| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:27
|
|
|
|
Heel veel sterkte gewenst Annette en Pieter! Ik hoop echt dat jullie heel gauw je kleintje in de armen mag houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:28
|
|
|
|
Nog even een tip van Flip Het boek Puberbrein schijnt een echte aanrader te zijn....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NINA106
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:29
|
|
|
|
| INKA401 schreef: | hoi allemaal
na een zomerstop, ben trouwens al zón 5 jaar lid, is er volgens mij nog nooit over onze allerliefste pubertjes gepraat. (of heb ik dit mis)
pubertjes ... velen van jullie hebben er nét zo mee te maken als ik, en wil je zoiets wel met elkaar delen? ... durf je dat ... eerlijk gezegd weet ik dat niet ... maar wil mijn eigen situatie best aan jullie voorleggen, en graag ook een reaktie daarop.
mijn gezins situatie is ... dat mijn vrouw op oudejaarsdag 2002 is overleden ... bleef achter met 4 kids ... ieder kind verwerkt zoiets op zijn eigen manier, en na een jaar of 4 dacht ik, yess ... de spiraal gaat naar boven ... pa heeft inmiddels een schat van een meid ontmoet (ja hier op cm) ... en het klikt ook enorm met de kids ... ik hoop dat u begrijpt dat ik een druk leven leid ... mijn gezin, mijn bedrijf, een huis waar wat beestjes rond lopen en een grote tuin. en nú komt het ... mijn jongste zoontje was 6 jaar toen zijn moeder overleed, nu dus 14 jaar ... natúúrlijk wist ik iets over pubers ... maarja, ik had 3 schatten van kids ... tuurlijk met hun streken, maar was dankbaar dat ik zulke kinderen had. toen mijn jongste zoontje naar het voortgezet onderwijs ging in de grote stad ... diende dus een probleem aan waar ik totaal niet had verwacht, já jullie moéders natuurlijk wel ... maar ik ben een vent hé ... druk met alles, en was allang blij dat het zo liep ... tót dat ik mails kreeg van de juf van mijn pubertje ... en ik dacht echt van ... jéétje, waar kom ik nú weer in beland ... en de spiraal ging weer behoorlijk naar beneden. mijn pubertje rookte op het schoolplein, ontmoete verkeerde vrienden in de bus naar school, en kocht wiet ... ja geld uit de portemoné van pa ... stelen dus ... ging op schoolkamp, en alwéér herrie ... ik zal jullie besparen hoe érg ... daarna met vriendjes spelen met een aansteker, het gevolg ... de hooiberg van de buurman in de fik ... mijn zoontje kwam toen gillend binnen van pappa er is brand bij de buren ... en later wist ik genoeg ...
nu de situatie op dit moment ... doordat mijn zoontje geen moeder meer heeft, komt mijn zoontje regelmatig thuis zónder opvang ... hij heeft dus vrij spel om te doen en laten wat hij wil, en pa heeft het nákijken ... ik kan nóg zo goed mijn best doen, hier heb ik géén grip op ... mijn zoontje komt alleen thuis ... thats it, en besef dat dit niet zomaar op te lossen is.
mijn vraag is aan jullie, hoe ga je om met je puber ... ik hoop op veel reaktie's ... om van te leren ... al is het er maar één
groetjes inka |
Hoi Inka,
Herkenbaar!! Blijf complimenten geven voor de dingen die hij WEL goed doet en keur alleen zijn gedrag af. Geef jezelf niet de schud, daar schiet je kind niks mee op en jij ook niet. Probeer het gesprek open te houden en vergeet niet te LUISTEREN! Aandacht en liefde blijven geven misschien op dit moment juist meer. Kom je er niet uit, zoek hulp. Dat is geen falen maar juist moedig!! Heel veel sterkte en Gods nabijheid toegebeden.
Liefs Nina.
Laatst aangepast door
|
NINA106
|
op donderdag 7 oktober 2010, 22:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:30
|
|
|
|
Het stukje uit de kerbode van deze maand:
‘Mensen zijn soms zo, dat ze je een heel warm en blij gevoel van binnen geven. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben we allemaal veel aan mensen te danken. Aan vaders en moeders, die veel aan hun kinderen ten koste legden, op allerlei manier. Aan vrienden of vriendinnen, die behulpzaam en begrijpend waren. Aan mensen die wilden zorgen en dienen, luisteren en helpen. Mensen kunnen echt geweldig zijn… Maar het omgekeerde komt ook voor: dat mensen zich zo gedragen, dat je zegt: het is werkelijk om te huilen, of erger. Door wat mensen doen, kunnen anderen soms zelfs hun geloof in God helemaal kwijt raken.
Wat zijn mensen eigenlijk? Gen. 2 probeert ons dat te vertellen. De aarde ligt als het ware te wachten op de komst van de mens, die haar zal gaan bewerken, zodat er vruchten komen. En dan zien we het gebeuren, zo plastisch wordt het verteld: God knielt neer op de aarde en formeert/boetseert met Zijn handen uit het stof van de aarde een mensenfiguur. En dan buigt God Zich over die mensengestalte heen, en blaast hem de levensadem in de mond. Zo wwerd de mens tot een levend wezen.
In deze paar Bijbelwoorden wordt precies aangegeven wat wij mensen zijn. Geen halfgoden, geen engelen, geen demonen. Nee, wij zijn mensen. ‘Adam’, heten we. Dat betekent: ‘aardman’. We zijn uit stof aan ’t licht gekomen, zingt een Psalm, en we leven slechts op de adem van Gods stem. Wij kunnen alleen maar bestaan, zolang God dat wil. Wij zijn maar mensen…
Dat maant ons enerzijds tot grote bescheidenheid. We verbeelden ons vaak heel veel; denken soms de wjsheid in pacht te hebben. En soms zijn we doodsbang voor de machthebbers van deze wereld, die beschikken over de levens van miljoenen. Maar noch die verbeelding, noch die angst is op z’n plaats. Want de Bijbel zegt: Mensen zijn het. Allemaal mensen. Alle vlees is als gras en als een bloem in het veld. Als de wind er maar even overheen waait, dan zijn ze niet meer. Weg. Stof tot stof.
Maar anderzijds geeft dit Bijbelgedeelte tegelijk iets onvergelijks aan van die mens. Die kleine mens leeft van de adem van God Zelf! Zijn leven komt van God. Hij staat in directe relatie tot God. We mogen met Hem omgaan, Hem kennen en leifhebben; en in onze omgang met elkaar mogen we iets afspiegelen van Gods trouw en liefde. Dat geeft aan mensen iets ongehoords. En daarom is de Bijbel zo zuinig op mensen en spreekt zo zorgvuldig over hen. Ze leven immers niet toevallig. Ze zijn maar niet ergens neergesmeten op de aarde als iets achteloos uitgestrooid wordt. Nee, God heeft hen zorgvuldig gemaakt en zij leven op de adem van Zijn stem. Daar moet u Psalm 139 eens op nalezen! Zo gewelig is het!
En zo’n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Gen. 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van der wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ons ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en besturen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid gegeven. We zijn ‘maar’mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel ons niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.
Einde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:42
|
|
|
|
|
Wie neemt de leiding over? Omdat Katja vertrokken is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Oké dan (nou ff goed lezen hé )
Ik ben het helemaal met je eens dat er geen enkele reden is voor de mens om de door God gezegende 7e dag te verplaatsen naar de 1e dag. Ben het ook met je eens dat de redenen waarom dat destijds is gebeurd niet 'koosjer' zijn.
Maar: ik denk dat de sjabbat door God is ingesteld als verwijzing naar Jezus Christus: het is een SCHADUW der dingen. (God wist volgens mij zelfs ten tijde dat Hij de aarde schiep al wat er daarna zou gebeuren; de bijbel geeft ook aanleiding om dit te geloven.)
De wet is volmaakt en is vervuld door Jezus Christus. De wet staat voor 'werken' (werken der wet). De rust komt NA het werken (immers God rustte ook NA het scheppen van de aarde). Hierom zou ik nog meer pleiten voor een sjabbatsrust op de 7e dag. Maar; omdat de sjabbatsrust een heenwijzing is naar Jezus Christus en dus een schaduw der dingen, is het van veel groter belang dat je de ECHTE sjabbatsrust ingaat; namelijk door te geloven en Gods genade te accepteren in plaats van het te verwachten van de werken der wet.
Kort samengevat: de ECHTE sjabbatsrust is de vrede van Jezus Christus en die geldt voor IEDERE DAG. Vanuit die vrede mogen wij elke dag leven. Als je daarnaast nog een extra dag speciaal aan God wijdt, dan is dat goed. Maar iedereen is daar m.i. vrij in.
Over het bijelkaar komen van christenen: in Handelingen lees je dat de gelovigen iedere dag bij elkaar kwamen. In landen waar de christenen nu vervolgd worden wagen ze hun leven om af en toe bij elkaar te kunnen komen. En in het rijke 'Westen' slepen we ons soms tegen wil en dank naar de kerk. Voor pakweg 1 of 1,5 uurtje. Daarna vangt het 'gewone leven' weer aan. De beslommeringen en activiteiten van ons belangrijke leven. Soms vraag ik me af of wij hier (aan de rijke kant van de aardbol) het evangelie wel goed hebben begrepen.
Zo. Nou mag jij weer 
GrZing! |
Goed, ik meen het goed te hebben gelezen... Als ik je dus goed begrijp dan zou, vanwege de heenwijzing naar Jezus, het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaken...
Nog steeds vind ik het erg vaag en vind ik er geen bijbelse onderbouwing in. Hoe zou ik het moeten benaderen, als God me pas had geroepen en me zodoende pas heb bekeerd... Ik heb niemand verder om me heen, die me de bijbel kan uitleggen... Ik begin de bijbel te lezen en lees daar dat ik de sabbat dien te houden... Hoe zou ik dan alsnog tot de conclusie moeten kunnen komen dat ik net zo goed ook op woensdag de rustdag kan houden?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:54
|
|
|
|
Lekker veel reacties, Inka. Er zit vast veel voor je bij. Wat mij hielp mijn zoon door zijn puberteit heen te helpen is me blijven realiseren dat hij het het moeilijkst had. Hij zit in de orkaan van alle indrukken vanuit de wereld waarin hij leeft waarvan hij stukjes en beetjes van gaat begrijpen. Zijn kindertijd in het paradijs is voorbij. Hij realiseert zich dat de mensen zo goed niet zijn, dat er veel kwaad is. Zijn wereld wordt steeds onveiliger. De verwarring is groot, geestelijk en lichamelijk. De hormonen gieren hem door het lijf, hij is man aan het worden. Hij raakt zijn vertrouwde ik kwijt. Tegen wil en dank moet hij volwassen worden. Veroordeel het gedrag wat je van hem afkeurt duidelijk en motiveer dat zonder kwaad te worden, leg hem uit wat je voelt. Dat je wilt dat het goed met hem gaat en dat hij goed terecht komt omdat je van hem houdt, omdat hij je zo dierbaar is. Leg hem uit dat je niet wilt dat hem iets overkomt (spelen met vuur) omdat je er niet aan moet denken. Ook dat je niet wilt dat hij een ander iets aandoet wat je zelf ook niet wilt ervaren. Stel je voor hoe jij je zou voelen als je buurjongen jouw schuur in de fik zou steken! Voedt zijn inlevingsvermogen, zijn verantwoordelijkheidsgevoel. Vertel hem wat je goed van hem vindt. Wat je aandacht geeft wordt groter. Geef zo min mogelijk aandacht aan negatief gedrag, negeer het of wijs het af en leg uit waarom. Geef hem elke dag minstens een compliment over wat hij goed doet en leg hem uit waarom je dat vindt. Maak elke dag fysiek contact, al is het maar een klopje op zijn schouder, je hand even op zijn arm. Stel hem elke dag open vragen over wat hij doet en met wie hij omgaat, luister aandachtig en geef daar blijk van. Neem hem serieus, waardeer hem en blijf met hem kijken naar wat goed gaat, maak plannen met hem. Doe dingen samen met hem. Laat hem meedenken met dingen die je hem wilt leren, laat hem mee beslissen met aankopen. Geef het niet op en leg alles in gebed voor Hem, vraag om Zijn inspiratie, geef je zoon iedere dag opnieuw in Zijn Handen en vraag Hem de beste vader te mogen worden die je kunt zijn, je zoon de beste zoon die hij kan worden. Zet 'm op, Inka. Verlies je vertrouwen in de goede zaak niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:01
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Ik denk dat God niet blij is om de mens te straffen maar God doet dat wel. Dan denk ik aan 1) toen de mensen uit Egypte moesten vertrekken sloeg hij de Egyptenaren met de dood en mensen die geen bloed van een lam op de deurposten hadden gesmeerd 2) David toen die overspel en moord had gepleegd werd de eerste zoon gedood 3) annanias en safira toen ze deden of ze alles bij de apostelen brachten en toen bleek dat zo niet was. 4) de zondvloed tijdens het leven van noach |
Dit zijn wel bijna allemaal Oude Testament gebeurtenissen.
Vaak spreekt men van de genade tijd waar wij nu in leven. En grotendeels kan ik dat helemaal begrijpen. Vanaf het moment van Jezus lijden, sterven, opstanding en verder zie je dergelijke dingen als in het oude testament niet meer gebeuren. Al moet je er wel bij bedenken dat het geschrevene van het Nieuwe testament een periode van ongeveer 100 jr is. Wel valt daar de vernietiging van de tempel, Jeruzalem etc door de romeinen binnen. Iets waarvan je in de bijbel eigenlijk niets leest. Terwijl de geschiedschrijving in het oude testament een veel langere periode beslaat, zeg maar een 4000 jr. (leuk om te weten....Adam heeft misschien de vader van Noach nog wel gekend, evenals Henoch...en verder....Noach heeft misschien Abram nog wel gekend..... dus het verhaal van mond tot mond, over het paradijs, het wandelen met God en dergelijke zit maar een paar mensen tussen )
Maar terug over de genade tijd en de straffen van God in de Bijbel over zonde en dergelijke valt alleen het verhaal van Annanias en Safira een beetje buiten de boot. Daar strafte God wel die twee, omwille van een zonde.
Verder zie ik dat God's ingrijpen door straffen in de Bijbel, veelal een weg zijn van bevrijding van Zijn volk en de weg die Hij gaat met de mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:02
|
|
|
|
| DANIEL777 schreef: | Ik denk dat God niet blij is om de mens te straffen maar God doet dat wel. Dan denk ik aan 1) toen de mensen uit Egypte moesten vertrekken sloeg hij de Egyptenaren met de dood en mensen die geen bloed van een lam op de deurposten hadden gesmeerd 2) David toen die overspel en moord had gepleegd werd de eerste zoon gedood 3) annanias en safira toen ze deden of ze alles bij de apostelen brachten en toen bleek dat zo niet was. 4) de zondvloed tijdens het leven van noach |
Dit zijn wel bijna allemaal Oude Testament gebeurtenissen.
Vaak spreekt men van de genade tijd waar wij nu in leven. En grotendeels kan ik dat helemaal begrijpen. Vanaf het moment van Jezus lijden, sterven, opstanding en verder zie je dergelijke dingen als in het oude testament niet meer gebeuren. Al moet je er wel bij bedenken dat het geschrevene van het Nieuwe testament een periode van ongeveer 100 jr is. Wel valt daar de vernietiging van de tempel, Jeruzalem etc door de romeinen binnen. Iets waarvan je in de bijbel eigenlijk niets leest. Terwijl de geschiedschrijving in het oude testament een veel langere periode beslaat, zeg maar een 4000 jr. (leuk om te weten....Adam heeft misschien de vader van Noach nog wel gekend, evenals Henoch...en verder....Noach heeft misschien Abram nog wel gekend..... dus het verhaal van mond tot mond, over het paradijs, het wandelen met God en dergelijke zit maar een paar mensen tussen )
Maar terug over de genade tijd en de straffen van God in de Bijbel over zonde en dergelijke valt alleen het verhaal van Annanias en Safira een beetje buiten de boot. Daar strafte God wel die twee, omwille van een zonde.
Verder zie ik dat God's ingrijpen door straffen in de Bijbel, veelal een weg zijn van bevrijding van Zijn volk en de weg die Hij gaat met de mensen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:09
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Ja klopt!!! bijbelteksten te over die als agressief benoemd kunnen worden. Echter,,,, Het is maar net hoe de gelovigen ermee omgaan he... En aangezien het aantal zelfmoordcommando's met reformatorische grondslag op dit moment nog niet zo hoog is, denk ik dat hannah theoretisch wellicht een punt heeft, maar dat haar betoog in het licht van de actualiteit pure onzin is en slaat als een tang op n varken. |
Nou mensen die onder het mom van christen zich in de geschiedenis als een beest hebben gedragen zijn zo op te noemen hoor. Laten we die dingen nou maar eens gewoon onder ogen zien.
kruisvaarders is al weer een tijdje terug, maar wat er in bosnie is geschied is ook niet helemaal zuiver, dat waren toch behoorlijke etnische zuiveringen tegen de moslims die daar woonden. al neemt het niet weg dat wat er momenteel in vele noord afrikaanse landen gebeurt, ook weer niet al te mooi is. Bijna elke oorlog is wel terug te herleiden op religieuse tegenstellingen aldaar tussen de islam en christenen. Heel afrika is al het zo doorgaat in een mensenleven tijd ongeveer islamitisch. Treurig vooruitzicht aldaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:22
|
|
|
|
Zo heb ik nog 1 plaatje vrij !!!
Wie nog meewillen moet dan snel bij zijn.
Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover
Tot Zaterdag !!!
Groetjes,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:23
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Het stukje uit de kerbode van deze maand:
‘Mensen zijn soms zo, dat ze je een heel warm en blij gevoel van binnen geven. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben ze vaak veel voor anderen over. Wat hebben we allemaal veel aan mensen te danken. Aan vaders en moeders, die veel aan hun kinderen ten koste legden, op allerlei manier. Aan vrienden of vriendinnen, die behulpzaam en begrijpend waren. Aan mensen die wilden zorgen en dienen, luisteren en helpen. Mensen kunnen echt geweldig zijn… Maar het omgekeerde komt ook voor: dat mensen zich zo gedragen, dat je zegt: het is werkelijk om te huilen, of erger. Door wat mensen doen, kunnen anderen soms zelfs hun geloof in God helemaal kwijt raken.
Wat zijn mensen eigenlijk? Gen. 2 probeert ons dat te vertellen. De aarde ligt als het ware te wachten op de komst van de mens, die haar zal gaan bewerken, zodat er vruchten komen. En dan zien we het gebeuren, zo plastisch wordt het verteld: God knielt neer op de aarde en formeert/boetseert met Zijn handen uit het stof van de aarde een mensenfiguur. En dan buigt God Zich over die mensengestalte heen, en blaast hem de levensadem in de mond. Zo wwerd de mens tot een levend wezen.
In deze paar Bijbelwoorden wordt precies aangegeven wat wij mensen zijn. Geen halfgoden, geen engelen, geen demonen. Nee, wij zijn mensen. ‘Adam’, heten we. Dat betekent: ‘aardman’. We zijn uit stof aan ’t licht gekomen, zingt een Psalm, en we leven slechts op de adem van Gods stem. Wij kunnen alleen maar bestaan, zolang God dat wil. Wij zijn maar mensen…
Dat maant ons enerzijds tot grote bescheidenheid. We verbeelden ons vaak heel veel; denken soms de wjsheid in pacht te hebben. En soms zijn we doodsbang voor de machthebbers van deze wereld, die beschikken over de levens van miljoenen. Maar noch die verbeelding, noch die angst is op z’n plaats. Want de Bijbel zegt: Mensen zijn het. Allemaal mensen. Alle vlees is als gras en als een bloem in het veld. Als de wind er maar even overheen waait, dan zijn ze niet meer. Weg. Stof tot stof.
Maar anderzijds geeft dit Bijbelgedeelte tegelijk iets onvergelijks aan van die mens. Die kleine mens leeft van de adem van God Zelf! Zijn leven komt van God. Hij staat in directe relatie tot God. We mogen met Hem omgaan, Hem kennen en leifhebben; en in onze omgang met elkaar mogen we iets afspiegelen van Gods trouw en liefde. Dat geeft aan mensen iets ongehoords. En daarom is de Bijbel zo zuinig op mensen en spreekt zo zorgvuldig over hen. Ze leven immers niet toevallig. Ze zijn maar niet ergens neergesmeten op de aarde als iets achteloos uitgestrooid wordt. Nee, God heeft hen zorgvuldig gemaakt en zij leven op de adem van Zijn stem. Daar moet u Psalm 139 eens op nalezen! Zo gewelig is het!
En zo’n geweldige plaats krijgen we als mensen ook in het geheel van de schepping. In Gen. 2 woont de mens vlakbij de vier bronrivieren van der wereld. In een speciaal voor hem gemaakte hof. En hij krijgt de opdracht om die te bebouwen en te bewaren; en zoals de mens de dieren en de dingen noemt, zo zullen zij heten. Kortom, wij mensen zijn stedehouders van God temidden van de schepping. We mogen met alles wat God ons ter beschikking stelt Zijn schepping beheren, bewaren en besturen. De Here heeft ons een geweldige verantwoordelijkheid gegeven. We zijn ‘maar’mensen, zeker! Maar tegelijk veracht en kleineert de Bijbel ons niet, integendeel, we zijn tot een geweldige taak geroepen: zorgvuldig en respektvol met elkaar en met Gods schepping omgaan.
Einde. |
Geboetseerd door God zelf en Zijn adem ontvangen..leven van Hem..uit Hem.. Prachtig uiteengezet... Heel erg bedankt ook voor de moeite die je nam om het over te typen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:26
|
|
|
|
Donderdag 7 Oktober 2010, Rom. 7: 13-26; Ik, ellendig mens.
Het is net alsof Paules zichzelf uitscheldt: Ik, ellendig mens! Hoe komt Paules er toe om zo te keer te gaan tegen zichzelf? Paules heeft ontdekt dat hij door twee krachten wordt beheerst. Die twee krachten voeren oorlog in hem. Ze gaan tegen elkaar in. Paules zegt: Mijn leven is één gevecht. Het goede dat ik wil doen, dat doe ik niet. En het kwade dat ik niet wil doen, dat doe ik juist! Altijd weer lig ik met mijzelf overhoop. Ik weet heel goed dat ik sommige dingen niet moet doen, maar ik doe ze toch , tegen mijn zin. En er zijn ook dingen waarvan ik weet dat ik ze zou moeten doen, en die doe ik juist niet. Wat ben ik toch een ellendeling!Die twee krachten noemt Paules twee wetten. De ene wet is de wet van God. De andere wet is de wet van de zonde. Paules noemt die krachten ‘wetten’ omdat ze allebei tegen hem zeggen: dat moet je doen! Het verschil is alleen dat Gods wet hem vraagt het goede te doen, terwijl de wet van de zonde hem aanspoort om het kwade te doen. Paules voelt zich eigenlijk een krijgsgevangene van die wet van de zonde. Hij hoort eigenlijk bij het Rijk van het Licht. Maar de vijand, de duisternis, maakt hem krijgsgevangene. En zo wordt Paules heen en weer geslingerd. Hij komt maar niet tot rust. Hoe kan hij ooit ontsnappen aam die strijd? Zo kan het toch niet eeuwig duren… Gelukkig! Paules weet: er is een uitweg! God zij dank: door Jezus Christus is er bevrijding! Hij heeft de vijand overwonnen! Ook al word je steeds aangevallen door die wet van de zonde, door Jezusm die de wet van God heeft vervuld, mag je leven als een vrij mens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:35
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 10:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:37
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Wie neemt de leiding over? Omdat Katja vertrokken is. |
Jij??
mij lijkt het ook een leuk uitje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:39
|
|
|
|
Ik vind spinnen eng...echt!!!
Wat denk je van de zendelingen van onze kerken die nog niet eens zo lang geleden naar de koppensnellers gingen? Om het evangelie te brengen? en naar de kannibalen? Zullen ze best "eng" gevonden hebben, maar ze gingen in geloof en vertrouwen op God, dat Hij hen bij zou staan. Ik denk dat we goed bezig zijn om hen te benaderen vanuit het geloof dat wij hebben en niet alles in te vullen van wat zij misschien geloven... Dat is bij de Islam ook erg verschillend net als bij ons. En ja, in onze Bijbel staan ook een heleboel "enge" dingen, dat heeft Hannah goed uitgezocht..er staat nog veel meer in onze bijbel en dat doet er niet echt toe als we onze naaste maar even lief hebben als onszelf.....Jezus heeft ons vrijgemaakt en heeft ons gezegd dat wij de blijde boodschap door moeten geven, zonder angst voor iets "engs."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:44
|
|
|
|
wauw, echt goed hé, Tina Turner...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
NAOMI695
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:50
|
|
|
|
| ILONA250 schreef: | | Mag ik me ook nog aanmelden? |
jaaaaaaaaa gezellig !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 23:56
|
|
|
|
Ik schreef heel duidelijk, de sabbattisten denken dat ze een eigen plekje in de hemel krijgen, terwijl zowel de christenen als sabbattisten naar mijn idee daar heen zullen gaan. Mits ze natuurlijk daadwerkelijk Jezus Christus als hun Verlosser en Zaligmaker kennen .....
Maar jij zegt, als ik zo vrij mag zijn om te interpreteren, dat alleen de sabbattisten naar de hemel zullen gaan ..... Wel ff goed bij de les blijven Mar....
En verder ga ik me niet meer met deze discussie bemoeien, we kennen elkaars mening, hebben standpunten uitgewisseld, en daar wil ik het, voor wat mij betrefd bij laten. Engeltje smiley
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 11:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 00:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik schreef heel duidelijk, de sabbattisten denken dat ze een eigen plekje in de hemel krijgen, terwijl zowel de christenen als sabbattisten naar mijn idee daar heen zullen gaan. Mits ze natuurlijk daadwerkelijk Jezus Christus als hun Verlosser en Zaligmaker kennen .....
Maar jij zegt, als ik zo vrij mag zijn om te interpreteren, dat alleen de sabbattisten naar de hemel zullen gaan ..... Wel ff goed bij de les blijven Mar....
En verder ga ik me niet meer met deze discussie bemoeien, we kennen elkaars mening, hebben standpunten uitgewisseld, en daar wil ik het, voor wat mij betrefd bij laten.
.. |
Ik ben bij de les Cross.... Waar stel ik de opvatting: "dat alleen de sabbattisten naar de hemel zullen gaan" in mijn reactie's ?????
"de sabbattisten denken dat ze een eigen plekje in de hemel krijgen" Dus jij plaats mij in de groep "sabbattisten". Waarvan ik aanneem de KERK sabbattisten.
Je weet van mij dat ik naar geen enkele kerk ga of lid ben, ook niet op zaterdag.
Je gooit mij zomaar onder een groep met hun stellingen....en neemt dan aan dat ik er ook zo over denk of in geloof... Dit keer zit je ernaast.... Nogmaals, ik zeg dat het alleen belangrijk is om naar de stem van God te luisteren en daarin gehoorzaam zijn.... De kerk (christennen en/of sabbattisten) hebben hun eigen regels waar ik niet slaaf van ben of wil zijn....Alleen van God.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 01:06
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | | Wie neemt de leiding over? Omdat Katja vertrokken is. |
Ik stem voor Herman
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILMA729
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 01:09
|
|
|
|
Pieter, en Annette..................hou nog ff vol...........als je straks je kleintje in je handen hebt, weet je dat het dit alles waard was. Sterkte !!!!!!!!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 01:46
|
|
|
|
Heel veel sterkte, kracht en doorzettingsvermogen denk aan jullie hoor liefs Loes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:41
|
|
|
|
Dat lijkt duidelijk, Herman! Iemand die zo enthousiast is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:41
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Depakine chrono? Die heb ik gebruikt, ik had last van epileptische aanvallen. |
Yep, dat is em.
Is al jaren geleden hoor en heb er dus ook geen last meer van maar was meer als tip bedoeld, je hoeft dus geen fruitmandjes en bloemenkaarten te sturen naar mij!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:43
|
|
|
|
| NAOMI695 schreef: | oooh das heel eenvoudig opgelost hoor ik ben de vriendin van smulpotje dus word ie een beetje boos en beroerd als iemand anders mij een plaatsje in zijn auto aanbiedt terwijl ik juist mijn horizon wil verbreden en gezellige contacten op wil doen gewoon gezellig ... |
dat dacht ik dus al... Naomi (of moet ik zeggen Momo... ) Dat groene monster had ik al eens gezien maar dan dus onder jouw profiel en naam...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 08:15
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:49
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Heb er jarenlang geen last van gehad Sus, pas sinds begin dit jaar heb ik zo nu en dan weer een "aanval" ...deze bestaat dan in eerste instantie uit aura's en tot nog toe is het me gelukt om de ergste hoofdpijn te voorkomen door zodra de eerste aura verschijnt een flinke dosis paracetamol/codeïne in te nemen. Ik hoop dat het ook zo blijft, maar de kans bestaat natuurlijk dat de aanvallen in de loop der tijd toe zullen nemen in hevigheid...en of het dan nog helpt?? Sja, hoop er eigenlijk nooit achter te hoeven komen!
Maar er zijn ook speciale migraine-tabletten Sus, misschien is dat iets voor je? |
haha die Tess... 't is te merken dat jullie m'n verleden niet kennen... gelukkig heb ik inmiddels al wat jaren "Migrafin" poeders ontdekt... Wat een verrijking was dat... Toen ik "Migrafin" nog niet kende en mijn psychiater me "Sandomigran" voorschreef werd ik telkens doodziek en misselijk... als ik dan na een week ofzo weer opknapte, kreeg ik weer een aanval... zo ben ik maandenlang (jaren ? ) achter elkaar ziek geweest... ik was het zo zat dat ik op een gegeven moment aan het googlen ben gegaan en tot de ontdekking kwam dat er meer soorten zouden zijn... dat was het begin van een gezonder en stabieler leven... en daar ben ik nog altijd dankbaar voor !
Ik voel het nog steeds opkomen, met name rond menstruatie, maar langer dan een dag hoef ik gelukkig niet meer te lijden... Lief dat jullie zo meeleven... tnx !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 8 oktober 2010, 07:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:51
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | haha die Tess... 't is te merken dat jullie m'n verleden niet kennen... gelukkig heb ik inmiddels al wat jaren "Migrafin" poeders ontdekt... Wat een verrijking was dat... Toen ik "Migrafin" nog niet kende en mijn psychiater me "Sandomigran" voorschreef werd ik telkens doodziek en misselijk... als ik dan na een week ofzo weer opknapte, kreeg ik weer een aanval... zo ben ik maandenlang (jaren ? ) achter elkaar ziek geweest... ik was het zo zat dat ik op een gegeven moment aan het googlen ben gegaan en tot de ontdekking kwam dat er meer soorten zouden zijn... dat was het begin van een gezonder en stabieler leven... en daar ben ik nog altijd dankbaar voor ! |
In elk geval toch graag gedaan Sus, fijn voor je dat je er nu een stuk minder last van hebt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 07:55
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | In elk geval toch graag gedaan Sus, fijn voor je dat je er nu een stuk minder last van hebt. |
Heb je misschien ook tips voor blaasklachten ???
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |