| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:45
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | wat een diepe inhoudelijke reactie weer. met veel inhoudelijke argumenten ook. niet te vergeten Bijbelse onderbouwing, petje af.
beetje zoals op de kleuterschool, op het niveau van;
''wat je zegt ben je zelf''
lol! |
Feest der herkenning dus voor jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HELEEN863
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 20:54
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | | Feest der herkenning dus voor jou? |
Even off-topic...
Waar zijn jullie mee bezig? Kun je elkaars uitspraken niet met respect behandelen? En als je dan zo graag iets hatelijks tegen elkaar wilt zeggen doe dat dan in een mail of privéchat... Hier hoeft toch niet iedereen van mee te genieten?
Sorry ik klink nu even als een oude meut... Maar ik weet dat veel mensen dit bedoelen als ze zeggen dat mensen zich niet christelijk gedragen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:08
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | ik wil hier toch nog even op reageren henk.....Er heeft nergens gestaan dat Anita geen goed mens zou zijn......Er waren wat ongenuanceerde uitspraken die wat pijnlijk waren...... Jammer dat je dit zo opvat terwijl het nergens zo genoemd is....... |
Jammer dat jij iets in mijn woorden leest wat er niet staat. Als ik zeg dat iemand een goed mens is (overigens heb ik de term waardevol gebruikt), zeg ik daarmee niet dat anderen beweren dat dit niet zo is!
Laatst aangepast door
|
HENK710
|
op woensdag 10 november 2010, 21:09
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:22
|
|
|
|
[quote=JOSINA022]Van harte beterschap, Martha!
Dank je, ik bid jullie Gods rijke zegen en nabijheid toe
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:25
|
|
|
|
FF realistisch blijven Arend 
Het humanisme en christendom staan tegenover elkaar als de fans van Ajax en Feijenoord. Dus verwacht op deze site niet al teveul verwijzingen naar de zegeningen van t humanisme...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:32
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | FF realistisch blijven Arend 
Het humanisme en christendom staan tegenover elkaar als de fans van Ajax en Feijenoord. Dus verwacht op deze site niet al teveul verwijzingen naar de zegeningen van t humanisme... |
Hey Pieter!
Maar daarom kan ik toch wel een inhoudelijk antwoord verwachten? Ik wacht het antwoord van David gewoon rustig af!
PS, en als je heel eerlijk bent, dan heeft het humanisme de wereld meer zegeningen gebracht dan de religie! Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:43
|
|
|
|
Het humanisme richt zich vooral op de mens als waardevol wezen. Christenen zien de mens ook als zodanig, maar kijken daarbij nog even de coulissen, dus bij de Maker. Zo krijg je een andere uitgangspositie, maar wel met heel veel raakvlakken.
Of het humanisme werkelijk zoveel meer heeft gebracht als het christendom of de islam, valt te bezien. Elke overtuiging kent zijn extremen, dus dat zal ook gelden voor het humanisme...
@Pieter Erasmus, belangrijk voorman van het humanisme, kwam uit Rotjeknor. Amsterdam wordt nogal eens, zeker voetballend, geassocieerd met het jodendom, waarin christenen hun wortels hebben. Je vergelijking is dus zo gek nog niet
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:45
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Ja en is dat leeftijdsgebonden, ik verdenk dat jij ook zaterdag staat te zwaaien.
P.S. Ik heb je huis al gezien  |
Oja, daar mag je zeker van zijn. Ze zal ook wel naast de burgemeester staan want mediageil als ze is wil ze ook op tv komen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 21:50
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Oja, daar mag je zeker van zijn. Ze zal ook wel naast de burgemeester staan want mediageil als ze is wil ze ook op tv komen...  |
Met die hele grote zonnebril
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:01
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Met die hele grote zonnebril  |
Doe ik! Dan herken je me!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:02
|
|
|
|
|
Oké, maar stelletje verkapte humanisten vraagt toch wel om een uitleg! Toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:04
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Oké, maar stelletje verkapte humanisten vraagt toch wel om een uitleg! Toch? |
Welke uitleg? Waarom Feyenoord geen Ajax is???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:12
|
|
|
|
[quote=ZINGA672]1 Cor. 7: 14 Want de ongelovige man is geheiligd door de vrouw, en de ongelovige vrouw is geheiligd door den man; want anders waren uw kinderen onrein, maar nu zijn zij heilig.
Deze tekst geeft een heilig- apart zetten- verklaring af. Ik geloof niet dat hier bedoeld wordt dat als gevolg van..nu alle kinderen heilig zijn.....en Jezus verwijst direct naar het koninkrijk der hemelen.
En ja, ik heb het altijd erg gevonden dat mijn moeder dat geloofde, zo vond ze het ook erg dat hij niet gedoopt was. Vroeger lag het gedachtegoed dat je gedoopt moest zijn om behouden te worden heel sterk verankerd in het geloof wat in de kerken beleden werd en echt niet alleen in de Roomse kerk. Er zijn ook nu nog kerken waar dit verkondigd wordt, terwijl er duidelijk in de bijbel staat dat de doop, volwassen of kinder- een teken en zegel is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 22:14
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Hey Pieter!
Maar daarom kan ik toch wel een inhoudelijk antwoord verwachten? Ik wacht het antwoord van David gewoon rustig af!
PS, en als je heel eerlijk bent, dan heeft het humanisme de wereld meer zegeningen gebracht dan de religie! Toch? |
Religie is een rekbaar begrip... Maar ik ben met je eens dat er veel, heel veel ellende is gebracht in de wereld onder mom van: God wil het, of allah wil het.
Feit blijft wel dat humanisme ons niet bij Jezus brengt, dus in essentie een heilloze weg is.
Daarnaast heb ik persoonlijk meer met hedonisme dan met humanisme
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:15
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat was een verkeerde Groninger....  |
Oh... , ben jij soms een Grunninger? Nu snap ik het.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:26
|
|
|
|
Nou, een week nadat Carin dus van CM verdween, gaat mijn abonnement ook voorbij.
Carin en ik hebben het super samen en ik geniet daar intens van. Wat dat betreft heeft CM mij gegeven waarvoor ik in eerste instantie lid werd
Maar ook de andere contacten via CM heb ik als fijn ervaren. Het ga jullie goed.
Bedankt voor alle dingen die ik van jullie heb geleerd, met jullie heb gedeeld, en waar ik mijn ei in kwijt kon.
God's zegen voor wens ik iedereen, leef van die zegen, deel God's zegen en God's Liefde. Weet dat je een kind van God mag en kan zijn. Dat je bij Hem geliefd en gewild bent. Weet dat God een plan heeft met ieders leven. Bid om wijsheid, trouw, geduld, liefde, vriendschap. Weet dat Jezus voor jou en mij een plaats maakt, waar wij welkom zijn. Waar Hij zijn liefde en genade voor gegeven heeft. Hij komt spoedig voor jou en mij, voor ons allemaal. Prijs God in alles.
God bless you all !!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:30
|
|
|
|
| JONATHAN890 schreef: | Nou, een week nadat Carin dus van CM verdween, gaat mijn abonnement ook voorbij.
Carin en ik hebben het super samen en ik geniet daar intens van. Wat dat betreft heeft CM mij gegeven waarvoor ik in eerste instantie lid werd
Maar ook de andere contacten via CM heb ik als fijn ervaren. Het ga jullie goed.
Bedankt voor alle dingen die ik van jullie heb geleerd, met jullie heb gedeeld, en waar ik mijn ei in kwijt kon.
God's zegen voor wens ik iedereen, leef van die zegen, deel God's zegen en God's Liefde. Weet dat je een kind van God mag en kan zijn. Dat je bij Hem geliefd en gewild bent. Weet dat God een plan heeft met ieders leven. Bid om wijsheid, trouw, geduld, liefde, vriendschap. Weet dat Jezus voor jou en mij een plaats maakt, waar wij welkom zijn. Waar Hij zijn liefde en genade voor gegeven heeft. Hij komt spoedig voor jou en mij, voor ons allemaal. Prijs God in alles.
God bless you all !!! |
Wat een mooie woorden! Ook voor jullie Gods zegen, dat jullie maar héél gelukkig mogen worden, samen en met God! Het gaat julie goed.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:38
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Is dat zo
Ik hoorde pas van een kenner dat een Groninger een kort lontje heeft, een Drent erg stijfkoppig kan zijn en een Fries eh.......ben ik ff vergeten.  |
Het is dus geografisch bewezen dat hoe noordelijker hoe eigenaardiger het volkje...De beste mensen zijn werkelijk zuidwaarts te vinden...dit stukje van Brabant en België natuurlijk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Doe ik! Dan herken je me!  |
Kan je ook een spandoek maken met mijn naam erop De 'I Love You' achter mijn naam hoeft er niet op hoor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:43
|
|
|
|
veel geluk Jonathan met Carin en Gods zegen.
daaag zivaatje jij ook veel geluk
fijne feestdagen volgende maand
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:45
|
|
|
|
| ZIVAATJE309 schreef: | Mijn abbonnement loopt deze week af en ik ga niet verlengen het gaat jullie allemaal goed Gods zegen |
Jij (jullie) ook, Zivaatje!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:47
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | In mijn woonplaats komt ook de 13de Sinterklaas aan, en ligt ook aan het water, maar wie o wie de echte  |
Tja er zijn ook zoveeeel hulp sinterklazen tegenwoordig! Hier komt de sint ook zaterdag met de boot. Druk dagje voor die oude man
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: woensdag 10 november 2010, 23:52
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Het is dus geografisch bewezen dat hoe noordelijker hoe eigenaardiger het volkje...De beste mensen zijn werkelijk zuidwaarts te vinden...dit stukje van Brabant en België natuurlijk...  |
hm ik zit halverwege
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:04
|
|
|
|
[quote=ZINGA672] Ik vond dat ook altijd erg lastig. Ik ben wel gedoopt maar mn kinderen niet. Ergens in de bijbel staat: Al is er 1 van het huis gedoopt, iedereen die in dat huis woont is meegedoopt. Het ging in die tijd dat de man van het huis gedoopt was en dan was iedereen daar ook gedoopt, dus de vrouw, kinderen, knechten, andere vrouwen... Het hele huis is in principe gedoopt, een geruststellend idee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LOES550
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:07
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Vermoedelijk heb je hier moeite mee omdat je denkt dat al die vreselijke misdaden 'ongezien' Gods rechterstoel passeren. En dat het dus onrechtvaardig zou zijn.
Maar bedenk dat iedereen in het hiernamaals ook 'loon naar werken' krijgt. Een misdadiger die op het nippertje wordt gered krijgt dan weliswaar niet de straf die hij verdient, maar hij heeft ook geen tijd gehad om 'hemelse schatten te vergaren'.
Verder denk ik dat het verschil tussen een zware crimineel en een nette burger ws voor ons veel groter is dan het bij God is. God kent onze harten en weet waartoe wij, ten diepste en in het uiterste, in staat zijn. Een zware crimineel heeft andere keuzes gemaakt, wellicht ook andere omstandigheden gehad. Waarmee ik hem/haar niet in de slachtofferrol wil plaatsen want we zijn allemaal verantwoordelijk voor onze keuzes.
Tenslotte denk ik dat het voor notoire misdadigers niet zo makkelijk is om tot geloof te komen. Zelfs niet op het nippertje. Neem maar eens een heel duidelijk voorbeeld; een dictator of massamoordenaar zoals Hitler. Zo iemand is in de loop van de tijd denk ik 'verhard' en zijn gedachtepatronen liggen ver in het duister. Zie jij zo iemand vlak voor zijn dood ineens tot inkeer komen met berouw over wat hij allemaal misdaan heeft? Bij God zijn alle dingen mogelijk, maar ik denk dat als je volhardt in de zonde, de weg terug naar God steeds langer en moeilijker wordt.
Toch heeft Jezus ook die misdadiger lief; wij zijn vergeleken bij God allemaal misdadigers.
Vergeet ook niet dat God ook het verdriet kent van de slachtoffers van een crimineel. Hij weet wat de gevolgen zijn van die misdaden en Hij wil, nog afgezien van het straffen van de dader, ook de slachtoffers nabij zijn en hen troosten.
Heb je hier wat aan?
GrZ! |
Daar heb ik zeker wat aan. Dank je wel. God kijkt dus in de harten van iedereen. Ik oordeel ook nooit. Je weet nooit wat er achter het motief schuil gaat van iemands kwaadaardigheden. Niet dat ik het er mee eens ben natuurlijk. Maar het oordelen laat ik aan de rechter over en als die er niet aan te pas komt aan God. Op Hem vertrouw ik volkomen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:08
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Nee, dievammijnie Tess??  |
Sjonguh...mag wel veel knuffels uitdelen vandaag zeg!
Nou ja...Zinga Frank...
Krijg k er dan ook nog eentje terug? Kan em wel ff gebruiken na er zoveel weggegeven te hebben vandaag
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:10
|
|
|
|
Humanisme = niet geloven in de God misschien wel in een god in hun zelf.
Humanisme = we leven maar 1 x en dood is dood.
Humanisme = pluk de dag en geniet van het leven
Humanisme = respect voor elk gelovige en leef erop los.
Christen = wel geloven in God en jezelf wegcijferen.
Christen = we leven wel in de wereld maar zijn niet van deze wereld. De nieuwe wereld moet nog komen. Opb. 21&22.
Christen = Genieten van elke dag die God ons schenkt.
Christen = respect voor elk gelovige alleen niet de zonde die ze expres doen.
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 11 november 2010, 00:13
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Sjonguh...mag wel veel knuffels uitdelen vandaag zeg!
Nou ja...Zinga Frank...
Krijg k er dan ook nog eentje terug? Kan em wel ff gebruiken na er zoveel weggegeven te hebben vandaag  |
Je bent een schat Tess! KNUFFEL!!
|
|
| Naar boven |
|
|