| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:14
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | arme jonathan, zn hoofd komt steeds dichter bij de strop...  |
Sssstt.......niet zo hard zeggen, nu krijg ik nog van alles gedaan van hem
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:17
|
|
|
|
als alle "christenen" zich nu eens op Jezus richten en op wat Hij voor ons gedaan heeft en Hem volgen in woord en daad zouden we deze discussies niet eens hebben ! dan zouden de "christenen"het nl niet nodig hebben om op zoek te gaan naar allerlei vormen van genezingen ,herstel of wat dan ook.
wat is belangrijker???? dat je naam geschreven staat in het Boek des Leven en dat je een hoopvolle toekomst hebt in een eeuwig leven bij God of dat je in dit korte aardse leven voor je eigen gevoel alles perfect hebt maar schade lijdt aan je ziel
wie een oor heeft die hore!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:19
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | je bent eigenlijk helemaal niet zo'n lief mannetje als je er op je foto uit ziet he |
Wie bedoel je eigenlijk? Dat kleine wezentje of dat iets grotere gedaante???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 31 oktober 2010, 02:25
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:21
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | k Zou t niet weten.... Hoe ziet dat eruit??  |
Misschien een echte CM-agenda... zo eentje met bloemetjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:25
|
|
|
|
|
overigens wel de grootste blunder die ze begaan hebben. beetje hooghartig was het wel om jezelf 'de enige ware kerk' te noemen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:29
|
|
|
|
luitjes ik zit ng met een klein probleempje...is er iemand die mij van station baarn zou willen halen? gaarne uw reaktie...
Is inmiddels opgelost...komt goed!
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op zondag 31 oktober 2010, 08:53
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:31
|
|
|
|
Het gedicht is inderdaad van Geeske Wiersma. Zing het ook regelmatig voor mijn kids.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:33
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | | je bent eigenlijk helemaal niet zo'n lief mannetje als je er op je foto uit ziet he |
klopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:35
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | Ha Zinga,
volgens mij is wat je hier schrijft precies de kern:
[b] De wetenschap gaat in haar ijver geestelijke zaken te reduceren en in te passen in haar beperkte studieterrein, om heel wat aspecten van het fenomeen heen. [/size]
Reduceren, terugbrengen tot... zodat het in een model past, een model is maar een beperkt deel van de werkelijkheid.
Op het moment dat iemand zegt, dat een BDE alleen maar 'chemisch' is, dan ben je inderdaad aan het reduceren. In die redenatie is liefde etc. ook alleen maar 'chemisch' terwijl daar toch ook veel meer bij betrokken is. |
Happy, DE wetenschap bestaat niet en die aanduiding wordt maar al te vaak door Christenen misbruikt als datgene wat het geloof zoals het beleefd wordt zou aantasten. Het reduceren tot chemische processen heeft tot doel de juiste analyse te maken. Voorbeeld: vroeger zei met van epileptici dat ze van de boze geest bezeten waren. Vaak met uitstoting tot gevolg. Nu hebben we het gereduceerd tot datgene wat in de hersenen misgaat. Daar is Dekapine voor bedacht om het leefbaar te maken voor epileptici. Dat mag minder vroom klinken en onbijbels, want daar staat immers dat ze van de boze geest bezeten waren, maar vraag eens aan epileptici wat het beste helpt...Of vraag eens wat hun bestaan leefbaarder maakt. Wat is er erg aan dat we waarnemen met dit soort processen zoals we dat doen? Is je liefde daardoor minder? Ervaar je het daardoor anders? Het is een enorm knap proces en het maakt je gelukkig.
Als iemand de overtuiging heeft in de hel geweest te zijn, dan is dat niet bijbels denk ik. De duivel laat mensen terugkeren uit de hel? Dat subjectieve waarheidsbegrip zegt me echt niks. Ik ben ook wel eens dronken geweest en dacht dat alles draaide, maar ik was gewoon vergiftigd door de alcohol. Heroïne of zelfs diazepam (valium) verandert het waarnemen en ervaren ook. Ik ben er van overtuigd dat er naast de levensvorm zoals we die hier op aarde kennen een vorm bestaat die ik dan maar voor het gemak het hiernamaals noem. Wat wij als levende mensen waarnemen is een zaak van biochemie en electrische signalen, maar dat doet van het intense gevoel dat verliefden ervaren niks af, noch van andere gevoelens. Het ervaren van gevoelens van verliefdheid of zelfs een religieus ervaren is er niet minder om. Het feit dat we zoiets op deze onvoorstelbaar knappe wijze vaak gedurende 80 jaar zonder hapering kunnen zien functioneren, is een groot wonder. Het gegeven dat we dat kunnen ontrafelen, doet van het wonder niets af. Alleen maar een chemisch proces? Weet je wel wat dat allemaal inhoudt? We kunnen als mensen niet eens een luis maken. Met die chemie kunnen we denken, een enorm wonder. Kennis is goed: Het is bijvoorbeeld goed te weten dat kanker niet besmettelijk is, ik noem maar wat.
Happy, ik reduceer niet, integendeel. Ik koppel de kleinere dingen aan elkaar in een groter verband. Wetenschappelijk denken is voor een deel reduceren tot dat deel dat de verklaring van een verschijnsel geeft. De BDE bestaat wel, maar de verklaring in de hemel geweest te zijn, deugt niet. De hemel is het terrein van God, waar naar ik aanneem de waarneming niet meer plaatsvindt zoals in het menselijk lichaam: dat sterft niet voor niets. Iemand die terugkomt, en dat is iemand die alleen maar hersteld is, die was dus niet in het rijk van God wat we hemel noemen, noch in het rijk van satan. Die mens leefde nog, zij het dat de dood plausibel had kunnen zijn. Je komt echter NIET terug, want je was er nog. Ik geloof wel dat we met God kunnen leven in Zijn voortijdig licht waarin wij staan, zoals Oosterhuis zo knap verwoordde. De ene denktrant sluit de andere, met geloofsuitspraken, niet uit.
Dat laat onverlet dat God en de hemel bestaan naar mijn overtuiging. Wat we daarover zeggen, zijn echter geloofsuitspraken. Ik geloof dat Christus voor onze verlossing gestorven is. Dat is ten enen male onbewijsbaar. En ik neem het vanuit geloof aan. Maar ik geloof niet in verklaringen die mensen zichzelf wijsmaken - en die zich daarmee ook nog in een bijzondere positie plaatsen die de mens niet toekomt. Het is aantoonbaar pure interpretatie en je begeeft je ten onrechte op Gods terrein. Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken. Dat de BDE geen voorportaal blijkt te zijn, is een illusie minder, maar wees blij dat het een illusie was. Analyse en synthese vormen de basis van medicatie. Het is goed te bidden tot God om genezing, maar als je dan je medicatie niet inneemt, help je God niet je beter te maken. Die opvatting sluit niet uit dat genezing door gebed toch mogelijk is.
Tel je zegeningen als je met morfine kankerpatiënten een einde met minder lijden kunt geven, met Dekapine of andere medicijnen epilepsie leefbaar kunt maken en met Insuline het leven van diabetespatiënten beheersbaar kunt houden - in plaats van af te geven op een zuiver denkmodel dat ons deze medicijnen heeft gebracht.
Thomas, die ook nog leeft, dank zij die vervloekte wetenschap.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 2 november 2010, 16:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja Pieter, die poedercoater. Ik heb daar enkele weken gewerkt en er was een man uit Zevenbergen en zijn vader had een eigen bedrijfje...enz enz...en daarom dacht ik dat je ook daar iets mee te maken zou kunnen hebben...
Is dit een off-topic onderwerp op de topic 'van alles wat'? Of moeten we het bij 1 onderwerp houden? Op de duur kan je er niet meer aan uit met al die topics die erg off-topic worden...pffff, wat een uitleg zeg  |
ja, hartstikke off-topic, maakt mij niet uit Ik ben momenteel wel bezig met poedercoaten trouwens. In de 2e fabriek wil ik een spuiterij erbij, in eerste instantie dacht ik aan natlakken, maar poedercoaten heeft ook zo zn voordelen. Als ik 2 nieuwe medewerkers aanstel, in plaats van 1, dan kan ik met de subsidie precies een poedercoatinstallatie betalen. Maar uiteraard gaat het mij in eerste instantie om dat er 2 gehandicapten weer aan het werk kunnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:42
|
|
|
|
als ik op "mijn lincs"klik....kom ik op 129 mannen uit..... pppjjooeeiii....ook niet misselijk....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:43
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Sssstt.......niet zo hard zeggen, nu krijg ik nog van alles gedaan van hem  |
nou.... alles.... je hebt m nog niet mee op kraambezoek in duitsland gekregen, bijv.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:47
|
|
|
|
Separated, I cut myself clean From a past that comes back in my darkest of dreams Been apprehended by a spiritual force And a grace that replaced all the me I've divorced...
http://www.youtube.com/watch?v=mjpe-AquuUQ
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 21:51
|
|
|
|
Verantwoording
Wanneer ik anderen iets heb kunnen geven: een beetje vreugde, troost en wat geluk, Wanneer ik dat wat zin geeft aan mijn leven in woorden mocht vertalen; als 'k de druk van iemand die gebukt ging onder zorgen wat mocht verlichten, zonder dat ik 't wist, als ik mocht wijzen op de grote morgen dat alle tranen van de ogen zijn gewist, dan voel ik mij heel klein en dankbaar en verlegen: wie ben ik, dat God mij dit toevertrouwt? Dat Hij mij leidde op de stille wegen die voeren naar het hart, dat eenzaam is en koud?
Laatst aangepast door
|
YELNIN491
|
op zaterdag 30 oktober 2010, 21:51
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:09
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Sssstt.......niet zo hard zeggen, nu krijg ik nog van alles gedaan van hem  |
Schopenhauer zei het al: Er is geen vrouw die deugt.....
Thomas, die zich van Schopenhauer ook niks aantrekt...
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 oktober 2010, 22:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:10
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Schopenhauer zei het al: Er is geen vrouw die deugt.....
Thomas, die zich van Schopenhauer ook niks aantrekt...  |
Wat lees ik nu weer voor rare dingen??????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:14
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | als ik op "mijn lincs"klik....kom ik op 129 mannen uit..... pppjjooeeiii....ook niet misselijk....  |
Hoog tijd om te gaan date
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:18
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Wat lees ik nu weer voor rare dingen?????? |
Lees je echt?
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:20
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Lees je echt?
Thomas  |
Ik vraag het me af want ik lees van die rare dingen?????????????
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:24
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | nou.... alles.... je hebt m nog niet mee op kraambezoek in duitsland gekregen, bijv.  |
dat is geheel mijn idee, want jullie samen is zelfs teveel voor mij,zucht! Kan ik Anette wel even ontlasten natuurlijk, zij komt niet meer van je af. Hmm......ik denk er dus nog even over na!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIN303
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:25
|
|
|
|
|
Wat een mooi klein groots gedicht, dank je wel !
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:34
|
|
|
|
| CARIN303 schreef: | Het is allang bekend dat ik bij de "ware "kerk hoor
 |
Hm, Vrijgemaakt zeker Gelukkig zijn de vrijgemaakten tegenwoordig ook vrijgemaakt van wat rare vermeende voorrechten.
Thomas, niet vrijgemaakt, wel vrij gemaakt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 30 oktober 2010, 22:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:48
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Persoonsgebonden budget stukje vrij besteedbaar ziektekostenvergoeding |
Persoonsgebonden budget Mensen kunnen met een persoonsgebonden budget (pgb) zelf de zorg regelen die zij door ziekte, handicap of ouderdom thuis nodig hebben. Zo kunnen zij de zorg kiezen die ze willen. Ze krijgen een geldbedrag waarvoor zij zelf zorg, hulp of begeleiding kunnen kopen. Het persoonsgebonden budget (pgb) is dus een geldbedrag waarmee je zelf de verzorging, verpleging en begeleiding kunt inkopen die je nodig hebt. Je kunt een pgb krijgen voor zorg vanuit de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) en voor zorg vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).
Hiervoor is een indicatie nodig van het CIZ (centrum indicatie zorg). Het CIZ beoordeelt of mensen recht hebben op AWBZ-zorg. Dit gebeurt op basis van objectieve criteria, zodat de beoordeling overal in het land hetzelfde is. Deze criteria zijn een vertaling van de richtlijnen van het ministerie van VWS.
Voor alle duidelijkheid, PGB is dus niet bedoelt om ervan op vakantie te gaan, een abo op cm te nemen, een leuke nw laptop van te kopen, enz. enz. [b]Het is dus echt voor het inkopen van zorg.
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op zaterdag 30 oktober 2010, 22:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:55
|
|
|
|
[quote=THOMAS968]Voorbeeld: vroeger zei met van epileptici dat ze van de boze geest bezeten waren. Nu hebben we het gereduceerd tot datgene wat in de hersenen misgaat. Daar is Dekapine voor bedacht om het leefbaar te maken voor epileptici. Dat mag minder vroom klinken en onbijbels, want daar staat immers dat ze van de boze geest bezeten waren, maar vraag eens aan epileptici wat het beste helpt...
Wow Thomas; waar staat in de bijbel dat epileptici door boze geesten bezeten zijn?? Ben ik in mijn bijbel nog nooit tegengekomen!
En wat is er verkeerd aan het bevrijden van mensen die wel door boze geesten zijn bezet? Jezus deed het en zijn volgelingen doen het en de mensen die door Hem worden bevrijd hebben geen medicijnen meer nodig. Of vind je het erg dat de farmaceutische industrie op deze manier geld misloopt?
Als iemand de overtuiging heeft in de hel geweest te zijn, dan is dat niet bijbels denk ik.
Je zegt het goed: dat denk je. Kennelijk heb jij ofwel een hele andere bijbel dan ik, ofwel je hebt geen flauw idee van wat erin staat.
De duivel laat mensen terugkeren uit de hel?
Wie denk je dat de baas is in de hel? In mijn bijbel heeft Jezus alle boze machten overwonnen. Zie Kolossensen 2:15 Hij heeft de overheden en machten ontwapend en openlijk tentoongesteld en zo over hen gezegevierd.
Ik ben er van overtuigd dat er naast de levensvorm zoals we die hier op aarde kennen een vorm bestaat die ik dan maar voor het gemak het hiernamaals noem.
Jazeker; maar het hiernamaals bestaat nu al. En sommigen mensen hebben daar een kijkje genomen. Dat zijn er overigens inmiddels al heel veel; het gebeurde vroeger en het gebeurt nog steeds. En de verhalen en getuigenissen komen allemaal met elkaar overeen. En bevestigen wat er in de bijbel staat. Wonderlijk hé?!
Wat wij als levende mensen waarnemen is een zaak van biochemie en electrische signalen
Wat een onzin.
De hemel is het terrein van God,
Precies en Hij bepaalt wie, wat, wanneer en hoe mensen er komen. En of sommige mensen al voor hun dood hiervan een openbaring krijgen.
Maar ik geloof niet in verklaringen die mensen zichzelf wijsmaken en die zich daarmee ook nog in een bijzondere positie plaatsen die de mens niet toekomt.
Ik, en anderen die deze dingen hebben gezien, hebben niet om deze ervaringen gevraagd. Dat er redenen zijn waarom God deze dingen laat gebeuren is duidelijk, maar dat is een ander verhaal. Die bijzondere positie begrijp ik niet helemaal: waar heb je het over. Iedereen die niet volgens het geijkte, politiek en wetenschappelijk correcte plaatje denkt moet op laffe manier belasterd worden. Ik denk anders dan jij, maar dat mag niet, dus suggereer je dat ik, en anderen met dezelfde mening zichzelf graag een bijzondere positie aanmeten. Walgelijk. Klinkt bepaald niet 'tolerant' hoor.
Het is aantoonbaar pure interpretatie
Oh ja; toon het eens aan dan?
en je begeeft je ten onrechte op Gods terrein.
Ik ben Gods kind dus ik ben geheel terecht op Gods terrein.
Mensen moeten Gods bevoegdheid, het heersen over leven en dood, niet naar zich toetrekken of eigen proberen te maken.
Helemaal met je eens. Doet overigens ook niemand; maar ja t is ozo makkelijk om je gelijk te halen door mensen woorden in de mond te leggen of dingen in de schoenen te schuiven.
Het is goed te bidden tot God om genezing, maar als je dan je medicatie niet inneemt, help je God niet je beter te maken.
Je bent niet goed op de hoogte. God maakt vele mensen beter en wonderen gebeuren nog steeds. Ook wanneer mensen hun medicatie niet innemen.
Tenslotte: BDE en hel- en hemelervaringen zijn van alle tijden. Ze zijn beslist bijbels, maar ja, als je de bijbel niet kent is dat een beetje lastig te onderkennen.
Jij hecht erg veel waarde aan de wetenschap en van mij mag je hoor. t Is alleen erg lastig om geestelijke zaken via wetenschappelijke methoden te onderzoeken, zo niet onmogelijk. Ik geef dan toch de voorkeur aan de bijbel dat is een boek met (ook) verstand van geestelijke zaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 22:59
|
|
|
|
| LEPELTJE037 schreef: | Misschien een echte CM-agenda... zo eentje met bloemetjes...  |
Ooow; waar kan ik die bestellen??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | ...als ik niet beter zou weten... als je mij ook bij die lieve mensen rekent dank ik je van harte...
Ik denk zelfs dat ik veruit de liefste ben van deze site...  |
Als er staat AL die lieve mensen, ja dan reken ik jou daar ook toe. En ik durf nog verder te gaan, in Christus mag ik jullie allen Lief hebben ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:03
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Een echte vriend ziet die weegschaal het begeven en zegt dan: "Ach, moest toch al nodig een keer een nieuwe!"  |
ben je op een strandwandeling een weegschaal nodig dan..je komt nie eerder ut strand op als je zo licht als een veertje bent...oeps mag zeker niet komen waai weg
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:04
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ooow; waar kan ik die bestellen??  |
Slimbo, bij CM natuurlijk ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:05
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Ooow; waar kan ik die bestellen??  |
Misschien ff contact opnemen met die lui van CM zelf... denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zaterdag 30 oktober 2010, 23:05
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Schopenhauer zei het al: Er is geen vrouw die deugt.....
Thomas, die zich van Schopenhauer ook niks aantrekt...  |
die Schopenhauer was zo dom nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|