| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 15:23
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gisteravond naar een concert van Adrian Snell in Hardinxveld, waar de zanger de volgende opmerking maakte.....
God zei: ‘Er moet licht komen,’ en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. En God zag dat er (nog) niets was ....  |
en er komt geen nacht meer... God spreekt van er is een morgen en een avond.................... (paar weken geleden een preek over gehoord)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 15:55
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb jij soms beren op je weg crossroad?  |
Ik had er laatst een paar voor de auto, die hebben het niet overleefd.
(dus wat dat aangaat .....)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 16:20
|
|
|
|
| LOUSJE740 schreef: | Mijn vriend en ik willen graag wachten met seks (en alle stadia die daarvoor en na komen) totdat we getrouwd zijn. Dan is ook voor de buitenwereld duidelijk dat we voor God een verbintenis voor het leven zijn aangegaan.
Het hebben van geslachtsgemeenschap is zoiets moois dat God ons gegeven heeft dat we dat beiden willen bewaren voor in ons huwelijk. Dan hebben we ook daar God´s zegen over gevraagd in de kerk.
Makkelijk is het niet, en we zijn voorlopig ook nog niet van plan om te trouwen, maar we ervaren dat God ons daarbij helpt en ondersteunt. |
ik wens je ook heelveel kracht daartoe.
Mij en mijn vrouw is het niet gelukt want de liefde was zo hoog!!! Die liefde is ook nooit veranderd ondanks dat het voor het maatschappelijke huwelijk plaats vond....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 16:58
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | ben jij oud geboren Erik ?????
heb jij nooit sneeuwpret gehad als kind of jongeman
sleetje rijden,sneeuwballen gevechten,iglow's bouwen ,wandelingen door een wit bos of gewoon rollebollen in de sneeuw m.a.w.gewoon sneeuwpret  gewoon van genieten dus  |
nee grace ik ben net jou begonnen had er ook altijd pret in maar wist toen nog niet wat ik nu weet zeker is het leuk om er mee te spelen vooral als je je wederhelft er mee kan wassen maar om er in te moeten werken nee geef mij dan maar een beetje vorst heerlijk schaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK390
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 17:02
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En wat dacht je van "mens erger je niet" en chocolademelk of de volwassen versie.........kaarsjes,wijntje,berevelletje,open haard?  |
moet je wel de tijd er voor krijgen voor die lol maar met die sneeuw zooi is roeien met de riemen die je dan moet handteren in ons vak meestal kou lijden en veel exstra werk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 17:08
|
|
|
|
Waar woont Wadriaan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 17:29
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Heb jij soms beren op je weg crossroad?  |
Kom jij ze nooit tegen dan, Willemijn?
Hmmm.......dan benijd ik je best wel een beetje.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 27 november 2010, 17:29
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 17:50
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ze had het over sneeuw en winter-pret, crossroad, niet over neerschieten en trouwen, hoor!!
|
Och,vrouwen jagen ook hoor..........je schiet wat pijltjes af,die raken hun doel,je bekijkt het aangeschoten wild nog eens goed.......denkt;oke,even laten liggen,wordt het alleen maar beter van.........zijn ze uitgesparteld dan hengel je ze naar binnen,ringetje dr om en kloar
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 18:48
|
|
|
|
trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.
Maar ik vind mijn reactie niet grof komt geen scheldwoord of vloek aan te pas, i call them like i see them..
Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 19:29
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | | Waar woont Wadriaan??? |
"Waar Maas en Waal tezamen vloeien, en Gorcum rijst van ver...'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 19:50
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En daar komen zowaar de eerste sneeuwvlokjes uit de lucht vallen!
 |
Heb vandaag sneeuw genoeg gezien. Witte sneeuw, zwarte sneeuw . Had van 10 tot 3 viswedstrijd op Zoutelande . 8.30 van huis samen met mn zoon , en hoe dichter dat we bij de kust kwamen hoe witter het werd . Gevraagd aan mn zoon : Wat doen we , terug of toch gaan vissen? Tuurlijk, vissen. Maar op het strand zelf was het afzien , sjonge wat was het koud. Is dit nou hobby? Ikweet het : Velen, zeer velen zouden me voor gek hebben verklaard. Maar ja, vissers hé: 't blijft een apart volk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 19:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.
Maar ik vind mijn reactie niet grof komt geen scheldwoord of vloek aan te pas, i call them like i see them..
Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn. |
En er zijn ook genoeg plaatsen in de Schrift waar Jezus de farizeeërs en schriftgeleerden vermaant, bestraft, recht zet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 20:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | trust me, hou me nog in, als je de pastorale rampen als gevolg hebt gezien...praktijkvoorbeeld, vertel jij een moeder maar dat haar zieke kind is gestorven door haar gebrek aan geloof..en dat je blut bent omdat je geen tienden geeft, etc etc.
Kan genoeg Schriftplaatsen geven waar Jezus, paulus, andere apostelen en profeten ook recht voor z`n raap zijn. | Je kunt de excessen goed benoemen. Ik kan er ook een paar benoemen uit de traditionele kerken. Maar ik stel ze niet als norm voor alle traditionele kerken. Wat ik mezelf altijd voor ogen houd, is dat geen enkele stroming of kerk volmaakt is, en dat het ook geen zin heeft hele kerken te veroordelen vanwege het gedrag van enkelingen. Theologiëen mag je elkaar op bestrijden, maar niet hele kerken afschrijven, dat gaat me echt te ver.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 20:16
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Je kunt het toch ook even aanvinken? Dan kijk je naar het profiel van de persoon, die je getrokken hebt. Vervolgens haal je het vinkje weer weg. Dan mis je niet veel mensen die bij jou gekeken hebben, zeker als je een rustig moment van de dag uitkiest.  |
Dankjewel Marijan. Veel vraagtekens worden nu duidelijk. Iedere keer heb ik het dat er een bezoeker aan mn profiel er bij geteld word , en dan kijk ik wie het is en dan staat er geen nieuwe naam bij. Maar nu snap ik het. Aanvinken,even gluren (of buurten), vinkje weghalen .Klaar is kees.
En weer een bezoeker erbij.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 20:49
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Is goed.
Toch zou ik willen dat er iemand was die mij een tekst kon geven die aangeeft dat God of de Here Jezus in zijn geheel als een arend kan tonen.... |
Mar, ik heb ook een hekel aan occulte zaken, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat alles op deze wereld eigendom is van God. God heeft dit alles geschapen, en hoewel de satan tijdelijk overste over deze wereld is (Johannes 16:11) kan hij zich niets van Gods schepping toe-eigenen zonder dat God dit toelaat.
God laat op dit moment nog toe dat de satan de schepping van God voor eigen doeleinden misbruikt. Zo is de adelaar een schepsel van God. Als de adelaar in de Bijbel wordt gebruikt om de vijand van God te karakteriseren, dan is dat denk ik vanwege bepaalde eigenschappen van die vogel. Zo wordt hij ook gebruikt in Deuteronomium 32:11 om iets van God duidelijk te maken. ("Gelijk een arend zijn nest opwekt, over zijn jongen zweeft, zijn vleugelen uitbreidt, ze neemt en ze draagt op zijn vlerken...") Maar dit alles verheft de adelaar niet tot goddelijke hoogte of tot afgod. Het is en blijft gewoon een vogel die door God heel bijzonder is gemaakt. Hiermee ontken ik niet dat er in het occultisme symbolen zijn die ik liever niet in mijn huis heb. Maar dat zijn vaak samengestelde of grafische tekens.
Maar dieren en de overige schepping blijven voor mij door God gemaakte en gewilde creaturen. De duivel heeft helemaal het recht niet vind ik om hier misbruik van te maken.
Ter illustratie nog wat teksten uit de Bijbel waarin de adelaar wordt genoemd om aan te duiden hoe bepaalde wezens er in de hemel uitzien. Deze wezens bevinden zich pal voor de troon van God! Ezechiël 1:10, Ezechiël 10:14 (de cherubs) en Openbaring 4:7. Zou God de arend noemen ter vergelijking van het voorkomen van de wezens voor Zijn troon als dit het ultieme symbool voor een satanisch rijk is? Ik denk zelf van niet
GrZing!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 27 november 2010, 20:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 20:50
|
|
|
|
Maar hoe was je vangst Visser? Dat vertel je weer niet...........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:01
|
|
|
|
hier is nog geen vlokje sneeuw te bekennen geweest ik wil ook sneeuwpret
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:07
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | [/b]
mag het iets respectvoller als je het over de godsdienstige beleving van medechristenen hebt, david???  |
David benoemt de excessen en helaas klopt zijn beschrijving vaak met de werkelijkheid.
Ik betwijfel overigens of dit soort excessen wel worden beschreven danwel toegejuichd in de 'Pinksterleer'.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:11
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | David benoemt de excessen en helaas klopt zijn beschrijving vaak met de werkelijkheid.
Ik betwijfel overigens of dit soort excessen wel worden beschreven danwel toegejuichd in de 'Pinksterleer'.
GrZ! |
Laten we wel duidelijk zijn: het is zijn werkelijkheid en hij ervaart het zo......en of dat de werkelijkheid is? Ik weet het niet.....iedereen heeft zo zijn eigen visie op werkelijkheden...... ben het wel met Hannah eens dat je wel wat aardiger mag praten over andersdenkenden ook al vind je het niets........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:15
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | hier is nog geen vlokje sneeuw te bekennen geweest ik wil ook sneeuwpret  |
'k Ook!
Wij willen Bolletheuh... Vlòkjes!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:16
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Maar hoe was je vangst Visser? Dat vertel je weer niet...........  |
Mag je weten hoor: 18 visjes, vergeleken met de rest een slecht resultaat. De meesten hadden er tussen de 25 en 35. Maar............m'n zoon deed het beter, 12 vissen , goed voor de 1e plaats bij de junioren.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Laten we wel duidelijk zijn: het is zijn werkelijkheid en hij ervaart het zo......en of dat de werkelijkheid is? Ik weet het niet.....iedereen heeft zo zijn eigen visie op werkelijkheden...... ben het wel met Hannah eens dat je wel wat aardiger mag praten over andersdenkenden ook al vind je het niets........ |
Willemijn je hebt het denk ik nog nooit meegemaakt? Jammer maar helaas, maar David overdrijft niet.
Ik ben een 'andersdenkende'; ik ben het niet met David eens. Maar die excessen die zijn er, dat ontken ik niet.
GrZ!
Laatst aangepast door
|
ZINGA672
|
op zaterdag 27 november 2010, 21:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:33
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Gewoon effe iets plaatsen om mijn postings te verhogen |
Doe geen moeite; ik haal je toch wel in
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 21:54
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Doe geen moeite; ik haal je toch wel in  |
Dan moet je minstens 700 meer plaatsen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEET760
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 22:18
|
|
|
|
|
Dat ik vanmiddag na een half uur zoeken een parkeerplaatsje had gevonden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zaterdag 27 november 2010, 22:45