| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:10
|
|
|
|
hoe noem je een Berber als hij in zn eentje is?
(antwoord: ___"ber"___)
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op woensdag 5 januari 2011, 22:10
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:13
|
|
|
|
Ook even mijn reactie.
Opgegroeid als oudste in een gezin met 12 kinderen, oudgereformeerd, en ben nu in het stadium dat m'n ouders mij respecteren om wie ik ben, en niet om wat ik doe! En dat is wederzijds! Ik moet er niet aan denken om te leven zoals m'n ouders en broers en zussen! Oké, ik ben een beetje het zwarte schaap maar iedereen respecteerd mij wel, zoals ik anderen respecteer! Dat betekend niet dat ik het met hun eens ben of zij met mij, maar we respecteren elkaar wel, en hebben een hele goede familieband! Ik denk gewoon, als er iets mis is in de familesfeer, wat is dan belangrijker, de religie of de liefde? Ik heb al gekozen en m'n familie ook! Wat een goed gevoel hou je er aan over als je oprecht kunt vergeven, ofdat je nou religieus bent of niet! Maar jah, mijn mening is altijd voor verbetering vatbaar!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:20
|
|
|
|
welke van deze vier getallen hoort niet in deze reeks:
3, 13, 23, 5
A: 3 B: 13 C: 23 . . . . (de 5 is wel oke)
niet veel reactie, maar ik weet meer voorbeelden. mss binnekort
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op dinsdag 11 januari 2011, 15:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAR907
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:20
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Wat betreft onderscheiding, dat gebeurt altijd...en wil je in het occulte tongentaal kunnen prevelen, moet je wel diep in het occulte zitten. De kans dat je dan in een dienst kunt blijven zitten terwijl God aanbeden wordt is wel heel klein. |
Dacht het niet Chat...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:22
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Als eerste tip zou je eens kunnen doen dat je BZV wel leuk vind.......in ieder geval even de details aanhoort....... Dat vinden de meeste vrouwen leuk en lief Arend........ Behalve Elske dan  |
Haha! Ik doe niet aan dingen die ik niet leuk vind! Ook al vinden de meeste vrouwen dat leuk! Ik bespaar me bij voorbaat de moeite! Haha! Misschien denk ik wel te realistisch na maar dat bevalt me prima! En Elske, die ken ik niet!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:26
|
|
|
|
| MAR907 schreef: | | Dacht het niet Chat... | mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:34
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Haha! Ik doe niet aan dingen die ik niet leuk vind! Ook al vinden de meeste vrouwen dat leuk! Ik bespaar me bij voorbaat de moeite! Haha! Misschien denk ik wel te realistisch na maar dat bevalt me prima! En Elske, die ken ik niet! |
Elske schreef boven mij dat ze BZV niet leuk vind...... Jij doet niet aan dingen die je niet leuk vind.......Arend, in een relatie is het geven en nemen........... Lijkt me niet zo leuk een partner te hebben die alleen de dingen doet die hij leuk vind........Maar ja, dat is weer heel persoonlijk natuurlijk.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:38
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | mensen die diep in het occulte zitten durven niet in de aanwezigheid van God te komen. En als dat gebeurt, gebeuren er gekke dingen met ze. |
aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen)
mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIANNE129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:44
|
|
|
|
| BART817 schreef: | welke van deze vier getallen hoort niet in deze reeks:
3, 13, 23, 5
A: 3 B: 13 C: 23 . . . . (de 5 is wel oke)
tip 1: in zekere zin houden alle vier de getallen verband met elkaar; tip 2: reken niet in een cijferreeks;
Tja dan moet je het antwoord er natuurlijk niet in kleur onder zetten, dat zie je als je wilt reageren. Maar vooruit, heb je toch een reactie he.
antwoord: [A], letters van t alfabet: muv van 3: 5=E 13=M, 23=W zijn ze allemaal te schrijven als een streepje met elk drie parallelle streepjes net als de 3, maar 3 is geen letter... |
Laatst aangepast door
|
MARIANNE129
|
op woensdag 5 januari 2011, 22:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BART817
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 22:49
|
|
|
|
binnekort kom ik hopelijk wel met een meer interessante vraag.
Laatst aangepast door
|
BART817
|
op dinsdag 11 januari 2011, 15:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:05
|
|
|
|
Inka
Ik leef met je mee. En ook heel veel sterkte in deze.s GODs zegen . Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:09
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Elske schreef boven mij dat ze BZV niet leuk vind...... Jij doet niet aan dingen die je niet leuk vind.......Arend, in een relatie is het geven en nemen........... Lijkt me niet zo leuk een partner te hebben die alleen de dingen doet die hij leuk vind........Maar ja, dat is weer heel persoonlijk natuurlijk.....  |
Hallo Willemijn
Maar is het niet zo dat het alleen maar geven is in een relatie en dat als de ander net zoveel van je houd dat je dan ook weer net zoveel terug krijgt??????? Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:12
|
|
|
|
| JOZUA332 schreef: | Hoi jij en allen,
Ook ik ben op zoek naar de juiste kerk, maar wat is nu juist een 'juiste kerk'. Zoals jij al aangeeft... daar waar je, je thuisvoelt. Toch zal je jouw wensen ook daar gaan bijstellen als je eenmaal denkt de 'juiste kerk' te hebben gevonden.
De juiste kerk is "buiten de kerk?" Ik denk dat je buiten de kerk zeker mag proeven en opsnuiven, het is allemaal Gods werk. Regels zullen er altijd zijn en, met alle respect, ook God heeft Zijn regels. In ruil mag jij Zijn koningkrijk aanschouwen en daar rust te vinden. Waar regels zijn zullen mensen op den duur eigenwijs worden en defensief worden. Je hoeft het niet eens te zijn met alle tradities binnen een kerk, er zijn zoveel splitsingen. Vind er een weg in, een weg waar je samen met God bent. Net als hier op CM... ook hier kom je zoveel verschillende splitsingen tegen en tradities. Mij maakt het niets uit of de 1 baptist is of pkn of pinkstergemeente, katholiek en hoe ze omgaan met hun tradities waar ze zich lekker bijvoelen... als ze maar samen 1 ding gemeen hebben te weten: God,Jezus en De Heilige Geest. |
Hallo Jozua
En zo voel ik het ook. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EVA685
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:15
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | letterlijk: ja idd, maar vals in 'tongen' spreken is uit de(n) boze... |
Al met al best eng, hoe merk je dat onderscheid dan bij jezelf?
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op woensdag 5 januari 2011, 23:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:31
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, onder voorbehoud susannah475, 45 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar mr incognito159 65 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend
willen jullie een prikbordje op je profiel plaatsen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 6 januari 2011, 00:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:35
|
|
|
|
|
Picknicken in het muizenbos?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOZUA332
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:37
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van een ander picknick-topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er wordt geen muzikale invulling aan het geheel toegevoegd. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, onder voorbehoud susannah475, 45 jaar
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar mr incognito159 65 jaar jozua159 49 jaar
willen jullie een prikbordje op je profiel plaatsen? |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOZUA332
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:38
|
|
|
|
Laatst aangepast door
|
JOZUA332
|
op woensdag 5 januari 2011, 23:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:40
|
|
|
|
| BART817 schreef: | | aantekening: tongentaal is iets dat je kunt oefenen als je t nog niet kan. in wezen spreek je geen tongen, maar gekke dingen, en niet in aanwezigheid van God kunnen zijn... geen probleem (wilde t toch even aanhalen, mss vooral voor de anderen die dit alles lezen) | tja die mensen weten dus niet hoe de bijbel er over spreekt.
| BART817 schreef: | | mantra's (hindoeisme) en 'sisselspraak' (Harry Potter) zijn idd voorbeelden van valse 'tongen'talen als zodanig (gesproken niet menselijk verstaanbare taal) | klopt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 6 januari 2011, 10:50
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 5 januari 2011, 23:57
|
|
|
|
| EVA685 schreef: | Josina, toen ik het stukje plaatste dacht ik wat is wijsheid Weet je, we maken allemaal plannen, heel normaal, maar ik denk wel, dat we erbij moeten zeggen...Uw wil geschiedde. Maar ik heb ook best m.n twijfels bij dit stukje hoor  |
Idd Eva, als Uw wil geschiede er maar bij gezegd wordt...Deo Volente...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:10
|
|
|
|
| HAAS141 schreef: | aernoudt en ik hebben het contact met zijn ouders verbroken. zondag wordt onze zoon daan opgedragen en vandaag hadden we daar een gesprek over gehad met onze voorganger. ook het bovenstaande kwam ter sprake. het was duidelijk dat wij er anders over denken dan onze voorganger. nu ben ik benieuwd naar jullie mening. moet je ten alle tijden contact houden met je ouders omdat het je ouders zijn? en omdat het 1 van de 10 geboden is? wat vinden jullie?
groet saskia | Het allerbelangrijkste is dat je naar je hart luistert. Verlangen jullie naar hen of is dat helemaal weg? Je hart geeft het juiste richtsnoer en luister vooral daar naar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 00:25
|
|
|
|
Klopt Josina,
Deo volente is heel mooi woord dus Latijn. Zo de Heere wil en wij leven Het is Zijn voorzienigheid zie zondag 10 van onze Heidelbergse Catechismus. Want de Heere regeert in voorspoed maar ook in tegenspoed. Wij hebben de jaarwisseling weer mogen beleven. Wat achter ons ligt is geschiedenis, wat voor ons ligt is verborgen. Wat het jaar ons brengen zal, voor- of tegenspoed, of dat het ons sterfjaar worden zal, wij weten het niet. Zeker is, dat wie achter Hem mag komen die verloochene zichzelven, welgelukzalig is. Zoekt de Heere terwijl Hij te vinden is, roept Hem aan terwijl Hij te vinden is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 08:52
|
|
|
|
wat moeilijk, haas; ik kan er moeilijk een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, en ook iedereen een eigen beleving heeft bij wat er in zijn of haar leven gebeurt. ik denk dat ik zelf als basis-gegeven zou uitgaan van het feit dat een kerkgebouw voor ieder mens toegankelijk is; iedereen is immers welkom in Gods huis? echter, als de familie-situatie zodanig gespannen is, kun je ze misschien wel vragen (zeggen) thuis koffie te drinken, in plaats dat ze meegaan naar jullie voor een bakkie koffie. misschien is er nog een mogelijkheid om in de kerk koffie te drinken?
moeilijk hoor; je verbreekt contacten ook niet zomaar he?
@chatuliem; ik weet niet of ik het eens ben met je in dit geval; de bijbel leert ons toch juist; - "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet" - "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?" - "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden."
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 6 januari 2011, 08:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:24
|
|
|
|
met mijn moeder kan ik wel aardig goed opschieten (al moet ik er wel voor oppassen dat ze niet elk vrij moment in mijn agenda inpikt).
anders is het met mijn broer. ik word altijd een beetje kriegelig als ik hem hoor praten over dingen waar ik mee te maken heb (zoals b.v.: hij vindt dat er 's winters een bulldozer voor een bus uit moet rijden om de busroutes sneeuwvrij te houden...wat een BAARLIJKE nonsens, he)
ik denk dat wanneer mijn moeder 'haar hoofd neerlegt' het voor mij beter is om (in elk geval met mijn broer) geen kontakt meer te hebben. scheelt me een hoop ergernis, denk ik.
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op donderdag 6 januari 2011, 09:57
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:30
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | wat moeilijk, haas; ik kan er moeilijk een mening over geven omdat ik de situatie niet ken, en ook iedereen een eigen beleving heeft bij wat er in zijn of haar leven gebeurt. ik denk dat ik zelf als basis-gegeven zou uitgaan van het feit dat een kerkgebouw voor ieder mens toegankelijk is; iedereen is immers welkom in Gods huis? echter, als de familie-situatie zodanig gespannen is, kun je ze misschien wel vragen (zeggen) thuis koffie te drinken, in plaats dat ze meegaan naar jullie voor een bakkie koffie. misschien is er nog een mogelijkheid om in de kerk koffie te drinken?
moeilijk hoor; je verbreekt contacten ook niet zomaar he?
@chatuliem; ik weet niet of ik het eens ben met je in dit geval; de bijbel leert ons toch juist; - "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet" - "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?" - "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden." | In dit geval gaat het samen, God legt het antwoord in je hart. Je moet gewoon doen waar je zelf achter kunt staan, niet wat anderen ervan vinden...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:33
|
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 6 januari 2011, 09:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:35
|
|
|
|
| RONNY104 schreef: | | ja je hebt gelijk,sorry.Ik ga deze forum ,niet deze topic dan,bezoeken anders ga ik me alleen maar meer ergeren aan hem. |
Heel wijs, Ronny.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:45
|
|
|
|
we willen dus op zaterdag 16 april voor de vijfde keer gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur. bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok" rijd je langs de schaapskooi het zandpad op richting heide; hetzelfde plekje naast het zandpad.
willen degenen die meegaan een prikbord-berichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327 49 jaar, susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar mariska muizenbos
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar griffin748, bijna 40 jaar, met Oude Schicht van bijna 25 pimpernel883, 44 jaar benny340 44 jaar mr incognito159 65 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar, evt met vriend
willen jullie een prikbordje op je profiel plaatsen?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 6 januari 2011, 11:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANIR781
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 09:51
|
|
|
|
Het is heel moeilijk om hier een meninjg over te hebben. bij iedereen waar contact met ouders en kinderen wordt verbroken is de reden anders en eigenlijk uniek. Dit vraagt dan ook altijd weer een unieke behandeling. Toch ik denk dat het niet goed is dat contacten met ouders en kinderen worden verbroken. Eigenlijk heb ik dan gevallen in gedachten dat je elkaar niet goed lig, gezeur over levens gewoonte, vergeten afspraken over het algemeen dus elkaar niet begrijpen. Het wil dan niet zeggen dat je elke dag op de koffie moet. Maar er zijn altijd wel speciale dagen waar het goed is om even een teken van leven te geven. Ook als je mensen niet zo mag kan het geen kwaad om elkaar gewoon te groeten. Als contacten vergroken zijn door mishandeling geestelijk, lichaamelijk of sexueel, denk ik niet dat het goed is om contacten vast te houden. Ik denk daar ook zo over als de ouders door hun tieners worden mishandeld. Want vergeet niet dat ook dat regelmatig gebeurd. We horen respectvol met elkaar om te gaan , kinderen tegen ouders en ouders tegen kinderen . Liefde, genegenheid en respect is niet vanzelfsprekend dat is iets waar je aan moet werken.
Ik geloof dat dat is wat God van ons verlangt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 10:06
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | de bijbel leert ons toch juist; - "steun op de Heere met uw ganse hart, en steun op uw eigen inzicht niet" - "arglistig is het hart, meer dan enig ding; wie zal het kennen?" - "indien iemand wijsheid nodig heeft, dat hij die van Mij begere, die mild geeft, en nooit verwijt, en zij ZAL hem gegeven worden." |
kan dit voor de heidenen onder ons ook in Jip-en-Janneketaal herschreven worden?
dank u beleefd
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|