ChristianMatch

Forum

waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:11

CHATULIEM619 schreef:
Is het dan zo dat iemand helemaal niet van zichzelf houdt? Mensen die p.c. willen ondergaan zijn juist ijdel...grootste vorm van narcisme

sorry maar denk dat je'r volledig naast zit hierin. moest men tevreden zijn met zichzelf zou men net niet naar een p.c gaan... dit is meestal een gevolg van een maatschappelijk beeld wat opgelegd wordt hoe men er zou moeten uitzien volgens bepaalde normen.
Als je gelooft dat God je maker is, is het een logische gedachte dat je Gods creatie niet in twijfel zou mogen brengen en je juist wel van jezelf zou moeten kunnen houden zoals Hij het bedoeld heeft.
van jezelf houden is een heel proces en juist het grote obstakel in deze tijd. moesten mensen meer tevreden zijn met zichzelf zouden ze ook niet zo gejaagd zijn naar bevestiging en invulling...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:22

Eerst wil ik zeggen dat ik helemaal achter Suzanne sta, met hetgeen zij zegt over 1 korinthe. Verder. Wil ik ingaan op de Liefde. Ik vind dit een belangrijkonderwerp. Het hele geloof is gebaseerd op Liefde. Het is die Goddelijke Liefde die God in je hart plant, als je die Liefde heb, kan je iedereen liefhebben, zelfs je ergste vijand ( behalve de satan, natuurlijk ) ik weet niet of jullie weleens aan God hebben gevraagd in Zijn Hart te kijken, ik heb het weleens gevraag, en ik kon alleen maar huilen,ik geloofbdat God een vreselijk verdriet heeftover Zijn kinderen, ik praat nuover mensen, die zeggen kinderen te zijn van de Allerhoogste, ik weet niet hoe het met jullie is gestel, maar ik streef ernaar te zijn als Jezus. En dat doet pijn, je moet jezelf wegcijferen. Alles VAB jezelf inleveren, en dat is heel moeilijk, als mens wil je toch iets blijven vasthouden. Als je de Goddelijke Liefde hebt, sta je in de overwinning, je kan ook anderen liefhebben door Zijn Liefde in jou.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:29

Op velerlei verzoek:

Zaterdag 19 maart om 14:00 een voorjaarswandeling in Bakkeveen. We verzamelen ons bij Bospaviljoen "De Dwaler" Mjûmsterwei 16c 9243 SK Bakkeveen Dit is het adres!

En om 16:00 gezellig wat drinken. Wie gaat er mee?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 27 februari 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:42

Dalijk weer smullen iedereen.
Naar boven

Auteur Bericht
SWEETLADY943

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 19:51

Hoewel een narcist egocentrisch is, heeft zij/hij weinig tot geen inlevings vermogen. Lijkt niet door te hebben wanneer ze een ander pijn doen, maar veelal belangrijker is,om de aandacht op haar/hem zelf te laten richten...
en excuses zijn er meestal niet, wel woorden als "dit is de waarheid, echt waar" of "ik snap er niks van", als jij t tegendeel beweerd.
Gevoel van schuld is er niet echt, och dat ligt immers bij iemand anders!!!

Ze weten buitenstaanders hèèl goed naar hun hand te draaien en in zichzelf te laten geloven, ze zijn slimmer dan menig denkt, maar hun denken is totaal anders gericht dan normaal gesproken.

Maar op zo'n iemand knapt tenslotte iedereen af...vroeg of laat, en hopelijk niet te laat!

Lijkt me beter verder te gaan met; waar knappen we op af.
normaal gesproken dan.
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:25

CHATULIEM619 schreef:
Op velerlei verzoek:

Zaterdag 19 maart om 14:00 een voorjaarswandeling in Bakkeveen. We verzamelen ons bij Bospaviljoen "De Dwaler" Mjûmsterwei 16c 9243 SK Bakkeveen Dit is het adres!

Leuk!!!! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:43

XABIA794 schreef:
sorry maar denk dat je'r volledig naast zit hierin. moest men tevreden zijn met zichzelf zou men net niet naar een p.c gaan... dit is meestal een gevolg van een maatschappelijk beeld wat opgelegd wordt hoe men er zou moeten uitzien volgens bepaalde normen.
Als je gelooft dat God je maker is, is het een logische gedachte dat je Gods creatie niet in twijfel zou mogen brengen en je juist wel van jezelf zou moeten kunnen houden zoals Hij het bedoeld heeft.
van jezelf houden is een heel proces en juist het grote obstakel in deze tijd. moesten mensen meer tevreden zijn met zichzelf zouden ze ook niet zo gejaagd zijn naar bevestiging en invulling...
Volgens mij maken we het veel zwaarder dan dat het is. Dat komt door de tijdgeest, we hebben niets meer te klagen, dus we zoeken wel iets. Het valt me op dat het juist in onze welvaartsstaat een probleem lijkt te zijn. Moet je eens aan een autochtone Ghanees vragen of hij van zichzelf houdt. Hij zal je stomverbaasd aankijken. Ik vind het echt overdreven dat mensen zoveel bezig zijn met hun eigen kleine probleempjes en dat tot een drama maken. De behoeftenhiërarchie van Maslov is toch altijd weer treffend met zulke antwoorden.
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:48

Helaas, de 20e kom ik net terug van 2 weken Curacau! Maar veel plezier!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:54

CHATULIEM619 schreef:
Toch hebben ze wel degelijk een stuk liefde voor zichzelf. Lees maar eens wat Mariska heeft geschreven over liefde voor jezelf. Ik vind de uitspraak dat iemand niet van zichzelf houdt, en daarom niet van de naaste hoeft te houden veel te overdreven. We kunnen wel een hele discussie gaan houden over houden van jezelf. Maar het is misschien verstandiger om eens de nadruk te leggen op datgene wat veel belangrijker is dan jezelf, je naaste..

Maar je naaste is die vijand van je, aan wie jij nu zo'n bloedhekel hebt...
Hoe ga jij met die naaste om?

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 27 februari 2011, 20:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:55

MARIAN519 schreef:
Maar je naaste is die vijand van je, aan wie jij nu zo'n bloedhekel hebt...
Hoe ga je met die naaste om?
Vraag maar aan Corry ten Boom...Die heeft zich nooit afgevraagd of ze genoeg van zichzelf hield om haar kampbeul te vergeven.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 27 februari 2011, 20:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 20:56

CHATULIEM619 schreef:
Vraag maar aan Corry ten Boom...

Dacht dat jij het wilde weten?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:03

CHATULIEM619 schreef:
Vraag maar aan Corry ten Boom...Die heeft zich nooit afgevraagd of ze genoeg van zichzelf hield om haar kampbeul te vergeven.

Omdat ze haar God liefhad boven alles en zichzelf accepteerde zo ze was ( quote Rebecca 03.28 ) met al haar fouten en tekortkomingen....( liefde voor zichzelf dus ) kon ze haar kampbeul vergeven.
God boven alles, dan jezelf en dan de naaste...je ergste vijand idd.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 27 februari 2011, 21:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:06

CHATULIEM619 schreef:
Toch hebben ze wel degelijk een stuk liefde voor zichzelf. Lees maar eens wat Mariska heeft geschreven over liefde voor jezelf. Ik vind de uitspraak dat iemand niet van zichzelf houdt, en daarom niet van de naaste hoeft te houden veel te overdreven. We kunnen wel een hele discussie gaan houden over houden van jezelf. Maar het is misschien verstandiger om eens de nadruk te leggen op datgene wat veel belangrijker is dan jezelf, je naaste..

Kan iemand die niet aan de voldoet aan de 5 punten, wel van een ander houden?
Ze verwaarlozen zichzelf, omdat ze zichzelf niks waard vinden.
Ze vertonen overal desinteresse in.

Maar ik somde die 5 punten op omdat het niks met narcisme te maken heeft.
Deze 5 punten laten zien dat je er wilt zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:10

CHATULIEM619 schreef:
De wet houden biedt geen verlossing en leidt tot slavernij, dat is de centrale boodschap van het NT...

Dat was ook al de boodschap van het OT. Ook daar geeft God duidelijk aan dat het Hem om het hart gaat en niet om het houden van regeltjes... Dat er toentertijd mensen waren die dit anders invulden door een veelheid aan regeltjes te maken, net zoals we dat nu ook nog wel kunnen zien, betekent niet dat dat niet de boodschap was Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 27 februari 2011, 21:11
Naar boven

Auteur Bericht
LORETTA033

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:18

Mag ik deze reaktie inmiddels nog plaatsen.......
de alpha cursus is voor mijn idee een evangelisatie middel en zodoende ook voor mensen jong en oud die meer willen weten van het christelijk geloof

maar als je allang bewust christen bent dus wedergeboren voor mij een raar idee dat je dan nog weer eens een alpha cursus gaat volgen
dan ga je eerder leiding geven en mee werken daaraan

als kerkleden dat nodig hebben hebben de dominees een steekje laten vallen mijns inziens of misscjien helpt de alpha cursus de dominees daarbij
een omgekeerde wereld maar als het op die manier werkt.....
hiervoor had je de er is hoop akties...
daarvoor de gaven en talenten cusrussen en daarvoor weer andere
bij bereA had je de fundamenten cursus als je die niet deed kon je geen lid worden en daar bij de verplichte bevrijdings sessies
ook denk ik dat de vruchten van iemands leven nav..die cursussen belangrijke graadmeter zijn
als je er niet heen gaat of niet aan meedoet heb je niet altijd kritiek
maar je plaats is daar niet
ook dat kan
dat is de veelkleurigheid van Gods kinderen
Gewoon elkaar daarin respecteren en waarderen
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:28

LORETTA033 schreef:
Mag ik deze reaktie inmiddels nog plaatsen.......
de alpha cursus is voor mijn idee een evangelisatie middel en zodoende ook voor mensen jong en oud die meer willen weten van het christelijk geloof

maar als je allang bewust christen bent dus wedergeboren voor mij een raar idee dat je dan nog weer eens een alpha cursus gaat volgen
dan ga je eerder leiding geven en mee werken daaraan

als kerkleden dat nodig hebben hebben de dominees een steekje laten vallen mijns inziens of misscjien helpt de alpha cursus de dominees daarbij
een omgekeerde wereld maar als het op die manier werkt.....
hiervoor had je de er is hoop akties...
daarvoor de gaven en talenten cusrussen en daarvoor weer andere
bij bereA had je de fundamenten cursus als je die niet deed kon je geen lid worden en daar bij de verplichte bevrijdings sessies
ook denk ik dat de vruchten van iemands leven nav..die cursussen belangrijke graadmeter zijn
als je er niet heen gaat of niet aan meedoet heb je niet altijd kritiek
maar je plaats is daar niet
ook dat kan
dat is de veelkleurigheid van Gods kinderen
Gewoon elkaar daarin respecteren en waarderen

Dat is inderdaad de oorspronkelijke opzet van een Alpha-cursus Loretta. De ondertitel is ook: praktische kennismaking met het christelijk geloof.
Alleen is het zo dat in de praktijk heel vaak blijkt, dat mensen het gewoon fijn vinden om samen met andere christenen te praten over het christenzijn in iedere zin van dat woord. En aangezien de opzet van de Alphacursus daarnaast gezelligheid en saamhorigheid meebrengt, kiezen heel veel christenen dus voor deze cursus!

Jammer dat jij het zo eenzijdig bekijkt...

En nu weer back on topic!

Laatst aangepast door
JASMYN704
op zondag 27 februari 2011, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:39

En ze leefden nog lang en gelukkig.. in ieder geval een aantal boeren met hun dames Clown smiley Verliefde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:49

Ik hoorde gisteravond dat Gijsbert en Femke uit elkaar zijn...... twitterbericht
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 21:58

HENK710 schreef:
Dat was ook al de boodschap van het OT. Ook daar geeft God duidelijk aan dat het Hem om het hart gaat en niet om het houden van regeltjes... Dat er toentertijd mensen waren die dit anders invulden door een veelheid aan regeltjes te maken, net zoals we dat nu ook nog wel kunnen zien, betekent niet dat dat niet de boodschap was Knipoog smiley

En toch de (niet persoonlijk) verbondsleer willen aanhangen in de 21ste eeuw Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zondag 27 februari 2011, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 22:23

HENK710 schreef:
Ja Henk, hierin geef ik je volkomen gelijk. Het OT en het NT hebben dezelfde boodschap. Mijn aversie tegen het gebruik van het woord verbond heeft te maken met het onpersoonlijke aspect ervan, zoals Cross ook al opmerkte. Het lijkt wel alsof je dan eerst bij een volk moet horen, voordat het verbond voor je geldt, terwijl het NT het evangelie juist eerst persoonlijk maakt en als je ja tegen God zegt, kun je zeggen, dat je bij zijn volk hoort. Het valt me op, dat als men het woord verbond gebruikt, er altijd een vergelijking is met het OT..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 22:42

JASMYN704 schreef:
Ik hoorde gisteravond dat Gijsbert en Femke uit elkaar zijn...... twitterbericht
we houden ze wel verder in de gaten he?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 22:49

een gouwe ouwe.http://www.youtube.com/watch?v=5efbHr5BBe8
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 22:56

Nou das weer duidelijk dus......de roddelpers heeft goed zijn best gedaan en het is weer eens lariekoek gebleken.
Marcel en Ksenia is dus helemaal niets geworden......en zij zou zwanger en al zijn gezien daar....jaja... Smiley die vol vragen zit
En idd jammer van Annemarie, ik denk dat ze toch nog eens met Harry moet gaan babbelen Knipoog smiley
En heel mooi dat er toch leuke bzv setjes zijn ontstaan, nu maar hopen dat het mag beklijven

Goed ......... dat was BZV 2010.....op naar de volgende serie........Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:00

IMKE917 schreef:
Nou das weer duidelijk dus......de roddelpers heeft goed zijn best gedaan en het is weer eens lariekoek gebleken.
Marcel en Ksenia is dus helemaal niets geworden......en zij zou zwanger en al zijn gezien daar....jaja... Smiley die vol vragen zit
Zegt dit misschien iets over de Telegraaf, die dit bericht naar buiten bracht Smiley die vol vragen zit Niet mijn krant dus.
En idd jammer van Annemarie, ik denk dat ze toch nog eens met Harry moet gaan babbelen Knipoog smiley
En heel mooi dat er toch leuke bzv setjes zijn ontstaan, nu maar hopen dat het mag beklijven

Goed ......... dat was BZV 2010.....op naar de volgende serie........Knipoog smiley Lachende smiley
Zo is dat. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op zondag 27 februari 2011, 23:01
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:03

CHATULIEM619 schreef:
Op velerlei verzoek:

Waar ligt Bakkeveen eigenlijk Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DENNISS669

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:05

CHATULIEM619 schreef:
Ja Henk, hierin geef ik je volkomen gelijk. Het OT en het NT hebben dezelfde boodschap. Mijn aversie tegen het gebruik van het woord verbond heeft te maken met het onpersoonlijke aspect ervan, zoals Cross ook al opmerkte. Het lijkt wel alsof je dan eerst bij een volk moet horen, voordat het verbond voor je geldt, terwijl het NT het evangelie juist eerst persoonlijk maakt en als je ja tegen God zegt, kun je zeggen, dat je bij zijn volk hoort. Het valt me op, dat als men het woord verbond gebruikt, er altijd een vergelijking is met het OT..

"Verbond" volgens van Dale = Overeenkomst.
Partij I besluit met Partij II te handelen volgens bepaalde afspraken en vice versa. Daaraan zijn voorwaarden of clausules gekoppeld. Wel bekend is het sluiten van een huwelijks verbond, waarin beide partijen elkaar eeuwige trouw beloven, met als clausule dat dit gebeurd in zowel goede als in slechte tijden. Wat mij betreft is het dan ook wel duidelijk, de term verbond hoort zowel in het OT als het NT gewoon thuis, omdat het gewoon een woord is wat beschrijft hoe en op basis waarvan 2 partijen met elkaar omgaan. Het woord verbond uit je NT denken schrappen is onbijbels en brengt je ook geen enkel voordeel m.i.
Dennis

Laatst aangepast door
DENNISS669
op zondag 27 februari 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

MARIJAN072 schreef:
Zegt dit misschien iets over de Telegraaf, die dit bericht naar buiten bracht Niet mijn krant dus.

Precies Marijan !!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

MARY052 schreef:
Vanmorgen mochten we als gezin van GOD samenkomen en troost ontvangen in verband met het drama in Kenia.

Mary

Ook in mijn gemeente (PKN) is vandaag gebeden voor dit gezin, Mary.

Fijn, dat jullie dit samen - als gemeente - kunnen dragen. Sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:06

CHATULIEM619 schreef:

Neem ook even de cultuur in acht waar dit naar toe geschreven is. ...

ik denk nu op iets geheel anders, waar ook het tijdstip van gebeuren belangrijk:

enkele jaren geleden zei ooit iemand dat er van in den beginne incest geweest was!
als adam en eva hun kinderen niet met elkander leefden zouden ze nooit aan zo'n groot volk gekomen zijn
ik vond het een heel erg gedurfd verwijt,
maar kunnen jullie hier iets tegen in brengen?
ik vrees dat we moeten beamen dat het zo ooit begonnen is,
iets wat toen kon, mocht, ......?
maar wat hier in onze cultuur toch absoluut niet kan getolereerd worden!

Hallo Chatuliem

Ik ga toch meer met Lisa mee met haar gedachten.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
TOMCAT834

BerichtGeplaatst: zondag 27 februari 2011, 23:06

MARIANNE129 schreef:
Helemaal mee eens Maris, als je niets om jezelf geeft, en jezelf dus verwaarloost kun je er ook niet meer voor een ander zijn.

Bovendien wat is er mis mee om van jezelf te houden? Is het niet eerlijker dan te zeggen ik houd van mijzelf, dan om te pas en te onpas te zeggen of te schreeuwen: IK BEN OKE.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 ... 6194 Volgende
Pagina 2012 van 6194