| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:14
|
|
|
|
Hij gaf eerlijk toe dat haar dood een bevrijding voor hem was, en haar kennende... geloof ik dat.[/quote]
Ik snap je volledig Pieter , ik ken er persoonlijk ook waar het afscheid volledig met krokodillentranen begeleid is geweest , en dit omdat een scheiding niet paste in het financieel beleid .. tja , elk zen keuze ...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:15
|
|
|
|
Ik had vanavond bijbelstudie en daar kwam het over scheiden en dan zegt de oudste dat scheiden een gruwel is in GODs ogen en daar heb ik nu wel een probleem mee wat ook ik heb aan een scheiding meegedaan en ik heb dan ook gelezen dat je dan niet meer mag trouwen volgen de wet van de HEER. En natuurlijk heb ik daar moeite mee Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | hoeft niet per definitie zelfdoding te zijn, heb ik ook nergens vermeld!! |
Is me nu duidelijk na je reactie (zie ook mijn eigen gewijzigde post). Jij was inderdaad niet degene die suïcide genoemd heeft, dat had ik afgeleid uit datgene waarop gereageerd werd...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:17
|
|
|
|
| AANGENAAM334 schreef: | | Graag wil ik hierop, zonder een polemiek te beoogen, reageren. Het hele leven van de christen zou een onafgebroken shabath dienen te zijn, iedere dag ieder uur dient aan de dienst van de Heer gewijd te zijn. Het is een oud-apostolische mening, die geen bijzondere feesten onderscheidde, omdat het leven in Christus hun een feest was geworden. Zie voor opmerkingen aangaande bijzondere dagen Rom 14:5+6, Gal 4:10 en Col 2:16. Toen de bloeitijd van het christendom verdween ontstond de behoefte om in de stroom van alle dag lichtpunten voor te stellen; christelijke feestdagen. |
Zou moeten zijn! Maar wat is er na al die eeuwen van terechtgekomen? Frappant toch? Vooral als je naar de geschiedenis kijkt! En ieder uur van de dag, heb je dan nog tijd voor je werk in de 21e eeuw? Zomaar een paar vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:19
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Zou moeten zijn! Maar wat is er na al die eeuwen van terechtgekomen? Frappant toch? Vooral als je naar de geschiedenis kijkt! En ieder uur van de dag, heb je dan nog tijd voor je werk in de 21e eeuw? Zomaar een paar vragen. |
Bezig zijn met God en Zijn plan betekent niet per definitie met iets anders bezig zijn dan je werk/je hobby's etc Die dingen kunnen prima onderdeel zijn van dat bezig zijn met God en Zijn plan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:20
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:22
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ik had vanavond bijbelstudie en daar kwam het over scheiden en dan zegt de oudste dat scheiden een gruwel is in GODs ogen en daar heb ik nu wel een probleem mee wat ook ik heb aan een scheiding meegedaan en ik heb dan ook gelezen dat je dan niet meer mag trouwen volgen de wet van de HEER. En natuurlijk heb ik daar moeite mee Sjalom. Martin |
Hoi Martin,
Als jij in vrede met God kunt leven, als je persoonlijke Heer en Heiland, dan zal Hij je niet verlaten...... God kijkt in je hart Martin, Hij kijkt niet naar je buitenkant .....
Gods rijke zegen toegewenst
W
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:22
|
|
|
|
Ik kan alleen maar zeggen dat ik aan m'n scheiding een van m'n beste vriendinnen heb overgehouden! We zien elkaar een paar x per week en we gaan zelfs nog samen op vakantie! Heerlijk! Zelfs m'n (ex) schoonmoeder zie ik elke week! Een fantastisch mens!
PS, ik moet er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat wij geen kinderen hebben, behalve een hond en twee katten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:24
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Hij liet het schrijven dmv een speciale manier! Staat er niet: de heilige mensen Gods, door de Heilige Geest gedreven zijnde, hebben het geschreven!
Dus...dan kan en mag ik dat op m'n eigen manier invullen? Heel erg bedankt, want dat probeer ik te doen en dat doe ik ook! |
Dat heet levensruimte die God juist aan de mens gegeven heeft om zijn eigen leven vorm te geven. Hij heeft tenslotte mensen gemaakt en geen robots.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:27
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Dat heet levensruimte die God juist aan de mens gegeven heeft om zijn eigen leven vorm te geven. Hij heeft tenslotte mensen gemaakt en geen robots.  |
Dat begrijp ik! Daarom maak ik er ook gebruik van! Alleen het "matcht" zo weinig!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:29
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Betrek dit nou niet op jezelf, daar heb ik dit niet voor geschreven.
Kun jij je niet voorstellen dat een man die een kenau als vrouw heeft, of een vrouw die meer slaag krijgt dan eten, blij zijn als hun echtgenoot(te) overlijdt? zeker als ze in een cultuur zitten waar scheiding simpelweg geen optie is?
Ik heb ooit een man gesproken die weduwnaar is, zwaar gereformeerd, afhankelijk van zn klantenkring uit een zwaar gereformeerd dorpje, sociaal compleet geisoleerd in dat kringetje. Echtscheiding dus GEEN optie... maar man man, wat een tang, wat een klerewijf was ze!! Hij gaf eerlijk toe dat haar dood een bevrijding voor hem was, en haar kennende... geloof ik dat. |
Dat kan ik mij goed voorstellen, zelf was het voor mij ook een last die van mij afging dat ik eerst niet durfde te zeggen.....Maar dat ging wel om een verborgen iets dat ze zelf nooit heeft kunnen zeggen..... en het mee genomen heeft door suïcide.... Bindingsangst gaat veel dieper dat men denkt. Het zit niet aan de oppervlakte. Maar we gaan heel off topic nu...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 8 december 2010, 22:37
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DIKKIE717
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:30
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Betrek dit nou niet op jezelf, daar heb ik dit niet voor geschreven.
Kun jij je niet voorstellen dat een man die een kenau als vrouw heeft, of een vrouw die meer slaag krijgt dan eten, blij zijn als hun echtgenoot(te) verlijdt? zeker als ze in een cultuur zitten waar scheiding simpelweg geen optie is?
Ik heb ooit een man gesproken die weduwnaar is, zwaar gereformeerd, afhankelijk van zn klantenkring uit een zwaar gereformeerd dorpje, sociaal compleet geisoleerd in dat kringetje. Echtscheiding dus GEEN optie... maar man man, wat een tang, wat een klerewijf was ze!! Hij gaf eerlijk toe dat haar dood een bevrijding voor hem was, en haar kennende... geloof ik dat. |
Laatst aangepast door
|
DIKKIE717
|
op woensdag 1 juni 2011, 09:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:31
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Dat begrijp ik! Daarom maak ik er ook gebruik van! Alleen het "matcht" zo weinig! |
Tja, wat heet 'matchen'?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:33
|
|
|
|
| DIKKIE717 schreef: | ik kende een zwaar gereformeerd koopmen, kwam een andere koopman bij me,die zij dat die koopman zijn vrouw dee slaan,ik zij daar geloof ik niks van hij zeg watte, als elke klap een euro opgebracht had,had ze multie miljonair geweest. kwis nie wat ik er van denken moes |
Dat roept bij mij (Does dus niet Henk) de volgende vraag op... Waarom geloofde je het niet?? Was dat omdat de goeie man zwaar gereformeerd was?? Ben heel benieuwd naar je antwoord
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:35
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Tja, wat heet 'matchen'?  |
Hallo! Je weet toch wel wat "matchen" is Henk?
Laatst aangepast door
|
AREND003
|
op woensdag 8 december 2010, 22:35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:39
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Ik had vanavond bijbelstudie en daar kwam het over scheiden en dan zegt de oudste dat scheiden een gruwel is in GODs ogen en daar heb ik nu wel een probleem mee wat ook ik heb aan een scheiding meegedaan en ik heb dan ook gelezen dat je dan niet meer mag trouwen volgen de wet van de HEER. En natuurlijk heb ik daar moeite mee Sjalom. Martin |
Tsja en dat bedoel ik dus. Een beetje hufterig van de oudste, lijkt me.En verder zie mijn eerdere stukje.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:41
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | owja joh??? waar dan??? | ze slaapt niet meer in je huis... een goede eigenscahp dacht ik of euhm je hoeft er niet meer dagelijks tegen aan te kijken... of euhm je wordt er sóchtends niet meer naast wakker... verder gaan met goede eigenschappen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:44
|
|
|
|
| WMG150 schreef: | ze slaapt niet meer in je huis... een goede eigenscahp dacht ik of euhm je hoeft er niet meer dagelijks tegen aan te kijken... of euhm je wordt er sóchtends niet meer naast wakker... verder gaan met goede eigenschappen?  |
jaaaaaaaa!!!!! ga door ga door, allemaal goed nieuws
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:51
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Hallo! Je weet toch wel wat "matchen" is Henk?  |
Geweldig hoe jij dat doet....
Ik zie de humor daarvan wel in....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:56
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Tsja en dat bedoel ik dus. Een beetje hufterig van de oudste, lijkt me.En verder zie mijn eerdere stukje.
Thomas |
Zou zo'n oudste wel beseffen wat hij aanricht. En is er binnen die gemeente dan niemand die zo'n man aanspreekt op zijn liefdeloze en onchristelijke houding? Is zo'n gemeente niet een achterhaald bolwerk van macht en het daarbij behorende misbruik ervan? Moet zo'n kerkeraad niet eens op de schop!? Wat zou het goed zijn als mensen niet via de achterdeur de gemeente verlaten maar kritisch zijn en hun mening durven geven zodat zo'n gemeente kan 'humaniseren' en een echt christelijke club kan worden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 22:59
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Niveau ?? Welk niveau
.. |
Ik miste je zoooo cross dat ik je wel uit moest lokken
Laatst aangepast door
|
LIELIE304
|
op woensdag 8 december 2010, 22:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:00
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Wow........bedankt allemaal!
Waarschijnlijk komen alle klachten uit het oor vandaan(definitieve uitslag komt volgende week),een operatie staat gepland voor volgende maand.........goed nieuws dus (euh herstel:voor hem is een operatie natuurlijk niet zulk goed nieuws maar het komt allemaal goed!) |
Fijn Leanne! En toch nog ook sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:02
|
|
|
|
bitter? Een beetje wel. Ik val ook niet zozeer een evangelische of refogemeente aan. Ik heb bezwaar tegen die oudsten en ouderlingen die op het punt van het pastoraal begeleiden van gescheiden mensen de fout ingaan.
Hallo Thomas
Kijk de oudsten hebben niet het probleem maar wij denk ik meer omdat we niet naar het woord leven want het staat zo duidelijk in de bijbel dat je er gewoon niet omheen kan infeiten ligt de schuld gewoon bij ons in mijn optiek . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:03
|
|
|
|
Wie niet in wonderen geloofd is blind voor de waarheid.
Liefde is niet afhankelijk van het weer, je kunt er het hele jaar van genieten.
Vrees niet voor de toekomst die begint altijd pas morgen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:08
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Ik miste je zoooo cross dat ik je wel uit moest lokken  |
mijn tent is groot genoeg, daar lok je me zomaar niet uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:08
|
|
|
|
ik snap ook niet dat de senioren hier komen klagen omdat het niveau zo laag is....
leuke dolletjes mogen hier niet van de oudjes, ik snap t niet...
maar, wij jongeren dollen gewoon dus een beetje, en als je daar te stijf en te roestig voor bent, dan geef ik je wat kruipolie, worden jullie nog langzamer van...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:12
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Ik voel met je mee Tess, Bij deze een knuff van een hoogbejaarde Jolan
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Kijk! Zie je dat het topic nut heeft!  Een senioren-knuffie terug  |
moet dit topic soms naar 30- dames?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:17
|
|
|
|
| BART817 schreef: | ik snap ook niet dat de senioren hier komen klagen omdat het niveau zo laag is....
maar, wij jongeren dollen gewoon dus een beetje, en als je daar te stijf en te roestig voor bent, dan geef ik je wat kruipolie, worden jullie nog langzamer van... |
Ik denk dat die oudjes ons gewoon bespieden. Vanuit de hoge sneeuwbergen gluren ze naar beneden naar ons topic. Stiekem zijn ze verbijsterd dat we gewoon lol kunnen hebben zelfs zonder hun en voelen zich gewoon buitengesloten. Daardoor komt dat oergevoel van bescherming bij ze naar boven en voelen ze dat ze ons moeten beschermen tegen onzin! Ondertussen kunnen wij best doorgaan natuurlijk met ons niveau he Maar ik vind jullie oudjes in die toppen wel lief hoor!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:17
|
|
|
|
| BART817 schreef: | ik snap ook niet dat de senioren hier komen klagen omdat het niveau zo laag is....
maar, wij jongeren dollen gewoon dus een beetje, en als je daar te stijf en te roestig voor bent, dan geef ik je wat kruipolie, worden jullie nog langzamer van... |
Volgens mij begon Tess erover dat ze talent had om het niveau naar beneden te halen.... Jeugd heeft moeite met de Nederlandse taal, zowel lezen als schrijven begrijp ik nu .....
Maar geeft niet hoor Bart, zolang jij roest en kruipolie nog samen gebruikt, kom jij er WEL
Maar om het niveau wat op te krikken ......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: woensdag 8 december 2010, 23:20
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Volgens mij begon Tess erover dat ze talent had om het niveau naar beneden te halen.... Jeugd heeft moeite met de Nederlandse taal, zowel lezen als schrijven begrijp ik nu .....
Maar geeft niet hoor Bart, zolang jij roest en kruipolie nog samen gebruikt, kom jij er WEL
Maar om het niveau wat op te krikken ......
 |
Daar was ik schuldig aan hoor Cross! Maar dat kon je best van mij verwachten
Ennuh, scheer me niet met Bart over één kam he! Hij is niet de enige jeugd dus niet de hele jeugd heeft moeite met lezen en schrijven!
|
|
| Naar boven |
|
|