ChristianMatch

Forum

Taize liederen
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 22:43

http://www.youtube.com/watch?v=ueIp8ljLO4c&feature=related

Mooi voor de lijdenstijd:

Bleibet hier und wachet mit mir,
wachet und betet, wachet und betet...

Thomas.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENDUK927

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 22:47

CROSSROAD317 schreef:
Echt waar ?? Wil ik jou een tip geven .... van uitstel komt ..... afstel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ben ik zon hardloper dan Clown smiley
zal mij benieuwen hoe lang het nog goed gaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps laat m dit maar niet lezen Geschokte, onthutste smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 22:58

rustig, dromerig liedje

http://www.youtube.com/watch?v=oKhB785GJ5s
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:06

HENDUK927 schreef:
ben ik zon hardloper dan Clown smiley
zal mij benieuwen hoe lang het nog goed gaat Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps laat m dit maar niet lezen Geschokte, onthutste smiley Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Wat nou Henduk, je voelt je aangesproken ?? Clown smiley (hadden jullie nou al ringen gekocht) Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
VISSER278

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:09

Visser zit vol vragen maar of het (on)zinnig is om ze hier te plaatsen ??? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:23

ERIKA129 schreef:
Het mooie weer begint en ik mag weer die gore sigarettenlucht van de bovenbuurvrouw weer inademen Woedende smiley

Lekker hoor in je eigen huis Gefrustreerde smiley HELP wanneer doet de woningbouw er wat aan Geschokte, onthutste smiley

Het is idd. vervelend als de kwaliteit van leven achteruit gaat vanwege je buren... heb je er al eens over gedacht om er met haar over te praten... misschien dat jullie een regeling kunnen treffen ?
succes !
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:28

MARY052 schreef:
He Frank,

Bedankt voor je openheid! En goed dat je het plaatst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meng in al dat gedoe op het forum, ik lees het en denk dan ook wel es: pfffffffffff waarom gaat het zo op een site waar JEZUS centraal zou moeten staan?
Ik heb nog tot 24 april mijn abonnement hier en heb besloten om niet te verlengen. Volgens Chat(en hierin heeft hij helemaal gelijk) blijf ik voor veel mensen de grote onbekende op CM. Ben wel aktief in de chat maar bij de uitjes nog nooit aanwezig geweest. Soms wou ik wel maar kon ik niet vanwege thuis, en tegelijk vond ik het ook prima zo. Toch voel ik me verbonden met de mensen op CM ook al is het dan digitaal.
Ik hoop dat CM weer een getuigenis mag zijn voor andere mensen die op het forum terechtkomen!

Lieve groet van de "onbekende" Mary

hé niet onbekende Mary Knipoog smiley
hé jammer hoor dat je niet gaat verlengen!
ik lees je reacties toch altijd graag,

ik ben integendeel niet actief op de chat
het gaat mij te vlug, en als je binnenkomt is iedereen volledig in gesprek,
maar ik hou ervan het forum te lezen en soms te reageren,

voel mij toch ook verbonden met sommigen
uitjes heb ik ook nog niet meegedaan,
is een beetje ver van oost-vlaanderen naar de plaats van evenement,
maar ook omdat het niet paste,
hoop wel jullie eens in levende lijve te zien,
maar dan zou ik mij ferm moeten haasten blijkbaar!

goed bedenk je nog eens voor je echt stopt
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:39

THOMAS968 schreef:
Meine Hoffnung und meine Freude,
meine Stärke, mein Licht.
Christus, meine Zuversicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht,
auf dich vertrau ich und fürcht mich nicht.

(Taizé nach Jes 12,2)

Ja, het is God die mij behoudt, ik ben vol vertrouwen, angst heb ik niet. De Heer geeft mij sterkte en kracht, Hij is mijn behoud.’

http://www.youtube.com/watch?v=s-qz7zPjNg8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=RvaTBOSdKgI&feature=related

Thomas

Die tekst lijkt een beetje op een lied dat ik ken van een vroegere Duitse jongerengroep... "Die Wasserträger" Lachende smiley

Hoffnung fur dich, geht auf wie das Licht,
wenn Jesus sagt dir fürchte dich nicht...
wenn Jesus sagt dir fürchte dich nicht...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op woensdag 6 april 2011, 23:42
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:48

FRANKT627 schreef:
Natuurlijk maken we allemaal wel eens fouten. Potdorie, ik zou niet graag de mijne opnoemen. Toch is het zo dat we ons ook iets moeten kunnen laten zeggen. Daarmee bedoel ik dan dat we best op onze fouten mogen gewezen worden en dat we met die feedback dan ook iets doen. Vooral dan wanneer onomstotelijk kan aangetoond worden dat we uit de bocht gingen. Het leven is en blijft een leerproces. Het ene jaar gaan we een bank vooruit en het andere jaar vliegen we achteraan de klas in...

Jammer dat Marijan nu niet meer lid is, ik vind dit wel een leuke voor haar... Clown smiley (misschien leest ze het nog... Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:03

MARYLIEN613 schreef:
hé niet onbekende Mary Knipoog smiley
hé jammer hoor dat je niet gaat verlengen!
ik lees je reacties toch altijd graag,

ik ben integendeel niet actief op de chat
het gaat mij te vlug, en als je binnenkomt is iedereen volledig in gesprek,
maar ik hou ervan het forum te lezen en soms te reageren,

voel mij toch ook verbonden met sommigen
uitjes heb ik ook nog niet meegedaan,
is een beetje ver van oost-vlaanderen naar de plaats van evenement,
maar ook omdat het niet paste,
hoop wel jullie eens in levende lijve te zien,
maar dan zou ik mij ferm moeten haasten blijkbaar!

goed bedenk je nog eens voor je echt stopt
Knipoog smiley

Hé Marylien, Sofie (ook een lid) is ook van Oost-Vlaanderen. Misschien kunnen jullie wel iets afspreken. Lachende smiley De picknick is wel leuk. Als Xabia ook komt zijn er al 4 Belgen. Dat zal zeker het imago opkrikken. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:06

FRANKT627 schreef:
Hé Marylien, Sofie (ook een lid) is ook van Oost-Vlaanderen. Misschien kunnen jullie wel iets afspreken. Lachende smiley De picknick is wel leuk. Als Xabia ook komt zijn er al 4 Belgen. Dat zal zeker het imago opkrikken. Knipoog smiley

Wie weet worden belgen ollanders Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:18

de zin of onzin van het zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLIE511

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:21

CROSSROAD317 schreef:
Echt waar ?? Wil ik jou een tip geven .... van uitstel komt ..... afstel Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

en dat heet dan een tip....gewoon in het openbaar, op het forum!!!
hoe durf je Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

mare bedankt hoor...als ik tijd heb zal ik em ff ten huwelijk vragen.
weet heus wel dat je gewoon een gratis feessie wil Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
WILLIE511
op donderdag 7 april 2011, 00:22
Naar boven

Auteur Bericht
GRACE585

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 00:35

WILLIE511 schreef:

weet heus wel dat je gewoon een gratis feessie wil Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ach jolan hij mag niet klagen hij mag al getuigen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 01:09

Dat ik na een moeilijke week mezelf weer herken... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KATHY142

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 01:14

Bastiaan, ik ga maar even terug naar de basis hoe ik dit alles zie vanuit Bijbel.
Dan snap je misschien dat ik geen algemeen vijandsbeeld heb, maar wel dat ik de “vervangingstheologie” zie als iets heel kwalijks. Misschien heb ik het waarom, eerder niet goed uitgelegd. Want van de “kerk” het “geestelijk Israël” maken is “vervangingstheologie”.
Het komt niet eens in de Bijbel voor. Dit denken heeft nare gevolgen (netjes gezegd) gehad (en nog steeds) en is wel degelijk een Calvinistisch denken en m.i. niet Bijbels.

Bastiaan schreef:
Het geestelijke Israël (= dus Gemeente) bestaat daardoor uit (een klein aantal?) gelovigen afkomstig van het volk Israël, en ook uit gelovigen (hoeveel?) vanuit de heidenen. Samen ingelijfd in de kerk (nee = de Gemeente) van alle tijden (pas nadat ook het heil tot de gelovigen uit de heidenen kwam), met Christus als hoofd. En nadat het getal van de heidenen die tot bekering zijn gekomen, vol is, zal ook op grote schaal het volk Israël (precies het volk Israël) weer als natuurlijke takken van de boom terug erin geënt worden.
Met de laatste regel ben ik het overigens wel eens.

De Bijbel onderscheid drie groepen mensen, die elk hun eigen plaats in God heilsplan in nemen.
Heb ik niet zelf verzonnen, staat echt in de Bijbel. Dat zul je toch met mij eens zijn?
1 Kor. 10:32 schreef:
"Geeft noch aan Joden, noch aan Grieken, noch aan de gemeente Gods aanstoot".
Er zijn meer teksten, maar ik beperk mij even tot deze.
De Bijbel zelf maakt dus een duidelijk onderscheid t.o.v. Joden, heidenen en christenen.
Maar het is een onderscheid dat onder gelovigen in de Gemeente van Christus weg valt.
1 Kor.12:12-13 schreef:
"Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, één lichaam vormen, zo ook Christus; want door één Geest zijn wij allen tot één lichaam gedoopt, hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij slaven, hetzij vrijen, en allen zijn wij met één Geest gedrenkt"
De Bijbel spreekt dus duidelijk over de Gemeente als een Lichaam, bestaande uit Joodse en niet-Joodse gelovigen, wat ten diepste niemand anders is dan Christus Zelf.
Hierdoor is de middenmuur weggebroken. (Ef. 2:14-16)
Moet je eens nagaan wat een verandering van denken dit vroeg voor religieuze Joden als b.v. Petrus en Paulus. Een Gemeente bestaande uit Joden en heidenen was immers voorheen ondenkbaar. Omgang met heidenen was voor Joden simpel weg ‘not done'. Had God zelf bevolen. Denk maar eens aan Paulus toen hij naar de heidense Cornelius werd gestuurd. (Hand.10:28)
Heidenen waren als onbesnedenen voor Joden onder de wet onrein, maar nu er een nieuwe fase in Gods heilsplan is aangebroken, is alles anders geworden. De wet die voorheen als tussenmuur scheiding maakte en zelfs vijandschap tussen Jood en heiden veroorzaakte, is door de dood en opstanding van Christus weggebroken.
Ef. 2:11-13 schreef:
"Bedenkt daarom dat gij, die vroeger heidenen waart naar het vlees, en onbesneden genoemd werdt door de zogenaamde besnijdenis, die werk van mensenhanden aan het vlees is, dat gij te dien tijde zonder Christus waart, uitgesloten van het burgerrecht Israëls en vreemd aan de verbonden der belofte, zonder hoop en zonder God in de wereld. Maar thans in Christus Jezus zijt gij, die eertijds veraf waart,
dichtbij gekomen door het bloed van Christus."
Er was dus een ‘vroeger' en een ‘te dien tijde' dat heidenen als onbesnedenen (besnijdenis is het verbondsteken tussen God en Israël), geen aanspraak konden maken op de zegeningen van dat verbond. Heidenen waren te dien tijde zonder hoop en zonder God in deze wereld. Het was de tijd waarin Israël onder de wet in verzekerde bewaring werd gehouden (zie Gal. 3:23) en als het ware ‘ommuurd' door de wet, voor heidenen ontoegankelijk was. Maar thans zijn de heidenen nabij gekomen, door het bloed van Christus.

Deze wending in Gods heilsplan was tot die tijd door God verborgen gehouden!
Ef. 3:5-7 schreef:
"dit geheimenis, dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie.."
Het gaat hier over de Gemeente in Jezus Christus en niet over Israël (ook niet over de geestelijke kerkelijk vorm).
Het lijkt mij logisch dat als je dit geopenbaarde geheimenis van de Gemeente goed begrijpt of verstaat, dat ook de vele Bijbelse waarheden met betrekking tot Israël automatisch op hun plaats vallen.
Als je Israël en de Gemeente in de Bijbel goed van elkaar kunt onderscheiden, zal je dat ook bewaren voor de vervangingstheologie. (zijn uiteindelijk wel de wortels van het antisemitisme)

En om het nog maar even langer te maken. Dan zal je ook zien dat de Gemeente en Israël aparte doelen, maar ook overeenkomsten hebben, beide een plaats hebbende in Gods heilsplan.
Israël:
1. Aards volk (Gen. 12)
2. Begint bij Abraham
3. Etnisch nageslacht van Abraham, Izak, Jacob
4. Christus als Koning
5. Geopenbaard in het O.T
6. Bruid van Christus (Jer. 31, Hos. 2:18)
7. Aardse toekomst (Micha 4:1-4)
Gemeente:
1. Hemels volk (Fil. 3:20)
2. Begint na de (tijdelijke) verharding van Israël (Rom. 11:11)
3. Joden en heidenen
4. Christus als Hoofd
5. Een geheimenis in het O.T. (Ef. 3:5)
6. Lichaam van Christus (1 Cor. 12:13)
7. Hemelse toekomst (Fil. 3:20)
Maar beide zijn door God geschapen, beide om getuigen te zijn, beide geroepen tot dienst aan en verheerlijking van God.

Maakt dit van de gelovigen uit de heidenen Joden? Nee, want Joods ben je alleen door geboorte. Messiasbelijdende Joden zijn en blijven Joden.
Christenen zijn gelovigen uit de heidenen.
We zijn gelukkig allemaal onderdeel van het Lichaam wat vele leden heeft, met onze eigen identiteit, maar we zijn 1 in Jezus de Messias.
Maakt dit van de “kerk” het “geestelijk Israël”? Weer nee, want de Bijbel heeft het over de Gemeente en niet over een “geestelijk Israël”.
En voor mij is er niets geestelijks aan de Gemeente van Jezus de Messias. Ben blij dat ik daar een onderdeel van mag zijn en vele met mij.
En dat alles uit genade alleen!
Bastiaan schreef:
Wij zijn dus kinderen van Abraham. We zijn Israëliet.
Niet door afstamming maar gezegend in Christus mogen we kinderen van onze Hemelse Vader zijn, tot zijn volk gerekend worden. Niet door de besnijdenis van het vlees, maar de besnijdenis van het hart; allen die in waar Geloof Christus aanneemt. Als dit voor jou geldt dan ben je Jood, tenminste ik lees in Romeinen 2 het volgende: “Maar die is een Jood, die het in het verborgene is; en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God.”
Misschien moet je Romeinen 2 eens vanaf vers 17 lezen. Dan begrijp je misschien dat Paulus hier tegen de Joden in de Gemeente van Rome spreekt en dat ze hier eigenlijk op hun kop krijgen. Zoals verder op in Romeinenbrief de gelovige uit de heidenen worden aangesproken op hun gedrag tegen de Joden. En als je stuk goed leest snap je ook waarom. Lees ook maar eens het begin van hoofdstuk 3. Geeft een boel duidelijkheid, de rest trouwens ook.
Paulus heeft hier dus ook te maken met Joden en gelovigen uit de heidenen. Die dus beide bij de Gemeente in Rome hoorden. Ondanks dat ze beide 1 waren in het lichaam van Christus waren, gaf het samengaan nog de nodige problemen. En ik vraag mij wel eens af, is er nu dan wat veranderd.

Ik hoop dat je nu kunt begrijpen hoe ik het bedoel vanuit de Bijbel en dat het niets met een algemeen vijandsbeeld heeft te maken.
Als je nog steeds gelooft dat je Jood en Israëliet bent, dan moet ik toch denken aan de woorden van de Messiasbelijdende Jodin Mw. Eberlé-Gotlib waar ik gelukkig heel lang Bijbelstudie van heb mogen krijgen.
"Want zij vertelde dat ze zich afvroeg waar al die christenen waren in WOII, die geloofde Jood en Israëliet te zijn. Waren ze tijdens de pogroms en razzia’s ook nog Jood, droegen ze ook zo’n gele Jodenster of waren ze toch maar een naar de kerk gaand christen?"

Laatst aangepast door
KATHY142
op donderdag 7 april 2011, 08:22
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 01:15

Ik geef Sweetlady een knuffel... Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 06:19

Ik geef Floshke altijd een knuffel. Als ik dat doe is hij altijd verlegen... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 06:31

MARISKA601 schreef:

Verraste, verbaasde smiley oja hoor, dat zouden jullie maar al te graag willen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 06:36

Mijn mooiste moment gisteren was toen ik om 2112u een mailtje kreeg met de woorden 'zijn we nu weer vriendjes'... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SWEETLADY943

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 08:37

SUSANNAH475 schreef:
Ik geef Sweetlady een knuffel... Kussende smiley

Sus wat lief van je, een knuffel terug voor jou en veel liefs.

Kussende smiley

En kleine knuf naar Floshke Knipoog smiley
Krijgt jouw kat rode wangetjes van verlegenheid Verlegen lachende smiley

Fijne zonnige dag allemaal, liefs Sweet
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 09:01

Ik probeer iets onzinnigs te bedenken maar het lukt niet. Hoe zou dat nu weer komen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN096

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:06

FRANKT627 schreef:
Ik probeer iets onzinnigs te bedenken maar het lukt niet. Hoe zou dat nu weer komen Smiley die vol vragen zit

Dat is pure onzin Frankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARY052

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:14

FRANKT627 schreef:

Je bent te intelligent misschien??? Knipoog smiley

Mary
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:33

FRANKT627 schreef:

Frank, had me al afgevraagd of jij nu Belg of Hollander was?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:34

MARISKA601 schreef:

die ollanders zullen mss heel graag belg worden eens ze ons echt kennen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GRIFFIN748

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:36

misschien beter om weer terug te gaan naar de 'vereenigde Nederlanden'...taalgrens wordt landsgrens tussen NL en Frankrijk. is ook meteen het BHV-vraagstuk opgelost Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:48

WILLIE511 schreef:

Dan had mijn tip dus wel de gewenste uitwerking .... jullie trouwen en ik een feessie .... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:52

GRACE585 schreef:
ach jolan hij mag niet klagen hij mag al getuigen Knipoog smiley

Om eerlijk te zjn, daar ben ik trots op om dat te mogen doen (voor jullie) .... Lachende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:57

Hmmm de taalgrens wordt nog lastig dan ...neem Brussel wel of niet de Hoofdstad van de Verenigde Nederlanden en welk Koningshuis?. Kijk was dat nou eerder aan de orde geweest, had ons een hoop geld kunnen besparen ..neem de Betuwelijn ..was niet nodig, omdat de Belgen al de IJzeren Rijn hebben...zo jammer..

Laatst aangepast door
LEONARD480
op donderdag 7 april 2011, 10:58
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2159 2160 2161 2162 2163 2164 2165 ... 6194 Volgende
Pagina 2162 van 6194