| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 15:11
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | Zonder Jezus is je kerst mis!
Visje |
Met Jezus heb je echt Kerst man
visje
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 15:33
|
|
|
|
Wat is de kledingregels????
mannen: thsirt, spijkerbroek, witte tennissokken, gympies
vrouwen: bloes met sjaal, middenlang rok, panty of leggings, 2 cm hoge hakken
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 15:40
|
|
|
|
Helaas ik won niet vlakbij jou Ruud Graag geschikte plek opschrijven
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDUK927
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:13
|
|
|
|
|
kreeg vanmorgen een tel dat mijn oude heer een ongeluk gehad heeft...hij belde zelf dat was nogal een geruststelling..gelukkig heeft ie zelf nix..alleen de auto van mijn oude heer is afgeschreven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:18
|
|
|
|
| BEHAPPY332 schreef: | inderdaad... de hemel is zaai...
alle soorten bloemen, vogels, talenten die hier op aarde gezaaid zijn, zullen daar ook zijn, alleen net iets meer, beter, mooier.
Hoe zaai kan het zijn???
P.S. je hebt het mooi levendig geschreven
 |
dat durf ik minstens ten delen te betwijfelen, al was het maar omdat aardse dieren niet in de hemel komen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AANGENAAM334
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:19
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Met Jezus heb je echt Kerst man
visje |
Nog een visjeuitdrukking die m.i. wel op kerst slaat; "Jezus kwam ook voor dwazen uit het westen"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:21
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Zonder Jezus is je kerst mis! Visje |
die kreeg ik op een kerstkaart
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:22
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | dat durf ik minstens ten delen te betwijfelen, al was het maar omdat aardse dieren niet in de hemel komen. |
Goh, hoe kom je daar dan bij? En als we het er dan toch over hebben...wat is dan de hemel volgens jou?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:24
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | | Goh, hoe kom je daar dan bij? En als we het er dan toch over hebben...wat is dan de hemel volgens jou? |
zie de eerste reactie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:27
|
|
|
|
| HENDUK927 schreef: | | kreeg vanmorgen een tel dat mijn oude heer een ongeluk gehad heeft...hij belde zelf dat was nogal een geruststelling..gelukkig heeft ie zelf nix..alleen de auto van mijn oude heer is afgeschreven. |
Zo Ducky dat was heftig schrikken joh! Wat fijn dat hijzelf niet gewond is, mogen we dankbaar voor zijn he! Wens je ouders maar sterkte van me! Angy
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:29
|
|
|
|
Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai??? Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:30
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Helaas ik won niet vlakbij jou Ruud Graag geschikte plek opschrijven |
ja dat is goed idee Herman want helaas ik woon ook niet dichtbij!
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | zie de eerste reactie |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
|
|
|
|
Decemberdippie.... Het wordt donker buiten.... Verwarming een graadje hoger.... Adventsster en kerstboomverlichting aan... Wat kaarsjes aangestoken.... Mooi kerstmuziekje op.... Kortom....je zou volmaakt gelukkig moeten zijn, ware het niet dat je dit met niemand kan delen....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:32
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Decemberdippie.... Het wordt donker buiten.... Verwarming een graadje hoger.... Adventsster en kerstboomverlichting aan... Wat kaarsjes aangestoken.... Mooi kerstmuziekje op.... Kortom....je zou volmaakt gelukkig moeten zijn, ware het niet dat je dit met niemand kan delen.... |
En toch is het mogelijk om dan te genieten!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:36
|
|
|
|
| TESSYBEAR731 schreef: | En toch is het mogelijk om dan te genieten!  |
Wel jammer dat ik effe niet meer weet hoe dat moet, genieten....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:37
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat is de kledingregels????
vrouwen: bloes met sjaal, middenlang rok, panty of leggings, 2 cm hoge hakken  |
Wat een slap gezwam Herman...had je nix beters te doen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:40
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Ik ben helemaal verbaasd! Hoezo de Hemel saai??? Ik denk dat het een geweldige plek is, een plek van vrede en liefde en onze Vader zo dichtbij!! Hoe kan dat nu saai zijn????
Mary |
Ja precies Mary, dat bedoelde ik dus idd. Het was niet mijn bedoeling om inhoudelijk een discussie te voeren over het 'hiernamaals'... daarom heb ik dit topic ook niet onder het kopje "Bijbel en bijbelstudie" geplaatst, maar onder "Christelijk leven". 't Ging mij meer om hoe je kunt zeggen dat het (en ja dat is bij God) daar saai zou kunnen zijn... en het vertrouwen in diezelfde God.
P.S.: Als jullie wel de behoefte hebben te discussieren over het hiernamaals, wat mij betreft prima hoor, maar ik ga daar dan niet op reageren... voor mijzelf is het geloof heel simpel en dat wil ik graag zo houden. Ik richt me liever op de dingen die (voor mij) echt belangrijk zijn... !!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:41
|
|
|
|
| HERMAN388 schreef: | Wat is de kledingregels????
vrouwen: bloes met sjaal, middenlang rok, panty of leggings, 2 cm hoge hakken  |
t is een kerst-feestje he, herman; ik zou maar een (drie delig) pak aantrekken, als ik jou was....(toch minstens wel met strikje of strop) sokken in de kleur van je broek asjeblieft! witte geven licht af, he!! sta je nu al voor je kleding-kast???
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 14 december 2010, 17:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:42
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Saai... Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt... ...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan, met onderling respect en geen ruzies en dergelijke...
Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!
En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven! |
Maar gemoedelijk hoeft echt niet saai te zijn Henk...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:43
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Lieve mensen,
Er moet mij iets van het hart… Regelmatig hoor ik op C.M. (in de chatbox of op het forum) dat je iets moet overlaten aan God, ofwel Hem vertrouwen.
Nu was ik laatst in de chatbox en daar viel me op dat ik landde in een gesprek over ‘de hemel’; zeer waarschijnlijk werd bedoeld de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. Daar hoorde ik iemand het hebben over of en hoe saai het zou zijn in ‘de hemel’ (ofwel op de nieuwe hemel en de nieuwe aarde). Later dacht ik hierover na (jaja ben een denkertje ;)) en concludeerde bij mezelf dat ik dit een merkwaardige opmerking vond. Hoezo ‘de hemel’ saai ? Kijk eens om je heen, alles wat God geschapen heeft… de dieren… hoe verschillend ze zijn… En dan de mens… er is er niet 1 hetzelfde, alle zijn ze uniek…
God is goed, God is liefde… hoe kan je als mens op God vertrouwen en toch ergens ‘bang’ zijn dat het straks saai is ? Is dat niet wat tegenstrijdig ? Ik geloof juist dat God veelzijdig is… dat zie je al in de schepping ! Ik denk dan ook niet dat het straks saai zal zijn… en dat is niet alleen iets waar ik in geloof, maar ook iets waar ik op vertrouw.
Ik moest ook denken aan Henk710 die het in een forumbijdrage had over Gods plan met je leven, dat ook het dagelijkse leven met je kinderen om je heen, of je hobby, of wat dan ook ook past in dat plan… mijns inziens is dat veel ruimer als sommige mensen denken.
We weten niet hoe het precies zal zijn straks, maar saai ? nee… dat denk ik niet… !!
Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
Susannah |
Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.
Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:45
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | t is een kerst-feestje he, herman; ik zou maar een drie delig pak aantrekken, met sokken in de kleur van je broek asjeblieft! witte geven licht af, he!!
en de dames weten zichzelf wel te stylen..........verwacht ik......... |
oh oh, dat wordt nog wat met die kledingkeuze... spijkerbroek... ? of eh.... toch maar... netjes...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:48
|
|
|
|
Is het niet zo dat we denken dat het er zo is? Waarschijnlijk zullen er in de hemel ook wel negatieve stromingen zijn.....of hoe je dat dan ook benoemd...... Als je de bijbel leest is het natuurlijk mooi maar dat zijn woorden......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:49
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Ik was degene die erover begon dat ik me afvroeg of het saai was. En als ik naar de bijdrage van Henk kijk, krijg ik associaties van een communistische heilstaat voor ogen. Tja Marx kon toch ook niet helemaal zijn achtergrond ontkennen niet waar.
Wat ik zo bijzonder vind in deze wereld, is dat we allemaal verschillend zijn. En dat komt door ons karakter. Juist omdat dat karakter niet perfect is, zorgt ervoor dat er verschil is tussen mensen onderling. Niet alleen onze karakters verschillen, ook ons verleden, waardoor we juist vanuit onze ervaringen van elkaar kunnen leren.
Hoe zou het nu in de hemel zijn, als we volmaakt zijn? Zijn er nog verschillen tussen ons of worden we een eenheidsworst? Is het er altijd fijn, zodat ons leven niet meer bestaat uit hoogtepunten en dieptepunten? De variatie in ons bestaan maakt juist ons leven zo interessant.... |
Tuurlijk zijn er verschillen... ik ben er van overtuigd dat dat blijft... zo heeft God ons toch ook geschapen ? Het unieke van de mens is juist door God ingeschapen... ik geloof dat dat zo blijft... (niks mis mee)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANGELIQUE327
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:55
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | oh oh, dat wordt nog wat met die kledingkeuze... spijkerbroek... ? of eh.... toch maar... netjes...  |
Volgens mij mogen we er altijd in van Wadriaan, wat we ook aan hebben! (eh...we moeten wel WAT aanhebben....)
Laatst aangepast door
|
ANGELIQUE327
|
op dinsdag 14 december 2010, 17:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:57
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Saai... Tja als je het vanuit aardse, gebroken ogen bekijkt... ...dan is het wel saai dat alles gemoedelijk eraan toe zal gaan, met onderling respect en geen ruzies en dergelijke...
Maar als je het vanuit andere ogen bekijkt, zie je een geweldige harmonieuze wereld waarin ruimte is voor ieder mens vanuit het volle respect voor de ander, wetend dat je met elkaar geschapen bent door en mag leven voor Dezelfde God!
En zo mogen we hier al proberen met elkaar een stukje van die HEERlijkheid te proeven! | Henk, harmonieus krijg ik echt de kriebels van. Ik krijg het er zelfs benauwd van. Wat voor de een een zaligheid lijkt, is voor de ander benauwend en beknellend....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 17:59
|
|
|
|
|
Leuk actueel lijkt mij een discussiechat over het thema "de zin en onzin van winterbanden"
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Wel jammer dat ik effe niet meer weet hoe dat moet, genieten.... |
Niet zo moeilijk toch....?? verwarming hoog kerst muziekje aan boom in de kamer slepen ballen van boven halen koppie thee erbij boom versieren ondertussen een gezellige chat das toch genieten......
De kunst is alleen om aan DIT mooie moment te denken en niet te denken aan hetgeen je mist...succes
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
|
|
|
Ik dacht even dat het me gelukt was als digibeet een kerstnummer van Bryan Adams te plaatsen........ Nou ja, oefening baart kunst....... 
[url]christmas time van bryan adams[/url]
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 14 december 2010, 18:00
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | | Wel jammer dat ik effe niet meer weet hoe dat moet, genieten.... |
Komt vast wel weer Angel... Ik zat van de zomer ook in een dip... vandaag besefte ik weer hoe goed ik momenteel in mijn vel zit (lang niet geweest zo)... Mijn troost is altijd dat als ik dingen niet met iemand kan delen ik het altijd nog met God kan delen... hoop dat jou dat bemoedigt. Dikke knuf Angel...
Enne... mijn oma schreef ooit in mijn poeziealbum: "Niet wachten op de lente want dan komt ie niet" (haha sommige vonden dat maar een rare zin, maar de kern ervan was dat je beter (in het) nu kunt leven... )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 14 december 2010, 18:01
|
|
| Naar boven |
|
|