| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 11:26
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Toch kan het, al is 't misschien wat off-topic, nooit kwaad om eens te gaan luisteren in een andere gemeente (kerkgenootschap). Je kunt ook teveel aan je eigen kerk hangen. Ik vind een bezoek aan een andere gemeente alleen maar verrijkend, omdat we uiteindelijk 1 gemeente van Christus zijn. Zo leggen sommige kerken, al is dat mijn mening, de nadruk wel eens teveel op het zondebesef. Ik zeg overigens niet, dat daar niet over gepreekt mag worden hoor. Zonder dat, zouden we Jezus niet nodig hebben. Maar ik spreek nu even vanuit mijn ervaring, omdat ik als kind 'gevormd' ben (niet alleen positief) door 'zware' preken. Er moet ook genoeg ruimte zijn voor het verlossende werk van Christus, voor het Evangelie dus. En door eens naar een andere kerk te gaan, kun je ook een bredere/andere kijk krijgen. Iedere kerk legt andere accenten.
Wel vind ik het goed en fijn om bij een vaste gemeente te horen, het gemeente-zijn is ook heel mooi en belangrijk. Maar met een keertje 'shoppen', heb ik geen moeite. |
Het is natuurlijk niet verkeerd om ook eens andere kerken te bezoeken. Maar dat zou ik door de weeks doen en niet op zondag. Ik zit absoluut niet vast aan mijn eigen gemeente, maar op zondag is daar wel mijn plaats. Dat wil niet zeggen dat stel dat er een doopdienst op zondag is waar ik voor uitgenodigd ben dat ik daar niet heen zou gaan. Dat is een andere situatie, maar zonder reden ga ik niet op zondag naar een andere kerk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 11:52
|
|
|
|
een vreemde is wellicht een vriend die je nu nog niet kent
Ik ga maar eens op zoek naar een vreemde....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 11:54
|
|
|
|
hahahahaha leanne die foto is idd maar ik moet zeggen vind eerder die baas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:13
|
|
|
|
|
Wel een gaaaaaf idee Peace....maarreh...hebben we daar nog puf voor na een heftige wandeling??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:13
|
|
|
|
Een duidelijk stukje. Ik denk overigens dat veel mensen uit een (behoudende) traditionele kerk, enorm zouden schrikken van zo'n dienst. Dat keuren ze bij voorbaat af. Toch denk ik wel eens dat de eerste gemeenten meer leken op een evangelische gemeente, dan op een traditionele gemeente.
Marijan, kijkt graag over kerkmuren heen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:16
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | hierop doorbordurend een idee:
er zit in Soest een pannenkoekenrestaurant: de Smickel, Lange Brinkweg 26. reputatie enigszins discutabel. (www.smickel.nl) in de Lage Vuursche is er restaurant 'de Boschrand'. 't is er in ieder geval goed pannenkoeken eten, is mijn ervaring. (www.boschrandlagevuursche.nl)
reserveren lijkt me bij beide 'tenten' verstandig. |
Bij beide tenten???????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:26
|
|
|
|
| LOES550 schreef: | dat klopt helemaal
en dan te merken dat échte vrienden idd midden in de nacht voor je klaarstaan als je het even niet meer ziet zitten. En je ook na weken niet vergeten en voor je blijven bidden. Een troostend smsje zomaar.... Die warmte en liefde is met geen pen te beschrijven. |
Inderdaad Loes, ik heb hetzelfde ervaren...een aantal vrienden lieten mij acuut vallen (mijn eigen schuld hoor, ik heb wat doms gedaan!)...en dan komt er midden in de nacht een sms-je van...ja van...een ECHTE vriend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:30
|
|
|
|
|
Een vriend is iemand, die alles van je weet....en TOCH van je houdt!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:30
|
|
|
|
Nog even een artikeltje over het afgelopen WK:
Oberhausen.: De inktvis Paul die tijdens het WK-voetbal in Zuid-Afrika eerder dit jaar beroemd werd, is gister, in zijn West-Duitse aquarium overleden. Dit heeft het Oberhausen Sea Life Centre laten weten. Paul werd bekend door zijn voorspellingen over welk team een wedstrijd in het internationale toernooi zou gaan winnen. Het Oberhausen Sea Life Centre is diep bedroefd en moet nog bepalen hoe het afscheid van Paul neemt en waar een gedenkteken komt. Het voetbalorakel is twee jaar geworden. (dit is een normale leeftijd).
N.B. Ze schijnen een andere te nemen.
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 27 oktober 2010, 12:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:40
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Nog even een artikeltje over het afgelopen WK:
Oberhausen.: De inktvis Paul die tijdens het WK-voetbal in Zuid-Afrika eerder dit jaar beroemd werd, is gister, in zijn West-Duitse aquarium overleden. Dit heeft het Oberhausen Sea Life Centre laten weten. Paul werd bekend door zijn voorspellingen over welk team een wedstrijd in het internationale toernooi zou gaan winnen. Het Oberhausen Sea Life Centre is diep bedroefd en moet nog bepalen hoe het afscheid van Paul neemt en waar een gedenkteken komt. Het voetbalorakel is twee jaar geworden. (dit is een normale leeftijd).
N.B. Ze schijnen een andere te nemen. |
Hmm....., heel eerlijk gezegd had ik nog nooit van dit beest gehoord. Tot gisteren. Zal wel een beetje wereldvreemd zijn. Of eh......is dit het bewijs van de WK-gekte?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 oktober 2010, 12:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:45
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Hmm....., heel eerlijk gezegd had ik nog nooit van dit beest gehoord. Tot gisteren. Zal wel een beetje wereldvreemd zijn. Of eh......is dit het bewijs van de WK-gekte? |
Nog nooit van een octopus gehoord????
http://www.smulweb.nl/745499/koken/recept/Babyoctopus-in-rode-wijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:47
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb geen enkele tekst geciteerd, maar ik ben blij dat datgene wat ik schrijf, ook letterlijk terug te vinden in de bijbel. |
blij? lol... dat is een vereiste om je serieus te nemen (als je het over geloofszaken hebt).
en ik heb het idee dat je 1 tekst langs je heen liet gaan, namelijk dat de Geest van zonde overtuigd.
Laatst aangepast door
|
DAVID923
|
op woensdag 27 oktober 2010, 12:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:58
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Bij beide tenten??????? |
1 van de beide zal hij bedoelen Angel Ik ga niet 2 keer eten hoor hahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:04
|
|
|
|
Spelen met vuur.
(een onderzoek naar de relatie tussen de charismatische beweging en de gereformeerde kerken in nederland)
Rijn van Kooij
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:08
|
|
|
|
zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)
maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.
ook vooral omdat:
ef 4::
11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ALOUS961
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:16
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Wel een gaaaaaf idee Peace....maarreh...hebben we daar nog puf voor na een heftige wandeling?????? |
samen eten koken is ook heeeeeeeel leuk idee, maar bij wie doen we dat dan???? Moet toch in de buurt zijn dan??
Is die keuken groot genoeg???? Alhoewel er gaan veel makke schapen in een hok.
Kijk , jullie mogen na afloop beste wel allemaal naar de Zaanstreek komen hoor.....geeeeeeeeeeen probleem...gezellig zelfs, maar ik vrees dat de meesten daar toch voor bedanken. hahahaha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:22
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Wel een gaaaaaf idee Peace....maarreh...hebben we daar nog puf voor na een heftige wandeling?????? |
geen idee, miss een idee voor een andere keer..... en dan bijv amerikaans iedereen neemt wat mee en samen heb je een hele maaltijd! Ik zit ook maar beetje mee te denken weet wat het is om van een krap budget te moeten rondkomen vandaar Ik zeg altijd maar zo voor alles is een oplossing als je maar wilt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:29
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | zelf ben ik geen lid van een kerk, maar ben naarstig opzoek, slinger nu heen en weer tussen een hervormde kerk en evangelisch (baptisten is te ver helaaas) ben al bijna klaar emt mijn studie over de verschillen (theologisch) tussen arminiaans/calvinistisch (gereformeerd/evangelisch)
maar wil wel echt snel ergen echt lid worden en me inzetten voor de broeders en zusters.
ook vooral omdat:
ef 4::
11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde. |
Wat heeft dat met het topic te maken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | ik zou es n goeie borrel nemen en minder wiet roken als ik jou was...  |
Het is maar een vertaling
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:33
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | blij? lol... dat is een vereiste om je serieus te nemen (als je het over geloofszaken hebt).
en ik heb het idee dat je 1 tekst langs je heen liet gaan, namelijk dat de Geest van zonde overtuigd. | Hoewel ik het volledig met je eens bent wat betreft deze stelling, zit er ook een groot gevaar aan. Je kunt nl heel vaak je gezond verstand ook gebruiken. En vaak zie ik dat mensen dit argument gebruiken om hun zonde te koesteren. De Heilige Geest heeft hun klaarblijkelijk niet overtuigd, dus het is geen zonde. Terwijl de Bijbel in veel dingen duidelijk is, schijnt de Heilige Geest het niet zo nauw te nemen? Ik probeer juist een argument erbij te geven, nl. dat zonde niet goed is voor jezelf en voor anderen. Daarnaast blijft ook staan dat er uiteindelijk een oordeel uitgesproken wordt over je daden, maar als dat het enige argument is om niet te zondigen, verliest dat voor veel mensen hun waarde. Het geeft ook een vreemd, eenzijdig en onjuist beeld van God, waar mensen jarenlang last van kunnen hebben. Want onderschat niet hoe bepalend dit is voor het godsbeeld van mensen. En veel mensen weten zich hier geen raad mee. Of ze leven voortdurend in angst voor God, en die angst bepaalt hun hele leven. Of ze gooien alles naast zich neer en vervangen het godsbeeld naar een menselijke humanistische variant. Beide zijn reacties op de stelling dat God klaar staat om ons te straffen als we zondigen. Angst en geloof gaan heel moeilijk samen...
God is liefde, en die liefde is een zelfopofferende liefde, die uiteindelijk uitmondde in het offer van de Zoon. Dat betekent dat Zijn hart naar ons uitgaat ook als we zondigen. En Hij ziet wat de gevolgen zijn van onze zonden, en die zijn niet mis. Hij wil ons bevrijden van die zonde, zodat we ons leven in vrije gemeenschap met Hem kunnen doorbrengen.
Mensen geven God ook van de schuld van zonde. Ze vinden dat Hij te hoge eisen stelt. Waarom mag je als christen nu iets wel en waarom nou niet. Dat is voor veel mensen heel onduidelijk. En die onduidelijkheid zorgt ook voor verwarring, want dan vinden ze God maar een wrede God, een vreemde God. Die straft naar believen, die uitkiest naar believen en genade schenkt naar believen.... En dan krijg je een bepaalde gelatenheid. Ïk zondig, kan er niks aan doen en God straft me uiteindelijk toch wel/niet. (Al naar gelang hun geloofsbeleving)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:40
|
|
|
|
TH,E HOUSE ON GARIBALDI STREET.
Het is een verslag van de ontvoering van Adolf Eichmann uit Argentinië door de Mossad, de Israëlische geheime dienst. Eichmann was de eindverantwordelijke voor de vernietiging van de Joden in WOII. Dit verslag is geschreven door Isser Harel, jarenlang hoofd van de Mossad en verantwoordelijk voor meer spectaculaire acties van de Mossad...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 13:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Hoe goed je je ook vermomd, Leanne, je blijft toch steeds herkenbaar hoor...  |
http://www.youtube.com/watch?v=Dm4YYMXnpdk Herken je vast nog wel,van heeeeeeeeel vroeger
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 14:40
|
|
|
|
ja ja, die ken ik nog. Ik was ook al vergeten dat het bestond. Floshke en ik deden deden de dinges... ...zo achter elkaar lopen en met onze arm zwaaien...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 14:59
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | De God van mij, is een God die spreekt van leven. Zelf zegt Hij "laat de doden hun doden begraven". Ik zoek mijn God in het leven, niet in de kennis van de dood..... Saulus zocht ook zijn schepper via de doden!!!
Er is maar een getuigenis van Paulus zelf, die was in de derde Hemel, maar kon geen letter neer zetten wat hij gezien heeft. Zouden wij het nu het beter kunnen zeggen door bijna dood ervaringen???? De getuigenissen van nu, lijken niet eens op die van Paulus....
De een zegt "ik ben in de hel" geweest, de ander "ik ben in de Hemel" geweest. Terwijl Paulus wist dat hij in de "derde Hemel" was geweest. De getuigenissen van nu hebben alleen over een zgn Hemel die zij gezien hebben. De onderscheiding ontbreekt..... |
Mar, de mensen die het meegemaakt hebben, zijn niet in de hel of de hemel geweest. De verklaring van het verscjhijnsel is in een eerdere bijdrage al beschreven. Het feit dat iemand veronderstelt in de hemel geweest te zijn, heeft - al dan niet helaas - geen enkele waarde. Het onverklaarde aan het verschijnsel is dat mensen die zelfmoord wilden plegen, altijd een negatieve ervaring hadden. Maar het feit dat dat nog niet verklaard is, doet van de juistheid van die verklaring niets af.
Thomas, die vindt dat mensen niet zomaar iets over de hemel moeten roepen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 27 oktober 2010, 15:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:07
|
|
|
|
| HELEEN863 schreef: | Het is natuurlijk niet verkeerd om ook eens andere kerken te bezoeken. Maar dat zou ik door de weeks doen en niet op zondag. Ik zit absoluut niet vast aan mijn eigen gemeente, maar op zondag is daar wel mijn plaats. Dat wil niet zeggen dat stel dat er een doopdienst op zondag is waar ik voor uitgenodigd ben dat ik daar niet heen zou gaan. Dat is een andere situatie, maar zonder reden ga ik niet op zondag naar een andere kerk. |
Nu begrijp ik je niet. In andere kerken zijn de diensten meestal ook op zondag!! Of het moet een rouw of trouw dienst zijn.
Zelf denk ik dat het goed is om de onderlinge samenkomsten te bezoeken zoveel als je kunt. Ik hoorde eens een verhaal over een hele kleine gemeente in Zuid-Frankrijk. Er was geen verlichting in die kerk. De mensen die kwamen moesten hun eigen licht meenemen. Wanneer alle leden aanwezig waren was er voldoende licht voor iedereen. Maar wanneer er mensen weg bleven waren er donkere plekken in de kerk.......
Doet me denken aan het kinderliedje.......laat ons dan in het duister heldere lichtjes zijn, jij in jou klein hoekje en ik in het mijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:14
|
|
|
|
|
Een christen behoort zich niet op te laten branden zonder licht te geven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:29
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | | Een christen behoort zich niet op te laten branden zonder licht te geven |
Hmm...brand liever helemaal niet op!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:31
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Nu begrijp ik je niet. In andere kerken zijn de diensten meestal ook op zondag!! Of het moet een rouw of trouw dienst zijn.
Zelf denk ik dat het goed is om de onderlinge samenkomsten te bezoeken zoveel als je kunt. Ik hoorde eens een verhaal over een hele kleine gemeente in Zuid-Frankrijk. Er was geen verlichting in die kerk. De mensen die kwamen moesten hun eigen licht meenemen. Wanneer alle leden aanwezig waren was er voldoende licht voor iedereen. Maar wanneer er mensen weg bleven waren er donkere plekken in de kerk.......
Doet me denken aan het kinderliedje.......laat ons dan in het duister heldere lichtjes zijn, jij in jou klein hoekje en ik in het mijn. |
Ik bedoel daar de diensten door de weeks mee. Bij ons in de buurt zijn er meerdere gemeenten die door de weeks kerkdiensten hebben en anders kan dat ook zijn met belijdenisdiensten o.i.d.
Je voorbeeld vind ik erg mooi! Dat is zo'n voorbeeld wat ik bedoelde met het lichaam, je hebt iedereen nodig!
|
|
| Naar boven |
|
|