ChristianMatch

Forum

Waarom op zondag naar de kerk?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:17

Sjonguh, wat een kippenhok hier Verraste, verbaasde smiley

Zelf ga ik ook op Zondag naar de kerk. Waarom? Omdat ik op zaterdagochtend voor een dichte deur sta! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee, alle gekheid op een stokje...de originele sabbath, de dag die God apart zette om als rustdag te gebruiken was gewoon de dag die wij nu als de Zaterdag kennen. Daar kunnen we hoog en laag om springen, maar dat staat als een huis!
Het was die meneer eh...Constantijn (toch, lepeltje?) die deze dag heeft samengevoegd met een heidense feestdag (aanbidden van de zonnegod) en hem daarmee naar de Zondag verplaatst heeft.
Persoonlijk denk ik, dat na het lijden en sterven van Jezus...die wet niet meer zo belangrijk is dat ons behoud afhangt van de dag waarop we rusten, zolang we dat maar doen. Ik rust op Zondag op bijbelse gronden, en laat de zonnegod daarbuiten.
Maar laten we wel eerlijk zijn mensen, de dag waarop het van origine bedoeld was, en de dag waarop wij het doen...zijn niet dezelfde dagen!
Hoe gelukkig zijn we dan met de genade God's...dat Hij in de eerste plaats naar onze harten kijkt! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:24

FRANKT627 schreef:

Snoepjes en fruit en gedichten...het wordt hier hoe langer hoe vreemder... Geschokte, onthutste smiley ...

Frank

Doe er nog een bloemetje bij en de vrouwen vallen bij bosjes voor je Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:26

Tjonge, ik voel me hier best wel vereerd. Een snoepje, een peer. In elk geval een lekker ding. Pieter, nu hoor je het eens van iemand anders!!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 5 oktober 2010, 08:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:38

Het valt me op dat een aantal personen het forum gebruikt om slappe opmerkingen te maken. Onder het mom van laten we lollig zijn. Eerlijk gezegd is er niets op tegen een geintje te maken, maar sommigen maken alleen maar flauwe opmerkingen. Dat noem ik een vorm van forumvervuiling. Ik zou graag willen dat die mensen ook eens een keer de moeite nemen een zinvolle inhoudelijke bijdrage te willen leveren. Het wordt wel heel erg slap gedoe, en geloof me, vrouwen zoeken mannen met inhoud en niet alleen mannen die geintjes kunnen maken. Eerlijk gezegd wordt het gedoe nog slapper de laatste tijd. Laten we proberen het forum zinvol te gebruiken en niet blijven steken in flauwe humor en onnodig gezwets....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:46

Een geintje moet kunnen en ik voel me dan ook aangesproken door jou.
Hoewel mijn humor uiteraard door iedereen erg gewaardeerd wordt en mega grappig is Engeltje smiley

Mocht je je aan bepaalde personen ergeren cq irriteren dan is het pbtje een betere optie, dan komt het tenminste bij de juiste personen terecht.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:51

moet ineens denken aan het liedje;

Verliefd, tot over mn oren
niet te geloven dat het nog kan.....

Ik had er een leuk plaatje bij willen doen maar heb daarover een discussie met mijn pc,die wil namelijk niet Woedende smiley

Josina,het klinkt erg rozig en luchtig, kortom...je zit op een roze wolk,gaaf Lachende smiley

Laatst aangepast door
CARIN303
op dinsdag 5 oktober 2010, 08:54
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 08:58

CARIN303 schreef:
Een geintje moet kunnen en ik voel me dan ook aangesproken door jou.
Hoewel mijn humor uiteraard door iedereen erg gewaardeerd wordt en mega grappig is Engeltje smiley

Mocht je je aan bepaalde personen ergeren cq irriteren dan is het pbtje een betere optie, dan komt het tenminste bij de juiste personen terecht.
Dat is nu juist het probleem, dat mensen die ik niet bedoel, zich aangesproken voelen...14 oktober, komt dat uit Carin?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:02

Ik wil alleen even kwijt dat ik het een erg mooi topic vind waarin mooi,open en respectvol gereageerd wordt.
Zo horen wij met elkaar om te gaan in een zo delicaat onderwerp, CM waardig!
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:03

CHATULIEM619 schreef:
Dat is nu juist het probleem, dat mensen die ik niet bedoel, zich aangesproken voelen...14 oktober, komt dat uit Carin?

Ik overleg het even en kom er zsm op terug!
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:20

CHATULIEM619 schreef:
Het valt me op dat een aantal personen het forum gebruikt om slappe opmerkingen te maken. Onder het mom van laten we lollig zijn. Eerlijk gezegd is er niets op tegen een geintje te maken, maar sommigen maken alleen maar flauwe opmerkingen. Dat noem ik een vorm van forumvervuiling. Ik zou graag willen dat die mensen ook eens een keer de moeite nemen een zinvolle inhoudelijke bijdrage te willen leveren. Het wordt wel heel erg slap gedoe, en geloof me, vrouwen zoeken mannen met inhoud en niet alleen mannen die geintjes kunnen maken. Eerlijk gezegd wordt het gedoe nog slapper de laatste tijd. Laten we proberen het forum zinvol te gebruiken en niet blijven steken in flauwe humor en onnodig gezwets....

Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar er zijn een hoop dingen hier die kant nog wal raken, en er zijn er ook wel een paar die niet echt duidelijk zijn, en er is er ook 1 die meer dan 60 pagina,s telt waarin jij het zelfde commentaar levert.
Zonder dat jij de tegen argumenten ook maar enigsinds terharte neemt.
En ik heb het een aantal keren serieus beantwoord, en dan wordt je verkeerd begrepen, en heb je met een kort antwoord, onderhand bekant 2 pagina,s nodig voor de uitleg.
En een beetje sarcasme is eigenlijk best wel leuk, het leven is toch al vaak niet om te pruimen, maar oke je raakt best wel een vlak. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:35

LEANNE226 schreef:
Doe er nog een bloemetje bij en de vrouwen vallen bij bosjes voor je Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley

Leanne, nu drijf je wel flink over hoor... Gefrustreerde smiley Volgens mij heb je een overvloed aan plaag-hormonen...kan je die op de andere topic niet inruilen voor iets anders... Knipoog smiley

Frank (helemaal ontdaan...)
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:53

ERIK390 schreef:
chatlieum hou nu aub eens op met dat gezeur als jij op 49 jarige leeftijd er geen kinderen bij wil betrekken wat zoek je dan op een site waar wel moeders zijn met kinderen toen jij nog 19 was kon je makelijker dwingen dat je een vrouw wou zonder kinderen wat maak het nu uit of er wel of geen kinderen bij zijn waar kies je voor liefde met kinderen of een vrouw zonder kinderen waar geen liefde van uit gaat ook als je een vrouw met kinderen kies kun je nu ook gelijk zien of je de kinderen jou aantrekken of jij de kinderen
hoop zeker dat het gemekker over kinderen bij jou nu eens afgelopen is niemand verplicht je wat dus er niet mee eens niet reageren niet aan melden
Heb niks tegen een vrouw met kinderen. Heb wel wat tegen daten waar kinderen bij zijn....hoewel het best wel gezellig is, vind ik het niet bij een dating site passen. Dat heb ik altijd gezegd en dat is mijn standpunt. Herhallng is soms helaas nodig, omdat mensen niet goed lezen.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:55

JOELLE246 schreef:
Leuk Katja dat je ook mee gaat!!

Ga je dan te voet Katja? Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN388
op dinsdag 5 oktober 2010, 09:56
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:57

JOELLE246 schreef:
Wie heeft er zin om mee te gaan naar een concert van Remco Hakkert en Centre Gospel Choir & band.

Kaarten in de voorverkoop 12.50
Aan de zaal 15.00

30 oktober in Middelburg

20 november Hardinxveld/ Giezendam

Joëlle246
katja065 (onder voorbehoud)
Herman388
INEKE299 (48)

27 november Barneveld

info www.remcohakkert.nl

Laatst aangepast door
HERMAN388
op vrijdag 8 oktober 2010, 12:16
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 09:57

CHATULIEM619 schreef:
Dit gedichtje had ik vorig jaar hier gemaakt....

Hoewel de naalden me in de rug prikten,
En de wind zong door het woud,
En de vorst me in probeerde te lijven,
Had ik het helemaal niet koud.

We waren pas een stelletje
En hielden zo vaak elkaar
Dan heb je zo van die ideeën
en ach, dan doe je een beetje raar.

Deze Kerst wilden we picknick
Ook al was het vreselijk koud,
Maar ja we waren toen nog jong,
Helemaal niet zo oud.

Bij het vuurtje van de gaslamp
En het warme licht van de maan,
Konden we genieten,
We konden er helemaal voor gaan.

Het brood was nog bevroren,
De kaarsen bleven uit.
Nee we waren niet verloren,
We waren gelukkig met elkaar.

We hoorden de konijntjes rennen
Dat kan natuurlijk niet in die kou,
De maan scheen ons te zeggen,
Jullie worden man en vrouw.

Ik keek haar in haar ogen
En zag haar liefde aan.
Ik wist het toen echt zeker,
Dit zal nooit overgaan.

Na het mislukte eten,
Rauw vlees is niet zo fijn
Wandelden we samen
Samen, zouden we altijd zijn.

De maan leek te lachen,
De bomen dansten in het rond,
De sneeuw kraakte onder onze voeten,
De wereld was volmaakt, gezond.

Toch als ik in het bos loop,
Met sneeuw onder mijn schoen,
Moet ik nog vaak denken
Aan vroeger, aan toen.
?
Wat waren we idealistisch
We konden de wereld aan.
Nu vind ik het simplistsch
Mijn mooie droom werd een traan.

De sneeuw smelt onder mijn voeten
en neemt mijn dromen mee.
Toch heb ik dromen nodig
En eigenlijk meer dan twee.

Een prachtig gedicht Chatuliem! Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:05

Het is eigenlijk gewoon duidelijk, Nederland is de hele kliek zat, er moet gewoon iets gedaan worden, en de oude garde zoals cda pvda de laatste is nog groot geworden juist door buitenlandse aanhang, en al die kleine partijen.
Nu wordt wel de PVV ter sprake gesteld maar als het zo door gaat, en er komt toch een kabinet, dan valt het binnen afzienbare tijd.
En dan nieuwe verkiezingen, dan wordt de PVV alleen maar groter, omdat het vertrouwe voor de rest al weg is, ook bij kleinere partijtjes.
Dit zijn de dingen die je gewoon hoord op straat.
Dan kan je wel vroom je kop in het zand steken, maar juist die zwijgende kleine man stemd anders als ze zeggen.
Er is de laatste 20 jaar geslapen, en zakken gevuld, de mensen zijn het zat
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:44

GERT856 schreef:
Het is eigenlijk gewoon duidelijk, Nederland is de hele kliek zat, er moet gewoon iets gedaan worden, en de oude garde zoals cda pvda de laatste is nog groot geworden juist door buitenlandse aanhang, en al die kleine partijen.
Nu wordt wel de PVV ter sprake gesteld maar als het zo door gaat, en er komt toch een kabinet, dan valt het binnen afzienbare tijd.
En dan nieuwe verkiezingen, dan wordt de PVV alleen maar groter, omdat het vertrouwe voor de rest al weg is, ook bij kleinere partijtjes.
Dit zijn de dingen die je gewoon hoord op straat.
Dan kan je wel vroom je kop in het zand steken, maar juist die zwijgende kleine man stemd anders als ze zeggen.
Er is de laatste 20 jaar geslapen, en zakken gevuld, de mensen zijn het zat

Je kunt inderdaad zien dat Nederland het anders wil dan dat er nu gebreurd. En vooral de politici steken hun kop in het zand. Maar de manier waarop Wilders iets doet of zegt is niet echt wenselijk. Je moet hem iig vooral niet voor zijn kop stoten, want dan is zijn partij bij de volgende verkiezingen nog groter.
Maar ook de SGP ziet best dat er iets gedaan moet worden en komt hier ook voor uit, alleen dan niet zo heetgebakerd als Wilders. Ik denk dat dat een meer christelijke manier is.
Je moet wel bedenken dat wij de allochtonen naar ons land hebben gehaald. Je kunt gewoon niet zeggen dat ze nu allemaal maar weer moeten vertrekken. Ja, de criminelen moeten worden uitgezet en de inburgering moet veel beter. Maar met de manier van Wilders kom je er niet.
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 10:58

TESSYBEAR731 schreef:

Zelf ga ik ook op Zondag naar de kerk. Waarom? Omdat ik op zaterdagochtend voor een dichte deur sta! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Nee, alle gekheid op een stokje...de originele sabbath, de dag die God apart zette om als rustdag te gebruiken was gewoon de dag die wij nu als de Zaterdag kennen. Daar kunnen we hoog en laag om springen, maar dat staat als een huis!
Het was die meneer eh...Constantijn (toch, lepeltje?) die deze dag heeft samengevoegd met een heidense feestdag (aanbidden van de zonnegod) en hem daarmee naar de Zondag verplaatst heeft.
Persoonlijk denk ik, dat na het lijden en sterven van Jezus...die wet niet meer zo belangrijk is dat ons behoud afhangt van de dag waarop we rusten, zolang we dat maar doen. Ik rust op Zondag op bijbelse gronden, en laat de zonnegod daarbuiten.
Maar laten we wel eerlijk zijn mensen, de dag waarop het van origine bedoeld was, en de dag waarop wij het doen...zijn niet dezelfde dagen!
Hoe gelukkig zijn we dan met de genade God's...dat Hij in de eerste plaats naar onze harten kijkt! Knipoog smiley

Volgens Wiki was het idd Constatijn... Het is iig door de katholieke kerk ingesteld.

Maar vanwege het lijden en sterven van Jezus is de wet niet zo belangrijk meer... Ik heb mensen dat vaker horen zeggen idd.
'We leven niet meer onder de wet.'
Daarom hoeven we ons dus niet meer aan de wet te houden... kennelijk.

Nu zag ik laatst ergens een coole auto staan... lijkt me best leuk om te hebben. Misschien binnenkort maar effe jatten...
Wie zal daar dan nog moeilijk over doen?

Als ik dat toch eerder had geweten... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ERIK390

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 11:02

CHATULIEM619 schreef:
Heb niks tegen een vrouw met kinderen. Heb wel wat tegen daten waar kinderen bij zijn....hoewel het best wel gezellig is, vind ik het niet bij een dating site passen. Dat heb ik altijd gezegd en dat is mijn standpunt. Herhallng is soms helaas nodig, omdat mensen niet goed lezen.
chatujiem ik wil dit nog even toe voegen ik ben er zelf ook nog nooit geweest het ontbreekt mij nog steeds aan doorzettings vermogen
maar zo ik het hoor en lees is het geen dating site maar een gezellige bij een komst waar misschien een dating uit voort kan komen en dan zonder kind dus hoop ook dat jij mij goed begrijp en het ook goed mag lezen
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 11:27

HELEEN863 schreef:
Je kunt inderdaad zien dat Nederland het anders wil dan dat er nu gebreurd. En vooral de politici steken hun kop in het zand. Maar de manier waarop Wilders iets doet of zegt is niet echt wenselijk. Je moet hem iig vooral niet voor zijn kop stoten, want dan is zijn partij bij de volgende verkiezingen nog groter.
Maar ook de SGP ziet best dat er iets gedaan moet worden en komt hier ook voor uit, alleen dan niet zo heetgebakerd als Wilders. Ik denk dat dat een meer christelijke manier is.
Je moet wel bedenken dat wij de allochtonen naar ons land hebben gehaald. Je kunt gewoon niet zeggen dat ze nu allemaal maar weer moeten vertrekken. Ja, de criminelen moeten worden uitgezet en de inburgering moet veel beter. Maar met de manier van Wilders kom je er niet.

Je hebt wel een beetje gelijk, ik zat ook in tweestrijd, of sgp of pvv het is de laatste geworden, waarom? simpel; op de kieslijst die ik kreeg stond dat bij evt geringe winst de zetel bij cda getrokken zou worden, ivbm de C en daar had ik veel moeite mee om dat ik dit beslist niet wilde.
Veelal wordt de c misbruikt zo ook bij laatst genoemde partij, en zeker met de door hun genoemde opmerking..onze moslim achterban...moslims en christendom gaan nu eenmaal niet door 1 deur, dat willen vooral moslims niet, daarom hebben ze ook een te groot aanpassings probleem.
En de opmerking WIJ hebben ze binnen gehaald vindt ik al helemaal taboe wij heebben niets, ze wilden en ze mochten, maar wel aan een voorwaarde, waar tot op de dag van vandaag nog nooit aan gehouden is, maar dan wel WIJ zitten met de gebakken peren.
En de evt WIJ die er misschien wel debbet aan gehad hebben zijn vooral de werk gevers, en die WIJ hebben nog niets geleerd van het verleden. ze gaan nu weer vrolijk verder met oostblokkers, en de politiek doet vrolijk mee.
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:19

Erik en Chat .... de picknick is idd geen echte date ... wel gezellig kennismaken en tja ... dat deed ik nu eigenlijk ook niet met de kindjes ...maar met héél gezellige mensen .. mannen en vrouwen ... en wie weet volgt er ooit een date door die kennismaking ... Zal dan in ieder geval een ontspannende date zijn , zonder verassingen die kunnen ontstaan uit verkeerde voorstellingen over de andere partij ... want dan heb je toch al eens een blik in de ogen van een ander kunnen werpen ... en ook krijgen ...
Ik vond het in ieder geval super ... en Chat , echt een héél mooi gedicht ...
Fijne dag nog ... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:26

GERT856 schreef:
Je hebt wel een beetje gelijk, ik zat ook in tweestrijd, of sgp of pvv het is de laatste geworden, waarom? simpel; op de kieslijst die ik kreeg stond dat bij evt geringe winst de zetel bij cda getrokken zou worden, ivbm de C en daar had ik veel moeite mee om dat ik dit beslist niet wilde.
Veelal wordt de c misbruikt zo ook bij laatst genoemde partij, en zeker met de door hun genoemde opmerking..onze moslim achterban...moslims en christendom gaan nu eenmaal niet door 1 deur, dat willen vooral moslims niet, daarom hebben ze ook een te groot aanpassings probleem.
En de opmerking WIJ hebben ze binnen gehaald vindt ik al helemaal taboe wij heebben niets, ze wilden en ze mochten, maar wel aan een voorwaarde, waar tot op de dag van vandaag nog nooit aan gehouden is, maar dan wel WIJ zitten met de gebakken peren.
En de evt WIJ die er misschien wel debbet aan gehad hebben zijn vooral de werk gevers, en die WIJ hebben nog niets geleerd van het verleden. ze gaan nu weer vrolijk verder met oostblokkers, en de politiek doet vrolijk mee.

Toch vind ik dat wij ze hebben binnengehaald. Dat was allemaal in het belang van Nederland. Zij zouden hier de vuile klusje op komen knappen en daarna weer vertrekken. Dan Nederland zo stom is geweest om een wet te maken dat ze hun vrouw en kinderen hier naar Nederland mochten halen, is niet hun schuld, zij hebben ervan geprofiteerd. Nederland is te tolerant geweest en nog. In de politiek wordt al jaren de term inburgeren geroepen, maar wat stelt het voor?
En nee, we hebben er inderdaad niets van geleerd. Ook nu komen de Polen met bosjes naar Nederland. Worden samen in een appartementencomplex gezet om daar te kunnen gaan relschoppen.
Ik vind ook dat de C bij de CDA niet veel meer voorsteld, maar toch is alles beter dan niets. Volgens mij zou de winst van de SGP naar de CU gaan wat ook is gebeurd. Ik zou niet op een partij kunnen stemmen, zoals de PVV die een minderheid zo kleineert. Ook ik hoor bij een minderheid. Maar dat er iets moet gebeuren is zeker!
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:36

TESSYBEAR731 schreef:

Dank je, jij verwoordt het beter dan ik Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:41

HELEEN863 schreef:
Toch vind ik dat wij ze hebben binnengehaald. Dat was allemaal in het belang van Nederland. Zij zouden hier de vuile klusje op komen knappen en daarna weer vertrekken. Dan Nederland zo stom is geweest om een wet te maken dat ze hun vrouw en kinderen hier naar Nederland mochten halen, is niet hun schuld, zij hebben ervan geprofiteerd. Nederland is te tolerant geweest en nog. In de politiek wordt al jaren de term inburgeren geroepen, maar wat stelt het voor?
En nee, we hebben er inderdaad niets van geleerd. Ook nu komen de Polen met bosjes naar Nederland. Worden samen in een appartementencomplex gezet om daar te kunnen gaan relschoppen.
Ik vind ook dat de C bij de CDA niet veel meer voorsteld, maar toch is alles beter dan niets. Volgens mij zou de winst van de SGP naar de CU gaan wat ook is gebeurd. Ik zou niet op een partij kunnen stemmen, zoals de PVV die een minderheid zo kleineert. Ook ik hoor bij een minderheid. Maar dat er iets moet gebeuren is zeker!

je zegt het goed geprofiteerd, en dat doen ze nog, en als je op het cda gaat wachten tot er iets gebeurd, ben jij oud en grijs en ik al dood en begraven, dus net zo lief als ze toen waren, zo hard moeten we nu ook zijn, op is op
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:49

GERT856 schreef:
je zegt het goed geprofiteerd, en dat doen ze nog, en als je op het cda gaat wachten tot er iets gebeurd, ben jij oud en grijs en ik al dood en begraven, dus net zo lief als ze toen waren, zo hard moeten we nu ook zijn, op is op

Hoe zie jij dan de tekst uit de Bijbel: Je naaste liefhebben als jezelf? Ik wil niet zo behandeld worden als Wilders de moslims behandeld!
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 12:53

LEPELTJE037 schreef:
Volgens Wiki was het idd Constatijn... Het is iig door de katholieke kerk ingesteld.

Maar vanwege het lijden en sterven van Jezus is de wet niet zo belangrijk meer... Ik heb mensen dat vaker horen zeggen idd.
'We leven niet meer onder de wet.'
Daarom hoeven we ons dus niet meer aan de wet te houden... kennelijk.

Nu zag ik laatst ergens een coole auto staan... lijkt me best leuk om te hebben. Misschien binnenkort maar effe jatten...
Wie zal daar dan nog moeilijk over doen?

Als ik dat toch eerder had geweten... Knipoog smiley

En toch Lepeltje, geloof ik...dat als jij willens en wetens die auto zou jatten. Vervolgens wroeging zou krijgen en God om vergeving vraagt, je niet geoordeeld zal worden op het stelen wat je hebt gedaan.
En daarmee bedoel ik niet dat wij, die de zondag als rustdag aanhouden enkel vergeving hoeven te vragen daarvoor...maar wel dat het een staven is van de mening dat God niet naar uiterlijkheden kijkt, maar naar innerlijkheden...
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat ons behoud niet meer afhangt van het volgen van de wet.
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:01

Het is niet alleen dat Jezus opstond op de eerste dag van de week.
Het is ook dat hij zich na zijn dood liet zien op die eerste dagen van de weken.

Marcus 16: 9 Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven.

Lucas 24:13 Diezelfde dag gingen twee van de leerlingen op weg naar een dorp dat Emmaüs heet en zestig stadie van Jeruzalem verwijderd ligt. 14 Ze spraken met elkaar over alles wat er was voorgevallen. 15 Terwijl ze zo met elkaar in gesprek waren, kwam Jezus zelf naar hen toe en liep met hen mee,

Johannes 20:19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’

26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,

Het is duidelijk dat Jezus zich liet vinden juist op die eerste dagen van de week.
Paulus zet dit duidelijk voort in de volgende teksten.

Handelingen 20: 7 Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood. Paulus, die van plan was om de volgende dag verder te reizen, hield een toespraak voor de leerlingen die tot midden in de nacht duurde.

1 kor 16: 2 laat ieder van u elke eerste dag van de week naar vermogen iets opzijleggen. Dan hoeft er bij mijn komst geen geld meer te worden ingezameld.

Om even de teksten duidelijk op een rijtje te hebben zonder ze op te zoeken. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LIELIE304
op dinsdag 5 oktober 2010, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:34

LIELIE304 schreef:
Het is niet alleen dat Jezus opstond op de eerste dag van de week.
Het is ook dat hij zich na zijn dood liet zien op die eerste dagen van de weken.

Marcus 16: 9 Toen hij vroeg op de eerste dag van de week uit de dood was opgestaan, verscheen hij eerst aan Maria uit Magdala, bij wie hij zeven demonen had uitgedreven.

Lucas 24:13 Diezelfde dag gingen twee van de leerlingen op weg naar een dorp dat Emmaüs heet en zestig stadie van Jeruzalem verwijderd ligt. 14 Ze spraken met elkaar over alles wat er was voorgevallen. 15 Terwijl ze zo met elkaar in gesprek waren, kwam Jezus zelf naar hen toe en liep met hen mee,

Johannes 20:19 Op de avond van die eerste dag van de week waren de leerlingen bij elkaar; ze hadden de deuren afgesloten, omdat ze bang waren voor de Joden. Jezus kwam in hun midden staan en zei: ‘Ik wens jullie vrede!’

26 Een week later waren de leerlingen weer bij elkaar en Tomas was er nu ook bij. Terwijl de deuren gesloten waren, kwam Jezus in hun midden staan. ‘Ik wens jullie vrede!’ zei hij,

Het is duidelijk dat Jezus zich liet vinden juist op die eerste dagen van de week.
Paulus zet dit duidelijk voort in de volgende teksten.

Handelingen 20: 7 Op de eerste dag van de week kwamen we bijeen voor het breken van het brood. Paulus, die van plan was om de volgende dag verder te reizen, hield een toespraak voor de leerlingen die tot midden in de nacht duurde.

1 kor 16: 2 laat ieder van u elke eerste dag van de week naar vermogen iets opzijleggen. Dan hoeft er bij mijn komst geen geld meer te worden ingezameld.

En dat moet aanleiding zijn om ook de eerste dag van de week als rustdag te houden.

[edit: met gebruik van nettere woorden...]
Wat een onzin eerlijk gezegd, vind ik.

God zegende de zevende dag en heiligde die.
Wat heeft Gods heiliging nog voor waarde als deze niet eens in acht wordt gehouden?

Tot nu toe heb ik nog steeds niet een bijbels gegronde reden gelezen, waarom de zondag gehouden wordt in plaats van de geheiligde zevende dag.

Mijn conclusie: Als het er echt op aan komt, willen we niet doen wat God van ons vraagt.

Net als dat alle bijbelse feesten zijn vervangen door heidense feesten.

{edit}

...en dan nog dit...

Openbaringen 12:9
'...en de satan, die de gehele wereld verleidt...'

Het lijkt me geen toeval, dat de eerste dag van week, 'zondag' heet, als je je bedenkt dat satan van oorsprong lichtdrager was... Lucifer genaamd.

Laatst aangepast door
LEPELTJE037
op vrijdag 8 oktober 2010, 14:04
Naar boven

Auteur Bericht
LEPELTJE037

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:45

MARIO216 schreef:
Bier Boze smiley Moet een eind rijden.

Misschien hebben ze wel bananebier malt. Knipoog smiley

Btw. Wat is het adres eigenlijk?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 13:45

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley

Leanne, nu drijf je wel flink over hoor... Gefrustreerde smiley Volgens mij heb je een overvloed aan plaag-hormonen...kan je die op de andere topic niet inruilen voor iets anders... Knipoog smiley

Frank (helemaal ontdaan...)

Het is nu onderhand wel duidelijk waarom ik je voordraag,je bent:
gevoelig,mondig,nuchter,staat met beide benen in de wereld,bent intelligent.
Uiterlijk?De dames moeten zelf maar kijken naar je rustige blik en houding,die zegt genoeg..........

Ik plaag niet altijd hoor Frank Knipoog smiley

ik ken hem alleen van cm dames,jullie moeten zelf onderzoeken of mijn woorden kloppen!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1332 1333 1334 1335 1336 1337 1338 ... 6194 Volgende
Pagina 1335 van 6194