| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:31
|
|
|
|
DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS! Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen!
Hallo Queline
Ik had hierboven al gereageert en ik wil je ook zeggen dat je niet verdrietig moet zijn want de HEER is altijd nabij maar het staat echt geschreven dat het een gruwel is in Zijn ogen vandaar dat ik er ook vrede mee heb . Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:35
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | DIT MAAKT MIJ HEEL VERDRIETIG EN BOOS! Wat vreselijk dat die oudsten van jouw gemeente hebben gereageerd als farizeeers! Hoe reageerde Jezus op de farizeeers? Op die mensen die zo ""keurig"" naar de letter van de wet leefden? Zonder LIEFDE in hun hart? Laat je door hun ajb niet aanklagen en veroordelen!
Hallo Queline
Ik had hierboven al gereageert en ik wil je ook zeggen dat je niet verdrietig moet zijn want de HEER is altijd nabij maar het staat echt geschreven dat het een gruwel is in Zijn ogen vandaar dat ik er ook vrede mee heb . Sjalom. Martin |
IEDERE zonde is een gruwel in Zijn ogen.... dus waarom in kerken, gemeentes en op cm van deze specifieke zonde nou zo'n halszaak gemaakt moet worden, heb ik nooit begrepen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:37
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Hij ook buiten de mijne Leanne, nog lang niet droog achter zijn oortjes
gna gna...giffel gniffel  |
ik kan me echter herinneren dat mevr A er een tijdje geleden heeeeeel anders over dacht..... Tja, ik heb altijd gezegd + 0 - 8 behalve skaaaaaatje dan, dat was een positieve uitzondering
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:38
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Met realisme bedoel ik ook dat het als je ouder wordt ook niet zo makkelijk zal zijn weer een nieuwe baan te vinden die voldoet aan jouw eisen....... Natuurlijk Nederland is niet groot maar denk even aan de files en het openbaar vervoer....Ik reis nu minimaal 2 uur per dag en vind dat echt genoeg.........en overal is een bakker en een kerk dat weet ik ook wel en daar gaat het ook niet om....... Maar latten? Ik vind het nog niet zo'n gek idee, zeker niet als je wat ouder bent en alletwee nog je werkend leven hebt en niet bij elkaar in de buurt woont.......En waarom zou je persé een heleboel moeten opgeven om je partner achterna te gaan? Ik zou het van mijn partner niet durven vragen........ |
Het was inderdaad moeilijk een baan te vinden die voldoet aan mijn eisen. Ik heb dus mijn eisen bij moeten stellen en een jaar geleden een fulltime ( andere ) baan gevonden.. Toch bevalt het me prima al verdient het stukken minder, maar ik kan er goed van rondkomen. Ik voor mij zou liever alleen blijven dan er van uit te gaan dat het latten moet worden. En ik zie het niet als persé iets opgeven...je overlegt samen en zoekt net als altijd ..de beste oplossing.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:39
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | | IEDERE zonde is een gruwel in Zijn ogen.... dus waarom in kerken, gemeentes en op cm van deze specifieke zonde nou zo'n halszaak gemaakt moet worden, heb ik nooit begrepen. |
en zo is het..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:43
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Punt twee van Zinga, had ik al gelezen in het verleden... Is het punt waar ik met mijn dochter heb ervaren.... Een moeder die haar dochter plotseling op 10 jarige leeftijd dumpt bij een ander. Na drie dagen weer terugkwam en vervolgens vanaf die tijd tussen mij en mijn vrouw gelegen heeft vanwege verlatingsangst. Zelf is zij nu iemand, die in relatie's erg gevoelig geworden is in bindingsangst... Nogmaals het gaat veel dieper....
De troost die ik heb, is dat liefde overwint alles....
Hetgeen dat ik nog niet gezegd heb en ook nog niet aan de orde is geweest op het forum, is een persoon die "borderline" heeft.... Wat betekend dat voor de partner en kinderen.... |
Als je nou eerst ff een goede definitie neerzet van "borderline" ..... Denk dat het dan wat gemakkelijker praat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:43
|
|
|
|
Amen Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 21:49
|
|
|
|
Hallo
Ik moet zeggen dat mn scheiding toen 30 jaar terug in eerste instansie heel veel pijn gedaan heeft ook omdat de kinderen klein waren maar ik kom haar wel een enkelekeer tegen op een verjaardag van de kinderen en kan dan toch gewoon met haar praten ook omdat het al zo heel lang geleden was en toen ik in het ziekenhuis lag omdat mn long er uitmoest heeft ze toch ook steeds geinformeert naar mij maar nu ben ik gelukkig en zij isgetrouwd hahah. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:06
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Juist dit punt is in mijn gezin aan de orde. Mijn oudste dochter heeft zeker wat last van bindingsangst, maar nog meer van verlatingsangst.
Het vertrouwen in de volwassen mens is enorm geschonden, zo erg dat ik vaker dan eens gedacht heb, was mijn ex maar dood gegaan, dat had voor de kinderen veel makkelijker geweest. Nu kan dat heel kwetsend over komen voor de weduwen/weduwnaren onder ons, maar zo is het zeker niet bedoeld. Juist door het weggaan en bedrog van haar vader, vertrouwd mijn dochter de volwassen mens niet meer, en mag ik gelukkig zijn dat ik als een van de zeldzamen haar vertrouwen weer heb. Iedere dag uit school vliegen de kinderen me om de nek alsof ze verwacht hadden me nooit meer terug te zullen zien.....Vaste vrienden/vriendinnen maken is er niet meer bij....Alles wordt als tijdelijk en dus onzeker bestempeld....wat doen sommige ouders hun kinderen aan....
Met mijn vriend is ze heel gelukkig, ze is gek op hem, evenals de andere kinderen, maar toch blijft het spoken in dat kleine achterhoofd...is het echt, is het nep, voor hoelang.... wacht maar een paar jaar, dan gaat hij er wel vandoor etc.
Ik denk dat de wordtel van de bindingsangst en verlatingsangst al in de jeugd wordt gelegd en zich ten goede of ten kwade ontwikkeld bij het opgroeien. In dat geval hebben wij als ouders daar zeker ons aandeel in. |
Jolan ik (Does) heb met tranen in men ogen je stukje gelezen, Het is zo verschrikkelijk herkenbaar...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:12
|
|
|
|
Ik (Does) denk idd net als Pieter dat het een wereld van verschil is of je wel of niet kinderen samen hebt, Verder denk ik dat de manier van uitelkaar gaat ook mee speelt.... Heb je het zien aankomen bv door ruzies of weet ik veel wat of kwam het echt als donderslag bij heldere hemel? Ik voor mezelf kan zeggen dat dit ook veel verschil maakt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAJARO438
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:23
|
|
|
|
|
mmm op zich kan ik het wel achter me laten, alleen soms wordt ik heel even getriggert door een bepaalde reactie, maar ja niemand weet gewoon hoe je iets beleeft. Dat is je gevoel en dat kan niemand anders voelen of weg nemen. Ik weet dat mijn ex het niet met opzet doet, hij is gewoon heel erg ziek en helaas accepteert hij geen hulp. Ik bid veel, haal daar ook mijn rust uit en heb vertrouwen dat de toekomst gewoon weer heel mooi is/wordt. Mijn Vader geeft mij alles wat ik nodig heb, zelfs een nieuwe relatie als ik daar aan toe ben. En de pijn wordt verzacht, is al een heel stuk weg. Zonder Mijn Vader was het een heel stuk minder met ons, dus eigenlijk ben ik heel erg dankbaar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:30
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | ik kan me echter herinneren dat mevr A er een tijdje geleden heeeeeel anders over dacht..... Tja, ik heb altijd gezegd + 0 - 8 behalve skaaaaaatje dan, dat was een positieve uitzondering  |
en terecht
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:33
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:37
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Bezig zijn met God en Zijn plan betekent niet per definitie met iets anders bezig zijn dan je werk/je hobby's etc Die dingen kunnen prima onderdeel zijn van dat bezig zijn met God en Zijn plan. |
Oké ! Je antwoord voor Aangenaam, maar hoe weet je daadwerkelijk dat dit God's plan is?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:42
|
|
|
|
Ik was net even in de chatbox en ik vind het gewoon triest hoe daar gepraat werd over exen......... Je hebt het over andere mensen en dat kan je ex zijn maar zit er niet zo op te schelden....weinig..... christelijk zou ik zo zeggen....... En er wordt nog om gelachen als je er wat van zegt..... Gewoon erg sneu..... Begin eens met het verwerken van jullie verleden zeg en laat de chatbox de chatbox zijn......Mij zie je daar voorlopig niet meer.....
Willemijn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:44
|
|
|
|
Brother in arms staat voor mij op nummer één maar deze is zeker een goede tweede........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 22:49
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Geweldig hoe jij dat doet....
Ik zie de humor daarvan wel in.... |
Dat klopt Henk! Humor is echt de basis van mijn leven! Maar je moet er wel open voor staan! Durf gewoon het verleden achter je te laten! Durf eens te kijken naar die hele mooie toekomst! Maar dat durven veel mensen niet! Die blijven lekker hangen in hun "eigen wereldje"! Durf eens een keer buiten jezelf naar jezelf te kijken! Wat een heerlijk gevoel! Maar dat is mijn mening!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:00
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik was net even in de chatbox en ik vind het gewoon triest hoe daar gepraat werd over exen......... Je hebt het over andere mensen en dat kan je ex zijn maar zit er niet zo op te schelden....weinig..... christelijk zou ik zo zeggen....... En er wordt nog om gelachen als je er wat van zegt..... Gewoon erg sneu..... Begin eens met het verwerken van jullie verleden zeg en laat de chatbox de chatbox zijn......Mij zie je daar voorlopig niet meer.....
Willemijn |
Jammer willemijn, ik heb er altijd wel bewondering voor hoe jij je verleden achter je laat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:03
|
|
|
|
Dinsdag 07 - 12 - 2010
Heb.8 : 11 En zij zullen niet leren, een iegelijk zijn naaste, en een iegelijk zijn broeder, zeggende: Ken den Heere; want zij zullen Mij allen kennen van den kleine onder hen tot den grote onder hen.
Woensdag 08 - 12 - 2010
Rom.10 1 Broeders, de toegenegenheid mijns harten, en het gebed, dat [ik] tot God voor Israel [doe], is tot [hun] zaligheid. 2 Want ik geef hun getuigenis, dat zij een ijver tot God hebben, maar niet met verstand. 3 Want alzo zij de rechtvaardigheid Gods niet kennen, en hun eigen gerechtigheid zoeken op te richten, zo zijn zij der rechtvaardigheid Gods niet onderworpen. 4 Want het einde der wet is Christus, tot rechtvaardigheid een iegelijk, die gelooft. 5 Want Mozes beschrijft de rechtvaardigheid, die uit de wet is, [zeggende]: De mens, die deze dingen doet, zal door dezelve leven. 6 Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus [van] [boven] afbrengen. 7 Of, wie zal in den afgrond nederdalen? Hetzelve is Christus uit de doden opbrengen. 8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken. 9 [Namelijk], indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden. 10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid. 11 Want de Schrift zegt: Een iegelijk, die in Hem gelooft, die zal niet beschaamd worden. 12 Want er is geen onderscheid, noch van Jood noch van Griek; want eenzelfde is Heere van allen, rijk zijnde over allen, die Hem aanroepen. 13 Want een iegelijk, die den Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden. 14 Hoe zullen zij dan [Hem] aanroepen, in Welken zij niet geloofd hebben? En hoe zullen zij [in] [Hem] geloven, van Welken zij niet gehoord hebben? En hoe zullen zij horen, zonder die [hun] predikt? 15 En hoe zullen zij prediken, indien zij niet gezonden worden? Gelijk geschreven is: Hoe liefelijk zijn de voeten dergenen, die vrede verkondigen, dergenen, die het goede verkondigen! 16 Doch zij zijn niet allen het Evangelie gehoorzaam geweest; want Jesaja zegt: Heere, wie heeft onze prediking geloofd? 17 Zo is dan het geloof uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods, 18 Maar ik zeg: Hebben zij het niet gehoord? Ja toch, hun geluid is over de gehele aarde uitgegaan, en hun woorden tot de einden der wereld. 19 Maar ik zeg: Heeft Israel het niet verstaan? Mozes zegt eerst: Ik zal ulieden tot jaloersheid verwekken door [degenen], [die] geen volk [zijn]; door een onverstandig volk zal ik u tot toorn verwekken. 20 En Jesaja verstout zich, en zegt: Ik ben gevonden van degenen, die Mij niet zochten; Ik ben openbaar geworden dengenen, die naar Mij niet vraagden. 21 Maar tegen Israel zegt Hij: Den gehelen dag heb Ik Mijn handen uitgestrekt tot een ongehoorzaam en tegensprekend volk.
Donderdag 09 - 12 - 2010
http://www.youtube.com/watch?v=ld_LghTfwtE
Shalom,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:14
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Waarom geloof ik dat niet?  |
nouja, oke, dan geloof je dat deel van het verhaal maar niet (de rest wel gelukkig, begrijp ik )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:16
|
|
|
|
| LIELIE304 schreef: | Hihi, fijn dat jij het als compliment zag |
(nee) ik blijf nog even sarcastisch
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:19
|
|
|
|
|
Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:36
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik hoop dat mensen eindelijk een stuk zelfreflectie krijgen en dat was de bedoeling van mijn topic. Ik hoor alleen maar ellende en ik hoor nooit iemand zeggen, ik heb er ook een aandeel in gehad.....Zolang je je eigen rol niet onder ogen ziet, heb je geen mogelijkheid om ervan te leren denk ik. |
waarom wordt er altijd over het hoofd gezien dat er ook zijn die er helemaal geen rol in gespeeld hebben? Altijd maar aanhoren, waar twee kijven hebben twee schuld. Iedereen die je vraagt...wat was je eigen aandeel ik word er soms zo moe van....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:42
|
|
|
|
| BART817 schreef: | (nee) ik blijf nog even sarcastisch  |
| BART817 schreef: | nouja, oke, dan geloof je dat deel van het verhaal maar niet (de rest wel gelukkig, begrijp ik ) |
De rest word twijfelachtig natuurlijk wanneer je zelf verklapt dat je niet meer alwetend bent! Maar volgens mij gaan we nu dieper dan onze oudjes verwachten. Ik ben zelf de draad ook aan het kwijtraken van welk deel je nou bedoelt..
Succes met je eigen sarcasme dan maar op je troontje Heb je nog iets beleeft de afgelopen dagen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LIELIE304
|
|
Geplaatst: donderdag 9 december 2010, 23:43
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | dan ken je toch het gezegde niet...
eigenroem/eigenwaan stinkt
 |
Hihi, Griff, volgens mij negeert Bart je! Zal hij het echt niet hebben gekend?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
QUELINE346
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:02
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | | en zo is het.. |
Waarom we van deze zonde zo'n "halszaak" maken Pieter? Ik ben t met je eens, dat elke zonde zonde is, maar scheiding treft zóveel mensen, kinderen, ev.kleinkinderen, families, vrienden, verhuizen, verkopen, verdelen, verjaardagen, feestdagen, financien, verdriet, afwijzing, nou ja, noem maar op. Tenminste, als ik naar mn eigen scheiding kijk: het heeft gevolgen voor derest van ons/mijn leven, al zal de tijd, en God, veel verzachten, dat merk ik nu al wel. Gelukkig. gr. Queline
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:06
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | lieve cm-ers voor het kerstfeesie ik heb 1 betalingen binnegekregen zonder cm naam erbij vermeld nu weet ik dus niet wie ik die 2e mail toe moet sturen mail mij ff en help me uit de brand
verder mis ik nog 3betalingen als je niet komt meld je dan even via mail bij mij af dank voor jullie medewerking.  |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:11
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | waarom wordt er altijd over het hoofd gezien dat er ook zijn die er helemaal geen rol in gespeeld hebben? Altijd maar aanhoren, waar twee kijven hebben twee schuld. Iedereen die je vraagt...wat was je eigen aandeel ik word er soms zo moe van.... |
Sorry Jolan , kan je ook niet mee " schuldig " zijn door te braaf , te lief , te gedienstig , te onderdanig ...... te zijn ? Dan hoeven ze helemaal niet te veranderen of hun verantwoordelijkheid op te nemen .... zoals men bij ons zegt ..meer haar op je tanden te hebben ... en ook eens eisen te stellen ... Ik wil niemand raken hoor , maar schrijf gewoon men mening neer ... Ik vind overigens dat woordje schuld moeilijk maar kan het niet anders omschrijven ...
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op vrijdag 10 december 2010, 00:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 10 december 2010, 00:16
|
|
|
|
| SOFIE807 schreef: | Sorry Jolan , kan je ook niet mee " schuldig " zijn door te braaf , te lief , te gedienstig , te onderdanig ...... te zijn ? Dan hoeven ze helemaal niet te veranderen of hun verantwoordelijkheid op te nemen .... zoals men bij ons zegt ..meer haar op je tanden te hebben ... en ook eens eisen te stellen ... Ik wil niemand raken hoor , maar schrijf gewoon men mening neer ... Ik vind overigens dat woordje schuld moeilijk maar kan het niet anders omschrijven ... |
Ja, ik denk dat dat idd kan.Ik neem aan dat te christelijk daar ook onder valt...
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |