| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:36
|
|
|
|
Dinsdag 4 januari, Gen. 3: 12-19; Schuld.
Het is niet mijn schuld – die ander heeft het gedaan! Ik niet. Maar hij! Of hij! Het is niet mijn schuld. Het is háár schuld, het is zijn schuld! Het is een oud-liedje en het is altijd hetzelfde liedje. Bij Adam en Eva begint het al. Adam geeft zijn vrouw de schuld. En Eva geeft de slang de schuld. De ander – die heeft het gedaan. Maar God weet wel beter. Ze hebben allemaal schuld. En daarom worden ze ook allemaal gestraft. Adam. En Eva. Maar de slang ook. De slang, de duivel, zelfs het meest! Hij zal deze wereld vergif inspuiten. Hij zal de mensen in de hiel bijten om hen te vergiftigen, zoals een slang dat doet. Maar de Zoon des Mensen, Jezus de Messias, die zal Zijn voet op hem zetten, zoals iemand in het bos een gevaarlijke slang dood trapt. Jezus zal de kop van de satan vermorzelen en een eind maken aan zijn macht! Nee, je kunt de schuld niet van je afschuiven. We zijn zelf verantwoordelijk voor wat we denken en doen. Maar God dank is er Eén die de schuld meedraagt. Hij neemt de schuld zelfs over. Op Hem mogen we onze schuld afschuiven. Hij draagt onschuldig onze schuld: Jezus, het Lam van God, dat de zonden der wereld wegdraagt!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:41
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Dinsdag 4 januari:
MAAK ZELF GEEN PLANNEN!
Toon ons UW weg, o HEER en laat ons wandelen op UW paden. Leid ons in UW waarheid en leer ons.
Alles is wel, er gaan wonderbare dingen gebeuren, stel GOD geen enkele grens, HIJ zorgt en voorziet. Roei het ik uit, dat alle kanalen blokkeert, maak geen plannen van te voren, stap voor stap zal de weg zichtbaar worden. Neem de last van morgen niet op je schouders, maar laat die liggen. CHRISTUS is de Grote Lastdrager, je kunt ZIJN last niet dragen en HIJ verwacht allèèn maar, dat je een klein dagelijks deel draagt. |
Betekent dit, Eva, dat we helemaal nooit plannen zouden mogen maken? Ook niet als het om positieve dingen gaat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:57
|
|
|
|
Mijn gevoel zegt... Het contact met je ouders verbreek je niet zomaar, Daar is veel aan vooraf gegaan. Ik kan alleen zeggen doe wat jullie hart jullie ingeeft en zolang jullie er beiden achterstaan en je er "goed"bij voelt, Dan jullie hart volgen. Hoop dat je me een beetje snapt vind het moelijk onder worden te brengen In iedergeval sterkte met alles en je moet niet iets doen omdat het van een ander moet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Proteq |
Proteq zijn ratten. je kunt maar 1x per jaar opzeggen, de vervaldatum, en dan ook nog eens minstens 2 mnd. vooraf. ik had Liska daar ook verzekerd, maar gelukkig nu niet meer. scheelt toch 16 euri per mnd.
't is toch prehistorisch, die voorwaarde?...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:00
|
|
|
|
|
eert uw vader en uw moeder, oké. maar dan moeten ze wel eerbaar/eerwaardig zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:05
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | Mijn gevoel zegt... Het contact met je ouders verbreek je niet zomaar, Daar is veel aan vooraf gegaan. Ik kan alleen zeggen doe wat jullie hart jullie ingeeft en zolang jullie er beiden achterstaan en je er "goed"bij voelt, Dan jullie hart volgen. Hoop dat je me een beetje snapt vind het moelijk onder worden te brengen In iedergeval sterkte met alles en je moet niet iets doen omdat het van een ander moet. |
Dus ook niet van God? Stel je hart open, ook voor de ouders, laat Gods liefde spreken door alles heen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:06
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | eert uw vader en uw moeder, oké. maar dan moeten ze wel eerbaar/eerwaardig zijn... |
Dat houd ik mijn kinderen ook voor God zegt dat je je ouders eren moet, maar ook dat ouders eerbiedwaardig moeten zijn. Zijn ze dat niet, kun je ze altijd nog met respect behandelen, maar daarvoor is het niet noodzakelijk om contact te houden. Ik denk dat je wel altijd ruimte moet houden voor hernieuwing van het contact, maar geen contact kan soms getuigen van meer eerbied voor je ouders als koste wat het kost het contact te behouden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ROBBEDOES873
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:06
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | Dus ook niet van God? Stel je hart open, ook voor de ouders, laat Gods liefde spreken door alles heen... |
IK heb het niet over God ik heb het over andere mensen, Maar jij wenst schijnbaar AL mijn reacties negatief te willen lezen, En als je niet weet waarom het contact verbroken is kan je er ook niet overoordelen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:16
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Proteq zijn ratten. je kunt maar 1x per jaar opzeggen, de vervaldatum, en dan ook nog eens minstens 2 mnd. vooraf. ik had Liska daar ook verzekerd, maar gelukkig nu niet meer. scheelt toch 16 euri per mnd.
't is toch prehistorisch, die voorwaarde?... |
Ik sloot hem af voor 5 jaar..... Zit er dus nog 2 jaar aanvast.... Uitgerekend kost me dat ca 2000 euro... Tussentijd stopzetten kan:... wanbetaler worden of een oplichter... dan word de polis gestopt
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:19
|
|
|
|
| LEANNE226 schreef: | Ik ben nu vast errug fout(was ik toch al )maar ik weet dat je het echt niet op kunt brengen,er zijn mazen die het mogelijk maken de verzekering op te zeggen...........o.a.door ze(op papier) over te dragen aan een "nieuwe eigenaar"........  |
dat zat ik ook te denken.... hulp nodig marrissie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
|
|
|
|
| ROBBEDOES873 schreef: | IK heb het niet over God ik heb het over andere mensen, Maar jij wenst schijnbaar AL mijn reacties negatief te willen lezen, En als je niet weet waarom het contact verbroken is kan je er ook niet overoordelen. |
ik oordeel helemaal nergens over, geef alleen aan hoe ik ermee om ga.... De rest is voor ieder voor zich, ook voor jou...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 4 januari 2011, 21:20
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | dat zat ik ook te denken.... hulp nodig marrissie?  |
Hulptroepen zijn bezig...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:21
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken. zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger. ook het bovenstaande kwam ter sprake. het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger. nu ben ik benieuwd naar jullie mening. moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn? en omdat het 1 van de 10 geboden is? wat vinden jullie?
groet saskia |
Ik denk dat het eren van vader en moeder ook kan inhouden juist enige afstand te houden. Soms kan de relatie dusdanig vergroeien dat het vasthouden aan de relatie enkel frustratie en dergelijke oplevert van beide kanten. Juist door dan voor afstand te kiezen, toon je in mijn ogen respect voor je ouders als medemens met eigen keuzes en ideeën.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:22
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | Proteq zijn ratten. je kunt maar 1x per jaar opzeggen, de vervaldatum, en dan ook nog eens minstens 2 mnd. vooraf. ik had Liska daar ook verzekerd, maar gelukkig nu niet meer. scheelt toch 16 euri per mnd.
't is toch prehistorisch, die voorwaarde?... |
Moet je nou mee komen...ik heb net mn autoverzekering daar afgesloten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GIBBY159
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:24
|
|
|
|
Vertrokken
Laatst aangepast door
|
GIBBY159
|
op dinsdag 1 februari 2011, 16:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:30
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Niks mis met je opvoeding Carien, een "christelijke mop" hoeft ook niet te betekenen dat God's naam wordt misbruikt:
Oke, komt er één waarvan ik denk dat ie door de beugel kan:
Het is 7 meter lang en ruikt naar pepermunt? |
Een kerkelijke ring van zelfvertrouwen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:35
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Als je met Internet Explorer werkt gebeurt dat Ik zelf heb Google Chrome geinstaleerd en sindsdien geen last. |
Ook Chrome kent zijn beperkingen met CM, zo heb ik de laatste tijd ondervonden...Zal wel een verbindingsprobleempje of zo zijn...Of de server is bij tijd en wijle gewoon te druk bezet...Wat weer kan komen doordat er nu geen beheerder meer is
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:35
|
|
|
|
| JOSINA022 schreef: | Betekent dit, Eva, dat we helemaal nooit plannen zouden mogen maken? Ook niet als het om positieve dingen gaat? |
Josina, toen ik het stukje plaatste dacht ik wat is wijsheid Weet je, we maken allemaal plannen, heel normaal, maar ik denk wel, dat we erbij moeten zeggen...Uw wil geschiedde. Maar ik heb ook best m.n twijfels bij dit stukje hoor
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOZUA332
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:40
|
|
|
|
Hoi jij en allen,
Ook ik ben op zoek naar de juiste kerk, maar wat is nu juist een 'juiste kerk'. Zoals jij al aangeeft... daar waar je, je thuisvoelt. Toch zal je jouw wensen ook daar gaan bijstellen als je eenmaal denkt de 'juiste kerk' te hebben gevonden.
De juiste kerk is "buiten de kerk?" Ik denk dat je buiten de kerk zeker mag proeven en opsnuiven, het is allemaal Gods werk. Regels zullen er altijd zijn en, met alle respect, ook God heeft Zijn regels. In ruil mag jij Zijn koningkrijk aanschouwen en daar rust te vinden. Waar regels zijn zullen mensen op den duur eigenwijs worden en defensief worden. Je hoeft het niet eens te zijn met alle tradities binnen een kerk, er zijn zoveel splitsingen. Vind er een weg in, een weg waar je samen met God bent. Net als hier op CM... ook hier kom je zoveel verschillende splitsingen tegen en tradities. Mij maakt het niets uit of de 1 baptist is of pkn of pinkstergemeente, katholiek en hoe ze omgaan met hun tradities waar ze zich lekker bijvoelen... als ze maar samen 1 ding gemeen hebben te weten: God,Jezus en De Heilige Geest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:49
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | Dank je wel Eva!! Ik was deze site vergeten, hij is heel mooi. |
Nou, dat komt dan weer mooi uit Imke Geniet ervan
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:58
|
|
|
|
| PIETER649 schreef: | die van de tunnel en treintjes vonden de puzzelaars schijnbaar interessanter... maar ik ben wel benieuwd Bart |
(toch is t antwoord mss wel te simpel...)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:02
|
|
|
|
[quote=GIBBY159]Mar...sorry, ik ben he-le-máál niet uitdagend bezig. Moet ik mij NU wéér laten...afsnauwen...afbekken...dégeneren...? DAT IS MIJN BOODSCHAP NIET !!!!!! MAR !!!!! [b En de redactie bepaald of ik geband word of niet! Dubbelzinnige en rotopmerkingen jegens mijn persoon zijn niet nodig om die op het Forum te plaatsen! En naruurlijk zal ook NU wel een of andere getinte reactie geplaatst worden. Waar in Gods Naam leidt deze thread naar toe? Ben ik een Martelaar aan het worden?[/quote]
Ik snap het echt niet meer Gibby, wat probeer je nu werkelijk te zeggen ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:12
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, onder voorbehoud mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 Crossroad317 |
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 5 januari 2011, 00:05
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:29
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | | Een kerkelijke ring van zelfvertrouwen? |
Nee Thomas, het is simpeler, een bus vol gereformeerden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:34
|
|
|
|
| MARIANNE129 schreef: | Nee Thomas, het is simpeler, een bus vol gereformeerden.  |
schitterend!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:52
|
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=WkS169P_Eeo
Helaas kortgeleden overleden - met beroemde saxofoon. Wel grappig, het verhaal gaat dat het riedeltje met gitaar zou worden opgenomen in de studio maar de gitarist kwam niet opdagen. Toen is het maar met een saxofoon gedaan en het was de doorbraak van de sax in de popmuziek. Maar een mooi nummer.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 23:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:54
|
|
|
|
Alle vakanties en vrije dagen voor dit jaar gepland . Op 2 na alles al definitief goedgekeurd ook door werkgever
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:55
|
|
|
|
Om negen uur deze morgen het verlossende telefoontje van de dokter , dat ik me geen zorgen meer hoefde te maken , dat de uitslag van het onderzoek positief is ... pffff spannende dagen achter de rug ... en nu oprecht dankbaar voor degene die voor mij hadden gebeden en natuurlijk voor Hem die dit wou aanhoren .... Ik voel me dus weer super .....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:00
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | HANNAH810 schreef: HANNAH810 schreef: we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, onder voorbehoud mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 Crossroad347 Susannah475
|
Ik ken trouwens geen Crossroad347 (flauw hè...)
|
|
| Naar boven |
|
|