ChristianMatch

Forum

Christelijke feestdagen vieren?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:50

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon. Bovendien is de combinatie heidens/babylonisch ook een vreemde. Klopt historisch gezien ook van geen kanten...

Toch klopt het wat Erik zegt: zelf ga ik er niet verder op in want dan heb ik het weer gedaan!!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 16:52

PIETER649 schreef:
tssss je vind 85 kilometer te ver om hier naar mn dochter te komen kijken, maar ik mag wel op komen draven als jij 600 km verderop met een lekke band staat???
je belt ADAC Pannenhilfe maar... 0049-172.222.222 Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Tis dan ook nooit goed bij die mannen heh, Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
ik dacht...laat ik de helft van de kilometers die ik rijden moet maar nemen...vind hij het NOG te ver! Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 17:04

WILLEMIJN232 schreef:
Over naastenliefde gesproken he..... Knipoog smiley
Niet mannen eigen geloof ik, alleen Grace vind het naastenliefde.......Mario rekent voorrijkosten en bij Pieter moet het niet te ver uit de buurt zijn........

er zijn meerdere mensen op CM (en ook daarbuiten) te vinden die jou verhalen over mijn naastenliefde kunnen vertellen die jouw oren doen klapperen.
laten we het er maar op houden dat ik alleen help als het echt nodig is......
en aangezien er al een wegenwacht bestaat, voel ik me hiervoor niet geroepen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 17:08

PIETER649 schreef:
er zijn meerdere mensen op CM (en ook daarbuiten) te vinden die jou verhalen over mijn naastenliefde kunnen vertellen die jouw oren doen klapperen.
laten we het er maar op houden dat ik alleen help als het echt nodig is......
en aangezien er al een wegenwacht bestaat, voel ik me hiervoor niet geroepen Coole smiley met zonnebril

Laat je rechterhand niet weten wat je linkerhand doet Pieter.......
En trouwens.....het was maar een grapje maar je voelt je blijkbaar toch wel een beetje aangesproken......
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 17:49

WILLEMIJN232 schreef:
Laat je rechterhand niet weten wat je linkerhand doet Pieter.......
En trouwens.....het was maar een grapje maar je voelt je blijkbaar toch wel een beetje aangesproken......

ik begreep best dat het een grapje van je was, maar ik merk steeds vaker dat mij een imago word aangemeten hier op cm waar ik mij niet in herken en waar ik niet blij mee ben.
men hoeft mij echt niet op te hemelen maar ik lees hier op forum termen als afzeiken, asociaal, egoistisch.
de tijd van christmas carol komt weer naderbij maar ik vereenzelvig mezelf niet met dhr Scrooge en vind het spijtig dat ik voor sommigen wel dat imago heb.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:32

PIETER649 schreef:
ik begreep best dat het een grapje van je was, maar ik merk steeds vaker dat mij een imago word aangemeten hier op cm waar ik mij niet in herken en waar ik niet blij mee ben.
men hoeft mij echt niet op te hemelen maar ik lees hier op forum termen als afzeiken, asociaal, egoistisch.
de tijd van christmas carol komt weer naderbij maar ik vereenzelvig mezelf niet met dhr Scrooge en vind het spijtig dat ik voor sommigen wel dat imago heb.

Voor mij in ieder geval niet hoor......ik denk dat je -ondanks je praatjes Knipoog smiley ) een heel goed en warm mens bent.......ik ben het niet altijd met je eens maar dat is heel wat anders dat hoeft gelukkig ook niet.......
Ik vind het wel leuk om de messen met je te slijpen dat klopt, je bent een pittige tegenstander.....en zou dat imago echt zo slecht zijn?
nou ja, nu weer genoeg goede dingen, weer even terug naar het topic banden plakken..........
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:33

PIETER649 schreef:
ik merk steeds vaker dat mij een imago word aangemeten hier op cm waar ik mij niet in herken en waar ik niet blij mee ben.

Als mensen zo kortzichtig zijn dat ze niet door die ballon heenprikken zijn ze dan je tijd en gedachten waard?
Houd de eer aan jezelf........

ps.ik heb het stukje van willemijn expres weggehaald,is niet voor haar bedoeld Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 13 december 2010, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:36

LEANNE226 schreef:
Als mensen zo kortzichtig zijn dat ze niet door die ballon heenprikken zijn ze dan je tijd en gedachten waard?
Houd de eer aan jezelf........

ps.ik heb het stukje van willemijn expres weggehaald,is niet voor haar bedoeld Knipoog smiley

Niet voor mij bedoeld??? Nou ja, het is in ieder geval duidelijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:36

PIETER649 schreef:

Pieter...gij bent de kwaadste niet...ik ben het ook niet altijd met je eens.
Je hebt soms een grote mond .....maar een heel klein spinnenhartje . Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
en we weten wel wat we aan je hebben, je bent ook erg direct. Lachende smiley met blinkend witte tanden

Laatst aangepast door
CARIEN982
op maandag 13 december 2010, 18:42
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:47

WILLEMIJN232 schreef:
Niet voor mij bedoeld??? Nou ja, het is in ieder geval duidelijk.....

Pfffffff je kunt ook alles negatief opvatten willemijn!Zelfs als ik zeg dat het niet persoonlijk is vat je het nog zo op.
Laat maar.........

Laatst aangepast door
LEANNE226
op maandag 13 december 2010, 18:49
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 18:52

LEANNE226 schreef:
Pfffffff je kunt ook alles negatief opvatten willemijn!Zelfs als ik zeg dat het niet persoonlijk is vat je het nog zo op.
Laat maar.........

Welnee, dat doe jij nu, maakt mij absoluut niet uit wat jij van me vind of denkt........dus over negatief opvatten gesproken...... Verraste, verbaasde smiley
Het was meer als grapje bedoeld trouwens.........dus inderdaad laat maar.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 13 december 2010, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 19:11

Tsja, wat 5 maanden CM mij gebracht heeft dit jaar? Heel veel!

Nieuwe vrienden gekregen
Deelname aan het forum: af en toe meelezen, af en toe mijn inbreng, iig veel geleerd!

En last bot not least....heb ik hier een hele lieve man mogen ontmoeten met wie ik hoop (en bid!) de rest van mijn leven te mogen doorbrengen!!!!

Ik ga dit jaar héél goed uit en zo ook het nieuwe in Lachende smiley

Lieve mede-cm'rs,

Vanuit hier willen wij, Wim en José, iedereen hele goede en gezegende feestdagen toewensen!
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 19:45

heerlijke kreeftsoep Kwijlende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 19:51

MARISKA601 schreef:
Buiten is het koud en donker.
Binnen is het warm en sfeervol.
De geur van zuurkool hangt in de kamer.

Hier de geur van boerenkool Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 19:51

CHATULIEM619 schreef:
Mits deze doop op bijbelse manier is uitgevoerd, door onderdompeling en op basis van geloof van de dopeling zelf, kun je stellen dat het de NT manier van besnijdenis is.

die zijn nog steeds bestemd voor de joden, die nog steeds het volk van God zijn.

Wij vieren onze feestdagen, omdat die de belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Jezus centraal stellen. We zijn volgelingen van Christus, we zijn geen joden.

Weet je wat ik zo mooi vind van de Here Jezus???? Dat Hij mijn Koning en hogepriester is, waardoor ik bij Israel hoor en een Israeliet ben geworden. HET VOLK VAN GOD uit alle volkeren en natie's en talen......

Hoezo ken jij het verscil tussen Jood en Israeliet niet Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Wie is Jood?? Joden die zeggen dat ze Jood zijn???
Er is maar 1 Volk van God en ook maar 1 Vrouw waar de bijbel, vanaf het begin tot aan het eind,over spreekt.
Joden of volk van God(zoals dat nu vertaald wordt met Gemeente)?? sinds wanneer heeft de Here Jezus twee vrouwen???

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 13 december 2010, 20:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:24

IMKE917 schreef:
Hier de geur van boerenkool Knipoog smiley

Met worst toch he, eigenlijk hou ik zelf meer van worst met boerenkool. Engeltje smiley

Thomas, heeft niet veel met het vegetarisme.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 13 december 2010, 20:27
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:39

WILLEMIJN232 schreef:
Of reken jij, net als Mario Duiveltje smiley , ook voorrijkosten?????

De zon gaat voor niets op he?
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:40

PIETER649 schreef:
mn ex die sms stuurt dat Emma, onze st.bernard overleden is.
Emma ging tot de scheiding iedere dag met mij mee naar de fabriek, samen met Evita en Knorretje.
Evita is 3 jaar geleden overleden, dus van ons trio leeft er nog maar 1
Emma was met voorsprong de liefste hond die ik ooit gehad heb.

........van San206

Huilende smiley, smiley in tranen Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:40

PEACEDOVE820 schreef:
45 en heb de teller nu op 15 staan ongeveer geloof ik...
dus nog wel een endje te gaan dus

Ik heb ze al die tijd dus afgeslagen Verlegen lachende smiley Maar speciaal voor jou heb ik er nu 3 gespaard. Stuur me je adres maar voordat de aktie is verlopen; oké?

GrZing!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:47

Vond het wel leuk om bij o.a. de strandwandeling en bij het eten de forum mensen live te zien.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 20:49

http://www.youtube.com/watch?v=wgyaRy67z0s&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:08

THOMAS968 schreef:
Met worst toch he, eigenlijk hou ik zelf meer van worst met boerenkool. Engeltje smiley

Thomas, heeft niet veel met het vegetarisme.

Met worst EN spekkies Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:13

Even een vraagje. Waarom direct in een andere kamer afspreken vooraf? Ook de lobby is uitermate geschikt voor gesprekken over thema's zoals deze hier nu al genoemd zijn. Er vinden ook al wel geregeld gesprekken plaats met dergelijke of andere serieuze thema's. Voordeel van de lobby is dat iedereen die binnenkomt gewoon in kan steken. Nadeel is dat er ook andere gesprekken tussendoor plaatsvinden. Dat je dergelijke gesprekken op een gegeven moment eventueel elders voort wil zetten om zo het overzicht wat meer te houden snap ik dus wel. Maar waarom vooraf al programmeren in een andere kamer?

Let wel, van mij mag dit initiatief doorgaan hoor. Het is meer iets wat ik me zo even afvraag. En ik hoop niet dat het de ruimte voor serieus gesprek in de lobby weg gaat nemen!
Naar boven

Auteur Bericht
SOFIE807

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:14

ZINGA672 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=wgyaRy67z0s&feature=related

Mooi Zinga , bedankt om het te delen.......... 'k hoorde dit voor het eerst ... en laat het nu morgen spelen voor de kindjes ........... tja , 't zijn hier dansertjes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:25

CHATULIEM619 schreef:
Dit gaat me veel te ver, Erik. De huidige kerk af te schilderen als Babylon.

Mee eens, Chatuliem. Al probeer ik het dan maar weer wat met een korrel te nemen en denk ik eraan dat Gods Volk eerder ook al in Babylon verbleef, zonder er een mee te worden. En dan denk ik dat er wel een overeenkomst is met 'de kerk', wat er ook maar onder verstaan mag worden...
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:29

Hallo Tess

Ook ik vind het jammer dat je niet verlengt want je wist toch wel vaak de juiste dingen te zeggen.
Iniedergeval heel veel plezier en GODs zegen.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:40

QUELINE346 schreef:
Hoi Thomas, Martin, en lezers,

Zitten we nu niet teveel in het oude testament?
Jezus kwam om de wet te vervullen, en Hij vatte die samen met:
Heb uw God lief met heel uw kracht......(etc)
en heb uw naaste lief als uzelf.
In het nieuwe testament worden andere richtlijnen voor echtscheiding gegeven, dan in het oude testament, zoals ik het begrepen heb.
Zoals ik eerder ook al eens aangehaald heb: overspel, niet-christelijke partner etc. etc.
Verder, Martin, hebben wij toch te maken met een vergevende Vader?
Als jij er nu achter komt, dat je een verkeerde keus gemaakt zou hebben, dan mag je daar toch vergeving voor vragen en ontvangen?!
Dan mag je toch weer opnieuw trouwen, als jij weer een vrouw vindt waarvan je bent gaan houden? (en andersom uiteraard). Onze Vader is als de beste Vader, die we ons ooit zouden kunnen wensen, en Hij wil ook het beste voor jou, zonder veroordeling voor eerder gemaakte fouten, waarvan je spijt hebt.
Als je je heel strak aan het Woord houdt, zonder een persoonlijk antwoord te vragen van Jezus, dan denk ik dat er een kans bestaat dat we te wettish worden, en teveel worden als de farizeeers. (zoals die oudsten, al bedoelen ze het nóg zo goed!).
Klopt dat?
Queline.

Hallo Queline

Zou dan de GOD van Adam en Eva een andere GOD zijn dan nu deze tijd???
Ik denk zelf van niet HIJ is heel duidelijk in zijn woorden en wetten lijkt mij .
Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik er ook vaak moeite mee heb en dat ik toch elke keer weer om mn knieën ga om vergeveing te vragen.
Maar ik ga er ook wel vanuit dat als je de HEER vraagt wat jou lot zl zijn dat hij je dat verteld of laat merken en dat is wel een zekerheid omdat ik dat zalf al een keer heb meegemaakt.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELIQUE327

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:42

Chicken tonight met kerrie rijst
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:48

Maandag 13 December, 1 Petrus 2: 18-25; Niet dreigen.

‘En als jij dat doet, dan zal ik jouw…’Hoe vaak zal dat niet worden gezegd? Oog om oog, tand om tand. Er wordt gedreigd in deze wereld. In het klein. En in het groot.
Er wordt ook gedreigd met straf. Met mishandeling. Met opsluiting in concentratiekampen. Met oorlogsgeweld.
Maar in een christelijk woordenboek hoort het woord ‘dreiging’ niet thuis, zo schrijft Petrus. Dan kun je beter ten onrechte leed verdragen. Dat voorbeeld heeft Jezus ons toch gegeven? In Zijn voetstappen moeten we gaan! Hij heeft niet gedreigd en Hij heeft niet bedrogen. Hij schold niet terug, maar liet het oordeel over aan God.
Betekent dat, dat Petrus de slavernij goedkeurt? Daar is geen sprake van! Petrus roept alleen de christenen om op zich te schikken in de bestaande situatie. Alleen de liefde verandert de dingen. Alleen de liefde maakt van heren knechten en van slaven vrijen. Alleen dit geloof zal de wereld overwinnen! Niet de geest van de revolutie en geweld.
Wie daaraan nog twijfelt, moet maar naar Golgatha gaan. Dáár wordt de haat, de vijandschap doorbroken. Daar wordt de vijand gebeden! Daar hangt niet iemand die zegt: Als jullie mij kruisigen, dan zal ik het vuur uit de hemel roepen om jullie te vernietigen! Op Golgota hangt Hij die zegt: ‘Vader vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen!’Petrus stond erbij. Petrus heeft het begrepen. En in zijn woordenboek is het woord ‘dreigen’doorgestreept…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: maandag 13 december 2010, 21:51

http://www.youtube.com/watch?v=G6xr6VKg7sE
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1634 1635 1636 1637 1638 1639 1640 ... 6194 Volgende
Pagina 1637 van 6194