| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:40
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De zgn bewijzen zijn allang weerlegd hoor, het is volledige fictie... |
Dat roepen ook velen over de bijbel...is dat dan ook meteen waar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 22:59
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | De zgn bewijzen zijn allang weerlegd hoor, het is volledige fictie... |
ik heb meerdere werken over dat onderwerp gelezen chat, en ik vond dat sommige punten heel reeel waren en zeker een grond van waarheid zouden kunnen hebben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:16
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | Op de valreep toch nog een date voor Arend Of zou hij al in het vliegtuig zitten...  |
Haha, ik zat idd al in het vliegtuig, maar volgens mij zijn er weinig tot geen reageerders echt een keer op Ibiza geweest, en al helemaal niet in de winter! Maar het blijft leuk! En geen kerst "vieren" is ook heel leuk! Maar laten we weer overgaan tot de orde van de dag! Ook belangrijk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:29
|
|
|
|
| ANGELIQUE327 schreef: | Inderdaad een hele ondersteunende tekst Josina! Ik hoop dat velen hier dit gaan lezen! Dank je wel! Angy |
Met alle liefde, Angelique! Het is fijn om dit door te mogen en kunnen geven aan anderen en zo bewust en/of onbewust iemand tot steun te kunnen zijn!
liefs, José
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:30
|
|
|
|
....
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:32
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:39
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | CM zelf organiseerd om de zoveel tijd een speeddate.
CM leden organiseren zelf om de zoveel tijd iets. Zie agenda op het forum. Je kan zelf ook iets neerzetten. En dan kan je zelf de leeftijden er neerzetten. |
lijkt me opzich goed idee maar lukt me niet om te vinden...
mogelijk al lang geen bericht op geplaatst (zelfs met zoeken op 'agenda' niet 123 te zien)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:40
|
|
|
|
ik ben nieuw op cm maar heb deze discussie met belangstelling zitten lezen. persoonlijk zie ik geen kwaad ik sex voor het huwelijk als het maar binnen een vaste relatie en niet om de sex maar als uiting van de liefde die je voor elkaar voelt. maar nu een gekke vraag ik zie veel bijbel teksten en verwijzingen naar de bijbel over het huwelijk???? het huwelijk zoals wij het kennen is niet bijbels maar een aantal regels die vanaf de 13 de eeuw pas in gebruik kwamen in dekatholieke kerk en nog later in de protestantse kerken , het burgelijk huwelijk bestaat pas sinds 1580. Wat is het huwelijk nu volgens de bijbel? mijn mening is dat dat de relatie tussen man en vrouw en dan toch weer niet zoals in de bijbel de liefde komt vanzelf maar de liefde als basis. dat je die relatie in een kerkgemeenschap wil laten zegenen .... natuurlijk doe je dat, tenminste dat zou ik doen maar zonder te trouwen in het gemeente huis kan je je relatie ook laten zegenen.
dit wil niet zeggen dat ik tegen het huwelijk ben, zeker niet
Laatst aangepast door
|
HERMANDV978
|
op woensdag 29 december 2010, 00:11
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:43
|
|
|
|
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op zondag 29 mei 2011, 21:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:46
|
|
|
|
|
ook wel eens gedacht aan Gen.6:1-4 ????
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 23:48
|
|
|
|
Bevrijdende liefde. Francine Rivers..
gebaseerd op een bijbels gegeven; Hosea die moest trouwen met een prostituee.
Prachtig geschreven..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GERT856
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:05
|
|
|
|
[quote=HERMANDV978]ik ben nieuw op cm maar heb deze discussie met belangstelling zitten lezen. persoonlijk zie ik geen kwaad ik sex voor het huwelijk als het maar binnen een vaste relatie en niet om de sex maar als uiting van de liefde die je voor elkaar voelt. maar nu een gekke vraag ik zie veel bijbel teksten en verwijzingen naar de bijbel over het huwelijk???? het huwelijk zoals wij het kennen is niet bijbels maar een aantal regels die vanaf de 13 de eeuw pas in gebruik kwamen in dekatholieke kerk en nog later in de protestantse kerken , het burgelijk huwelijk bestaat pas sinds 1850. Wat is het huwelijk nu volgens de bijbel? mijn mening is dat dat de relatie tussen man en vrouw en dan toch weer niet zoals in de bijbel de liefde komt vanzelf maar de liefde als basis. dat je die relatie in een kerkgemeenschap wil laten zegenen .... natuurlijk doe je dat, tenminste dat zou ik doen maar zonder te trouwen in het gemeente huis kan je je relatie ook laten zegenen.
dit wil niet zeggen dat ik tegen het huwelijk ben, zeker niet[/quote
Huwelijk volgens de bijbel is waar man en vrouw samen zijn en de liefde bedrijven (seks) zijn voor God getrouwt. En net zoals je zelf aangeeft, alleen 1850 is mij niet bekent hangt het huwlijk zoals wij dat kennen af van kerk en staat. Maar daar zijn de meningen in verdeelt, en ik hou me bij het bovenste.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:06
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | dit gaat beter dan dat ze altijd maar moeten luisteren en ja knikken tegen de ouders! |
Van zulke dagen kan ik alleen maar dromen Marylien (mondje van hun moeder denk ik )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:12
|
|
|
|
| BART817 schreef: | lijkt me opzich goed idee maar lukt me niet om te vinden...
mogelijk al lang geen bericht op geplaatst (zelfs met zoeken op 'agenda' niet 123 te zien) |
Oftewel...plaats zelf een activiteit..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:12
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Bevrijdende liefde. Francine Rivers..
Prachtig geschreven.. |
Heel heftig verhaal ....
Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:17
|
|
|
|
Ik heb eens gekeken hoeveel leden t/m 35 jaar er eigenlijk zijn,1124..........dat is de helft van alle CM leden! Jammer voor je Bart,dat je niet meer reacties krijgt..........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMANDV978
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:19
|
|
|
|
ik ben het met je eens gert en 1850 moet zijn 1580 maar dat terzijde het gaat om het fijt dat je voor God Getrouwt moet zijn, maar als je het strikt bijbels gaat bekijken wat gebeurt, staan de burgelijke en kerkelijke regels hier buiten maar gaat het om wat je met je partner en God hebt afgsproken en hoe je dat invult dat is een weer een ander verhaal. en zeker een discussie punt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:06
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Heel heftig verhaal ....
Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit. |
Daar is ook een dvd van, ook heel mooi!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:41
|
|
|
|
| ALOUS961 schreef: | Hallo MArijano
Zou ik van jou het isbn nummer mogen hebben van dit boek Jiska, Mijn dochter heet nl. zo. Ik had er al eens over gehoord. Maar wist niet meer hoe het heette.
alvast dank Alous |
Via de volgende link was het boek te bestellen. Misschien komt het nog eens in herdruk. 'k Heb hem geleend van een (chr.) bibliotheek.
http://www.postorderboekhandel.nl/object/9789033818417/Jiska
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:44
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Bevrijdende liefde. Francine Rivers..
Prachtig geschreven.. |
'k Heb dit boek lang geleden gelezen, maar ben 't nooit vergeten. Indrukwekkend verhaal!
Vandaag ga ik verder lezen in 'Een zeepaardje in de Theems' van Susan Meissner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:45
|
|
|
|
|
Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:51
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dat is niet zo Mariska, het zegt zoveel dat het door een enkeling niet begrepen wordt....
dat had niet zo moeten zijn...
Zelf vind ik het heel bijzonder dat een vrijgezel de woorden van een gemis kan verwoorden op deze wijze....... |
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed, Mar.
Hendrika mist haar moeder, dat gemis kan net zo intens voelen dan het verlies van een partner.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:53
|
|
|
|
Na weken vol zorg en spanning om het leven van mijn neefje (7), plaats ik nu – met dankbaarheid en blijdschap in mijn hart - het volgende lied.
Sela - Lof, aanbidding http://www.youtube.com/watch?v=1XvN1yNupyU
Dit lied koos hij zelf uit (voor op hun weblog), op de dag dat we hoorden dat hij naar huis mocht. Mooi hè. Zijn thuiskomst zien wij echt als een wonder en gebedsverhoring. Wij blijven bidden om verder herstel.
De volgende 3 liederen staan ook op hun weblog, geplaatst op een moment dat het heel ‘donker’ was. Ze ‘raken’ mij steeds weer, als ik ze (nu) hoor. Soms kan het lijken of God je niet hoort. Toch mag het een troost en bemoediging zijn om te weten dat Hij altijd zorgt, in tijden van vreugde, angst en verdriet. Dat geloof en vertrouwen wens ik iedereen toe!
Reni & Elisa - Als het leven soms pijn doet http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
Marcel en Lydia Zimmer - De Heer is mijn Herder http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE
Sons of Korah - Psalm 121 http://www.youtube.com/watch?v=h5W-XKHwS-A
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 10:54
|
|
|
|
| GIBBY159 schreef: | Loretta....mijn mooiste moment is dat ik het voor mekaar heb gekregen bij CM dat die man met z'n vieze vunzige bericht naar jou toe...is verwijderd van Christianmatch. Ik zal je altijd helpen. Misschien kunnen we samen op reis? Mail maar even, wil je? Je weet maar nooit.....  |
Mooi zo Gibby! Nu ben ik van die zelfde smeerlap verlost, na mijn klacht werdt hij niet verwijderd Dus bedankt ook namens mij  Dus dit is ook voor mij een zeer mooi moment van de dag.
Laatst aangepast door
|
ERIKA129
|
op woensdag 29 december 2010, 10:55
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen??? |
oooohhhhoooooo
Zou je dat wel doen...... Kan nooit goed gaan.......ondeugd wordt altijd gestraft......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ja, ik ben ontdeugend, maar deze week ga ik voor het eerst eens een staatslot kopen. Wat zou ik gaan doen als ik een grote prijs win? En wat zouden jullie doen met een prijs van 1 miljoen??? |
wat is daar ondeugend aan??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:10
|
|
|
|
Ik kreeg voor sinterklaas een/vijfde staatslot. En ik won nog wat ook! Precies 1 euro. Tja, wie het kleine niet eert..... Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE015
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:10
|
|
|
|
Ik kreeg voor sinterklaas een/vijfde staatslot. En ik won nog wat ook! Precies 1 euro. Tja, wie het kleine niet eert..... Grace
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 11:11
|
|
|
|
Rothumeur
Vannacht spuugde mijn dochter haar bed......kamer.......en al lopend de hal en de badkamer onder(wel eens een beugel uit een toilet gevist? )Vanmorgen vergeten container bij de weg te zetten,zit ik nog 2 weken met die rotzooi........op mijn afspraak konden ze "even niks" voor me betekenen......dochterlief zit met een gezwollen rood hoofd op de bank maar de huisarts is op vakantie en de vervanger........heeft vrij
Maar.....de auto startte in 1x,de wegen waren schoon,binnen is het warm........wat zeur ik eigenlijk
|
|
| Naar boven |
|
|