ChristianMatch

Forum

Een beetje liefde voor het forum
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:00

MARIJAN072 schreef:
En elkaar vooral complimenten geven hè. Knipoog smiley

Willemijn, wat sta je toch leuk op de foto! Lachende smiley

Ja , willemijn , echt een hele leuke foto , heeeeeeeel schattig. Kussende smiley
Marijan, zet eens een andere profielfoto erop , hoef ik niet zo in te zoomen. Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:01

SUSANNAH475 schreef:
snap jij het ? snap ik het ?

liefde met comma`s nog nooit van gehoord Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:02

VISSER278 schreef:
Lief voor elkaar ?????? Nee, lief voor het forum, Henduk. Knipoog smiley
Goed lezen hé!

Dus..........veel schrijven op het forum , Arend.

ben heel lief op het forum ..visser...op andere plekken mss ietd minder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:04

SUSANNAH475 schreef:
snap jij het ? snap ik het ?

Ja, visser snapt.......... Henduk bedoelt die ( )uhm........aanhalingstekens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:05

VISSER278 schreef:
Ja , willemijn , echt een hele leuke foto , heeeeeeeel schattig. Kussende smiley
Marijan, zet eens een andere profielfoto erop , hoef ik niet zo in te zoomen. Clown smiley

Oh, dus ik krijg geen compliment voor m'n foto? Twijfelende smiley Tja, 'k heb expres een kleine foto om m'n tekorten te verbergen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:05

MARIJAN072 schreef:
Klinkt een beetje gefrustreerd, Henduk. Twijfelende smiley Maar je hoeft dit niet af te reageren op alle vrouwen hoor. Knipoog smiley

zijn alle vrouwn niet het zelfde dan?..weer wat geleerd.
Naar boven

Auteur Bericht
HELEEN863

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:06

Nee visser die dingen heten geen aanhalingstekens"", maar haakjes()!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:07

HENDUK927 schreef:
ben heel lief op het forum ..visser...op andere plekken mss ietd minder Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja dat weet ik wel Henduk. Maar het gaat er hier om dat er liefde voor het Forum is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:07

JOLAN931 schreef:
Dus.....
Wel met een zondig hart geboren

Maar...
God rekent ze dat niet toe

Mijn vraag is dan: Waarom niet?
Waar baseer je dat op?

Kijk, ik zou dat graag willen geloven hoor, daar gaat het niet om.Want wij als mensen vinden het oneerlijk als God die lieve kleine babytjes gewoon hun zondige natuur toerekend.
Maar, hoe kom je er dan bij dat God dat NIET doet?
Dan zul je zeggen omdat Jezus daarvoor geleden heeft.
Okee, kan ik nog inkomen.

Maar... dat lieve kleine babytje sterft niet, maar wordt groot en blijkt de meest grote christenhater te zijn die je kan bedenken.
Dan klopt je veronderstelling toch niet meer dat Jezus daar voor geleden heeft?

Jezus heeft voor alle alle mensen geleden!! Voor iedereen....de vraag is of je dat gelooft en HEM aanneemt als je Verlosser!!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:11

MARIJAN072 schreef:
Oh, dus ik krijg geen compliment voor m'n foto? Twijfelende smiley Tja, 'k heb expres een kleine foto om m'n tekorten te verbergen. Knipoog smiley

Tuurlijk wel , prachtige foto.
maar vertel , welke tekorten.......... Te kort van lengte , te kort door de bocht, te kort van stof, te kort in de knip?
Misschien dat we je kunnen helpen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:14

VISSER278 schreef:
Tuurlijk wel , prachtige foto.
maar vertel , welke tekorten.......... Te kort van lengte , te kort door de bocht, te kort van stof, te kort in de knip?
Misschien dat we je kunnen helpen.

Als ik dat zou vertellen, zou ik net zo goed een grotere foto kunnen plaatsen hè. Knipoog smiley

Er moeten dingen geheim blijven, dus................ Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:14

HELEEN863 schreef:
Nee visser die dingen heten geen aanhalingstekens"", maar haakjes()!

Ah ja , je hebt helemaal gelijk. Stom , stom , stom van me.
Maar neem me niet kwalijk, visser is al heeeeeeel lang van school en dan vergeet je wel eens wat hé. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:15

VISSER278 schreef:
Ja, visser snapt.......... Henduk bedoelt die ( )uhm........aanhalingstekens.

aaah oke, die 'comma's' dus... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
enne Henduk is in een plaagbui zeker... liefdesgroeten kunnen ook zusterlijk bedoeld zijn hè
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:16

HENDUK927 schreef:
zijn alle vrouwn niet het zelfde dan?..weer wat geleerd.

Net zomin als alle mannen hetzelfde zijn, zijn alle vrouwen dat. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:16

MARIJAN072 schreef:
Als ik dat zou vertellen, zou ik net zo goed een grotere foto kunnen plaatsen hè. Knipoog smiley

Er moeten dingen geheim blijven, dus................ Smiley met dichtgeplakte mond

Ja maar , als je er problemen mee hebt....... stort je hart maar uit hoor.
We staan altijd klaar om je te helpen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:19

SUSANNAH475 schreef:
enne Henduk is in een plaagbui zeker... liefdesgroeten kunnen ook zusterlijk bedoeld zijn hè

Goed zo suus. Je snapt het helemaal.
Laat Henduk maar lekker boswandelen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:19

VISSER278 schreef:
Ja maar , als je er problemen mee hebt....... stort je hart maar uit hoor.
We staan altijd klaar om je te helpen. Knipoog smiley

Thanks voor het aanbod, ik trek wel aan de bel als het nodig is. Knipoog smiley

Ach, veel CM-ers zijn best lief voor elkaar. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:27

MARIJAN072 schreef:
Thanks voor het aanbod, ik trek wel aan de bel als het nodig is. Knipoog smiley

Ach, veel CM-ers zijn best lief voor elkaar. Lachende smiley

De bel aan mijn huis moet je op duwen hoor. Verraste, verbaasde smiley

Zo, en nu een beetje liefde voor het forum graag.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:32

SUSANNAH475 schreef:
't was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om er verder over uit te weiden, maar ja... als ik dan een vraag krijg wil ik wel zo 'netjes' zijn die te beantwoorden, snap je ?
Zal er verder over zwijgen... Smiley met dichtgeplakte mond

'k wou eigenlijk nog wat vragen maar laat maar.
Naar boven

Auteur Bericht
LIESBETH326

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:35

WILLIE400 schreef:
Tip van snip
Er zijn best veel mensen die een periode in hun geloofsleven een beetje ver gaan.
Er zijn daar tussen ook mensen die daardoor het hele spoor een beetje kwijt raken.
Zelfs mensen die er echt van in de war raken.
Nu wil ik niet zeggen dat het bij jou zo is maar als ik de laatste bijdragen allemaal lees lijkt het een beetje obsessief te worden.
Het kan zijn dat ik het mis heb en dat hoop ik maar misschien is een beetje tijd voor je zelf en God nemen zonder allerlij studies die je aangereikt krijgt wel even fijn
Gr Willie
P.s Dit is echt niet bedoeld om te stangen maar gewoon uit liefde

Een wijze tip, Snip! Verdient respect...
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:35

SUSANNAH475 schreef:

oeps dacht dat ze voor mij waren suus..maar ja zonder gaat het ook wel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:37

MARIJAN072 schreef:
Net zomin als alle mannen hetzelfde zijn, zijn alle vrouwen dat. Knipoog smiley

nou scheer alle vrouwen over een kam....of was het nu met een schaar Clown smiley Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:39

MARY052 schreef:
Jezus heeft voor alle alle mensen geleden!! Voor iedereen....de vraag is of je dat gelooft en HEM aanneemt als je Verlosser!!

Voor iedereen?

Dan zou Hij voor diegene die niet geloven dus nutteloos geleden hebben?

Is eigenlijk wel heeeeel off-topic hè

Laatst aangepast door
JOLAN931
op maandag 8 november 2010, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:41

Is er nog wat liefde uit de bron over? Dan neem ik ook nog
wat.............. Verliefde smiley
dank je wel, kan wel een beetje gebruiken
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:43

oeps ...23.41uur . Morgen 6.15 riiiiiiiing.
Forum, ik ga je verlaten. Tot morgen.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 8 november 2010, 23:48

dan ga ik nu liefdevol slapen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 00:03

HENDUK927 schreef:
oeps dacht dat ze voor mij waren suus..maar ja zonder gaat het ook wel Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley

Ik dacht dat jij niks van vrauwe moest hebben ?
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 00:15

SUSANNAH475 schreef:
Ik vraag me af wat Jezus ervan zou vinden als Hij dit allemaal zou zien...
SV of NBV
(...)
Mensen, waar gaat het nou eigenlijk om... waar is de eenheid onder christenen ? Waar is de liefde ?

Maar hoe weten we überhaupt wie Jezus is en wat Jezus gezegd heeft.
Precies, door Gods Woord. De Schriften getuigen van Hem (Joh.5:39) .
Dus zaken over Gods Woord (zoals b.v. vertalingen) zijn geen geringe zaken.

En hoe ging Jezus eigenlijk om met de Schrift ?
Christus beschouwd de Schrift als Gods Woord en de Schrift heeft voor Jezus absolute autoriteit zelfs tot in de kleinste details. De Gehoorzaamheid van Jezus blijkt zelfs bij enkele woorden, ook aan die enkele woorden kent Jezus gezag toe:

1)
Bijvoorbeeld in het betoog dat Christus houdt tegen de Sadduceën over de opstanding uit de doden. Die Sadduceën hebben Hem lastig gevallen met de vraag naar de vrouw die 7 mannen gehad had:
in de opstanding dan, wiens vrouw zal zij wezen van die zeven? Want zij hebben ze allen gehad.” En dan antwoordt Jezus hun: “gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods. Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven, maar zij zijn als engelen Gods in de hemel. En wat aangaat de opstanding der doden, hebt gij niet gelezen hetgeen van God tot u gesproken is. Die daar zegt: Ik ben de God Abrahams, en de God Izaks, en de God Jakobs ? God is niet een God der doden, maar der levenden.” (Matt.22:23-32).
Dit woord van God waarop de Heiland zich beroept, is het woord dat Hij tot Mozes gesproken heeft vanuit het brandend braambos, en nu is Jezus Conclusie: wanneer God zich zovele jaren na de dood van de aartsvaders nog openbaart als de God van Abraham, Izak en Jakob, en zegt: ik ben hun God, moet volgen dat zij nog leefden en nog bestonden omdat God Zich niet hun God kan noemen als ze niet meer leefden.
Dus de bewijsvoering zou alle grond hebben gemist wanneer er in de plaats van ‘Ik ben’ stond: ‘Ik ben geweest’. En dat is in het Hebreeuws slechts een klein verschil. Dat hangt slechts van enkele letters af.

2)
In Matt.22:41-46, wijst Jezus de Farizeën er op dat Davids Zoon ook Davids Heere is en dus zelf God is. Want David zegt inde 110e psalm: “De Heere heeft gezegd tot mijn Heere: zit aan Mijn rechterhand” (vs.1). Hierop komt alles aan op het tweetal woorden ‘Mijn Heere’ of liever op het ene woord “mijn”. En dat bezittelijke voornaamwoord ‘Mijn’ wordt in het Hebreeuws uitgedrukt door één letter, namelijk de jod, zodat de klem van Jezus betoog hangt aan die ene letter. Zo nauw neemt Jezus de autoriteit van het OT, en zo nauw luistert voor Hem het gezag van deze uitspraken van de Schrift.

En wie hierop let verstaat ook dat de Heiland in de bergrede zegt:
Want voorwaar zeg Ik u: totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota (kleinste letter van hebr. alfabet), noch een tittel (de kleine streepjes en bochtjes waardoor de verschillende letters uit het hebr. alfabet zich laten onderscheiden), van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.”(matt.5:18).
Of zoals Lukas deze waarheid van de Heere weergeeft: “het is lichter, dat de hemel en de aarde voorbijgaan, dan dat een tittel van de wet valle ”(Luk.16:17).
Sterker kan het gezag van de Schrift niet beleden worden.

En wanneer het dan aankomt op de jota’s en de tittel’s, op de kleinste letters en de kleinste tekens, dan ook zeer zeker op het kleinste en geringste, wat de Heilige Schrift ons meedeelt, en waarin wij misschien slechts bijkomstigheden zien.
Wij hebben slechts te aanvaarden wat door de Geest van God tot ons is gekomen.
Want Indien Christus het niet beneden Zich geacht heeft om voor de letter van de Schrift te buigen, dan is zeker in geen enkel opzicht vernederend voor ons, of een afbreuk aan onze christelijke vrijheid, wanneer wij ootmoedig geloven hetgeen door de heilige schrijvers is te boek gesteld.

Nu terug naar het onderwerp, de vertalingen. Hebben wij de Schrift op dezelfde voetstuk staan als Christus, of maakt het in het geheel niet uit hoe het vertaald wordt, zolang er maar een tekst uit rolt ....

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op dinsdag 9 november 2010, 00:15
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 00:18

CHATULIEM619 schreef:
Het is een axioma, dat iemand die met de vertaling bezig is, gelovig moet zijn. Dat ligt zo voor de hand, dat het geen pnderwerp van gesprek is.

Mooi, dat dan lijken we het hier roerend met elkaar eens:
Een bijbelvertaler moet gelovig zijn. Want bijbellezen en logischerwijs bijbelvertalen is een geestelijk proces dat onmogelijk kan zonder de Geest en zonder het van Hem te verwachten, biddend.

CHATULIEM619 schreef:
Maar nu het volgende, wat is een gelovige in jouw ogen? Of wat is een ongelovige? In mijn ogen is een gelovige iemand die een keuze gemaakt heeft voor God en een levende relatie met Hem heeft en onderhoudt. Die Gods Woord als onfeilbaar ziet en bereid is zich te onderwerpen aan het Woord, zonder voorbehoud. Tegelijkertijd besef ik dat een groot aantal mensen op CM niet aan deze criteria voldoen....

Ik beaam volledig wat je hier schrijft, met name wat je zegt over het zien van Gods Woord als onfeilbaar en zich zonder voorbehoud hieraan wil onderwerp.

Ik had overigens deze vraag ook al beantwoord in deze draad op 6 Nov, 23:45 waarin ik schreef:
Wat is een gelovige?
Inderdaad kunnen we niet in een anders hart kijken.
Ons past dan ook geen oordeel over wie wel of niet wedergeboren is.
Ik bedoel slechts wie we voor gelovige mogen houden, de praktische toepassing.
In andere woorden:
Wie we mogen zien als broeder of zuster in Christus.
Dat is dus degene in je kerk ( c.q. in de gemeenten die je als ware kerk erkent).
Oftewel iemand uit Gods volk, Gods gemeente
De Bijbel is aan de kerk gegeven, aan hen zijn de woorden Gods toevertrouwd (Rom.3:2).
Net zoals Paulus in de brieven de gemeenten aanspreekt als de geliefden in de Here Jezus Christus, houdt nog niet in dat hij in alle harten kan kijken, en net zomin is het een oordeel over allen buiten de gemeenten, maar het is het houden voor de gemeente als voor de verzameling van gelovigen).
(p.s. Het is m.i. voor dit onderwerp irrelevant dat sommigen de lijn tussen wie we als broeders en zusters erkennen, verschillend definieert).

Voordat we nu gaan kijken of en wat dit dan te betekenen heeft voor de NBV, nog een klein laatste puntje:
Ben je het ermee eens dat ongelovige vertalers niet verantwoordelijk mogen zijn of beslissingsbevoegd in het eindresultaat ? Ik bedoel een vorm van samenwerken op voet van gelijkwaardigheid waardoor een resultaat het karakter heeft van een compromis.

Ik formuleerde dat als volgt:

Samenwerken met ongelovigen in geestelijke zaken
Laten we eens de tekst lezen uit 2 kor.6:14, 16
“Vormt geen ongelijk span met ongelovigen, want wat heeft gerechtigheid gemeen met wetteloosheid, of welke gemeenschap heeft het licht met de duisternis?.. ,of welk deel heeft een gelovige met een ongelovige? … Daarom gaat weg uit hun midden, en scheidt u af, spreekt de Here.”

Hier gaat het over het omgaan in geestelijke zaken met een ongelovige. Zoals het ene rund met een ander rund een span vormt dat samen een juk draagt en dezelfde ploeg trekt.
Oftewel een samenwerken op voet van gelijkheid. En dat, zegt de tekst, mag niet voorkomen; met zulke mensen is geen gemeenschappelijk optreden mogelijk. want welk deel heeft een gelovige met een ongelovige?

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op dinsdag 9 november 2010, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
HDBAS635

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 november 2010, 00:57

CHATULIEM619 schreef:
Het is natuurlijk een hele algemene stelling, dat opwekkingsliederen geen diepte hebben, dat is natuurlijk niet waar. Er zijn genoeg liederen vanuit de opwekkingsbundel die wel degelijk diepte hebben.
Je constateert een tegenstrijdigheid in mijn bijdrages. Laat ik het dan maar eens specificeren. Ik heb niks met de manier waarop de psalmen en gezangen gezongen worden in de traditionele kerk. Ik zou graag willen, dat de emoties, waar de psalmen vol van staan ook naar voren komen in de manier van zingen en beleven. Dan komen de psalmen weer tot hun recht vind ik.
ik was bij de dienst opd e zondag voor de begrafenis van dat complete gezin uitRidderkerk. De dienst en de gezongen psalmen waren puur en met beleving. En dat was toch een traditionele kerk. Ik zing met beleving en zoveel mensen met mij. En ja,er zullen ook een hoop mensen zijn,die niet met hun hart zingen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1485 1486 1487 1488 1489 1490 1491 ... 6194 Volgende
Pagina 1488 van 6194