ChristianMatch

Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:02

LEPELTJE037 schreef:
Daar komen ze inderdaad vandaan...

En welke baäl dien ik dan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:05

KATJA065 schreef:

Leuk Katja dat je ook mee gaat!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:07

WILLIE400 schreef:
Hmmm begint hier steeds meer een welles nietes onderwerp te worden.
Jammer dat sommige reacties ook wat neerbuigend over komen.
Volgens mij kan dat wel anders.
Ik heb wel een oplossing trouwens zal deze bij mijn baas ook eens voorleggen.
Ik houd voortaan rust van vrijdag middag t/m zondag avond. Knipoog smiley

Dat idee krijg ik ook al. Er wordt hier zo'n strijdpunt van gemaakt. Ik begrijp dat dus echt niet. Je zou de kern van het Evangelie bijna vergeten. Dat lijkt mij dus echt niet de bedoeling!
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:12

CHATULIEM619 schreef:
Straft God ons als we zondigen? Het is een vraag die me al een tijdje bezighoudt. Temeer omdat je zo vaak hoort dat de angst voor God de levens van mensen zo beïnvloedt. Om goed antwoord te kunnen geven op deze vraag moeten we eerst een nagaan, wat zonde is.

De eerste definitie die vaak gebruikt wordt, is de vertaling van het woord hamartia, wat het doel missen betekent. En inderdaad je kunt daar een heleboel mee. Het geeft de reden aan waarom we als mens niet zouden moeten zondigen, omdat het ervoor zorgt dat we het doel missen in ons leven. Dus eigenlijk zou je bij alles je de vraag moeten stellen: in hoeverre ondersteunt mijn gedrag het doel van mn leven en in hoeverre belemmert het dat.
Maar voor veel mensen is dit veel te abstract. Bovendien is het te subjectief. Wij als mens kunnen immers niet goed bepalen wat verstandig is of niet. Wij zouden geneigd zijn alles weg te redeneren en goed te praten, ook al weten we diep in ons hart wel, dat het niet zo is….

Gelukkig heeft God ons de Bijbel gegeven. De Bijbel staat niet alleen vol met regeltjes en wetten, maar Gods woord laat ook voorbeelden zien van mensen hoe ze leven met God. Wat voor invloed dat heeft voor hun dagelijks leven, hoe ze geholpen worden, hoe ze gered worden. De bijbel is in hoge mate een voorbeeld boek. En in dit boek lezen we ook dat mensen fouten maken, de mensen in dit boek zijn ook echt mensen met hun fouten en tekortkomingen.

Wat gebeurt er als mensen zondigen? De eerste reactie die je ziet, is dat Adam en Eva vervuld werden met schaamte voor elkaar. Ze moesten zichzelf bedekken voor elkaar. En dat is een duidelijk gevolg van zonde. Het is ook de grootste kracht van zonde, omdat de schaamte ervoor zorgt dat de zonde in stand blijft. We bedekken liever onze zonde, dan dat mensen erachter komen dat we zondigen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ons niet meer veilig voelen bij de ander, we hebben immers wat te verbergen. Schaamte zorgt er ook voor dat we ruimte geven aan andere zondes. En zo komen we langzamerhand in een vicieuze cirkel terecht. We schamen ons voor wat we gedaan hebben, we proberen het in ons hart goed te praten, we proberen de ander de schuld te geven en zo worden we prooi van onze eigen zonde en glijden we steeds meer af van het doel wat God ons gegeven heeft.

Een tweede aspect lezen we in dit gedeelte: vluchtgedrag. Adam en Eva durfden God niet meer onder ogen te zien. Ze waren bang voor Hem geworden. Ook dit zien we vaak in de praktijk gebeuren. Als mensen gevangen zijn in zonde, gaan ze God uit de weg. Ze bidden niet meer, ze zoeken niet meer de samenkomsten op. Omdat ze bang zijn geworden voor Zijn oordeel. Is God de wrede God die mensen zich voorstellen? Of is Hij juist degene die hun kan bevrijden? Niet God straft de mens, maar de mens straft zichzelf door te zondigen. Want omdat hij zondigt, komt hij onder invloed van de duisternis en is hij niet vrij. Terwijl het de wil van God is, dat de mens vrij komt….

Een derde aspect is afschuiven van verantwoordelijkheid. Adam gaf de schuld aan Eva, Eva gaf de schuld aan de slang…Terwijl ze alledrie verantwoordelijk waren voor hun eigen daden. Ook dit is een patroon wat we zien bij zonde. Hoe vaak wordt niet de duivel aangehaald als schuldige voor onze zonde? Of dat het aan de ander lag, dat die uitdaagde of verleidde. Of het lag aan de omstandigheden, of het lag aan te weinig slaap…We kunnen tal van redenen noemen om onszelf niet verantwoordelijk te stellen voor onze daden. Maar het wegschuiven van onze verantwoordelijkheid gaat aan ons knagen. Diep in ons hart weten we dat we fout bezig zijn. In het bovenste gedeelte hebben we gelezen dat de zonde ervoor zorgde dat zijn botten wegteerden.
Zonde kan leiden tot ziektes, depressies, migraine en overspannenheid. Uiteindelijk kan het je hele wezen vernietigen. Vooral mensen die moeite hebben met vergeven, weten wat voor invloed dat kan hebben op hun leven.

Vierde aspect: Zondaars zoeken bondgenoten. Mensen die ook zondigen, mensen die hun gedrag goedpraten. Onder het mom van: gedeelde zonde is halve zonde. Of als hij/zij het ook doet kan het niet zo erg zijn. Adam dacht dat immers ook. Eva had het gedaan en ze was niet meteen dood gegaan, dus hem zal ook wel niks gebeuren. Vaak zoeken we de rechtvaardiging van ons gedrag bij anderen, omdat we zelf wel weten dat we niet goed bezig zijn.

Op de bijbelschool gaf een leraar een wijze les: de ergste straf van de zonde is de zonde zelf. Ik heb in dit stukje kort weergegeven wat de gevolgen van zonde zijn. Waarom wil God niet dat we zondigen? Omdat we onszelf ermee straffen. We verliezen onze vrijheid tegenover elkaar. We gaan de ander liever uit de weg, we kunnen er zelfs ziek van worden, we zoeken verkeerde vrienden. En de vrijheid en de vrede waarin God wil dat we wandelen, is vervangen door gebondenheid, onvrede en duisternis.

God wil ons niet straffen. Hij wil dat we bevrijd worden van zonde. En Hij heeft daarvoor de Weg geopend. Dat vereist de volgende stappen: allereerst verantwoordelijkheid nemen voor je daden, vergeving vragen. De schuld op je nemen, zodat de last van de schuld overgenomen kan worden door Jezus. Ten tweede aanvaarden dat je niet alleen in staat bent om Zijn doel te volbrengen, en de hulp van God accepteren. Niet uit eigen kracht maar uit Zijn kracht zijn we in staat de zonde te overwinnen. Ten derde aanvaarden dat Jezus de Heer van je leven is. Dat Hij je mag leiden naar het eeuwige leven.
En met deze vraag wil ik eindigen: wil je leven in gebondenheid of wil je leven in de vrijheid die Christus geeft?

Mooi Chat!
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:14

[respectloos]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:41
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:14

MARTIN695 schreef:
Hallo Allemaal
Hier even een berichtje van mij.
Morgen ga ik weer voor 114 dagen naar Israël en hoop weer heel veel te zien.
Sjalom
Martin

Hallo zeg. 114 dagen, das bijna 4 maanden.
Hele fijne tijd toegewenst Martin.

Gr.
Visser, die al moet praten bij z'n baas voor 3 weken vakantie.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:15

CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

MAR907 schreef:
Jij zegt het!!!!

..

denk dat ik die uitspraak geheel voor jouw verantwoording laat .....

Vertel mij dan eens hoe de tekst Joh. 3:16 uitgelegd moet worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Gelukkig staat hier nergens iets in over het navolgen van de zgn sabbath leer zoals jullie dat willen proclameren.

Is Jezus Christus jouw weg tot zaligheid Mar, of is de sabbath(leer) jouw weg tot zaligheid??

In een eerdere posting, waar je trouwens niet op reageerde, schreef ik al iets over hoe Jezus handelde op de sabbath...... (zoek zelf de posting maar ff op) Kan natuurlijk ook zijn dat je daarop geen passend antwoord had ...... Jezus genas zelfs op de sabbath ...... oei .....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:17

VISSER278 schreef:
Hallo zeg. 114 dagen, das bijna 4 maanden.
Hele fijne tijd toegewenst Martin.

Gr.
Visser, die al moet praten bij z'n baas voor 3 weken vakantie.

Martin mocht nog met z'n 65ste met pensioen, Visser. Tegen de tijd dat jij die leeftijd hebt, mag je nog lekker 2 jaar werken. Knipoog smiley Dus een lange reis naar Israël zit er dan vast niet voor je in. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

JONATHAN890 schreef:
Chatuliem is ook best een toffe peer....die soms wel eens wat discussie met zijn reacties te weeg brengt, maar blijft staan dat het een toffe peer is.

Zo denk ik er ook over. Maar een peer is toch geen snoepje Smiley die vol vragen zit

Frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

Ik denk dat het kabinet vvd/cda de beste constructie is die er te maken is met zo'n verdeeld politiek landschap. Het feit dat ze de PVV laten gedogen is wel een aardig slimme zet. Daardoor zorgen ze ervoor dat Wilders zich een beetje gedeist houdt.
Hij staat nu erg in de schijnwerpers en als hij 1 fout maakt kan het wel eens zo zijn dat hij de volgende keer zakt in de peilingen. Het beste zou natuurlijk zijn om het in het kabinet te zetten, want als gedoger heeft hij nog veel vrijheden. Maar omdat er geen enkele partij is die met hem zou willen regeren is dit de beste oplossing.
Het mooiste is nog dat Wilders zijn eigen graf graaft, bij wijze van spreken. En dat zou die niet doen als hij in de oppositie zou zitten, daar zou hij alleen maar alles kunnen zeggen, omdat hij geen rekening hoeft te houden met andere regeerpartijen.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:18

De zondag is nog altijd dé dag dat Jezus Christus is opgestaan uit de dood, dus dat ik dan van de baal zou zijn omdat ik juist op die dag naar de kerk ga??

José
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:22

FRANKT627 schreef:
Zo denk ik er ook over. Maar een peer is toch geen snoepje Smiley die vol vragen zit

Frank Knipoog smiley

Nee, een stuk fruit, is lekkerder en gezonder dan snoepje.
Naar boven

Auteur Bericht
ERIC483

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:25

Tja, christenen hebben ook een verleden van kruistochten...

Afgezien daarvan ben ik 2 maanden geleden in Saudi Arabie geweest. Ik herinner me bijvoorbeeld een jonge kerel die enthousiast was dat hij eind van het jaar gaat trouwens. Niets mis mee toch ;). Ik bedoel maar, het zijn net gewone mensen.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE400

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:26

Volgens mij heeft Wilders precies wat hij zocht.
kan nu als nog bekendere zijn platformen om zijn mening te uiten uitbreiden.
Willie
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:27

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:42
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:27

MARIJAN072 schreef:
Martin mocht nog met z'n 65ste met pensioen, Visser. Tegen de tijd dat jij die leeftijd hebt, mag je nog lekker 2 jaar werken. Knipoog smiley Dus een lange reis naar Israël zit er dan vast niet voor je in. Lachende smiley

Haha, dat zeg jij!.
Je denkt toch niet dat ik tot mn 67e blijf werken?
Hoop dan allaaaaaaaang te rentenieren. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:29

VISSER278 schreef:
Haha, dat zeg jij!.
Je denkt toch niet dat ik tot mn 67e blijf werken?
Hoop dan allaaaaaaaang te rentenieren. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Oh Smiley die vol vragen zit Dan heb jij vast een beter vak gekozen, dan ik. Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:30

HENK710 schreef:
@Hannah
Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!

@Adelaar
Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten:
moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave';
de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven.

ik vind gewoon dat je uit moet kijken met al die voorgeprogrammeerde denkbeelden;
zoals bijbelteksten (door mij in dit geval) uit zijn verband getrokken kunnen worden, kan dat dus ook met teksten uit de koran.
neemt niet weg, dat ik moslims respecteer, hoewel ik hun geloof als afgodendienst zie.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:32

CROSSROAD317 schreef:
CROSSROAD317 schreef:
Jammer dan voor al die "christenen" die de zondag als dag voor kerkgang hebben gereserveerd. Want als je baaal vereerd, ja dan heb je volgens mij Jezus Christus niet in je hart ..... Smiley met dichtgeplakte mond

..

denk dat ik die uitspraak geheel voor jouw verantwoording laat .....

Vertel mij dan eens hoe de tekst Joh. 3:16 uitgelegd moet worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. 17 God heeft zijn Zoon niet naar de wereld gestuurd om een oordeel over haar te vellen, maar om de wereld door hem te redden. 18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon.

Gelukkig staat hier nergens iets in over het navolgen van de zgn sabbath leer zoals jullie dat willen proclameren.

Is Jezus Christus jouw weg tot zaligheid Mar, of is de sabbath(leer) jouw weg tot zaligheid??

In een eerdere posting, waar je trouwens niet op reageerde, schreef ik al iets over hoe Jezus handelde op de sabbath...... (zoek zelf de posting maar ff op) Kan natuurlijk ook zijn dat je daarop geen passend antwoord had ...... Jezus genas zelfs op de sabbath ...... oei .....

Passend antwoord????

2Jn 1:6 En dit is de liefde, dat wij wandelen naar Zijn geboden. Dit is het gebod, gelijk gijlieden van den beginne gehoord hebt, dat gij in hetzelve zoudt wandelen.

Rev 12:17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben.

Rev 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.

Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.

1Jn 5:2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.

Dat zijn de 10 geboden inclusief sabbat......

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 11:13
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:33

JOSINA022 schreef:
De zondag is nog altijd dé dag dat Jezus Christus is opgestaan uit de dood, dus dat ik dan van de baal zou zijn omdat ik juist op die dag naar de kerk ga??

José
Welliswaar off-topic, maar Jezus is niet eens op zondag opgestaan uit de dood. En dan nog, als het wel zo zou zijn geweest... Hoe kom je erop om op de opstandingsdag de rustdag te houden? Waar kan ik dat terugvinden in de bijbel?

Waarom is het zo moeilijk om Gods heilige sabbath (de zevende dag dus) in ere te houden?
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:34

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:46
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:34

KATJA065 schreef:
IK HEB LEKKER ROOKVLEES GEKOCHT VOOR MIJN POES KATJA.

HET IS VANDAAG DIERENDAG EN MIJN KATJA KRIJGT LEKKER ROOKVLEES VAN MIJ ALS ZE WAKKER IS.

NU SLAAPT ZE ONDER HET DEKBED EN ZE IS HELEMAAL WEG VAN ONDER DE DEKENS EN DEKBEDDEN KRUIPEN, JA LEKKER WARM.

Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley Coole smiley met zonnebril Verlegen lachende smiley Verraste, verbaasde smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Slapende smiley

Jaja , onze DIERENLIEFHEBBER.

Eerst een rund of een paard laten slachten omdat het poesje van Katja zonodig rookvlees moet. ( is trouwens nog hartstikke slecht ook voor een beest vanwege het hoge zoutgehalte)
En dan ook nog ganzen naar de.......... omdat het poesje onder het dekbed moet.

Gewoon .................afgrijselijk.
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:37

KATJA065 schreef:
Ik zet elke dag verse koffie met verse melk. Dat noemen ze koffie verkeerd.

Koffie verkeerd.

Laatst aangepast door
KATJA065
op maandag 4 oktober 2010, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:38

FRANKT627 schreef:

Frank Knipoog smiley

Snoeppeertjes zijn lekker Frank Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:45

Maandag 4 oktober:

KOM DICHTERBIJ!

Hoe weinig kent en beseft de mens MIJN behoeften?
MIJN behoeften aan liefde en vriendschap.
IK kwam om mensen tot MIJ te trekken en het is heerlijk te bemerken, dat er harten zijn, die uit liefde dichterbij MIJ komen, niet zozeer om te worden geholpen, dan wel uit innige vriendschap.
Velen kennen de behoeften van de mens, weinigen kennen de behoeften van Christus.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:46

MARIJAN072 schreef:
Oh Smiley die vol vragen zit Dan heb jij vast een beter vak gekozen, dan ik. Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Lees goed he........... hoop!
En leren.......... Altijd een hekel aan school gehad.
School he........... niet aan juffrouws Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:47

[quote=VISSER278]Jaja , onze DIERENLIEFHEBBER.

Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:49

EVA685 schreef:
Snoeppeertjes zijn lekker Frank Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nééé, snoepbanaantjes Knipoog smiley Mjammie Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATJA065

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:50

JOSINA022 schreef:
Nééé, snoepbanaantjes Knipoog smiley Mjammie Clown smiley

frambozen snoepjes zijn veel lekkerder. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 23:52

FRANKT627 schreef:

Frank Knipoog smiley

Als het maar geen appel is want we weten allemaal hoeveel gedonder je dan krijgt Coole smiley met zonnebril

Ik sla het snoepje van de week over als jullie het niet erg vinden,ik wil wel een suggestie doen hoor:Frank Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1330 1331 1332 1333 1334 1335 1336 ... 6194 Volgende
Pagina 1333 van 6194