ChristianMatch

Forum

Hoe open moet je partner naar je zijn ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:19

MAR907 schreef:
Ik zet dat wel naast elkaar omdat Hij ook en voorbeeld voor mij is en dat ik gezegd heb, om Hem in zijn voetsporen te volgen omdat ik een van Hem wil zijn....
Verwacht je dan dat iemand dan twee gezichten op na zou moeten houden vanwege het verschil in een "buitenwereld" en "binnenwereld"???
Ik ben zoals ik ben voor iedereen, om daar ook nog het nodige energie in te steken zou ik helemaal niet willen...
Het werkt uiteindelijk, toch als een boemerang... Knipoog smiley

2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is...
Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn.
Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...

En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee.
Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.

Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:23

SUSANNAH475 schreef:
maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...

Denk voor iedereen eigenlijk wel. Al zal het niet voor iedereen even moeilijk zijn. Toch kent ieder zijn moeilijke momenten wel hierin volgens mij...
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:26

Ik denk dat als je na gelang van tijd, en elkaar wat beter kent je meteen open kaart kan spelen, en beter geen dingen verborgen kan houden.
Wacht je er langer mee, maak je het ook jezelf moeilijker, dat geeft een onplezierig en ongemakkelijk gevoel. En vaak breken die dingen je dan op . Zo gauw jij opener wordt naar die ander, wordt die ook makkelijker naar jou toe, of niet, maar je kunt het wat dat aangaat, beter eerder weten dan dat je een ellenlange relatie aangaat, wat uiteindelijk op niets uitdraait. (als je bv wat te verbergen hebt) Net als je profiel daar zet je ook geen dingen in waar evt een ander voor zou doorlopen, als je die op straat zou tegenkomen.
Maar op den duur, na gelang je met elkaar optrekt, het beter wel kan zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:27

SUSANNAH475 schreef:
2 gezichten ? nee denk niet dat dat de bedoeling is...
Maar ik denk dat het niet realistisch is om te denken dat iedereen even makkelijk dat muurtje afbouwt, daar kan soms heel veel tijd voor nodig zijn.
Net zoals depressiviteit niet zomaar weg is, dat kan een lang proces zijn...

En ik geloof zeker dat God als geen ander dat geduld heeft en niet van ons verwacht dat het in 1 keer allemaal lukt... het leven is een leerproces, en juist door de gebrokenheid in deze wereld valt dat allemaal niet mee.
Dat kan bij ieder weer anders zijn, de ene persoonlijkheid is de ander niet en de ene kan niet voor de ander bepalen wanneer bijv. een muurtje afgebroken kan worden.

Begrijp me goed, ik moedig het wel aan in een relatie om je kwetsbaarheid te laten zien, maar dat kan voor sommigen een hele kunst zijn...

Ik weet heet Sussan, alles heefft zijn tijd nodig...
Muurtjes weg halen werkt heel bevrijdend, dan maakt het niet meer uit tegen wie, iemand is dan een vrije persoonlijkheid samen met de Heer....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:30

HENK710 schreef:
Ben het met je eens waar het gaat om het niet met twee gezichten te gaan leven, Mar. Maar als je dan God (Jezus) als voorbeeld neemt, vraag ik me wel even af waarom je in een ander topic over boos zijn op God wel verschil maakt tussen hoe God is en hoe wij zijn...

Heeft alles te maken met open en eerlijk zijn naar God ook in de gevoelens en emotie's want die maken het echt gemeent..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:32

Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:36

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp deze discussie niet zo goed. Als je samen bent, deel je toch alles met elkaar? Tenminste, zo had ik het wel ervaren. Openheid is vanzelf aanwezig, omdat je toch werkelijk in elke vezel met elkaar verbonden bent?

Delen met elkaar wil nog niet zeggen dat iemand "open" is....

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 22:40

SUSANNAH475 schreef:
Steken onder water geven
Dat duurt misschien maar even.
Voor een ander echter kan het nog lang duren
En moet de ander het bezuren.
Soms weet je niet wat het met een ander doet
Jij kan het wel als goed inschatten, maar voelt die ander het ook als goed ?

De splinter en de balk is het terugkerende verhaal
Maar geldt dat niet voor ons allemaal ?
Dat is ons juist door Jezus gegeven
-Zodat we pas echt kunnen leven-
Om vooral eerst naar jezelf te kijken
Voordat je over een ander loopt te zeiken.
(excuses, ’t moest rijmen hè… ;))

Je mag een eigen mening hebben, dat is juist te stimuleren
Maar een ander kwetsen, daar valt nog zoveel te leren.
Kritiek geven mag, zolang je het goede met iemand voor ogen hebt
Dat het op die manier de waardering voor elk individu schept.
Dan kan het nog zo zijn dat de ene je wat meer ligt en de ander veel minder
Niks mis mee lijkt me, maar omgang wordt dan meer eensgezinder.

Zo is het ook... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
EVA685

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:02

Zaterdag 15 januari:

ONTSPAN JE!

Ontspan je, raak niet gespannen, wees niet bang, dat is het beste.
Hoe kun je bang zijn voor veranderingen als je leven met MIJ verborgen is in GOD die niet verandert en IK ben dezelfde, gisteren, heden en tot in eeuwigheid.
Je moet zelfbeheersing leren, evenwichtigheid en zelfbeheersing in een wankelende, veranderende wereld.

Maak aanspraak op MIJN macht, dezelfde macht, waarmee IK demonen uitdreef, staat vandaag tot jouw beschikking, gebruik die, zo niet, dan neem IK deze terug.
Gebruik MIJN macht voortdurend.

Je kunt MIJ niet teveel vragen.
Denk nooit, dat je het te druk hebt.
Als je maar tot MIJ terugkeert en je na elke taak met nieuwe kracht laat vullen, kan geen werk te veel voor je zijn.
IK geef je MIJN blijdschap, leef daarin.
Baad je geest erin, weerspiegel MIJN blijdschap.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:11

EVA685 schreef:
Zaterdag 15 januari:

ONTSPAN JE!

Ontspan je, raak niet gespannen, wees niet bang, dat is het beste.
Hoe kun je bang zijn voor veranderingen als je leven met MIJ verborgen is in GOD die niet verandert en IK ben dezelfde, gisteren, heden en tot in eeuwigheid.
Je moet zelfbeheersing leren, evenwichtigheid en zelfbeheersing in een wankelende, veranderende wereld.

Maak aanspraak op MIJN macht, dezelfde macht, waarmee IK demonen uitdreef, staat vandaag tot jouw beschikking, gebruik die, zo niet, dan neem IK deze terug.
Gebruik MIJN macht voortdurend.

Je kunt MIJ niet teveel vragen.
Denk nooit, dat je het te druk hebt.
Als je maar tot MIJ terugkeert en je na elke taak met nieuwe kracht laat vullen, kan geen werk te veel voor je zijn.
IK geef je MIJN blijdschap, leef daarin.
Baad je geest erin, weerspiegel MIJN blijdschap.

Laatst aangepast door
MAR907
op zaterdag 15 januari 2011, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:31

MARY052 schreef:
Balen Josina. Sterkte!

Dank je, Mary!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:32

BERT168 schreef:
bewolkt,in de middag af en toe een beetje motregen,de temperatuur wordt ongeveer 5°C.

oh ja,ik kom ook,tenzij het plenst natuurlijk..maar dat ligt dus niet in de lijn van verwachting volgens het weerbericht.

groet bert

'k Heb de moed gehad, om zelfs mijn paraplu in de auto te laten liggen. Dit op advies van een mede-wandelaar. En.......het heeft zelfs niet gemotregend! Lachende smiley Dus 'k heb me onnodig zorgen zitten maken.

'k Vond het gezellig! De apfelstrüdel met vanillesaus én slagroom was ook heerlijk. Kwijlende smiley

Chat, bedankt voor het organiseren! Wel jammer trouwens, dat je hond er niet bij was. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zaterdag 15 januari 2011, 23:37
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:36

ANGELIQUE327 schreef:
Bij enkelen van ons chattertjes is het idee gerezen om met een groepje CM-ers in de maand juni (buiten de schoolvakanties om) een weekje naar Griekenland te gaan. We denken dan aan samen reizen, boeken in hetzelfde appartementencomplex...en verder iedereen zijn vrijheid...of niet....naar ieders keuze. Zijn er nog meer mensen die hiervoor te porren zijn? Roept u maar!
Angy Coole smiley met zonnebril Lachende smiley met blinkend witte tanden Coole smiley met zonnebril

Griekenland is leuk, al vind ik op dit moment alles wat me aan 'zon' doet denken aantrekkelijk. Ik kan niet mee, want ik ben gebonden aan de schoolvakanties. Ook heb ik al jaren een vaste reisvriendin, dus wie weet wordt het ook Griekenland. En eh....'k durf het bijna niet te zeggen Twijfelende smiley , maar ik zou het dus wel kunnen betalen. Coole smiley met zonnebril

Succes met het organiseren, Angy!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:43

MARIAN519 schreef:
Hoi Cross,

Je link bekeken, maar dat een jongen aan zijn vader vraagt of die hem wil zegenen en daar zoveel van af laat hangen? ( alleen je link bekeken..)

Ik vind dit maar vreemd.

Ik snap niet goed wat je vreemd vind ?? De link, de jongen die zich laat zegenen door zijn vader, of de vader die zich vereerd voelt dat hij zijn zoon mag zegenen ?? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:44

GIBBY159 schreef:
Ik ben er het hier helemaal mee eens! Ik krijg een kriegelig gevoel van die reactie! Openhartigheid is toe je juichen! Waardering is beter op z'n plaats! Zwakke plekken hebben we allemaal! Daar heb ik geen masker voor nodig!

Volgens mij is dit een heel duidelijk voorbeeld van moderator-achtig gedrag. Mieke kan prima voor zichzelf opkomen, heeft dit inmiddels ook gedaan. Waarom meng jij je er dan weer in? Dat stoort mij dus ook.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:57

CARIEN982 schreef:
Niet boos worden Cross Gefrustreerde smiley
Groningen zal ook best mooie plekjes hebben. Knipoog smiley

Boos worden op jou .... echt niet !!!! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:58

THOMAS968 schreef:
Toen ik het Pieterpad door Drenthe liep, vond ik bijna alles mooi om te zien en te ervaren.

Coevorden, Sleen, Schoonlo0, Rolde, Zuidlaren en dan Groningen in. Ik liep niet al te ver van waar nu de Nieuwjaarswandeling is.

Drenthe is mooi en heerlijk leeg

En de mooiste dorpen noem je niet ?? Schoonoord -- de Kiel .... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 23:59

VISSER278 schreef:
toen ik vanmorgen in de krant las, dat we er op berekend moeten zijn , dat de benzineprijs binnenkort zal stijgen tot € 2,00 Huilende smiley, smiley in tranen

Omgerekend in hele oude guldens bijna hlf. 4.50. Sorry, aan omrekenen doen we niet meer Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:05

MARIO216 schreef:
Omgerekend in hele oude guldens bijna hlf. 4.50. Sorry, aan omrekenen doen we niet meer Gefrustreerde smiley

Nee, maar dat maakt de ernst van de zaak wel duidelijk! Twijfelende smiley Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERT856

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:07

DANIELLE965 schreef:
Hoi,

Ik ben als kind gedoopt, mijn ouders hebben dus voor mij gekozen, maar heb wel zelf de keus gemaakt voor God door belijdenis te doen op latere leeftijd. Er wordt veel gediscussieerd, maar ik denk dat dat het belangrijkste is, dat je zelf bewust kiest voor het geloof. Op zich vind ik de volwassendoop heel mooi, maar het idee van de kinderdoop ook.
In kerken die de volwassenendoop hanteren heb je ook vaak dat kinderen worden 'opgedragen'. Sorry als ik het verkeerd noem of zo, maar de intensie is dan volgens mij dat de ouders ook zeggen dat ze voor het kind willen zorgen en het kind aan God willen toevertrouwen.
Kortom; beide doopvormen hebben mooie kanten. Is de een fout en de ander goed? Ik weet het niet, maar ik geloof dat ik gered ben, ik heb bewust voor Hem gekozen en ik voel niet dat ik opnieuw gedoopt moet worden of zo.
Danielle

Je hebt helemaal gelijk hoor, en we mogen blij zijn dat we in dit land geboren zijn. Water zat, en mocht het zo zijn dat alleen onderdompeling je echt gedoopt kan worden, zou het altijd nog wel kunnen. Maar dat denk ik niet, kijk maar naar landen waar bijna geen water is, niet eens om te drinken, heb je wel een probleem, kan je niet ondergedompeld worden ook. Ben je toch ook al blij met besprenkeling.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:08

DANIELLE965 schreef:
Hoi,

Ik ben als kind gedoopt, mijn ouders hebben dus voor mij gekozen, maar heb wel zelf de keus gemaakt voor God door belijdenis te doen op latere leeftijd. Er wordt veel gediscussieerd, maar ik denk dat dat het belangrijkste is, dat je zelf bewust kiest voor het geloof. Op zich vind ik de volwassendoop heel mooi, maar het idee van de kinderdoop ook.
In kerken die de volwassenendoop hanteren heb je ook vaak dat kinderen worden 'opgedragen'. Sorry als ik het verkeerd noem of zo, maar de intensie is dan volgens mij dat de ouders ook zeggen dat ze voor het kind willen zorgen en het kind aan God willen toevertrouwen.
Kortom; beide doopvormen hebben mooie kanten. Is de een fout en de ander goed? Ik weet het niet, maar ik geloof dat ik gered ben, ik heb bewust voor Hem gekozen en ik voel niet dat ik opnieuw gedoopt moet worden of zo.
Danielle

'k Vind dat je dit heel mooi verwoordt, Daniëlle!

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 16 januari 2011, 00:08
Naar boven

Auteur Bericht
NEL833

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:15

IMKE917 schreef:
Verraste, verbaasde smiley ....ohw....dat moeten we niet hebben...... Geschokte, onthutste smiley

Dan moeten we iets anders bedenken natuurlijk...... Smiley die vol vragen zit

Beste cm`ers,

Wil het even opnemen voor m`n oud-collega Annemarie uit Wassenaar, heb een aantal jaren geleden met haar gewerkt in de bejaardenzorg, en het is echt een hele, fijne meid, met wel degelijk diepgang, en een bewogen hart voor mensen.
Denk doordat je telkens korte flitsen ziet in Boer zoekt Vrouw dat dit niet echt eruit komt, maar ze was echt een heel fijn iemand. Hoop dat dit niet kwetsend overkomt, want zo bedoel ik het niet.
Ja, het is echt een vrouwenprogamma, en volg het " ook op de voet " omdat Annemarie erin zit.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:19

IMKE917 schreef:
Ja Carien...lijkt mij ook een strak plan Knipoog smiley

Alleen wel alles op video opnemen hé......zodat wij ook mee kunnen genieten Knipoog smiley

Haha...ik moet er niet aan denken, de hele dag zo n camera op je gericht.
Eerst maar eens kijken of er hier 4 boeren te vinden zijn. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:20

Het ene feessie is nog niet voorbij of het andere begint.

Marcowaal, gefeliciteerd met je vierde kruisje. Een fijne dag en een gezegend nieuw levensjaar toegewenst!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:22

WILLEMIJN232 schreef:
Komen er dan weleens drie manlijke CM leden een week bij jou logeren? Verraste, verbaasde smiley

En dan 3 tegelijk. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Pffff...................
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:36

MARIJAN072 schreef:
En dan 3 tegelijk. Verraste, verbaasde smiley Smiley die vol vragen zit Pffff...................

Marijan...ik ben wel wat gewend hoor,
wat te denken van stagelopers hier. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:38

Hoi Marcowaal

weer een jaartje erbij? nu voor de 40ste keer
Hartelijk gefeliciteerd met je verjardag
Het is toch mooie leeftijd
Geniet ervan die dag
Gods zegen

Herman
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:39

CROSSROAD317 schreef:
Boos worden op jou .... echt niet !!!! Knipoog smiley

Ben ik ff blij dat je niet boos bent,

zo..... nu kan ik weer rustig gaan slapen. Slapende smiley

Weltrusten Crossie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:54

Hey Marco , gefeliciteerd Kussende smiley en een hele fijne dag , en Gods zegen voor het nieuwe levensjaar .

Groetn uut grunn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:57

CROSSROAD317 schreef:
En de mooiste dorpen noem je niet ?? Schoonoord -- de Kiel .... Verraste, verbaasde smiley

Als Schoonoord het dorp is rond Cafe Hageman had dat zeker gemoeten, op die uitsmijter Drenthe heb ik tot Rolde gelopen...

Thomas, wandelen en denken hebben met elkaar te maken.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1782 1783 1784 1785 1786 1787 1788 ... 6194 Volgende
Pagina 1785 van 6194