijgt vergeving. |
Ik begrijp niet waarom dit hier staat. Dit topic gaat over sex voor het huwelijk. en niet over sex in en of buiten het huwelijk. weet niet zo goed wat ik als alleenstaande moet met bovenstaande teksten. Zoek bevrediging alleen bij je echtgenoot? Welke?? En volgens mij zijn hier nogal wat alleenstaande dacht ik zo
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:34
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Blijkbaar treft het jou....!!!
nah, het irriteerd me hooguit als mensen de eigen balk niet zien
Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen. Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.
doe dan niet net alsof
Mijn huwelijk is gestopt door de dood.
wist ik, daarom verbaas ik mij dat jij een onderwerp waar je geen ervaring mee hebt, gebruikt om jezelf als heilige te profileren.
Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft gezegd.
en jij denkt werkelijk dat dit nooit eerder door anderen in het echte leven al is gezegd tegen de gescheiden mensen hier?
Wie de schoen past trekt hem aan.
Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???
weet ik niet, interesseerd mij verder niet, hoewel ik je, net als iedereen op deze site, veel geluk toewens.
Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen. Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen. |
Nogmaals Mar, de meeste gescheiden mensen op deze site hebben genoeg ellende achter de rug, eerst in een mislukt huwelijk, en later met veroordelingen en onbegrip vanuit familie, kerk en het hele sociale netwerk waarin ze zitten (of is het inmiddels zaten? ) CM moet een veilige haven zijn, waar deze mensen rust kunnen vinden en mogelijkheden hebben om verder te kunnen met hun leven. Het laatste wat dan mag gebeuren is dat iemand die geen benul heeft van wat ze doorgemaakt hebben, en vaak nog steeds doormaken, ze hier ff met behulp van wat bijbelteksten komt veroordelen.
Ik hoop dat je dit nu begrijpt en met dat tekstensmijten stopt, ik neem tenminste aan dat je er niet op uit bent de wat labielere gescheiden mensen een dermate schuldgevoel aan te praten dat er wellicht dingen gebeuren die niemand wil...?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:36
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Het zijn niet mijn woorden. |
Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God. Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen? Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten??? Waarom ze nog eens neerzetten?? Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven. Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??
Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk. Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn...... En dat doet pijn Mar!!
Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd. Daar houd ik me maar aan vast.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Nogmaals Mar, de meeste gescheiden mensen op deze site hebben genoeg ellende achter de rug, eerst in een mislukt huwelijk, en later met veroordelingen en onbegrip vanuit familie, kerk en het hele sociale netwerk waarin ze zitten (of is het inmiddels zaten? ) CM moet een veilige haven zijn, waar deze mensen rust kunnen vinden en mogelijkheden hebben om verder te kunnen met hun leven. Het laatste wat dan mag gebeuren is dat iemand die geen benul heeft van wat ze doorgemaakt hebben, en vaak nog steeds doormaken, ze hier ff met behulp van wat bijbelteksten komt veroordelen.
Ik hoop dat je dit nu begrijpt en met dat tekstensmijten stopt, ik neem tenminste aan dat je er niet op uit bent de wat labielere gescheiden mensen een dermate schuldgevoel aan te praten dat er wellicht dingen gebeuren die niemand wil...? |
ben het helemaal met Pieter eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:45
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Ik oordeel niet. Het zijn de woorden van...... |
Je oordeelt aardig hoor en nogal met wat teksten uit de Bijbel.... Het lijkt mij zinnig als je geen uitlatingen doet over zaken die jouw inlevingsvermogen te boven gaan....... Hou je bij dingen die je kunt navoelen en waar je zeker wat zinnigs over kan zeggen.......... Het is maar een tip.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 10 september 2010, 22:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:46
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Nee Mar, dat klopt het zijn woorden uit de Bijbel, het Woord van God. Maar wat zou je denken.......zouden al die mensen hier die gescheiden zijn deze woorden niet kennen? Zouden ze daar niet mee hebben geworsteld toen ze in een .......nou ja.....welke situatie dan ook, zaten??? Waarom ze nog eens neerzetten?? Waarom de gescheidenen op de site nog eens een trap na geven. Is er al niet genoeg afwijzing geweest bij een scheiding??
Ik wilde in eerste instantie niet reageren omdat ik dezelfde gedachten had als dat Pieter beschreef. Alleen komen te staan doordat je partner overleden is is ook vreselijk. Maar door deze woorden hier, op deze manier, neer te zetten voelt het alsof je alle gescheiden mensen echt een trap na geeft. Jullie zijn fout jullie zijn veroordeelt tot een leven alleen zijn, jullie zijn...... En dat doet pijn Mar!!
Gelukkig weet ik dat ik een liefdevolle God/Vader heb, die net zo hard met mij mee huilt om deze gebrokenheid in de wereld. God, die mijn (ieders) situatie kent, die mij wel troost, steunt en bemoedigd. Daar houd ik me maar aan vast. |
God is liefdevoller dan het grondpersoneel he. De mens ziet wat voor ogen is, maar God kijkt in ons hart. Oordeelt niet opdat ge niet geoordeeld zult worden, maar kennelijk mag het wel als je maar met bijbelteksten je visie of je angst wilt onderstrepen.
Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom mensen met de Bijbel in de hand zo hard kunnen oordelen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 10 september 2010, 23:02
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|