ChristianMatch

Forum

wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Agenda
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:16

LISA610 schreef:
Tjonge jonge jonge... schreef ik in het Fries ofzo of wordt een open vraag in de omgeving van Rotterdam per definitie uitgelegd alsof iemand aangeeft dat iets niet mag... Smiley die vol vragen zit

Persoonlijk vatte ik het niet negatief op of zo hoor ... Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:17

LEONARD480 schreef:
Dacht dat Lisa iets van plan was toch Lachende smiley

en was toch ook een Noordelijke Halfrond feestje.

Ik heb aangegeven dat ik niets onderneem.. dus laat je nergens van weerhouden om het zelf te regelen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:17

LISA610 schreef:
Waar heb ik gezegd dat t niet mocht Henk? Volgens mij stelde ik gewoon een open vraag.... En denk je niet dat Leonard bij machte is om daar zelf op te antwoorden? Smiley die vol vragen zit

Ik stel gewoon een open vraag op jouw open vraag,
omdat jij die open vraag op een openbaar forum plaatst. Knipoog smiley

Dus doen we allebei gewoon hetzelfde Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 21 maart 2011, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:18

HENK710 schreef:
Dat is jouw interpretatie, Chatuliem. Er is zeker wel ruimte voor het als gelijkwaardig zien van trouwen en samenwonen als huwelijksvormen vanuit Gods Woord, want er wordt in de Bijbel geen juridisch papiertje genoemd... God kijkt verder dan de jurispredentie...wat logisch is, want de jurispredentie is een mensenproduct, al heeft het zeker wel wortels is Gods leefkader...
Ik zie dat verschil niet in de Bijbel. Het was niet toegestaan buiten het huwelijk seks te hebben. Hoewel de huwelijksvoltrekking een andere is, dan vroeger, heeft het huwelijk nog steeds dezelfde waarde als in de Bijbel...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:19

LISA610 schreef:
Ik heb aangegeven dat ik niets onderneem.. dus laat je nergens van weerhouden om het zelf te regelen.

Wij wachten het voorstel van leonard af......... Knipoog smiley
Misschien is hij er wel zo druk mee dat hij geen tijd overhoudt om op het forum te reageren....... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:20

LISA610 schreef:

Ha ha voor je het zelf weet ben je lid van het uitvoerend comité ter bevordering van de activiteiten in het Noordelijke halfrond ..zonder leeftijdsgrens ...zelfs voor alle beppes Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:20

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie dat verschil niet in de Bijbel. Het was niet toegestaan buiten het huwelijk seks te hebben. Hoewel de huwelijksvoltrekking een andere is, dan vroeger, heeft het huwelijk nog steeds dezelfde waarde als in de Bijbel...

Zoals je zelf al zegt, de huwelijksvoltrekking is een andere dan vroeger...waarbij er dus ook gewoon ruimte kan zijn voor de voltrekking middels samenwonen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:25

HENK710 schreef:
Zoals je zelf al zegt, de huwelijksvoltrekking is een andere dan vroeger...waarbij er dus ook gewoon ruimte kan zijn voor de voltrekking middels samenwonen...
Nee, want de essentie van de huwelijksvoltrekking is nog steeds dezelfde.Het gaat nl. altijd om ofiicieel tot een eenheid uitgeroepen te worden door een ambtelijke autoriteit. Dan is de erfenis verzekerd, en zijn de nakomelingen officieel kind van beiden. Dat is altijd hetzelfde gebleven door de eeuwen heen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:26

CHATULIEM619 schreef:
Nee, want de essentie van de huwelijksvoltrekking is nog steeds dezelfde.Het gaat nl. altijd om ofiicieel tot een eenheid uitgeroepen te worden door een ambtelijke autoriteit. Dan is de erfenis verzekerd, en zijn de nakomelingen officieel kind van beiden. Dat is altijd hetzelfde gebleven door de eeuwen heen.
Ambtelijke autoriteit is er niet vanaf het paradijs, terwijl het huwelijk er wel sindsdien is...rara, wat zou dat kunnen betekenen?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:27

Wat maken we het onszelf eigenlijk moeilijk. We kunnen toch ook gewoon een avondje bij iemand gewoon koffie drinken? Natuurlijk is de ene gastvrijer dan de ander, maar op zichzelf is dat toch ook leuk toch???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:29

HENK710 schreef:
Ambtelijke autoriteit is er niet vanaf het paradijs, terwijl het huwelijk er wel sindsdien is...rara, wat zou dat kunnen betekenen?
Wat denk je van Israel toen ze eenmaal in Kanaän woonden? Dat werd ook een officiële gebeurtenis. Zelfs bij Abraham was dat al het geval...Hoe kon hij Sara zijn vrouw noemen? De officiële huwelijksvoltrekking bestond al vanaf het begin van de mensheid en vormt de basis voor onze maatschappij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:33

CHATULIEM619 schreef:
Wat maken we het onszelf eigenlijk moeilijk. We kunnen toch ook gewoon een avondje bij iemand gewoon koffie drinken? Natuurlijk is de ene gastvrijer dan de ander, maar op zichzelf is dat toch ook leuk toch???

mag ik dan blijven logeren?.........of moet ik ineens verhuizen?
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:33

vandaag kaarten gekregen om met mijn meisie en vriendinnen naar indoor brabant te gaan.

geweldig om daar eens live bij te zijn

Grace die dol is op paardensport

Laatst aangepast door
GRACE585
op maandag 21 maart 2011, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:35

CHATULIEM619 schreef:

Je denkt toch niet dat ik jou uitnodig voor mijn theekransje?????? Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:35

MARYLIEN613 schreef:

Allemaal tenten in de tuin....gezellig Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:37

MARYLIEN613 schreef:
laten we eerst maar eens beginnen jullie gebied te annexeren. Jullie maken er een grote puinhoop van..België bestaat niet meer, heeft ooit wel recht van bestaan gehad? Belgica is trouwens Latijn voor Nederland...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:37

[quote=ERIKA129]

...nogal goed dat je me die verstandkiezen niet moet typen. Anders kon je niet meer actief zijn op CM... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:38

[quote=FRANKT627]

Je internet werkt gelukkig Frankt Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:40

CHATULIEM619 schreef:
laten we eerst maar eens beginnen jullie gebied te annexeren. Jullie maken er een grote puinhoop van..België bestaat niet meer, heeft ooit wel recht van bestaan gehad? Belgica is trouwens Latijn voor Nederland...

Kijk weer een probleem uit de wereld ...leuk chat van belgica ...dat wist ik niet...alleen die koning moet daar nog met pensioen Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROSALIA922

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:41

moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

LEONARD480 schreef:
De router resetten dmv stroom er af wil vaak weleens helpen Knipoog smiley

...ja, op dat idee kwam ik ook 'plots', na een halve dag in een dip te hebben gezeten Boze smiley
Gelukkig werkt nu alles weer goed. Dank je wel, Oeps, voor de begeleiding.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

LISA610 schreef:
Mooie bijdrage Liesje waar ik veel in herken. Knipoog smiley

Ahum....? Smiley die vol vragen zit En jij was nie persé tegen samenwonen toch...?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:44

LIESJE076 schreef:
Na alle reacties doorgelezen te hebben op deze topic voel ik ook even de behoefte om te reageren. Want ik merk dat dit de laatste tijd binnen de kerken ook nogal een issue is.

Vaak wordt er geroepen dat je toch met de tijd mee moet gaan en dat samenwonen daar een stukje van is. Daar ben ik het toch niet mee eens.
Ikzelf heb in het verleden samengewoond en het heeft mij juist bij God vandaan gehouden, omdat ik wist dat ik iets deed wat God niet zo bedoeld had. God heeft het huwelijk bedacht met alle privileges die daarbij horen en ik wist dat. Uiteindelijk ben ik toch getrouwd met de man waarmee ik samenwoonde en helaas heeft het huwelijk ook niet standgehouden.

Toch geloof ik nog steeds in het huwelijk zoals God het bedoeld heeft, en ik zal er dan ook niet voor kiezen om te gaan samenwonen. Puur en alleen omdat ik wil leven naar Gods wil. Voor mij is de Bijbel daarin een leidraad en is God duidelijk over het huwelijk.

Geweldig commentaar! Eindelijk een medestander! Zo is het hoor! En nie anders! Wat mooi dat je tot die inzichten bent gekomen...
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:44

ROSALIA922 schreef:
moslims zijn ook mensen , ik kijk naar mensen zolas jesus dat deed, hij veroordeelde niet ,ik ben christen en wil leven als jesus , hij keek naar mensen hun hart, je ken het verhaal wel van wie is je naaste ,de naaste zijn de mensen die je helpen, ik ken hele lieve moslims met een heel goed hart ,God is liefde , liefde is van God, amen

Ongetwijfeld zullen daar lieve mensen tussen zitten, maar hun geloof Rosalia daar gaat het om. Daar zit een haat jegens de Christenen en de Joden en ze herkennen Hem niet als de Verlosser.
Het wekt nu net de indruk dat moslims toch zalig kunnen worden...je weet toch dat niemand tot de Vader komt dan door de Verlosser Jezus Christus.

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 21 maart 2011, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:46

BEUN656 schreef:
Geweldig commentaar! Eindelijk een medestander! Zo is het hoor! En nie anders! Wat mooi dat je tot die inzichten bent gekomen...

Volgens mij Beun lees je niet alles goed of half Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:46

FRANKT627 schreef:
...ja, op dat idee kwam ik ook 'plots', na een halve dag in een dip te hebben gezeten Boze smiley
Gelukkig werkt nu alles weer goed. Dank je wel, Oeps, voor de begeleiding.

Frank

Soms is het leven zo simpel Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:50

Een mooie tijd in het jaar ...de Lente Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:50

Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Twijfelende smiley
Eh ja, gewoon in Nederland!!

Laatst aangepast door
INEZ910
op maandag 21 maart 2011, 20:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51

INEZ910 schreef:
Vandaag is een vrouw van 63 bevallen van een kind.. dus vul niet te snel in dat je dat niet meer wilt Twijfelende smiley
Eh ja, gewoon in Nederland!!

Er loopt al een discussie over in het off topic-topic.

Thomas, leuk, een moeder van 80 als je 17 bent.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 21 maart 2011, 20:54
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: maandag 21 maart 2011, 20:51

Beste mensen,

De vragen die ik in de groep zou willen gooien zijn: is het Bijbels nog wel verantwoord om als vrouw het randje van de ethiek op te zoeken? Daarhij hoort wat mij betreft ook nog de vraag: mag je voor je eigen lusten je eigen leven en dat van de baby in gevaar brengen? En mag je als arts pogen om als God te zijn? Reacties graag...

MVG.

Beun

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 21 maart 2011, 20:54
Naar boven

ChristianMatch forum index » Agenda
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2095 2096 2097 2098 2099 2100 2101 ... 6194 Volgende
Pagina 2098 van 6194