| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:05
|
|
|
|
Zondag 12 December, 1 Petrus 2: 1-10; Priesters. Dát is de gemeente van Christus: een koninklijk priesterschap! Priesters, dat zijn we! Petrus gebruikt allerlei voorbeelden om duidelijk te maken wat het betekent om wedergeboren te zijn. Je gaat, zo schrijft hij, net als een klein kind verlangen naar voedsel, naar geestelijke groei. Je lijkt ook op een steen die wordt gebruikt voor de bouw van een huis, een tempel, waarvan Jezus de hoeksteen is. Op Hem rust het hele gebouw! De Farizeeën en Schriftgeleerden hebben deze steen wel aan de kant gegooid, ze hebben Jezus gekruisigd. Maar de grote Aannemer heeft hem opgepakt; God heeft Jezus gemaakt tot een hoeksteen! Al schrijvend springt Petrus nog eens over naar een derde voorbeeld. Nu hij het heeft over dat geestelijk huis, die tempel voor God, ziet hij de gelovigen daarin als priesters rondlopen. Dát zijn we, schrijft hij! Een volk van priesters! In Israël werd een enkeling geroepen om koning of priester te zijn. Maar zij die Christus volgen, de Gezalfde, zijn het allemáál: koningen, priesters, profeten! Door de olie van de Geest toegewijd aan Christus en Zijn dienst. Priesters. En de offers? Moeten we dieren slachten of wierook branden? Nee, dat is voorbij! Onze offers zijn lof-offers, geestelijke offers. Wij offeren onze lofprijzing, wij offeren onze woorden en onze werken. Wij offeren onze liefde, onze aandacht voor mensen, onze bewogenheid met deze wereld, onze helpende handen, ons sprekend getuigenis. Zo gaan wij als priesters rond in deze wereld. Uit de tunnel van de zonde, in het wonderlijke licht van Gods genade aangekomen: priesters van God!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:07
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden..... |
precies leanne ik herken het..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:14
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is..... En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst...... Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........ Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....
Dat bedoel je dan misschien niet, maar zo komt het zeker wel over deze week. Ik hoor niet anders in de chatroom en op het forum: mensen zijn teveel met hun ex bezig, kijk naar wat je wel hebt, je moet er niet mee bezig zijn. Klinkt heel leuk hoor, zou het dolgraag zo willen doen, maar dat kan niet in elke situatie en dat lijk jij niet te willen begrijpen. Dat geeft niet, je hoef geen andere mening aan te nemen, maar respecteer eens dat het niet bij iedereen kan. Ik hou ook niet van meehuilers, soms schiet je veel meer op met een schop onder je kont, maar soms heb je meer aan je verhaal delen met anderen die ook zoiets meegemaakt hebben. Het hier praten met andere die hetzelfde meegemaakt hebben als ik heeft mij juist enorm geholpen om dingen een plekje te geven, of om dingen anders te gaan zien. Daar kon geen psygoloog tegen op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:16
|
|
|
|
Mijn slechtste moment vandaag was vanmorgen: opgetut en netjes aangekleed...klaar om naar de kerk te gaan en dan....lekke autoband Te laat om nog op de fiets te gaan..baaaaaaalen!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | Herkenbaar probleem! Theoretisch kun wij, vrouwen, het prima leren. Misschien moeten we een krachttraining gaan volgen.  |
Nee, wie niet sterk is moet slim zijn...of graag voor gek staan Ik heb gewoon een kwartier op die sleutel staan springen en toen had ik alle bouten los
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:21
|
|
|
|
[quote=ANNETTE792]Dan moet je je in ieder geval kunnen voorstellen dat het niet leuk is als je voor een gezellig praatje naar de chatbox gaat het altijd maar over die exen en die kinderen gaat? je hoort niet anders of je nu 's middags of ''s avonds komt..... En dan erger je je aan mij omdat ik dat niet leuk vind???? Kom zeg......... Heb ook eens een oor en oog voor andere dingen zou ik zeggen......Cm draait blijkbaar alleen om moeders met kleine kinderen en echtscheidingen........  Dus die week van mij valt dan nog reuze mee.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 12 december 2010, 18:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:21
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ik zeg absoluut niet dat ze zeuren en gewoon moeten vergeven, ik heb gezegd-en dat geldt ook voor mij- dat vergeven soms een brug te ver is..... En ik had in mijn omgeving gelukkig mensen die niet met mij 'meehuílden' maar mij duidelijk maakten dat het de realliteit was en dat je daar mee moet dealen.....Doet niets af aan het verdriet , pijn en angst...... Als mensen dat beleven als 'te direct zijn'en 'geen respect'hebben dan vind ik dat jammer maar is wel hun invulling........ Ik probeer alleen maar te zeggen: leef het leven zo dat het de moeite waard is onder alle omstandigheden en kijk naar wat je wel hebt......en dat is vaak meer dan je denkt....
En Pieter, evenwichtig? een normaal leven? Je neemt je verleden altijd mee, ook mijn kinderen nemen het mee, dat geldt voor jou en ook voor mij en iedereen toch? En af en toe steekt dat de kop op, ook bij mij en ook bij mijn kinderen....... Mijn kinderen zijn inderdaad volwassen(in jaren zeg ik altijd ) maar ik denk niet ze als de gemiddelde volwassen jongere in het leven staan......
Willemijn |
Willemijn, vergeving maakt je los van het verleden en ervaringen. Daardoor ervaar ik dat, de dingen onder alles komt te staan en zie het met andere ogen.... Hierdoor kan iemand nieuwe dingen aangaan en zelfs mischien beter...
De chatbox is kul....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 18:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:24
|
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
heb ik ook, met voetbal, zware gesprekken over het geloof, het afzeiken van andere geloofsrichtingen...en weet je wat ik dan doe: dan log ik lekker uit en ga ik iets doen waar ik wel zin in heb
Dat ik ergens geen zin in heb wil namelijk niet zeggen dat een ander er niet over mag praten als hij of zij er wel zin in heeft.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:25
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Zijn er wel cm mannen in gelderland? Kunnen we wel een tourtocht door Nederland houden? Bandenpech geen probleem meer......Er vanuit gaande dat iedere man dat kan he? |
Wie kan ik bellen voor Brabant... als ik met een lekke band sta?
Laatst aangepast door
|
CARIEN982
|
op zondag 12 december 2010, 18:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK701
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:28
|
|
|
|
De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:39
|
|
|
|
Vandaag maar eens een hele, superdikke knuffel voor Gibby! Paps, heel veel sterkte de komende dagen, en weet dat we aan je denken en voor je bidden! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:43
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Het is ook maar net wat je met die ervaringen doet en in hoeverre die je (hard)raken en je leven beinvloeden.Levenservaring is niet hetzelfde als wijsheid en tact ......ik wou dat ik daar wat meer van had Ik vertik het om mijn verleden teveel invloed te laten hebben(voor zover ik daar invloed op heb),ik ben een jonge hond die van het leven wil genieten,maar zelfs sterke bomen kunnen omgezaagd worden..... |
Ik versta onder levenservaring de hoeveelheid wijsheid die iemand gedurende zijn/haar leven door middel van ervaring heeft opgebouwd. k Weet niet of de Van Dale er ook zo over denkt, maar volgens mij wordt het in deze betekenis vooral in het dagelijkse leven gebruikt. Toch?
In theorie kan dus iemand van 80 jaar oud, geen noemenswaardige levenservaring bezitten omdat hij of zij er niet van heeft geleerd.
GrZ!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:47
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Mijn slechtste moment vandaag was vanmorgen: opgetut en netjes aangekleed...klaar om naar de kerk te gaan en dan....lekke autoband Te laat om nog op de fiets te gaan..baaaaaaalen!  |
Oeps sorry! k Dacht dat ut moest van Dukkie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:48
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | In theorie kan dus iemand van 80 jaar oud, geen noemenswaardige levenservaring bezitten omdat hij of zij er niet van heeft geleerd.
GrZ! |
Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....
Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 18:56
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....
Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid ) |
Hm, volgens mij is dat juist aangeboren hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:03
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Duitsland is GEEN provincie van Nederland 
Zeg je dat nu omdat je eigenlijk geen band kan verwisselen Het is ook wel handig om je adresjes over de grens te hebben voor het geval dat? Wie weet heeft iemand ook nog het 06nummer van Frank???? |
in duitsland heb je geen 06 
maar een 0049-152.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:19
|
|
|
|
| MARIJAN072 schreef: | En dat risico willen we natuurlijk niet lopen.
Een cursus kan nooit kwaad natuurlijk en is ook erg gezellig. Dan kunnen we de mannen advies geven (in woorden).
'k Zal vast een lijstje beginnen, vullen jullie 'm verder aan? 2 Mannen per provincie, heeft wel onze voorkeur.
Groningen: Chatuliem 06- Friesland: Thomas 06 - Drenthe: Crossroad 06 - Overijssel: eh...... Gelderland: (wie biedt zich aan?) Zuid-Holland: Mario 06- zeeland: Visser 06- Duitsland: Pieter 06- ......... |
Uuuuuh...en Utrecht dan
Ook ik kan in theorie een band verwisselen, daar heeft mijn vader toendertijd wel voor gezorgd, maar om het in de praktijk te moeten doen
Laatst aangepast door
|
JOSINA022
|
op zondag 12 december 2010, 19:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:22
|
|
|
|
|
Doeg Tess!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:24
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nog precies één week en dan verloopt mijn abo, ook ik zal voor nu even niet verlengen...
Ik heb ervaren dat het tijd is voor een periode van gebed en bezinning. Er gebeuren momenteel een heleboel (mooie) dingen in mijn leven en ik wil me daar echt heel graag even op gaan focussen. Even tijd nemen voor de Heer en mijzelf, om nog meer aan die relatie te werken en puzzelstukjes op de plaats te zien vallen  Dingen als CM slokken in mijn ervaring tijd en energie op die ik beter in andere dingen zou kunnen steken, en aangezien het enorm verslavend werkt zo'n forum vind ik het maar moeilijk om het te laten voor wat het is! Natuurlijk kom ik wel weer terug! Tenslotte kunnen jullie helemaal niet zonder me ...maar wanneer dat precies word weet ik nog niet...
Zal de komende week vast nog wel online zijn, maar heb bewust al een time-out genomen en zal ws. dus niet zo heel veel meer reageren... Om het niet te kunnen vergeten wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen en een mooi, gelukkig en bovenal gezegend 2011!
Tot ziens! |
Jammer Tess! Maar wel begrijpelijk! Het ga je goed!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:31
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Als het goed is kan je met iedere auto naar het kerstfeesie. |
Is Griff nou alweer pleite ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:38
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Natuurlijk. Waar zie je me voor aan ? Voor een échte lompe zeeuw ofzo?
Iedereen die met de auto de weg op gaat hoort een band te kunnen verwisselen (is mijn mening)  |
Ben ik ff blij dat ik geen auto heb...  eh... zelfs mijn fietsbanden kan ik niet verwisselen... jaja... weet het... ik ben een paar tinten blonder toch ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:45
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Nog precies één week en dan verloopt mijn abo, ook ik zal voor nu even niet verlengen...
Ik heb ervaren dat het tijd is voor een periode van gebed en bezinning. Er gebeuren momenteel een heleboel (mooie) dingen in mijn leven en ik wil me daar echt heel graag even op gaan focussen. Even tijd nemen voor de Heer en mijzelf, om nog meer aan die relatie te werken en puzzelstukjes op de plaats te zien vallen  Dingen als CM slokken in mijn ervaring tijd en energie op die ik beter in andere dingen zou kunnen steken, en aangezien het enorm verslavend werkt zo'n forum vind ik het maar moeilijk om het te laten voor wat het is! Natuurlijk kom ik wel weer terug! Tenslotte kunnen jullie helemaal niet zonder me ...maar wanneer dat precies word weet ik nog niet...
Zal de komende week vast nog wel online zijn, maar heb bewust al een time-out genomen en zal ws. dus niet zo heel veel meer reageren... Om het niet te kunnen vergeten wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen en een mooi, gelukkig en bovenal gezegend 2011!
Tot ziens! |
Ik vind het jammer Tess, maar tijd voor jezelf is zekers belangrijk !! Het ga je goed ! Liefs van mij...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOELLE246
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 19:57
|
|
|
|
Kerstavond wordt, voor het hele gezin, om 19.00 uur in VE gem. Immanuel Breda een Kerstpraise gehouden .
Heb je interesse en wil je meer info mail me dan even.
Allemaal een gezegende kerst!
Groetjes Joëlle
Laatst aangepast door
|
JOELLE246
|
op zondag 12 december 2010, 22:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:15
|
|
|
|
| ERIK701 schreef: | De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons. |
Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WMG150
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:25
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Yep,maar niet iedere ervaring hoeft wijsheid op te leveren,dus ik zie levenservaring puur als ervaring,wat je er mee doet geeft je wijsheid......of niet.....
Gr.Leanne(heeft vooral veel eigenwijsheid ) |
Hoezo eigenwijs .... 
WIE KAN DIT VERSTAAN
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 12 december 2010, 21:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 20:26
|
|
|
|
Ik ga ook eens een knuffel geven... een hele dikke (bees ? haha) en die 's voor Sofie(ke)
En -nu ik toch bezig ben- voor een ieder die 'm kan gebruiken (dan wel een digitale hè... lol )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 12 december 2010, 20:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIK701
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:12
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Hellemaal mee eens Erik....Wie is Israel nu dan??? |
Israël bestaat nu uit de afstammelingen van Juda, Benjamin en Levi. De overige tien stammen zijn nog verstrooid over de gehele wereld. Maar hierover zijn de meningen wel verdeeld.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: zondag 12 december 2010, 21:15
|
|
|
|
| JOELLE246 schreef: | Kerstavond wordt er in Breda om 19.00 uur voor het hele gezin een Kerstpraise gehouden.
Heb je interesse en wil je meer info en waar het gehouden wordt? Mail me dan even.
Allemaal een gezegende kerst!
Groetjes Joëlle |
Is dat 1e of 2e kerstdag?
|
|
| Naar boven |
|
|