| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:30
|
|
|
|
| ERIK701 schreef: | De kerkerlijke feestdagen vinden zijn oorsprong in de babylonische heidense feesten die door de roomse kerk opnieuw zijn ingevoerd en die helaas door de protesterende kerken tegen de roomse kerk weer zijn meegenomen.
Het nieuwe babylon zijn de hedendaagse kerken. Lees openbaringen 17 en 18 wat met babylon zal gebeuren.
De bijbel is een Israëlisch boek waarin God aan Zijn Israëlische volk in Leviticus 23 eist om Zijn feestdagen te houden. En dit geldt ook voor ons. | Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:39
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Woont Grace niet in Brabant? Die is reuze handig...... Of wil je persé een cm man???  |
Een man zou wel handig zijn, stel dat ik kouwe handjes zou hebben. misschien worden die wel gratis opgewarmd.
En Grace heeft nu andere dingen aan haar hoofd, die veel leuker zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:41
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | En Sintmaarten is echt een totaal andere "feest" dan Halloween,jammer dat het hier in het topic voor komt. Met Sintmaarten gaat het om vrijgevigheid,barmhartigheid etc.,die boodschap krijgen de kinderen nog steeds mee(dus begin ook niet over geschooi,kan ik zo boos om worden ) |
Ik kom uit een regio in nederland waar st maarten niet gevierd word, ik kende het dus ook niet anders dan een schooifeest, snoep ophalen langs de deuren. Pas sinds ik hier in katholiek gebied woon ben ik erachter gekomen dat er weldegelijk een christelijke boodschap achter zit, die hier bij de st maartensviering ook voorop staat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 13:42
|
|
|
|
|
December is een maand van afsluiting en evaluatie. Laten we eens een begin hiermee maken. Wat heeft CM voor je betekend dit jaar? Wat is je meegevallen, wat is je tegen gevallen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 14:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | in duitsland heb je geen 06 
maar een 0049-152..... |
Pieter....over enkele weekjes kom ik door Duitsland met mn auto,
mag ik je tot Munchen bellen als er wat loos is? Wel ff je telefoonnummer geven dan heh.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 14:03
|
|
|
|
Ik ben het wel met je eens, zeker is, zoals Thomas ook al schreef, dat we het zeker in het teken van dietijd moeten lezen..... Volgens mij was het in de tijd toen het gebod uitgevaardigd werd zelfs sprake van veelwijverij en polygamie. Het gebod was ook meer bedoeld voor het behoud van het leven en de voortplanting...... Dus zo'n gebod is dan wel eenvoudiger om na te leven...... Binnen de monogamie is dit totaal anders, als wij (ik) ga trouwen meen je je trouwbelofte en ga je er van uit dat dat voor de rest van je leven is omdat je partner de liefde van je leven is....(ik spreek voor mijzelf). Maar de ervaring leert dat je ook kan ophouden met van elkaar t ehouden, dat je moe bent van elkaar en je je binnen je huwelijk hopeloos alleen voelt. Vroeger en misschien nu ook nog wel had je dan de sociale trouw, je blijft(bleef) bij elkaar om de kinderen, het geld, vrouwen waren financieel afhankelijk enz... Mijn ervaring is dat ik de huwelijksbelofte wel gebroken heb maar dat het huwelijk mij eerst gebroken heeft....... Ik ben dan ook van mening dat als je in alle wijsheid geen gevoelens meer voor elkaar hebt geen God of oudsten jou dat kwalijk kan nemen.......en dat ook niet zal doen....... En staat er ook niet in de Bijbel: Wie zonder zonde is werpt de eerste steen...... Dus al die mensen die daar een mening over hebben dat het niet kan en mag of dat het zonde is? Lees bovenstaande zin eens zou ik zeggen.....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 13 december 2010, 14:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 14:08
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | En waarom houden wij die Joodse feestdagen niet meer dan? | Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven. En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is. Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet. Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 15:01
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop, en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven. En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is. Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet. Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert |
Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 15:10
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Pieter....over enkele weekjes kom ik door Duitsland met mn auto,
mag ik je tot Munchen bellen als er wat loos is? Wel ff je telefoonnummer geven dan heh.  |
tssss je vind 85 kilometer te ver om hier naar mn dochter te komen kijken, maar ik mag wel op komen draven als jij 600 km verderop met een lekke band staat??? je belt ADAC Pannenhilfe maar... 0049-172.222.222
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:00
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | Geen theoloog voor nodig hoor Gert.... zitten wijsneuzen genoeg op CM In jouw korte bijdrage heb ik weer stof genoeg gezen voor 73 pagina´s forumbijdrages verdeeld over enkele zelfstandige topics met naar schatting 3 waarschuwingen, 1 ban en 2 slotjes van de redactie...  |
gna gna gna, zal ik maar beginnen dan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:02
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | December is een maand van afsluiting en evaluatie. Laten we eens een begin hiermee maken. Wat heeft CM voor je betekend dit jaar? Wat is je meegevallen, wat is je tegen gevallen.... |
2010 was een goed cm-jaar(was mijn eerste jaar hier)......ik heb erg fijne mensen leren kennen en om de mensen draait het tenslotte.Teveel om allemaal op te noemen maar een paar wil ik er wel even vermelden
Renske natuurlijk,het toppertje,samen met haar Bull......ik mocht getuigen op hun trouwerij,dat was mijn CM hoogtepunt! Hans(oud-lid),zulke mooie gesprekken met deze rechtlijnige man gehad,diepgelovig en oprecht,hij gaat trouwen met zijn cm-maatje Frank(oud-lid),de filosofische tuinman,dat was een typische cm-vriendschap,we waren het overal over eens maar toch ruzieden we altijd En nog zovelen die me meer geraakt hebben dan ze zullen beseffen.......
Tegenvaller?Dat ik hier mijn droomman niet gevonden heb(uiteindelijk vond ik hem op een commerciele site )
Het overlijden van Arjan vind ik het dieptepunt van het cm-jaar.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:04
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:09
|
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op woensdag 22 december 2010, 14:03
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:11
|
|
|
|
nou ja, zeg!! en dat in vijf minuten tijd; je hebt gelijk, pieter; eerste punt is gescoord geloof ik...............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:12
|
|
|
|
Eeeennnnnn...toen sneeuwde ut weer!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:16
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tssss je vind 85 kilometer te ver om hier naar mn dochter te komen kijken, maar ik mag wel op komen draven als jij 600 km verderop met een lekke band staat??? je belt ADAC Pannenhilfe maar... 0049-172.222.222  |
Had ik een uitnodiging gehad dan .....om jou dochter te komen bewonderen?
Nee Pietju...zo brutaal ben ik niet om ongevraagd te komen.
Enne.... ik bel wel iemand anders....de wegenwacht is er ook altijd nog.
(Trouwens ...we gaan met 15 personen waarvan 9 vrienden. )
Jou hulp is niet nodig Pieterke....greag of hillemoal nie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:18
|
|
|
|
| CARIEN982 schreef: | Had ik een uitnodiging gehad dan .....om jou dochter te komen bewonderen?
Nee Pietju...zo brutaal ben ik niet om ongevraagd te komen.
Enne.... ik bel wel iemand anders....de wegenwacht is er ook altijd nog.
(Trouwens ...we gaan met 15 personen waarvan 9 vrienden. )
Jou hulp is niet nodig Pieterke....greag of hillemoal nie.  |
Nou, bij deze dan he, we hebben nog beschuit en muisjes staan hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:19
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Eeeennnnnn...toen sneeuwde ut weer!  |
Wil je die zooi wel ff daar houden aub Tess..geen zin morgenochtend in de file te staan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | nou ja, zeg!! en dat in vijf minuten tijd; je hebt gelijk, pieter; eerste punt is gescoord geloof ik...............  |
Nee hoor beste mensen, ik begin nergens over, en al zeker niet over water.
Dat ik ff grijs was (wou dat ik dat van mijn haarkleur ook kon zeggen) had te maken met het doorgeven van een nw e-mail adres.
U en jullie kunnen gewoon blijven genieten van mijn bijdrages hier op het forum en in de chatbox......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:22
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou, bij deze dan he, we hebben nog beschuit en muisjes staan hoor  |
De muisjes lopen zeker al ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:23
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Eeeennnnnn...toen sneeuwde ut weer!  |
Hier sneeuwde het vanaf een uur of 1, tis nu weer opgehouden, gelukkig
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:27
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | tssss je vind 85 kilometer te ver om hier naar mn dochter te komen kijken, maar ik mag wel op komen draven als jij 600 km verderop met een lekke band staat??? je belt ADAC Pannenhilfe maar... 0049-172.222.222  |
Over naastenliefde gesproken he..... Niet mannen eigen geloof ik, alleen Grace vind het naastenliefde.......Mario rekent voorrijkosten en bij Pieter moet het niet te ver uit de buurt zijn........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:29
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nee hoor beste mensen, ik begin nergens over, en al zeker niet over water.
Dat ik ff grijs was (wou dat ik dat van mijn haarkleur ook kon zeggen) had te maken met het doorgeven van een nw e-mail adres.
U en jullie kunnen gewoon blijven genieten van mijn bijdrages hier op het forum en in de chatbox......  |
Pffff gelukkig maar Cross...was best ff schrikken joh!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:30
|
|
|
|
| ZINGA672 schreef: | Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:
1. Gods plan met je leven 2. .....
Woorden hebben kracht. Geloof je dat? GrZing! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:41
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Over naastenliefde gesproken he..... Niet mannen eigen geloof ik, alleen Grace vind het naastenliefde.......Mario rekent voorrijkosten en bij Pieter moet het niet te ver uit de buurt zijn........ |
Toch maar die man van de anWB bellen ....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:43
|
|
|
|
| GERT856 schreef: | | Waarom lijkt mij duidelijk, na de komst van de Heerre Jezus is ook de besnijdenis vervangen door de doop | Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.
| GERT856 schreef: | | en ik heb gelezen en waar precies weet ik even zo vlug niet, dat als je de Joodse feestdagen wil aan hangen je ook al de gebruiken dient te handhaven. | die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.
| GERT856 schreef: | En gezien het feit dat je als Christen een volgeling van de Heerre Jezus bent, en niet van het Joodse volk die Christus niet erkent en zelfs ontkent dat het Gods zoon is. Kan je dus ook geen kerst en pasen meer vieren, want dat doen de Joden ook niet. Plus het feit dat je dan ook de Sabat, en niet de zondag moet Heiligen.. maar hang me er niet aan op vraag het na bij een theoloog groet u Gert |
Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:44
|
|
|
|
Buiten is het koud en donker. Binnen is het warm en sfeervol. De geur van zuurkool hangt in de kamer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Toch maar die man van de anWB bellen ....  |
Precies, misschien heb ik dan nog wel een kopje koffie bij me.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:47
|
|
|
|
[quote=ZINGA672]Voorstel:
Iedere 1e en 3e donderdag van de maand
THEMACHAT
in de Jolijtbox
Vanaf 21.00 uur...
Afspraken:
* Respectvol naar elkaar luisteren en op elkaar reageren. * Uitsluitend inhoudelijke reacties op elkaar en niet op de persoon spelen * Humor is toegestaan.
Wie heeft er ideeën voor thema's? Over welk onderwerp zou je nu graag eens met anderen willen bomen? Waar kunnen we es lekker over doorzagen?
Vul het lijstje hieronder aan met een interesante stelling of een thema:
1. Gods plan met je leven 2. "Op doorreis" Hoe beleef je je leven hier op aarde......zie je de tekenen van de eindtijd en waarom zie je dat als tekenen? 3. Woorden hebben kracht, geloof je dat ?? 4. Kinderen in een samengevoegd gezin
..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CARIEN982
|
|
Geplaatst: maandag 13 december 2010, 16:48
|
|
|
|
| ANNETTE792 schreef: | Nou, bij deze dan he, we hebben nog beschuit en muisjes staan hoor  |
Annet...als ik in de buurt ben, kom ik zeker je mooie meisje bewonderen
|
|
| Naar boven |
|
|