| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:06
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:10
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | | Ja is een lang stuk inderdaad, maar als je de laatste tijd velen verhalen binnen CM aanhoorde, dan is dat stukje misschien in bepaald opzicht wel de moeite waard. Het gaat dieper in de menselijke gevoelens. m.n. toch dat mensen niet altijd iets kunnen loslaten uit een verleden en of daaruit de hedendaagse gevoelens baseren vanuit het verleden. |
Beste Leonard, ik heb nog een poging ondernomen om het stuk te lezen, maar als ik nog niet eens halverwege ben heb ik het al gehad. Volgens mij had je ook gewoon de link kunnen plaatsen voor degenen die dit artikel graag volledig willen lezen, in plaats van alles te kopiëren en plakken op het forum. En om eerlijk te zijn, mis ik nog steeds jou persoonlijke mening hierover.
Dat mensen soms heel moeilijk kunnen los komen uit hun verleden is inderdaad een feit. Ik weet niet of je ze dan echt verder helpt met zo'n lang verhaal op het forum. Voor diegenen die de moed hebben en de moeite nemen om het hele verhaal te lezen treedt in sommige gevallen wellicht een stukje herkenning op. Maar dan? Wat moeten ze er dan mee? Wat hebben ze hier dan aan?
Tegelijkertijd vraag ik me af wat dit over jou zelf zegt. Heb jij wellicht moeite om dingen uit jouw verleden los te laten? In hoeverre helpt het lezen van dit stuk jou daar dan bij?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:10
|
|
|
|
|
nu al? mensch, het is net 9 uur geweest!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:12
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | | nu al? mensch, het is net 9 uur geweest! |
Nou en? Ik zit al aan mijn tweede bakkie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:16
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Nou en? Ik zit al aan mijn tweede bakkie  |
ik aan mijn eerste
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:17
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | Nou en? Ik zit al aan mijn tweede bakkie  |
koffieleut
aan de andere kant: op één been kan je niet lopen, he
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 09:20
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | omdat mensen soms zo verwijderd zijn van God, omdat ik misschien teveel hoop dat mijn houding en gedrag hun nieuwsgierig zal maken, hun zal helpen om hun open te stellen, omdat ik meer moet durven pleiten voor onze Heer! omdat ik soms luisterend oor ben voor zaken waarbij ik voor mijzelf geen rust kan behouden, omdat ik soms angst heb om zo zelf te ver van God af te dwalen en dit wil ik echt niet, en omdat ik hoop dat de Heer later niet tegen mij zou zeggen : ik heb je nooit gekend! en....en....en.... |
Lieverd, God vraagt niet van jou om alleen maar om te gaan met mensen die geloven. Sterker nog, Jezus zelf ging juist om met zondaars onder het mom van dat gezonde mensen geen dokter nodig hebben. Ben je misschien wat te geforceerd bezig met het idee dat jij meer "moet" pleiten voor onze Heer? Wees gewoon jezelf, juist als christen. Per slot van rekening ben je niet voor niets zo geschapen. En ja, jouw houding en gedrag zal hen nieuwsgierig maken, maar op welk moment dat tot uitdrukking komt kun jij onmogelijk voorspellen.
Door vriendschappen met ongelovigen dwaal je niet van God af hoor, zeker niet als jij zelf wel gewoon blijft volharden in het geloof en een levende relatie met God onderhoud. En nee, dan zegt God niet tegen jou: "ik heb je nooit gekend..". Hij zegt eerder: "Wat fijn dat jij het voorbeeld van Mijn Zoon hebt willen volgen en geen mensen uitsloot in jouw leven, simpelweg omdat ze Mij nog niet kenden toen Ik ze op jou pad bracht..."
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 10:08
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | koffieleut
aan de andere kant: op één been kan je niet lopen, he |
Gefeliciteerd, Griffin met de mijlpaal
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 11:45
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Alle mannen blozen als ze een vrouw zien Lisa  |
Als ze zo stralen wel ..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:10
|
|
|
|
Aard . witlof met ham en kaas , karbonade en als toetje oranje vla . het smaakte weer megalekker of zeg ik het zelf
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:34
|
|
|
|
gebakken patatjes met worteltjes met hamburger met pepersaus, we kunnen er weer tegen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Kan je op je werk niet wat slapen zodat je toch naar pn kan komen? |
oeps kzal je nen keer meenemen naar nen nacht, zal je wel zien dat ik niet kan slapen............. maar als ik hannah lees komen er nog pn's hé?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:37
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Kan je op je werk niet wat slapen zodat je toch naar pn kan komen? |
Jij komt toch niet? Bemoei je er dan ook niet mee
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:39
|
|
|
|
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd. - stoelen zijn van harte welkom
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar ??? susannah475, 45 jaar
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:40
|
|
|
|
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten. - er worden geen pannenkoeken aan de zwijnen gevoerd. - stoelen zijn van harte welkom
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag weer gezellig te zien; tot dan..........
personen die mee hopen te gaan;
hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5 madelief 40 jaar trijnie671, 49 jaar, regio 0594 SweetLady, sweet 40, regio 026 maria576 en partner; regio 038 dini968, 52 jaar ??? susannah475, 45 jaar jennifer645 43 jaar regio 345
eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10 crossroad317 regio 0524 maded 46 jaar regio 0183 jan578 52 jaar regio 0172 Billy701 49 jaar regio 0594
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 19 april 2011, 20:31
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AARTJE289
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:45
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]
Dank je Martin.
De toestand is nog steeds zeer zorgelijk van Yvonne.
Heeft zware epileptische aanvallen die men onder controle probeert te krijgen.
Gebed is nodig voor haar.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DINI968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:48
|
|
|
|
Enne wat luisterd gij goed naar tante Dini gij hebt mijn naam gelijk veranderd in EriKa [/quote]
Eindelijk respect voor mij De heide heeft me goedgedaan............. Alleen met cross viel geen contract af te sluiten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 12:55
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | gebakken patatjes met worteltjes met hamburger met pepersaus, we kunnen er weer tegen  |
pfff, gebakken erwtjes met hamburgersaus en peper patatjes... Ik eet gewoon wat geraspte worteltjes en komkommer.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:34
|
|
|
|
Bedankt voor jullie welkom!
Ik zal eens rondneuzen en zien of dit wat voor me is.
Tot horens!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:37
|
|
|
|
Je ouders eren is volgens de bijbel een gebod met een belofte er aan gekoppeld.
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan. Na een half jaar kwam er een bezoekregeling tot stand waar beide partijen tevreden mee waren. Vooral ook de kinderen. Nu heb ik een vraag van mijn 6 jarig dochtertje waar ze heel erg mee zit. Zij heeft een heel teer hartje en wil volgens haar zeggen Jezus meer liefhebben als dat ze doet in de praktijk. Maar Jezus zegt dat je je ouders moet eren, en de kinderen op school vragen of ze nog van haar papa houd.
Mijn dochter wil daar geen antwoord op geven omdat ze dat niet meer doet. Ze schaamt zich daar vreselijk voor omdat ze denkt dat dat wel zou moeten. Als enige van de kinderen wil ze niet meer naar haar vader toe omdat ze het niet naar haar zin heeft, zich niet thuis voelt, maar vooral ook omdat ze bij haar vader niet christelijk meer zijn en erg vloeken. Een enkele keer heeft ze haar vader op zijn gedrag gewezen, wat op zich al bijzonder knap is voor een kind van 6. Alle keren deed hij dat af als gezeur en luisterde er verder niet naar.
Hoe vertel je een 6 jarig kindje hoe het eert uw vader en uw moeder is bedoeld?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:38
|
|
|
|
On topic:
Het slechtste moment van vandaag was:
Wakker worden. Zoals vrijwel elke dag hetzelfde probleem. Niet omdat ik wakker wordt, maar hoe ik wakker wordt.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:39
|
|
|
|
Eten wat de pot schaft:
Bloemkool met een goedkoop stukje vlees met een dure naam.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:39
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | On topic:
Het slechtste moment van vandaag was:
Wakker worden. Zoals vrijwel elke dag hetzelfde probleem. Niet omdat ik wakker wordt, maar hoe ik wakker wordt. |
hoe dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:49
|
|
|
|
Wat ik heb gelezen vond ik interessant. Sowieso vind ik de psyche van een mens wel boeiend. Helaas zijn dit soort dingen voor een forum te lang en diepgaand. Ondanks dat ik voor dit soort dingen interesse heb, vind ik de persoonlijke meningen van mensen belangrijker. Inderdaad zou het plaatsen van de link ook voldoen. En daarover praten is dan voor de meeste mensen misschien interessanter.
Ik denk dat iedereen zich voor een deel kan vinden in de tekst. Elk mens heeft wel oud zeer. Ieder mens gaat er op een andere manier mee om. Zo zullen er bij elk mens andere gevolgen optreden.
Dan is mijn vraag: Hoe kan ons Geloof ons helpen om oud zeer een plaatsje te geven?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:58
|
|
|
|
Muischje Muisch kreeg van de week een bijna nieuwe desktop. Het leek haar een heel werk om alles aan de praat te krijgen. Het is Muischje Muisch gelukt om alles te instaleren en aan de praat te krijgen. Nu zijn er alleen nog wat interne probleempjes. Donderdag verwacht ze iemand die haar daar bij kan helpen.
Muischje Muisch is dus slimmer dan dat ze doet Maar ach.. een dom Muischje Muisch is toch ook leuk
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 14:58
|
|
|
|
Echte vrienden/vriendinnen zijn in mijn opzicht zeldzaam. Uiteindelijk is het altijd een oppervlakkig iets gebleken. Van een hele groep vrienden en vriendinnen zijn er nog maar een paar over die ik als echte vriend of vriending kan bestempelen. Over het algemeen is wel gebleken dat ik meer vriendinnen als echte vriend kan noemen. Geen idee wat daarvan de reden is.
Het noemen van Jezus als vriend vind ik in mijn geval ongepast. Ik zou Hem graag als vriend willen, maar ik aanvaard helaas niet dat dit zo is. En dat heb ik helemaal aan mijn eigen (on)geloof en levenswijze te danken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 15:03
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | | hoe dan? |
Ik ben ook erg benieuwd en wacht met groot ongeduld hoe MVV wakker werd
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 15:28
|
|
|
|
Hoe ik wakker word?
Nou, door een chronische ziekte word ik nooit, hoe zal ik het eens zeggen..............fris en fruitig wakker.
Opstaan is elke dag een strijd. Vaak al pijn mn hoofd voordat ik de dag ben begonnen. Kracht en energie zijn er maar net genoeg om een rustige dag te kunnen volhouden. Doe ik teveel, dan is de volgende morgen nog een stukje erger. En dat is al jaren zo en het lijkt eerder erger te worden dan dat het stabiel blijft. Dus zo wakker worden en de dag moeten beginnen is elke dag weer een slecht moment van de dag.
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op dinsdag 19 april 2011, 16:07
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 15:57
|
|
|
|
| MARISKA601 schreef: | Muischje Muisch kreeg van de week een bijna nieuwe desktop. Het leek haar een heel werk om alles aan de praat te krijgen. Het is Muischje Muisch gelukt om alles te instaleren en aan de praat te krijgen. Nu zijn er alleen nog wat interne probleempjes. Donderdag verwacht ze iemand die haar daar bij kan helpen.
Muischje Muisch is dus slimmer dan dat ze doet Maar ach.. een dom Muischje Muisch is toch ook leuk  |
Kan van alles zijn Mariska .....interne problemen Uit je bijdrage lees ik dat er een herstelinstallatie heeft plaats gevonden en tevens nog niet alle drivers. Maar die kun je toch makkelijk downloaden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:03
|
|
|
|
He Jolan,
Och dat arme kind.......ik denk dat je haar mag vertellen dat papa's en mama's hun best moeten doen om liefde te laten zien, dat ze (weet niet zo goed in welke woorden) maar dat ze hun kinderen ook niet mogen kwetsen. Dat ze de liefde ook "moeten" verdienen zeg maar.
Vertel haar vooral dat JEZUS het begrijpt wat ze voelt. Dat JEZUS ontzettend veel van haar houdt en niet boos op haar is nu ze het moeilijk vind om van haar papa te houden. Vertel haar dat JEZUS haar wil helpen met dit moeilijke stuk in haar jonge leventje. JEZUS begrijpt haar helemaal, ik denk dat dit heel belangrijk voor haar is en dat ze niet slecht is nu ze dit zo moeilijk vindt. (kan er bijna van huilen, zo'n kleine meid en dan al van die ingewikkelde dingen) (ook herkenbaar overigens)
Heel veel sterkte. Mary
|
|
| Naar boven |
|
|