ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:21

PIETER649 schreef:
ja, en een andere vertaling geeft dat ene woord weer 1 andere betekenis.
nou is het balletje weer rond Gefrustreerde smiley

En kunnen we weer overgaan naar het oorspronkelijke onderwerp Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:22

Je zou toch bijna zin krijgen in de winter! Lachende smiley

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kBXl4Mq3jho#!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:30

WILLEMIJN232 schreef:
En kunnen we weer overgaan naar het oorspronkelijke onderwerp Knipoog smiley

waarom? ik heb de fase van sex voor t huwelijk alweer achter me liggen. Knipoog smiley
daarbij komt dat ik het een non-issue vind.
iedereen heeft eigen verantwoording en eigen mening.

maar goed... omwille van het topic zal ik er n prikkelende stelling ingooien:

sex voor t huwelijk... daar moet je niet over praten, dat moet je doen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:34

PIETER649 schreef:
ja, en een andere vertaling geeft dat ene woord weer 1 andere betekenis.
nou is het balletje weer rond Gefrustreerde smiley
Er zijn natuurlijk beperkingen in de keuze...Meestal speelt de context een belangrijke rol in de keuze van de betekenis.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:42

TESSYBEAR731 schreef:
Aaaahhh krijg k nog medelijden met je ook! Verlegen lachende smiley

Nou vooruit! Kussende smiley

Nou, Frank, nu zijn wel al met z'n 2-en. Er volgen vast meer.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 21:43

PIETER649 schreef:
waarom? ik heb de fase van sex voor t huwelijk alweer achter me liggen. Knipoog smiley
daarbij komt dat ik het een non-issue vind.
iedereen heeft eigen verantwoording en eigen mening.

maar goed... omwille van het topic zal ik er n prikkelende stelling ingooien:

sex voor t huwelijk... daar moet je niet over praten, dat moet je doen

Het is toch wel een boeiend onderwerp, ik zag dat er al bijna 950 berichten over geschreven zijn......Houd de gemoederen wel bezig dus..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:12

WILLEMIJN232 schreef:
Het is toch wel een boeiend onderwerp, ik zag dat er al bijna 950 berichten over geschreven zijn......Houd de gemoederen wel bezig dus..... Lachende smiley

sex sells. Jammer eigenlijk. Wanneer er iemand een erge ziekte heeft is de belangstelling minimaal. 't zou niet zo moeten zijn. En ondertussen heb ik me bezondigd ook op dit topic te reageren
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:32

[quote=SOFIE807]

Maar als je een blouwe hebt wat dan?????
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:42

PIEKIE042 schreef:
doe je al nu niet met em mee?

Ja zeker wel want zonder HEM kan ik niets en wat ik bedoelde is het treinkaartje dat wanneer HIJ komt dat ik zo in kan stappen
Sjalom
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:47

FRANKT627 schreef:
mijn tranenbron is leeg J...gelukkig heb ik dat poppetje nog om mijn verdriet uit te drukken...maar ik red me wel hoor...O beata Solitudo...

Wat raas je nu weer allemaal.. Woedende smiley
Je moet hier felicitaties uitdelen hoor en geen zelfmedelijden opwekken.

Heb je Zinga toch al gefeliciteerd?!
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:52

[quote=MARTIN695]

Gewoon........

op zoek naar een ander
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 22:58

AANGENAAM334 schreef:
sex sells. Jammer eigenlijk. Wanneer er iemand een erge ziekte heeft is de belangstelling minimaal. 't zou niet zo moeten zijn. En ondertussen heb ik me bezondigd ook op dit topic te reageren

Piekie is steeds in mijn gedachten,ik heb alleen de moed niet om er te reageren..........
Naar boven

Auteur Bericht
TEUNTJE250

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 november 2010, 23:56

afgelopen zaterdag naar concert van trinity geweest in tweede exloermond.
was helemaal toppie
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 00:15

LEANNE226 schreef:
Neeeeeeeeeeee tis niet wa gij denkt..........ik mail het wel even ........

nu word ik toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar wat t is wat jij denkt...
Naar boven

Auteur Bericht
LOES550

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 00:18

FRANKT627 schreef:
Huilende smiley, smiley in tranen ik heb het Sinterklaasjournaal gemist. Hoe is het nu afgelopen met die sleutels in het deeg? Euh...moest ik vragen van mijn buurjongetje van 6...

als je je schoentje hebt gezet kan het zijn dat er een sleutel tussen de pepernoten zit in je schoen.
Piet vraagt of je dan weer je schoen wilt zetten met de sleutel erin. Dan haalt Piet die op. Goede oplossing toch? Dan kunnen de pieten tenminste weer
hun pietenkamers in.
groetjes van een hulp piet
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:05

Hoi CMvrienden en vriendinnen

Mag ik jullie aandacht vragen?

Ik weet het zeker dat jullie niet weten wat het is van hier bovenstaande titel.
Jullie kennen wel Lucielle Werner, de enige Nederlandse TV Presentatrice met een handicap, (bij Lingo).
CAP100 is een initiatief van de Lucille Werner Foundation (LWF) om 100 talenten met een handicap onder de aandacht te brengen van het bedrijfsleven en vice versa

Afgelopen maandag 15 november was ik, samen met andere 99 gehandicapten, voor de tv opname in Hilversum om aandacht te besteden voor bedrijfsleven, omdat ik meer dan 2 jaar in de WIA (WAO) zit.
Door bedrijfsongeval in 1993 toen ik timmerman was, ben ik 4 keer geopereerd aan mijn rechterduim, die uit de kom schoot door boormachine, en zonder succes.
Daarom blijft mijn rechterhand zwak en kan weinig doen bij tilwerk.
Eveneens door mijn slechthorendheid en eigenlijk voor mij dubbel handicap bij het vinden voor een baan.
Het vinden naar een baan is voor mij, ook voor andere arbeidshandicapten, zeer moeizaam.
De bedrijven nemen liever gezonde mensen aan om kosten te besparen.
Ik heb meer dan 100 sollicitaties gedaan en slechts 1 gesprek gehad in 1 1/2 jaar de tijd.

Weten van jullie welke bedrijven voor de gehandicapten beschikbaar zijn?Meewerken is altijd welkom
De gehandicapte is ook een medemens.

Ga dan kijken naar www,cap100.nl en binnenkort op de tv uitgezonden.

Laat mij eens weten wat jullie ervan vinden.

http://www.cap100.nl/8_397_Herman_M__Janssens.aspx

Van harte aanbevolen.

Groetjes

Herman388

Laatst aangepast door
HERMAN388
op woensdag 17 november 2010, 14:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:09

AANGENAAM334 schreef:

ach, bezondigen? Je ben ook maar een mens..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:17

CHATULIEM619 schreef:
De vraag was wie nu een gelovige is...

Als ik me niet vergis was deze definitie al gegeven en was niet bestreden door jou.
Waar precies klopt die definitie niet, en wat is daarvoor de reden?

De definitie luidde:

Wat is een gelovige?
Inderdaad kunnen we niet in een anders hart kijken.
Ons past dan ook geen oordeel over wie wel of niet wedergeboren is.
Ik bedoel slechts wie we voor gelovige mogen houden, de praktische toepassing.
In andere woorden:
Wie we mogen zien als broeder of zuster in Christus.
Dat is dus degene in je kerk ( c.q. in de gemeenten die je als ware kerk erkent).
Oftewel iemand uit Gods volk, Gods gemeente
De Bijbel is aan de kerk gegeven, aan hen zijn de woorden Gods toevertrouwd (Rom.3:2).
Net zoals Paulus in de brieven de gemeenten aanspreekt als de geliefden in de Here Jezus Christus, houdt nog niet in dat hij in alle harten kan kijken, en net zomin is het een oordeel over allen buiten de gemeenten, maar het is het houden voor de gemeente als voor de verzameling van gelovigen).
(p.s. Het is m.i. voor dit onderwerp irrelevant dat sommigen de lijn tussen wie we als broeders en zusters erkennen, verschillend definieert).

CHATULIEM619 schreef:
Ik lees hier, dat sommige mensen geen kerkelijke achtergrond hebben, maar ik lees niet dat ze niet gelovig zijn.

Ik matig me geen oordeel aan wie gelovig is, maar wel wie we voor gelovig mogen houden, zie de eerder gegeven definitie. Deze was nog niet bestreden, dus kunnen we voorlopig als juist aanhouden
En heel concreet: mag je iemand die Christus verwerpt houden voor een gelovige??

CHATULIEM619 schreef:
Iedereen die eraan meegedaan heeft, moet toch een bepaalde verbondenheid gehad hebben met de Bijbel. En ik heb je al verteld dat ik het prettig vind te lezen dat een aantal vertalers geen last hadden van vooroordelen, dat maakt het naar mijn idee alleen maar een zuiverder vertaling.

Tuurlijk kun je veel aspecten noemen die van belang zijn. Maar altijd ondergeschikt van belang, want onbetwist is de voorwaarde dat ze het als gelovige van God moeten verwachten, biddend voor de leiding van de Geest.
Al heb je ALLE andere voortreffelijke eigenschappen maar mis je deze, dan ben je waardeloos als bijbelvertaler. Dan verwacht je het van de mens i.p.v God. (I kor.2:14, en 3:19).

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat jij en ik verschillende kijk hebben op schriftkritiek....

Ga ik graag op in, maar klaarblijkelijk zijn we het erover eens dat een bijbelvertaler niet Schriftkritisch mag zijn, maar zich zonder voorbehoud dient te onderwerpen aan Gods Woord, en Gods Woord ziet als onfeilbaar.
Dit punt stelde ik aan de orde. Maar zie je daarop niet ingaan. Vandaar mijn vraag:
Zijn we het hierover eens?
Zo ja, dan licht ik graag toe, de redenen waaruit blijkt dat de NBV Schriftkritisch is.

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb je een voorbeeld gegeven hoe een bepaalde woordkeuze tot stand gekomen is. Die zorgvuldigheid spreekt mij aan en zegt mij veel meer, dan die argumenten die jij hanteert. Want ik weet nu dat ik een vertaling gebruik. waarbij men echt geprobeerd heeft dichterbij de betekenis te blijven van de woorden dan bij welke andere vertaling dan ook. Vertalen is veel meer dan letterlijk de woorden overnemen uit de grondtekst...

Alle zorgvuldigheid en beste bedoelingen van mensen zijn volstrekt waardeloos als men het hiervan verwacht. ik noemde het al, als de Heere het huis niet bouwt, vergeefs zwoegen de bouwlieden. En jij komt dan met een verweer in de trant van: jamaar, die bouwlieden zijn wel heel zorgvuldig bezig, het zijn juist vakmensen want het is geen makkelijke klus, en deze vakkundigheid spreekt mij meer aan….. ???

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op woensdag 17 november 2010, 01:18
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:30

TEUNTJE250 schreef:
afgelopen zaterdag naar concert van trinity geweest in tweede exloermond.
was helemaal toppie

Ik had wel 2 kaarten maar ben niet geweest Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:38

WILLEMIJN232 schreef:

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 17 november 2010, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 01:49

PIETER649 schreef:
En dat, mn waarde Cross, is nou exact waarom ik me vasthou aan de statenvertaling.
Ik heb het n beetje gehad met andere vertalingen.
Daarnaast blijf ik erbij dat als je de andere verzen er achteraan had gezet dat het algemene beeld heel anders zal zijn als in het door jou gequote gedeelte.

Maar joh, als jij het wil uitleggen als zelfbevrediging... ga gerust je gang

Ik zou trouwens niet weten waarom ik niet mijn gang zou mogen gaan, om hier een redelijk algemene stellingname te plaatsen Smiley die vol vragen zit

Nee Pieter, de statenvertaling met kanttekeningen daar hou jij je blijkbaar aan vast. Ik heb geen probleem met de statenvertaling, wel met het feit dat jij zegt dat ik de statenvertaling met kanttekeningen er naast moet leggen.
Want juist die kanttekeningen zijn door mensen geschreven, oftewel gedachtes/interpretaties van en door mensen.......
Magl ik jou dan aanraden "Het Boek" en dan de versie "Het Leven, praktische lessen uit Het Boek" er naast te leggen..... ook daarin staan zgn "kanttekeningen" Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 07:38

LEANNE226 schreef:
Neeeeeeeeeeee tis niet wa gij denkt..........ik mail het wel even ........

Verlegen lachende smiley ik zat blijkbaar in een verkeerde richting te denken...je mail heeft me inderdaad helderheid gebracht...pfff, het was stout van mij... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 07:49

Yeah! Nog een paar naggies slapuh en tis zover, ik heb er zin in! Lachende smiley

We hebben een afvaller en een nieuwe aanmelding, dus we zijn nog steeds met 6 man! (eh, eigenlijk 5 vrouwen en 1 man...sorry Mario)
Maar natuurlijk kunnen er nog steeds meer mensen mee, vooral mannen want Mario kan best wat versterking gebruiken...het belooft heeeeeeeel gezellig te worden dus Geef je nog ff op nu het nog kan!

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 17 november 2010, 07:54
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 07:56

Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 17 november 2010, 09:54
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 07:59

per 1 december start bij mij een nieuwe medewerker.
53 jaar oud en voor 50% afgekeurd.

hou moed, het kan dus wel... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
AANGENAAM334

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 08:53

WILLEMIJN232 schreef:
ach, bezondigen? Je ben ook maar een mens..... Knipoog smiley

Met bezondigen, een ongelukkige uitdrukkig in dit verband/topic, bedoel ik me schuldig maken aan. Ik heb wat moeite met het woordje "maar"? Gelukkig bevind ik me in goed gezelschap als ik het woord "ook" goed interpreteer.
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 08:55

okweeeyyy....
hahah een treinkaartje zonder te gaan stempelen misschien een idee Clown smiley
dan heb je het kaartje al binnen..hahaha
Naar boven

Auteur Bericht
PIEKIE042

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 09:00

mooi laten beredeneren.

ik ga er niet mee in gesprek, geen zin in, en verspil mijn energie daar niet aan.
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 09:11

FRANKT627 schreef:
Ohhh, als ik deze tekst lees voel ik me ook weer beschaamd worden. Blijkbaar liet ik me weer meeslepen. Ik merk dat ik echt niet ben opgewassen tegen de verschillende geloofsstrekkingen en hun ideologie. Geen enkele geloofsstrekking is de beste -en dat hoeft ook niet- en iedereen heeft wel zijn of haar argumenten. Al dan niet gestoeld op een christelijk levenswandel of op een personelijke overtuiging. Ik wilde me niet respectloos opstellen. Het is alleen soms een beetje verwarrend voor mij.

Ik heb je stukje niet als respectloos ervaren hoor. Je geeft even duidelijk je mening en verwarring weer. Is niets mis mee toch?
Al die verschillende geloofsstrekkingen kan idd verwarrend zijn.
De manier om de verwarring op te laten houden, is je te richten op wat God zegt in Zijn Woord, de Bijbel. Mijn bescheiden mening.
Oh ja.....en dan krijg je daar weer een discussie over welke bijbel de beste is......zucht......verwarring nog groter Gefrustreerde smiley
Ik denk gewoon de bijbel lezen die jij het beste begrijpt, waar je door het lezen van de woorden Gods stem leert verstaan, Gods bedoeling voor jou leven leert kennen. Voor mij is dat in eerste instantie de ....maakt ook niets uit welke dat voor mij is......zoek en je zult vinden.

Laatst aangepast door
IMKE917
op woensdag 17 november 2010, 09:12
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 17 november 2010, 10:02

Het valt me op dat in het verkeer tussen mensen de verwachtingen altijd zo hoog gespannen zijn. En hoe hoger de verwachting, des te groter de teleurstelling.
We zijn christenen, en dat betekent vaak dat de ander zich christelijk gedraagt. Helaas is de praktijk anders. Vaak merken we dat de ander toch ook wel minder goede trekjes heeft. Ligt dat aan de ander, of ligt dat ook aan onze eigen verwachtingen?
We zijn christen, dus we verwachten dat de ander te vertrouwen is. En vaak genoeg blijkt dat niet zo goed te werken. Ligt dat echt aan de ander of ligt dat ook aan de verwachtingen die we van de ander hebben.
Ik merk dat mensen moeite hebben te accepteren dat de ander zich ook als mens gedraagt. Met zn goede en slechte eigenschappen. Is het nu juist niet de kunst om de ander lief te hebben zoals hij/zij is? En als dat wat menselijker is dan dat we ons voor kunnen stellen, dat ook te kunnen accepteren?
Vertrouw niet de ander alleen maar omdat ie christen is. Vertrouw hem/haar pas als hij/zij bewezen heeft dat vertrouwen waard te zijn. Accepteer ook de zwaktes en vergeef....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1525 1526 1527 1528 1529 1530 1531 ... 6194 Volgende
Pagina 1528 van 6194