ChristianMatch

Forum

Calvijn
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:05

HENK710 schreef:
Niet elke vrijgemaakte heeft gedacht dat alleen de vrijgemaakte kerk zalig zou maken. Er is binnen de vrijgemaakte kerk ook altijd een schakering aan groepen geweest, al is dat nooit altijd even sterk onderkend. Maar dit is al begonnen tijdens de Vrijmaking, waarin de professoren Greijdanus en Schilder al tegenover elkaar stonden, al zijn ze het verdere traject wel samen in gegaan. Zo is de hele verzuiling, met veel eigen vrijgemaakte organisaties als gevolg, nooit door Schilder gepromoot, maar is zijn naam wel meer verbonden aan de Vrijmaking dan die van Greijdanus, waarbij dus snel de gedachte kan bestaan dat Schilder voorstander was van die verzuiling, wat dus pertinent niet juist is. Nadien is er ook altijd wel verschil gebleven tussen diverse groepen mensen, alleen is altijd vooral de eenheid gezocht, ook naar buiten toe, wat tegenwoordig gelukkig wel wat anders is. Maar ik ben opgegroeid in diverse vrijgemaakte kringen, maar heb nooit de gedachte aan de ware kerk zo gemerkt zoals dat door anderen wel is beleefd. Dit is dus ook weer locatieafhankelijk. In de kringen waarin ik me begaf was wel sprake van ware kerk, maar dan wel dwars door kerkmuren heen, aangezien Gods Geest Zich niet houdt aan menselijk grenzen Knipoog smiley

hmmm... helaas moest ik daar destijds zelf achterkomen...
In de tijd dat ik lid was van de Geref. vrijgemaakte kerk ging ik eens met een (gelovige) jongerengroep naar een andere gelovige jongerengroep in Duitsland... ik vond het toen ineens vreemd dat de vrijgemaakte kerk de enige ware kerk zou zijn... dat zou dan immers betekenen -daar die kerk in Duitsland niet eens bestaat- dat gelovige Duitsers niet in de ware kerk zouden zitten en dat zette mij aan het denken... vanaf die tijd geloofde ik dat niet meer...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 2 april 2011, 23:06
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:07

ANNETTE050 schreef:
k Weet het niet, misschien een domme opmerking van mij...maar de verzuiling kwam toch voort uit de ware kerk gedachte?

Niet zozeer. De verzuiling was meer een creëren van een eigen beschermde omgeving met gelijkgestemden, zoals we dat ook hebben gezien in omroepland.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:09

HENK710 schreef:
Angst kan zeker een rol spelen, maar dat is absoluut niet het enige. Er kan ook echt sprake zijn van herstelgevoelens en dus meer samenbinding trachten te zoeken.

Na 35 jaar ziekenhuiservaring kan ik je echt zeggen dat het vaak pure angst is......en dat maakt het juist zo triest......hetstel moet je in het dagelijks leven doen en niet als je leven ten einde loopt......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:11

Als je niet zo van de recitatieven houdt, sla je de eerste 33 seconden gewoon over. Heel strak:

http://www.youtube.com/watch?v=5Yoio3S3zVw&feature=related

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 3 april 2011, 08:18
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:15

WILLEMIJN232 schreef:
Na 35 jaar ziekenhuiservaring kan ik je echt zeggen dat het vaak pure angst is......en dat maakt het juist zo triest......hetstel moet je in het dagelijks leven doen en niet als je leven ten einde loopt......

Herstel moet gedaan worden als iemand eraan toe is!
In een ziekenhuis ga je toch ook niet eerder revalideren dan wanneer het lichaam van de patiënt dit toelaat?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:17

HENK710 schreef:
Angst kan zeker een rol spelen, maar dat is absoluut niet het enige. Er kan ook echt sprake zijn van herstelgevoelens en dus meer samenbinding trachten te zoeken.

Kan het ook zijn, dat, wat je weleens hoort, dat ze een zeer heldere terugblik hebben op hun leven en opeens boven zaken uitgetild worden en andere/scherpere inzichten krijgen?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:25

ANNETTE050 schreef:
Kan het ook zijn, dat, wat je weleens hoort, dat ze een zeer heldere terugblik hebben op hun leven en opeens boven zaken uitgetild worden en andere/scherpere inzichten krijgen?

laten we het daar maar ophouden Annette, dat is wel een mooie gedachte vind je niet? ik denk dat mensen zeker boven zaken uitgetild worden maar of ze scherpere inzichten krijgen? Veel mensen willen schoon schip maken als ze gaan overlijden dat is zeker waar..... en zijn aan het eind van hun leven hier op aarde.....maar dat heeft mij wel geleerd dat je in het echte leven altijd moet proberen dat lastige dingen niet een brug te ver zijn in je leven en niet pas als je op je sterfbed ligt.....en daarom probeer ik ook wat milder naar dat soort zaken te kijken....
Maar ik realiseer me ook goed dat ik door mijn werk dat veel vaker meemaak en dat me dat daarom waarschijnlijk ook beter bewust ben.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 2 april 2011, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:29

ANNETTE050 schreef:
Er is m.i. niets magisch aan het zalven, heb het wel zien gebeuren...gewoon een flesje met olie, werd gebruikt tijdens het gelovig gebed, wat jij hier benoemd, geen genezingsdienst, gewoon onderdeel van het gebed. Ik zie niet in waarom een oudste of dominee, die dat gebruikt het niet zou verwachten van God Zelf....en dat is dan ook mijn vraag aan jou....
Exact.
Het is prima te gebruiken, geen enkel probleem, en ook heel bijbels.
Maar het gaat niet om het zalven zelf. We moeten niet het accent op het zalven zelf leggen, want het is slechts een middel om je hartsgesteldheid tot uitdrukking te brengen, namelijk dat je om genezing van God bidt, en hoopt op zijn hulp (in zoverre dat in Zijn raadsplan kan bestaan).
Dus of je het nu met of zonder zalving doet; de kern van Jakobus zijn betoog is, dat we het van God moeten verwachten.

Nu terug naar de reden waarom we hierover spreken. Dit onderwerp was door jou naar voren geschoven door vragenderwijs aan te geven dat deze gebruiken ontbreken bij het calvinisme (of begreep ik je verkeerd?)
Als antwoord, zou ik dus willen geven: Er ontbreekt niets essentieels, de kern van Jakobus boodschap betreffende het van God verwachten, ook bij ziekte en genezing, ontbreekt niet bij het calvinisme. Ik ben ben ook niet anders gewend dan dat er voorbede gedaan wordt (publiekelijk en privé). En wie daar de zalving wil bijvoegen of de hand-oplegging: prima symbool. Maar de ene is dit wel gewend en de andere niet, en daar hoeven we geen probleem van te maken denk ik, aangezien ik dat de Schrift ook niet zie doen ( of heb ik iets gemist ?)

Bij de sacramenten zoals avondmaal, zie ik een verschil: Daar is het ingesteld door Jezus met het uitdrukkelijke bevel om dat te blijven doen tot zijn gedachtenis.

Quote:
ANNETTE schreef:
Het punt wat ik hiermee aan de orde wilde stellen is, dat er een regel tot wet verheven is...de rode draad in dit topic.
Ik kende die regel niet betreffende je genoemde voorbeeld ( dus klaarblijkelijk is het niet zo algemeen). Maar bovenal, ik denk niet dat het typisch Calvinistisch is. Elke stroming c.q. kerk, heeft verschillen in leerregels / dogma’s. En de een zal altijd de ander zulke verwijten kunnen maken. Ook bijvoorbeeld het omgekeerde kan voordoen, dat goddelijke wetten worden gedegradeerd tot regeltjes die je individueel wel kunt bepalen, en die je van elkaar moet tolereren.
Met andere woorden, met evenveel recht kan ik dit draadje dan laten slaan op evangelisch of Rooms Katholiek, of luthers, etc.

Quote:
ANNETTE schreef:
Je ontwijkt helaas mijn vraag over het leven van Calvijn....waaom mag hij, als groot voorloper van het calvinisme, wel mensen martelen en doden....
1) ik heb niet genoemd dat hij dat mag. Niemand mag dat.
2) Het is de vraag of het verwijt überhaupt klopt, daarvoor heb ik je verwezen naar een hoogleraar kerkgeschiedenis die tevens Calvijn kenner en Calvijn biograaf is. Hij bestreed deze aantijging.
3) Maar het belangrijkste punt van mij was dat ik niet weet waarom we ons zouden moeten mengen in de discussie of het wel of niet klopt. Want wat is de relevantie daarvan voor de beoordeling van calvinisten heden ten dage. Calvinisten bouwen helemaal niet op de persoon Calvijn, maar op Gods Woord.

Quote:
ANNETTE schreef:
Het woord genade en barmhartigheid ben ik in je reactie niet tegen gekomen
Natuurlijk mag scheiden geen structurele gebeurtenis zijn/worden in de gemeente, maar om het als een rigide, koude wet te hanteren???
Gods verbiedt kip en klaar echtscheiding, met inachtneming van de genoemde geoorloofde uitzonderingen. Gods wet dient gehandhaafd te worden. En vermaning en tucht zijn bij uitstek maatregelen uit liefde voor de betrokkenen en de gemeente. Met als doel bekering van de zondige levenswandel. Als we ons dan verootmoedingen voor God dan weten we dat er genade in overvloed zal zijn omdat Christus voor de zonden betaalt heeft. En grote dankbaarheid is er dan.

Maar het zou heel goed kunnen zijn dat we verschillen van mening over wat Gods Woord hierover zegt, of de mate waarin de kerk onbeleden openbare zonde moet tolereren; Maar daarvoor kunnen we de Bijbel openen. Daarop ben ik aanspreekbaar. Wat zegt de bijbel daarover?

Maar hoe dan ook, ik vindt het geen relevantie hebben met Calvijn.

Quote:
ANNETTE schreef:
Aan Calvijns geest is het calvinisme ontsproten....de vervangingstheologie....( eerste begin van jodenvervolging)
Ik denkt dat het calvinisme beslist niet onsproten is aan Calvijns Geest. Het Calvinisme is Sola Scripture. Dus de bijbel erkennen als Gods Woord en als gezaghebbend voor ons leer en leven. Dat heeft Calvijn niet zelf bedacht; het is een bijbelse leer. Al het andere is hiervan afgeleid. En het is te kort door de bocht om alles waarvan je zelf vindt dat het niet bijbels is, om dat als menselijk denkbeeld van Calvijn te bestempelen. Ik zeg je als een calvinist, dat ik niets als waarheid erken slechts omdat Calvijn dat bedacht heeft. Ik erken alleen dat als gezaghebbend dat te herleiden is uit Gods Woord. De term vervangingstheologie ben ik niet gewend om te gebruiken, maar als je bedoelt de opvatting dat wij het geestelijke Israël zijn, dan ben ik van mening dat dit voluit bijbels is, en desgewenst kan pogen dat aan te tonen.
( En om een link te leggen tussen Jodenvervolging en Calvijn is wat boud, temeer ik m.i. geen bewijs heb gezien)
Naar boven

Auteur Bericht
BASTIAAN161

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:29

CHATULIEM619 schreef:
goed, zullen we dan maar eens beginnen met de doop?
Over elk onderwerp kun je een aparte draad starten. En als ik tijd en zin heb, sluit ik een bijdrage van mij niet uit.
Maar het gaat hier over Calvijn. Wat is de relevantie van Calvijn voor mij? Ik bouw niet op Calvijn, maar op Gods Woord. Ik ben aanspreekbaar op Gods Woord, niet op Calvijns Woorden.

Quote:
Je kunt duidelijk zien dat Calvijn niet de lijn van de bijbel volgt.
Tot dusver niet getoond zien worden.
Quote:
Het valt me steeds meer op hoe gemakkelijk er dingen uit de bijbel op een andere manier uitgelegd worden, dan dat er staat.

Quote:
En toch beroept men zich op het zuivere woord van God. Gaat het om Gods woord, of gaat het om de interpretatie van Gods woord. Want voor veel dingen is er maar één uitleg mogelijk, de calvinistische uitleg.
Tot dusver zie ik deze karikatuur niet aangetoond zien worden.
Quote:
En die is vaak eenzijdig en heeft het karakter van een dogma.
Tot dusver zie ik deze conclusie niet aangetoond worden.

Quote:
En dat is iets wat veel schade aan mensen heeft gebracht,
Behoorlijke stevige uitspraak voor iets wat ik nog niet aangetoond heb zien worden.

Quote:
geen oog voor de mens,
Deze subjectieve interpretatie bevat een vrij ernstig oordeel gebaseerd op vermeende feiten die niet aangetoond zijn.

Quote:
alleen oog voor de strenge dogma"s van de kerk.
Vele ernstige verwijten, conclusie die zelfs gaan over vermeende intenties (“alleen oog voor hebben”), en zonder dat ik het aangetoond heb zien worden. Laten we niet op deze voet verdergaan Chatuliem.

Quote:
Het gaat er niet om een bepaalde stroming in een kwaad daglicht te stellen.
Oh.

Laatst aangepast door
BASTIAAN161
op zaterdag 2 april 2011, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:30

ANNETTE050 schreef:

Is absoluut waar! Soms hebben mensen een extra zetje nodig om tot bepaalde inzichten te komen. En ja, een stervensmoment kan ook zo'n zetje zijn. Natuurlijk is het goed (zoals Willemijn zegt) om al te proberen om dingen eerder te herstellen, maar ja, daar moet je dan wel aan toe zijn...en dat lukt niet zomaar...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:33

HENK710 schreef:
Is absoluut waar! Soms hebben mensen een extra zetje nodig om tot bepaalde inzichten te komen. En ja, een stervensmoment kan ook zo'n zetje zijn. Natuurlijk is het goed (zoals Willemijn zegt) om al te proberen om dingen eerder te herstellen, maar ja, daar moet je dan wel aan toe zijn...en dat lukt niet zomaar...

Hoe kom je er zo bij dat het absoluut waar is???? Verraste, verbaasde smiley Het is nogal wat wat je zegt.......
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:37

WILLEMIJN232 schreef:
Hoe kom je er zo bij dat het absoluut waar is???? Verraste, verbaasde smiley Het is nogal wat wat je zegt.......

Omdat het absoluut voorkomt! En feiten zijn aboluut waar...toch? Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:40

HENK710 schreef:
Omdat het absoluut voorkomt! En feiten zijn aboluut waar...toch? Lachende smiley

Jouw feiten blijkbaar wel......maar ja, jij zal het beter weten......
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 april 2011, 23:54

Marijan072... ? niet verlengen ??? Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 00:58

BASTIAAN161 schreef:
Over elk onderwerp kun je een aparte draad starten. En als ik tijd en zin heb, sluit ik een bijdrage van mij niet uit.
Maar het gaat hier over Calvijn. Wat is de relevantie van Calvijn voor mij? Ik bouw niet op Calvijn, maar op Gods Woord. Ik ben aanspreekbaar op Gods Woord, niet op Calvijns Woorden.

Tot dusver zie ik deze karikatuur niet aangetoond zien worden.

Tot dusver zie ik deze conclusie niet aangetoond worden.

Behoorlijke stevige uitspraak voor iets wat ik nog niet aangetoond heb zien worden.

Deze subjectieve interpretatie bevat een vrij ernstig oordeel gebaseerd op vermeende feiten die niet aangetoond zijn.

Vele ernstige verwijten, conclusie die zelfs gaan over vermeende intenties (“alleen oog voor hebben”), en zonder dat ik het aangetoond heb zien worden. Laten we niet op deze voet verdergaan Chatuliem.

Oh.
Het is heel jammer, dat je bijdragen van anderen, die het zelf hebben meegemaakt aan de kant schuift. Er valt op deze manier niet goed met je te praten. Vermeende feiten: ontken je dan dat de dingen die mensen vertellen niet echt gebeurd zijn? Of nog erger, sta jij erachter hoe mensen hebben geleden onder deze leer? Je zegt de bijbel is de basis, maar mijn antwoord daarop is, dat er een bepaalde kijk op de bijbel je basis is. En die wordt door een groot deel gevormd door het calvinisme. En dat heeft zijn voors en zijn tegens.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 02:01

SUSANNAH475 schreef:
Marijan072... ? niet verlengen ??? Verraste, verbaasde smiley Twijfelende smiley Knipoog smiley

Smiley die vol vragen zit bedoel je dat Marijan niet gaat verlengen? Net nu er die lente aanbieding er is. Zou wel spijtig zijn...

Geschokte, onthutste smiley Ja, ik keek net en ik zie dat haar poppetje grijs is...

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 3 april 2011, 02:04
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 02:31

WILLEMIJN232 schreef:
Of we kunnen hem Mr. T noemen........Vroeger had je zo'n programma op tv met mr.T, het A-team geloof ik...... Coole smiley met zonnebril

Oja, nu weet ik wie jullie bedoelen Gefrustreerde smiley
Dat is die serie met de zwarte bestelwagen.
Daar hoor ik liever niet bij. Dan speel ik veel liever mee in Midsummer Murders. Dan zie je mooie huizen en mooie tuinen. En ook de dochter van Barnaby Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 02:42

CROSSROAD317 schreef:
Er staat alleen dat tattoo's in bepaalde situaties niet mogen, bijv om een overleden persoon te herdenken Twijfelende smiley
Verder staat er niet dat het niet mag volgens mij ...

Ja, in Leviticus 19:28 staat er inderdaad dat je je lichaam niet mag kerven voor een dode en niet laten tatouëren.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 02:47

ANNETTE050 schreef:
Wat een dag met een gouden randje he....nog steeds licht...straks lekker schemeren buiten met een glaasje fris of wijn.....of nog even de hei op....heerlijk

http://www.youtube.com/watch?v=QaFgU0C2Rtw

Ik heb net nog wat buiten in het tuintje gezeten. Het was echt aangenaam. De kikkers lieten stilletjes van zich horen. Ik hoorde ook de kreten van een uil en er was zelfs op een boerderij ergens een haan aan het kraaien.

Hé, dat is wel een mooie versie van 'Here comes the sun'. Die kende ik nog niet... Lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 3 april 2011, 02:50
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 02:53

Nu heb ik zaterdag zo lang nagedacht en getwijfeld over wat ik zou eten dat ik eigenlijk niets heb gegeten.

Vandaag, zondag, ga ik zeker vis eten. Dat lust Floshke ook graag.

Dit recept lijkt me heel lekker Kwijlende smiley

http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/stoofpotje-van-hondshaai
Naar boven

Auteur Bericht
SJAAK585

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 09:19

maria ik wens je een heel gezegende zondag toe met een geweldige dienst,wens je toe dat je God heel dicht bij zal mogen ervaren .
groetjes Grace en sjaak
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 10:18

Waar is de zon?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 10:20

MARISKA601 schreef:
Waar is de zon?

Volgens het weerbericht moeten we de komende dagen niet veel zon verwachten. Het regent niet dus dat is weeral een pluspunt.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 10:38

CHATULIEM619 schreef:
Het is heel jammer, dat je bijdragen van anderen, die het zelf hebben meegemaakt aan de kant schuift. Er valt op deze manier niet goed met je te praten. Vermeende feiten: ontken je dan dat de dingen die mensen vertellen niet echt gebeurd zijn? Of nog erger, sta jij erachter hoe mensen hebben geleden onder deze leer? Je zegt de bijbel is de basis, maar mijn antwoord daarop is, dat er een bepaalde kijk op de bijbel je basis is. En die wordt door een groot deel gevormd door het calvinisme. En dat heeft zijn voors en zijn tegens.

k Wil erg graag verder gaan met deze discussie.
Bastiaan, een gedeelte van mijn reacties heb ik weggehaald. ik heb het niet neergeschreven om sympathie of zo iets op te wekken, en ik griezel ervan als je dat zou bedoelen met 'vermeende intenties'. Ik sta voor wat ik geschreven heb en het is nog maar de top van de ijsberg. Mijn enige motivatie is, dat vrijgemaakten echt vrij mogen zijn. ik gun het hun omdat ik weet wat ik gevonden heb.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zondag 3 april 2011, 11:18
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:13

http://www.youtube.com/watch?v=ueIp8ljLO4c

Mooi nummer zo op zondagochtend........
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:13

CHATULIEM619 schreef:
Ondanks het feit dat veel theologen een andere kijk hebben over God, Zijn Woord en de Geest, vind ik ook, dat er theologen zijn, die wel degelijk volgens Gods plan werken...

Hoe kun jij dat weten? Wij kennen Gods plan niet... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:14

MARISKA601 schreef:
Waar is de zon?

Achter de wolken Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:23

CHATULIEM619 schreef:

Ik geloof dat er een zekere spraakverwarring heerst?
Hier staan ervaringen die iemand meegemaakt heeft in haar persoonlijke leven en er staan opvattingen over Calvijn, zijn leer en zijn leven.

Ik denk zelf dat die twee los van elkaar staan, want als je vader je iets aandoet wat volgens zijn Bijbelse opvattingen correct is hoeft dat niet persé als calvinisme uitgelegd te worden...

Wat als je vader ( en nu denk ik aan de mijne die mij persoonlijk ook heel veel leed berokkend heeft ) zijn eigen interpretatie aan het gelezene geeft?

En volgens mij probeert Bastiaan dit duidelijk te maken.. Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:35

WILLEMIJN232 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ueIp8ljLO4c

Mooi nummer zo op zondagochtend........

Prachtig Willemijn...thx.

Heb net zelf de preek beluisterd die Cross aanreikte...
en zocht dit lied, ( ds. haalde de titel aan in zijn preek )..jeugdsentiment..
http://www.youtube.com/watch?v=KEA1R57x0Qs

niet een beste uitvoering ..maar ja..
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 11:51

Vannacht op weg naar huis, na een mooie dag, op de A27 een paar behoorlijke spetters gehad. Maar dat heeft de pret van de mooie dag niet verpest.

Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2148 2149 2150 2151 2152 2153 2154 ... 6194 Volgende
Pagina 2151 van 6194