| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 17:50
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Mijn mooiste moment: dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik woensdagochtend een flatje in Utrecht mag gaan bezichtigen.
Er mogen 10 mensen komen kijken en ik ben nummer 7, dus de kans is niet groot. Het lijkt mij stug dat er 6 mensen de flat weigeren. Aangezien ik nog niet zo ver gekomen ben, vind ik dit toch wel een mooi moment vandaag!
Maar goed, de uitslag vinden jullie of hier of bij het slechtste moment v/d dag....
Groetjes, José |
Heel veel succes !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
RENSKE067
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 17:59
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | getrouwde stelletje half geld, Carien? Juist niet, die kunnen het wel betalen, net als dat ze een baby hebben 
Onze Chris moet het echt hebben van vrijgezelle mensen en die kan hij- via de staffelkorting- zo beter aan CM binden,snappie ? |
oke ik snap het al ik ga dus niet verlengen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Die bijbelse voorbeelden hebben in hun letterlijke vorm mensen bang gemaakt voor God. En dat is niet juist. Als je nu eerst gelezen had wat ik met dit topic bedoelde, begreep je ook waar het om ging. De straf van de zonde is in eerste instantie de zonde zelf, die scheiding brengt tussen God en mens. Maar lees nu maar eerst eens het begin..... |
misschien is dat gezonde angst, net als een tijger op je af stormt. de zondige mens zal terecht de Heer moeten vrezen. De vergeven christen is vergeven, maar God laat niet met zich sollen en tuchtigt zijn kinderen.
@ zinga, mooi verwoord, met alles eens... and ty!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:01
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | pieter, naar mijn beste weten waren er mensen die zelf wel extra wilden betalen voor iemand anders; zodat die personen ook mee konden met bepaalde uitjes; daarna werd dat geintepreteerd alsof dat verplicht zou zijn, maar naar mijn weten is er nooit sprake van "moeten" geweest. |
Ik zie het even wat breder in deze bijdrage Hannah. Jolan dr eerste zin is duidelijk genoeg en ze heeft ook groot gelijk. Er is inderdaad niets op tegen voor elkaar te zorgen, ook financieel!! Maar nu de praktijk.... ff voorbeeldje, oke? stel: jij ontvangt het volgende mailtje:
Hoi Hannah810,
Ik lees op t forum dat je schulden hebt en eigenlijk te weinig eten voor je 17 kindjes kunt kopen. Dat vind ik heel erg en ik wil je graag een handje helpen! Ben je ermee geholpen dat ik bijv. een keer je energierekening betaal en een keer met je naar de supermarkt ga om een winkelwagentje vol te laden? Het zou leuk zijn als we dat doen op de datum van de bowlingavond in Sexbierum, zie forum bij Agenda. Jouw bijdrage en consumpties neem ik dan ook voor mn rekening. Dan kun je meteen met mij meerijden en ik zet je s avonds thuis weer af. Laat maar weten wat ik voor je kan doen.....
grt.
Gulheid111
ik heb het donkerbruine vermoeden dat meneer Gulheid door diverse dames geblokked word en er meldingen naar de redactie gaan. Degenen die wel terugmailen, mailen waarschijnlijk iets in de trant van:
Hallo Gulheid,
Hoe kom je erbij en waar bemoei je je mee.. ENGERD!!!
tot nooit weer mails!
Kortom: in de practijk een onhaalbaar iets en ik blijf dus bij mn stelling dat je elkaar geen schuldgevoel moet aanpraten hierover.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met dit onderwerp. Het vergroot nl. de problemen van één specifieke groep en ik ben er niet van overtuigd dat die groep het nu zo slecht heeft. Er zijn voldoende mogelijkheden om goed rond te komen, vind ik. En ik ken voldoende moeders die het niet slecht hebben... |
Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat. Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden. Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Wat de reden is om niet aan een cm-uitje mee te doen is, is een prive reden. Daarom begrijp ik Chatuliem best wel. Het is ook niet leuk als iemand iets organiseerd en de grootste helft van de reacties bestaat uit mensen die melden dat ze niet meegaan omdat ze geen tijd, zin of geld hebben. Bijdragen die niet opbouwend zijn voor het onderwerp. Ik heb toevallig vanochtend een dergelijke reactie geplaatst omdat ik ook es n keer n stompzinnige reactie wou plaatsen.... maar wees eerlijk, het slaat toch nergens op? Er zitten 2000 leden op cm, zou een lekkere zooi worden als die allemaal reageren met de reden waarom ze NIET meedoen. |
Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 25 oktober 2010, 18:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:18
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden. |
Als mensen aangeven dat ze niet mee gaan omwille van het geld is dat misschien ook wel een verdoken vraag naar een uitje dat niet zo duur is. Het hoeft niet direct als zielig aanzien worden...Ergens verlangen ze misschien ook wel eens naar een echt ipv een cyber-contact. Als je niets aangeeft kan ook het bewustzijn bij de andere niet opgewekt worden.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 25 oktober 2010, 19:00
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:20
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | | Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden. |
De reden kan ook zijn dat angst voor en/of eerdere relatie's op het uitje meegaan.... Hoeft niet financieel te zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:20
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | oke ik snap het al ik ga dus niet verlengen |
Haha......doe je vast wel Renske, wij kunnen uiteindelijk toch allemaal niet zonder CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:21
|
|
|
|
| RENSKE067 schreef: | oke ik snap het al ik ga dus niet verlengen |
Waar zouden wij zijn zonder de wijsheden der gehuwde lieden???Zij kunnen ons onderrichten in het tot stand brengen van verse relaties en ons problemen doen overwinnen,het doet ons deugt uwe vreugdevolle verhalen te beluisteren over het gezamenlijk de vaat ter hand nemen en alle verdere kleine geneugten des levens. Blijft,gij echtelieden! Het getrippel der kleine voetjes doet ons eenzaam hart oplichten.......
doei he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:29
|
|
|
|
|
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:30
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Waar zouden wij zijn zonder de wijsheden der gehuwde lieden???Zij kunnen ons onderrichten in het tot stand brengen van verse relaties en ons problemen doen overwinnen,het doet ons deugt uwe vreugdevolle verhalen te beluisteren over het gezamenlijk de vaat ter hand nemen en alle verdere kleine geneugten des levens. Blijft,gij echtelieden! Het getrippel der kleine voetjes doet ons eenzaam hart oplichten.......
doei he |
vertel vertel vertel; kleine bullies op komst?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:41
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Mijn mooiste moment: dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik woensdagochtend een flatje in Utrecht mag gaan bezichtigen.
Er mogen 10 mensen komen kijken en ik ben nummer 7, dus de kans is niet groot. Het lijkt mij stug dat er 6 mensen de flat weigeren. Aangezien ik nog niet zo ver gekomen ben, vind ik dit toch wel een mooi moment vandaag!
Maar goed, de uitslag vinden jullie of hier of bij het slechtste moment v/d dag....
Groetjes, José |
Gooi het bijltje er nog niet bij neer hoor...de 7e plaats bied zeker perspectieven
Succes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:41
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Die psychologisering lijkt inmiddels in heel kerkelijk Nederland te zijn doorgedrongen en richt volgens mij meer schade aan dan menigeen beseft. Men beseft niet dat psychologische 'waarheden' nimmer zijn bewezen. De bijbelse waarheid heeft de 'steun' van de psychologie niet nodig. Ik geloof echt dat de bijbelse waarheden toegepast op ons dagelijkse leven heilzamer en helender werken dan alle psychologie en therapie bij elkaar.
Btw; welcome back David  |
ja idd die psychologie, vooral de mainstream psycho-anaysis van freud is humanistish, dus ; uit de kracht van de mens zelf, we moeten zelf onze ziel opbouwen, los van God. terwijl moeilijkheden juist soms een weg zijn naar de Heer.
2 cor 7:
9 thans verblijdt het mij, niet, dat gij bedroefd zijt geworden, maar dat de droefheid u tot inkeer heeft gebracht; want gij zijt bedroefd geworden naar Gods wil, zodat gij generlei nadeel van ons hebt geleden. 10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:56
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Ik vind dit redelijk kort door de bocht Chat. Je zou je eens kunnen voorstellen dat er alleenstaande moeders zijn met vier kinderen die met ca. gem. 50 euro in de week aan eten en drinken hebben te besteden. Je moet een knappe kerel zijn om daarmee 5 mensen voor een week van eten te kunnen voorzien..... |
Dit vind ik nu weer kort door de bocht zeg......of alleen alleenstaande moeders met kinderen dat kunnen?Soms is het gewoon niet anders en dan red je je d'r maar mee of je nu een alleenstaande vader, moeder of een hele familie mee hebt te onderhouden.........en wees dan maar blij dat je nog in Nederland woont waar er instanties zijn die je evt willen helpen............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:58
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben geschokt Frank,hoe durft iemand het te zeggen he........  |
Ach, kortingen of niet...ik ben ook aan mijn laatste dagen bezig. Vanaf 5 november doe ik het zonder CM...
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:59
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ja idd die psychologie, vooral de mainstream psycho-anaysis van freud is humanistish, dus ; uit de kracht van de mens zelf, we moeten zelf onze ziel opbouwen, los van God. terwijl moeilijkheden juist soms een weg zijn naar de Heer.
2 cor 7:
9 thans verblijdt het mij, niet, dat gij bedroefd zijt geworden, maar dat de droefheid u tot inkeer heeft gebracht; want gij zijt bedroefd geworden naar Gods wil, zodat gij generlei nadeel van ons hebt geleden. 10 Want de droefheid naar Gods wil brengt onberouwelijke inkeer tot heil, maar de droefheid der wereld brengt de dood. 11 Want zie toch, wat juist deze ervaring van droefheid naar Gods wil u gebracht heeft: welk een ernst, meer nog, verontschuldiging, verontwaardiging, vrees, verlangen, ijver, bestraffing. | Laten we eens terug gaan naar het begin van mijn stelling. Het valt me op David dat je daar helemaal niet op ingaat. Ik heb vanuit de bijbel aangegeven wat het gevolg is, de verandering in gedrag van zonde. Dit is geen psychologisch verhaal, omdat de psychologie begrippen als zonde ontkent. De mens is immers een produkt van nature en nurture, maar nooit wordt hij als verantwoordelijke gezien. Zijn psyche wordt onderzocht, maar men is niet wezenlijk in staat hem te veranderen. De zonde echter beschadigt de mens. En de reden dat men niet zou moeten zondigen, is omdat men er zichzelf mee schaadt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ach, kortingen of niet...ik ben ook aan mijn laatste dagen bezig. Vanaf 5 november doe ik het zonder CM...
Frank |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
|
|
|
de reden dat men niet zou moeten zondigen is dat men de Heere God er zoveel verdriet mee doet..........!!
(als je niet zondigt omdat je jezelf schaadt, is ben je op jezelf gericht; als je niet zondigt omdat het God schaadt, is je hart op Hem gericht...... )
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 25 oktober 2010, 19:06
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
|
Ik heb er gewoon ronduit moeite mee dat de nadruk alleen maar op één groep ligt. Het lijkt op een vorm van stigmatisering waarmee elke vrouw niet blij zou moeten zijn. Het is in mijn ogen ook vernederend.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:08
|
|
|
|
|
wat is er vernederend aan armoede?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | A-Ha is een zweedse popgroep Willemijn... Hebben op 10 Okt. jl. Amsterdam nog onveilig gemaakt  |
Dan zal ik het maar eens aan mijn kinderen vragen.......pfff wordt echt oud
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:11
|
|
|
|
het meeste is al gezegd. en de laatste alinea van de vorige schrijver is een mooie samenvatting.
Persoonlijk vind ik meningen leuk en interessant, maat de Bijbel is toch echt mijn maatstaaf;
dus lees hand 15 over hoe de Geest en apostelen omgingen met de nieuwe niet-joodse christenen, en deze vragen.
en verder:
rom 14:
4 Wie zijt gij, dat gij eens anders knecht oordeelt? Of hij staat of valt, gaat zijn eigen heer aan. Maar hij zal staande blijven, want de Here is bij machte hem vast te doen staan. 5 Deze [immers] stelt de ene dag boven de andere, gene stelt ze alle gelijk. Ieder zij voor zijn eigen besef ten volle overtuigd. 6 Wie aan een bepaalde dag hecht, doet het om de Here, en wie eet, doet het om de Here, want hij dankt God; en wie niet eet, laat het na om de Here en ook hij dankt God.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wat is er vernederend aan armoede? |
Genoeg denk ik Hannah.......... Onze maatschappij is duidelijk niet ingericht op de arme mens........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:14
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | wat is er vernederend aan armoede? |
En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:15
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | getrouwde stelletje half geld, Carien? Juist niet, die kunnen het wel betalen, net als dat ze een baby hebben 
Dan zou ik de stelletjes die een relatie hebben dubbel laten betalen , en degene die nog zoekende zijn dan natuurlijk voor half geld. een strak plan vind je ook niet Carin?
Onze Chris moet het echt hebben van vrijgezelle mensen en die kan hij- via de staffelkorting- zo beter aan CM binden,snappie ? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen? |
Voor jou misschien niet maar waarom is er dan zoveel 'verborgen' armoede?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de reden dat men niet zou moeten zondigen is dat men de Heere God er zoveel verdriet mee doet..........!!
(als je niet zondigt omdat je jezelf schaadt, is ben je op jezelf gericht; als je niet zondigt omdat het God schaadt, is je hart op Hem gericht...... ) | Ik denk dat een stukje zelfbescherming in dit geval niet verkeerd is, Hannah. Dat is niet meteen egoïsme.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 25 oktober 2010, 19:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:16
|
|
|
|
idd hannah! een wedergeboren christen wil de Geest niet bedroeven. We doenhet uit liefde in eerste instantie, maar dat neemt niet de vrese en ontzag voor de Here weg. het is een gezonde balans.
Ik negeerde je stuk niet, maar vond mijn reactie de lading wel dekken. Opvallend is het jusit hoe jij steeds draait en met ''ja maar'' komt op directe Bijbelteksten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:16
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Oef, ben te laat dus. Tja, 'k was nog op m'n werk.
Maar Tess, de 1000ste posting is je gegund hoor! Alleen een beetje jammer, dat 't geen lied was. |
Nou weet je wat...we maken een deal! Als jij nou even roept welk nummer je graag had gezien, dan zet ik em er ff tussen... Heb je toch een beetje bijgedragen aan de 1000e posting
|
|
| Naar boven |
|
|