ChristianMatch

Forum

Hoe open moet je partner naar je zijn ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:13

Soms kan liefde pijn doen doordat je ziet dat de gene waar je van houdt pijn heeft en je kan die pijn niet wegnemen of verlichten...
Dit kan lichamelijke maar ook geestelijke pijn zijn,
EN ja dan doet liefde pijn,
Of als je liefde ontvangt maar er niet mee om weet te gaan, je niet weet wat je er mee aan moet... ookal hou je nog zoveel van hem of haar...
ook dan kan liefde pijn doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:21

CHATULIEM619 schreef:
Hoe lang denk je dat het duurt dat hij gillend het huis uit gaat?

Je beschrijving is heel duidelijk, Chatuliem.
Ik wil voor mezelf in elk geval even antwoord geven op de vraag die je in je verhaal stelt: heeeeeeeeeeel lang, hoe zwaar ook bij tijd en wijle. Ik ben iemand die zijn hele ziel en zaligheid geeft. En dan geef je niet zomaar op, hoe moeilijk het soms ook is. Maar ik snap wel dat er mensen zijn die toch het bijltje erbij neergooien...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:28

CHATULIEM619 schreef:
Vaak heb ik gemerkt dat liefde en pijn hand in hand samengaan. Soms is liefde alleen maar pijn....heb er ff niks meer aan toe te voegen.

Ik snap denk ik wel wat jij bedoelt Chat, maar denk je dat het op die manier de bedoeling was ?

Als ik bijv. naar mezelf kijk denk ik soms ook, ik gaf zoveel maar wat kreeg ik terug ? In mijn beleving denk ik dan dat het op die manier niet zo bedoeld was te zijn... liefde voor een ander is ook liefde voor jezelf en dat bedoel ik in die zin dat als je jezelf niet liefhebt een ander niet kan liefhebben... je moet ook eerst weten denk ik wat jij waard bent...
Achteraf denk ik bijv. ook wel eens... die persoon was mij niet waard omdat hij niet inzag en de moeite niet deed om te zien wie ik was...
Dat hielp mij bij het verwerkingsproces erna.
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:35

SUSANNAH475 schreef:
Ja. daar heb je wel een punt Chat, zoals de titel hier aangeeft gaat het hier om je partner, ik doelde misschien meer op de tijd daarvoor, de tijd dat je elkaar net begint te leren kennen, dat lijkt me wat voorzichtiger omdat je relatie nog zo pril is.

Met voorzichtig is niks mis mee..... een vrouw is teder geschapen en mag teder en kwetsbaar zijn. Het is voor de mannen weggelegd strijdbaar te zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:37

VISSER278 schreef:
Het zijn de kléine dingen die het doen.....

Zeker de kleine dingen is oog voor elkaar hebben....
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:39

ZIVAATJE913 schreef:
2maanden gelden ben ik Bij Cm weggegaaan om dat ik stapelverliefd op iemand geworden ben. En nog steeds ben, deze man noem ik nu mijn 'partner"
Ja en natuurlijk vinden wij beiden dat we openheid naar elkaar heel belangerijk is.
En ja we willen elkaar helemaal vertrouwen. Maar zoiets moet ook groeien. Zeker gezien de deuken die we beiden hebben opgelopen in het verleden.
Denk dat voor de meesten hier wel zo geld

Hoi Zivaatje, wat is helemaal vertrouwen ? Er bestaat ook zoiets van een goede basis hebben waarin genoeg vertrouwen is en waar je aan kunt werken .....
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:41

LEONARD480 schreef:
Misschien een idee voor de heide .... spelletje kunstgebidden
Ooit was er een aflevering van Stiefbeen en Zoon met een handkar vol met kunstgebidden .....is gewoon handel ...staat ergens op Youtube

Leonard

ik wist niet dat jij ze al aan het sparen bent , hahahaha
Naar boven

Auteur Bericht
JOS689

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:43

CHATULIEM619 schreef:
Hoe meer liefde, hoe meer pijn...maar als ik weer voor de keuze zou staan, zou ik het zo weer doen..

Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:45

Weer even omhoog dit topic.
Want wat doen setjes (nog) op CM?

Een vraag die weer eens voorbij kwam vandaag...
Waarom zou een setje niet op een ontmoetingssite mogen komen?
En waarom zouden de partners niet met andere mensen op deze site mogen praten via forum/chat?
Zijn setjes melaats voor CM of zo?
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:48

HENK710 schreef:
Weer even omhoog dit topic.
Want wat doen setjes (nog) op CM?

Een vraag die weer eens voorbij kwam vandaag...
Waarom zou een setje niet op een ontmoetingssite mogen komen?
En waarom zouden de partners niet met andere mensen op deze site mogen praten via forum/chat?
Zijn setjes melaats voor CM of zo?

Een single zoals ik kan een hoop leren van de stelletjes die hier onstaan zijn.
Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:50

MARISKA601 schreef:
Een single zoals ik kan een hoop leren van de stelletjes die hier onstaan zijn.
Lachende smiley

Ik mag toch hopen dat je vooral leert van de individuen, wat de partners uit een setje ook zijn, al wordt dat geloof ik door sommigen nog wel eens vergeten ( en nee, niet jij)...
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 22:56

Poeh, poeh, er zijn vandaag personen geweest die me wel heeeel veel leesvoer verschaft hebben hier op het forum. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:02

PIETER649 schreef:
jij denkt echt dat jij de enige bent met het ultieme verdriet he?
jij kunt je niet voorstellen dat er mensen zijn die ook heel verdrietige dingen hebben meegemaakt?

verder ga ik op deze zaken niet in op dit forum, ik hoef niet te koop te lopen met de scheuren in mn ziel...

Daar gaat het niet om maar heb wel begrip voor diegene die wel het kennen en het zo beleven.
Het is geen theorie of een praktische oplossing.....

Lees even zelf terug wat je zegt....
"ik heb geen ervaring met"....dus??????? een ander is een mietje?????
Volgens mij ben ik vrijwel nooit boos op God... ik kan het me althans niet herinneren.

Ik heb ook geen reden daartoe, ALLE vervelende dingen die mij zijn overkomen, kan ik terugdraaien op een eigen stomme beslissing.
Moet ik God daar dan de schuld voor geven??

Quote:
Kom op zeg... wees eens eerlijk tegenover jezelf.
Kijk eens wat je Hem niet voor redenen geeft om boos op jou te worden... waarom dan boos op Hem worden als het (vaak sowieso al door je eigen schuld!!) een keer tegen zit ??

Laatst aangepast door
MAR907
op maandag 17 januari 2011, 23:05
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:04

EVA685 schreef:
Mag ik dan bidden met de boeren??? Knipoog smiley grapje
[quote]
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:05

CARIEN982 schreef:
En dat had jij zeker gedacht Visser..de vakantie is wel voorbij als jullie op de boerderij komen.
't is maar voor een week
De eerste dag mag je uitslapen tot 6 uur Slapende smiley
da's te doen
De volgende nachten mag je er om de 3 uurtjes uit...om te kijken of er geen schaap aan het lammeren is.
Prachtig, die lammetjesIs dit zo dan roep je Chat of Mar..Chat heeft toegezegt dat hij het leuk vind om bevallingen te doen.
Krijgen de heren het niet voor elkaar, dan pas mag je mij roepen...het liefst na 8 uur.
Wie was dat ook alweer met die speciale handjes?
Ik wil jullie wel ergens voor waarschuwen....de EO is met de camera aanwezig. Knipoog smiley

Waarom nou niet de KRO? Lijkt me zo leuk om die Yvon ook eens in het echt te leren kennen . Vind ik veel leuker dan Gorden
i
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:06

WILLEMIJN232 schreef:
De eigenlijke boodschap van Carien is dan ook: Gedraag jullie! Verraste, verbaasde smiley
Hard werken en ons gedragen??? Het is toch geen werkkamp?
Naar boven

Auteur Bericht
INKA401

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:06

ik loop niet te koop met mijn verleden, maar snapt van God soms echt hélemaal niets.
hoeft ook niet hoor, God is almachtig ... zó groot, daar snappen wij toch niets van ... geloven is toch niets anders dan vetrouwen? ...
plat gezegd, vertrouwen op de goede afloop?
en ja, dan word je wel eens boos ja ... en achteraf denk je dan wel eens idd, het was mijn eigen keuze of domme schuld.
ik ben blij dat God zijn zoon Jezus naar ons toe zond,
dat verzacht voor mij heel veel ... Jezus kent álle vormen van emotie, zo óók boosheid, hij kent onze emotie, en zeker ook ons verdriet.
oke ... ik moet mij daar bij neerleggen ... dus eigenlijk, punt uit ... ja toch?
ondanks dat ik dit allemaal snapt, heeft God mij wél met een vraag achter gelaten die tot op heden onbeantwoord bleef, en ook wel zo zou blijven ... we kunnen nou eenmaal niét in Gods brein kijken hé ...
er word gezegd dat God ons al kent, vóór dat wij geboren werden ... onze haren zijn stuk voor stuk geteld, en God heeft met ieder van ons een plan.
maar nu komt het ... oke ... ik weet dat ziekte niét iets is van God ... maar mijn vrouw wérd het ... en is overleden.
nu wil ik niet gaan klagen hoor, ondanks dat het verschrikkelijk is , maar omdat wij weten dat gelóven niets meer is dan vertrouwen, hebben wij als gezin WEL moeten ervaren, dat God ons zéér nabij was ... sterker nog ... in augustus moest ik samen met mijn kinderen afscheid nemen van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... in die nacht was ik getuige van een écht wonder, en kon mijn kinderen de andere morgen wakker maken met de woorden ... mamma ís er weer ... mamma lééft, en jullie moesten eens weten wat voor een inpact dit heeft voor jonge kids
een twééde afscheid volgde op kerstavond ... en wéér mochten wij getuigen zijn van een wonder ... dit is menselijk gezien niet normáál ... en já wat denken jullie ... het vertrouwen in onze Heer was toch énorm?
en dan gebeurt het tóch ...
op oudejaarsdag, 2002 overleed onze moeder ... en leg dít nou maar eens uit aan je kids ...
ikzelf snapt dat het lichaam van mijn vrouw overladen was met gif ... dmv chemokuren het lichaam óp was ... maar was dit Gods wil? ...
ik denk van niet ... maar ben na 3 keer afscheid genomen te hebben toch wel verschrikkelijk blijven zitten met onbegrip ... boos ... snapte van God hélemaal niets meer ... had het met de kerk toen ook héélemaal gehad ... niémand kon mij troosten ... met álle heilige praatjes en het smijten met bijbelteksten ... vol goéde bedoelingen ... nuuuh ... daar ben ik véél te veel mens voor ... en ben blij dat God dit ook snapt.
2 van mijn 4 kids hebben het hélemaal gehad met het geloof ... gek hé ...
zijn dus boos ... snáppen het niet ... ik vind dit écht erg ... want God heeft hun iets laten zién van zijn almacht ... thats it ...

ik wil nog iets kwijt ...
ik kan wel janken om wat mij en mijn gezin is overkomen ... er word mij wel eens gewezen op die mooie kaart die ik wel 5 keer kreeg ... voetstappen in het zand ... ik vind dit idd een héél mooie kaart ... maar in ons geval? ... zóóó achteraf gepraat hé ... ja, idd mooi ...
ik ben ik ... ik moet verder met mijn gezin ... met kids die heel erg boos zijn op God ... ik vertrouw op Gods woorden ... van dat alles wat zijn hand begon ... nooit iemand loslaat ...

lieve mensen die dit lezen ... dit is een verhaal dat ik kwijt wilde ... misschien té veel offtopic ... het is voor mij iets van mij afschrijven ...
en hoop op jullie begrip.

liefs inka
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:07

ik wacht ff met reageren tot je klaar bent met wijzigen van je reactie

oeps reactie van inka er tussendoor.... het gaat mij om Mar die plaatst op 23.02 en voor t eerst wijzigd op 23.05... ff wachten op de laatste wijziging Knipoog smiley

Laatst aangepast door
PIETER649
op maandag 17 januari 2011, 23:09
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:08

VISSER278 schreef:
Waarom nou niet de KRO? Lijkt me zo leuk om die Yvon ook eens in het echt te leren kennen . Vind ik veel leuker dan Gorden i

Gorden?

Die komt hier niet op mn erf, dan vragen we Yvon. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:09

[quote=DINI968][url][/ur

Ik lach me te pletter. Een bzcv? Boer zoekt christen vrouw?
Ik geef graag adviezen over prachtige lokaties en film de boeren ook graag als ze de dames een kuise kus, het blijft eo, voor de nacht geven. Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:10

CHATULIEM619 schreef:
Hard werken en ons gedragen??? Het is toch geen werkkamp?

Wat dacht jij dan Chat...dat het hier een vakantieoord is?

Mooi niet.... en gerne of helemoal nie warre Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:10

[quote=DINI968]

En die kus dan niet in onderbroek hoop ik Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CARIEN982

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:11

VISSER278 schreef:
Poeh, poeh, er zijn vandaag personen geweest die me wel heeeel veel leesvoer verschaft hebben hier op het forum. Lachende smiley

Kun je het nog aan Visser?
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:15

INKA401 schreef:
ik loop niet te koop met mijn verleden, maar snapt van God soms echt hélemaal niets.
hoeft ook niet hoor, God is almachtig ... zó groot, daar snappen wij toch niets van ... geloven is toch niets anders dan vetrouwen? ...
plat gezegd, vertrouwen op de goede afloop?
en ja, dan word je wel eens boos ja ... en achteraf denk je dan wel eens idd, het was mijn eigen keuze of domme schuld.
ik ben blij dat God zijn zoon Jezus naar ons toe zond,
dat verzacht voor mij heel veel ... Jezus kent álle vormen van emotie, zo óók boosheid, hij kent onze emotie, en zeker ook ons verdriet.
oke ... ik moet mij daar bij neerleggen ... dus eigenlijk, punt uit ... ja toch?
ondanks dat ik dit allemaal snapt, heeft God mij wél met een vraag achter gelaten die tot op heden onbeantwoord bleef, en ook wel zo zou blijven ... we kunnen nou eenmaal niét in Gods brein kijken hé ...
er word gezegd dat God ons al kent, vóór dat wij geboren werden ... onze haren zijn stuk voor stuk geteld, en God heeft met ieder van ons een plan.
maar nu komt het ... oke ... ik weet dat ziekte niét iets is van God ... maar mijn vrouw wérd het ... en is overleden.
nu wil ik niet gaan klagen hoor, ondanks dat het verschrikkelijk is , maar omdat wij weten dat gelóven niets meer is dan vertrouwen, hebben wij als gezin WEL moeten ervaren, dat God ons zéér nabij was ... sterker nog ... in augustus moest ik samen met mijn kinderen afscheid nemen van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... in die nacht was ik getuige van een écht wonder, en kon mijn kinderen de andere morgen wakker maken met de woorden ... mamma ís er weer ... mamma lééft, en jullie moesten eens weten wat voor een inpact dit heeft voor jonge kids
een twééde afscheid volgde op kerstavond ... en wéér mochten wij getuigen zijn van een wonder ... dit is menselijk gezien niet normáál ... en já wat denken jullie ... het vertrouwen in onze Heer was toch énorm?
en dan gebeurt het tóch ...
op oudejaarsdag, 2002 overleed onze moeder ... en leg dít nou maar eens uit aan je kids ...
ikzelf snapt dat het lichaam van mijn vrouw overladen was met gif ... dmv chemokuren het lichaam óp was ... maar was dit Gods wil? ...
ik denk van niet ... maar ben na 3 keer afscheid genomen te hebben toch wel verschrikkelijk blijven zitten met onbegrip ... boos ... snapte van God hélemaal niets meer ... had het met de kerk toen ook héélemaal gehad ... niémand kon mij troosten ... met álle heilige praatjes en het smijten met bijbelteksten ... vol goéde bedoelingen ... nuuuh ... daar ben ik véél te veel mens voor ... en ben blij dat God dit ook snapt.
2 van mijn 4 kids hebben het hélemaal gehad met het geloof ... gek hé ...
zijn dus boos ... snáppen het niet ... ik vind dit écht erg ... want God heeft hun iets laten zién van zijn almacht ... thats it ...

ik wil nog iets kwijt ...
ik kan wel janken om wat mij en mijn gezin is overkomen ... er word mij wel eens gewezen op die mooie kaart die ik wel 5 keer kreeg ... voetstappen in het zand ... ik vind dit idd een héél mooie kaart ... maar in ons geval? ... zóóó achteraf gepraat hé ... ja, idd mooi ...
ik ben ik ... ik moet verder met mijn gezin ... met kids die heel erg boos zijn op God ... ik vertrouw op Gods woorden ... van dat alles wat zijn hand begon ... nooit iemand loslaat ...

lieve mensen die dit lezen ... dit is een verhaal dat ik kwijt wilde ... misschien té veel offtopic ... het is voor mij iets van mij afschrijven ...
en hoop op jullie begrip.

liefs inka

Je zegt hetgeen dat ook in mijn hart is, er is geen oplossing voor maar enkel verdriet.
Wie zal dat verstaan?
God alleen.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:16

MARIJAN072 schreef:
Daar heb ik nou noooooit last van. Twijfelende smiley Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Wat een reacties op een topic waarin iemand meedeelt dat hij een paar uur van CM is......... Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

JOS689 schreef:
Ik wist niet dat jij liefde aan pijn verbindt. Het kan namelijk ook zonder pijn.

Ik denk dat het maar net is wat je onder die pijn verstaat. Zoals al aangegeven, liefde vraagt soms offers. En offers kunnen pijn veroorzaken. Maar ook zou je kunnen kijken naar de pijn van het niet weten hoe met bepaalde dingen om te gaan in de liefde, zoals anderen al hebben verwoord.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 17 januari 2011, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

CARIEN982 schreef:
Gorden?

Die komt hier niet op mn erf, dan vragen we Yvon. Clown smiley

YES

Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:20

CARIEN982 schreef:
Kun je het nog aan Visser?

JA DAT GAAT WEL . ALLEEN MORGEN HE . DAN GAAT DE WEKKER WEER OM 6 UUR . LAMMEREN GAAT OOK DOOR .
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:20

VISSER278 schreef:

Voor het geval je je verveelde vanavond Lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: maandag 17 januari 2011, 23:22

WILLEMIJN232 schreef:
Voor het geval je je verveelde vanavond Lachende smiley Engeltje smiley

DÁT WAS NIET HET GEVAL. EN MORGEN OOK NIET , EN WOENSDAG OOK NIET EN DE REST VAN DE WEEK OOK NIET.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1796 1797 1798 1799 1800 1801 1802 ... 6194 Volgende
Pagina 1799 van 6194