ChristianMatch

Forum

Calvijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:19

DAVID923 schreef:
Maak je nu een grapje? wil je het hebben over de Bijbel en theologie of gooise hoeren? (waar het hart van vol is...)

bemoei je dan AUB niet met een gesprek, en post die onzin elders.
Genoeg onzin topics elders op dit forum.

Deze sectie en de van Bijbelstudie is niet de plek voor jou reacties, naar mijn mening. Zo gaat een serieus gesprek oftopic.

sluit mensen niet uit, maar sluit mensen in... Engeltje smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:21

SUSANNAH475 schreef:
sluit mensen niet uit, maar sluit mensen in... Engeltje smiley

Inclusief denken, Suzan, prima. Het is de titel van een boekje van de theoloog Boerwinkel, een calvinist die liet zien dat het dus ook anders kan.

Samengevat:

Inclusief denken gaat ervan uit dat welzijn, succes en resultaten niet kunnen verkregen worden ten koste van de ander of zonder de ander. Dit is geen idealistische of semi-religieuze uitspraak, die een bepaalde moraliteit wil promoten, maar een heel realistische vaststelling die ook het eigenbelang centraal plaatst. Boerwinkel zegt het als volgt : “…het is niet onedel en laag om alleen voor eigen welzijn te werken, maar dwaas !”

Feitze Boerwinkel

“Sinds onheuglijke tijden hebben mensen geleefd
volgens het beginsel dat ‘zelfbehoud de eerste levenswet is’.
Maar dit in een onjuist uitgangspunt.
Ik zou zeggen dat andermans-behoud de eerste levenswet is.
Alle leven is met elkaar verbonden. Het lijden van de arme
verarmt de rijke, de vooruitgang van de arme verrijkt de rijke.”

Martin Luther King in ‘Waar gaan wij heen ?’

Thomas, maak van welzijn in deze discussie standpunt en je bent er.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 25 maart 2011, 21:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:24

MIEKE364 schreef:
Wat een prachtig dier en als je dit adembenemende schepsel hebt geplukt, Thomas, wil ik wel in aanmerking komen voor de veertjes.....wat kan je daar mooie dingetjes van maken. Het recept lijkt me watertandend lekker, ja.

Af en toe een fazantje opsmikkelen voorkomt een overschot aan deze gevederde vriendjes, toch... Verlegen lachende smiley Engeltje smiley

Ik vind het gewoon lekker........ Kwijlende smiley

Smulsmurf, gooit de veertjes weg.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:27

THOMAS968 schreef:
Ik vind het gewoon lekker........ Kwijlende smiley

Smulsmurf, gooit de veertjes weg.

Het elfde gebod: gij zult genieten.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:27

THOMAS968 schreef:
Inclusief denken, Suzan, prima. Het is de titel van een boekje van de theoloog Boerwinkel, een calvinist die liet zien dat het dus ook anders kan.

Thomas

oke, wist niet dat dit een titel was hoor, die zin kwam ff in mij op na het lezen van enkele reacties hier... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:36

SUSANNAH475 schreef:
oke, wist niet dat dit een titel was hoor, die zin kwam ff in mij op na het lezen van enkele reacties hier... Knipoog smiley

De denkrichting is zeer de moeite waard je in te verdiepen en een intelligente en waardevolle verdieping op hoe je medemensen en jezelf te benaderen of eigenlijk te omhelzen. Ook kritisch zijn - in de zin van opbouwende kritiek - is de ander binnen de lichtkring van Gods Liefde willen houden.

Laatst aangepast door
MIEKE364
op vrijdag 25 maart 2011, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:44

SUSANNAH475 schreef:
sorry hoor, maar God heeft mensen gemaakt met een vrije wil...
Hij heeft toch geen robotjes gemaakt ?

En bovendien... als ik om mij heen kijk zijn er talloze mensen die het niet willen aannemen... dus...
En liefde is geen liefde als het niet uit vrije wil is volgens mij.

God is niet zomaar afhankelijk van de keus van de mens... ik geloof dat Hij hiervoor gekozen heeft.
God wil niet dat er mensen verloren gaan... en toch gaan er mensen verloren... omdat liefde zich niet laat dwingen.

God heeft inderdaad een mens gemaakt met een vrij wil. Totdat de zondeval kwam...
Toen hebben wij uit VRIJE wil tegen God gekozen....
De mens wilde niet meer onder God leven en niets meer met Hem te maken hebben. Zo erg is het. We wilden zelfs zelf God zijn.

En nu ineens hebben we de vrije wil terug gekregen en kunnen we weer voor God kiezen?

God had ons vooraf uit liefde nog gewezen op de conseqenties van ons ongehoorzaamzijn. En toen Hij het pronkstuk van de schepping kwijt was geraakt aan de duivel, heeft Hij Zijn enige zoon gegeven opdat de Zoon degenen die Hem van de Vader gegeven zijn weer bij Zijn vader terug zou brengen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:56

Vrijdag 25 maart, 2 Sam. 6:11-19; Dansen.

Er was een rabbi met zijn leerlingen aan het lezen in de Thora, de boeken van Mozes. Telkens als ze daar het woord ‘Elohiem’, God, in tegen kwamen, raakte één van de leerlingen, een zeer vrome jood, volkomen in extase. Hij lachte en juichte: God! Zei hij dan, o Eloheim…! Het werd zo vervelend dat uiteindelijk de leerlingen besloten hem er maar uit te zetten. Zo kon je toch niet de Thora lezen.
Toen ze klaar waren vroeg de rabbi of zo begrepen hadden wat hij hen had geleerd. Toen ze knikten zei hij: Ik vraag het me of jullie het werkelijk begrepen hebben. Er is volgens mij maar één die het echt begrepen heeft – en die staat nu buiten de deur…
De ark wordt naar Jeruzalem gebracht. En die nieuwe koning, David, huppelt en danst van pure vreugde voor Gods aangezicht – zo blij is hij dat de ark Jeruzalem binnen komt. Hij raakt helemaal in extase!
Michal, zijn vrouw, de dochter van Saul, kijkt door het raam. Zij vindt het maar vreemd. Zo iets doet een koning toch niet. Ze schaamt zich voor haar man. David moet zich een beetje inhouden!
Maar David kan zich niet inhouden! Hij heeft God lief, met haar mond en handen, met ziel en lichaam, met heel zijn leven. ‘Dansen wil met mijn hart en springen…’.
Soms moet je je niets aantrekken van wat mensen vinden en zeggen. Soms moet je het maar wagen door anderen voor gek verklaard te worden of buitengesloten te zijn. Echte blijdschap laat zich niet verbieden!
Naar boven

Auteur Bericht
JAN786

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 21:59

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik moeite met de invloed van één theoloog..Bovendien vind ik Maarten Luther nog steeds de grootste reformator. Vooral omdat het voor hem een zaak van leven of dood was..Hemel of hel. Aanvaarding of vervloeking.

Ik denk dat Luther het proces in gang heeft gezet en de anderen zoals Calvijn en Melanchton de reformatie hebben doorgezet. Het gaat niet om deze personen maar om God die deze personen uitkozen heeft om terug te brengen bij de zuivere genade leer.

Andere vraag: Wat is het doel van dit topic?
Calvijn in een zwart hoekje zetten? Volgens mij is het bijbelse principe nog steeds:
goed spreken van een ander en anders zwijgen.

Ik geloof zeker dat Calvijn zijn zwakke punten had maar over Luther zijn ook zat verhalen in de omloop.

Ds. Kersten vond dat christenen joden moesten aangeven omdat men de overheid gehoorzaam moest zijn. Zo zullen er van elke grote God geleerde wel dingen te vinden zijn. Het bewijst des te meer dat de bijbel waar is en mensen tot op de laatste snik gebrekkige mensen blijven.

Over de site kan ik heel kort zijn: een hoop oude dwalingen in een nieuw jasje...(zonder daarbij wat te zeggen over de makers van deze site!)
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:18

THOMAS968 schreef:

Samengevat:

Inclusief denken gaat ervan uit dat welzijn, succes en resultaten niet kunnen verkregen worden ten koste van de ander of zonder de ander. Dit is geen idealistische of semi-religieuze uitspraak, die een bepaalde moraliteit wil promoten, maar een heel realistische vaststelling die ook het eigenbelang centraal plaatst. Boerwinkel zegt het als volgt : “…het is niet onedel en laag om alleen voor eigen welzijn te werken, maar dwaas !”

Feitze Boerwinkel

"God is alles in allen"; daarmee eindigde de roomskatholieke priester de oecumenische (oikumene:alles wat leeft) dienst vaak in de gemeente waar ik 23 jaar lang kerkte. Vanuit het gegeven dat alles met elkaar samenhangt, alles met elkaar verbonden is en elkaar beïnvloedt en je je realiseert dat alles door Gods Liefdevolle Handen is gemaakt, kan je niet anders meer dan alle leven met respect behandelen en je realiseren dat ieder levend wezen gelukkig wil zijn. Daar af en toe bij stilstaan 'reset' je denkrichting weer zodat je geen afgescheidenheid meer voelt maar betrokkenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:23

FF omhoog halen Verlegen lachende smiley
Mensen vergeet svp niet te tekenen...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:29

Voor de volgende mensen is gereserveerd

La Toscana

op 9 april

om 19 uur

aan de Oude Vismarkt 27

te Zwolle
:

1. Pieter
  2. Annette
  3. Henk710
  4. Robbedoes
  5. Willemijn
  6. Chatuliem
  7. Siem
  8. Britte
  9. Rellok
  10. Marianne
  11. Henduk
  12. Maria576
  13. partner Maria576
  14. Sonja008
  15. vriendin Sonja008
  16. Marian
  17. Mario
  18. Monika
  19. Leonard (ov)
  20. Dini (ov)
  21. Marijan

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 31 maart 2011, 22:51
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:44

HANNAH810 schreef:
waar wij niet kunnen vastpakken, geeft Hij ons de kracht.

waar wij niet kunnen volharden, geeft hij de moed.

God zal er niet alles aan doen om ons vast te houden; God houd ons vast; geen enkele twijfel mogelijk! Hij doet namelijk wat Hij zegt.

God gebruikt Zijn Hand inderdaad ook om ons op te richten/ons vast te pakken waar wij dat niet kunnen. Hij blijft met Zijn Hand ook steunen als wij verder dreigen weg te zakken! We zijn totaal afhankelijk van Hem...

...Onze actie is niet echt een reddende actie, maar meer een meegaande...of juist tegenstribbelende...

Dit is nog steeds het verhaal van het moeras! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:47

CHATULIEM619 schreef:
Dan is het maar een kleine stap om te denken dat God slechts aan degene die Hij uitverkoren heeft Zijn genade aanbiedt. Ik geloof dat Gods genade voor iedereen is, en dat de mens in staat is dat af te wijzen. Net zoals ze in het paradijs tegen Hem kozen, kunnen wij dat ook doen. (niet aan te bevelen overigens).

Dit is volgens mij ook gewoon wat de uitverkiezing leert Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:50

DAVID923 schreef:
hoe lezen jullie een tekst als deze?

:

rom 8:

29 Want die Hij tevoren gekend heeft, heeft Hij ook tevoren bestemd tot gelijkvormigheid aan het beeld zijns Zoons, opdat Hij de eerstgeborene zou zijn onder vele broederen; 30 en die Hij tevoren bestemd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

Deze tekst kun je lezen in het verlengde van Johannes 3:16. God heeft van tevoren besloten alle mensen te redden die Jezus (of zo je wilt, het Woord dat in ons is, Zijn Levensadem) vast willen houden met heel hun hart. En Hij heeft IEDEREEN dat aanbod gedaan!

Laatst aangepast door
HENK710
op vrijdag 25 maart 2011, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:52

JAN786 schreef:
Als dit waar is dan is God dus afhankelijk van de keus van de mens?
Arme God. Hij wil iemand zalig maken, maar dat kan niet omdat de mens niet wil... Is dat vrije genade?

Is dat werkelijk wat er gezegd wordt? God is niet afhankelijk. Hij redt wie Hij wil. Daarvoor doet hij iedereen het aanbod van Jezus! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 22:55

MIEKE364 schreef:
"God is alles in allen"; daarmee eindigde de roomskatholieke priester de oecumenische (oikumene:alles wat leeft) dienst vaak in de gemeente waar ik 23 jaar lang kerkte. Vanuit het gegeven dat alles met elkaar samenhangt, alles met elkaar verbonden is en elkaar beïnvloedt en je je realiseert dat alles door Gods Liefdevolle Handen is gemaakt, kan je niet anders meer dan alle leven met respect behandelen en je realiseren dat ieder levend wezen gelukkig wil zijn. Daar af en toe bij stilstaan 'reset' je denkrichting weer zodat je geen afgescheidenheid meer voelt maar betrokkenheid.

Mieke, wat een mooie woorden en ik ben het er ook helemaal mee eens.....
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:07

DAVID923 schreef:
Het verschil is dat (als het goed is) je elkaar al redelijk via mailcontact kan leren kennen, zonder dat er meer dan vriendschap is.
Beiden christenen kunnen dan met de juiste motieven en doelstellingen ontmoeten.

Dat is wat anders dan de defenitie die gegeven word in mijn laatste link vanaf de 39ste minuut. In amerika betekend dating dus meestal een relatie aangaan, met intimiteit, zonder bepaald doel. En dat is zeer onbijbels en gevaarlijk.

Nu snap ik dat de meeste van jullie ook geen tieners meer zijn en zelf echt op een Bijbelse manier iemand willen leren kennen.
Maar alsnog kunnen ook wij christenen door wat we onbewust normaal vinden door de huidige tijdsgeest, de kat op het spek binden, en te veel, te diep en te intiem investeren in iemand.

Dat is niet echt een antwoord op m'n vraag! Maar vroeger ontmoeten mensen elkaar in de kerk of in de kroeg, en nu via mail of internet! Wat is het bijbelse verschil? En aan iemands mail kom je alleen maar indien je via een website contact hebt of die persoon in real life ontmoet! Dus, wat is het verschil en wanneer is het Bijbels? Wat er in Amerika gebeurd weet ik ook wel, maar waarom zou dat een afspiegeling moeten zijn, van ons dating leven? En waarom is dat geen doel dan, en gevaarlijk? Daar ben ik wel benieuwd naar! Je bent er tenslotte toch altijd zelf bij, en als volwassene moet je gewoon je eigen verantwoording nemen! Toch?

Het wereldse daten voor lust en fun, dat is er ook onder sommige ''christenen'' net als de wereld, maar daar zie ik jullie niet voor aan.

Laatst aangepast door
AREND003
op vrijdag 25 maart 2011, 23:08
Naar boven

Auteur Bericht
AREND003

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:10

Sorry, verkeerd gequote! Maar iedereen begrijpt het vast wel wat ik bedoel! Als niet, laat maar weten!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:13

THOMAS968 schreef:

Samengevat:

Feitze Boerwinkel

Ja, prachtige quote van Martin luther King... een erg mooie levenshouding....uit m'n hart gegrepen

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op vrijdag 25 maart 2011, 23:16
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:17

JAN786 schreef:
God heeft inderdaad een mens gemaakt met een vrij wil. Totdat de zondeval kwam...
Toen hebben wij uit VRIJE wil tegen God gekozen....
De mens wilde niet meer onder God leven en niets meer met Hem te maken hebben. Zo erg is het. We wilden zelfs zelf God zijn.

En nu ineens hebben we de vrije wil terug gekregen en kunnen we weer voor God kiezen?

God had ons vooraf uit liefde nog gewezen op de conseqenties van ons ongehoorzaamzijn. En toen Hij het pronkstuk van de schepping kwijt was geraakt aan de duivel, heeft Hij Zijn enige zoon gegeven opdat de Zoon degenen die Hem van de Vader gegeven zijn weer bij Zijn vader terug zou brengen.

Even voor de duidelijkheid, Jan. Na de zondeval heeft de mens zijn vrije wil verloren? Deze theorie heb ik nog nooit eerder gehoord.
In jouw denkwijze is er absoluut geen ruimte meer voor de menselijke wil. Dat is enorm beknellend en ik geloof er ook niet in.
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:19

SUSANNAH475 schreef:
sorry hoor, maar God heeft mensen gemaakt met een vrije wil...
Hij heeft toch geen robotjes gemaakt ?

En bovendien... als ik om mij heen kijk zijn er talloze mensen die het niet willen aannemen... dus...
En liefde is geen liefde als het niet uit vrije wil is volgens mij.

God is niet zomaar afhankelijk van de keus van de mens... ik geloof dat Hij hiervoor gekozen heeft.
God wil niet dat er mensen verloren gaan... en toch gaan er mensen verloren... omdat liefde zich niet laat dwingen.

Dank je wel Susannah, je haalt, in goede zin van het woord, de woorden uit mijn mond. Ik had het echt niet beter kunnen zeggen.

Jan, het is precies zoals je het zegt, "vrije genade", dus geen gedwongen genade. Zoals Susannah al zei, liefde laat zich niet dwingen.
Je schrijft ook: "God verdoemt niemand want de mens heeft zichzelf verdoemt. Maar vanwege Zijn eer en glorie heeft Hij mensen uit die verdoemde massa uitgekozen om zalig te worden en straks bij Hem te zijn..."
Wil je hiermee zeggen dat God sommige mensen heeft uitgekozen om zalig te worden en dat Hij ook mensen heeft uitgekozen om verdoemt te blijven en een enkele reis naar de hel krijgen.
Je kunt dan toch niet zeggen dat er enige vorm van vrije genade is.
En als wij mensen geen vrije wil hebben, waarom is Jezus dan aan het kruis voor onze (=alle mensen) zonden gestorven?
Want in feite, als ik je goed begrijp, zeg je dat Jezus alleen is gestorven voor de mensen die Hij al had uitgekozen.

David. Voor de bijbelse onderbouwing hierover even wat teksten:
“ ... die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen” (Johannes 6:37).
“ ... Want een ieder, die de Naam des Heeren zal aanroepen, zal zalig worden” (Romeinen 10:13).
“Die wil, neme het water des levens om niet” (Openbaring 22:17).
“Geloof in de Heere Jezus Christus, en gij zult zalig worden” (Handelingen 16:31).
“O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk! … Zoekt de HEERE, terwijl Hij te vin-den is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is” (Jesaja 55:1 en 6).
“Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven” (Mattheüs 11:28).
“Komt dan, en laat ons samen rechten, zegt de HEERE; al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als [witte] wol” (Jesaja 1:18).

Laatst aangepast door
KATHY142
op vrijdag 25 maart 2011, 23:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:23

JAN786 schreef:
Als wij de almachtig waren zouden wij nooit dingen laten gebeuren die we niet zouden willen. Omdat wij niet bij machte zijn omdat te doen gebeuren er dus dingen tegen onze wil.

Als God dingen niet wil gebeurt het niet. Als dit niet zo zou zijn is God niet almachtig en houd Hij op God te zijn. Gods macht is niet beperkt.
Stond God de duivel niet toe om Job kwaad te doen.
De duivel ligt bij Jezus aan de ketting want die heeft overwonnen aan het kruis!

Ik vind het een Goddeloze gedachte dat God dingen gebeuren die Hij niet wil. Al blijft het moelijk om te verklaren waarom God sommige dingen gebeuren.

Psalm 104 zegt in vers 29:
Verbergt U Uw aangezicht, zij worden door schrik overmand,
neemt U hun adem weg, zij geven de geest
en keren terug tot hun stof. (HSV)

oftewel allen die in Japan omgekomen zijn heeft God persoonlijk de adem weggenomen. Elke ademhaling die ik krijg terwijl ik hier zit te typen is omdat God dat wil...
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. God wil geen rampen, maar af en toe laat Hij dat toe. Ik denk dat dat gebeurt om ons duidelijk te maken, dat we in een gebroken schepping leven. Vertel maar eens aan een misbruikt kind dat God dat gewild heeft, of als een overspelige vrouw/man, is dat dan ook Gods wil? Als je zegt dat God die dingen wil, dan wil God ons dus bewust pijn doen..wat is dan nog de verantwoordelijkheid van de duivel?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:27

Getekend !!!!!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:42

CHATULIEM619 schreef:
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. God wil geen rampen, maar af en toe laat Hij dat toe. Ik denk dat dat gebeurt om ons duidelijk te maken, dat we in een gebroken schepping leven. Vertel maar eens aan een misbruikt kind dat God dat gewild heeft, of als een overspelige vrouw/man, is dat dan ook Gods wil? Als je zegt dat God die dingen wil, dan wil God ons dus bewust pijn doen..wat is dan nog de verantwoordelijkheid van de duivel?

k weet het niet, maar is de 'waarom' vraag wel een goede vraag?
is het niet beter te vragen waartoe, wat kunnen wij doen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:51

HERMAN388 schreef:
Zo te zien ben je nog op de CM, dus geen paniek Knipoog smiley

Hallo Herman.

Ja gelukkig is alles weer goed gekomen want ik had het al wel gedaan maar ik had maar 1 dag nog stom maar ja ik mag toch nog weer blijven hahaha.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 23:54

Hallo Henk ook ik heb getekent en ook weer aan heel veel mensen doorgestuurt waar ik ook weer hele fijne reactie,s op gekregen heb en die mensen sturen ook weer door.
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 00:29

JAN786 schreef:
Ik denk dat Luther het proces in gang heeft gezet en de anderen zoals Calvijn en Melanchton de reformatie hebben doorgezet. Het gaat niet om deze personen maar om God die deze personen uitkozen heeft om terug te brengen bij de zuivere genade leer.

Andere vraag: Wat is het doel van dit topic?
Calvijn in een zwart hoekje zetten? Volgens mij is het bijbelse principe nog steeds:
goed spreken van een ander en anders zwijgen.

Ik geloof zeker dat Calvijn zijn zwakke punten had maar over Luther zijn ook zat verhalen in de omloop.

Ds. Kersten vond dat christenen joden moesten aangeven omdat men de overheid gehoorzaam moest zijn. Zo zullen er van elke grote God geleerde wel dingen te vinden zijn. Het bewijst des te meer dat de bijbel waar is en mensen tot op de laatste snik gebrekkige mensen blijven.

Over de site kan ik heel kort zijn: een hoop oude dwalingen in een nieuw jasje...(zonder daarbij wat te zeggen over de makers van deze site!)
Dat vind ik dus heel erg eng denken Jan. Alsof er maar een zuivere genadeleer is. Het blijft voor iedereen mensenwerk, ook voor Calvijn. Zijn woorden zijn niet zo geïnspireerd als de bijbel. Zijn visie is slechts een van de vele, niet uitzonderlijker dan van anderen....
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 00:46

het gaat niet om hoe men samenkomt, maar met welke vooronderstellingen, motieven en doelen.

Verder is alles al gezegd.(in die preek)
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 00:56

Quote:
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. God wil geen rampen, maar af en toe laat Hij dat toe.

Zou rampen niet vergelijk met kindermisbruik of overspel dat is een zonde, begaan door een mens.
Maar om op je quote in te gaan, Hij laat het toe? dus voert het zelf niet uit? laat satan het doen? hoe zie je dat?

Wist je dat God ook in Zijn toorn verheerlijkt word?

rom 9:

14 Wat zullen wij dan zeggen: Zou er onrechtvaardigheid zijn bij God? Volstrekt niet! 15 Want Hij zegt tot Mozes: Over wie Ik Mij ontferm, zal Ik Mij ontfermen, en jegens wie Ik barmhartig ben, zal Ik barmhartig zijn. 16 Het hangt dus niet daarvan af, of iemand wil, dan wel of iemand loopt, maar van God, die Zich ontfermt. 17 Want het schriftwoord zegt tot Farao: Daartoe heb Ik u doen opstaan, opdat Ik in u mijn kracht zou tonen en mijn naam verbreid zou worden over de gehele aarde. 18 Hij ontfermt Zich dus over wie Hij wil en Hij verhardt wie Hij wil.
19 Gij zult nu tot mij zeggen: Wat heeft Hij dan nog aan te merken? Want wie wederstaat zijn wil? 20 Maar gij, o mens! wie zijt gij, dat gij God zoudt tegenspreken? Zal het geboetseerde soms tot zijn boetseerder zeggen: Waarom hebt gij mij zo gemaakt? 21 Of heeft de pottebakker niet de vrije beschikking over het leem om uit dezelfde klomp het ene voorwerp te vervaardigen tot eervol, het andere tot alledaags gebruik? 22 En als God nu, zijn toorn willende tonen en zijn kracht bekend maken, de voorwerpen des toorns, die ten verderve toebereid waren, met veel lankmoedigheid verdragen heeft 23 juist om de rijkdom zijner heerlijkheid bekend te maken over de voorwerpen van ontferming, die Hij tot heerlijkheid heeft voorbereid?

Op 16,5
En ik hoorde de engel der wateren zeggen: Rechtvaardig zijt Gij, die zijt en die waart, Gij Heilige, dat Gij dit oordeel hebt geveld.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 ... 6194 Volgende
Pagina 2116 van 6194