ChristianMatch

Forum

Drachten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:04

LEONARD480 schreef:
Zit zo'n gemeente ook in het hoge Noorden Suus???

Geen idee Leonard... (heb die link trouwens nog niet bekeken).
Er zit er wel 1 in Utrecht -van die site heb ik de dienst beluisterd- en 1 in Amersfoort.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:04

"Gezochte liefde is goed, geschonken ongezochte liefde echter beter." Shakespeare
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:15

HERMAN388 schreef:
leg eens uit

Nou, om te beginnen is het huwelijk een instelling van God zelf. Daarnaast lees ik in de Bijbel niet het advies om eerst maar even samen te wonen om te kijken of het wel gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:16

LEONARD480 schreef:
Ha als iedereen vertrekt naar het Noorden wel Clown smiley

Dat zou het pas zijn als ze er bleven... Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:19

Zo, even een ruimtelijke impressie van het adres waar we heen zullen gaan. De hoofdprijs is gevallen op:

La Toscana

Dus:

op 9 april

om 19 uur

aan de Oude Vismarkt 27

te Zwolle

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 8 maart 2011, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:19

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zat vanochtend heel vroeg in de trein, tegenover mij zat een moeder met haar dochtertje van ik schat een jaar of drie.
Uit het verhaal begreep ik dat de oppas ziek was en zij een dagje naar haar oma ging terwijl haar moeder ging werken...
Haar moeder vroeg haar een beetje stil te zijn omdat er veel mensen om die tijd in de trein nog even slapen, dat was ze ook, één minuut en toen begon ze vrolijk te zingen: ik ben zo blij, zo blij dat mijn neus van voren zit en niet opzij.......
Ik vond het echt een mooi moment zo op de vroege dinsdagochtend......

haha Willemijn... kids maken soms je hele dag goed hè... zo lekker spontaan... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:20

http://www.youtube.com/watch?v=B9YMXUgtHu0
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:22

Even een telefoontje van mijn dochter..
Ze woont een uur rijden bij mij vandaan en is al jaren van huis..
Ik mis haar nog elke dag...maar even bijkletsen is zo supergezellig. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:24

HDBAS635 schreef:
GRRRRRRR??

haha ja grrrr ja ... lol Clown smiley
Jij schreef trouwens vandaag ook Gr. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:53

HENK710 schreef:
Dat cynisme is met kale letters niet te lezen, Chatuliem. Beter om dan even een emoticon te gebruiken of even erbij te zetten dat je het cynisch bedoeld. Dit voorkomt misverstaan op een forum Knipoog smiley
Moeten we dan ook maar in een normaal leesboek ook met emoticons lezen? Vreemde gedachte dat alleen emoticons de emotie van een stuk kunnen weergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 22:59

BEUN656 schreef:
Nou, om te beginnen is het huwelijk een instelling van God zelf. Daarnaast lees ik in de Bijbel niet het advies om eerst maar even samen te wonen om te kijken of het wel gaat.

He Beun.. je verwoord hier meteen een waardeoordeel op het moment dat je stelt dat mensen zouden gaan samenwonen om te kijken of het wel gaat. Dat is wellicht jou idee daarbij, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk de beleving is van de mensen die gaan samen wonen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:03

SUSANNAH475 schreef:
En de moeders toch ook he Suus? Knipoog smiley
haha, ja hoor, de moeders ook Knipoog smiley
(Maar het ging hier over "Rol vader na echtscheiding" hè Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley )[/quote]

Klopt... maar om de vader een rol te laten behouden, zijn ook de moeders wijsheid nodig Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:14

SUSANNAH475 schreef:
Dat zou het pas zijn als ze er bleven... Knipoog smiley Clown smiley

Ja stel je voor zeg... krijgen we hier in t Noorden ook nog te maken met fileproblemen door overbevolking.. vooral niet doen hoor Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:36

HERMINA461 schreef:
Ik begreep ook wel dat het niet serieus is,maar ja,moet toch een binnenkomer hebben hè. Clown smiley

En dat mag dan ook best hoor Hermina. Om eerlijk te zijn zag ik er de humor wel van in Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:43

SUSANNAH475 schreef:
Welkom terug Marylien Knipoog smiley

thanks Suus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:57

MARYLIEN613 schreef:
thanks Suus Knipoog smiley

Blij je weer te zien Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 maart 2011, 23:58

MARISKA601 schreef:
Blij je weer te zien Clown smiley

tis geheel wederzijds Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 02:08

LISA610 schreef:
haha, ja hoor, de moeders ook Knipoog smiley
(Maar het ging hier over "Rol vader na echtscheiding" hè Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley )

Klopt... maar om de vader een rol te laten behouden, zijn ook de moeders wijsheid nodig Knipoog smiley[/quote]

Vroeger was het leven simpel en duidelijk...de vrouw achter de pot met haar wijsheden en de man ging op jacht met pijl en boog.
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 09:55

MARISKA601 schreef:
Volgende keer 2 week van te voren betalen...
Gelukkig is alles goed gekomen.
Alles mee kunnen lezen en niet reageren is lastig.

hopelijk heeft de roosvicee een beetje geholpen. Knipoog smiley

En dan gewoon met Euri's betalen Marylien.
Dien Belsen Frankies, die doe het nie meer heur. Lachende smiley

Welkom terug , Marylien.
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 10:08

INEZ910 schreef:
Mijn dochter: 16 is ze nu.. een geweldige leeftijd Coole smiley met zonnebril

gefeliciteerd Inez met je dochter
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 10:27

Lieve Marian,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en enorme dikke kus van me
Voel je je nog lekker jong?
Fijne dag vandaag met je lieverd.

Groetjes
Je Herman
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 10:59

Vroeger was het leven simpel en duidelijk...de vrouw achter de pot met haar wijsheden en de man ging op jacht met pijl en boog.[/quote]

Of het toen allemaal zo simpel was waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening kopen we nu het biefstukje gewoon in de supermarkt en da's een stuk simpeler dan urenlang op jacht zijn toch?

Afgezien daarvan: Leg eens ff uit wat dit met de rol van vader na de scheiding te maken heeft... want ook toen werd er gescheiden hoor.. dat gebeurde al in de tijd van de Bijbel.

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 10:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:04

LISA610 schreef:
Of het toen allemaal zo simpel was waag ik te betwijfelen. Per slot van rekening kopen we nu het biefstukje gewoon in de supermarkt en da's een stuk simpeler dan urenlang op jacht zijn toch?

Afgezien daarvan: Leg eens ff uit wat dit met de rol van vader na de scheiding te maken heeft... want ook toen werd er gescheiden hoor.. dat gebeurde al in de tijd van de Bijbel.

...of zaten mensen 'gevangen' in een huwelijk. 'k Heb ooit een heel indrukwekkend boek gelezen (ben helaas de titel kwijt) over een vrouw die, vanwege de ellende in haar huwelijk, haar man vermoordde/vergiftigde. Ik begreep haar, maar ze kreeg uiteindelijk de doodstraf. Toen waren er minder echtscheidingen, maar of het toen (heb het nu niet over de tijd van de jagers) beter was? Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 9 maart 2011, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:10

VISSER278 schreef:
17.00 uur : Weekend!!!!!!!!!! Lachende smiley

Dit meen je niet!!!!

En dan zeggen ze wel eens iets over het onderwijs. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:17

MARIAN519 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=B9YMXUgtHu0

Deze is mooi, Marian! We dromen over van alles en nog wat, maar deze vraag mogen we ons ook stellen.

Nog een van MW Smith, een voor mij (nog) onbekend lied.

I Will Be Your Friend by Michael W. Smith
http://www.youtube.com/watch?v=lWfXLXdpfYg&feature=related

Laatst aangepast door
MARIJAN072
op woensdag 9 maart 2011, 11:22
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:43

LISA610 schreef:
Eigenlijk toch ook weer niet. Jezus zei immers:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. (Johannes 13).
Je moet twee dingen onderscheiden. Wat staat er in deze tekst? En die deze tekst staat wat anders, dan dat er van gemaakt wordt.
Dat er andere teksten zijn, die meer van toepassing zijn op de uitleg van Henk, dat geloof ik meteen. Maar leg die uitleg niet op deze tekst. Hier staat heb je naaste lief als jezelf...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 11:58

Ik heb hier over na zitten denken en ik herken dit verhaal slechts ten dele. Als kind had ik een totaal andere relatie met God dan jij beschrijft. Ik ben weliswaar afkomstig uit een reformatorisch gezin en zeker mijn moeder zal zich ongetwijfeld herkennen in de geloofsbeleving die jij omschrijft. Zij heeft jarenlang een "angst"geloof gehad en gekampt met schuldgevoel. Toch is ze in staat geweest om dat niet op mij over te dragen.

Ik had als kind juist een heel mooi beeld van God. Ik wist dat Hij mijn vader in de hemel was, bij Wie ik altijd terecht kon, Die altijd naar mij omkeek, Die mij met alles wilde helpen en Die ongelofelijk veel van mij hield. Ik ben echt opgegroeid met het idee dat ik twee geweldige pappa's had: eentje hier op aarde en eentje in de hemel. De pappa op aarde was natuurlijk niet altijd bij mij: die moest immers werken en ik was ook niet altijd thuis omdat ik naar school moest of andere dingen moest doen. Maar ook die pappa op aarde was (en is) iemand die ongelofelijk veel van mij houd en er altijd is op het moment dat ik hem nodig ben. Ondertussen was het dus ook nog eens zo dat ik wist dat op de momenten dat mijn pappa op aarde niet bij mij was, mijn Pappa in de hemel er wel was.

Grappig is dat is jarenlang heb geloofd dat God in de zon woonde. Ik had ooit eens gehoord dat God in een ondoordringbaar licht woonde en dat je niet zo dichtbij hem kon komen dat je Hem kon zien, omdat je dan zeker zou sterven. Ook had ik gehoord dat je niet dicht bij de zon kon komen, omdat je dan zou smelten. En dus dacht ik dat de Hemel in de zon zou zijn. Een hele leuke kinderlijke gedachte, zeker als je je realiseert dat de zon zorgt voor licht en warmte en dat juist die zon door God gemaakt is. Maar bovenal is God zelf licht en warmte. Zijn liefde is immers ongelofelijk groot, brengt licht in de duisternis en warmte in koude harten. Dus telkens als de zon scheen wist ik dat het Gods warmte en licht was die over onze wereld scheen. Ik wist echter ook dat God er altijd was, ook als de zon niet scheen.

En ga nu niet denken dat ik in een zonnegod geloofde... ik geloofde van jongsaf ik de enige levende God, de God uit de Bijbel. Wat ik beschrijf zijn enkel kinderlijke associaties, om aan te geven dat ik als kind iets bijzonders met God had. Ik sprak ook ongelofelijk veel met Hem, vertelde Hem alles wat mij bezig hield, de leuke dingen, maar ook de minder leuke dingen. Ik vond het ongelofelijk saaaaai om mee naar de kerk te gaan. Wij hadden geen kindernevendienst en van de preek van die dominees snapte ik als klein meisje geen biet. Maar er zijn nog tal van psalmen en gezangen die wel warme herinneringen oproepen aan mijn kindertijd en uiteraard ook een hele hoop kinderliedjes.

Hoe dan ook.. de geloofsbeleving die ik als kind had heb ik niet vast kunnen houden. Door allerlei omstandigheden is mijn relatie met God sterk verwaterd. En ja, dat heeft wel eens tot schuldgevoelens geleid. In eerste instantie niet de schuldgevoelens zoals jij die beschreef, maar veel meer een schuldgevoel omdat ik weinig contact meer maakte met Degene die ik ooit als mijn allerbeste vriend had beschouwd. Op die momenten probeerde ik mijn relatie met God wel nieuw leven in te blazen door de Bijbel weer te gaan lezen en door te gaan bidden. Maar het gevoel van vroeger kwam niet terug....

Er heeft zich van alles voorgedaan in mijn leven en uiteindelijk kwam ik helemaal niet meer in de kerk, speelde het geloof geen enkele rol meer binnen het gezin wat ik inmiddels had. Het leefde niet meer, niet binnen ons gezin en niet in mijn hart. Tot het moment waarop God mij zelf letterlijk en figuurlijk in de kraag greep ruim twee jaar geleden. Mijn getuigenis over wat er toen is gebeurd staat al ergens op het forum (topic over volwassendoop). Die ga ik hier dus niet herhalen.

En ja, in de tijd dat ik toe groeide naar de beslissing om mij te laten dopen kwam er een enorm schuldgevoel boven drijven over wat ik allemaal wel niet verkeerd had gedaan in mijn leven, in Zijn ogen.... Maar ondanks dat realiseerde ik mij toch ook dat het niet voor niets was dat Hij me zo had weten aan te raken in die ene hele bijzondere dienst. God zelf wilde weer een rol in mijn leven gaan vervullen.. en ik moest leren om Hem opnieuw toe te laten in mijn hart en in mijn hele leven. Ik moest leren om opnieuw alles aan Hem over te geven en weer op Hem te vertrouwen zoals ik dat als kind deed. En ja, dat heeft heel veel innerlijke strijd gekost. Maar ondanks al die strijd heb ik doorgezet, vastbesloten om te hervinden wat ik als kind had ervaren.

Ik ben gedoopt op 26 september 2010 en sindsdien hebben gevoelens van schuld geen vat meer op mij. Ik heb mijn oude leven afgelegd en een nieuwe identiteit gekregen. Ik ben compleet veranderd in mijn denken, voelen, ervaren en beleven. Ik heb de relatie die ik als kind had met God hervonden. En in die relatie is geen plaats voor schuldgevoelens, voor angst of schaamte. Dat is ook helemaal niet nodig, want God weet alles al. Hij weet wat er is voorgevallen in mijn leven en Hij veroordeelt mij nergens over. Hij heeft mij vergeven. Hij heeft mij opnieuw in Zijn armen genomen en gezegd: "Welkom thuis Mijn kind".

Sindsdien weet ik: bij God mag je komen, met alles wat er is voorgevallen, zelfs al lijk je Hem jarenlang los te hebben gelaten. Want mensen kunnen God wel loslaten, God laat hen niet los. Hij wacht alleen.. totdat zij hun hart weer voor Hem open stellen en Hem toelaten in hun leven. En vanaf het moment dat je dat doet, zul je Zijn ongelofelijke grote liefde en genade gaan ervaren.. misschien niet meteen, misschien zul je eerst een periode van innerlijke strijd ervaren.. Maar God maakt je wel degelijk vrij. De keuze om Hem dat te laten doen ligt echter wel degelijk bij jezelf. Het is een keuze die alleen jij kunt maken, door je over te geven in het volste vertrouwen dat het goed komt. En geloof me... het komt goed!

Laatst aangepast door
LISA610
op woensdag 9 maart 2011, 12:06
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:20

CHATULIEM619 schreef:
Je moet twee dingen onderscheiden. Wat staat er in deze tekst? En die deze tekst staat wat anders, dan dat er van gemaakt wordt.
Dat er andere teksten zijn, die meer van toepassing zijn op de uitleg van Henk, dat geloof ik meteen. Maar leg die uitleg niet op deze tekst. Hier staat heb je naaste lief als jezelf...

Dan lees ik dit waarschijnlijk anders dan jij Chat Knipoog smiley , want in mijn ogen staat dit niet in de quote van Henk, noch in de Bijbeltekst in Johannes waar ik aan refereerde.

Wat Henk schreef was het volgende:
Inderdaad jammer als het niet gezien wordt dat de opdracht eigenlijk meer is om God boven alles lief te hebben en je naaste zoals jezelf bent liefgehad!

Henk zegt dus dat je je naaste moet liefhebben zoals jezelf bent liefgehad.

Misschien trek ik een voorbarige conclusie als ik dan stel dat Henk doelt op de liefde van God, op de wijze waarop God ons lief heeft en dat wij dus onze naaste moeten liefhebben op de wijze waarop God ons lief heeft. Het kan zijn dat Henk het niet zo heeft bedoeld, maar juist omdat hij eerst stelt dat je God boven alles lief moet hebben, kreeg ik de indruk van wel. En in dat geval zegt hij in feite wat ik al zei, toen ik verwees naar de Bijbeltekst uit Johannes 13:
34 Ik geef jullie een nieuw gebod: heb elkaar lief. Zoals ik jullie heb liefgehad, zo moeten jullie elkaar liefhebben. 35 Aan jullie liefde voor elkaar zal iedereen zien dat jullie mijn leerlingen zijn.’

Ik deze Bijbeltekst zegt Jezus dat wij elkaar lief moeten hebben zoals Hij ons heeft lief gehad. Daarmee zegt hij dus in feite dat je de ander niet moet liefhebben als jezelf, maar dat je de ander juist moet liefhebben zoals Jezus jou lief heeft. En dat gaat in mijn ogen nog een stuk verder dan je naaste lief hebben als jezelf.

(maar goed, als ik Henk de quote van Henk verkeerd interpreteer, dan zal hij dat zelf vast wel aangeven toch?)
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:27

VISSER278 schreef:
17.00 uur : Weekend!!!!!!!!!! Lachende smiley

wij hebben lekker nog vakantie Clown smiley
baas boven bas he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907

BerichtGeplaatst: woensdag 9 maart 2011, 12:32

Vandaag voor het laatst...
Ik wens een ieder die ik ontmoet heb....."God bless you..."

doei doei zwaai zwaai...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 ... 6194 Volgende
Pagina 2045 van 6194