ChristianMatch

Forum

Verwerken van het verleden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 december 2010, 23:54

JOLAN931 schreef:
Naar aanleiding van het gesloten topic exen zou ik wel door willen gaan op het verwerken van het verleden.
In dat topic kwamen verschillende reacties naar boven wat betreft exen, zowel positieve als negatieve.
Nu is het niet mijn bedoeling om weer een topic te openen om lekker op je ex af te geven, maar waar ik benieuwd naar ben... hoe ga je er mee om, hoe verwerk je je verleden, en hoe laat je het los?

Waarom heeft de een meer last van het feit een ex te hebben dan de ander. We weten allemaal dat CM stikt van de beschadigde mensen in dat opzicht, dus een beetje tact in je reactie zou welkom zijn

Ook even mijn reactie. Ik denk dat er, wanneer er twee mensen uit elkaar gaan het absoluut aan beiden ligt! Je kunt dan nog discussiëren over een 20/80% of een 40/60% maar allebei hebben ze hun fouten! Ik denk dat als je echt realistisch uit elkaar gaat, je echt vooruit moet kijken en niet moet blijven hangen in het verleden! Met terugdenken, en verwijten los je totaal niks op! En iedereen moet verder, dus laat het verleden rusten en ga verder met je toekomst, die je wel wat leuks kan brengen! Veel mensen, dat is mijn ervaring, proberen een probleem op te lossen door een nieuw probleem te creëren! En ja....dat werkt niet hè?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 00:25

HENK710 schreef:
Ik (Does) denk dat je als ouder zijnde idd wel degelijk meer kan zitten met het leed wat je kinderen is aangedaan, Dan je eigenleed.
En dat het niet altijd een kwestie van projecteren is.
Dat hangt helemaal van de situatie af, Je kunt niet zomaar alles over 1 kam scheren!
Als ik kijk naar mijn oudste dan breekt mijn hart als ik zie wat hem is aangedaan door zijn vader, En ja dan ben ik blij dat ik de omgangs regeling altijd heb tegen gewerkt....Ik kon niet anders, Ik heb aan het begin van die strijd nu ruim 12 jaar geleden gezegt, Ik wil mezelf en men zoontje recht in de ogen kunnen blijven kijken, Daarom heb ik doorgezet, En hem niet naar zijn vader laten gaan,
Ik reageer nu even op Mar omdat hij in zijn laatste stukje het over projectie had, Maar ook het stukje van Chatuliem doet even behoorlijk zeer... Want ook dat kwam bij mij over als over 1 kam scheren, Er zijn ook moeders die terecht hun kinderen niet naar hun vader laten gaan,
Helaas zijn er ook moeders die het wel doen om hun ex te treiteren,
Helaas zijn daar de moeders die het met gegronde redenen doen wel de dupe van.
Verder het stukje over vergeven daar is ook behoorlijk veel over gezegt en ook het moeten vergeven...En ja ik kan men ex vergeven wat ie mij heeft aangedaan... Maar wat ie mijn kind heeft aangedaan kan ik hem NOOIT vergeven, als ik zie hoeveel pijn verdriet en moeite het ventje heeft door wat zijn vader hem heeft aangedaan. Wil ik hem niet eens vergeven.

Does, ik ben blij dat je zo reageert. Want je weet dat ik jou absoluut niet bedoel. Ik ken echter zoveel mannen met zoveel verdriet omdat ze hun kinderen niet meer mogen zien. En dat is iets wat de moeders onderschatten. Kinderen hebben recht op liefde van beide ouders en het gebeurt te vaak en te snel dat de moeder maar beslist dat dat niet hoeft.

En gegronde redenen, er worden snel gegronde redenen gevonden hoor... Het meest gehoorde argument is, de kinderen moeten rust hebben. Maar hoe kunnen de kinderen rust hebben als ze hun vader moeten opgeven? Moeten ze hem dan maar helemaal vergeten?
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 00:52

MARIJAN072 schreef:
Heb je meerdere aanbidders dan Smiley die vol vragen zit Je bent er inderdaad druk mee zeg. Twijfelende smiley

Of begrijp ik het gewoon niet goed?

Knuffelen doe ik niet met aanbidders Marijan (volgens mij heb ik die niet eens), knuffelen doe ik met mensen die ik lief vind....of die lief voor mij waren! Clown smiley

Laatst aangepast door
ANGELIQUE327
op zaterdag 11 december 2010, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 00:53

Benny, als nog, nog weer...en nog steeds: van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag vandaag, samen met M! Knipoog smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 01:11

BART817 schreef:
zijn er beperkingen dan?

dit is toch de knuffelhoek?? wanneer wordt er (weer) geknuffelt dan? of is dat te veel werk? of lijkt dit maar meer een soort spel?

bij dezen ik sta open voor knuffels, meerdere mogen ook.

of is dat overwerk, ... ... of overspel? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

of wie heeft wat voor mij over?
krijg ik zeker de afdank-knuffels, straks moet ik t nog met een teddybeer doen... Huilende smiley, smiley in tranen

Ik doelde op échte knuffels. Tja, misschien ben ik dan karig. Ik knuffel in 't echt niet met jan en alleman. In dit knuffelhoekje mag je inderdaad wat guller zijn. Al is en blijft een digi-knuffel een beetje surrogaat.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 01:27

Vandaag (of eigenlijk gisteren) had ik voor het eerst in m'n leven, een lekke band. Ik was een half uur vanaf huis. Heb je een nieuwe auto, regent het, is 't donker, sta je daar in je uppie op een verlaten parkeerplaats,... Twijfelende smiley De servicedienst van Peugeot wilde niet helpen, omdat ik een reservewiel (hmm.....wist niet eens waar) in de auto had. Ze gaan er gewoon van uit, dat iedereen dat kan. Daar sta je dan. Huilende smiley, smiley in tranen

Maar gelukkig........daar kwam mijn redder in nood. Lachende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 01:28

AREND003 schreef:
Ook even mijn reactie. Ik denk dat er, wanneer er twee mensen uit elkaar gaan het absoluut aan beiden ligt! Je kunt dan nog discussiëren over een 20/80% of een 40/60% maar allebei hebben ze hun fouten! Ik denk dat als je echt realistisch uit elkaar gaat, je echt vooruit moet kijken en niet moet blijven hangen in het verleden! Met terugdenken, en verwijten los je totaal niks op! En iedereen moet verder, dus laat het verleden rusten en ga verder met je toekomst, die je wel wat leuks kan brengen! Veel mensen, dat is mijn ervaring, proberen een probleem op te lossen door een nieuw probleem te creëren! En ja....dat werkt niet hè?

Ik ben het in grote lijnen met je eens........blijf niet langer slachtoffer maar probeer je eigenwaarde weer op te bouwen.Kijk naar het goede om je heen,laat de kinderen dat zien.Kinderen zijn heel flexibel maar als je ze in een slachtofferrol duwt zullen ze zichzelf ook zo zien!
Ik baal altijd van de zin;kinderen kunnen niet zonder vader/moeder.....en;ik kan ze als moeder/vader alleen niet alles geven dat ze nodig hebben......sorry,volkomen bull,lekker makkelijke smoes weer..........tuurlijk kunnen mensen alleen dat,je liefde voor de kinderen en de wil om te leven geven je die kracht.Je hebt maar 2 keuzes.........ja of ja Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:12

LEANNE226 schreef:
Ik ben het in grote lijnen met je eens........blijf niet langer slachtoffer maar probeer je eigenwaarde weer op te bouwen.Kijk naar het goede om je heen,laat de kinderen dat zien.Kinderen zijn heel flexibel maar als je ze in een slachtofferrol duwt zullen ze zichzelf ook zo zien!
Ik baal altijd van de zin;kinderen kunnen niet zonder vader/moeder.....en;ik kan ze als moeder/vader alleen niet alles geven dat ze nodig hebben......sorry,volkomen bull,lekker makkelijke smoes weer..........tuurlijk kunnen mensen alleen dat,je liefde voor de kinderen en de wil om te leven geven je die kracht.Je hebt maar 2 keuzes.........ja of ja Knipoog smiley

Daar wil ik toch nog wel enige nuance in aanbrengen. Kinderen hebben behalve liefde ook goede voorbeelden nodig. Goede voorbeelden van rolpatronen zeg maar. Soms scheelt het best als er iemand (uit bijv. familiekring) tijdelijk die vader- of moederrol waarneemt en tijd en aandacht voor het kind vrijmaakt.

GrZ!
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:12

BART817 schreef:

(gelukkig maar, maar toen ik jong was was t wel leuk)

'toen ik jong was'?

jochie, je komt net kijken! Knipoog smiley

(en ja: dit is off-topic Clown smiley )

en effe serieus: bij ons thuis hebben wij nooit aan Haloween gedaan, in mijn herinnering leefde dat 30(!) jaar geleden niet zoals vandaag, net als St. Maarten.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:13

Zaterdag 11 December, 1 Petrus 1: 3-7; Wedergeboorte.

Petrus gaat er bijna van stotteren een onvergankelijke, onbevlekte erfenis…! Gemeente van Christus; U bent schatrijk! Geen wonder dat Petrus zijn brief begint met een lofprijzing: Geloofd zij de God de Vader van onze Here Jezus Christus!
Wat is dat dan voor een erfenis? Het is de zaligheid! Het Rijk van vrede dat komen zal. Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waarop gerechtigheid woont. Dat is nog eens een erfenis!
Waar die schat wordt bewaard? In de hemel, daar is dat alles weggelegd. Opgeborgen, tot de dag van Jezus’ komst.
En voor wie is die erfenis? Voor wie wedergeboren is! En hoe word je dat wedergeboren?
Dat is een vraag die al heel wat mensen heeft beziggehouden! Hoe word ik wedergeboren? Door het zien van een visioen? Door het krijgen van een tekst, die op een wonderlijke manier in mijn gedachten komt? Of moet ik om wedergeboren te zijn opvallend vroom gaan leven? Of bidden, voortdurend bidden om een nieuw hart?
Laten we maar eens luisteren naar wat Petrus ervan zegt: Geloofd zij God, die ons door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop! Door de opstanding van Jezus! Dat is het hele evangelie in een paar woorden! Niet door mijn vroomheid maar door Christus’ opstanding ben ik een nieuw mens!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:14

MARIJAN072 schreef:
Vandaag (of eigenlijk gisteren) had ik voor het eerst in m'n leven, een lekke band. Ik was een half uur vanaf huis. Heb je een nieuwe auto, regent het, is 't donker, sta je daar in je uppie op een verlaten parkeerplaats,... Twijfelende smiley De servicedienst van Peugeot wilde niet helpen, omdat ik een reservewiel (hmm.....wist niet eens waar) in de auto had. Ze gaan er gewoon van uit, dat iedereen dat kan. Daar sta je dan. Huilende smiley, smiley in tranen

Maar gelukkig........daar kwam mijn redder in nood. Lachende smiley Kussende smiley

Een Franse auto he Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:17

MARIJAN072 schreef:

nou marian gelukkig dan voor jou die redder in nood Knipoog smiley
maar ik dacht dat de meeste zelfstandige vrouwen toch wel beetje weten hoe hun auto in elkaar zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:18

een mooi begin van de dag een wekdienst telefoontje door een lieve vriend Verliefde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROBERT118

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:18

Hoor die dikke buschauffeur nu eens blazen, welk merk is het waar de meeste bussen van zijn?, juist daf of volvo, dus!.
Gaat je mond spoelen met zeep en bied dan je excuus aan. Kotsende smiley Kotsende smiley

GRIFFIN748 schreef:
hoor ik nou een lama schijten? Knipoog smiley

DAF-automobielen is in de jaren '70 overgenomen/opgekocht door Volvo. vandaar de Volvo 66. de Volvo 340-serie is indertijd ontworpen als opvolger van een daf, danwel compleet nieuw model. de geschiedenis heeft ons inmiddels geleerd hoe het met dat model is afgelopen...
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:23

ROBERT118 schreef:
Hoor die dikke buschauffeur nu eens blazen, welk merk is het waar de meeste bussen van zijn?, juist daf of volvo, dus!.
Gaat je mond spoelen met zeep en bied dan je excuus aan. Kotsende smiley Kotsende smiley

tsjee, weer een lama Knipoog smiley

ik waag te betwijfelen of Daf/Volvo de meeste bussen bouwen. als ik hier zo het wagenpark zie, kunnen MAN en VDL zich aardig met de grotere spelers in de markt meten.

(overigens gaan we behoorlijk off-topic Clown smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:40

ZINGA672 schreef:
Daar wil ik toch nog wel enige nuance in aanbrengen. Kinderen hebben behalve liefde ook goede voorbeelden nodig. Goede voorbeelden van rolpatronen zeg maar. Soms scheelt het best als er iemand (uit bijv. familiekring) tijdelijk die vader- of moederrol waarneemt en tijd en aandacht voor het kind vrijmaakt.

GrZ!

Wij hebben hier een 'normaal' gezinsleven, Pieter heeft hier in huis die rol overgenomen. Maar hoe goed en liefdevol hij dat ook doet, mijn kinderen zullen altijd hun eigen vader missen zolan dat contact er niet is.
En daar moet je ze de ruimte ook voor geven vind ik. Een papa of mama is niet zomaar even in te ruilen en dat moet je ook niet willen.

Maar inderdaad, het scheeld wel. Nu ik hertrouwd ben is het Pieter die die dingen doet, daarvoor trok vooral mn zoontje enorm naar mn vader en mn zwager.(en in die periode was er nog wel contact met zn vader maar miste hij soms duidelijk een man in huis)
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 09:54

GRACE585 schreef:
maar ik dacht dat de meeste zelfstandige vrouwen toch wel beetje weten hoe hun auto in elkaar zit Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

euch ... ik moet hier bekennen dat ik al vaker lekke band had ... best wel zelfstandig ( genoeg ) ben ...maar dan ook een man nodig heb om wiel te wisselen ... ik weet het wel hangen maar kan het niet ... daarom heb ik gelukkig een gsm en ........... het nummer van men ( best lieve ) garagist , die me om het even waar of wanneer , graag met de glimlach komt helpen .... Verlegen lachende smiley Ow , nu schrijf ik hier weer eens wat ... en denk ik eraan dat ik misschien nog wel over men oude auto schrijf ( is al bijna twee jaar vervangen ).. moet straks maar eens kijken of ik wel reservewiel heb Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:01

GRACE585 schreef:

Nou Grace, ik heb wel eens een lekke band gehad en toen de wegenwacht kwam wist ik niet eens waar mijn reserveband lag...........dat ik die sowieso had......en ik ben toch vrij zelfstandig.....
Dus ik herken mij wel in het verhaal van Marijan.... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:05

WILLEMIJN232 schreef:
Nou Grace, ik heb wel eens een lekke band gehad en toen de wegenwacht kwam wist ik niet eens waar mijn reserveband lag...........dat ik die sowieso had......en ik ben toch vrij zelfstandig.....
Dus ik herken mij wel in het verhaal van Marijan.... Verlegen lachende smiley

Maar daar zijn de mannen toch speciaal voor uitgevonden? Voor het verwisselen van alles wat los of (te) vast zit?? Engeltje smiley Clown smiley

GrZ!

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 11 december 2010, 10:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:06

ANNETTE792 schreef:
Precies het antwoord dat ik verwachtte te krijgen, en ook precies het antwoord waar ik niks mee kan, maar dat komt waarschijnlijk doordat jij en ik een geheel andere geloofsbeleving hebben. Ik kan wel gaan lopen roepen dat ik iemand vergeven heb, maar in mn hart voelt het toch echt heel anders.
Jezus schenkt iedereen die in hem gelooft vergeving, maar volgens mij staat daar wel bij dat we er om moeten vragen.En als je om vergeving vraagt geef je dus ook toe dat je iets verkeerd gedaan hebt.

Vergeven en vergeten zijn 2 heel verschilldende dingen dat klopt.
Maar hoe vergeef je iemand die door blijft gaan?
Wat er vroeger allemaal gebeurt voel ik verdriet over maar dat heeft een plekje, meestal is het niet aanwezig maar soms zijn er dingen waardoor het weer even bovenkomt, daar leer je mee leven en ik ben blij dat het verdriet is en niet langer boosheid.
Waar ik wel boos om ben is wat er tot op de dag van vandaag gebeurd.
Als je iemand vergeef ga ik er wel vanuit dat dingen veranderen. In mijn situatie verergerd het enkel maar. En als je dan vraagt of ik dat kan vergeven is het antwoord toch echt nee.

Vergeven is volgens mij gewoon soms een brug te ver.....Maar je kan natuurlijk wel proberen er wat minder bitter naar t ekijken. Het hoort toch de rest van je leven bij je dat verandert niet want je hebt nu éénmaal kinderen met je exman.
Dus de enige die je er mee hebt ben je vaak zelf...
Kijk naar het goede leven wat je nu hebt dat is toch veel waardevoller?
En met zoveel goeds in je leven kan je toch de hele wereld aan?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 11 december 2010, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:09

ZINGA672 schreef:
Maar daar zijn de mannen toch speciaal voor uitgevonden? Voor het verwisselen van alles wat los of (te) vast zit?? Engeltje smiley Clown smiley

GrZ!

Zit wat in Zinga, zijn wel altijd mannen die je band verwisselen he? Er komt nooit een vrouw naar je toe om te kijken of die je kan helpen met je lekke band........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:16

Voorstel:

Iedere 1e en 3e donderdag van de maand

THEMACHAT

in de Jolijtbox

Vanaf 21.00 uur...

Afspraken:

* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren.
* Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen
* Humor is toegestaan.

Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?

Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:

1. Gods plan met je leven
2. .....

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:21

Als het goed is kan je met iedere auto naar het kerstfeesie.
Naar boven

Auteur Bericht
TESSYBEAR731

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:28

GRIFFIN748 schreef:
'toen ik jong was'?

jochie, je komt net kijken! Knipoog smiley

(en ja: dit is off-topic Clown smiley )

en effe serieus: bij ons thuis hebben wij nooit aan Haloween gedaan, in mijn herinnering leefde dat 30(!) jaar geleden niet zoals vandaag, net als St. Maarten.

Klopt Grif, dat komt (net als de tegenwoordig iets té aanwezige kerstman) allemaal lekker overwaaien vanuit de VS...van mij mogen ze het houden!
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:28

En Teuni992, ook jij een hartelijke felicitatie! Ik hoop dat je een gezellige dag mag hebben!
Angy
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:32

ZINGA672 schreef:

GrZ!

Ja dat is zo Zinga,maar soms loopt het leven anders en kun je dat simpelweg niet geven.........neemt niet weg dat je er je best voor moet doen er iets van te laten zien aan je kinderen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:43

GRACE585 schreef:
een mooi begin van de dag een wekdienst telefoontje door een lieve vriend Verliefde smiley

Lachende smiley Dat klinkt gooooooooooooooed! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 10:56

WILLEMIJN232 schreef:
Vergeven is volgens mij gewoon soms een brug te ver.....Maar je kan natuurlijk wel proberen er wat minder bitter naar t ekijken. Het hoort toch de rest van je leven bij je dat verandert niet want je hebt nu éénmaal kinderen met je exman.
Dus de enige die je er mee hebt ben je vaak zelf...
Kijk naar het goede leven wat je nu hebt dat is toch veel waardevoller?
En met zoveel goeds in je leven kan je toch de hele wereld aan?

Ik ben een gelukkig mens, ik heb nu een goed leven en geniet daar met volle teugen van.
Maar dat neemt niet weg dat er een verleden is, een verleden dat me regelmatig achtervolgd en er is niets dat ik daar tegen kan doen.
En nee, er zijn echt dagen dat ik de wereld totaal NIET aankan, ik heb dit jaar heel wat dagen gehad die enkel in het teken stonden van angst, hier, 150 km bij de plaats waar de dreigementen vandaan komen, de hele dag met de deuren op slot zitten, de kinderen niet zelfstandig uit school durven laten lopen en overal waar je bent achterom kijken of je niet gevolgd word.Ook dat een een stukje van mijn leven. Dat is dus geen bitterheid maar de keiharde realiteit. Het is dus ook niet het verleden waar het omgaat, maar het heden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROLAND867

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:13

Clown smiley knuffelt even mee .

knuffel iedereen Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 december 2010, 11:22

ANNETTE792 schreef:
Ik ben een gelukkig mens, ik heb nu een goed leven en geniet daar met volle teugen van.
Maar dat neemt niet weg dat er een verleden is, een verleden dat me regelmatig achtervolgd en er is niets dat ik daar tegen kan doen.
En nee, er zijn echt dagen dat ik de wereld totaal NIET aankan, ik heb dit jaar heel wat dagen gehad die enkel in het teken stonden van angst, hier, 150 km bij de plaats waar de dreigementen vandaan komen, de hele dag met de deuren op slot zitten, de kinderen niet zelfstandig uit school durven laten lopen en overal waar je bent achterom kijken of je niet gevolgd word.Ook dat een een stukje van mijn leven. Dat is dus geen bitterheid maar de keiharde realiteit. Het is dus ook niet het verleden waar het omgaat, maar het heden.

Annet helaas kan ik (Does) dat enkel beamen,
Zolang wij geen rust krijgen en iedere keer weer achterom moeten kijken, en weer eens moeten verhuizen ivm de veiligheid van de kinderen kan je dat stukje verleden niet achter je laten,
Dat wil niet zeggen dat ik niet gelukkig ben. Dat ben ik zeker wel,
Maar de angst blijft altijd op de achtergrond,
Het is zo makkelijk voor een ander die niets van de situatie weet, om te zeggen je Moet vergeven, je Moet het verleden laten rusten...
Er is niet liever dan dat ik dat zou willen, maar wanneer laat het verleden ons eens met rust?
Zodat wij ook ongestoord verder kunnen?
En Mar kan wel zeggen dat het volgens de bijbel MOET, En dat ik men kinderen er mee heb, ik kan en durf met stelligheid te zeggen dat ik mijn zoon er niet mee heb, mijn zoon mist zijn vader NIET, hij is doodsbang voor die man. Moet ik dan maar zeggen joh kereltje je moeder heeft em vergeven, ga maar lekker naar hem toe....Dat hij geen spat veranderd is geeft niet. Want je komt uiteindelijk toch in de Hemel.
Sorry ik vind dat Bull shit,
Voor sommige mensen wil ik zeggen denk eens na voor je iets zegt,
Niet alle situaties zijn het zelfde. Er zijn ook uitzonderingen.
En nee we zijn niet zielig...We zijn gelukkig maar toch blijft er een schaduw uit het verleden over hangen.
Als ik kijk naar de afgelopen maanden en zie dat een ventje van 13 niet meer wil leven om wat zijn vader destijds heeft aangericht. Dan durf ik stellig te zeggen dat die vader zijn vader zijn verspeelt heeft.
En als ik hem al zou kunnen vergeven voor alles wat hij heeft gedaan, voor het feit dat hij het jonge leventje van mijn zoon totaal kapot heeft gemaakt, Dan zou ik Jezus niet nodig hebben want dan zou ik gelijk zijn AAN Jezus.
En dat ben ik niet, ik ben ook maar een mens die gelukkig wel weet dat Jezus naast haar en haar gezin staat toen en nu en altijd.
In sommige reacties proef ik dat ik daarom een "slecht"christen zou zijn, Dat is mijn inziens de mening van mensen. Ik geloof dat Jezus er gelukkig anders overdenkt.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1623 1624 1625 1626 1627 1628 1629 ... 6194 Volgende
Pagina 1626 van 6194