| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 09:03
|
|
|
|
Erg mooi...lead us in Your grace.. en mooi begin van deze dag.. Chloe Agnew ( Celtic Woman ) sings ''The Prayer''
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 10:15
|
|
|
|
Zelfs op maandag geen zon. Of behoort op maandag de maan te schijnen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 10:29
|
|
|
|
een maan schijnt niet te schijnen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 10:58
|
|
|
|
Dit topic is opgeschoond
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op dinsdag 5 april 2011, 10:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAAIKE874
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 11:15
|
|
|
|
Ik ervaar dat agressie verbaal of fysiek soms wel bij het werk hoort ! Dan is wel of niet accepteren niet altijd de vraag die er gesteld moet worden sommige mensen zijn emotioneel nou eenmaal ontremd en hier kunnen ze soms niets aan doen. Het hier tegen in gaan of verbieden heeft niet altijd zin proberen er zo goed mogelijk mee om gaan bereik je het meest mee.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 12:01
|
|
|
|
Ik had vorig jaar een mandje gekocht met bloembollen. Toen ze uitgebloeid waren had ik het mandje in aanrecht kastje gezet. Laatst had ik het mandje eruit gehaald en in de vensterbank gezet. Meteen een plens water erbij, en ja vandaag zag ik groene puntjes.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:08
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Het ligt er zéker aan wat of je tatoeage voorstelt..en hoeveel ruimte die in beslag neemt.. Een vriendin van mij heeft een klein bloempje op haar bovenarm en een andere vriendin heeft haar trouwring als tatoeage... persoonlijk houd ik er absoluut niet van, maar dat zoiets mij af zou houden van een relatie is erg vergezocht.. |
Ik zal geen tattoo laten zetten, maar heb er wel heel lang over nagedacht of ik er één zou nemen. Mijn gedachten gingen uit naar een hart, met daarin een kruis en een waterval .... maar dan wel op een kunstzinnige manier uitgetekend. Waarbij Joh. 4:14 mijn uitgangspunt is: ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:14
|
|
|
|
ik moet er niet aan denken om tato of piercing te hebben. waar ik wel aan zit te denken is een ring, maar da's weer niet handig met mijn werk. bovendien denk ik dat de enige ring aan mijn vingers een trouwring zal zijn/worden. ik ben niet zo van de versierselfrunniksels.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:24
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | Dankjewel voor je reactie. Daar ik veel benaderd wordt over mijn persoonlijke inbreng, deze is alleen bedoeld als illustratie/getuigenis. Er is ook nergens een klacht over mijn lippen gekomen naar de Here God. en voel me ook geen slachtoffer ofzo. Ik heb een fantastische tijd gehad bij de zendelingen en later in India-Bombay.
Je stelt veel vragen.... Veel heb ik m.i. al beantwoord. Eén ding steekt voor mij boven alles uit en dat is dat de uitstorting van de Heilige Geest in de Vrijgemaakte kerken een m.i. niet bijbelse invulling heeft gekregen. Het boek Handelingen staat er vol van hoe de Heilige Geest steeds werkt. God heeft ervoor gekozen, om samen met Zijn Kinderen te werken. Jezus is bruidegom, de kerk zijn Bruid...samen alles doen....geestelijke éénwording. Hij, in al Zijn Glorie, heeft ervoor gekozen om ons actief in te zetten in dienstbaarheid door de Kracht van de Heilige Geest. In het beginstuk werd de ziekenzalving aangehaald, m.i. is de olie van de zalving een teken dat het lichaam van de zieke gevuld is door de Heilige Geest, meer niet...tenzij je de werking toe wilt schrijven aan magische machten....ik in ieder geval niet. Dat Jezus dit niet deed is erg makkelijk te verklaren...de Heilige Geest was nog niet uitgestort. Waarom is er in vrijwel geen enkele vrijgemaaakt gereformeerde kerk ruimte voor de werking van de Heilige Geest, waarom worden de gaven die Hij geeft aan de kant geschoven? Wie zijn wij, om Hem in een box te stoppen en te bepalen welke van Zijn Gaven wel en welke niet kunnen. Er wordt dan wel gezegd dat de Heilige Geest niet meer werkt nadat de Bijbel door één of ander concilie is vastgesteld.....
Ik had het eerder over het bestraffen van de koorts (zie eedere bijdrages)...jij vroeg of het wel in nederigheid gebeurd was enz. Ik wil het andersom stellen...was dit niet juist een daad van gehoorzaamheid, nederigheid? En is het geen vorm van hoogmoed om de Heilige Geest zo te beknotten, in een box te zetten en alle Zijn gaven maar te negeren, om wat voor redenen dan ook maar? De Heilige Geest is volgens de Bijbel een Persoon en ik denk dat het in de wil van God past de Heilige Geest te erkennen als een Persoon, deeluitmakende van de Drie-enige God. (P.s. ik heb het hier niet over het uitnodigen, welkom heten van de Heilige Geest, want Hij nodigt ons juist uit). |
Leuk stukje Annette, en ik wil graag een aanvulling geven op het stukje wat in het blauw staat. Ik denk dat als je bestraft, in dit geval de koorts, dat zeker niet in nederigheid moet gebeuren, maar juist in de autoriteit van Jezus Christus. Als je iets of iemand bestraft in nederigheid, waar is dan je autoriteit in Jezus Christus. Hij heeft Zijn kinderen juist de macht gegerven om in die autoriteit te kunnen staan/gebruik van te maken. In geval van aanbidding of lofprijzing dan kunnen we alleen maar nederig en dankbaar zijn, omdat we het niet van onzelf hebben maar van Hem. Dat is alleen maar Genade van God de Vader, ons gegeven in het werk van Jezus Christus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik had vorig jaar een mandje gekocht met bloembollen. Toen ze uitgebloeid waren had ik het mandje in aanrecht kastje gezet. Laatst had ik het mandje eruit gehaald en in de vensterbank gezet. Meteen een plens water erbij, en ja vandaag zag ik groene puntjes. |
Naarmate je zuidelijker woont, is de natuur toch verder. Bij Linschoten en omgeving was er al voorzichtig bloesem,volgens een kennis. Hier nog niet of ik moet beter opletten, wat kan. Heerlijk dat de goede tijd er weer is, nu al tot na achten licht en dat is aan het eind van de maand al rond negen uur. Heerlijk.
Thomas, weg met de winter.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:51
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Naarmate je zuidelijker woont, is de natuur toch verder. Bij Linschoten en omgeving was er al voorzichtig bloesem,volgens een kennis. Hier nog niet of ik moet beter opletten, wat kan. Heerlijk dat de goede tijd er weer is, nu al tot na achten licht en dat is aan het eind van de maand al rond negen uur. Heerlijk.
Thomas, weg met de winter. |
Hier is ook al witte en roze bloesem aan de bomen te zien.....mooi!
Laatst aangepast door
|
ANNETTE050
|
op maandag 4 april 2011, 13:52
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEK114
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 13:51
|
|
|
|
Maria...
Geweldig he? Of eigenlijk beter gezegd: Overweldigend! Van harte Gefeliciteerd met de allerbeste keuze van je leven! En wat een genade van zo'n mooie grote God
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 14:03
|
|
|
|
Een gewaarschuwd mens telt voor 2
(N.a.v. een aantal reacties over CM die mij nogal verontrusten... ik heb hierover inmiddels een mail verstuurd aan de redactie van C.M.)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 14:38
|
|
|
|
Hulpverleners werken natuurlijk niet alleen maar in de zorg ....
Ik heb jaren bij de vrijwillige brandweer gewerkt, en ook daar komt geweld tegen de hulpverlening voor.
Regelmatig moest er handelend opgetreden worden, door politie, tegen agressieve omstanders. Als je normaal met 2 man aan het blussen was, moest je dan met 4 man staan, 2 om te blussen en 2 om de stenen, bierflesjes of andere projectielen tegen te houden .... Als christen kun je daar niets tegen doen, wel kun je, na de uitruk, praten vanuit je geloof tegen je collega's over de hoe jij er tegenaan kijkt. In elk geval geen oog om oog, tand om tand standpunt innemen .... Zelf gaf ik vaak aan dat de oorzaak toch bij het ontbreken van normen en waarden ligt, meestal een gevolg van de opvoeding ... Als christen kun je anders zijn door je anders op te stellen dan de niet christenen, doordat je leeft vanuit de Liefde van Jezus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 14:40
|
|
|
|
| MIEK114 schreef: | Maria...
Geweldig he? Of eigenlijk beter gezegd: Overweldigend! Van harte Gefeliciteerd met de allerbeste keuze van je leven! En wat een genade van zo'n mooie grote God |
Volgens mij de op één na beste keuze, want als je Jezus niet kent als je Verlosser en Zaligmaker .... sta je nog steeds met lege handen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 16:27
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Lieve allemaal....ik ben er weer en wat kan ik zeggen? zijn er woorden om zoiets moois te beschrijven? Ik kan alleen maar zeggen dat ik óntzettend gelukkig ben, me totaal vernieuwd voel en gedragen wordt en ben door onze God. Een geweldige dag! een geweldige dienst en een geweldig moment. Het meest tedere, emotionele, échte moment van mijn leven. Ik dank God...mijn hart is er vól van!!!!!!!
Maria..die nu trilt van alle emoties en ook wel van vermoeidheid..en dus nu een paar uur lékker gaat slapen!
enne ..Cross? nat zijn achter de oren voelt érrug prettig, 'k laat het lekker zo!  | Het was heel bijzonder dit te mogen bij te wonen, Maria. Het is altijd weer indrukwekkend mensen te zien afdalen in het watergraf en op te staan in het nieuwe leven.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 4 april 2011, 17:34
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 16:46
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Een gewaarschuwd mens telt voor 2
(N.a.v. een aantal reacties over CM die mij nogal verontrusten... ik heb hierover inmiddels een mail verstuurd aan de redactie van C.M.) |
Sorry, ik wil niet lastig zijn maar ik begrijp er een beetje helemaal niets van. Wie is voor wat gewaarschuwd? Welke reacties over CM waren er dan? Belangt het iedereen aan of is het maar voor enkele leden? Of heb ik het één en ander gemist tijdens de paar maanden afwezigheid?
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 4 april 2011, 16:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 16:48
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 16:53
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: |  |
jamaar, zo kom ik nooit wat te weten. Zo kan ik me ook niet verbeteren wanneer ik iets fout deed. Natuurlijk is er ook wel een beetje nieuwsgierigheid maar dat geef ik niet toe.
Als je naar Frankt627 CM-googled kan je het me ook via mail vertellen...misschien lucht dat wel op.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 17:10
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het was heel bijzonder dit te mogen bij te wonen, Maria. Het is altijd weer indrukwekkend mensen te zien afdalen in het watergraf en op te staan in het lieve leven. |
Voor mij was het heel bijzonder dat jij erbij was! Dank je wel daarvoor! Het zal voor mij altijd bijzonder blijven Chat.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 18:14
|
|
|
|
kheb gebruik gemaakt van de lentekriebel-actie, dwz nu zonder twijfel op tijd betaald!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 18:26
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | kheb gebruik gemaakt van de lentekriebel-actie, dwz nu zonder twijfel op tijd betaald! |
Goed bezig Marylien!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BEUN656
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 18:39
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ik zou christelijke dame met een andere kleur niet erg vinden, integendeel, een vrouw als beyonce zou niet mis zijn  |
Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over....
Laatst aangepast door
|
BEUN656
|
op maandag 4 april 2011, 18:43
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:11
|
|
|
|
| BEUN656 schreef: | Precies David, waarom iedereen nou denkt dat alleen blanke vrouwen knap zijn... Voor de rest wil ik maar ff kwijt dat je van een knap bord niet kan eten, dus ja... Waar hebben we het eigenlijk over....  |
Waar hebben we het eigenlijk over inderdaad Beun...van het weekend de film Sonny Boy gezien en je leert ook dat de gevoelens soms diep verankert zitten in het doen en denken van diverse mensen. In die film kreeg je medelijden met de hoofdrolspeler ...wat hebben we als blanke mensen toch een puinhoop van gemaakt. Natuurlijk zijn we jaren verder, maar de pijn kan generaties verder blijven zitten. Toch iets om over na te denken lijkt me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENK710
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:13
|
|
|
|
Om maar weer even de draad op te pakken nogmaals plaats, datum, tijd en deelnemerslijst. De deelnemerslijst is nog intact, aangezien er nog geen definitieve afzeggingen zijn (waarbij we er nog even van uitgaan dat dit ook zo blijft).
La Toscana

op 9 april
om 19 uur
aan de Oude Vismarkt 27
te Zwolle:
- Pieter
- Annette
- Henk710
- Robbedoes
- Willemijn
- Chatuliem
- Siem
- Britte
- Rellok
- Marianne
- Henduk
- Maria576
- partner Maria576
- Sonja008
- vriendin Sonja008
- Marian
- Mario
- Monika
- Dini
- Marijan
- Bert
Bon apetito!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:21
|
|
|
|
| MARIA576 schreef: | Lieve allemaal....ik ben er weer en wat kan ik zeggen? zijn er woorden om zoiets moois te beschrijven? Ik kan alleen maar zeggen dat ik óntzettend gelukkig ben, me totaal vernieuwd voel en gedragen wordt en ben door onze God. Een geweldige dag! een geweldige dienst en een geweldig moment. Het meest tedere, emotionele, échte moment van mijn leven. Ik dank God...mijn hart is er vól van!!!!!!!
Maria..die nu trilt van alle emoties en ook wel van vermoeidheid..en dus nu een paar uur lékker gaat slapen!
enne ..Cross? nat zijn achter de oren voelt érrug prettig, 'k laat het lekker zo!  |
Zie in de tekst de blijdschap en verwondering Maria...ben ook heel blij voor je ...heb ook met velen gesproken over dat moment en het heeft mij altijd verrast over de bijzondere blijdschap op hum gezichten te mogen ervaren ...je kunt niet anders concluderen, dat hierin het werk van de Heilige Geest in de harten van de mensen bezig is geweest.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:21
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | kheb gebruik gemaakt van de lentekriebel-actie, dwz nu zonder twijfel op tijd betaald! |
Dus heb je, niet niet-verlengd... Je berichtje is dan eigenlijk ook off-topic
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:25
|
|
|
|
Wel bijzonder een lentekriebelactie....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:30
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Sorry, ik wil niet lastig zijn maar ik begrijp er een beetje helemaal niets van. Wie is voor wat gewaarschuwd? Welke reacties over CM waren er dan? Belangt het iedereen aan of is het maar voor enkele leden? Of heb ik het één en ander gemist tijdens de paar maanden afwezigheid?
Frank |
Begrijp wel een beetje wat Suus bedoeld Frankt... Maar het is beter denk ik om het te laten rusten.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIKAL810
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:37
|
|
|
|
Never going back to OK - the Afters, heerlijk nr voor in de auto of om op te mtb-en
|
|
| Naar boven |
|
|