ChristianMatch

Forum

masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
SUNNY443

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:29

1: een ieder die een vrouw begeert, heeft in zijn hart al overspel gepleegd, volgens Jezus
2: Hoe kun je mastruberen zonder aan een vrouw/ ander te denken?
3:Wie geeft iemand het recht om in gedachte sex te hebben met een vrouw , die een ander toebehoort?
4: Stel u lichaam als een heilig , welgevallig offer
5:Uw lichaam behoort Hem toe, die u betaald heeft met zijn eigen bloed.

Alle andere redenen, die mastruberen vergoeilijken zijn uit het vlees..
Geschokte, onthutste smiley
Verraste, verbaasde smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:31

MARIJAN072 schreef:
Leuk hoor, Suus! Geniet maar lekker na. Mooi dorp hè Knipoog smiley , 'k heb nog naar je uitgekeken.

haha, ik heb nog wel aan je gedacht hoor Knipoog smiley we reden langs een school en ik denken... zou Marijan hier nu lesgeven ? haha... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:36

SUNNY443 schreef:
1: een ieder die een vrouw begeert, heeft in zijn hart al overspel gepleegd, volgens Jezus
3:Wie geeft iemand het recht om in gedachte sex te hebben met een vrouw , die een ander toebehoort?

toch vreemd die eerste tekst. Zou Jezus niet eens willen dat je je eigen vrouw begeert? Lijkt me heel erg anti seks toe.
Je kunt masturberen zonder meteen aan een vrouw te denken.
Als je seks bedrijft met je vrouw ben je dan niet een heilig welgevallig offer?? Is seks in jouw ogen soms zondig???
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:37

MARIJAN072 schreef:
Leuk hoor, Suus! Geniet maar lekker na. Mooi dorp hè Knipoog smiley , 'k heb nog naar je uitgekeken.

2000 berichten van jou !! waaauw... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:45

WILLEMIJN232 schreef:
Er zat toch altijd een ijssalon met heerlijk Italiaans ijs? Talamini geloof ik....

CHATULIEM619 schreef:
Groningen Wmijn

Almelo ook hoor..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:48

HENK710 schreef:
Talamini zit ook in Zwolle, Chatuliem...althans in de zomermaanden...verder hebben ze in Zwolle ook nog Saluté als ijssalon (volgens mij ook enkel de zomermaanden open)...maar ja, dat zijn geen leuke eettentjes...

Zoals Robbedoes al aangaf heb ik een geweldig restaurant als tip: De Mandarijn. Geen chinees, zoals velen vaak denken, maar gewoon heerlijke kost voor een zeer betaalbare prijs in een knus restaurant. Ik word er meteen weer lyrisch van als ik erover schrijf. Wel een maar erbij, want er zijn zo'n 35 zitplaatsen Knipoog smiley

Die ken ik .....de Mandarijn.......is echt heel erg leuk !!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 21:58

[quote=IMKE917]

Wat is het toch spannend he? Knipoog smiley ik vind Adriaan wel een lieverd dus ik hoop dat ze die kiest maar volgens mij vind ze in haar hart Harry leuker....maar ja, de praktische kanten he....
Is dat nu liefde anno 2011? Eerst kijken wat praktisch gezien belangrijk is?
Zo komt het wel een beetje over, ook bij Frank......
Gijsbert niet, die gaat voor de vrouw op zich........ Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:00

IMKE917 schreef:
Die ken ik .....de Mandarijn.......is echt heel erg leuk !!! Lachende smiley

Dus eten bij de Mandarijn en een ijsje toe bij Talamini??? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTY909

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:07

LORETTA033 schreef:
...

Dat bedoelde ik dus !!!

Thanx

Aan Hem alle Eer

Ja Jezus is onveranderd.
Naar boven

Auteur Bericht
SUNNY443

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:11

CHATULIEM619 schreef:
toch vreemd die eerste tekst. Zou Jezus niet eens willen dat je je eigen vrouw begeert? Lijkt me heel erg anti seks toe.
Je kunt masturberen zonder meteen aan een vrouw te denken.
Als je seks bedrijft met je vrouw ben je dan niet een heilig welgevallig offer?? Is seks in jouw ogen soms zondig???

natuurlijk gaat dit om het begeren van een andere vrouw.

Mastruberen zonder aan een vrouw ( als man ) te denken, is best knap, wie houden we voor de gek hier?
Seks is niet zondig, mit s met je vrouw ( eigen vrouw)

Vergeet niet dat volgens cijfers 60% van de mannen problemen hebben op dit vlak, ook christenen, die obsessief gedrag gaan vertonen, oftewel dwangmatig gedrag gaan vertonen.
Als jezus hier geen moeite mee zou hebbben, waarom hebben zoveel mannen dit probleem niet ( meer in de hand)?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:16

WILLEMIJN232 schreef:
Staat ook nergens Martin...
Kijk maar eens wat de joden wel of niet op de sabbath mogen.......meer niet dan wel.......[/quote]

Volgens mij begon dit verhaal met een uitnodiging van Chat om samen met hem zijn 50-ste verjaardag te vieren in een mooi stukje Drenthe.. En juist daarom kan ik me niet voorstellen dat het zijn bedoeling was om een discussie te ontketenen over wat er wel of niet mag op zondag.

Dus:
Hé Chat: fijn dat je ons uitnodigt om samen met jou je vijftigste verjaardag te vieren. Als het ff lukt kom ik ook. Je wordt per slot van rekening maar één keer 50 nietwaar... Mocht het niet lukken, dan wens ik je op voorhand een hele fijne verjaardag en nog heel veel jaren erbij, liefs Lisa.
(p.s. dit mag best opgevat worden als statement hoor Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:27

SILVER916 schreef:
wie weet een leuk restaurant in zwolle voor niet teveel geld ?

Neeltje aan de Sassenstraat en 4 Azen aan de Melkmarkt zijn beide leuke restaurants waar je voor redelijk geld kunt eten!

Laatst aangepast door
JASMYN704
op zaterdag 12 februari 2011, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:31

SUNNY443 schreef:

Toch wel weer bijzonder om te zien welke kant dit op gaat. Waarom meteen de conclussie trekken dat er sprake zou zijn van overspel, al is het maar in gedachten. Voor hetzelfde geld, denkt iemand gewoon aan zijn eigen partner bij het masturberen. Dan heeft hij dus in gedachten helemaal geen seks met een ander, is er geen sprake van overspel zoals jij nu beschrijft en zijn de eerste drie punten dus al uit beeld. Maar wil dat dan zeggen dat het wel mag/kan binnen het huwelijk... zonder dat je het bespreekbaar maakt met je partner? Volgens mij is alles wat je verzwijgt voor je partner foute boel, met welke goede bedoelingen dat soms ook gebeurd. Als je om welke reden dan ook, op welk gebied dan ook niet open en eerlijk tegenover elkaar kunt zijn is het hek van de dam... Zeker als dat gaat om dit soort intieme zaken..

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 22:36
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKJES285

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:32

miekjes 285 = met vriend.... Verliefde smiley

Laatst aangepast door
MIEKJES285
op zaterdag 12 februari 2011, 22:34
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:37

'.

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 22:38
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:38

.

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 22:40
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:45

CROSSROAD317 schreef:
Dan ga ik ook maar reageren....

Zoals sommige van jullie wel weten stotter ik, soms wat meer soms wat minder.

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik naar een dienst geweest, onderwerp van de bijbelstudie was genezing en staan in geloof. Aan het eind van de morgendienst kwam er een specifieke oproep aan/voor mensen die op uitnodiging van anderen meekwamen om eens een dienst bij te wonen. Ik bleef gewoon zitten, want ik vond het allemaal maar onzin om mijn hand op te steken, maar mijn vriendin stak voor mij haar hand op waarop de spreker zei, dat we dan beide maar naar voren mochten komen.
Goed, eenmaal voor in de zaal, moch je aangeven waarvoor je wou laten bidden. Ik zei dat ik graag genezen wou worden van mijn stotteren, hmm.... ik had zo mijn twijfels ..... We hebben eerst gebeden voor het stotteren, maar blijkbaar merkte de "voor"bidder dat er meer aan de hand was, en kwam met de vraag, heb jij al de mensen die jou ooit hebben gepest wel vergeven ..... grrrr. Nee tuurlijk had ik dat niet, wat een idiote vraag Er kwam nog iemand bij staan, en ik voelde me erg ongemakkelijk worden, waarom zou ik vergeven, dat wat toch iets van mij ?? Waar bemoeiden ze zich mee, bid nou maar gewoon voor mijn stotteren, dan kan ik weer naar mijn plaats, pffff
Er werd mij uitgelegd waarom ik mocht vergeven, ik moest niets nee ik mocht vergeven..... WOW. Ik weet niet hoe lang ik daar voor in de zaal heb gestaan, samen met die vriendin en 2 "voor"bidders, maar ik heb al de mensen die me hebben gepest mogen vergeven in Jezus naam. Wat ik op dat moment voelde, kende ik alleen van het moment dat ik een "wederomgeboren" christen werd en van mijn doop, ik voelde dat de Heilige Geest in mijn lichaam aan het werk was, ik voelde ik voelde mij bevrijd van een jarenlange last, genezing kon beginnen
Of ik nog stotter .... JA, maar, en dat is het wonderbaarlijke, als ik in de dienst wil bidden, omdat de HG mij dit duidelijk maakt, dan ga ik bidden of ik geef mijn getuigenis. En weet je, juist op die momenten STOTTER IK NIET.
Waarom ik dan in het gewone leven nog stotter?? geen idee, maar ik denk dat God daar een reden voor zal hebben. Wat veel belangrijker is, op de momenten dat HIJ zegt dat Hij mij nodig heeft, dan stotter ik niet.

Kijk Cross.. dat is nu precies wat bedoeld wordt met een getuigenis. Mijn complimenten voor je vrijmoedigheid!

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:50

JASMYN704 schreef:
Neeltje aan de Sassenstraat en 4 Azen aan de Melkmarkt zijn beide leuke restaurants waar je voor redelijk geld kunt eten!

Neeltje is niet meer...nu Gelagkamer Hoogh.
Maar De Mandarijn blijkt toch nog net even wat goedkoper dan deze alternatieven...en wat mij betreft ook knusser Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 12 februari 2011, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 22:51

[quote=INEZ910]

Frank, die arme kerel gaat voor zijn blonde fee, wat een prachtig stel achter de geitenk......, wat een samenwerking....en dan die blikken en die glimlachjes. En ach de bittere tranen van de studente, wat een verdriet en een ontgoocheling maar bezint eer ge begint, die studie zou later of parttime ook kunnen of zoiets....tsja of ga ik nou achter de emoties aan?? Ben ik te romantisch en te weinig praktisch? Hij heeft het zo moeilijk, he....wie hield het droog of lagen er een paar dubbel.....ja biecht maar op...

Annemarie gaat voor de spierballen van Adriaan hoewel ze Harry wel heel gezellig vindt, als twee mannen zou mogen, zou ze het wel weten volgens mij, of is dat mijn dirty mind? En ja, Harry's bedrijf staat voor hem nummer 1; duidelijk....

Ik ben eruit dames.....of wordt het toch weer heel anders???? nog twee nachtjes....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:04

Dat hoor ik graag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:05

Je hebt heel veel gemist ja, enn EGGIE ik heb je niet gezien!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:09

LISA610 schreef:
Volgens mij begon dit verhaal met een uitnodiging van Chat om samen met hem zijn 50-ste verjaardag te vieren in een mooi stukje Drenthe.. En juist daarom kan ik me niet voorstellen dat het zijn bedoeling was om een discussie te ontketenen over wat er wel of niet mag op zondag.

Dus:
Hé Chat: fijn dat je ons uitnodigt om samen met jou je vijftigste verjaardag te vieren. Als het ff lukt kom ik ook. Je wordt per slot van rekening maar één keer 50 nietwaar... Mocht het niet lukken, dan wens ik je op voorhand een hele fijne verjaardag en nog heel veel jaren erbij, liefs Lisa.

Leuk Lisa, ik zet je erbij, onder voorbehoud..

De nieuwe lijst ziet er nu als volgt uit:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan (o.v.)
9. Bert168.
10. Lisa160 (o.v)
11. Jasmyn (o.v.)

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 12 februari 2011, 23:46
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:44

CHATULIEM619 schreef:

Dus:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan (o.v.)
9. Bert168.
10. Lisa160 (o.v)
11. Jasmyn (o.v.)[/quote]

Toch wel leuk Chat een Friese invasie op je 50ste verjaardag Knipoog smiley en de rest van Nederland natuurlijk
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:46

LEONARD480 schreef:
Dennis bereidwilligheid tot verandering heeft niets met liefde te maken ...als er liefde is accepteer je de ander hoe hij/zij in werkelijkheid is. Alles heeft te maken met een luisterend oor en er zijn voor die ander.
Ook verschillen die te groot zijn heeft niets te maken met een match/verliefdheid ...verliefheid gaat vanzelf weer over en daarvoor in de plaatst komt de liefde ....en dan zou je kunnen spreken dat de verschillen te groot zijn

De uitnemendheid van de liefde
13
1 Al zou ik de talen van de mensen en van de engelen spreken, maar ik had de liefde niet, dan zou ik klinkend koper of een schallende cimbaal zijn geworden.
2 En al zou ik de gave van de profetie hebben en alle geheimenissen weten en alle kennis bezitten, en al zou ik al het geloof hebben zodat ik bergen zou verzetten, maar ik had de liefde niet, dan was ik niets.
3 En al zou ik al mijn bezittingen uitdelen tot levensonderhoud van de armen, en al zou ik mijn lichaam overgeven om verbrand te worden, maar ik had de liefde niet, het baatte mij niets.
4 De liefde is geduldig,
zij is vriendelijk,
de liefde is niet jaloers,
de liefde pronkt niet,
zij doet niet gewichtig,
5 zij handelt niet ongepast,
zij zoekt niet haar eigen belang,
zij wordt niet verbitterd,
zij denkt geen kwaad,
6 zij verblijdt zich niet over de ongerechtigheid,
maar verheugt zich over de waarheid,
7 zij bedekt alle dingen,
zij gelooft alle dingen,
zij hoopt alle dingen,
zij verdraagt alle dingen.
8 De liefde vergaat nooit.
Wat dan profetieën betreft,
zij zullen tenietgedaan worden,
wat talen betreft, zij zullen ophouden,
wat kennis betreft, zij zal tenietgedaan worden.
9 Want wij kennen ten dele en wij profeteren ten dele,
10 maar wanneer het volmaakte zal gekomen zijn,
zal wat ten dele is, tenietgedaan worden.
11 Toen ik een kind was,
sprak ik als een kind,
dacht ik als een kind,
overlegde ik als een kind,
maar nu ik een man geworden ben,
heb ik het kinderlijke tenietgedaan.
12 Nu immers kijken wij door middel van een spiegel in een raadsel,
maar dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht.
Nu ken ik ten dele,
maar dan zal ik kennen,
zoals ik zelf gekend ben.
13 En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde.

Uiteindelijk de perfecte relatiekeuring

Helemaal mee eens Leonard. Zodra mensen elkaar menen te moeten veranderen of zelf willen veranderen omwille van de ander, gaat het mis. Natuurlijk kan iedereen zich ontwikkelen, maar dat is echt iets anders dan veranderen. In essentie komt het erop neer dat ieder mens zijn leuke kanten heeft en ook zijn minder leuke kanten (jawel, geldt ook zeker voor mij... heb absoluut niet de behoefte om me leuker voor te doen dan ik ben.. Knipoog smiley ). Het gaat erom dat je elkaar gewoon jezelf laat zijn, dat je elkaar accepteert en respecteert. Echte liefde is onvoorwaardelijk. Dat is de liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd. En juist dat wordt bedoeld met liefde waar het om gaat in 1 Korinthiers 13.

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 februari 2011, 23:47
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:46

MARIO216 schreef:
Je hebt heel veel gemist ja, enn EGGIE ik heb je niet gezien!

Wat hebben wij gemist Mario...... Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 februari 2011, 23:52

LEONARD480 schreef:

1. Leonard
2. Sabine
3. Willemijn
4. Chat en Nikita/Mickey
5. Imke
6. Gerdi155
7. Fenny
8. Marijan (o.v.)
9. Bert168.
10. Lisa160 (o.v)
11. Jasmyn (o.v.)

Toch wel leuk Chat een Friese invasie op je 50ste verjaardag Knipoog smiley en de rest van Nederland natuurlijk[/quote]

Is dat een hint Leonard... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 00:01

JASMYN704 schreef:
hihihihi die heeft zeker stof tot praten (en meer..) gegeven....! Knipoog smiley

ha ha ha, was niet het enige waar over nagepraat wordt... maar t was idd wel heel leuk en ontzettend gezellig.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 00:12

SUNNY443 schreef:
natuurlijk gaat dit om het begeren van een andere vrouw.

Mastruberen zonder aan een vrouw ( als man ) te denken, is best knap, wie houden we voor de gek hier?
Seks is niet zondig, mit s met je vrouw ( eigen vrouw)

Vergeet niet dat volgens cijfers 60% van de mannen problemen hebben op dit vlak, ook christenen, die obsessief gedrag gaan vertonen, oftewel dwangmatig gedrag gaan vertonen.
Als jezus hier geen moeite mee zou hebbben, waarom hebben zoveel mannen dit probleem niet ( meer in de hand)?

Zijn we mensen of heiligen?We zijn niet geschapen voor het celibaat en je gedachtengang kan en wil ik niet volgen.

Heeft 60% van de mannen problemen met seks?of masturberen?of met porno?Waar haal je die cijfers vandaan?
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 00:18

LISA610 schreef:
Volgens mij is alles wat je verzwijgt voor je partner foute boel, met welke goede bedoelingen dat soms ook gebeurd. Als je om welke reden dan ook, op welk gebied dan ook niet open en eerlijk tegenover elkaar kunt zijn is het hek van de dam... Zeker als dat gaat om dit soort intieme zaken..

Het christelijke gedachtengoed dat 2 mensen volkomen één kunnen worden is een illusie,niet alles hoeft gezegd te worden,of je dat uit (zelf)bescherming doet of om wat voor reden dan ook.Ik vind het eigenlijk een hele enge gedachte,het zou betekenen dat je je totaal overgeeft aan een ander,je hele denken,je doen en laten.......dat zou het einde van je persoonlijkheid betekenen.

Aanvulling:ik denk dat vertrouwen opbouwen belangrijker is dan alles te weten van de ander

Laatst aangepast door
LEANNE226
op zondag 13 februari 2011, 00:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 13 februari 2011, 01:10

Heel veel........................
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 ... 6194 Volgende
Pagina 1928 van 6194