ChristianMatch

Forum

alleen voor jonger dan 35!
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:51

LIELIE304 schreef:
Verraste, verbaasde smiley je kan ze ook gewoon elkaar laten opeten en je richten op leukere dingen Clown smiley

taart met kanibalensmaak....... Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

(ik kan nie balen, geen ouwe taart meer voor mij Lachende smiley )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 december 2010, 23:58

RENATE619 schreef:
Oh, dan weet ik het ook niet meer. Het blijft een vaag iets, die linc score. Misschien is dat ook wel weer leuk.
Het kan in ieder geval een openingszin zijn voor een eerste mailtje naar iemand. Maar verder zie ik er niet zo veel in.

technisch ben ik wel de man van de algoritmen, maar verwacht niet snel dat cm dat vrijgeeft.
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:02

BART817 schreef:
taart met kanibalensmaak....... Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley

(ik kan nie balen, geen ouwe taart meer voor mij Lachende smiley )

ah oh.. wat heb ik nou weer gezegd? Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
LIELIE304
op woensdag 8 december 2010, 00:02
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:03

BRAM677 schreef:
Oke, maar dan stel ik deze vraag. Waarom heeft Boaz dan niet die nacht gemeenschap met Ruth gehad, als dat de manier van trouwen was? Hij heeft gewacht, is met haar getrouwd in het bijzijn van anderen (even los van het lossen (haha, grappige zin)) en heeft daarna pas gemeenschap gehad met haar. Waarom deze volgorde als het ritueel geen betekenis heeft??

Misschien is dat antwoord simpeler als je denkt.
Ruth was toen nog voor Boaz een wildvreemde vrouw, ook in die tijd was het waarschijnlijk niet de bedoeling om gemeenschap te hebben met een wild vreemde, die je om een gunst komt vragen(namelijk of hij haar wilde lossen) Ruth kwam met een andere vraag, en niet met een huwelijksaanzoek.

Bovendien stel ik niet dat sex DE manier van trouwen is.....ik zeg alleen dat ik denk dat men pas echt getrouwd is(met lichaam en ziel aan elkaar verbonden is) nadat er gemeenschap heeft plaatsgevonden.

DMV sex verbinden twee mensen zich(met GOD als getuige)lichamelijk aan elkaar, Vandaar het burgerlijk huwelijk wat voor het oog van de mensen is.

En welke van de twee dan eerst plaatsvind....ik denk dat dat niet echt van belang is. Daarom ga ik er dus ook vanuit dat sex iets tussen jou/mij, en je vaste partner is, waar je levenslang mee verder wilt.
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:07

renate schreef:
Zou het niet zo zijn dat je dan een link hebt met ook getrouwde mensen die opzoek zijn naar vriendschappelijke contacten. Gezien ze gelijkenissen zoeken in de meerkeuze antwoorden.
In dat geval lijkt het me geen kwaad kunnen.

Renate

HANNAH810 schreef:
toen ik nog op de site stond als "getrouwd" had ik geen lincs, renate.....

nee dat was wel duidelijk hannah, maar toch snap ik nu dat renate ook een punt heeft, zij het een ander punt. wat als je gerouwd bent: waarom zit je bij cm, voor vriendschap lijkt me. ik kan me zeker voorstellen dat je met het lincs algoritme een waarschijnlijkheid moet kunnen berekenen om leeftijdgenoten/gelijkgestemden te kunnen vinden. mogelijk ook van het zelfde geslacht?? lijkt mij... mss voor de toekomst, moeten we cm maar wat advies geven, speciaal voor mensen in een relatie. (moet hen wel duidelijk gemaakt worden dat ze dan niet als bi-sexueel gerekend gaan worden, omdat het dan vriendschappelijk gerekend wordt)

maar dan nog vind ik het raar dat getrouwd je met het match systeem nog steeds wel kunt zoeken naast je partner... hmmm? of vult men dan trouw criterea in voor vrienden te vinden?
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:09

LIELIE304 schreef:
ah oh.. wat heb ik nou weer gezegd? Gefrustreerde smiley

iets waaruit nog humor te putten viel? is dat erg???

houdt je jeugd niet meer van humor? waarom vertelt niemand dat mij? en ik maar lol hebben.... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:13

BART817 schreef:
iets waaruit nog humor te putten viel? is dat erg???

houdt je jeugd niet meer van humor? waarom vertelt niemand dat mij? en ik maar lol hebben.... Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen

Ik ben zo serieus als een eekhoorn. had je dat nog niet door? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:19

LIELIE304 schreef:
Ik ben zo serieus als een eekhoorn. had je dat nog niet door? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

nee,................. ook nooit eekhoorns gehad ook..
Naar boven

Auteur Bericht
LIELIE304

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:43

BART817 schreef:

wat een gemis voor je! ook nooit gezien hoe speels die van boom naar boom springen? en nee daar bedoel ik niks mee!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 00:54

In voor en tegenspoed......

De God die eeuwig leeft - Opwekking 702

http://www.youtube.com/watch?v=yzcI3TkQ0RU

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 8 december 2010, 00:57
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 01:45

MARIAN519 schreef:
Ik geef je ten dele gelijk en zet er niet voor niets bij dat het in mijn ogen zo is.
Als je van iemand houdt wil je toch met die ander samen zijn? en samen zijn vraagt dan enige aanpassing.
Het kan offers vragen maar het lijkt wel of we daartoe niet meer bereid zijn.
Het gaat vaak om ons eigen gerieflijke leventje en dat willen we niet graag opgeven, terwijl je er liefde voor terugkrijgt en een huwelijk uit liefde in mijn ogen een verrijking voor je leven is.
Maar misschien ben ik wel te idealistisch?

Mijn 'geriefelijke leventje"zoals jij dat noemt is een vreselijk drukke baan die veel van me vraagt.......Het is dus veel makkelijker omdat op te geven en bij je nieuwe liefde te gaan wonen..........Maar inderdaad, ik hecht wel aan mijn zelfstandigheid en niet zonder reden.....en dat doet niets af van het feit dat een relatie een verrijking van je leven kan zijn, ook op een afstand......
Ik vind je wel erg idealistisch en zeker niet zo realistisch........zeker niet op onze leeftijden......
Als je jonger bent ligt dat natuurlijk allemaal wat anders.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op woensdag 8 december 2010, 01:56
Naar boven

Auteur Bericht
BART817

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 01:46

LIELIE304 schreef:

BART817 schreef:

LIELIE304 schreef:
wat een gemis voor je! ook nooit gezien hoe speels die van boom naar boom springen? en nee daar bedoel ik niks mee!

oeoeoehhh... jij bent dus zo lekker speels.....

nee,.. ik zie je heus niet zomaar van boom naar boom springen... daar bedoel ik ook nix mee...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en nog es Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 01:58

AANGENAAM334 schreef:
simplement très fabuleux, sensationnel et formidable.

sprakeloos... 'k heb alleen maar kunne lache !

Clown smiley Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden Clown smiley Kussende smiley Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 03:40

ZINGA672 schreef:
Speciaal voor Tess: een 2e maal. LOL Kussende smiley

... maar goed, die princes kust die kikker, en dan?
dan is alle spanning weg, wordt het gelijk saai...
je weet precies hoe het afloopt...
hoe kom je dan je tijd nog door...

dus als je tijdens je date ff niet weet
wat te doen,

hier wat inspiratie:

http://www.youtube.com/watch?v=jt2YPZmdiq4&feature=related

http://www.youtube.com/results?search_query=duo+main+tenant&aq=f

en als je dan voor de overige visite ook iets bedenken wilt...
zodat je echt alle tijd hebt om samen je ontspanningsoefeningen te doen,

dan leidt dit even de aandacht af, zodat je echt tijd hebt 'voor samen':

http://www.youtube.com/watch?v=38p5qhUmBBg&NR=1

alles met de onvolprezen dank voor Zinterklaas
die ons hierop attent heeft gemaakt !!!

Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEHAPPY332

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 04:02

MARCOWAAL200 schreef:
Genezingsdienst o.l.v. Jan Zeilstra

Vrijdag 5 NOVEMBER, 19:30 uur
Evenementenhal Gorinchem
Franklingweg 2

Voor meer info: levend Woord, 0183-664456
www.lewogo.nl
of: Levensstroom Ministries, 070-5415415
www.levensstroom.nl

Apostolische dienst.

Woensdag 15 DECEMBER, 19:30 uur
Zalen centrum de Lockhorst Sliedrecht
Sportlaan 2

Voor meer info: V.E.Gem. Nieuwleven, 0184-0184-490320
www.veg-nieuwleven.nl
of: Levensstroom Ministries, 070-5415415

Ga richting Jezus, ga richting het wonder

TOEGANG VRIJ

http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 07:55

BART817 schreef:
oeoeoehhh... jij bent dus zo lekker speels.....

nee,.. ik zie je heus niet zomaar van boom naar boom springen... daar bedoel ik ook nix mee...

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt en nog es Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Nou, tis officieel!

Dit topic begon al met weinig niveau, maar tis nu absoluut afgedaald tot het minpunt Gefrustreerde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 07:59

RENATE619 schreef:
Zou het niet zo zijn dat je dan een link hebt met ook getrouwde mensen die opzoek zijn naar vriendschappelijke contacten. Gezien ze gelijkenissen zoeken in de meerkeuze antwoorden.
In dat geval lijkt het me geen kwaad kunnen.

Renate

Nee, want lincs zijn er specifiek op gericht om een partner te vinden, als je die al hebt zijn die dus niet nodig. Dan zijn er de matches, mensen met wie je een klik kunt ervaren op basis van overeenkomende interesses e.d. Potentiële vrienden dus.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 08:02

LIELIE304 schreef:
haha maar jij kent wel de meeste mannen volgens mij waar ik contact mee heb Smiley met dichtgeplakte mond

Als je nou ff wat namen geeft weten we het allemaal...zijn we tenminste weer gelijk gestemd Engeltje smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
TESSYBEAR731
op woensdag 8 december 2010, 08:02
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 08:31

LIELIE304 schreef:
jij kent wel de meeste mannen volgens mij waar ik contact mee heb Smiley met dichtgeplakte mond

Zijn de mannen waar jij contact mee hebt zo oud? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
LEANNE226
op woensdag 8 december 2010, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 08:46

BART817 schreef:
nee dat was wel duidelijk hannah, maar toch snap ik nu dat renate ook een punt heeft, zij het een ander punt. wat als je gerouwd bent: waarom zit je bij cm, voor vriendschap lijkt me. ik kan me zeker voorstellen dat je met het lincs algoritme een waarschijnlijkheid moet kunnen berekenen om leeftijdgenoten/gelijkgestemden te kunnen vinden. mogelijk ook van het zelfde geslacht?? lijkt mij... mss voor de toekomst, moeten we cm maar wat advies geven, speciaal voor mensen in een relatie. (moet hen wel duidelijk gemaakt worden dat ze dan niet als bi-sexueel gerekend gaan worden, omdat het dan vriendschappelijk gerekend wordt)

maar dan nog vind ik het raar dat getrouwd je met het match systeem nog steeds wel kunt zoeken naast je partner... hmmm? of vult men dan trouw criterea in voor vrienden te vinden?

wat vaak wordt gedacht, is dat wanneer je op een datingsite geabonneerd bent, je dús wanhopig op zoek bent naar een partner.
nadat mijn ex-echtgenootje belde niet meer thuis te komen, had ik echter behoefte aan lotgenoten-contact, en dan is dit een plaats waar je veel lotgenoten ontmoeten kunt, zij het digitaal.

de scheiding was echter nog niet rond, na een paar weken, (en ook niet na een paar jaar) en dus vulde ik de eerste vraag naar waarheid in, dit in tegenstelling tot veel anderen, die dan alvast gescheiden invullen bij "burgelijke staat".
je wilt niet weten hoevaak ik te horen heb gekregen, dat je als getrouwd persoontje niet op een dating-site thuishoort, terwijl christianmatch zelf aangeeft, dat cm is bedoelt om mede-christenen te ontmoeten.

overigens; als je bij de uitgebreide zoekopties je voorkeuren invult, zijn dát je matches, dus die bepaal je zelf.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 08:59

Ik moet het even kwijt.......wilde het heel klein schrijven maar ach......

De geschiedenis herhaalt zich(?).......duizeligheid,trillingen in ledematen,doofheid.......vanmiddag gaat mijn vriend door de hersenscan.Ik ben hoopvol maar toch blijft het kriebelen......

Misschien willen jullie een klein beetje aan ons denken? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:04

BART817 schreef:
tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook Lachende smiley laat het weten!
Begin een therapiegroep ofzo. Of een kringgesprek....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:14

WILLEMIJN232 schreef:
Mijn 'geriefelijke leventje"zoals jij dat noemt is een vreselijk drukke baan die veel van me vraagt.......Het is dus veel makkelijker omdat op te geven en bij je nieuwe liefde te gaan wonen..........Maar inderdaad, ik hecht wel aan mijn zelfstandigheid en niet zonder reden.....en dat doet niets af van het feit dat een relatie een verrijking van je leven kan zijn, ook op een afstand......
Ik vind je wel erg idealistisch en zeker niet zo realistisch........zeker niet op onze leeftijden......
Als je jonger bent ligt dat natuurlijk allemaal wat anders.......
Dit topic gaat toch over scheiding. Zoals ik het las, zie ik de grote tegenstelling tussen het leven wat je wilt leiden en het leven zoals het op je afkomt. Je wilt het liefste je huwelijk in stand houden, maar in sommige gevallen lukt dat niet. Hoe ga je daarmee om?
Mijn persoonlijke antwoord, is dat je er nooit helemaal uit komt. Het antwoord dat ik hier hoor, is, daar kan ik eigenlijk niks aan doen, vind ik toch niet helemaal bevredigend. Het antwoord dan had je maar bij de ander moeten blijven, voldoet ook niet. Op een gegeven moment moet je dingen accepteren, gedane zaken nemen immers geen keer....Maar het blijft een worsteling.

Graag zou ik willen dat de vraag, hoe om te gaan met een nieuwe relatie onder het andere topic verder gevoerd gaat worden, Bindingsangst, want daar hoort het meer thuis.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:22

BART817 schreef:
tuurlijk gebeurd er veel positiefs. gebeurd dat ook op cm zelf? dat mag hier gedeeld worden. cm: wat komt daar uit? leuke reacties, nieuwe relaties, huwelijk mss? kleine belevenisjes mogen ook Lachende smiley laat het weten!

als je daar zo benieuwd naar bent moet je toch eens de andere topics doospitten.
daar staan de cm-setjes,geboortes van cm babies,datings ervaringen ,geloofservaringen etc etc dus er wordt volop gedeeld
maar niet iedereen heeft de behoefte om alles maar meteen aan de grote klok te hangen
vandaar dat ik reeds zei: men mag alles eten ,maar hoeft niet alles te weten(een kok verklapt ook al zijn geheimen niet)
en wat voor de 1 werkt ,hoeft/kan niet voor de ander werken.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:25

LEANNE226 schreef:

De geschiedenis herhaalt zich(?).......duizeligheid,trillingen in ledematen,doofheid.......vanmiddag gaat mijn vriend door de hersenscan.Ik ben hoopvol maar toch blijft het kriebelen......

ow meis wat een naar idee en spannend om weer af te moeten wachten,
klinkt weer zo machteloos.
denk zeker aan jullie en draag het op in gebed
bigg hugg en blijf hoop houden
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 09:55

MAR907 schreef:
Bij mij staat God boven alles dus ook zijn waarde en daaraan Zijn normen Majaro.... (stond verkeerd om in mijn reactie).
Ik probeer zoals ik ben en zoals God mij geschapen heeft hetgeen aan hun over te brengen dat past in Zijn schepping.
Dus geen kinderen die ik boven mij stel, maar hun kan leren zoals God het bedoeld heeft....
Het hoofd van een gezin is de man.... meende dat het ook ergens staat....

Het mooie dat ik vind van kinderen dat ze mij vragen, papa hoe denk je hier of daarover???
Daarmee late ze zien dat ik voor hun van waarde ben die boven de rest staat....

Prima, dat de man het hoofd van het gezin is, maar dan wel graag op een juiste manier. Een man die alleen zijn eigen ikje boven alles stelt kan beter geen hoofd zijn van het gezin. Eh, vat dit niet op alsof jij het niet op de goede manier doet, want weet ik natuurlijk niet. Ik heb ervaring dat een narcist zich op stelde als hoofd van het gezin, nou bedankt, dan maar een vrouw als hoofd.
Als mijn kinderen mij om mijn mening vragen doen ze dat uit belangstelling en niet persé omdat ik alle wijsheid in pacht zou hebben, ook kinderen kunnen een hele goede nuchtere kijk hebben op dingen en om daar over in discussie te treden met hun is hartstikke leuk en gezond. Ik vind het een eng idee dat kinderen mij maar klakkeloos zouden moeten volgen, alleen omdat ik hoofd van het gezin ben. En ik hoef al helemaal niet ergens boven te staan.

gr majaro eh volgens mij dwaal ik af van het onderwerp

Laatst aangepast door
MAJARO438
op woensdag 8 december 2010, 09:59
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:11

CHATULIEM619 schreef:

Graag zou ik willen dat de vraag, hoe om te gaan met een nieuwe relatie onder het andere topic verder gevoerd gaat worden, Bindingsangst, want daar hoort het meer thuis.

Dat ben ik niet met je eens, want gelukkig zijn erook zat mensen zonder bindingsangst na een scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:16

MAJARO438 schreef:
Prima, dat de man het hoofd van het gezin is, maar dan wel graag op een juiste manier. Een man die alleen zijn eigen ikje boven alles stelt kan beter geen hoofd zijn van het gezin. Eh, vat dit niet op alsof jij het niet op de goede manier doet, want weet ik natuurlijk niet. Ik heb ervaring dat een narcist zich op stelde als hoofd van het gezin, nou bedankt, dan maar een vrouw als hoofd.
Als mijn kinderen mij om mijn mening vragen doen ze dat uit belangstelling en niet persé omdat ik alle wijsheid in pacht zou hebben, ook kinderen kunnen een hele goede nuchtere kijk hebben op dingen en om daar over in discussie te treden met hun is hartstikke leuk en gezond. Ik vind het een eng idee dat kinderen mij maar klakkeloos zouden moeten volgen, alleen omdat ik hoofd van het gezin ben. En ik hoef al helemaal niet ergens boven te staan.

gr majaro eh volgens mij dwaal ik af van het onderwerp

Kinderen zijn de flexibelste mensen die er bestaan. Ze kunnen best wel tegen aanpassingen. Het geheim is goede communicatie en een goede relatie.
Het punt is, dat je ze de gelegenheid moet geven om zich aan te passen en dat gaat ook gepaard met conflicten. Want zoals terecht opgemerkt is, is, zij vragen niet om die nieuwe partner.
Moet je dan geen relatie hebben vanwege de kinderen? Nee, want je bent meer dan ouder, je bent ook een persoon, die iemand nodig heeft die gelijkwaardig aan je is. Bovendien kunnen de kinderen je schuldgevoel gebruiken om een relatie in de weg te staan.
Kinderen zijn kinderen, zij hoeven niet je geluk in de weg te staan. En denk je dat ze aan jou denken als ze uit huis willen? Nee, dan kiezen ze ook hun eigen weg, en terecht. Dan heb je jezelf dingen onthouden voor ze en uiteindelijk blijf jezelf eenzaam achter.
Het geheim is tijd. Geef ze de tijd....
Naar boven

Auteur Bericht
JOLAN931

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:17

LEANNE226 schreef:

zal ik zeker doen
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: woensdag 8 december 2010, 10:18

Misschien willen jullie een klein beetje aan ons denken? Knipoog smiley [/quote]

Men moet de broek des levens ophouden met de bretels van de hoop.

In gedachten en gebed ben ik bij je Leanne ... sterkte ... Kussende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1608 1609 1610 1611 1612 1613 1614 ... 6194 Volgende
Pagina 1611 van 6194