ChristianMatch

Forum

mooi, leuk of bijzonder lied
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 07:30

MARIJAN072 schreef:
Tessybear, ik heb je inmiddels een (heerlijk zwijmel)lied (uit m'n jeugd)
gemaild. Lachende smiley

Your wish is my command! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op dinsdag 26 oktober 2010, 07:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 07:48

LOES550 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen moet ik nu echt in mn eentje gaan zitten nachtbraken?

Laat je me zomaar in de steek....... Gefrustreerde smiley Huilende smiley, smiley in tranen

Ja Loes, vanaf nu braak ik nooit meer nacht Kotsende smiley Tis te zeggen ik braak nog wel nacht af en toe maar dan zit ik aan de ontvanger (radio) de morse code te ontcijferen... Lachende smiley

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 08:08

BEHAPPY332 schreef:
BESCHOUWING;

Kortom,
Pieter wil graag geld overmaken op uw rekening,
maar durft het niet te doen op de bowlingavond in Sexbierum,
uit angst om bij vele dames geblokt te worden.

Pieter, mag ik je een tip geven?

Je kunt het geld ook binnen laten sluizen op de gebedsavond in Kerkdriel?
Jouw ideeen zijn sehr gute Maasnamen
Daar zullen ze uw Rijne geweten zeker waarderen!

PRAKTISCH ADVIES:

En in alle overige plaatsen in Nederland:
Bij de Jumbo kun je gratis produkten meenemen als ze op de datum zijn.
(zie hun folder). Nee, niet over de datum. Op de datum.
Hierbij geldt: op = op.

GEBED:

Naast alle economische, arbeidsrechtelijke, juridische, politieke en wat al niet meer mogelijke visies...
is of topic, dit topic = gebed.
Dus...
Interessant is om gewoon WEL te bidden
en dan niet 'VOOR IEDEREEN IN HET ALGEMEEN' maar heel specifiek.
WANT
Interessant is, om te zien of zo'n gebed wordt verhoord.
Interessant is niet het juiste woord, dat klinkt te afstandelijk,
alsof wij God's almacht zouden kunnen meten, terwijl zij per definitie onmetelijk is. Toch, concreet:
Bij evangelisten hoor je dat wel eens, dat precies op tijd zo'n envelop met geld in de bus ligt.Ik ben benieuwd wat hierbij 'uit de bus' komt.
Benieuwd is weer een fout woord.
Als je een euro ontvangt, als je hem nodig hebt,
en je de ervaring van voorzienigheid hebt,
ben je rijker dan met een miljoen op de bank.
dat gaat verder dan benieuwdheid, dat is groot nieuws,
zeg maar 'een blijde boodschap'.

zo, genoeg stof om te reageren...

Een aantal voorbeelden hiervan staan al in dit toppic. En dat is niet specifiek voorbehouden voor evangelisten hoor.
God ziet om naar de gewone mens die Hem oprecht zoekt.

En idd, dan ben je met de euro die je ontvangt rijker dan met miljoenen op de bank, omdat God heeft voorzien.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 08:56

MARIJAN072 schreef:
Tessybear, ik heb je inmiddels een (heerlijk zwijmel)lied (uit m'n jeugd)
gemaild. Lachende smiley

Duiveltje smiley nou dank je wel hoor Marijan dat Tess het lied mag horen en wij niet... Boze smiley Knipoog smiley

een lied van een Belgische band: http://www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY

of is het een Franse band? DJ Tess verteld het ons vast wel Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 oktober 2010, 09:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:13

Helaas, sommigen komen niet verder in hun denken dat zonde en straf samengaan. Het is slechts één aspect van het probleem. Wat voor gevolgen heeft zonde voor je eigen leven? Want zonde heeft nl. directe gevolgen voor jezelf.
Voorbeeld: je zit met anderen op de site te roddelen over iemand. In hoeverre durf je die persoon nog recht in de ogen te kijken?

Of: Je liegt om datgene wat je gedaan hebt, dan loop je voortdurend met de angst rond dat mensen het zullen ontdekken. Het is veel zwaarder om iets te herstellen, dan het te vermijden.

Zonde is niet een abstract begrip, maar werkt heel concreet. En zonde is voor een groot deel te vermijden.

Voor zulke dingen hebben we niet nodig te weten dat God ons straft. We brengen onszelf namelijk met veel dingen in moeilijkheden, die eigenlijk te voorkomen zijn.

Het leven met God bestaat voor een groot gedeelte uit vergeving vragen. Niet omdat Hij je straft, maar meer omdat jezelf door krijgt dat je fouten gemaakt hebt. En dat je mensen pijn gedaan hebt met je gedrag, en dat vriendschappen kapot gemaakt zijn.....

Zou het niet veel beter zijn er vooral praktisch mee om te gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:16

FRANKT627 schreef:
Of ze zouden (per ongeluk) voor het huwelijk... Smiley met dichtgeplakte mond

Knipoog smiley

Wat motju? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:20

CHATULIEM619 schreef:
Helaas, sommigen komen niet verder in hun denken dat zonde en straf samengaan. Het is slechts één aspect van het probleem. Wat voor gevolgen heeft zonde voor je eigen leven? Want zonde heeft nl. directe gevolgen voor jezelf.
Voorbeeld: je zit met anderen op de site te roddelen over iemand. In hoeverre durf je die persoon nog recht in de ogen te kijken?

Of: Je liegt om datgene wat je gedaan hebt, dan loop je voortdurend met de angst rond dat mensen het zullen ontdekken. Het is veel zwaarder om iets te herstellen, dan het te vermijden.

Zonde is niet een abstract begrip, maar werkt heel concreet. En zonde is voor een groot deel te vermijden.

Voor zulke dingen hebben we niet nodig te weten dat God ons straft. We brengen onszelf namelijk met veel dingen in moeilijkheden, die eigenlijk te voorkomen zijn.

Het leven met God bestaat voor een groot gedeelte uit vergeving vragen. Niet omdat Hij je straft, maar meer omdat jezelf door krijgt dat je fouten gemaakt hebt. En dat je mensen pijn gedaan hebt met je gedrag, en dat vriendschappen kapot gemaakt zijn.....

Zou het niet veel beter zijn er vooral praktisch mee om te gaan?

Wat je hier beschrijft heeft volgens mij te maken met heilig leven. Er staat geschreven, wees heilig want Ik Ben Heilig.
Wanneer je oprecht Jezus wilt volgen gaan deze dingen groeien in je leven. Wil je niet meer roddelen of liegen of..of..enz.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:34

Dinsdag 26 Oktober, 1 Kor. 13; Excelsior.

Dat is een mooie naam voor een zangvereniging die steeds beter wil zingen; of voor een voetbalvereniging die streeft naar een hogere plaats in het klassement. Excelsior. Steeds hoger, betekent dat.
De gemeente van Korinte lijkt een beetje op zo’n voetbalvereniging. Maar dit verschil: de speler vallen elkaar áán en schoppen elkaar zelfs tegen de schenen. Iedereen wil omhoog, koste wat het kost. De één weet het nog beter dan de ander.
Goed, zegt Paules. Ik zal juliie helpen elkaar de loef af te steken. Ik wijs jullie een weg die nog veel verder omhoog voert! Excelsior. Nog hoger! Weet je welke weg dat is? De weg naar de absolute top, dat is de weg van de liefde…
En dan gaat Paules zingen, want dat is het 1 Kor. 13: een lied. Al had ik nu alles, al betekende in nog zoveel, maar ik had de liefde niet – ik was niets, een vals instrument in het orkest, waardeloos!
Je kunt nog zo vroom zijn, je kunt nog zoveel gaven en talenten hebben ontvangen, als je geschenk van de liefde mist, mis je alles. Daarom is de liefde als het erop aankomt nog meer waard dan het geloof en de hoop. Het geloof gaat over in aanschouwen, de hoop in vervulling, maar de liefde blijft tot in eeuwigheid!
Excelsior…Steeds hoger. Paules is een goede gids, een voortreffelijkje wegwijzer. De route van de liefde, dié brengt je op het absolute hoogtepunt. Want vanaf deze bergtop kun je Gods Koninkrijk zien liggen!

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 26 oktober 2010, 11:57
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:40

MARIJAN072 schreef:
Ervaring mee? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

uh........jaaaaaaaaaaaa Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:43

[quote=CHATULIEM619]Helaas, sommigen komen niet verder in hun denken dat zonde en straf samengaan. Het is slechts één aspect van het probleem. Wat voor gevolgen heeft zonde voor je eigen leven? Want zonde heeft nl. directe gevolgen voor jezelf.

Zo , ik ga toch maar eens reageren .. Ik heb geen angst voor God ( wel voor de straf ) want ik bekijk Hem als men vader ... streng maar rechtvaardig , straffend maar zalvend .... en als ik heb gezondigd ( went ben ook een zondaar ) ... vraag ik oprecht vergeving , niet alleen aan Hem maar ook aan wie ik kwaad deed .. dan kan ik nog recht in de ogen kijken ... en terug in men spiegel , want ik huichel ook tegenover mezelf niet . En verder ga ik liefst ervan uit dat in iedereen het goede zit ... moet alleen naar de oppervlakte kunnen ..... men moet hetzelf toelaten om het betere te laten overheersen .. wat soms ook bij mij een gevecht is .... Geschokte, onthutste smiley
Ik ben helaas niet bijbels ondersteund .... komt met stukjes nog wel hoop ik , maar spreek vanuit men gevoel en men opvoeding , zoals ik ook uit dat gevoel men leven leidt ... en het probeer positief te beleven ... al dankend in plaats van vrezend .... dankend voor het mooie dat ik elke dag weer krijg , voor de vergeving die Hij me steeds opnieuw geeft , voor het feit dat ik mag leven en zijn wie ik ben .........
Ik denk dat ik overigens ooit in een preek hoorde dat het vrezend ( waarvan sprake in de bijbel ) niet echt sprak op " bang " zijn ...

Laatst aangepast door
SOFIE807
op dinsdag 26 oktober 2010, 09:44
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:48

LEANNE226 schreef:
Frank! Verraste, verbaasde smiley

Sorry, ik liet me meeslepen. Iedereen trouwt hier maar of krijgen plots zomaar een baby... Lachende smiley
Heeft misschien iets te maken met CM-hormonen... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 09:59

FRANKT627 schreef:
Sorry, ik liet me meeslepen. Iedereen trouwt hier maar of krijgen plots zomaar een baby... Lachende smiley
Heeft misschien iets te maken met CM-hormonen... Clown smiley

De tijd van trouwen en/of kindertjes krijgen hebben wij gehad Frank Twijfelende smiley

Maar we kunnen de jongere generatie wel aanmoedigen Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:02

http://www.youtube.com/watch?v=FrkEDe6Ljqs
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:05

http://www.youtube.com/watch?v=Yc2e9sybfkY&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:19

LEANNE226 schreef:
De tijd van trouwen en/of kindertjes krijgen hebben wij gehad Frank Twijfelende smiley

Maar we kunnen de jongere generatie wel aanmoedigen Knipoog smiley Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley aanmoedigen??? Oei oei...hoe moeten we dat aanpakken? Moet ik dan toch mijn abo verlengen?
Als het dan niet lukt verandert Christian Match dan in Crisis Management? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:21

Het is gezond weer voor een stevige wandeling...

http://www.youtube.com/watch?v=tM0sTNtWDiI
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:22

hallo, zeg....moet ik dit serieus nemen?

even algemeen gesteld:
laat ze het lekker zelf uitzoeken! als ze geen kids willen, is dat hun goed recht. (voor 't zelfde geld lúkt het niet eens!)

voor mijn situatie:
ik hoef geen kinderen (meer). arrogant/egoïstisch/asociaal misschien, maar als mijn 'oudste' 10 is, ben ik zéker 50+. en dan zie ik me niet meer in bomen klimmen.

trouwens: we drijven weer lekker weg van het onderwerp in dit topic... Zieke smiley

Laatst aangepast door
GRIFFIN748
op dinsdag 26 oktober 2010, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:33

GRIFFIN748 schreef:
hallo, zeg....moet ik dit serieus nemen?

Wat denk je zelf Griffin?
Het zal mij worst zijn of iemand wel of niet wil trouwen/kindjes krijgen/een hond neemt/de koffie zwart drinkt/in zn neus peutert.........
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 10:34

LEANNE226 schreef:
Wat denk je zelf Griffin?
Het zal mij worst zijn of iemand wel of niet wil trouwen/kindjes krijgen/een hond neemt/de koffie zwart drinkt/in zn neus peutert.........

...of sex heeft voor 't huwelijk Coole smiley met zonnebril
been there, done that
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 11:02

ZINGA672 schreef:
Zucht...

Wat voor storing had je precies?? Clown smiley Clown smiley

Was geen storing.. het aanleggen van internet plus bellen, en interactieve tv.
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 12:39

De opdracht en belofte voor een rijke is: Wie zich ontfermt over de arme, leent uit aan de HEERE. Hij zal hem zijn weldaad vergelden. Spreuken 19:17

Rijkdom is voor een (wereldlijke) rijke een groot probleem;
Jezus zei het al; Hoe moeilijk zullen zij die rijkdommen hebben, het Koninkrijk van God binnengaan. Want het is gemakkelijker dat een kameel gaat door het oog van de naald dan dat een rijke het Koninkrijk van God binnengaat. (Lukas 18 24b+25)
Rijkdom is voor een christen een hoge verantwoordelijkheid. Doe wel en zie niet om.
Daarmee wil ik het probleem van een "arme" niet bagatelliseren, nee ik doe het juist uit compassie, maar meer een oproep aan hen doen die barmhartigheid kunnen bewijzen aan hun naaste door om te zien naar de behoeftige naaste. M.a.w. dat een ieder in navolging van onze oudste Broeder heiland is op de plaats waar hij gesteld is.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:00

Eerst boswandelen in Baarn op zaterdag 13 november en daarna eten in Utrecht.
Is dat geen idee Mirjam?

Daar heb ik wel zin in.
Vreselijk honger na boswandeling hihihihihi

Laatst aangepast door
HERMAN388
op dinsdag 26 oktober 2010, 13:01
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:10

EVA685 schreef:
Je kunt wel naar de samenkomsten gaan. maar als je toch niet doet,
wat er gepreekt wordt en je toch je eigen wil doet, wat heeft het dan voor zin.
Zoiets las ik gisteren op forum.

Misschien wel laat maar toch nog even reageren. Het heeft toch zin ondanks dat we er misschien niets mee doen. Want in de onderlinge bijeenkomsten kunnen grote, nee gebeuren, grote dingen. Want waar twee of drie in vergaderd zijn in Mijn naam, daar ben ik in het midden. De onderlinge bijeenkomst is de werkplaats van de Heilige Geest. En als "men" nu eens op het pinksterfeest zie Handelingen 2:1 e.v. niet bijeengeweest was. Zie wat daar voor grote dingen gebeurde. En Hebreeën 10:25 geeft ook een reden; "maar elkaar opwekken en dat zoveel te meer als u de grote dag ziet naderen."
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:19

hierop doorbordurend een idee:

er zit in Soest een pannenkoekenrestaurant: de Smickel, Lange Brinkweg 26. reputatie enigszins discutabel. (www.smickel.nl)
in de Lage Vuursche is er restaurant 'de Boschrand'. 't is er in ieder geval goed pannenkoeken eten, is mijn ervaring. (www.boschrandlagevuursche.nl)

reserveren lijkt me bij beide 'tenten' verstandig.
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:19

Ik zie de kerkelijke gemeente als het lichaam van Christus. Christus is het Hoofd en de gemeente de ledematen. Als ikzelf dan weg zou blijven, blijft er dus een stukje van dat lichaam weg. Door naar de kerk te gaan bouw je ook een band op met de andere leden. Je hebt iedereen nodig in een gemeente. Net als bij je lichaam kun je geen stukje missen!
Naar boven

Auteur Bericht
RUTH485

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:28

Zinga ,en anderen,

Iemand komt niet tot geloof doormiddel van straf.... maar door God die
liefde is , en geloof geeft , geloof is een gave van God , een genade gave.
Geloof komt tot je door het horen van de boodschap [het evangelie] of te wel het goede nieuws , dat God Zijn enig geboren Zoon gegeven heeft
uit liefde voor de wereld .
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:36

SOFIE807 schreef:
Ik denk dat ik overigens ooit in een preek hoorde dat het vrezend ( waarvan sprake in de bijbel ) niet echt sprak op " bang " zijn ...

Het woord "vrezen" zoals dat in de bijbel gebruikt word heeft in onze hedendaagse cultuur dezelfde betekenis als "ontzag hebben voor"...
Dus wel een iets andere definitie idd dan bang zijn! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:39

FRANKT627 schreef:
Duiveltje smiley nou dank je wel hoor Marijan dat Tess het lied mag horen en wij niet... Boze smiley Knipoog smiley

een lied van een Belgische band: http://www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY

of is het een Franse band? DJ Tess verteld het ons vast wel Knipoog smiley

Als je even terug scrolt naar de 1000e posting...(die van mij dus)...dan zie je dat daar inmiddels een linkje geplaatst is naar dat heeeeeele mooie nummer van Marijan! Knipoog smiley

Wel een beetje opletten hoor! Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 14:58

Tot op heden hebben zich dus de volgende mensen opgegeven voor de boswandeling op 13 nov. in Baarn:
Dini968
Alous961
Marianne129
Miekjes285
Benny340
Sproet762
Thabitha338
Herman388
Jan863
Angelique327
Zivaatje 309
Waar blijven onze sportievelingen? Kom op! Wordt vast weer beregezellig!

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op donderdag 28 oktober 2010, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 15:04

ZINGA672 schreef:
Weet je t zeker van die verhuisplannen? Nadat Jolan en Grace zijn geweest? Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond

k Mail je nog...

GrZ!

ikke helemaal alleen aan het helpen Huilende smiley, smiley in tranen

zwaar afgepijgerd.polsen uit de kom,nagels gescheurd,zand vliegd om me oren,zand schuurd de maag

en de tuin is nog maar op de helft Geschokte, onthutste smiley

gaten boren,pluggen schroeven,

wat ben ik nou,ben ik nog wel een vrouw of
een manwijf(volgens maris) Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
voel me beetje zielig Geschokte, onthutste smiley Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
wie troost mij en laat mij weer vrouw zijn Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
GRACE585
op dinsdag 26 oktober 2010, 15:05
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1418 1419 1420 1421 1422 1423 1424 ... 6194 Volgende
Pagina 1421 van 6194