| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:10
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, ik ook want ik heb het reisschema naar Ede al uit mijn hoofd geleerd. Plots ergens anders naartoe moeten rijden zou voor onaangename verrassingen kunnen zorgen. Ik zie me al mijn dekentje uitrollen in de tuin van Kwien in London.  |
Of bij de zeehonden bij W-tje.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:12
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Nee, zaterdag had ik eens een keer géén mail van jou Wilemijn. Te druk met andere zaken ofzo?  |
Tja, en als ze niets te doen heeft komt ze mijn mailbox volstouwen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:13
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Of bij de zeehonden bij W-tje.  |
Die zeehonden vind ik zo erg nog niet maar W...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 12 april 2011, 05:16
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:14
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Tja, en als ze niets te doen heeft komt ze mijn mailbox volstouwen...  |
Daar heb ik soms ook wel eens last van......................
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:17
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Daar heb ik soms ook wel eens last van...................... |
Wat kunnen we daar tegen doen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:18
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Daar heb ik soms ook wel eens last van...................... |
Ben ik blij dat ik zelden niets te doen heb.........
Maar jullie zijn aan het slow chatten (term die ik van Judith heb geleerd) en dat is op het forum niet wenselijk........... Dus heren............
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:19
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik blij dat ik zelden niets te doen heb.........
Maar jullie zijn aan het slow chatten (term die ik van Judith heb geleerd) en dat is op het forum niet wenselijk........... Dus heren............  |
Wij chatten slow omdat we vermoeden dat er leden zijn die niet zo vlug kunnen lezen. Dat is dus uit pure mensenliefde...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:20
|
|
|
|
|
Morgen komt mijn mooiste dag..............goed bijna, maar wel weer een hele leuke.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:21
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | | Morgen komt mijn mooiste dag..............goed bijna, maar wel weer een hele leuke. |
En dat houdt in...??? Of moeten we tot morgen wachten? Ik heb nog enkele uren de tijd om iets moois te kunnen meemaken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:27
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Waar stat in de bijbel dat satan een gevallen engel is? |
Volgens mij kun je dat concluderen aan de hand van Openb. 12:9
Openb. 12:7 En er kwam oorlog in de hemel; Michaël en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, 8 maar hij kon geen standhouden, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. 9 En de grote draak werd (op de aarde) geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de aarde geworpen en zijn engelen met hem
Verder:
Job 1:6 Op zekere dag nu kwamen de zonen Gods om zich voor de HERE te stellen, en onder hen kwam ook de satan. 7 En de HERE zeide tot de satan: Vanwaar komt gij? En de satan antwoordde de HERE: Van een zwerftocht over de aarde, die ik doorkruist heb.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 23:25
|
|
|
|
|
Ik knap af op mensen die hun eigen fouten NIET in WILLEN zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 23:32
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Neen echt niet want ik was van plan om toch al enkele gerariums en viooltjes te kopen omdat ik ze al in enkele tuinen had gezien. Vorige week zondag was ik ook al eens gaan kijken en toen stond er veel meer maar ik wilde nog niets kopen omdat het inderdaad nog wat vroeg is. Ik zal dan maar wat wachten en het kleine vijvertje eens reinigen. Dan moet ik wel zien dat ik de kikkerdril niet stuk maak. |
Morgen maar weer proberen dan voor de bloemetjes 
Kikkerdril.......ik heb geen kikkers meer in de vijver dood gevroren
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 23:40
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Ik heb een nieuwe acculader nodig.
Welke kan ik het beste nemen als ik een universele neem? |
Ik denk dat elke universele acculader wel voldoet Maris, bij een nieuwe accu zou ik echter wel gaan voor het merk van de laptop.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 23:47
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Ik knap af op mensen die hun eigen fouten NIET in WILLEN zien. |
ben ik helemaal met jou eens
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 00:00
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen. |
In het hier en nu, zit ook de eindtijd verweven. Dus ook de toekomst die je straks zult hebben als je in Gods aanwezigheid mag zijn. Is dat niet de reden dat Jezus Christus naar deze aarde kwam, om ons een toekomst te bieden .... Eindtijd is niet alleen weten welke verschrikkelijke dingen staan te gebeuren, maar ook het uitzien naar Hem die ons heeft vrijgekocht!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 00:18
|
|
|
|
frank neemt vast een potje dril mee voor je naar de picknick, als je hem dat vriendelijk vraagt......
(je moet tenslotte veel kikkers kussen, om je prins te ontdekken, toch? dus wat is een dame zonder een bakje kikkerdril............helemaal niets toch?? )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:05
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik heb mijn geloof verloren in de eindtijd toen ik bij het graf bij mn dochter stond. Wat heb ik eraan te weten hoe het gaat met de wereld, als ik niet eens weet wat er in mijn eigen leven kan gebeuren. Het heeft mn ogen open gemaakt voor het hier en nu. Per slot van rekening is dat tastbaar en grijpbaar, en de toekomst is toch niet helemaal in te vullen. |
...
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 12 april 2011, 10:01
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:28
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?
Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.
Van dat klakkeloos aannemen is wel iets dat terug te vinden in punt 3 van de tekst die je eerder opstuurde: 'Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand.' Het is net of je niet mag nadenken over iets. Of is dat nadenken alleen voor de gewone gelovige verboden terwijl de predikanten wel enige studies deden om zo dan de gewone gelovige onder de knoet te houden? Als dat zo is dan zijn die predikanten niet beter dan paus zoals dan weer te lezen staat in punt 1 van die tekst die je opstuurde. Vind je ook niet dat er toch wel wat tegenstrijdigheden in heel het verhaal zitten? Maar dit was even terzijde want ik zou graag willen weten hoe jij satan ziet. Ziet hij eruit als een persoon? Een man? Is er maar 1 satan. Is hij herkenbaar?
En in de tekst die je stuurde van deze site: http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html vind ik niets terug over satan. Het is eigenlijk een les van hoe je moet lezen en niet moet nadenken en luisteren naar de 'raadgevingen'.
Frank (het is potdorie wel een moeilijke materie) |
Frank ik denk dat jij het geluk hebt de satan niet in je persoonlijk leven te kennen, satan bestaat ècht! ècht waar! daar twijfel ik niet meer aan, hoe onlogisch het verstandelijk ook kan klinken, lees maar eens het boek "Niemand anders dan Jezus alleen" van Dr. Van de Ven.
Ik weet niet waarom de ene mens er meer met te kampen heeft dan de andere, maar ik geloof rotsvast de satan bestaat als een levend iemand, net zoals ook God en de Heer Jezus leeft!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAC823
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 01:29
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Dat niet alleen Herman.. maakt alle volken tot Zijn discipelen: christen zijn brengt ook de verantwoordelijkheid mee om het evangelie te verkondigen zodat ook anderen kunnen worden gered. "Left behind" wel eens gezien? |
Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin.... Waar staat het dat we weg gerukt worden uit deze wereld. Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt. Tevens is de 70e jaar week door Darwin zomaar de toekomst in gegooid. Waardoor hij meent dat er nog 3 1/2 jaar de antichrist na de opname zal regeren. Weleens bij stil gestaan dat de 70e jaarweek, welke bestemd is voor de joden, al geweest is. Toen de Here Jezus aan het kruis hing, scheurde de voorhangsel van de Tempel, daarmee was de spijsoffer en de slachtoffer gestopt. Dus de helft van de 70e jaarweek uit Daniel is toen vervult. 3 1/2 jaar daarvoor werd de Here Jezus gedoopt en is de het evangelie veranderd in een Hemelse koningrijk. 3 1/2 jaar daarna werd Stefanis gedood en is de laaste dagen (eindtijd) begonnen. Johannes zegt zelf dat hij al in de verdrukking zat.
Openb 1:9 Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en om de getuigenis van Jezus Christus.
Laatst aangepast door
|
MAC823
|
op dinsdag 12 april 2011, 01:42
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
KATHY142
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 04:14
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | | Waar stat in de bijbel dat satan een gevallen engel is? |
Jesaja 14: 12 O morgenster, zoon van de dageraad, hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld. 13 Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel, boven Gods sterren plaats ik mijn troon. Ik zetel op de toppen van de Safon, de berg waar de goden bijeenkomen. 14 Ik stijg op tot boven de wolken, ik evenaar de Allerhoogste. 15 Nee! Je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put.
en Ezechiel 28: “Dit zegt God, de HEER: Eens was jij een toonbeeld van perfectie, vervuld van wijsheid en volmaakt van schoonheid. 13 Je leefde in Eden, in de tuin van God, en je was bekleed met een keur van edelstenen: met robijn, topaas en aquamarijn, met turkoois, onyx en jaspis, met saffier, granaat en smaragd, gevat in gouden zettingen. Op de dag dat je geschapen werd lagen ze klaar. 14 Je was een cherub, je vleugels beschermend uitgespreid, je was door mij neergezet op de heilige berg van God, waar je wandelde tussen vurige stenen. 15 Je was onberispelijk in alles wat je deed, vanaf de dag dat je was geschapen tot het moment dat het kwaad vat op je kreeg. 16 Door al het handeldrijven raakte je verstrikt in onrecht en geweld, en je zondigde; daarom, beschermende cherub, verbande ik je van de berg van God en verdreef ik je van je plaats tussen de vurige stenen. 17 Je schoonheid had je hoogmoedig gemaakt, je had je wijsheid en luister verkwanseld. Daarom heb ik je op de aarde neergeworpen, als een schouwspel voor andere koningen.
Volgens mij was Satan één van de hoogste engelen die "de morgenster" genoemd werd. Toen hij met een aantal engelen in opstand kwam tegen God werd hij op aarde geworpen. Sindsdien is hij de duivel en de andere engelen zijn demonen. Zoals Babel in de profetie van Jesaja 14 het beeld is van de duivel, zo is Libanon dit in Ezechiel 28.
Laatst aangepast door
|
KATHY142
|
op dinsdag 12 april 2011, 05:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 05:11
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | Frank ik denk dat jij het geluk hebt de satan niet in je persoonlijk leven te kennen, satan bestaat ècht! ècht waar! daar twijfel ik niet meer aan, hoe onlogisch het verstandelijk ook kan klinken, lees maar eens het boek "Niemand anders dan Jezus alleen" van Dr. Van de Ven.
Ik weet niet waarom de ene mens er meer met te kampen heeft dan de andere, maar ik geloof rotsvast de satan bestaat als een levend iemand, net zoals ook God en de Heer Jezus leeft! |
Ja, maar hoe weet ik nu of ik al dan niet met satan in contact ben geweest. Als ik eens naar al mijn tegenslagen kijk is dit dan het werk van satan? Of hoe is satan herkenbaar? Hij is een levend iemand dan moet hij dus ook herkenbaar zijn op de ene of andere manier.
Ik denk dat ik mij het beste kan verzoenen met het feit dat satan de tegenhanger is van de Heilige Geest. Dat hij, satan, ons net wilt leiden in doen en spreken net zoals de Helilge Geest dat doet. Als wij dan sterk genoeg zijn en een onderscheidingsvermogen hebben dan kunnen wij bepalen wat we willen doen. Gaan we luisteren en handelen volgens de Heilige Geest of doen we het op de manier van satan met alle gevolgen vandien.
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 05:15
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | frank neemt vast een potje dril mee voor je naar de picknick, als je hem dat vriendelijk vraagt......
(je moet tenslotte veel kikkers kussen, om je prins te ontdekken, toch? dus wat is een dame zonder een bakje kikkerdril............helemaal niets toch?? ) |
kikkerdril meebrengen??? Oja, hoor, ik kan het altijd proberen. Er is hier genoeg van dat spul. Of is dit een grapje?
Frank
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 07:59
|
|
|
|
nee, das geen grapje, frant; als je een leeg potje (hak) groenten hebt en daar wat dril in zou laten zakken, dichtdraait en meeneemt, dan heeft imke weer kikkers in haar vijver.... kikkers gaan namelijk rond de paringstijd terug naar de plaats waar ze als "drilletje" opgegroeit zijn.
dat doen ze ook vaak op lagere scholen; daar doen ze wat dril met kroos ed in een vaas, zodat de kinderen kunnen kijken hoe de kikkertjes steeds een stukje verder ontwikkelen.
is erg leuk om te volgen hoor!! ik heb het zelf ook ooit gedaan, maar ik had een heel druk pleegkindje toendertijd en de kikkervaas viel zo regelmatig om, dat ik ze maar terug heb gezet.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 12 april 2011, 08:02
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 08:41
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Ik geloof wel degelijk dat satan als persoonlijkheid bestaat, helaas...
satan die gevallen engel, die zich vermomde als een slang en zo Adam en Eva probeerde te verleiden, nadat hij zelf een mislukte poging had gedaan om aan God gelijk te worden. Een sluwe 'vos' is het, eh, een sluwe gevallen engel... !! Ook in Jesaja wordt over hem gesproken.
Jesaja 14:12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken! 13 En gij overlegdet nog wel: Ik zal ten hemel opstijgen, boven de sterren Gods mijn troon oprichten en zetelen op de berg der samenkomst ver in het noorden; 14 ik wil opstijgen boven de hoogten der wolken, mij aan de Allerhoogste gelijkstellen. (15 Integendeel, in het dodenrijk wordt gij neergeworpen, in het diepste der groeve. 16 Wie u zien, beschouwen u, letten op u: Is dit de man, die de aarde deed sidderen, die koninkrijken deed beven; 17 die de wereld tot een woestijn maakte en haar steden afbrak; die zijn gevangenen niet naar huis liet keren?)
Ook in het NT. slaat hij zijn slag... hij laat Jezus alle koninkrijken van de wereld zien en wijst Jezus op het feit dat Hij stenen in brood kan veranderen (toen Jezus honger kreeg nadat Hij 40 dagen en 40 nachten gevast had...), (Matt. 4), maar Jezus weet dat satan vanaf het begin aan een bedrieger is en velen wil meeslepen met zijn val. Door Jezus mogen wij er zeker van zijn dat noch engelen noch machten ons zal kunnen scheiden van de liefde van God. Want Jezus heeft de dood overwonnen... Goddank !! |
mag ik je nog aanvullen met een plaats in het nieuwe testament waar je er ook iets over terugvind, suus? judas ; 6
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:16
|
|
|
|
bij Weeronline.nl komt zaterdag in het 5-daagse vooruitzicht in beeld:
http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Ede/4057576
voorwaar een mooie dag om aan auto's te klussen. (of te picknicken, dat weet ik nog niet, misschien is het te combineren . het schijnt namelijk op hoge prijs gesteld te worden als ik een stofwolkje genereer op de heide)
hopelijk krijgen we hier geen last van:
http://www.youtube.com/watch?v=lLAvj95lcOk
filmlokatie: Burg. Andriessenstraat, Hilversum
Laatst aangepast door
|
GRIFFIN748
|
op dinsdag 12 april 2011, 09:23
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:19
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | | Veilig thuisgekomen dus?? Kon Marsjg zijn oogjes wel openhouden zo laat? |
Yep ...hmmm dat heb je hé...als je met CM leden op stap gaat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:36
|
|
|
|
Ik denk niet dat je alle tegenslagen in je leven kunt afschuiven op Satan. Wij leven in dezelfde gebroken wereld als mensen die God niet kennen, dus we maken nu eenmaal ook tegenslagen mee. De een meer dan de ander.
Tegenslagen kunnen ons echter wel zwak maken. Op die momenten van zwakte probeert Satan grip te krijgen op ons denken, door ons te verzoeken of door leugens in ons denken te verspreiden. Het zijn voor hem dé kansen om ons te laten denken dat God niet naar ons omkijkt, dat wat we meemaken een straf van God is, dat het eigenlijk niet uitmaakt wat we doen of laten, of juist dat we het nooit goed genoeg kunnen doen, dat het helemaal geen zin heeft om naar anderen om te kijken omdat er immers ook niemand naar ons omkijkt, etc. etc.
Ik zei het al eerder: de geestelijke strijd speelt zich af in ons denken. Met ons denken maken we keuzes die bepalend zijn voor ons leven. En je denken bepaalt niet alleen hoe je gaat handelen, maar ook hoe je je voelt. Ik denk dat je je er daarom juist bewust van moet zijn dat Satan probeert grip te krijgen op je denken. Dan is het namelijk ook mogelijk om je daartegen te verzetten op de manier zoals Jezus dat deed. En ja, dat heeft inderdaad alles te maken met het maken van de juiste keuzes.
Ik heb wel eens de indruk dat veel christenen denken dat Satan geen invloed op hun leven meer zal proberen te krijgen, omdat zij immers christen zijn en bij God horen. Dat is ergens een beetje naïef als je de Bijbelteksten leest waarin Satan zelfs invloed probeerde uit te oefenen op het handelen van Jezus. En ja, Jezus wist meteen wat er aan de hand was op die momenten, hij beschikt immers als geen ander om het onderscheid te kunnen maken om te kunnen zien wat klopt en niet.
Een voorbeeld: Er zijn veel christenen die leven met gevoelens van schuld en schaamte. Ze zeggen dan wel dat ze menen dat ze behouden zijn, maar inwendig twijfelen ze daar toch ook wel aan, om allerlei redenen. Satan is degene die die twijfels probeert te voeden. Waar wij ons juist dan aan vast moeten houden is de wetenschap dat Jezus het heeft volbracht. Hij heeft onze zonden op zich genomen en dus ja, wij zijn goed genoeg om de liefde van God te mogen ontvangen en wij zullen behouden worden. Iedere keer als je daar aan twijfelt… herken je in feite Satan die macht probeert uit te oefenen op je denken.
Daarnaast kun je juist ook als christen in verleiding komen om dingen te doen die tegen Gods wil in gaan. Die verleiding kan heel sterk zijn. Ook daarin kun je Satan herkennen, want die verleiding speelt zich in eerste instantie af in je denken. Juist hier is het belangrijk dat je een goed onderscheidingsvermogen hebt, dat je weet wat God wil. Door gehoorzaamheid aan Gods wil, kun je je verzetten tegen Satan. En ben je toch in de verleiding gekomen, dan is er vergeving en genade mogelijk.
Als christen ben je volgens mij dus niet gevrijwaard van de aanvallen van Satan. Maar alle negatieve gedachten en alle influisteringen uit het rijk der duisternis moeten wijken voor de waarheden die Gods woord ons geeft. Juist daarom hoeven we in niet bang te zijn voor Satan, want het is een overwonnen macht. Hij is overwonnen doordat Jezus voor ons behoud aan het kruis is gestorven.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:50
|
|
|
|
[quote=MAC823]Deze film is gebaseerd op de leer van Darwin....
Hmmm deze theorie over de serie films/boeken van Left Behind heb ik nog niet eerder gehoord, dus je maakt me wel nieuwsgierig. Heb zelfs even zitten googlen, maar kan zo snel niets vinden en ik moet zo aan het werk. Dus vandaar de vraag aan jou: Waarop baseer je deze uitspraak?
Hetgeen dat ik lees in de bijbel is dat we in een oogwenk veranderd zullen worden, niet weggerukt. Waar lees je dit?
Begrijp ik het goed als jij zegt dat je meent dat er geen opname van de gemeente plaats vind voordat de tijd van de grote verdrukking aanbreekt en dat jij meent dat de tijd van de grote verdrukking in feite al aangebroken is?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 12 april 2011, 09:58
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 09:51
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | | Ik denk dat elke universele acculader wel voldoet Maris, bij een nieuwe accu zou ik echter wel gaan voor het merk van de laptop. |
In de toekomst koop ik idd een accu die er bijhoort, en ook de juiste acculader.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 10:34
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | frank neemt vast een potje dril mee voor je naar de picknick, als je hem dat vriendelijk vraagt......
(je moet tenslotte veel kikkers kussen, om je prins te ontdekken, toch? dus wat is een dame zonder een bakje kikkerdril............helemaal niets toch?? ) |
Kijkkijk, dat is een goed idee...Hannah...je bent geweldig!!
maar of ik al die kikkers ga kussen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |