| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 20:57
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Er zijn gelukkig ook nog andere manieren, om iets over iemand te weten te komen. Daar heb je het forum niet altijd voor nodig.  |
Tuurlijk, ik bel regelmatig met mijn schatje en skaaatje ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:01
|
|
|
|
He Angel is het dan nu toch echt zo ver ..... 50 jaar jong Gefeliciteerd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:06
|
|
|
|
Deze dan? 
hm... gaat nog niet lukken
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op donderdag 25 november 2010, 21:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTY909
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:28
|
|
|
|
Beslist.
Heb haar al een pb gestuurd.
een maandje geleden heb ik door de telefoon voor iemand met hartritme stoornis gebeden. Die werd terstond genezen in Jezus naam. Ook heb ik 2 mensen met 40 jaar astma voor gebeden en zij zijn ook van de artsen af..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:32
|
|
|
|
Donderdag 25 November, 1 Tim. 6: 3-10; Onderhoud en onderdak.
Je kunt aan God verdienen! Er zijn predikanten die rijk worden dank zij de verkondiging van het evangelie! Er zijn christenen die handelen in godsdienstige zaken, boeken, platen en ga zo maar door; zij beschouwen die godsvrucht als iets winstgevends. Mag dat dan niet? Mag je dan geen geld in ontvangst nemen als predikant, of als eigenaar van een christelijke boekhandel? Zeker wel! Maar wee degene die van het evangelie een ‘zaakje’ maakt, een winstgevend bedrijf! Paules merkt dat sommige predikers zo te werk gaan en waarschuwt tegen hen. Ballonnen zijn het, opgeblazen lieden, je prikt er door heen… Wat ze zeggen is niet gezond! Op een humorischtische manier borduurt Paules nog even verder op zijn opmerking over het maken van winst. Inderdaad, zo zegt hij, de godsvrucht brengt winst met zich mee. Maar anders dan die dwaalleraren bedoelen. Als ons geloof gepaard gaat met tevredenheid levert dat een enorme winst op! Niemand is rijker dan degene die tevreden is met wat hij of zij heeft! Als je onderhoud hebt van en onderdak, dan moet dat eigenlijk genoeg zijn. De wortel van het kwaad is de geldzucht! Erg zijn al heel wat mensen van het geloof afgedwaald doordat ze geen tijd meer hadden voor God vanwege hun bezit! Onderhoud en onderdak. Eten en drinken, een dak boven je hoofd. Wat wil je nog meer? Wie dat bedenkt, is rijk! We komen niets te kort dan dankbaarheid. Over winst gesproken….
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 21:34
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Nou Mario, ik fiets iedere dag langs het Pietenhuis maar vanochtend vroeg kon ik er niet langs want er was van alles aan de hand..........  |
Vertel, vertel......de sleutel hadden ze gevonden van de pakjeskamer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:02
|
|
|
|
het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
van mij mag je hardrock, hop hip/rap of elke andere VORM van muziek nemen, als de INHOUD de teksten Bijbels zijn. gevoel en hert hart raken is niet genoeg, wereldse mensen kunnen met alle liefe en met hun hele hart overgeven aan de muziek, maar waaraan>?
Henk bakker maakt zeer goede punten, laten we er bij stil staan, er over denken, en niet gelijk zeggen ja maar, ik voel me goed, ja maar, het is oprecht, dat zegt de wereld ook.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:09
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Inmiddels is Frank grijs geworden...hijs dus geen lid meer.. |
Dat vind ik wel jammer maar ik begreep dat hij ook de heen en weer zit hahaha. Sjalom.Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:11
|
|
|
|
| REBECCA934 schreef: | Morgen verloopt mijn lidmaatschap. Ik heb besloten om het niet te verlengen. Was de laatste tijd niet zo vaak meer online daarom even een poosje zonder cm. Misschien tot een volgende keer.
Groetjes Rebecca |
Wel jammer maar mischien wel weer tot een volgende keer. Sjalom Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:13
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Jaja, je kunt ons natuurlijk niet missen.  |
Dat denk ik ook. Sjalom martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:19
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | Op zaterdag 20 November is onze zoon geboren en hij heet Daan. Na een matige start gaat het nu goed met hem hij woog 7 pond. Als alles goed gaat mag hij zondag of maandag naar huis. Met de ouders gaat het ook goed en sas is vooral blij dat ze niet meer misselijk is.
gr aernoudt & Saskia en Daan |
Ook van mij een Hartelijke felicitatie en fijn dat alles goed gegaan is. Sjalom martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:21
|
|
|
|
| PIEKIE042 schreef: | mooi is dat....
ik ben eigenlijk nooit met 'waaroms'bezig.brengt mij nergens..
je schrijft ' ík ben ook maar een mens' juist! een mooi mens niet zomaar een mens, God zag....dat het zeer goed was... De Mens, die Hij hoog acht, Zijn levenswerk...
en zo envoudig een mens mag zijn, zo is het evangelie ook...
mooi geschreven...  |
Heel mooi verwoord . Sjalom martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:33
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | geldt dat ook voor hen die eerder dit jaar een ban hebben gekregen?  |
tja pieter wat moeten we daarmee,
is ie ook zedeloos geweest dan????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 25 november 2010, 22:54
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | het gaat mij niet zozeer om de vorm, maar inhoud. en test die inhoud eens Bijbels, en wist je dat die liederen doorspekt zijn van de pinksterleer?
van mij mag je hardrock, hop hip/rap of elke andere VORM van muziek nemen, als de INHOUD de teksten Bijbels zijn. gevoel en hert hart raken is niet genoeg, wereldse mensen kunnen met alle liefe en met hun hele hart overgeven aan de muziek, maar waaraan>?
Henk bakker maakt zeer goede punten, laten we er bij stil staan, er over denken, en niet gelijk zeggen ja maar, ik voel me goed, ja maar, het is oprecht, dat zegt de wereld ook. | Het valt me op hoe negatief je spreekt over de pinksterleer. Volgens mij zijn ze eer der vol van bijbelse waarheden. En bovendien, we praten over meer dan 700 liederen, die kun je niet zo gemakkelijk over één kam scheren. Ten tweede, die verfoeilijke pinksterleer, zij is wel de gemeente, die zo dicht mogelijk bij de ervaringen van de eerste gemeente staan. Als je toen geleefd had, had je dat waarschijnlijk ook verfoeid. Eigenlijk zou je je diep moeten schamen om zo over een andere kerk te schrijven...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 00:05
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Toch wel met kinderen ??  |
Ik kan hier zo om lachen...
Misschien is dat het wel, we hebben allemaal zo onze eigen gevoeligheden. En de optelsom van die gevoeligheden lijkt zoms * he, al weer een z.... probeer overnieuw te typen, doe ik het weer...
Nou ja, in ieder geval... alles heeft een reden en soms duurt het heeeeeeel lang en dan ineens, dan snap je het. Dáárom reageert iemand zo! We hoeven hier op dit forum niet alles persoonlijk op te vatten. Dat kan som '; au' doen. Maar als je heeel goed leest... en leest... en leest... dan soms ineens * he, nu eindelijk met een ssssttt ! dan inees bebrijpt je het...
sorry, maar dat maakt het so spannend, leuk en echt, je gaat mensen beter begrijpen. Gewoon dus doorlezen !!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 00:17
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk, ik bel regelmatig met mijn schatje en skaaatje ....  |
idd, soms komt me dat goed van pas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 00:24
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Het valt me op hoe negatief je spreekt over de pinksterleer. Volgens mij zijn ze eer der vol van bijbelse waarheden. En bovendien, we praten over meer dan 700 liederen, die kun je niet zo gemakkelijk over één kam scheren. Ten tweede, die verfoeilijke pinksterleer, zij is wel de gemeente, die zo dicht mogelijk bij de ervaringen van de eerste gemeente staan. Als je toen geleefd had, had je dat waarschijnlijk ook verfoeid. Eigenlijk zou je je diep moeten schamen om zo over een andere kerk te schrijven... |
Pentecost, vijftig dagen na Pasen...
Misschien moeten we wel vijftig redenen kennen om het hier met je eens te zijn Chatuliem. Het grappige is, dat mijn reactie hiervoor op een ander forum er precies een was, waarin ik het helemaal niet met je eens was... totdat ik jou beter ben gaan begrijpen... via allerlei andere berichten die je hebt geschreven.
Pinksteren is toch zo'n wonderlijk feest. Klopt. Het is niet elke dag Pinksteren, net zo goed als het ook niet elke dag Kerst is en ook geen Pasen. Maar hoe zou ik mij voelen zonder Pinksteren?
Ja ik weet, ik gebruik het woord 'gevoel' en dat zou je moeten wantrouwen... Net zo goed, als ik ooooook mijn eigen 'verstand' moet wantrouwen... Maar als ik naar mij zelf alleen maar wantrouwen heb, dan wordt ik toch bloedje onzeker??? Ergens moet ik toch vertrouwen uit kunnen putten...
Eén van de nadelen die genoemd worden over de Opwekkingsliederen, zijn de herhalingen. Maar kijk eens goed in de Bijbel, hoe vaak worden de wonderen van de open zee, niet herhaald? Je moet je voorstellen, achter je zit een leger en voor je is de zee. Je kunt nergens heen. tot de zee zich opent...
Het alles lijkt uit te lopen op een paaslam, dat er iets geofferd wordt, maar dat alles verandert ter plekke omdat er iets gebeurt, dat alles verandert. Gods Geest Is er.
Ik Ben, aanwezig. Dat had je toch niet verwacht?
De Psalmen zijn geschreven, door David. dus voor Salomo... Christus noemde zich 'Zoon van David' en 'Zoon van God' . Daarom werd hij gedood, ten onrechte. De Bijbel is niet stil blijven staan bij David. Het ging verder. Veel verder. Notabene: David mocht niet de tempel bouwen. Wel zingen we zijn Psalmen. Salomo bouwde wel de tempel. Ook hij ging verloren... Christus herbouwde de tempel, gansch anders... Logisch, dat er ook liederen ontstaan, gansch anders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEHAPPY332
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 00:33
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Daarom doe ik maar eerst pootje baden, maar wat doe jij hier nog Pieter?
Je vind ons theeclubje ook wel gezellig!  |
RAAK !
P.S. laat jij hem ff zien welke soorten thee we hier allemaal hebben? Citroen, kers, groene thee en zelfs gewoon ! Oh, ja, voor suiker moet je bijbetalen... dubbeltje per klontje. Als het geld kost, is t''ie zo weg hoor, let maar op !
Laatst aangepast door
|
BEHAPPY332
|
op vrijdag 26 november 2010, 00:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 05:55
|
|
|
|
Op de begraafplaats,omringd door liguster loop ik langs het ijzeren hek. Ik ben in gedachten en word me bewuster; "Eens vind ik ook hier mijn plek" Ik loop over paden langs stenen en bloemen, het is er stil en sereen. Zovele namen,wie zal ze nog noemen? Zo kom ik terecht bij jou steen.
Vandaag is het jou sterfdag pap,ik moet er aan denken ik zet een bloemetje neer. Ieder jaar zal 'k er aandacht aan schenken ook al ben je er niet meer. Ik pak een spons om je steen af te zemen, zo hier en daar zit een vlek. Dan is het tijd om weer afscheid tenemen en loop terug door dat hek.
Ik ga weer naar huis,eenzaam,verlaten. 'K ben blij als ik thuis even zit. Dan sluit ik mijn ogen,'k heb niet in de gaten dat ik van binnen zacht bid. Ik heb het pas door als mijn ogen gaan gloeien en tot slot"amen"zeg. Dan laat ik rijkelijk mijn tranen vrij vloeien en vraag: 'Wijs mij Heer steeds Uw weg'
Op de begraafplaats,omringd door liguster, liep ik langs het ijzeren hek Ik liep in gedachten en werd me bewuster "Eens vind ik ook hier mijn plek". Ik liep over paden langs stenen met namen , plek van verdriet en van rouw. Maar ik wil geloven: 'De Heer brengt ons samen en dan ben ik weer eeuwig bij jou.'
*In liefdevolle herinnering aan mijn vader*
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:29
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | RAAK !
Gaan we schieten?
P.S. laat jij hem ff zien welke soorten thee we hier allemaal hebben? Citroen, kers, groene thee en zelfs gewoon ! Oh, ja, voor suiker moet je bijbetalen... dubbeltje per klontje. Als het geld kost, is t''ie zo weg hoor, let maar op ! |
Is dat echt zo...had ik nooit gedacht van hem.
Nu snap ik waarom hij in zo n grote auto rijd!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | voorzichtig??? ik vind dat jij vlot zat in het diepe sprong...  |
Pieter.... nog een bakje thee?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:40
|
|
|
|
|
Mijn gedachten zullen vandaag bij je zijn,sterkte.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOEY284
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:40
|
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd en Gods zegen !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:47
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | horen hier (nog niet) echt thuis. |
Of juist wel?Opnieuw beginnen aan een relatie is een heel groeiproces,met rustig aan rondkijken en wat praten is niets mis,we zijn niet allemaal van die superdaters Pieter Ik zei altijd nee........nee.......en nog eens NEEEEEEE.......toen kwam er een grijze prins in een zilveren peugeot voorbij........we gingen op vrijdag chatten,op zaterdag en zondag bellen,op maandag daten........BINGO
Als de tijd er rijp voor is zeggen ze vanzelf een keer volmondig JAAA
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:49
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk, ik bel regelmatig met mijn schatje en skaaatje ....  |
Jullie spelen vals
Gelukkig heb ik 1 van de liefste cm-leden getrokken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:55
|
|
|
|
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Heel veel geluk samen!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Jullie spelen vals
Gelukkig heb ik 1 van de liefste cm-leden getrokken  |
Leanne, dan je wel, wat een mooi compliment
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 09:59
|
|
|
|
GRACE585 schreef: GOED LEZEN !!!!
hallo lieve mede cm-ers
bij deze nodigen we jullie uit voor een gezellige middag-avond om gezamelijk al vast in kerstsferen te komen op 18 December 2010 (het is een feestje zonder kinderen !) dit gezellige feestje wordt gehouden bij wadriaan die zo geweldig is om haar huis ter beschikkiing te stellen
we beginnen s'middags rond 4 uur tot ongeveer 23,00 sávonds
samen eerst gezellig aan een bakkie koffie of thee of chocomelk met wat lekkers en kennismaken met elkaar dmv ....(dat is nog een verrassing)
waarna we gezellig gezamelijk gaan eten van een lopend bufetje.
om de prijs laag te houden verzoeken we jullie om zelf drinken mee te brengen wat we gezamelijk delen bv frisdrank,sapjes of een flesje wijn of rose (het is dus NIET de bedoeling dat het een zuipfeestje wordt!!!
de prijs waar we vanuit gaan zal dan € 12,50 per persoon zijn, (even afhankelijk met hoevelen we zullen zijn) er is plaats voor maximaal 25 tot 30 personen en er is evt mogenlijkheid tot overnachting met ontbijt voor €2,50
alle betalingen vooraf ;uiterlijk op 8 Decenber moet dat binnen zijn anders gaat voor de wanbetalers het feest niet door! wees er snel bij want vol is vol
voor vervoer is ieder zelf verantwoordelijk,dus kijk onderling of je met elkaar mee kunt rijden
wij rekenen op veel gezellige mensen
dus mensen geef je op want vol is vol!
1. Grace585 (organisatrice) 2. wadriaan370 (organisatrice) 3. imke917 4. gilles669 5. angelique327 6. marianne129 ? (onder voorbehoud) 7. chatuliem619 8 .rose524 9. crossroad317 (onder voorbehoud) 10. herman388 11. mary656 ? 12. alous961 13 .sofie807 (onder voorbehoud) 14. ton818 15. sjaak585 16. pimpernel883 17. susannah475 ??? 18. henduyk927 ??? 19. willemijn410 20. emma807 21. heideke096 22. mariska601 (onder voorbehoud) 23. 24. 25. 26. 27. 28. 29. 30.
sorry er hadden zich meer mensen opgegeven via de chat maar puppie heeft me lijstje gevreten dus vul je naam maar weer ff in op de lijst.a.u.b. we kijken naar jullie uit 1e week van dec mail ik iedereen ff voor de gegevens
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op vrijdag 26 november 2010, 19:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 26 november 2010, 10:01
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Nee absoluut niet!!!! Paulus zegt: wordt dwaas van de wereldse wijsheid, en rijk met de kennis van God. |
Laten we het hier maar bij houden dan.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|