ChristianMatch

Forum

WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:05

vanavond pannenkoeken
2 zitplaatsen zijn vrij, wie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN388

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:07

Opvolger gezocht voor het regelen van strandwandeling
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:17

[quote=HERMAN388]

Je kan wel schamper doen over Allerheiligen maar als de Sint komt staan zowel de protestanten als de evangelisten en al die andere strekkingen uit te kijken naar een rijkelijke gevulde schoen. Nochtans is de Sint een katholiek en heilig... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:24

Dank jullie wel..voor de lieve en bemoedigende woorden, het doet me goed en ik neem ze met me mee, a.s zondag. Voor nu moet ik gaan uitloggen...en ga ik met dit mooie weekend beginnen....!
Naar boven

Auteur Bericht
DINI968

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:32

GRIFFIN748 schreef:
Misschien heeft iemand anders nog een meegroeistoel, dan ben je er, toch?
Een voor links en een voor rechts
Clown smiley

Ik ga wel in de saab zitten met de raampjes open........... Engeltje smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:37

HERMAN388 schreef:
hond laten ombouwen in paard?

Pffff Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:40

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij geen gekleurde vrouwen, wil geen problemen hebben met een andere cultuur..

Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:42

Hoi CM-strandwandelaars,

Missen jullie zeelucht en strand?
Zullen we weer gaan doen dit jaar?
Lijkt me wel goed idee.
Vorig jaar liepen we met zo'n 30 personen in Noorwijk en dit jaar gaan we naar Katwijk aan Zee. Speciaal voor christelijke wandelaars in "christelijke" badplaats.
Daar is ruim parkeerplaats bij Boulevard tegenover de vuurtoren, Nu gaan we in voorjaar en wel op zaterdag 14 mei.
We verzamelen bij de parkeerplaats rond half 12.30 uur
Of jullie mee willen, hoor ik graag van jullie

Groetjes

Herman388
===============================================
Deelnemers:

Angelique327
Alous961
Miekjes285
Lisa610 o.v.

Herman388
Benny340
Pimpernel883
Henk546
Martin965

Nog meer aanmelders graag

Helaas kan ik niet aanwezig zijn ...de volgende keer beter.
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:43

ARNOLD765 schreef:
Ik ben gek op gekleurde vrouwen,dus voor mij is het geen probleem,mits ze gelovig zijn

Ja, mee eens!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:48

MIEKE364 schreef:
Wat een vreselijk dramatisch gevolg kan zo'n angstgeloofsbeleving dan hebben, Annette. Wat moedig van je om dit hier te delen waardoor je en zeker ook door je geloof niet verloren te hebben een levend bewijs bent dat God niet verloren laat gaan wat Zijn Hand begon. Ik wens je van harte toe dat je ouders dat ook nog zullen inzien en dat het contact kan worden hersteld.

Ik heb me laten 'overdopen' en dat kan niet in het calvinisme.
Ook daar zijn weer wetten voor. Het woordje wat in het NT. voor dopen gebruikt wordt is baptizo.
Baptizo betekent onderdompelen, zoals een wit lapje katoen, dat ondergedompeld wordt in inkt en er helemaal blauw uitkomt....
Het was onbeschrijvelijk, wat er in me gebeurde op het moment dat ik uit het water getild werd en de strakblauwe lucht boven me zag...

Dit lied geeft misschien een beetje aan, hoe ik me voelde...
Bovenal dat God Zelf me uit het calvinistische denken getrokken heeft.
In eigen kracht had ik deze keuzes nooit kunnen maken.

http://www.youtube.com/watch?v=E0csqHxM0dY

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 april 2011, 15:57
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:55

BEUN656 schreef:
Hoe kijk jij dan aan tegen dat verhaal over dat kleed die voor Petrus werd neergelaten? Handelingen 10 vers 15 is volgens mij duidelijk zat: Hetgeen God gereinigd heeft, zult gij niet gemeen maken. Ik heb daarom best wel moeite met jouw uitspraak. Praktisch gezien heb je misschien wel gelijk... Maar als je van elkaar houd ga je voor elkaar!

Dank voor je bijdrage Beun ... een persoon zei ooit tegen mij, dat als je wedergeboren bent je automatisch van alle mensen gaat houden. Weet ook wel wat de gedachten van Chat zijn in deze stelling
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 15:57

HERMAN388 schreef:
Lukas 9: 56 Want de Zoon des mensen is niet gekomen om der mensen zielen te verderven, maar om te behouden.

Romeinen 5: 10 Want indien wij, vijanden zijnde, met God verzoend zijn door den dood Zijns Zoons, veel meer zullen wij, verzoend zijnde, behouden worden door Zijn leven.

Nee Herman, God is niet alleen liefde. God houd zich ook aan Zijn woord en zal de mens dus ook straffen indien nodig. Ik refereer hierbij ook even aan wat David schreef over dat verbod op het uithuwelijken, zoals beschreven in het Oude Testament. Ook 2 Korinthiërs 6:14 is erg duidelijk hierover: Trekt niet een ander juk aan met de ongelovigen; want wat mededeel heeft de gerechtigheid met de ongerechtigheid, en wat gemeenschap heeft het licht met de duisternis?

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 1 april 2011, 15:59
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:03

CHATULIEM619 schreef:
Cultuurverschillen zijn er altijd, maar of die overbrugbaar zijn, is een tweede.

Ik denk dat door de liefde die verschillen wel degelijk overbrugbaar zijn. Als je het maar op geestelijk gebied maar eens bent met elkaar. Vind ik althans... Kortom: rood, bruin, geel, knap, lelijk... Ik vind het prima...

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:04

LEONARD480 schreef:
Dank voor je bijdrage Beun ... een persoon zei ooit tegen mij, dat als je wedergeboren bent je automatisch van alle mensen gaat houden.

Ja, mee eens.

Laatst aangepast door
BEUN656
op maandag 4 april 2011, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:13

ANNETTE050 schreef:
Ik heb me laten 'overdopen' en dat kan niet in het calvinisme.

dat hebben mijn zus en zwager ook gedaan, en ik vraag me nog steeds af waarom. ik bedoel: wat voegt het toe aan je geloofsleven? maar dat is een andere discussie, die in dit topic niet thuishoort.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:28

GRIFFIN748 schreef:
dat hebben mijn zus en zwager ook gedaan, en ik vraag me nog steeds af waarom. ik bedoel: wat voegt het toe aan je geloofsleven? maar dat is een andere discussie, die in dit topic niet thuishoort.

Net zoals het avondmaal een 'teken' is, zo is de doop door onderdompeling ook een teken, gewoon doen wat de Here aangeeft en niet beredeneren.
Zo zijn de doop door onderdompeling en het avondmaal als het ware een teken dat je eigendom bent van Jezus.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 2 april 2011, 19:25
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 16:35

Maria,
Volgens mij heb je mij verkeert begrepen. Ik reageerde op hetgeen Chat eerder zei. Hoe zou ik distrimineren, er zit van alles in mij, dan zou ik mij eigen discrimineren. Nee, ik heb de mensen lief, en accepteren een ieder. Wat de afkomstook is. Ik wil ook de mens liefhebben. Ik ga naar een kerk, die internationaal is, dN ik heb daar vele vrienden uit allerlei landen vandaan dN ik vind het heerlijk om vn anderen culturen te leren.
Nee, waarikop doelde was hetgeen Chat aanhaalde, dat hij tussen Molukse mensen heeft gewoond en als er ruzie was, hij te horen kreeg dat hij discrimineerde. Ik gaf alleen aan dat deze dingen vaak uit de geschiedenis vandaan komen, slaverij bv. Of deoorlog in indonesche, deze dingen hebben d mensen hard gemaakt naar elkaar toe. Ouderen vertellen hun kinderen die verhalen, waardoor de kinderen een bepaalde houding krijgen naar de ander, ik zie en hoor het overal. Ik leef tussen die mensen, altijd terug naar het verleden. En dat is niet goed, het maakt bitter en geeft kelen, DDT is wat ik bevoelde, ik vind hetzeer jammer dat ik niet oed begrepen ben geworden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:02

Dat ik weer weet hoe laat het is Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:13

Ik heb een beetje jullie reactie gelezenbij sommige moest ik echt even huilen
Ik vind dat Chat beter op zijn woorden moet letten, je kan het gezicht niet zien van de persoon, hoe hij het bedoelt en trek je conclusie bij hetgeen je leest. Dat maakt dit zo moeilijk. Iets wil ik duidelijk stellen, ik ben wel degelijk trots op mijn kleur. Ik ven getrouwd geweest met een blanke an, witter dan hij bestaat er volgens mij niet, hahah, maar wij hielden veel van elkaar, als hij nog leefde, waren wij zeker nog bijelkaar, we waren 25 jaar getrouwd, ten Jan deze aarde verliet, ik GEB nog steeds een goed contact et zijn familie, wij hebben samen vijf kids gehad, vier blank een bruin, en die jongen heeft het heel moeilijk gehad in zijn jeugd, en dat deed mij heel veel pijn. Ik woon in een straat waar men mij respecteerd, dus daa ligt het niet aan, en ik kan mij goed bewegen tussen blanke mensen en donkere mensen, mijn moeder was notabene blank. Ik heb alleen eengruwelijke hekel aan leugens en onbeschoftheid, wangedrag enz. En zelf ben ik heel direct. Tuurlijk mag je een eigen voorkeur hebben waar je voor kiest, niets mis mee, maar weet het wel op een goede manier te brengen, want Joe Chat het bracht, kwam bij mij over alsof, hoor mij oed alsof donkere mensen uitschot zijn. daarom Chat, mijn excuses aan jou, aar doe me een plezier, let op hoe je de dingen formuleert, dan begrijpt men, althans ik je beter, oké ?
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:21

CROSSROAD317 schreef:
In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"

Als je tegen iemand zegt, "ik wil niet verder met je", ben je dan duidelijk genoeg geweest??

Na een date of afspraakje kan het gelijk duidelijk zijn, voor jou hoeft het niet verder, je voelt of hebt geen klik met de ander. Wat doe je dan, zeg je het gelijk, denk je er nog even over na en laat je het hem/haar dan weten.
Ben je duidelijk als je zegt, eventueel met reden, "ik wil niet verder met je"??
Je hebt misschien al een tijdje een relatie gehad met iemand, maar voelt steeds meer dat het niet "de ware" is, je komt tot het besluit dat je niet verder met hem/haar wilt.
Ben je duidelijk als je zegt, met reden, "ik wil niet verder met je"??

Ik hoor/lees regelmatig, ook hier op CM, dat men m/v niet accepteert dat de ander niet verder wil. Men gaat gewoon door met het benaderen van de persoon, alsof er niets aan de hand is ..... Boze smiley
Voor de persoon die niet verder wil kan het gedrag van de ander als ergerlijk of zelfs zeer bedreigend overkomen.
Dan vraag ik me af, heeft die persoon een "bord voor zijn hoofd" dat hij/zij het niet begrijpt of wil hij/zij het niet begrijpen.
Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.

Wanneer is iemand duidelijk genoeg??

Blijven doorgaan, alsof er niets aan de hand is, is een vorm van stalken??

Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)??

Wat mijzelf betreft vind ik het belangrijk als de ander duidelijk is.
"Ik wil niet verder met je omdat er gewoon geen klik is" zegt voor mij meer dan "Ik stop ermee want ik vind je niet uitdagend genoeg", bij dat laatste krijg ik het idee dat de ander mij niet genoeg kent nog en bleef ik dus ook hoop houden, immers... ik vind dat ik wel uitdagend ben... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Ik vond het ook echt iets waar ik niks mee kon...

Ik denk dat vrouwen in het algemeen wel meer moeite hebben om verder te gaan met hun leven dan mannen...
Wat ik eerder hoorde van personen leek idd. soms wel op stalken... volgens mij is dat doodvermoeiend, niet alleen voor degene die telkens aangesproken wordt, maar ook voor degene die maar contact blijft zoeken...
Als ik daarmee te maken zou hebben zou ik dat nog best lastig vinden, maar er toch voor besluiten om allereerst assertief op te treden en duidelijk te zeggen dat je daar niet van gediend bent, als ze dan hardleers zijn... zou ik zo iemand negeren hoe vervelend het ook is.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 1 april 2011, 17:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:23

Goed hè, Herman, zo groot is onze Vader, op alles voorbereid, we moeten maar niet teveel stilstaan en zoeken naar het waarom, van belang is of je Jezus kent en weet door Zijn bloed gereinigd te zijn. Kater als we bij de Here zijn zal alles duidelijk worden. Onze opdracht is nu, iedereen vertellen van de liefde van Jezus en dat wij leven in de geadetijd. Ik hou van Jezus Christus, en ik dank Hem voor hetgeen Hij voor mij heeft gedaan, en dat ik mij nu een kind van God mag noemen, gekocht en betaald met het kostbaar bloed van Jezus Christus, Amen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:29

MAUREEN217 schreef:
Ik heb een beetje jullie reactie gelezenbij sommige moest ik echt even huilen
Ik vind dat Chat beter op zijn woorden moet letten, je kan het gezicht niet zien van de persoon, hoe hij het bedoelt en trek je conclusie bij hetgeen je leest. Dat maakt dit zo moeilijk. Iets wil ik duidelijk stellen, ik ben wel degelijk trots op mijn kleur. Ik ven getrouwd geweest met een blanke an, witter dan hij bestaat er volgens mij niet, hahah, maar wij hielden veel van elkaar, als hij nog leefde, waren wij zeker nog bijelkaar, we waren 25 jaar getrouwd, ten Jan deze aarde verliet, ik GEB nog steeds een goed contact et zijn familie, wij hebben samen vijf kids gehad, vier blank een bruin, en die jongen heeft het heel moeilijk gehad in zijn jeugd, en dat deed mij heel veel pijn. Ik woon in een straat waar men mij respecteerd, dus daa ligt het niet aan, en ik kan mij goed bewegen tussen blanke mensen en donkere mensen, mijn moeder was notabene blank. Ik heb alleen eengruwelijke hekel aan leugens en onbeschoftheid, wangedrag enz. En zelf ben ik heel direct. Tuurlijk mag je een eigen voorkeur hebben waar je voor kiest, niets mis mee, maar weet het wel op een goede manier te brengen, want Joe Chat het bracht, kwam bij mij over alsof, hoor mij oed alsof donkere mensen uitschot zijn. daarom Chat, mijn excuses aan jou, aar doe me een plezier, let op hoe je de dingen formuleert, dan begrijpt men, althans ik je beter, oké ?

Het valt me vaker op dat mensen altijd zo instinctief reageren. Ze lezen dan de helft wat er staat en vullen de rest voor zichzelf in. Vanaf mijn eerste bijdrage aan dit topic heb ik duidelijk gemaakt, dat dat mijn voorkeur was, zonder dat ik een oordeel gaf over of dat nu goed of slecht is. Het zou me een lieve duit waard zijn als mensen eens een keer lezen, en geen ruzie gaan maken over iets wat er niet staat.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 1 april 2011, 17:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:29

Lekker weekend na een (werk)dag boordevol 1 april grappen. Twijfelende smiley Slapende smiley Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:30

MARIO216 schreef:
Christelijke liedjes alleen. En verrek vandaag is de eerste lijst binnen.

Als het goed is heb je de mijne nu ook binnen, Mario. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:32

MARIO216 schreef:
Ik steek wel een paar vingers op boven die hoofden van de dames

Ben ik daar een van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Wat lees ik hier toch allemaal, heren. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:48

MARIJAN072 schreef:
Ben ik daar een van Twijfelende smiley Geschokte, onthutste smiley Smiley die vol vragen zit Wat lees ik hier toch allemaal, heren. Verraste, verbaasde smiley Knipoog smiley

Aha, daar is ons Marijan terug. Ik was al ongerust aan het worden. Gefrustreerde smiley Zoals je ziet heeft de stoute Mario jullie weer niet gespaard. Zou je hem wel meenemen naar Zwolle Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:58

KATHY142 schreef:
Willemijn, bedoel je dan het christelijke boekenweek geschenk?
De trein van 10.11, van Henk Stoorvogel.

klopt, dat bedoel ik.....dus als je het kwijt wilt? Over de prijs worden we het vast wel eens.......
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:03

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord.

ja sorry, inderdaad is het anders als er eeniemand met gevoelens zit! Dan zal duidelijkheid en afstand idd het beste zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:03

MARIJAN072 schreef:

Er worden wel wat rare dingen geschreven maar kan me niet voorstellen dat dat over jou of mij gaat Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:05

WILLEMIJN232 schreef:
Er worden wel wat rare dingen geschreven maar kan me niet voorstellen dat dat over jou of mij gaat Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

Volgens mij lees je erg selectief W-tje Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2142 2143 2144 2145 2146 2147 2148 ... 6194 Volgende
Pagina 2145 van 6194