ChristianMatch

Forum

Wat was je mooiste moment vandaag ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:17

PIETER649 schreef:
ach ja, wat moeten ze anders met het geld dat ze krijgen voor de mosselen die zwart verkocht worden... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

in drenthe hebben ze geen mosselen....

Nee, wat hebben ze wel in Drenthe. Ik nie weet nie.
Oh ja, hunebedden, maar ja daar is ook geen markt voor ( lijkt mij).
En verder? Uhm.....uhm.......uhm..... uhm...... o ja... bruine bonen denk ik , van Bartje.
tja....... díe wilde er al niet voor bidden ...... Zieke smiley

En verder............. ???????????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:17

SUSANNAH475 schreef:
tuurlijk ben je meer dan dat !!
Maar je seksualiteit is wel een onderdeel van je mens zijn. Of ben je dat niet met me eens ?

jawel, maar dat zie ik niet als mens eigen, in feite is ieder levend wezen dat.
Ik denk dat alle mensen geacht worden om op de juiste manier met hun sexualiteit om te gaan, naar hun eigen eer en geweten, beseffend dat er een God in de hemel is die alles ziet.

De bijbel is mijns inziens niet duidelijk over de details van wat wel en niet mag. Maar we kunnen weten dat alles wat niet uit het geloof is WEL zonde is. Luisteren naar je geweten dus.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:19

SUSANNAH475 schreef:
Ergens begrijp ik dat niet Tess... want de mens is zelf een seksueel wezen, hoe kan je dan zeggen dat seksualiteit iets is van 2 mensen ?

Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je er goed mee omgaat... seks moet niet op zichzelf gaan staan denk ik maar is voor mij altijd een onderdeel van liefde.

Oeps... ik zou niet meer reageren g'loof ik, wordt nog lastig voor me... Verlegen lachende smiley

Seksualiteit is een onderdeel van de mens, Sus...
En God heeft die seksualiteit gegeven voor twee mensen om met elkaar te delen. Twee, geen drie...en ook niet alleen...
Want in mijn ogen haal je dan de essentie van die seksualiteit, twee lichamen die fysiek, maar vooral ook emotioneel één worden, weg...waardoor er eigenlijk alleen een vorm van "lust" overblijft. En naar mijn mening is dat niet waar God seksualiteit voor bedoeld heeft?

Overigens wacht ik nog steeds op de uitleg van de reactie (niet van jou sus) dat zelfbevrediging helemaal niet zo erg is, ben erg benieuwd naar de andere kant van de zaak...wie weet leer ik er nog wat van!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 15 november 2010, 18:21
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:21

FRANKT627 schreef:
Oh, jij dacht dat ik bedoelde dat mensen en vrouwen twee verschillende wezens zijn? Wel ja... Smiley met dichtgeplakte mond

Zo presenteerde je het wel een beetje toch? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:21

FRANKT627 schreef:
Oh, jij dacht dat ik bedoelde dat mensen en vrouwen twee verschillende wezens zijn? Wel ja... Smiley met dichtgeplakte mond

Frank , ik zal je helpen .

Je hebt vrouwen en Belgique's. ( weet niet of ik het goed schrijf)
Dát bedoelde je zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:23

LEANNE226 schreef:
Ik sta allang in zn grote boek Zinga Gefrustreerde smiley

(tip voor sint:goud doet het altijd goed!!! Clown smiley )

zeker maatje xxs Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:23

TESSYBEAR731 schreef:
Je hebt mij ook niet zien beweren dat seks vies is, Leanne...wel dat seksualiteit iets van twee mensen is! Tis dus maar net hoe je het opvat denk ik...

Door de ontheiliging te noemen zeg je dat juist wel.
Zelfkastijding door onthouding was een gebruik uit de middeleeuwen.
Ik verbaas me er gewoon over hoe moderne christenen denken zonder duidelijke richtlijnen te hebben behalve degene die van mensen afkomstig zijn.
Ik heb respect voor mensen die elke vorm van seksualiteit buiten het huwelijk afwijzen maar als je het niet doet uit vrije wil maar omdat iemand het je oplegt vind ik het enorm fout,daar beschadig je jezelf mee(en dus ook je tempel)
(is niet allemaal persoonlijk bedoeld Tess Knipoog smiley )

Mag ik nog een puntje aanroeren?Ik denk dat de hoogte van je libido ook een rol speelt,voor een a-sexueel is geheelonthouding juist prettig,voor iemand met een hoog libido is het gigantisch frusterend(en als de gedachte aan seks dan al een zonde is......),wat voor de een dus simpel lijkt kan voor de ander........vul maar in Knipoog smiley

Het schijnt trouwens dat getrouwde mannen vaker vreemdgaan dan mannen die samenwonen......hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:25

Rotdrent! Boze smiley

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:27

PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen og niet genezen?
ben beneiwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..

Ik heb met je te doen piekie.......... Sprakeloos............... Je geeft het antwoord gedeeltelijk zelf al...... ik zal voor je bidden....... daar ligt het antwoord....... ook voor jou......vooral nu woorden tekort schieten....
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:28

LEANNE226 schreef:
Rotdrent! Boze smiley

Is het uit met je liefje?

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:28

TESSYBEAR731 schreef:
Seksualiteit is een onderdeel van de mens, Sus...
En God heeft die seksualiteit gegeven voor twee mensen om met elkaar te delen. Twee, geen drie...en ook niet alleen...
Want in mijn ogen haal je dan de essentie van die seksualiteit, twee lichamen die fysiek, maar vooral ook emotioneel één worden, weg...waardoor er eigenlijk alleen een vorm van "lust" overblijft. En naar mijn mening is dat niet waar God seksualiteit voor bedoeld heeft?

Overigens wacht ik nog steeds op de uitleg van de reactie (niet van jou sus) dat zelfbevrediging helemaal niet zo erg is, ben erg benieuwd naar de andere kant van de zaak...wie weet leer ik er nog wat van!

Ik ben het met je eens dat het in eerste instantie bedoeld is voor man en vrouw...
Maar ik ben het niet met je eens wanneer je zegt dat God die seksualiteit gegeven heeft voor 2 mensen... ook als individu ben je een seksueel wezen en ja natuurlijk ben je meer dan dat en heb je hersens gekregen om er verantwoord mee om te gaan, en voor de een zal dat een andere mening geven dan de ander.
God heeft dat (de seksualiteit) ingeschapen bij mij en doen alsof het er niet is is een stukje van mijn bestaan ontkennen...
Ik ben het ook niet eens met je stelling dat er dan alleen een vorm van lust overblijft, wat ik al zei ik zie het niet los van liefde.
Je mag van geluk spreken als je een man (of vrouw) ontmoet die met jou verder wil gaan...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:31

WILLEMIJN232 schreef:
Zo presenteerde je het wel een beetje toch? Smiley die vol vragen zit

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley ...moet ik nu echt alles uitleggen??? Is het IQ dan echt lager dan in...ach, laat maar...het was als grap bedoeld hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:33

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb hem ook zitten plagen en heb niets met hem..... Verraste, verbaasde smiley
Dat moet je niet in het openbaar zeggen Willemijn. Dat is echt plagen. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:35

FRANKT627 schreef:
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley ...moet ik nu echt alles uitleggen??? Is het IQ dan echt lager dan in...ach, laat maar...het was als grap bedoeld hoor...

Een Belgisch grapje natuurlijk........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:39

WILLEMIJN232 schreef:
Een Belgisch grapje natuurlijk........ Knipoog smiley

Ik geef het op...ik ga leren borduren en een abo nemen op een borduur-datesite... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:40

Ergens moet ik nog wat kwijt...
Is lust altijd verkeerd ? Als je langs de bakker loopt en een broodje ruikt en het vervolgens koopt is er toch ook lust ?

En dan nog iets: Stel je bent met z'n 2, man en vrouw, misschien ben je zelfs al getrouwd... dan kan er ook lust in het spel zijn, zelfs lust zonder liefde...
De man die naast de vrouw ligt en geen aandacht aan de vrouw besteedt, maar alleen uit is op zijn eigen behoeftes, hoe vaak gebeurt het niet ?
(Andersom zal het vast ook voorkomen).

Dingen om over na te denken lijkt me... het is niet altijd zo zwart-wit...
Begrijp me goed, ik vind zeker dat een mens verantwoord om moet gaan met seks, want als je om je heen kijkt zie je hoe verkeerd er mee omgegaan wordt en dat was absoluut niet de bedoeling. Het is iets intiems... iets kostbaars, iets teers waar je absoluut zorgvuldig mee om moet gaan...
Mijn advies zou zijn ga ermee naar God... Hij weet wie je bent en hoe je je voelt, kent je verlangens.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:43

LEANNE226 schreef:
Door de ontheiliging te noemen zeg je dat juist wel.
Zelfkastijding door onthouding was een gebruik uit de middeleeuwen.
Ik verbaas me er gewoon over hoe moderne christenen denken zonder duidelijke richtlijnen te hebben behalve degene die van mensen afkomstig zijn.
Ik heb respect voor mensen die elke vorm van seksualiteit buiten het huwelijk afwijzen maar als je het niet doet uit vrije wil maar omdat iemand het je oplegt vind ik het enorm fout,daar beschadig je jezelf mee(en dus ook je tempel)
(is niet allemaal persoonlijk bedoeld Tess Knipoog smiley )

Mag ik nog een puntje aanroeren?Ik denk dat de hoogte van je libido ook een rol speelt,voor een a-sexueel is geheelonthouding juist prettig,voor iemand met een hoog libido is het gigantisch frusterend(en als de gedachte aan seks dan al een zonde is......),wat voor de een dus simpel lijkt kan voor de ander........vul maar in Knipoog smiley

Het schijnt trouwens dat getrouwde mannen vaker vreemdgaan dan mannen die samenwonen......hoeveel leden van CM zouden er gescheiden zijn met als oorzaak een seksprobleem?

Het is mijnerzijds ook zeker geen veroordeling!
Het is de interpretatie die ik maak vanuit het bijbelse gegeven over sex. (komt dus ook bij niemand dan bij mijzelf vandaan.) Maar...het is zeker een onderwerp waar ik ook wel eens mee bezig ben geweest en vind het dus ook erg jammer dat inhoudelijke motivatie voor het wel "goed-vinden" uitblijft. Want ook Sus heeft een punt, zonder partner zijn we ook mensen met seksuele gevoelens..

@ Sus, lust is niet verkeerd...heb ik ook niet gezegd. Maar wanneer iets enkel op lust gebaseerd is lijkt het mij beter er eerst nog even een keer extra over na te denken. En ja, ik vind dat er bij zelfbevrediging enkel sprake is van lust, want de emotionele verbintenis is op dat moment niet aanwezig..

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op maandag 15 november 2010, 18:46
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:43

FRANKT627 schreef:
Bij vrouwen scoort EQ beter dan IQ Frank
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:47

SUSANNAH475 schreef:

Ik vond het niet hetzelfde, allereerst vond ik dat je het in jouw stukje omdraaide (eerst de liefde van God en dan de mensen die Hem op straat zetten i.p.v. andersom en voor mij is dat een enorm verschil) en ten tweede: ik had het over mensen die God niet nodig (denken te) hebben, Hem op straat zetten, (als Jezus aanklopt kun je er ook voor kiezen om open te doen...!)

Ik snap je opmerking niet Sus, God heeft de mens zo Lief gehad dat Hij Jezus naar deze aarde stuurde om een weg tot redding te creëren. Zijn Liefde werd echter beloond door ongeloof, mensen hebben Hem niet Lief maar gooien zijn Liefde liever op straat dan het aan te nemen.
En dat je er voor kunt kiezen om de deur open te doen, is toch echt Liefde van Hem, Hij geeft je de vrije keuze voor wat je ermee doet.

Joh 3:18 Over wie in hem gelooft wordt geen oordeel uitgesproken, maar wie niet in hem gelooft is al veroordeeld, omdat hij niet wilde geloven in de naam van Gods enige Zoon. (dat is toch de vrije wil van de mens??)
(NBV)
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:47

Jeutje Piekie, ik schrik hier echt van!
Weet ook even geen worden te vinden...ik ga voor je bidden.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:49

FRANKT627 schreef:
Ik geef het op...ik ga leren borduren en een abo nemen op een borduur-datesite... Gefrustreerde smiley

Sjonguh Frank, heb je bij je eerste poging toevallig in je vinger geprikt? Je reageert een beetje ehh...geprikkeld Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:51

VISSER278 schreef:
Nee, wat hebben ze wel in Drenthe. Ik nie weet nie.
Oh ja, hunebedden, maar ja daar is ook geen markt voor ( lijkt mij).
En verder? Uhm.....uhm.......uhm..... uhm...... o ja... bruine bonen denk ik , van Bartje.
tja....... díe wilde er al niet voor bidden ...... Zieke smiley

En verder............. ???????????

Schoonebeek --> aardolie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:53

PIEKIE042 schreef:
ik heb kanker, en ben geopereerd, en ben een nier kwijt..
Nierkanker ..
Ik heb uitzaai in mijn botten.
ik ben medisch ongeneeslijk ziek.
Hoe kijken jullie er geloofelijk tegen aan?
genezen og niet genezen?
ben beneiwd naar jullie antwoorden,...jullie eigen antwoorden..

Hoi Piekie,

Wil je heel veel sterkte toewensen in deze omstandigheden.
Kan wel van alles op gaan schrijven maar eigenlijk schieten woorden gewoon te kort.

Liefs Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 18:59

Hallo Piekie,

ook ik leef met je mee, weet dat ik je niet kan troosten. Wat ik wel weet is dat zelfs op het allerlaatste moment je toch nog kan genezen. Dit is geen flut, zweverig verhaal maar het verhaal van mijn ex-man. Mocht je er meer over willen weten, dan mag je me altijd mailen, chatten of mijn telefoonnummer vragen. Echt, hij was ook opgegeven, had al 3 jaar hier niet meer op aarde moeten zijn en nu is er niks meer te vinden. Velen hebben voor hem gebeden en God was zo barmhartig om hem deze tijd te geven. Dus ja, ik wil je geen valse hoop geven, maar God doet nog steeds wonderen.

Heel veel sterkte en liefs,

Rita
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:01

Dat sex iets is tussen 2 mensen, man en vrouw, is helemaal niet waar. Het samen één worden dat is door God gegeven aan de man en vrouw.

Over zelfbevrediging staat iets heel leuks in Hooglied 5.

Hier lees je over het meisje dat verlangt naar haar vriend, dit terwijl ze in slaap is en de kamerdeur op de grendel (afgesloten) is......

Zij
2 Ik sliep, maar mijn hart was wakker.
Hoor! Mijn lief klopt aan!
‘Doe open, zusje, mijn vriendin,
mijn duif, mijn allermooiste.
Mijn hoofd is nat van de dauw,
mijn lokken vochtig van de nacht.’
3 ‘Maar ik heb mijn kleed al uitgedaan,
moet ik het weer aandoen?
En ik heb mijn voeten al gewassen,
moet ik ze weer vuil maken?’
4 Mijn lief stak zijn hand naar binnen,
een siddering trok door mij heen – om hem!
5 Toen sprong ik op, ik ging hem opendoen.
Mijn handen dropen van mirre,
mirre vloeide van mijn vingers
op de grendel van de deur.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:07

FRANKT627 schreef:

genoeg Belgen op deze site.

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:08

TESSYBEAR731 schreef:
Sjonguh Frank, heb je bij je eerste poging toevallig in je vinger geprikt? Je reageert een beetje ehh...geprikkeld Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

pfff, slijmen is niet goed Knipoog smiley en als ik nu eens fel reageer ook weer niet...klooster, here I come (again)... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:09

FRANKT627 schreef:
Is het uit met je liefje?

Cross mijn liefje?Nee joh,hij is slechts mijn reservedrent Lachende smiley met blinkend witte tanden

dat de andere vrouwen niet bij bosjes voor hem vallen he?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:12

FRANKT627 schreef:
klooster, here I come (again)... Engeltje smiley

Verraste, verbaasde smiley

Sorry,ik schrok even........is privé Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 15 november 2010, 19:18

SUSANNAH475 schreef:

Ik vond het niet hetzelfde, allereerst vond ik dat je het in jouw stukje omdraaide (eerst de liefde van God en dan de mensen die Hem op straat zetten i.p.v. andersom en voor mij is dat een enorm verschil) en ten tweede: ik had het over mensen die God niet nodig (denken te) hebben, Hem op straat zetten, (als Jezus aanklopt kun je er ook voor kiezen om open te doen...!)

Lieve Suus,
Het spijt me dat jij pijn voelt bij de dingen die ik schrijf. Dat is nooit mijn bedoeling. Ik vind het ook niet erg dat je mijn naam daarbij noemt.
Maar ik blijf het wel vreemd vinden, omdat ik echt extact hetzelfde zeg dan jij.
Jij zegt dat ik dingen omdraai, maar Suus, het is echt eerst de liefde van God die naar ons toekomt. Dat kan toch ook niet anders...Hij was er eerder dan de mensen, Hij heeft ons gemaakt. Dus God heeft ons eerst lief gehad en die liefde kan de mens beantwoorden, door Hem aan te nemen(de klop aan de deur te beantwoorden) en te leven in gehoorzaamheid aan God.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1518 1519 1520 1521 1522 1523 1524 ... 6194 Volgende
Pagina 1521 van 6194