| Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:12
|
|
|
|
[quote=MVV749]Hoe ik wakker word?
Hallo MVV Ik wil je in iedergeval veel sterkte wensen en hoop dat het met het betere weer ook beter mag gaan. Sjalom. Martin
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:16
|
|
|
|
of koud, met creme fraise en peper zout en bieslook.....mmmmm speklapje op de bbq erbij......mjammie
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:21
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | of koud, met creme fraise en peper zout en bieslook.....mmmmm speklapje op de bbq erbij......mjammie |
bbq? Aha ....dat klinkt al wat meer zomers.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:27
|
|
|
|
Ik vraag me af: Zou die Belg écht niet weten wat kroten zijn?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:41
|
|
|
|
Ik vraag me af hoe lang ik het vol houd zonder CM???
Mary
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 22:57
|
|
|
|
Ik heb Marijan net uitgebreid gesproken en zij is -uiteraard- diep onroerd dat zij zo gemist wordt door jullie........ Ik breng dan nu ook even de hartelijke groeten over van haar......speciaal aan Nee, Mario , dat zeg ik niet.......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:00
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Griff....dat zegt ie wel maar of ie dat ook meent????  |
Hij lijkt wel een beetje de Heintje Davids van CM......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:13
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok.... Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.
Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word. |
Ik denk ook wel zoals jou David, je kan veel kennissen hebben waaronder ongelovigen maar die èchte vriendschappen kan je denk ik ook alleen maar beleven met mede-gelovigen.
maar een mens heeft zovele contacten in zijn leven, denk maar aan het werk hé, ik geloof ook zoals je schrijft in de verleidingen om meegetrokken te worden en dit verontrust mij soms wel!
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op dinsdag 19 april 2011, 23:13
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:15
|
|
|
|
maar die èchte vriendschappen kan je denk ik ook alleen maar beleven met mede-gelovigen.
Meen je dit nu??? Ik lees het een beetje met verbazing...... en met ongeloof......
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:15
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | Hij lijkt wel een beetje de Heintje Davids van CM......  |
Broertje van Edgar?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:21
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Persoonlijk denk ik dat een echte vriend je ook accepteert als je gelooft, maar accepteer je ook je vriend als die niet gelooft ....
Hoe ga je met zijn ongeloof om, probeer je hem elke dag te bekeren? Of vrienden die van elkaar weten wat ze aan elkaar hebben, en elkaar daarin respecteren?
De tekst die je noemt, vind ik hier totaal niet op zijn plaats, het geeft een onjuist beeld van wat echte vriendschap is. Ik ga zelfs een stap verder, in deze context, zie ik die tekst als volgt: Ik kan geen omgang (meer) met jou hebben, ook niet als christen, want jij bent niet gelovig of gaat naar een andere kerk cq gemeente waar ze een andere leer aanhangen. Die leer is namelijk misleidend en bederft de goede zeden. Dit vers is namelijk heel vaak misbruikt om andere stromingen binnen het christelijk geloof, te bestempelen als fout. |
Ik denk idd ook wel Cross dat we vrienden moeten accepteren zoals ze zijn, ook wanneer dit betekent dat ze niet geloven, maar ergens denk ik zoals David, ik geloof oprecht en steevast en zal de Heer niet meer loslaten, maar soms voel ik mij niet veilig tussen ongelovigen, omdat ik soms met het conflict zit tussen mensen aanvaarden zoals ze zijn, en geen mensen laten vallen of uitsluiten, en toch mijn rust behouden zonder mij schuldig te voelen.
alhoewel heb vandaag wel een staaltje gezien van de Heer, wil het om privacy redenen niet hier schrijven, maar ik weet wel heel zeker dat Hij echt wel met ons gebed werkt!!! God heeft humor wist je dat?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:30
|
|
|
|
| WILLEMIJN232 schreef: | maar die èchte vriendschappen kan je denk ik ook alleen maar beleven met mede-gelovigen.
Meen je dit nu??? Ik lees het een beetje met verbazing...... en met ongeloof...... |
ja Willemijn ik meen dit wel maar dan spreek ik wel over èchte innige vriendschappen en niet over collega's of over kennissen of buren , Met iemand met wie je èchte vriendschap beleeft en voelt kan je over je intiemste twijfels of gevoelens of wat dan ook praten, hoe kan je dit bijv als je twijfelt of vragen hebt omtrent je geloof, dan met ongelovigen bespreken? het betekent niet dat je er niet kan zijn voor de ander, ook niet dat de ander er niet voor jou kan zijn, maar zoals ik "èchte vriendschap" zie speelt dit toch mee, mss zie ik het teveel als het hebben van een soulmate?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:37
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Ik vraag me af: Zou die Belg écht niet weten wat kroten zijn?  |
die belgische alvast niet, ik vraag het me af!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:42
|
|
|
|
Ontroerend mooi Willemijn, ben vanavond naar de MP geweest.. Morgen Aswoensdag..
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 april 2011, 23:50
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Ontroerend mooi Willemijn, ben vanavond naar de MP geweest.. Morgen Aswoensdag.. |
Ik ga ook ieder jaar en ieder jaar vind ik hem weer mooier dan het jaar daarvoor.........
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:06
|
|
|
|
| GRIFFIN748 schreef: | We weten nu onderhand wel hoe Chat over de picknicks denkt. Laat maar rusten. En nu weer on-topic, laat ik niet merken dat jullie dat niet lukt, anders zie ik me genoodzaakt mijn abonnement te verlengen!
 |
Hmmmm is dat een uitdaging Griff... volgens mij moeten we gewoon ff flink off-topic blijven mensen... Ik hou wel van uitdagingen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:12
|
|
|
|
ik vraag me af wanneer mn huis eens eindelijk verkocht word.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:26
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja, je kan er wel mee lachen maar sommige mensen kunnen een bepaalde indruk op je maken en als ze dan zo abrupt vertrekken is dat wel pijnlijk. Je kan toch een liefdevol gevoelen hebben (en neen, dat heeft niets met verliefdheid te maken) na een hoop gedeeld te hebben. Je hoeft daarom niet elke dag te mailen met iemand. Gewoon haar aanwezigheid en het gevoel te hebben dat alles min of meer in orde is geeft al een geruststellend gevoel.
Pffff, ik kan niet tegen afscheid...  |
Natuurlijk is het om te lachen Frank, een beetje flauwekul moet kunnen. Ze bepaalt zelf wel of ze terug komt of niet, daar heeft deze onzin niets mee te maken. Al vatten mensen een belachelijke overdrijving niet altijd op als humor, dat is een gebleken risico. Voor jou zit het wat anders kennelijk, maar ik vind vooral haar bijdragen vaak goed, en dat is iets anders dan dat ik het er mee eens ben, toch?
Thomas, beetje relativeren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 april 2011, 00:27
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 00:46
|
|
|
|
| THOMAS968 schreef: | Natuurlijk is het om te lachen Frank, een beetje flauwekul moet kunnen. Ze bepaalt zelf wel of ze terug komt of niet, daar heeft deze onzin niets mee te maken. Al vatten mensen een belachelijke overdrijving niet altijd op als humor, dat is een gebleken risico. Voor jou zit het wat anders kennelijk, maar ik vind vooral haar bijdragen vaak goed, en dat is iets anders dan dat ik het er mee eens ben, toch?
Thomas, beetje relativeren. |
Ik vond het geen onzin hoor Thomas wat Frank schreef, ik vond het zelfs dichterlijk mooi... prachtig wat mij betreft hoe Frank dit kon verwoorden...
dat zouden meer mensen moeten doen... (over hun gevoelens durven praten... ) Sus, die vindt dat je niet alles moet relativeren...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 20 april 2011, 00:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:09
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | die belgische alvast niet, ik vraag het me af! |
Ik weet ook niet wat kroten zijn Marylien, anders zou ik het zeker en vast niet vragen. Misschien moeten wij er ook maar eens enkele Belgische woorden tegenaan gooien zodat de Nederlanders vragen hebben over bepaalde uitdrukkingen...
F
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:11
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | kroten zijn rode bieten Frank en erg lekker met gefruite uitjes  |
Dank je wel, Grace. Ja rode bieten lust ik ook wel graag. Dat is zo'n groente die ze in België niet kennen. Toch niet als iets dat gegeten wordt met aardappelen... Pas toen ik in Zundert leefde heb ik het voor de eerste maal gegeten. Ik vind het heel lekker .
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op woensdag 20 april 2011, 13:36
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 06:13
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Je privacy instellingen Frank ...of is het misschien, dat we teveel blozen naar de dames  |
Het zal dat blozen wel zijn...in de Skype heb ik privacy instellingen maar ergens anders heb ik dat nog niet gezien. Waar moet ik die dan zoeken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 08:26
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 08:33
|
|
|
|
wegens verhuizing heb ik een heleboel spullen ter overname prullebakken, huishoudtrap, houten slee met losse ruggesteun, bijzettafeltjes grenen boeken kast, tv kast (dichte met deuren,kleur beuken) grote dikke tv klein dressoir kastje beuken /wit. stoom strijkijzers dekbedhoezen 1persoons(ook prinsessen dekbed)200x140 dekbedhoezen 2 pers 200x240 disign eettafel zwarte poten beuken blad 4 beuken eetstoelen,(zittingen moeten opnieuw bekleed worden)
er komen vast nog meer dingen die weg moeten zoek je iets speciaals mail maar
zit er iets van je gading bij mail dan naar sjaak585
Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op woensdag 20 april 2011, 08:46
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SJAAK585
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 08:50
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: | wegens verhuizing heb ik een heleboel spullen ter overname prullebakken, huishoudtrap, houten slee met losse ruggesteun, bijzettafeltjes grenen boeken kast, tv kast (dichte met deuren,kleur beuken) grote dikke tv klein dressoir kastje beuken /wit. stoom strijkijzers dekbedhoezen 1persoons(ook prinsessen dekbed)200x140 dekbedhoezen 2 pers 200x240 disign eettafel zwarte poten beuken blad 4 beuken eetstoelen,(zittingen moeten opnieuw bekleed worden) foto lijstjes en allerlei snuisterijen
er komen vast nog meer dingen die weg moeten zoek je iets speciaals mail maar
zit er iets van je gading bij mail dan naar sjaak585 |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA148
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 08:51
|
|
|
|
In de Stille Week komt de Lijdenstijd Het wordt een van de donkerste nachten Een dieptepunt van kracht tegen machten Toch wordt het Pasen, een nieuwe tijd.
Door Gods ingrijpen wordt het een nieuw begin. Het leven is door opstanding aan de dood ontkomen. Toch gaan wij vol verwondering,onze toekomst in. Het wordt er een met een visie vol met dromen.
Palmpasen,Witte Donderdag,Goede Vrijdag,Stille Zaterdag. De hele Lijdenstijd glijdt in deze week aan ons voorbij. Toch wordt het altijd weer Paasmorgen,de mooiste levensdag. Dan zijn ook nog eens God en Zijn opgestane Zoon aan onze zij.
Op Paasmorgen worden alle mensen opnieuw geboren. De wereld heeft van de Schepper een nieuwe kans gekregen. Wat mogen wij blij zijn om tot Zijn schare te behoren. Elke dag geeft Hij aan ons en de wereld Zijn Zege.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 10:42
|
|
|
|
| GRACE585 schreef: |  |
Leuk hoor dat je gaat aftellen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 11:56
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Het zal dat blozen wel zijn...in de Skype heb ik privacy instellingen maar ergens anders heb ik dat nog niet gezien. Waar moet ik die dan zoeken? |
In internet explorer Frank ...weet natuurlijk niet welke versie?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 11:59
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Griff....dat zegt ie wel maar of ie dat ook meent????  |
Ach Griffin roept, kom niet op de heide en ja hoor daar is tie..
Dus gewoon verlengen i.v.m. de uitdaging van Chat
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:33
|
|
|
|
beseffen dat hoe dankbaarder je bent, hoe meer Hij ons geeft om dankbaar voor te zijn!
|
|
| Naar boven |
|
|