| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:14
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | O maar dat wist ik al hoor ...en vrouw met humor  |
Gelukkig letten jullie niet zo op taalgebruik want plaafjes is wel een heel onbekend dialect....................... Misschien kan Thomas de vertaling geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:17
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Owwwwwwwwwwwww Dini dini. 50 plus he tja wat zal ik zeggen
Maar oudje kom jij maar gezellig naar de picknick, korte broek mee want het wordt heeeeeeeeeeeeel mooi weer dan zullen wij jonkies je met eerbied behandelen  |
Ik zal maar zwarte kleding dragen want ik sta er nu al te gekleurd op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:24
|
|
|
|
| GIJSJE026 schreef: | | Hé Mario, misschien ligt het aan mijn nog prille bestaan hier op CM (sinds vandaagdat ik nog niet alle kreten hier ken, maar wat bedoel je toch elke keer met UP??? |
Mario heeft wel meer kreten die onverstaanbaar zijn...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:28
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Speculaties over tijd en datum zijn tot nu toe nooit uitgekomen. En ze zijn van alle tijden....Als mensen beginnen met dat de zonde toegenomen is, kennen ze hun geschiedenis. Wat ze in Sodom en Gommorra uitspookten of in de Romeinse tijd...die tijden waren niet veel anders dan de onze. De grootste vulkaanuitbarsting is van eind 19e eeuw, dus toen was de aarde ook al in beweging. Het is een subjectief gegeven, dat alles zoveel erger is dan vroeger. Heeft ook te maken met de tv, alles kunnen we nu zien en meemaken. De opwarming van de aarde kan ook gewoon een normaal natuurlijk gegeven zijn, en hoeft niet te maken hebben met ons gebruik van fossiele brandstoffen. Kortom, ik heb zo mn bedenkingen bij deze uitspraak, vooral omdat de zgn tekenen van deze tijd ook best wel iets is wat in het grote perspectief misschien wel mee zou kunnen vallen. Tsunami's zijn er ook altijd geweest, het bijzondere is, dat we nu kunnen zien wat het teweeg brengt. Zoals ik al vaker gezegd heb, is er eigenlijk maar één criterium dat de Bijbel geeft, een soort thermometer kun je zeggen, waarin je kunt aflezen hoe ver we van de komst van Jezus af zijn. Alle volken hebben dan van het evangelie gehoord. Wat ik dus als een positief aspect zie, is dat de zendingsijver de laatste eeuw gelukkig weer toegenomen is. Wycliffe verwacht dat in deze eeuw alle volken een bijbelvertaling zullen hebben...Ook zie ik dat via de satelliet volken bereikt worden met het evangelie, maar goed, jullie weten dat ik een groot fan ben van de satellietschotel.. |
In zekere zin moet ik je gelijk geven Chatuliem, betreft een aantal natuurrampen in combinatie met de massamedia van nu. Er is wel iets anders aan de hand en dat gaat over het Midden-Oosten (de staat Israël) en de voortdurende spanningen, ontrent dit gebied. Als dictators verdwijnen, komt daar een veel grotere macht uit de achtergrond voor terug. Christenvervolgingen waren daar allang, maar werden soms door de Dictators nog enigszins in de hand gehouden. Alles heeft natuurlijk niets met onze persoonlijke geloofsleven te maken en het is vaak puur speculatief over de toekomst. Wel staat voor mij als een paal boven water dat er een aantal zaken zijn dat de Bijbel waarschuwingen geeft. Elke dag zie je dichtbij al de ontwikkelingen in een rap tempo. Neem de chiptechnologie dat grote sprongen voorwaarts maakt en het doel is alleen de mens verder van God van te dwalen. Ook weten we dat niets meer veilig is op gebied van de betalingen/pinnen en dus komt het teken van het beest heel dichtbij. Barcodes zijn al decennia lang het teken van het beest (666) en we sluiten min of meer vaak de ogen voor het egoïsme van het individu vandaag de dag. Je hoeft niet zover te gaan hoor ..zelfs op CM bespeur ik al dat we afglijden in normen en waarden en ook in liefde tot elkaar. Je vraagt met name af, waarom wij mensen elkaar zo in het diepste, de ander pijn en verdriet doen. Vaak hoor ik de verhalen, we groeiden gewoon uit elkaar en vraag je af waarom. Is er niemand die zich afvraagt, dat we onszelf volledig kwijt zijn en waarom kunnen we ons niet meer verdiepen in die ander. Blijkt dus ook hierin dat de Satan zijn werk goed doet. Hoe meer twistpunten en minder liefde, hoe beter Hij het voor elkaar heeft. Ook de Satan kan zich voordoen als het licht en in de eind der tijden zullen velen valse dwaalleraren zijn. Ook ik zie in dat Kerken niet altijd op het juiste spoor zaten, maar alleen uit de Liefde van Christus ter toetsing aan de Bijbel, kunnen we aan de oplossing bieden uit louter Genade van de Hemelse Vader. Wel dien ik te vermelden dat CM ook zeer leerzaam kan werken en dus weer goed voor je persoonlijke geloofsbeleving.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIETJE772
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 16:59
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | Voorlopig hopen mee te gaan :
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 Madelief 469, 40 lentes (door omstandigheden o v ) simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar* Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar* brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar* wilma729 45 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) marietje772 29 jaar(onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17* crossroad317 henduk729, 40 jaar pimpernel883, 44 jaar frankt 47 jaar jozua159 48 jaar* leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15* herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar* bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar* timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter* gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar* dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar* JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud) martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar mario126 37 jaar leven231 44 jaar bert168 42 jaar yes356 45 jaar
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an ! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 17:03
|
|
|
|
[quote=ZEELAND736]
Zo goed te horen dat het werkt als je je leven in Gods handen toevertrouwd, hij kent ons immers beter dan wij onszelf kennen en Hij weet wel wat goed voor ons is. Veel geluk!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 17:15
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Als het mij nou eerst eens zou lukken om tegen christenen "altijd" vergevend te zijn ....  |
Een loffelijk streven, Cross, helaas....we zijn niet perfect.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 17:58
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Ik zal maar zwarte kleding dragen want ik sta er nu al te gekleurd op  |
Ja de kledingvoorschriften dit jaar is zwart ...om de herkenning te vergroten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 18:12
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Gelukkig letten jullie niet zo op taalgebruik want plaafjes is wel een heel onbekend dialect....................... Misschien kan Thomas de vertaling geven? |
ik dacht dat je (g)een typfoutje maakte; plaagjes......??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAC823
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 18:34
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Wat is CM zonder een Saab-rijdende mopperpot?  |
Een opluchting.... 

Bij Saab hoopt men nu dat de goeie ouwe tijd zal herleven
Laatst aangepast door
|
MAC823
|
op donderdag 14 april 2011, 18:49
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAC823
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Gaat het hier dan om een relatie tussen man en vrouw ? Of ook je vrienden en vriendinnen om je heen ?
Als dat laatste ook mag, zou ik tegen jou willen zeggen Griffin... een goede vriend ben je door er zelf 1 te zijn... wie weet wat je dan nog tegenkomt...  |
Ik heb een vriend die mij nimmer verlaat, de Here Jezus. Maar een vriend(in) die naast mij zou staan en ik voor hem/of haar .... Dat kan alleen maar een (ware) zijn.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:11
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zoals ik al vaker gezegd heb, is er eigenlijk maar één criterium dat de Bijbel geeft, een soort thermometer kun je zeggen, waarin je kunt aflezen hoe ver we van de komst van Jezus af zijn. Alle volken hebben dan van het evangelie gehoord. Wat ik dus als een positief aspect zie, is dat de zendingsijver de laatste eeuw gelukkig weer toegenomen is. Wycliffe verwacht dat in deze eeuw alle volken een bijbelvertaling zullen hebben...Ook zie ik dat via de satelliet volken bereikt worden met het evangelie, maar goed, jullie weten dat ik een groot fan ben van de satellietschotel.. |
Sterker nog, Wycliff streeft ernaar om voor 2025 de Bijbel in alle talen vertaald te hebben: http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?lStrAction=archief&oId=14265
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 14 april 2011, 19:12
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:14
|
|
|
|
Kijk zo is het ook!!!!
En...ZO ZAL HIJ dan ook alles maken..
Dat IK me verwonderen moet!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:15
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Er zit nu wel een maand zonder een dienst ....en klopt het schema nog wel  |
Aangepaste versie:
Vanuit het initiatief dat Chat heeft genomen ten aanzien van een bezoek aan de themadienst in de Bethel zijn er verschillende mensen geweest die aangegeven hebben dat CM-leden ook een keer een dienst in hun gemeente kunnen bezoeken. De dienst in de Bethel heeft inmiddels plaats gevonden en de dienst in de kerk van Jasmyn is verzet naar september, dus de actuele lijst is als volgt: - "Kom in dienst" in de Christelijk Gereformeerde kerk van Inez in Groningen 17 juni 2011 om 16.30 uur. - Dienst in de kerk van Josina in Utrecht op ........... - VBG te Groningen (kerk van Drentse) op............... - Thomasviering in de kerk van Willemijn te ....... op - Alphadienst in de PKN-kerk van Jasmyn op 11 september om 14:00 uur te Noordoost Friesland
Mensen die graag naar de dienst op 17 juni in Groningen willen, kunnen zich bij deze aanmelden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:17
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Er zit nu wel een maand zonder een dienst ....en klopt het schema nog wel  |
Geen idee of t schema klopt. Ik weet alleen zeker wanneer die diensten in Groningen en de kerk van Jasmyn plaats vinden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:17
|
|
|
|
| DINI968 schreef: | Mijn mooiste moment vandaag was dat de kleine lettertjes gelukt zijn Een mens is dus nooit te oud om iets te leren.......... En nu nog 1x oefenen............... |
Wat een rotgedoe iedere keer zeg om met een vergrootglas de boel te lezen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:26
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja, maar dat past beter bij een ander topic.
Maar goed Truus doet geen kwaad en zegt geen woord  |
Ken je Truus zo goed Leonard?
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 14 april 2011, 19:33
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:28
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja de kledingvoorschriften dit jaar is zwart ...om de herkenning te vergroten  |
Heb je al een zwarte outfit voor Truus dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:35
|
|
|
|
En hebben dan alle volken het Evangelie gehoord? Het zou mooi zijn, dat wel.
Thomas
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:40
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja de kledingvoorschriften dit jaar is zwart ...om de herkenning te vergroten  |
Is er een dresscode voor de picknick? Ik was ooit eens van plan om naar een CM uitje te gaan waar een dresscode verplicht was. Ik heb amper 3 sokken kunnen vinden en dan waren het nog 4 verschillende kleuren...
Ik doe gewoon mijn jeans aan...en die hou ik ook aan voor het middagdutje...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 19:50
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | En hebben dan alle volken het Evangelie gehoord? Het zou mooi zijn, dat wel.
Thomas |
Nou dat de Bijbel in alle talen vertaald is rond 2025 wil natuurlijk niet zeggen dat dan alle volken het evangelie gehoord hebben he.. Maar als je bedenkt hoe snel nieuws zich tegenwoordig verspreid dankzij alle moderne media, kan het natuurlijk wel heel snel gaan. En toch, het blijft giswerk he.. Er is niemand die het precies weet, alleen God zelf.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:02
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: |
Is er een dresscode voor de picknick? Ik was ooit eens van plan om naar een CM uitje te gaan waar een dresscode verplicht was. Ik heb amper 3 sokken kunnen vinden en dan waren het nog 4 verschillende kleuren...
Ik doe gewoon mijn jeans aan...en die hou ik ook aan voor het middagdutje... |
vergeet het was rek dan niet meetenemen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:05
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | vergeet het was rek dan niet meetenemen  |
stttt, maak geen slapende Cross' wakker...misschien vergeet hij zijn water-dreigement wel...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:07
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Ja, maar dat past beter bij een ander topic.
Maar goed Truus doet geen kwaad en zegt geen woord  |
Truus, seks voor het huwelijk, Griff, alternatieven...heb ik iets gemist op de topic 'CM-setjes' ???? Of moet dat nog komen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:07
|
|
|
|
vandaag vele mooie momenten * samen met kids van groep 8 roefeldag=bedrijven bezoeken en ze leren kennen * alle rekeningen de deur uit dus ook daar rust * mijn zoon geslaagd voor theorie verkeersexamen nu nog de fietstocht * dat bij de kindercardioloog gebleken is dat het hart van onze dochter helemaal gezond is en dat ze ivm haar spierdystrofie ze dit pas over 5 jaar weer hoeft te laten controleren * en natuurlijk last but not least het telefoongesprek met mijn kanjer
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 14 april 2011, 20:08
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:32
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | Suus: nee heb ik, ja kan ik vergeten. voor de persoon in kwestie ben ik te heidens. |
Niet bij de pakken neerzitten Griff... hoe moeilijk het soms ook kan zijn... En als ze je "te heidens" vind, past ze misschien niet bij jou als je denkt... hoop houden en vooral verder gaan met leven, wees dankbaar voor de goede momenten en die zijn er meer als we soms denken...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:39
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Truus, seks voor het huwelijk, Griff, alternatieven...heb ik iets gemist op de topic 'CM-setjes' ???? Of moet dat nog komen? |
Als het goed is, wel. Als het niet goed is niet, he...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:49
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat een rotgedoe iedere keer zeg om met een vergrootglas de boel te lezen.  |
gewoon even op reageren klikken, visser;kun je je vergrootglas weer wegleggen en soms sta je ervan te kijken wat je dan aan berichtjes nog tegenkomt!!.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: donderdag 14 april 2011, 20:49
|
|
|
|
Donderdag 14 april, 2 Kon. 13: 14-21; Wonder-lijk.
Soms kun je er geen touw aan vast knopen. Soms begrijp je niet waarom de dingen gaan zoals ze gaaan. Neem nu die profeet Elisa. Hij wordt ziek, doodziek. Eigenlijk is dat al onbegrijpelijk. Als God nu toch machtig is, waarom geneest Hij dan Zijn zieke knecht niet direkt? Waarom laat Hij de profeet sterven? Onbegrijpelijk… Maar tegelijkertijd is daar het andere verhaal. Een wonderlijk verhaal. Het verhaal van een wonderlijk lijk: het lichaam van de profeet Elisa. Het gebeurt op een dag dat iemand begraven wordt. Plotseling is er paniek in de rouwstoet: daar komen de Mobieten aan! Stel je voor: de vijanden van Israël! Maak dat je wegkomt! Maar waar moeten we met het lichaam van een gestorvene naar toe? Wacht daar heb je het graf van Elisa! Leg het lichaam in die spelonk waarin Elisa begraven ligt! En zo wordt de man haastig begraven in het graf van de profeet. En dan…. Het lijk van Elisa blijkt een wonderlijk lijk te zijn. De aanraking ermee doet leven! Hoe is het mogelijk? De één z’n dood betekent andermans leven! Maar ook dat brengt ons bij dezelfde vraag: Waarom moest nu Elisa sterven, en wordt deze onbekende man weer tot leven geroepen? Waarom? Ach, soms zijn de dingen in ons leven inderdaad niet te begrijpen, hoe graag je ze ook begrijpen zou. Soms is er geen ander antwoord dan het antwoord van Pasen: Christus’ dood is ons leven!
|
|
| Naar boven |
|
|