| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:52
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Heb net een flirtmail gehad van Ilse de L. musicus... |
ze vind je een lekker ding en zou het werkelijk fantastisch vinden als je haar cd koopt?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 19:54
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Even iets anders, dan de kou.
De Nederlandse overheid wil zich in allerlei bochten wringen om het WK voetbal van 2018 binnen te halen. De wereldvoetbalbond FIFA wil geen cent belasting betalen, de investeringen zijn enorm en ook de wet moet worden aangepast. Minister De Jager van Financiën geeft de FIFA zelfs een totale belastingvrijstelling.
Wat vinden jullie? Moet het WK in Nederland komen? Ik vind van niet! ‘k Vind het in deze tijden van economische crisis, niet verantwoord om zo’n groot bedrag (nieuwe stadions, beveiliging, enz.) uit te geven aan zo’n toernooi. Ik hoop dat ze niet gekozen worden. Wel jammer, dat het dan sowieso al minstens anderhalf miljoen euro gekost heeft. Eigenlijk te gek voor woorden, want dat is wel ons belastinggeld. Dat had beter besteed kunnen worden. | Opbrengst is moeilijk te berekenen. Vooral als je ziet wat voor goodwill je ermee kweekt. Hoeveel mensen zouden nu juist niet een vakantie naar Zuid Afrika geboekt hebben? Ik zie het als vier weken reclame voor ons land en ik denk dat de investeringen er ruimschoots uit zullen komen. Bovendien wordt de infracstructuur verbeterd, daar hebben we allemaal profijt van. Die investeringen zijn geen weggegooid geld, maar zullen onze economie juist meer stimuleren.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 1 december 2010, 19:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:02
|
|
|
|
zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje melk.
druk de zuurkool uit in de vergiet, en doe het in de ovenschotel hierover de laag gehakt/ui hier boven op snijd je twee bananen en vier ringen annanas, en bestrooit dit met (overdreven) veel kerrie hierop komt dan de aardappelpuree, en evt een klein klontje boter
drie kwartier in hete lucht oven op 175 graden.........
dat at ik dus vandaag...........
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 1 december 2010, 20:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:03
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | @ zinga, geen tv, maar hoeveel uur per week zit je achter de pc?  |
Véél te veel.... k Ga afbouwen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:46
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje
melk.
Hannah...je vergeet nog iets!!!!
druk de zuurkool uit in de vergiet, en doe het in de ovenschotel hierover de laag gehakt/ui hier boven op snijd je twee bananen en vier ringen annanas, en bestrooit dit met (overdreven) veel kerrie hierop komt dan de aardappelpuree, en evt een klein klontje boter
. |
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op woensdag 1 december 2010, 20:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:47
|
|
|
|
Woensdag 1 dec, Hebr. 4: 14-16; Achterblijvers.
Door de woestijn trekt een lange karavaan: het volk Israël. In Egypte is het geslagen, mishandeld, opgezweept door de opzichters van de Farao. Maar nu trekt het door de woestijn naar het beloofde land. Daar wenkt de rust, een land van melk en honing! Maar de tocht is lang en de reis valt zwaar. Er zijn tegenslagen, onverwachte moeilijkheden. Israël geeft de moed op. Israël wil weer terug naar Egypte. Het hoeft allemaal niet meer! Israël is verbitterd en protesteert tegen God! De schrijver van het boek Hebreeën is bang dat de geschiedenis zich zal herhalen. De christenen van zijn dagen blijven achter. Ze lopen niet meer zo hard. Velen zijn onverschillig geworden. Het geloof – ach, wat heb je eraan? Het beloofde land? Een zoethoudertje! Om die reden spoort hij de gemeente aan, met name de Hebreeën, de Joden-christenen, om vol te houden! Denk aan Israël! Het volk vertrouwde Gods belofte niet en dwaalde veertig jaar door de woestijn! Wees dan gewaarschuwd! Wie Gods woord niet ernstig neemt, blijft jakkeren en jagen, altijd onrustig, heen en weer geslingerd. Maar wie op Hem vertrouwt, die gaat binnen in de rust die God heeft weggelegd voor allen die Hem vrezen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WIM727
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:53
|
|
|
|
van harte gefeliciteerd, dat jullie weg gezegend moge worden !!!!! gr .Roos en Wim
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 20:58
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | ze vind je een lekker ding en zou het werkelijk fantastisch vinden als je haar cd koopt? |
dat is vaak wel de achterliggende gedachte, ja
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:06
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Je eigen realistische denken is gevormd door wat je allemaal zelf hebt gehoord/gezien/gelezen. Dus daar past zo'n boek prima bij. Dit betekent geenszins dat je ineens je denken overgeeft aan dat van een ander... |
De Koran past ook prima bij een moslim! Denkt een moslim dus ook niet realistisch na? Ik bedoel er alleen maar mee dat grotendeels je opvoeding bepaald hoe je over dingen denkt! En ja...dan is er zeker voor je nagedacht!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:10
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Ik zie dat anders. 'k zie het niet alleen als historisch boek, hoewel het dat ook is, maar als een bron van inspiratie. Dat ervaar ik telkens weer. En dat is mijn realiteit. Iedere keer weer nieuwe inzichten. Ieder keer weer nieuwe schatten. Het zijn geen dode letters maar het is een LEVEND woord. Over realistisch gesproken. Het is een misvatting als dat ik me daarbij overgeef aan anderen als zou ik niet meer nadenken. Het zet juist aan tot na- en overdenken. |
Maar Aangenaam, zo ziet een boeddhist of moslim het ook! Daar is niks mis mee, maar wie heeft er gelijk en waarom?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:11
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | zuurkool-schotel Hawaii (je proeft de zuurkool niet meer...... )
bekleed de ovenschaal met ontbijtspek, ook de zijkanten snijd de zuurkool iets fijner, en kook deze 20 minuten bak het gehakt met een uitje en peper en zout rul in de pan kook ruim aardappelen, en maak dit tot puree, met nootmuskaat, lepel mosterd, en flink aromat,zonodig een scheutje melk.
. |
meid, wat lekker! (alleen de nootmuskaat mag je van mij weglaten )
dan valt die pannenkoek met spek, geitenkaas, honing en lente-uitjes die ik vanavond in Vreeland heb gegeten totaal in het niet...
maarreh Carien: wat is onze keukenprinses vergeten?
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op woensdag 1 december 2010, 21:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:13
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je móét moet ook helemaal niets, arend, maar dan stel je dus ook vast, dat je je leven niet aan de Heere Jezus overgegeven hebt. (met de concequenties de daarbij horen...........) |
En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:15
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong! | Dus je denkt dat als je je geeft aan Iemand, dat je Hem niet leert kennen? En dat Hij geen antwoorden geeft?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Je hebt jezelf nodig... ...en die boeken, die je mogelijk door iemand aangeraden/gegeven zijn!  |
Natuurlijk heb je jezelf nodig! Je bent de meest belangrijke persoon voor jezelf die nu leeft! en de boeken heb ik zelf uitgezocht! Op basis van realistisch nadenken. Natuurlijk zijn sommige boeken aangeraden, door vrienden die van mijn zoektocht op de hoogte waren!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Dus je denkt dat als je je geeft aan Iemand, dat je Hem niet leert kennen? En dat Hij geen antwoorden geeft? |
Het gaat niet alleen om geven! Het gaat ook om de reactie terug! Toch? Een relatie is toch meer geven dan nemen? En als dat niet wederzijds is, ja...dan houd het een keer op hè ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:19
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | En? Welke concequenties horen daarbij dan? Hoezo zou ik me overgeven aan iemand die ik niet ken en ook geen antwoorden geeft? Dat zou jij in het realistische leven ook niet doen, but correct me if im wrong! |
tja, als je het realistisch bekijkt, heet het juist daarom "geloof" dus realistisch gezien kan een realist niet geloven een realist kan dus nooit moslim, bhoeddist of christen zijn.
of ben ik nu onrealistisch?
weltrusten voor straks!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:21
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | meid, wat lekker! (alleen de nootmuskaat mag je van mij weglaten )
dan valt die pannenkoek met spek, geitenkaas, honing en lente-uitjes die ik vanavond in Vreeland heb gegeten totaal in het niet...
maarreh Carien: wat is onze keukenprinses vergeten? |
een lekker stukkie lamsvlees
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:21
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Het gaat niet alleen om geven! Het gaat ook om de reactie terug! Toch? Een relatie is toch meer geven dan nemen? En als dat niet wederzijds is, ja...dan houd het een keer op hè ? |
Ter aanvulling: ik heb in mijn ogen genoeg gegeven, ik krijg alleen niks terug! En ga nou niet zeggen dat ik niet m'n best heb gedaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tja, als je het realistisch bekijkt, heet het juist daarom "geloof" dus realistisch gezien kan een realist niet geloven een realist kan dus nooit moslim, bhoeddist of christen zijn.
of ben ik nu onrealistisch?
weltrusten voor straks! |
Hoi Pieter! Realistisch kan een realist zeker geloven! Zolang die maar antwoorden krijgt! En daar schort het altijd aan! Ik ken realistische moslims, boeddhisten, christenen en joden! Waar ik, samen met hun voor pleit is, hou religie binnenskamers! Laat iedereen lekker geloven wat die wil! Hoewel ik er op tegen ben om kinderen religieus op te voeden! Slaap ook lekker! Groeten aan Annet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:30
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | De Koran past ook prima bij een moslim! Denkt een moslim dus ook niet realistisch na? Ik bedoel er alleen maar mee dat grotendeels je opvoeding bepaald hoe je over dingen denkt! En ja...dan is er zeker voor je nagedacht! |
Dat geldt dus voor IEDEREEN: christen, moslim, humanist, atheïst, boeddhist, hindoe, taoïst en noem ze maar op...  Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:32
|
|
|
|
Je mag twijfelen! Het is juist ook voor die ander denk ik wel zo prettig om te merken dat jij ook je onzekerheden hebt... Toch hoeft dit niet de kern van je boodschap te hinderen in mijn ogen. Dus ja, evangeliseren kan...anders blijft het wel erg stil wellicht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:34
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat geldt dus voor IEDEREEN: christen, moslim, humanist, atheïst, boeddhist, hindoe, taoïst en noem ze maar op...  Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou  |
Inderdaad, zolang je het geloof door je opvoeding of door je nieuwe levensopvatting absoluut niet kunt verlaten is het een indoctrinatie! Hoewel atheïsme geen geloof is maar die discussie ga ik niet meer aan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:39
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Inderdaad, zolang je het geloof door je opvoeding of door je nieuwe levensopvatting absoluut niet kunt verlaten is het een indoctrinatie! Hoewel atheïsme geen geloof is maar die discussie ga ik niet meer aan! |
Dus volgens jou is iedereen die hetzelfde blijft denken als zijn ouders geïndoctrineerd? Arend, iemand kan ook voor zichzelf overtuigd raken van datgene wat de ouders ook geloven. Dat is niet per definitie een gevolg van indoctrinatie, maar kan zeker wel betekenen dat er serieus nagedacht is vanuit een breder kader dan enkel het opvoedingskader.
En het rijtje was puur bedoeld om een aantal overtuigingen op een rij te zetten die mensen kunnen hebben en daar is atheïsme er ook een van.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:39
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Je eigen gedachten zijn NOOIT ten volle alleen van jou  |
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:40
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt! Zoals ik er tegenaan kijk zijn mijn gedachten zeker mijn realistische gedachten! En waarom niet eigenlijk? Ik heb de wereld waardoor ik betreffende het geloof beïnvloed ben verlaten! Graag, en heel gelukkig! | Je eigen gedachten zijn hoe dan ook altijd gekleurd door wat je hebt gezien/gehoord/meegemaakt. En ja dat kan bestaan uit het verlaten van de geloofsweg van de ouders...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | een lekker stukkie lamsvlees  |
ja, lekker makkelijk: Carien heeft dat nu al op voorraad
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 21:59
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | tja zo ken ik er ook nog wel een paar nr.1 George Clooney nr.2 Sean Connory nr.3 Richard Gere nr........................
 | zijn ze wel vrijgezel?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTHA725
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 22:33
|
|
|
|
Dank aan Hem
Heer, ik kom tot U met blijdschap in mijn hart, U ziet de noden, de smart ik wil U danken nu
U kent Uw kinderen door en door, en hoort ons aan maar vaak gaan de noden voor, en zien we U niet staan
Met Uw liefdevolle ogen, klopt u aan ons hart "kind, bid tot Mij, ik heb mededogen en leidt je uit de smart"
Vergeef ons Vader, wij zijn zo zwak, geef ons de kracht om U te vragen, U te danken voor het dragen U geeft rust, en gemak
U maakt ons ziend, we zijn vaak zo blind, U leert ons Uw woorden te verstaan, U zegt "mijn lieve kind, laten we altijd samen verdergaan"
Dank voor Uw liefde en gena, dank voor Uw woord en Uw trouw, Heilig zijt gij Vader, Groot bent U Amen Heer, Amen, Hallelujah!
( van Joke van der Lelie )
Hallo allemaal,
Alweer een week voorbij sinds de laatste gebedsrooom, Weer veel gebeurd, fijne dingen, maar ook trieste mededelingen. Een medelid van cm , die erg ziek is, velen kennen haar naam,
Mij is gevraagd Dave op deze oproep te zetten, hij heeft terminaal kanker, is er zeer slecht aan toe, maar gelukkig weet hij zich geborgen bij de Heer. ook is mij gevraagd Anna hier met naam neer te zetten, zij is stervende.
Ja, er is erg veel leed, ziekten, het enige is gebed, hen bij Hem te brengen, we weten ook dat God souverein is.
Maar we hebben ook fijne dingen, we zitten in Advent, we gaan met elkaar op naar de Kerst, wat heerlijk dat we dan de geboorte van het Chistuskind mogen vieren. Jezus.
Buiten is het erg koud, maar laat Zijn licht en warmte in ons schijnen.
Ik nodig je uit om morgen mee te doen te bidden en te danken in gebedsroom, laten we ook aan de daklozen denken die geen onderdak hebben, bidden voor de mensen die hun verwarming niet kunnen betalen,
dieren die geen onderkomen hebben,
Je kan gebedsroom vinden als je de chatroom aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen , en de gebedroom aanklikken. we houden de bidstond van 20.00 tot 21.00, je bent vrij om te komen, we dringen niemand iets op.
Als iemand een getuigenis of vragen heeft, laat het dan voor of na de gebedsroom weten, want als we bidden gaat dat zo diep, je staat voor de Heer, andere dingen leiden dan af van gebed.
Warme groetjes en Gods rijke zegen en nabijheid,
Martha
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 22:49
|
|
|
|
|
Een warm bord spaggetsie naar eenkoude fietstocht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 1 december 2010, 22:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Gelukkig had ik oordoppen bij me .....  |
Goeie muziek is in veel gevallen hard Cross...
plaaggeestje...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|