| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:24
|
|
|
|
Lieve Annette, Pieter, Denise & Bas,
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Esther. Heel veel geluk samen en Gods zegen toegewenst voor nu en de toekomst!
Annette, een spoedig herstel toegewenst!
Lieve groetjes, Jonathan & Carin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:26
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Heb de discussies tussen jullie niet gevolgd. Bemoei me er verder ook niet mee. Raakte me wel. !
Heb net een boek gelezen:
" De Uitnodiging "van W. Paul Young[/color] de moeite meer dan waard. |
Zwaar aan te bevelen, inderdaad!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:29
|
|
|
|
| CLEO478 schreef: | | Hoi ik ben op zoek naar een kerk waar God centraal staat. Ik zit nu in een kerk en heb het gevoel dat ik niet vooruit ga! Wil groeien meer leren over de bijbel wil connecten met mede christenen. Ik zoek een kerk in de regio Zuid-Holland zoals Delft - Westland etc. Ik hoor het wel groetjes |
Kun je iets specifieker zijn? Nu kunnen we allemaal reageren dat je bij "mij" inde kerk moet komen omdat God daar centraal staat, maar daar heb je weinig aan,denk ik 
Wat mis je , wat zoek je, welke stroming spreekt je aan ( evangelisch/ protestant etc.) wat heb je zelf gedaan om te groeien en wat wil je graag leren?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:30
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Je zit nu al heel goed in je rol....toppie !!
@zinga.....deze moet je houden |
Hmmm......het is al een paar dagen stil na je reactie, zouden ze geluisterd hebben naar je?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 08:55
|
|
|
|
ik heb er andere gedachten bij; inderdaad riepen de mensen; Zijn bloed kome over ons en onze kinderen; een paar uur later stonden zij onder het kruis, waar de Heere Jezus bad; Vader, vergeef het hun, zij weten immers niet wat ze doen? ik denk dat je ervan mag uitgaan, dat de gebeden van de Heere Jezus verhoord zijn, als je het hogepriesterlijk gebed in johannes 17 leest.
toch is het bloed van Christus over het joodse volk gekomen, kijk maar eens naar de pinksterdag, waar drieduizend mensen tegelijk tot bekering kwamen; allen in genade aangenomen, door het offer op golgotha! het bloed kwam dus niet op een straffende manier over het volk; maar op een zegenende, verlossende manier!!
zo wonderlijk is onze God; Hij had ons lief toen wij nog vijanden waren, en gaf Zich over voor ons, terwijl wij nog niet naar Hem vroegen; wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE338
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:10
|
|
|
|
hoi Pieter en Annet.....en kids...
Van harte gefeliciteerd!!!!
eindelijk zeg!...wat hebben we allemaal in spanning gezeten. wat fijn dat God jullie een dochter toevertrouwd... heel veel geluk en gezondheid toegewenst met jullie dochter Esther
Marianne
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:17
|
|
|
|
http://www.hetbrandpunt.nl/kapel
Komen goede sprekers die de Here centraal stellen. Bijbel getrouw zijn over allerei onderwerpen hebben. Over Israël, de Eindtijd, enz.
Met regelmaat kom ik daar af en toe om een conforentie te bezoeken en om mij geestelijk op te bouwen want ook hier in het noorden is er weinig om naar toe te gaan. Die nog dicht en zuiver naar Gods Woord willen blijven leven.
Er zijn zoveel gemeente`s die leven op gevoel en doen veel water bij de wijn. Er mogen grote gemeente`s zijn alleen met welke nadruk geef je iemand onderwijs geef je alleen melk jaar in jaar uit of geef je diegene ook meer vast voedsel zodat diegene ook meer kan ontwikkelen en is ook of je wil groeien.
Want sommige gaan naar gemeente`s toe alleen omdat het moet of gaan voor de fun omdat men veel vrienden kennen of omdat de muziek daar erg mooi is. Zou de muziek zo opeens weg vallen zou er dan dezelfde mensen dan ook blijven komen voor het woord of gaat men opeens naar andere gemeente`s kijken of blijven helemaal weg. Het is met welke maten bekijk je de dingen he.
De ene is met een teen, de andere met een voet, of ander tot de enkels, weer een ander tot de knieen, tot de heupen, tot de borst of helemaal een kopje onder water gegaan. Zo is verstand en hartezaak wel belangrijk en niet alleen op gevoel want dan zou je met de winden mee gaan want zo de wind waait waait mijn jasje spreekt het gezegde. Waar letten we op en wat is belangrijk.
De inhoud van de Bijbel is erg belangrijk dat je die zuiver blijft zien en de dingen ook letterlijk alles kunt aannemen zoals het er staat. Alleen het is niet altijd voor ons als christenen als opvatting zovan dat geld voor mij nog steeds. Als we het hebben over gavens ontwikkelen enz. Met welke bril bekijk je de dingen want in veel opzichten is het verhaal gebaseert op het Joodse Volk van Israël in de dingen die nog staat te gebeuren het Verbonds Volk van Gods Oogappel. Als christenen hoor je er wel bij als we lezen in Romeinen brief van de hoofdstukken 7 tot 12.
Eens zal er een tijd komen dat we als Gemeente worden opgehaald naar dat de Bazuin luiden zal en we de Here tegemoet komen ja daar mogen we gereed voor staan zoals je kunt lezen in Openbarring 3 en 4. O wat heerlijk zal dat zijn met volle verwachting zullen we daar naar uit zien.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:20
|
|
|
|
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Hoi Tess, Je hebt natuurlijk ook parkeergarages. Zo is parkeergarage "Westblaak" in de Hartmansstraat ongeveer 150 meter van de straat waar het restaurant zich bevind.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:33
|
|
|
|
bij Tess voor de deur heb je 1. voldoende parkeerplaats (vraag is alleen of je daar wil parkeren) en 2. de metro om de hoek (vraag is alleen of je daar wil opstappen)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PAREL184
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 09:43
|
|
|
|
Pieter en Annette
VAN HARTE GEFELICITEERD MET DIT GROTE WERELDWONDER!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 10:11
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | bij Tess voor de deur heb je 1. voldoende parkeerplaats (vraag is alleen of je daar wil parkeren) en 2. de metro om de hoek (vraag is alleen of je daar wil opstappen)
 |
Dan lijkt me dat die parkeergarage toch geen slechte optie is...
Frank (ook )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 10:41
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Zwaar aan te bevelen, inderdaad! |
Super super zwaar aan te bevelen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 10:58
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | bij Tess voor de deur heb je 1. voldoende parkeerplaats (vraag is alleen of je daar wil parkeren) en 2. de metro om de hoek (vraag is alleen of je daar wil opstappen)
 |
Goed gevonden Grif! Tis alleen zo jammer dat je dan nog zeker een uur onderweg bent
Denk dat de parkeergarage van Frank dan toch een beter idee is...ga k ff uitzoeken!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 10:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:20
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Ik dacht zelf om op 20 November te gaan!
Wel even onder voorbehoud want ook ik moet even kijken of ik oppas kan regelen...
Laten we ff een lijstje maken, vul je eigen naam even in als je mee wilt:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Josina022 (onder voorbehoud) Rinske773
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
 |
Wat een leuk idee, ik heb zelf in de Witte de Withstraat gewerkt. Ik kom ook. Kan het vroeg in de avond of laat in de middag, zodat ik met de trein weer terug kan?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 11 oktober 2010, 11:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:26
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat een leuk idee, ik heb zelf in de Witte de Withstraat gewerkt. Ik kom ook. Kan het vroeg in de avond of laat in de middag, zodat ik met de trein weer terug kan? |
Gezellig chat!
Het word vroeg op de avond zodat iedereen die met het ov komt wel weer gewoon thuis kan komen
Zet je jezelf ff op het lijstje?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:30
|
|
|
|
| PEACEDOVE820 schreef: | Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter, en wat een mooie naam Esther! Annette en Pieter, Wil jullie met je gezin heel veel geluk wensen met de komst van dit nieuwe leven, dat jullie leven maar mag verrijken en mooier maken ! |
Van harte gefeliciteerd met jullie dochter Esther, prachtige (Joodse naam) Pieter zei het al, het werd een Joodse naam Geniet met jullie gezinnetje van dit kleine Godswonder. Ook namens de gebedsroom van harte gefeliciteerd Beterschap Annette
Liefs van Eva.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 11 oktober 2010, 11:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:31
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | | Hmmm......het is al een paar dagen stil na je reactie, zouden ze geluisterd hebben naar je? |
naar mij luisteren? vrouwen? hm...zou voor t eerst zijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKJES285
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 11:56
|
|
|
|
| CLEO478 schreef: | | Hoi ik ben op zoek naar een kerk waar God centraal staat. Ik zit nu in een kerk en heb het gevoel dat ik niet vooruit ga! Wil groeien meer leren over de bijbel wil connecten met mede christenen. Ik zoek een kerk in de regio Zuid-Holland zoals Delft - Westland etc. Ik hoor het wel groetjes |
Laatst aangepast door
|
MIEKJES285
|
op maandag 11 oktober 2010, 12:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 12:25
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | [/colo
Heb net een boek gelezen:
" De Uitnodiging "van W. Paul Young de moeite meer dan waard. |
waar gaat t over? het boek bedoel ik dus
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 12:29
|
|
|
|
Ik ga met collectezakje rond hier op cm. zulke leuke uitjes allemaal.....en gezellig! In gedachte ga ik mee, bestellen jullie dan wel wat lekkers!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 12:36
|
|
|
|
| HENS512 schreef: | Op 30 oktober is er een spetterend optreden van Shirchadasj en Band in de Schuilplaats in Ede. Samer met Gerald Troost en Trinity wordt beloofd het een geweldige avond te worden!
Voor meer info zie;
www.shirchadasj.nl |
ik ken ze niet. Maar gekeken op de site en muziek gehoord. That rocks!! wordt je echt vrolijk van heerlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CLEO478
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 12:50
|
|
|
|
| ANITA324 schreef: | http://www.hetbrandpunt.nl/kapel Hoi wat fijn dat jij dit zegt kon niet de juiste woorden vinden maar wat jij zegt is precies hoe ik mij voel wil weer terug naar de basis van het geloof weer opwekkingsliederen zingen weer dicht bij God komen/zijn.
Dank je wel voor dit schrijven helemaal top !!!!
Komen goede sprekers die de Here centraal stellen. Bijbel getrouw zijn over allerei onderwerpen hebben. Over Israël, de Eindtijd, enz.
Met regelmaat kom ik daar af en toe om een conforentie te bezoeken en om mij geestelijk op te bouwen want ook hier in het noorden is er weinig om naar toe te gaan. Die nog dicht en zuiver naar Gods Woord willen blijven leven.
Er zijn zoveel gemeente`s die leven op gevoel en doen veel water bij de wijn. Er mogen grote gemeente`s zijn alleen met welke nadruk geef je iemand onderwijs geef je alleen melk jaar in jaar uit of geef je diegene ook meer vast voedsel zodat diegene ook meer kan ontwikkelen en is ook of je wil groeien.
Want sommige gaan naar gemeente`s toe alleen omdat het moet of gaan voor de fun omdat men veel vrienden kennen of omdat de muziek daar erg mooi is. Zou de muziek zo opeens weg vallen zou er dan dezelfde mensen dan ook blijven komen voor het woord of gaat men opeens naar andere gemeente`s kijken of blijven helemaal weg. Het is met welke maten bekijk je de dingen he.
De ene is met een teen, de andere met een voet, of ander tot de enkels, weer een ander tot de knieen, tot de heupen, tot de borst of helemaal een kopje onder water gegaan. Zo is verstand en hartezaak wel belangrijk en niet alleen op gevoel want dan zou je met de winden mee gaan want zo de wind waait waait mijn jasje spreekt het gezegde. Waar letten we op en wat is belangrijk.
De inhoud van de Bijbel is erg belangrijk dat je die zuiver blijft zien en de dingen ook letterlijk alles kunt aannemen zoals het er staat. Alleen het is niet altijd voor ons als christenen als opvatting zovan dat geld voor mij nog steeds. Als we het hebben over gavens ontwikkelen enz. Met welke bril bekijk je de dingen want in veel opzichten is het verhaal gebaseert op het Joodse Volk van Israël in de dingen die nog staat te gebeuren het Verbonds Volk van Gods Oogappel. Als christenen hoor je er wel bij als we lezen in Romeinen brief van de hoofdstukken 7 tot 12.
Eens zal er een tijd komen dat we als Gemeente worden opgehaald naar dat de Bazuin luiden zal en we de Here tegemoet komen ja daar mogen we gereed voor staan zoals je kunt lezen in Openbarring 3 en 4. O wat heerlijk zal dat zijn met volle verwachting zullen we daar naar uit zien.
Shalom,
Een zuster in Christus,
Anita |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 13:48
|
|
|
|
Gisteren kreeg ik te horen dat mijn opa is overleden. En voor iedereen me gaat bestoken met condoleances, bespaar me! De aantal keren dat ik de man in mijn leven gezien heb zijn op één hand te tellen. Sinds jaar en dag was er al een hoop gedoe in de familie en het contact is dan ook vlak na mijn geboorte al verbroken. Mijn moeder, (zijn dochter) heeft daar wel altijd moeite mee gehad...ze voelde zich, als christen, toch eigenlijk wel verplicht om contact te houden...want ja, er staat toch echt in de bijbel dat we onze vader en moeder dienen te eren! Vandaar ook dat ik daar zelf een bepaalde periode toch over de vloer kwam, maar al snel de conclusie trok dat het ook niet bepaald "mijn soort mensen" waren...uiteindelijk ben ik mijn eigen weg gegaan. Na de zoveelste streek van opoe was voor mijn moeder toch ook de maat wel weer vol! Niettemin, heeft ze het erg moeilijk met het overlijden van haar vader, en spijt dat het zo gelopen is. Dit zette me aan het denken; Niet alleen heb ik nauwelijks contact met haar familie, ook met de familie van mijn vaders kant zijn de banden alles behalve sterk. Natuurlijk heb ik daar zo mijn redenen voor...maar ook bij mij brand de vraag of ik als goed christen niet zou moeten "zorgen" dat die banden sterker worden? Ik meen me ook te herinneren dat er ergens in de bijbel gezegd is dat we in de eerste plaats moeten zorgen dat de band met onze families goed is, willen we als voorbeeld kunnen dienen voor anderen. En ja, dan moet ik toch bekennen dat ik genadeloos tekort schiet... Na al die jaren heb ik niet echt de behoefte meer om banden te herstellen, ik heb mijn eigen leven opgebouwd en een hoop lieve vrienden die meer familie voor me zijn dan sommige bloedverwanten ooit geweest zijn. Maar toch...zou ik misschien niet iets meer mijn best moeten doen? Want ik behoor toch ook mijn naaste lief te hebben gelijk mijzelf???
Herkennen jullie dit, en hoe ga je er mee om?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 13:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZIVAATJE309
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:22
|
|
|
|
Ik wil een topic beginnen op het forum en ik snap niet hoe dat moet
Ben toch echt niet blond
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:24
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Ik wil een topic beginnen op het forum en ik snap niet hoe dat moet
Ben toch echt niet blond  |
Effe naar de index van je keuze en dan links bovenin kiezen voor de optie "nieuw topic/bericht plaatsen" en dan typen maar...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op maandag 11 oktober 2010, 15:24
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:34
|
|
|
|
Wat is zonde?
De bijbel beantwoordt deze vraag als volgt: „Ieder die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid" (1 Joh. 3 : 4).
Indien nu de Tien Geboden door Christus zijn opgeheven en aan het kruis genageld, hoe kan een mens dan nog die opgeheven wet overtreden en ertegen zondigen? Het is toch niet mogelijk een wet te overtreden die buiten werking is gesteld?
Goddelijke genade is een gunst die God ons verleent zonder dat wij die verdiend hebben. En wie heeft die Goddelijke genade nu nodig? Natuurlijk een zondaar.
Natuurlijk is er een wet aan het kruis genageld, nl. de oudtestamentische joodse ceremoniële wet, maar niet Gods zedenwet - niet de Tien Geboden - die de richtsnoer vormen voor het leven van een gelovige. Met betrekking tot deze Tien Geboden zegt Jezus : „Indien gij Mij liefhebt, onderhoudt Mijn geboden" (Joh. 14 :15). - En de apostel Johannes schrijft in zijn Eerste Zendbrief : „En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen : indien wij Zijn geboden bewaren. Wie zegt : Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar, en in die is de waarheid niet; maar wie Zijn Woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt" (1 Joh. 2 : 3-5).
Moge Hij in ons het verlangen wekken om Hem meer en meer gelijkvormig te worden, de zonde in al haar vormen te schuwen en te streven naar de gerechtigheid in Christus, opdat wij door ons leven Hem mogen verheerlijken.
"Want wie hoorder is van het Woord en niet dader, die gelijkt op een man die het gelaat waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten hoe hij er uitzag. Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtig hoorder, doch als een werkelijke dader, die zal zalig zijn in zijn doen." (Jacobus 1:23-25)
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 11 oktober 2010, 14:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 14:58
|
|
|
|
Het valt me op dat mensen prompt over theologische discussies gaan praten, terwijl het afhoudt van de essentie van mijn betoog. De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is nl veel belangrijker dan wat zonde is. Want voor een ieder kan dat verschillen. Dat hebben we hier ook op de site gemerkt. Zonde zorgt ervoor dat je je geestelijke vrijheid kwijtraakt. Dat je God en mensen niet meer recht in de ogen durft te kijken. Dat je niet meer in Zijn aanwezigheid durft te zijn. Zonde zorgt er uiteindelijk voor dat je geestelijke leven totaal vernietigd wordt. Dat is geen kwestie van theologie, maar het is een existentiële vraag. De vraag die je jezelf dus zou moeten stellen: in hoeverre ben ik mijn relatie met God aan het vernietigen en is het me dat waard?
Bovendien kun je ook kijken of je symptomen in je eigen leven herkent. Durf je iedereen vrijuit aan te kijken, of heb je toch geroddeld achter de ruggen van mensen om. Durf je te bidden, of ben je bang voor God geworden dat Hij het toch niet goedvindt wat je gedaan hebt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 11 oktober 2010, 16:21
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op dat mensen prompt over theologische discussies gaan praten, terwijl het afhoudt van de essentie van mijn betoog. De reden dat we niet zouden moeten zondigen, is nl veel belangrijker dan wat zonde is. Want voor een ieder kan dat verschillen. Dat hebben we hier ook op de site gemerkt. Zonde zorgt ervoor dat je je geestelijke vrijheid kwijtraakt. Dat je God en mensen niet meer recht in de ogen durft te kijken. Dat je niet meer in Zijn aanwezigheid durft te zijn. Zonde zorgt er uiteindelijk voor dat je geestelijke leven totaal vernietigd wordt. Dat is geen kwestie van theologie, maar het is een existentiële vraag. De vraag die je jezelf dus zou moeten stellen: in hoeverre ben ik mijn relatie met God aan het vernietigen en is het me dat waard?
Bovendien kun je ook kijken of je symptomen in je eigen leven herkent. Durf je iedereen vrijuit aan te kijken, of heb je toch geroddeld achter de ruggen van mensen om. Durf je te bidden, of ben je bang voor God geworden dat Hij het toch niet goedvindt wat je gedaan hebt? |
Als je niet wilt zondigen, moet je eerst weten wat zonde is. God heeft ons de 10 geboden gegeven , wat voor ons van belang is, om te weten hoe we moeten leven. En zolang wij voor onze zonden vergeving vragen is er geen belemmering tussen ons en God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
|