| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:21
|
|
|
|
|
Hopelijk het mooiste moment vandaag (althans daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:22
|
|
|
|
| MARY052 schreef: | Nog 6 dagen en dan is mijn abonnement van CM verlopen! Ik ga niet verlengen en ga ontdekken hoe het leven is zonder CM.
Ik wens jullie allemaal de onmisbare Zegen van onze Hemelse Vader toe. Ga met HEM dan ga je goed.
Hartelijke groet, Mary |
Het ga je goed Mary... Ik wens je Gods rijke zegen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:28
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Hopelijk het mooiste moment vandaag (althans daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse? |
Spannend Lisa, ik hoop dat de uitslag goed is, ik denk aan jullie...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:31
|
|
|
|
| ERIKA129 schreef: | Op de hei laten staan een zaterdag?  |
haha Erika, heerlijk jouw gevoel voor humor...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:38
|
|
|
|
Langzaam slijt het leven, groeven in de tijd, waar slechts het tikken, ons dagelijks denken splijt. Er zal zo wij het willen, weer licht zijn in de morgen, en tijd in overvloed, in mijmering verborgen.
Laatst aangepast door
|
INKTVIS960
|
op donderdag 21 april 2011, 00:39
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BASTIAAN161
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:46
|
|
|
|
| ANNETTE050 schreef: | | Na hier heel lang over nagedacht te hebben, kom ik tot de conclusie dat ik het niet met je eens ben en niet anders kan concluderen, dan dat het wel degelijk kan leiden/leidt tot een bovenmatige angst en een godsbeeld in het leven kan roepen van een oordelende straffende God, die niet onvoorwaardelijk van je houdt, maar voor wie je je moet bewijzen....regeltjes moet houden...geen ruimte voor jou als mens, als persoon...verstikkend! |
Ervaring Je roept een beeld op over een bepaalde calvinistische kerk. Dat dit beeld niet strookt met mijn persoonlijke ervaring, en dat ik dit beeld niet eens herken, is irrelevant. Want het kan zijn dat ik verblind ben door de feitelijkheid. Het kan zijn dat ik datgene wat ik waarneem verkeerd interpreteer en beoordeel. Het kan zijn dat ik uitga van een andere norm. Het kan zijn dat hetgeen wat ik ervaar niet maatgevend is voor heel die gemeente, laat staan voor heel de landelijke kerk ( laat staan voor het calvinisme in het algemeen).
Is mijn ervaring dan waardeloos? Nee dat niet. Maar zonder een duiding van concrete feiten die bewezen worden als algemeen typerend en bovenal die getoetst worden aan een concrete norm, biedt het geen overtuigingskracht. En nog minder biedt het een bewijs voor een algemeen verwijt. Dit geldt voor mijn ervaring. Maar, naar ik meen, ook voor die van jou.
Norm Je sprak in een vorige bijdrage over liefde en bouwde dat zeer terecht op de bijbel, namelijk op 1 Kor.13. In dit hanteren van de bijbel als de ultieme norm voor ons doen en denken, herken ik een gemeenschappelijke basis en een uitstekend startpunt. Want niet onze emotie, niet ons eigen gevoel van liefde en billijkheid is normatief, maar Gods definitie zoals geopenbaard in Zijn Woord, is leidend voor Zijn kinderen.
Menselijke invulling: geen norm De mensheid heeft een probleem. Het is een vaststaand feit dat ze steevast afwijkt van het goede. Al is het de man naar Gods hart (David); het menselijk hart blijkt arglistiger dan ooit. Dit is de reden waarom we niet kunnen stoppen bij een algemene term als liefde; Liefde zonder bijbelse inhoud en toetsing, is liefdeloosheid. Want gemeende liefde in alle oprechtheid gedaan, is uiterst verderfelijk, als het afwijkt van God. In de bijbel wordt dat genoemd: “ze deden wat goed is in eigen ogen”. Bij zovele zaken wordt datgene wat God duidelijk zegt, in een andere kader geplaatst, namelijk onze eigen invulling van liefde, aan de hand waarvan Gods norm wordt vertreden. Een aantal voorbeelden: - God wil niet dat we echtbreken. Maar wij zetten onze definitie van liefde ertegenover dat als we als kat en hond samenleven dat dit de liefde niet dient, dus dat het de liefde rechtvaardigt om uit elkaar te gaan. - God wil niet dat ‘mannen bij mannen liggen’. Maar wij zetten onze definitie van liefde ertegenover dat als het gebeurt in een monogame relatie van ware liefde, dat het dan de liefde dient en dus gerechtvaardigd is. - God stelt een norm. Wij overtreden de norm als we denken een groter vergrijp ermee te kunnen voorkomen, waarmee we menen dat de liefde gediend wordt door de Gods norm te overtreden. - Of, wijzen op Gods Woord zou liefdeloos zijn; je moet elke andere mening respecteren
Toetsen aan de norm Stel je verwijt iemand een straffende Godsbeeld te hebben. Hoe aannemelijk je dit ook mag voelen, het is niet genormeerd als je het niet duidelijk ijkt aan de Schrift. Want God straft wel degelijk. Ja, God is liefde, maar dat mogen we niet uitspelen tegen de andere eigenschappen van God. God openbaart zich niet als lievige God die alles maar tot in het oneindige duldt. Gods liefde is een heilige liefde. Omdat God liefde is, kan Hij het niet verdragen dat zijn liefde wordt afgewezen en versmaad. Juist de Here Jezus Christus, in wie God zijn liefde ten volle geopenbaard heeft, sprak met grote nadruk over het oordeel (mat..13:41,42 en 25:41-46 ook Matt 8:12 en 10:28). De vraag is dan of in het Godsbeeld alleen het accent op een straffende God wordt gelegd. Dit geldt ook voor andere termen die je gebruikt. Wanneer is iets een “regeltje”…?
De feitelijkheden? Maar voordat er überhaupt de geldigheid van een verwijt getoetst kan worden aan een norm, moet er natuurlijk wel feitelijkheden aandragen zijn. En deze bewezen feitelijkheden moeten dan ook bewezen zijn als typerend, niet alleen voor een incident, maar voor heel de gemeente en voor heel de landelijke kerk, en typerend voor heel de Calvinistische stroming. Niets van dit alles heb ik aangetroffen. Maar omdat ik iets gemist kan hebben vroeg ik je in je laatste bijdrage dan ook te verwijzen naar een specifieke bijdrage (datum en tijd) die als bewijs voor het verwijt zou kunnen dienen. Je noemt de term “regeltjes”, maar welke regeltjes bedoel je precies die landelijk geldend zijn in die kerk? Je noemt de term “verstikkend”, maar welke klimaat die typerend is voor die gehele kerk is precies verstikkend? ( sommigen vinden bijvoorbeeld dat het weigeren van een vrouw op de kansel ook “regeltjes” en “verstikkend”).
Je noemde dan ook “niet anders kan concluderen”. En het waren inderdaad conclusies…. Nu nog de onderbouwing.
voorlopige conclusie? Dus het verwijt dat er een causaal verband zou zijn tussen het calvinisme en angstgeloof is voorlopig ongefundeerd en onbewezen.
Ter illustratie: Stel een puber heeft een incident met zijn ouders en voelt zich onderdrukt. Op geen manier zou zoiets kunnen fungeren als bewijs dat ouderschap leidt tot onderdrukking. Want: a) Op welke feiten is de term ‘onderdrukking’ gebaseerd. b) Zijn die feiten bewezen als typerend voor alle ouders op de wereld. c) Wat is de norm waaraan wordt getoetst en hoe krijgt dat zijn invulling ( een puber kan zijn eigen subjectief beeld als norm geprojecteerd hebben op de feitelijkheden)
slot Ik vind dat calvinisten tegen kritiek moet kunnen. Het zelfs bereidwillig moeten omarmen als deze valide blijkt. Want elkaar opbouwen is niet elkaar naar de mond praten maar elkaar ook opscherpen tot Eer van Hem die wij allen willen dienen naar Zijn Woord. Dat is liefde.
Verantwoordelijk
Ik zie het breed. Ik houd niet van dat schermen met 'goed' of 'fout' -- dat is een zaak voor 'Boven'. Ik laat een ieder vrij in het geloven en spreek met elk in algemene termen.
Gaat iemand fout, ik houd het bij 'begrijpen': vermanen is zo liefdeloos, lijkt mij. De tijd van 't vingertje is toch voorbij? Ik zíe wel kwaad, maar laat het liever rijpen.
Dan wijs ik op die slechte oude tijd, toen men de ander voorschreef hoe te leven: velen zijn zo de wereld ingedreven. Ik zweer bij éigen verantwoordelijkheid.
- Meester, ik heb U toch nooit iets misdaan? - U liet een broeder naar de hel toegaan!
P.S. Ik begrijp dat je in je persoonlijk leven ingrijpende gebeurtenissen hebt meegemaakt die behoorlijk heftig zijn. Sterkte wens ik je toe. En ik ben blij dat je door alles heen God hebt vastgehouden. God houdt Zijn kinderen vast ook op de moeilijke wegen die we moeten gaan. Aansluitend op je genoemde tekst uit 1 Kor.13; het gemeenschappelijke dat Christenen bindt is Jezus Christus; Dat is Gods liefde en barmhartig met Zijn kinderen. Het woord ‘barmhartigheid’ is afgeleid van dezelfde grondvorm als het woord ’baarmoeder’. Dat zegt iets over de diepte en intensiteit van Gods liefde. God zegt: ”Kan ook een vrouw haar zuigeling vergeten, dat zij zich niet ontfermen zou over het kind van haar schoot? Al zouden zij die vergeten, toch vergeet Ik u niet.” (Jes.49:15) “Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad” (I Joh.4:9)
Bidden is veel meer dan knielen En je handen vouwen voor gebed Bidden is niet enkel je ogen sluiten Je hart wordt voor God opengezet.
Bidden is langs donkere wegen Zoeken naar een brandend licht Bidden is met God te praten Waardoor je hart weer wordt verlicht.
Bidden is in stilte praten Spreken tot de almachtige Heer Bidden is door tranen heen, te zingen Want God luistert naar je, keer op keer.
Bidden is in stil vertrouwen Geloven, dat de Heer je altijd hoort Bidden is het zeker weten Dat God je gebed heeft aangehoord.
Laatst aangepast door
|
BASTIAAN161
|
op donderdag 21 april 2011, 00:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 00:57
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Jolan
Zoals velen hier weten is de vader van mijn kinderen er na een ernstige vorm van bedrog vandoor gegaan.
Ik weet niet of ik het goed gelezen heb maar ik denk dan dat je een kinje van 6 daar niet mee mag belasten en ik denk dat ze nu in een tweestrijd zit hoe ze het moet doen want ze houd eigelijk van alle twee alleen wil ze de gene waar bij ze woont niet voor het hoofd mag stoten .Het enigste volgens mij dat heel duidelijk gezegt moet worden dat ze niet bang hoeft te zijn voor onze Vader. Sjalom Martin |
Martin: Je laatste regel is mooi idd, maar ook verwarrend. Een vader is in haar ogen iemand die ervandoor gaat en haar laat stikken. Het is best moeilijk om haar duidelijk te maken dat God de Vader niet te vergelijken is met een aardse vader. Al moet ik zeggen dat dit nu ze wat ouder wordt wel iets makkelijker wordt om daar een gesprek over te hebben.
Het eerste heb je niet goed gelezen omdat ik het ook niet vermeld heb. Eigenlijk heeft hij als vader de kinderen een groot deel van hun leven voorgelogen o.a. over wie hij was. Hij is weggegaan toen Marith 3 was, dus ze kan zich van de mooie tijd niets meer herinneren, enkel de laaste tijd van leugens en bedrog herinnert ze zich nog. Er is bij haar geen tweestrijd geweest omdat ze nooit heeft hoeven kiezen tussen haar ouders. De omstandigheden brachten dat met zich mee, en toen ze hem weer voor het eerst zag was hij een heel andere man geworden. Een man waarin ze geen enkele herkenning vond. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden respectvol met volwassenen om te gaan, en daar hoort ook haar vader bij.
Zo kom ik vanzelf bij suus: Dank je voor je woorden. Ik wist van de tekst over vaders die hun kinderen niet verbitteren moeten, maar de woorden...in de Heere, heb ik altijd overheen gelezen. Nu vat ik ze, en ik denk dat ik er in mijn uitleg ook wat mee kan. Liefde valt niet af te dwingen, en eren ligt meer op de lijn van respect hebben voor...Maar dan: In de Heere. Enkel dus eren in het goede wat hij doet, en God gehoorzaam zijn boven de mensen. Respect hebben voor iemand die zich goddeloos uitleefd is in dat geval ook geen vereiste...wel?
Heb ik je dan goed begrepen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:00
|
|
|
|
Ik denk dat je ook zeker naar haar toe mag zeggen...BID MAAR VOOR PAPA!!!
Immers ook zij zal weten...temeer omdat ze er mee bezig is..dat je voor ALLE mensen mag bidden.
Ja voor alle mensen saam Bid ik U in Jezus naam..
En is het juist niet ...worden als een kind???
Wie weet wat een eenvoudig kinderwoord...een stamelend maar gemeend gebed van dit kind kan betekenen. God doet wonderen hoor ...DAGELIJKS!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:02
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Niet zozeer het slechtste moment vandaag (althans dat hoop ik en daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse? |
Ja.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:05
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | Zal ik de volgende keer gaan zingen Cross ?  |
Doe maar, zal ik Pieter ook uitnodigen, ok ??
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:34
|
|
|
|
| SUSANNAH475 schreef: | haha Erika, heerlijk jouw gevoel voor humor...  |
Neen neen, niet op de hei. Ik heb ze gevonden. Ze stonden boven op de droogmachine. Toen ik net wakker werd herinnerde ik het me weer dat ik ze daar had gezet
Zo, dat is dan ook weer opgelost.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:35
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | ik heb ook al mijn bril gezocht terwijl ik hem op mijn neus staan had! |
proficiat. Jij kan ook zelf je paaseiren verstoppen...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:37
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | | ja ook bij ons in de evangelische kerk, |
Jullie wijken allemaal wel erg af hoor. Niet dat ik dat erg vind maar het is volkomen nieuw voor me.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:39
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Doe maar, zal ik Pieter ook uitnodigen, ok ??  |
Dat beloofd wat te worden in mei. Misschien moet ik dan toch maar mee gaan.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:41
|
|
|
|
Ja...ook ik wil meebidden...
Dus valt mijn slechte moment van de dag, in een geheel ander straatje, maar ja het was een slecht moment...
JE MOBIEL MEE LATEN DRAAIEN IN DE WASMACHINE,,,,4 dagen terug.
En hij zegt niets meer terug!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:45
|
|
|
|
| MARIO216 schreef: | Waarom wordt ie dan niet voor een appel en een ei verkocht  |
Hannah: als je met je prijs maar ver genoeg zakt koop ik het van je hoor, jolan
Per opbod op cm
ik zou bijna de funda link plaatsen
200.000 wie bied meer?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 08:09
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Martin: Je laatste regel is mooi idd, maar ook verwarrend. Een vader is in haar ogen iemand die ervandoor gaat en haar laat stikken. Het is best moeilijk om haar duidelijk te maken dat God de Vader niet te vergelijken is met een aardse vader. Al moet ik zeggen dat dit nu ze wat ouder wordt wel iets makkelijker wordt om daar een gesprek over te hebben.
Het eerste heb je niet goed gelezen omdat ik het ook niet vermeld heb. Eigenlijk heeft hij als vader de kinderen een groot deel van hun leven voorgelogen o.a. over wie hij was. Hij is weggegaan toen Marith 3 was, dus ze kan zich van de mooie tijd niets meer herinneren, enkel de laaste tijd van leugens en bedrog herinnert ze zich nog. Er is bij haar geen tweestrijd geweest omdat ze nooit heeft hoeven kiezen tussen haar ouders. De omstandigheden brachten dat met zich mee, en toen ze hem weer voor het eerst zag was hij een heel andere man geworden. Een man waarin ze geen enkele herkenning vond. Ik heb mijn kinderen altijd voorgehouden respectvol met volwassenen om te gaan, en daar hoort ook haar vader bij.
Zo kom ik vanzelf bij suus: Dank je voor je woorden. Ik wist van de tekst over vaders die hun kinderen niet verbitteren moeten, maar de woorden...in de Heere, heb ik altijd overheen gelezen. Nu vat ik ze, en ik denk dat ik er in mijn uitleg ook wat mee kan. Liefde valt niet af te dwingen, en eren ligt meer op de lijn van respect hebben voor...Maar dan: In de Heere. Enkel dus eren in het goede wat hij doet, en God gehoorzaam zijn boven de mensen. Respect hebben voor iemand die zich goddeloos uitleefd is in dat geval ook geen vereiste...wel?
Heb ik je dan goed begrepen? |
Idd. Jolan... volgens mij heb je mij wel goed begrepen hierin.
Ik geloof dat God kinderen aan de ouders heeft toevertrouwd met de gedachte of in elk geval de intentie dat ze dat toevertrouwen waard zijn. En ook dat ouders daarvoor een verantwoordelijkheid dragen t.o.v. God. Ik denk dat je op diverse plaatsen in de bijbel kunt zien hoe God die relatie tussen ouders en kinderen bedoeld heeft. Zoals bijv. in Jesaja... Zoals een moeder haar zoon troost, zo zal Jahweh zijn volk in Jeruzalem troosten. (Jes. 66:13)
of zoals bijv. in Psalm 103 Gelijk zich een vader ontfermt over zijn kinderen, ontfermt Zich de Here over wie Hem vrezen. (Ps. 103:13)
Nergens lees je dat een moeder of vader verkeerd met een kind dient om te gaan… dat komt (zoals gezegd) heel duidelijk naar voren in Efeziers 6:4 ...
Respect hebben voor iemand die zich goddeloos uitleeft lijkt me daarom idd. erg vreemd. Maar misschien moet ook daar onderscheid worden gemaakt tussen hetgeen iemand doet en de persoon op zich, omdat voor God een persoon zich tot zijn dood altijd nog kan bekeren. Mocht dat alsnog zo gebeuren dan kan deze m.i. alsnog het respect 'waarmaken', wat volgens mij bij mensen ook afhankelijk is hoe dichtbij de persoon bij deze stond en hoe ernstig het was. Dat laatste is m.i. anders bij God, als een persoon zich bekeert, zal God diegene altijd aannemen...
Maar zeker als ik het in dit verband zie, denk ik, dit is een veel te ingewikkelde materie voor een kind van 6. Een volwassene kan dat gedrag splitsen van de persoon. Het foute gedrag is nooit goed te keuren. Ik vraag me echter af of (met name jonge) kinderen in staat zijn om dit los van elkaar te zien. Dit 6-jarige kind zou een papa moeten hebben die voor haar door het vuur zou willen gaan als het moest; het is schrijnend al dat dat niet het geval is. Die voorbeeldfunctie heeft ze dus niet en daarom is het m.i. juist voor haar des te belangrijker dat ze beseft dat God/ Jezus van haar houdt, ongeacht haar gedachtes over haar vader.
Ik denk Jolan dat je ook moet beseffen (als je dat al niet doet ), dat een kind heel vaak onbewust de vergelijking gaat trekken met God. Je ziet vaak dat met name kinderen hun eigen ervaring met vader en/of moeder gaan vergelijken met (projecteren op) wie God is. Daarin is het heel belangrijk dat je je kind voor ogen houdt dat God niets liever doet dan mensen opzoeken en dat als God iemand tuchtigt of beproeft dit altijd doet vanuit liefde. Volgens mij kun je kinderen niet genoeg vertellen van Gods onophoudelijke liefde. Maar ik denk dat kinderen dit vooral leren allereerst van hun ouders, die hen dat voorbeeld geven. Kinderen doen vaak dingen na en spiegelen zichzelf aan degene die ze vertrouwen (bij ouders gaat dit zelfs zover dat je ziet dat kinderen zelfs loyaal blijven t.o.v. hun ouders, ook als ouders verkeerd gedrag vertonen) en leren m.i. het meeste van wat ze zien. Daarom is het zo belangrijk dat ze in een harmonieuze sfeer opgroeien. M.i. is het ook heel belangrijk dat je als moeder of vader je hierin laat leiden door God. Mocht je verder nog info willen, zou ik je graag willen wijzen op "Chris" (Landelijke christelijke kinder- en jeugdhulp), die heeft namelijk (ook via internet) heel goede tips, betreft kinderen en een christelijke opvoeding.
Ik wil tenslotte eindigen met een versie die ik vond, betreft Jesaja 66:13-15
"Kan een vrouw haar zuigeling vergeten of harteloos zijn tegen het kind dat zij droeg? Zelfs al zou zij het vergeten, ik vergeet jou nooit! Ik heb je in mijn handpalm gegrift, je muren staan mij steeds voor ogen." De eeuwige God vergelijkt zichzelf met de moeder van een zuigeling. Hij gaat in op onze werkelijkheid, maakt zich begrijpelijk door een beeld te gebruiken dat wij allen kennen. Het beeld van een van de nauwste banden die op aarde bestaan, de band tussen moeder en een heel kleine baby, volstrekt afhankelijk van en aangewezen op de moeder. Onvoorstelbaar, haast onnatuurlijk is het voor ons, dat een moeder haar kind vergeet! Nog sterker dan de liefde van deze band is de liefde die God voor zijn volk, voor ons koestert. God is onafscheidelijk met ons verbonden, er bestaat niets in heel het heelal wat ons kan scheiden van de liefde van God.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 21 april 2011, 08:17
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 08:17
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ja...ook ik wil meebidden...
Dus valt mijn slechte moment van de dag, in een geheel ander straatje, maar ja het was een slecht moment...
JE MOBIEL MEE LATEN DRAAIEN IN DE WASMACHINE,,,,4 dagen terug.
En hij zegt niets meer terug!!! |
Volgens mij kan de schrijfster van "de vraag om mee te bidden" daar ook wel e.e.a. van vertellen, trinnnnnggggg blub blub blub
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 08:25
|
|
|
|
| JOLAN931 schreef: | Per opbod op cm
ik zou bijna de funda link plaatsen
200.000 wie bied meer? |
why not?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 08:29
|
|
|
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRACE585
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 08:42
|
|
|
|
deze paashaas heeft vakantie  dus vergeet die eieren nou maar mooi

Laatst aangepast door
|
GRACE585
|
op donderdag 21 april 2011, 08:45
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 09:04
|
|
|
|
Deze man keerde zich naar mij en vroeg : Hoeveel vrienden heb jij? Ik antwoordde : Hoezo? Ik schat zo’n 5 á 10 echte.. en noemde er een paar op. Hij schudde zijn hoofd, keek me aan en zei; dan ben je een heel gelukkig mens dat je zoveel vrienden hebt. Maar denk eens goed na over wat je nu zegt. Een vriend is niet zomaar iemand……………. Een vriend is een zachte schouder waar je zachtjes op kunt huilen, een put waar je al je zorgen in kunt gooien. Iemand die je alles kunt vertellen en die je weer op kan beuren. Een vriend is iemand die je omhoog kan trekken vanuit je wanhoop, vanuit het duister, daar waar al je andere zogenaamde vrienden je achter hebben gelaten. Een ware vriend is je bondgenoot die niet van je zal wijken, die je niet kunt kopen. Een stem die je naam in leven houd als anderen die allang zijn vergeten. Iemand die je voor de 100% kunt vertrouwen, waar je helemaal jezelf kunt zijn. Maar boven alles heeft een vriend een groot hart, een rots waar je altijd op kunt bouwen. Uit het hart van een vriend komt de grootste liefde aller tijden, bereid om voor je te sterven. Dus… denk nog maar eens goed over mijn woorden na, want elk woord wat ik zei is waar. En geef me dan nog eens een antwoord, mijn kind : Hoeveel vrienden heb jij? En daar stond Hij dan en keek me aan, wachtend op mijn antwoord. Ik dacht na en wist nu één ding heel zeker dat ik 1 echte ware vriend heb voor eeuwig.
www.jesuslives.punt.nl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 09:32
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Doe maar, zal ik Pieter ook uitnodigen, ok ??  |
haha, ach... dat heet positief denken, nee heb je ja kun je krijgen...
alhoewel, je had het over Pieter hè alleen al als hij het woord "zingen" hoort in combinatie met Sus keert ie direct om...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 09:51
|
|
|
|
ik vind het ook geweldige muziek, willemijn; ik heb vanuit israel ooit twee cd's meegenomen, maar die zijn inmiddels versleten, helaas!!
(en ik ben zelf niet verder gekomen dan tien lesjes hebreeuws; mij veel te ingewikkeld........ )
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 10:53
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | | Niet zozeer het slechtste moment vandaag (althans dat hoop ik en daar bid ik voor). Vandaag (donderdag) krijgt mijn vriendin uitslag over de botscan van haar dochter. Er zit een bacterie in het bot... of het is botkanker.. Bidden jullie mee voor Ilse? |
ja hoor LIsa, hoop en bid voor goed resultaat en goede afloop
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:18
|
|
|
|
ik vraag me af of iedereen buiten aan het genieten is van de zon, het is zo leeg en stil op cm!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:24
|
|
|
|
[quote=MARTIN695]Nog bedankt voor je welkom.
Haha, nee je hebt het niet goed. Ik kom niet uit Maastricht, maar juist aan de andere kant van Nederland. Ik kom uit het westen van Zuid Holland, lekker aan de kust. Genieten met dit weer.
MvV zijn simpelweg mijn initialen en heeft dus niets met voetbal te maken. Mijn voornaam is een hele mooie. Dezelfde als de jouwe, dus dat zal je wel met me eens zijn.
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op donderdag 21 april 2011, 12:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:26
|
|
|
|
| MARYLIEN613 schreef: | ik vraag me af of iedereen buiten aan het genieten is van de zon, het is zo leeg en stil op cm! |
Ik kom net effe binnen na enkele klusje te hebben gedaan. Het is wel erg warm.
Nog ongeveer 153 keer slapen en dan hebben we de warmste periode van het jaar gehad. Als we mogen veronderstellen dat het steeds mooi weer zal blijven natuurlijk.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:31
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | | Ik las vandaag nog een artikel waarin werd gezegd dat geld, titels en status veel belangrijker zijn. Dus... |
Dat is precies mijn punt. Het gaat helemaal niet meer om de inzet en de waardering daarvoor. En maar vreemd vinden dat we elkaar de hersens inslaan voor een appel en een ei. Uiteindelijk drijft de maatschappij ons tot dat dierlijkegedrag.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:32
|
|
|
|
Wat ik me vandaag afvraag:
Waarom Nederland zo graag zo overdreven tolerant wil zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |