| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:56
|
|
|
|
LIELIE304 schreef: dat is wel een mooie droom Waarom je het me vertelt: geen idee haha maar ik zal me vereerd voelen! Slaap lekker ik kruip er ook in
| BART817 schreef: | o, kom jij dan in mijn droom voor?
(hë neej hé? ) |
Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 08:59
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Maar het gaat niet alleen om bezittingen,ook om de mensen er omheen.......je buren,je vrienden,je collega's,waarschijnlijk heb je familie in de buurt wonen,ook dát geef je dan op.Niets in het leven is zeker....... Tuurlijk ziet het er anders uit als er kinderen in het spel zijn maar ook die willen uiteindelijk het enige waar het in het leven om gaat;dat er van ze gehouden wordt !
Iedere situatie is weer anders,ieder mens is anders.Ik klink altijd erg realistisch maar als puntje bij paaltje komt dan geef ik met liefde mijn bezittingen op voor de ander  |
Ik ben het met je eens Leanne. De enige vraag die je je stellen kunt is, worden we er met zn allen gelukkiger van als we gaan samenwonen/trouwen. Zo niet , en je houd toch van elkaar, dan kan latten een handige oplossing zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht  |
Wat dacht je? Ouwe taarten natuurlijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:00
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht  |
En dat dan nog wel in tweevoud
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 7 december 2010, 09:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:04
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Natuurlijk zijn er een heleboel overwegingen, die het moeilijk maken samen verder door het leven te gaan. Maar echte liefde vindt haar weg door die moeilijkheden heen. Bindingsangst zit echter een niveau dieper, daar gaat het om vertrouwen. |
Bindingsangst zit meestal vrij diep. Toch wil ik onderscheid maken tussen 'bindingsangst'uit egoisme, of bindingsangst vanwege pijn uit het verleden. Het eerste is uiteindelijk niet mee te leven omdat die persoon uiteindelijk voor zichzelf zxal gaan en niet voor de ander, of hen samen.
Het tweede geval zind ik gevoelsmatig veel erger, maar is vaak tijdelijk, en heeft idd te maken met vertrouwen. Als je genoeg van elkaar houd, zal de een, de ander automatisch helpen deze bindingsangst te overwinnen, uit liefde voor elkaar en geduld met elkaar, ook al kan dit heel wat tijd kosten.
in het eerste geval overwint de bindingsangst, in het tweede geval de liefde.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:05
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | <table width="90%" cellspacing="1" cellpadding="3" border="0" align="center"><tr> <td><span class="genmed"><b>JOLAN931 schreef:</b></td></tr><tr><td class="quote">Nou steek die in je zak lielie. Je bent jong, een van de zeldzame - 35 hier, en dan krijg je dit!
ben benieuwd waar die dan wel over gedroomd heeft vannacht </td></tr></table>
</span> En dat dan nog wel in tweevoud  |
Dat kan niet missen tess, vergeleken met Lielie istie zelf een ouwe taart
ut is mar wa je oud noem he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IRENE200
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:08
|
|
|
|
tja leuke dicussie, mooie woorden en gedachtes Weinige hier hebben de ideale relaties gehad blijkbaar anders zaten we hier niet.Een ding weet ik wel dat een relatie veel met je eigen te maken heb .In je keuzes en leg niet teveel bij die andere neer. En op oudere leeftijd is het gewoon niet makkelijk om 2 gezinnnen samen te voegen. | TESSYBEAR731 schreef: | | Psies Chat! En dan is het heel goed mogelijk dat zelfs echte liefde haar weg niet vind... |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:10
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb mijn andere reactie weggehaald,had geen waarde hier vond ik
Er is hier al een paar keer aangegeven dat er veel dingen meespelen,wat weegt voor jullie zwaarder,de praktische zaken of het gevoel? Als ik hertrouw kunnen mijn kinderen hun erfdeel opeisen,ik geef daarmee dus mijn huis,een groot deel van wat ik/we opgebouwd heb(ben)op,dat was toch een deel van mijn toekomst,een stukje financiele veiligheid.Als ik er om die reden voor kies niet te hertrouwen,is dat dan ook een stukje bindingsangst of vinden jullie dat gewoon realistisch denken?Voor romantiek koop je geen brood en opnieuw opbouwen als je bijna 50 bent is niet realistisch......je kunt een nieuwe relatie/samenwonen ook wettelijk regelen zonder het boterbriefje........
Gr.Leanne(uitgeslapen en lekker nuchter ) |
kunnen ze ook hun erfdeel opeisen wanneer je niet in gemeenschap van goederen trouwt, leanne? dit is geen angst, dit is de voors en tegens afwegen, denk ik..... het valt voor mij onder realistisch denken. bovendien is het voor hen ook goed, als jij een financieel stabiel plaatje voor jezelf hebt, ze zijn immers nog niet volwassen, en je zorgt nog voor hen. voor mij zou "het trouwen" echter wel heel belangrijk zijn, maar dat zijn persoonlijke overwegingen, die voor jou weer heel anders kunnen zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:11
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik ben het met je eens Leanne. De enige vraag die je je stellen kunt is, worden we er met zn allen gelukkiger van als we gaan samenwonen/trouwen. Zo niet , en je houd toch van elkaar, dan kan latten een handige oplossing zijn. | En toch weer niet, Jolan. Je wilt per slot van rekening ook nog rekening houden met je christelijke principes.....en volgens mij is eeuwig Latten niet iets wat goed is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:14
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | En toch weer niet, Jolan. Je wilt per slot van rekening ook nog rekening houden met je christelijke principes.....en volgens mij is eeuwig Latten niet iets wat goed is. |
ik heb er geen geronde redenen voor chat, maar persoonlijk zou ik idd niet samenwonen of in die zin blijven latten. puur gevoelsmatig is dat voor mij niet goed.
maar latten hoef je dan ook niet verplicht ongetrouwd te doen. hoeveel getrouwde schippers zijn er niet met een weekend huwelijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 09:37
|
|
|
|
heppie hier nu ook al ' n ouwe kippedief
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 10:21
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Dat kan niet missen tess, vergeleken met Lielie istie zelf een ouwe taart
ut is mar wa je oud noem he  |
nou dan stel ik bij deze gewoon vast dat hij vast over oude taarten heeft gedroomd aangezien hij het zelf ook is voor mij
Maar jullie meiden zijn geen oude taarten hoor vind ik! Het is maar net hoe je je opstelt!
Maar Bart, waar heb je nou echt van gedroomd? Was het strand er of was het een flinke heide? En heb je haar herkend?
Laatst aangepast door
|
LIELIE304
|
op dinsdag 7 december 2010, 10:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA504
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 11:04
|
|
|
|
| QUELINE346 schreef: | Hoi allemaal. Ik ben alweer bijna 3 jaar zonder partner (april 2008) en ik vind het nog steeds moeilijk te accepteren dat ik een overtuigd Christen ben, maar toch gescheiden. Mijn (zo goed als-) ex-man, heeft ruim 21 jaar geleden een keus gemaakt voor de Heer, en was lange tijd heel blij. Toch kwam er een moment in 1997, dat hij "vakantie" nam van God (maar nog wel geloofde). In 2008 ging hij, al dan niet tijdelijk, verderop wonen, en in 2009 had hij een nieuwe vriendin, met 3 kinderen. Ik schuif de scheiding echter niet alleen op hem af: ik ging in die tijd ook lauw om met God. Toch lees ik graag adviezen van andere Christenen die gescheiden zijn. Ik weet nl. zeker dat scheiding niet God's Wil is, maar toch doen wij het op grote schaal: hoe kan dat??! Wat doen we fout? Hoe kan het anders? Was het te vermijden? |
ook ik ben gescheiden en we waren allebei gereformeerd,maar zoals ik al eerder las,waren wij ook louw in ons geloof. ik had op een gegeven moment behoeft aan meer invulling in mijn leven,maar dat kon hij niet geven. we zijn uit elkaar gegroeid en een scheiding was het gevolg. toch denk ik dat een scheidng niet altijd de beste oplossing is,ik heb er altijd onder geleden dat mijn gezin niet meer compleet was,daar loop je ook steeds tegen aan in je leven. mijn exman is nu net overleden,mijn kinderen en ik hebben hem verzorgd tijdens zijn ziekbed en overlijden,was heel heftig,voor iedereen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 11:28
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | heppie hier nu ook al ' n ouwe kippedief  |
nee, een fietsendief
ik ga mn tulbandje vanmiddag eens lekker samen met de juf van mn zoon opsmikkelen. Hopelijk vind ze hem zo lekker dat ze ook nog wat aardigs over zoonlief zegt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA504
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 12:17
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Hey allemaal,
ff een heel blond vraagje aan alle bakkers enzo.
Sta ik met liefde van die kleine caketjes te bakken, en wat gebeurt..... na afloop zakken die dingen in mekaar.
vriendjelief bedient met liefde de mixer dus daar kan het niet aan liggen.
hoe krijg ik cakejes die niet inzakken???
laat het even weten please, dit is super belangrijk  |
haha mischien koelen ze te snel af/ even laten bekomen in de oven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 12:17
|
|
|
|
| EGGIE989 schreef: | Vind het wel een die hard kleurplaat hoor en dan die duimen erbij als de rest verzuipt  |
Oeps ...ik had de tekening niet vergroot en idd hij is toch anders dan ik had gedacht. 
Het is idd wel erg hard en dan voor zo n klein lief meisje, ik heb lievere tekeningen voor de kleintjes.
Tis toch wel een hele harde (zaken) man hoor, tis maar goed dat hij niet alles meent wat hij zegt.
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op dinsdag 7 december 2010, 12:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA504
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 12:25
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Hallo Piekie, ja,je kan niet zeggen hoe alles gaat in het leven,maar is wel een shock als je hier mee wordt gefronteerd,mijn exman is een maand gelden overleden aan kanker en was heel zwaar. maar ongelofelijk maar waar,ook een heel bijzondere tijd, wat een kracht kreeg hij om dit tedragen en wat een wijsheid om er goed mee om te kunnen gaan. hij was een echte levensgenieter ,maar werd niet opstandig,maar kon het overgeven... ik ben er van overtuigd piekie,dat wat er ook gebeurd verder met je leven je ekracht krijgt om het te dragen,ik heb het met eigen ogen gezien. heeel veel sterkte en een liefdevolle knuffel ook ik leef met je mee, weet dat ik je niet kan troosten. Wat ik wel weet is dat zelfs op het allerlaatste moment je toch nog kan genezen. Dit is geen flut, zweverig verhaal maar het verhaal van mijn ex-man. Mocht je er meer over willen weten, dan mag je me altijd mailen, chatten of mijn telefoonnummer vragen. Echt, hij was ook opgegeven, had al 3 jaar hier niet meer op aarde moeten zijn en nu is er niks meer te vinden. Velen hebben voor hem gebeden en God was zo barmhartig om hem deze tijd te geven. Dus ja, ik wil je geen valse hoop geven, maar God doet nog steeds wonderen.
Heel veel sterkte en liefs,
Rita |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA504
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 12:27
|
|
|
|
sorry,heb mijn stukje tussen die van jou geplaatst, is fout gegaan. excuses
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:03
|
|
|
|
voor mij is Kerst heerlijk 2 dagen vrij...probeer een puzzel te maken, elk jaar lijkt mij dat weer...lekker soms dagen achterelkaar vrij... maarnee...:) lukt elk jaar niet zo geweldig. of een heerlijk boek lezen, lekker nestelen in de hoek van de bank... ik hoef geen visite, ga niet naar mijn vader enz....geen eten , doe maar een zak chips. enkel...kaarsen aan, maar dat begint toch al als het wat donkerder wordt in de tijd van het jaar. maar met die dagen ook overdag wat waxine lichjes aan., en wat te knabbelen. en stampot... klaar.... geen boom en versieringen, geen overdaad van eten ...nee... maar..........als de kinderen graag iets willen, en een boom, dan zeg ik...heel goed.. regel maar wat je graag wilt..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:06
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIEKIE042
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:09
|
|
|
|
| ANITA504 schreef: | sorry,heb mijn stukje tussen die van jou geplaatst, is fout gegaan. excuses |
ik snap em niet helemaal....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:47
|
|
|
|
|
na alle stellingen te hebben gelezen is er voor mij toch nog een opmerking te plaatsen nl. dat een lat relatie juist in de eerste periode een stuk vertrouwen geeft. Je wilt elkaar goed leren kennen en daar de tijd en de ruimte in geven aan elkaar. Als je geen relatie aandurfd te gaan omdat je nog steeds vergelijkt met je ex dan denk ik dat je eerst maar eens los moet zien te komen van je verleden voor je een nieuwe toekomst op gaat bouwen. Elk mens is verschillend en je kunt kopschuw gemaakt worden door je levenservaring niet vergelijken met echte bindingsangst.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 13:51
|
|
|
|
Ik geloof dat bindingsangst moeilijk te overwinnen is door een ander.
Het zit in de persoon zelf en het zit vaak diep en blijft net als iedere angst lang hangen omdat het net als iedere angst...(uiteindelijk?)..."tussen de oren" zit.
En maak dat maar eens duidelijk aan de ander.
Je moet er zelf achter komen en er mee leren omgaan.
En als je dan van iemand houdt én de ander houdt van jou, zoek je naar mijn idee samen een oplossing hoe daarmee om te gaan in je relatie.
Sowieso bespreek je in een nieuwe relatie alles met elkaar en als je voor elkaar wilt gaan, er echte liefde is/lijkt te zijn ( want wanneer is iets echt..het is een emotie dus die is niet te peilen ) ga je er samen aan werken toch?
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op dinsdag 7 december 2010, 13:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:17
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Voor jou dus ook geen zondagsrust Anita; begrijp ik dat goed?
GrZing |
Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen.
Laatst aangepast door
|
AANGENAAM334
|
op dinsdag 7 december 2010, 14:18
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:20
|
|
|
|
Vandaag maar es een hele dikke knuffel voor Herman388 Zelfs s'nachts om twee uur staat-ie voor me klaar! Das ware vriendschap! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:25
|
|
|
|
Ik bewonder je vaste geloof en je vurige vertrouwen in God onze Hemelse Vader.
En zeker geloof ik dat God wonderen kan doen en zeker ook zal doen al is het soms op een ander manier dan wij denken of willen.
Je hoeft niet bang te zijn al gaat de storm tekeer leg maar gewoon je hand in die van onze Heer.
Sterkte..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PEACEDOVE820
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:43
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | laat de veiligheid van hun kinderen maar over aan ouders van jongere kinderen. geloof me....die zijn beschermend genoeg om aan te voelen wat veilig en onveilig is. |
Daar sluit ik me helemaal bij aan Jolan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 14:51
|
|
|
|
"Vakantie houden van God, kan voortkomen uit jezelf te kort voelen schieten..."
Dit sprak mij ook aan.
Ik denk dat je man al bezig was met je te verlaten en toen ook van God wegging, hij voelde dat hij faalde ..in zijn huwelijk met jou..
Maar misschien dat een man het anders invult?
Mijn ex vervreemde ook langzaamaan van mij en misschien was hij al bezig met het ook langzaamaan van God weg te gaan of omgekeerd, het greep in elkaar net zoals zoveel dingen samenkomen..
Feit is dat het gebeurde en dat je niets kunt voorkomen...zelfs een scheiding niet...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 december 2010, 15:15
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik heb mijn andere reactie weggehaald,had geen waarde hier vond ik
Er is hier al een paar keer aangegeven dat er veel dingen meespelen,wat weegt voor jullie zwaarder,de praktische zaken of het gevoel? Als ik hertrouw kunnen mijn kinderen hun erfdeel opeisen,ik geef daarmee dus mijn huis,een groot deel van wat ik/we opgebouwd heb(ben)op,dat was toch een deel van mijn toekomst,een stukje financiele veiligheid.Als ik er om die reden voor kies niet te hertrouwen,is dat dan ook een stukje bindingsangst of vinden jullie dat gewoon realistisch denken?Voor romantiek koop je geen brood en opnieuw opbouwen als je bijna 50 bent is niet realistisch......je kunt een nieuwe relatie/samenwonen ook wettelijk regelen zonder het boterbriefje........
Gr.Leanne(uitgeslapen en lekker nuchter ) |
Dat is realistisch denken, wel kan het een factor zijn welke de bindingsangst versterkt..... Wat erfrecht betreft daar hoeft je niet om te laten om weder te trouwen en/of samen te wonen. Dat kan van te voren vast gelegd worden. Het is wel belangrijk om het bespreekbaar te maken met je nieuwe partner.
Ik heb er zelf ook over nagedacht eerst hield het mij ook tegen om mij weer in een relatie te binden volgens de gezonde weg. Maar het was geen bindingsangst maar gewoon realistisch denken. Wel heb ik bindingsangst wanneer het gaat om hoge schulden van een evt. partner. Dan rijst wel de vraag gaat het om mij of het oplossen van de schulden?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 7 december 2010, 15:29
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|