| Auteur |
Bericht |
|
INKTVIS960
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:35
|
|
|
|
De dag begon zonder meer, er was geen verhaal, geen taal om zacht te ontwaken.
De dag begon zonder iets, geen handen, geen lippen, niets meer om aan te raken.
De zon scheen over de middaguren, kinderen lachten buiten, speelden hun dromen tot leven, wij zwegen, waar waren we gebleven ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:36
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Kan zijn Frank dat Chrome en weet eigenlijk wel zeker in een andere programmeertaal is geschreven. Misschien dat daardoor de poppetjes zijn verdwenen. Maar veel ervaring heb ik niet met chrome, want er zijn altijd mensen die van alles willen proberen en later tot de conclusie komen dat het toch niet werkt. Is en blijft de vraag of het de oplossing is voor de problemen. Denk dat een herinstallatie wonderen zal verrichten Frank. |
Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:41
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | http://www.statenvertaling.net/Hier heb ik het uitgehaald..ik lees de Statenvertaling omdat ik het nog steeds de mooiste vertaling vind en deze specifiek omdat ik van kunst houd.. En ik heb er duidelijk bij vermeld dat het een kanttekening is? is dus geen vertaling..een interpretatie idd..en waarom zou die fout zijn zomaar zonder meer? omdat het refo is? Ik vind het nog niet eens zo'n gekke interpretatie daarom heb ik hem erin gezet.. Weet jij een betere? | Het is nogal vergezocht vind ik om een verschil te maken door de mensen die bij God horen als zonen Gods te benoemen. Bovendien zie je dat de rol die ze spelen eigenlijk heel negatief is, zonen Gods onwaardig. Zo onwaardig dat de Geest van God zich terugtrekt en de zondvloed het gevolg is.... leuke theorie, dat Adam en Eva al veel kinderen hadden, die ook in het paradijs leefden. Echter nergens op gebaseerd, en daarom is dit gewoon gespeculeer.
Er staat zonen Gods, ik durf geen uitsluitsel te geven. Zoals ik al eerder gezegd heb, geeft de Bijbel niet voldoende uitleg over dit gedeelte. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de gedachte dat dit gevallen engelen waren. Ten eerste omdat in Job ook dit bedoeld wordt, ten tweede omdat ze zich niet gedragen en God Zich genoodzaakt ziet om Zich terug te trekken en dat Hij een einde stelt aan het leven van de mens.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 28 april 2011, 11:47
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:42
|
|
|
|
| MAJARO438 schreef: | Dank je wel Frank,
Majaro ( heey hoe wijzig je de kleur van de tekst? hij springt steeds weer op zwart ) |
Als je nu eerst gewoon je tekst getypt hebt en die daarna selecteert kan je daarna een ander kleurtje kiezen.
Deze hulp behoort ook tot een doel van het CM-forum.
ook al heb je een best wel handig liefje...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 28 april 2011, 12:48
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 11:57
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle) |
Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 28 april 2011, 12:19
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 12:20
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | | tinkie girl, gefeliciflappert he!! |
dank je wel, hannah, ik kwam nu pas je berichtje tegen....... elke dag weer iets nieuws te leren.greetz,tinkie girl
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 12:25
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie.  |
Misschien staan er antwoorden onder de helpfunctie van CM
http://www.christianmatch.nl/faq.php
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 12:51
|
|
|
|
| MARIAN519 schreef: | Zeer verhelderend ..en een eerlijke handreiking voor een ieder die met vragen over dit ond. zit..  |
Maar wat is je eigen mening over dit onderwerp, Marian? Heb je een schuldgevoel nadien indien je 'het' hebt gedaan? Of heb je een truckje om die bepaalde gevoelens en behoeften te onderdrukken?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 13:20
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ja en ook op de IE zijn de poppetjes verdwenen. Ik kan dus nu nog via IE de CM site openen maar ook daar zijn de poppetjes foetsie.  |
Frank wanneer waren de poppetjes vertrokken. Emo poppetjes zijn er in vele soorten en maten
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:00
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Frank wanneer waren de poppetjes vertrokken. Emo poppetjes zijn er in vele soorten en maten  |
die zijn verdwenen na het installeren van de de Chrome. Ik heb maar 1 soort poppetjes. Ik denk dat iedereen dezelfde poppetjes heeft op CM
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | die zijn verdwenen na het installeren van de de Chrome. Ik heb maar 1 soort poppetjes. Ik denk dat iedereen dezelfde poppetjes heeft op CM |
We moeten het er maar mee doen Frank... met dat ene soortje poppetjes
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op donderdag 28 april 2011, 14:40
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 14:57
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt ..... Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss"
Het grote verschil
Het eerste verschil Wanneer een jongen in de puberteit komt en volwassen begint te worden, krijgt hij vanzelf te maken met de seksuele gevoelens die erbij horen. Het kwijtraken van zijn overproductie bijvoorbeeld is op zich geen onprettige ervaring, integendeel. Dat is normaal. Daar hoeft hij niets voor te doen. De hele wereld van seksuele beleving gaat in principe vanzelf voor hem open. Bij meisjes is dat anders. Die hebben dat helemaal niet. Wanneer ze de eerste menstruatie meemaken, dan geeft dat ze geen bijzondere seksuele ervaringen. Het is een min of meer onaangename gebeurtenis, dat is alles. De rest blijft op non-actief, is wel aanwezig, maar het slaapt. Ja, zelfs het allergevoeligste plekje dat ze heeft, blijft onopgemerkt verborgen totdat ze seksueel tot ontwaken wordt gebracht. Normaal gesproken gebeurt dat bij een meisje niet zomaar vanzelf. Dat komt door het tweede verschil.
De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen....
http://www.schreeuwomleven.nl/seksualiteit/het_grote_verschil.htm |
Ik heb het gelezen en vind het een mooi en duidelijk artikel!!
Het zou mooi zijn als iedereen dit zou lezen. Ik denk dat je zo een hoop onbegrip weg zou kunnen nemen.....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:09
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Het lijkt wel alsof je van een andere planeet komt MVV...idd, het is heel anders als je seks gehad hebt, dan dat je nooit ervaring op dat gebied hebt. Is dat zo vreemd voor te stellen voor je? Weet je wat er met je gebeurt als je seks hebt? Wat voor invloed dat heeft op je hele wezen? Hoe je verbonden raakt met de ander? Er is een groot verschil tussen masturbatie en seks met je partner, en daar is gewoon niks mis mee. Het verdiept je relatie met de ander. |
Ik kan goed begrijpen waarom er op het forum nogal wat onenigheid ontstaat. Wat een opening Cahtuliem, helemaal niet aanstootgevend ofzo! Ik begrijp dat ik (door onwetendheid) verkeerd overkwam, maar dat is nog geen reden om iemand op deze manier de les te willen lezen.
On topic: Dat waarover nu wordt gesproken heeft idd met wederzijdse liefde te maken. Iets wat ik ook had benoemd. Dat heeft uitendelijk niets te maken met het verlangen naar masturberen of sex.
Laat ik het zo benoemen: Er is ook een groot onderscheid tussen de liefde bedrijfen en sex om een andere reden te hebben. Dit topic gaat over masturberen, dus dit valt onder de tweede categorie. Jij hebt het over de eerste categorie en daarmee heb je helemaal gelijk. Heb je mij horen zeggen dat er iets mis mee is?
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op donderdag 28 april 2011, 15:14
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:18
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt ..... Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss"
Het grote verschil
Het eerste verschil Wanneer een jongen in de puberteit komt en volwassen begint te worden, krijgt hij vanzelf te maken met de seksuele gevoelens die erbij horen. Het kwijtraken van zijn overproductie bijvoorbeeld is op zich geen onprettige ervaring, integendeel. Dat is normaal. Daar hoeft hij niets voor te doen. De hele wereld van seksuele beleving gaat in principe vanzelf voor hem open. Bij meisjes is dat anders. Die hebben dat helemaal niet. Wanneer ze de eerste menstruatie meemaken, dan geeft dat ze geen bijzondere seksuele ervaringen. Het is een min of meer onaangename gebeurtenis, dat is alles. De rest blijft op non-actief, is wel aanwezig, maar het slaapt. Ja, zelfs het allergevoeligste plekje dat ze heeft, blijft onopgemerkt verborgen totdat ze seksueel tot ontwaken wordt gebracht. Normaal gesproken gebeurt dat bij een meisje niet zomaar vanzelf. Dat komt door het tweede verschil.
De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen....
Zulke artikelen versterken alleen maar het schuldgevoel bij anderen. Jammer, dat mensen er zo over schrijven...nog even hij biedt therapie aan. Welke kant gaan we op mensen???
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:19
|
|
|
|
gefeliciflapdinges met jullie huwelijk en het samengaan van de twee huishoudens. (altijd weer afwachten of het gaat, he)
als zelfs dit lukt, is er nog hoop voor me
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:22
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | | Ik kan goed begrijpen waarom er op het forum nogal wat onenigheid ontstaat. Wat een opening Cahtuliem, helemaal niet aanstootgevend ofzo! Ik begrijp dat ik (door onwetendheid) verkeerd overkwam, maar dat is nog geen reden om iemand op deze manier de les te willen lezen. | Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:27
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Ik sta te klapperen met mijn oren, te knipperen met mijn ogen, mijn adem stokt ..... Weten de meisjes niet wat ze over jongens moeten weten. (En omgekeerd natuurlijk!) Volgens mij is dit toch echt wel behandeld in de les "sexuele voorlichting voor puberssss" (....) De rest van de les kunnen jullie lezen door op onderstaande link te klikken. Het gaat vooral om de eerste alinea's, maar de rest is ook wel aardig om te lezen....
Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.
Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.
Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Zullen we het dan eens hebben hoe je op Maureen reageerde?? Het is nogal wat wat je neer durft te schrijven tegenover een vrouw met heel wat meer levenservaring. |
Dan had ik me misschien verkeerd geuit, of jij had het verkeerd begrepen?? Want wat durf ik dan precies te schrijven over haar?
Ik ken haar niet, dus het was absoluut niet persoonlijk bedoeld. Kwam ik zo over, dan bied ik mijn excuses daarvoor aan.
Laatst aangepast door
|
MVV749
|
op donderdag 28 april 2011, 15:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:31
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Ja absoluut... Ik vind dat je dit heel duidelijk ziet in psalm 139
(1b) HERE, Gij doorgrondt en kent mij; 2 Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, Gij verstaat van verre mijn gedachten; 3 Gij onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, met al mijn wegen zijt Gij vertrouwd. 4 Want er is geen woord op mijn tong, of, zie, HERE, Gij kent het volkomen; 5 Gij omgeeft mij van achteren en van voren en Gij legt uw hand op mij. 6 Het begrijpen is mij te wonderbaar, te verheven, ik kan er niet bij.
7 Waarheen zou ik gaan voor uw Geest, waarheen vlieden voor uw aangezicht? 8 Steeg ik ten hemel – Gij zijt daar, of maakte ik het dodenrijk tot mijn sponde – Gij zijt er; 9 nam ik vleugelen van de dageraad, ging ik wonen aan het uiterste der zee, 10 ook daar zou uw hand mij geleiden, uw rechterhand mij vastgrijpen. 11 Zeide ik: Duisternis moge mij overvallen, dan is de nacht een licht om mij heen; 12 zelfs de duisternis verbergt niet voor U, maar de nacht licht als de dag, de duisternis is als het licht.
Ik denk wel dat het opvallend is dat "de duisternis" zich a.h.w. 'onderwerpt' aan Gods aanwezigheid, hoe gek dit misschien ook klinkt. Zijn aanwezigheid is zelfs daar in de duisternis, waar God zelf het licht is...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:33
|
|
|
|
|
Ik vraag me af waarom mensen hun beloften niet nakomen?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:40
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Ik merk de laatste dagen dat ik me precies afsluit voor vriendschap. Nu ik die kans krijg aangeboden weet ik er niet goed raad mee. Door enkele mails en liefdevolle donderpreken leer ik toch inzien dat ik eigenlijk heel dankbaar moet zijn voor het feit dat iemand bevriend met me wil zijn. Door mijn raar gedrag hoop ik dan ook dat ik niets verpest heb. Zo zie je maar dat je op de duur gaat vervreemden van iets dat bij het normale leven hoort. Dat je wel eens klaagt geen vrienden te hebben en een verlangen uitspreekt om echt bevriend met iemand te zijn en het dan afstoot. Raar eigenlijk hoe iets plots kan veranderen. |
Herkenbaar Frank. Zoals je eerder aangaf was (of voelde) je jezelf vriendenloos. Dus op dat moment was dat jouw 'normale' levenspatroon, toch? Dan is het nu lastig om je weer open te stellen voor een nieuwe vriendschap. Ik denk dat het een heel logisch proces is die je waarschijnlijk snel genoeg hebt doorstaan.
Succes ermee Frank!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:44
|
|
|
|
| CROSSROAD317 schreef: | God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Hee Cross, misschien is het een idee om een apart topic hierover te openen; als er meer mensen gaan reageren op dit topic ("de duisternis"), wat in feite het topic "kreet van de week" is, gaan we misschien wel erg offtopic... Een idee ?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:50
|
|
|
|
| LISA610 schreef: | En eigenlijk ben ik het er wel mee eens dat het vele malen mooier was geweest als er sprake was geweest van een vertolking door christenen, met christelijke liederen hoor. Ik probeer alleen de dingen in een breder perspectief te laten zien, simpelweg omdat ik vind dat je zelfs dit moet proberen om te buigen naar iets goeds waar je wel iets mee kunt als christen ten opzichte van mensen die niet geloven. De opvoering heeft nu eenmaal al plaats gevonden, dus het is nu aan ons om er op de juiste manier op te reageren.  |
Misschien heb je wel gelijk dat we bepaalde dingen wat positiever moeten benaderen. Als er binnen de Christengemeente strijd is over een opvoering als deze, dan zal dat zeker ook geen goed signaal afgeven aan niet-gelovigen. Dat is idd helemaal niet slim!
Maar ik vind ook dat we niet te lichtzinning moeten doen over ons Geloof. Tegenwoordig worden we steeds makkelijker en steeds meer wordt goedgekeurd onder de noemer modernisatie van Het Geloof. Ik denk dat we daarbij goed moeten opletten en daarvoor zijn dit soort discussies zeker de moeite waard.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:52
|
|
|
|
| HENK710 schreef: | | Ken jij Syb en/of Do en hun levensovertuiging???? |
Do in Playboy??
Ik wil verder niet over haar oordelen, maar er had toch wel iemand anders de rol van Maria kunnen invullen? Dit vind ik vrij ongepast.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MVV749
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 15:57
|
|
|
|
| LEONARD480 schreef: | Nou MVV ben er nu niet in geweest ...een paar maandjes geleden wel ..tjonge wat een feest. Duur is het zeker en ook zeker wel de moeite waard. Ook is het best kunstig om te zien hoe de muziek in elkaar overliep.  |
Het is inderdaad de moeite waard. De muziekoptredens zijn idd altijd leuk en feestelijk. Jammer dat het zo enorm duur is, dus ik kom er ook niet vaak. Maar als ik er was, was het altijd een geslaagde avond.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:06
|
|
|
|
Op 4 en 5 mei gedenken en vieren we de gebeurtenissen van WOII. Eén van de dingen die ik me altijd afgevraagd heb, is hoe het mogelijk is dat je ziet dat je buurman opgepakt wordt zijn hele huis leeggehaald wordt en je weet dat hij weggebracht wordt. Met als enige misdrijf dat hij/zij van joodse afkomst is? Hoe komt het dat onze ambtenaren zo hun best deden om dit alles in soepele banen te laten verlopen? Hoe komt het dus dat zoveel mensen hebben meegewerkt, terwijl ze wisten dat het gewone mensen waren, die eigenlijk niks misdaan hebben? Een van de belangrijkste redenen is groepsdruk. Ze wilden hun best doen om bij de groep te horen, het beste beentje ervoor zetten. En als dat ten koste gaat van eerlijkheid en oprechtheid, dat is maar bijzaak.
Hoe gevoelig is men voor groepsdruk? Er is een test geweest, jaren geleden, waarin men in een groep zat en kaartjes aan elkaar doorgaf. Er waren 12 mensen, waarvan 11 mensen onderling had afgesproken, dat ze verkeerde antwoorden zouden geven. Voorbeeld, op het kaartje stond een vierkant, zij zeiden dat er een rondje stond. Bij de eerste ronde keek de ene persoon die van niks wist, vreemd op en gaf het goede antwoord. Hoe lang denk je dat het duurde voordat hij overstag ging en mee ging praten? Het antwoord is schrikbarend, maar het is wel echt gebeurd. Al bij de derde keer begon hij mee te praten tegen beter weten in. Het verlangen om mee te doen, bij de groep te horen is bij de mensen heel diep aanwezig. En vaak is de groepsnorm belangrijker dan je eigen normen en waarden. Het ging zelfs nog verder, een tweede test had nog ergere gevolgen. Twee mensen werden in afzonderlijke kamers neergezet. De ene kreeg een vragenlijst voor zich, en iedere keer als hij een fout antwoord gaf, moest de ander een stroomstoot geven. En die stroom werd iedere keer opgevoerd. De persoon die de stroom moest toe dienen kon horen wat het gevolg was. Toch deed hij wat er van hem gevraagd werd, ook al hoorde hij de ander kermen van de pijn. Het was toch de opdracht, en die moest hij toch vervullen? Hij ging zelfs door ook al kwam de stroom tot levensbedreigende hoogtes. Mensen zijn rare wezens. Soms doen ze in de groep hele andere dingen dan wat ze in het normale leven zouden doen. Trouw aan de groep, trouw aan de normen van die groep ook al druisen ze dwars tegen hun eigen principes is, zorgen ervoor, dat mensen snel zichzelf verliezen...In de meeste gevallen durf ik te beweren, dat de trouw aan de groepsnormen heel vaak eerlijkheid in de weg staat. Het zijn zulke gemakkelijke termen, die we hanteren. We moeten eerlijk zijn tegen elkaar, maar wat doen we als we merken dat we niet voldoen aan de groepsnorm? Hebben we dan niet sterk de neiging om onze daden te verbergen? En in hoeverre hebben we zelf niet de neiging om mee te doen, ook al gaat dat tegen onze principes in? Een poosje geleden kwam ik bij mezelf tot de ontdekking dat ik hier liever mensen naar de mond praatte, en vooral mijn mond probeerde te houden. Totdat ik in een eigen conflict kwam. Ik stond op het punt mijn eigen principes op te geven, omdat ik aardig gevonden wilde worden. Dat laatste heb ik losgelaten. Het valt me nl. op, dat als dat mijn doel is, het ten koste gaat van mijn eigen identiteit. En waarom zou ik me anders voor moeten doen, dan dat ik ben. Als ik eenmaal een lieve vrouw weer heb, zal ze daar binnen enkele dagen wel doorheen prikken. Voor mij is eerlijkheid belangrijker dan meedoen met de grote meute. Trouw wil ik zijn aan mijn eigen principes en niet aan principes die een groep mij oplegt. En ik geloof dat dat het beste werkt. Want dan kun je eerlijk zijn en trouw zijn aan mensen die het verdienen. Ik geloof heel erg in trouw, maar wel trouw in oprechtheid. En dat is een balans die ik in de gaten probeer te houden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
THIRZA120
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:29
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Leerzaam stuk. Maar ik begrijp niet helemaal wat dat met mijn reactie te maken heeft. Ik probeerde 'on topic' de link naar het masturberen te leggen. Daar ben ik blijkbaar niet in geslaagd. Helaas wordt er nu gedaan alsof ik een onbenullige puber ben. Dat vind ik jammer, omdat het in dit topic helemaal niet over sexualiteit gaat.
Zie jij masturbatie dan niet als een vorm van seksualiteit
Ik had ook diversen links kunnen plaatsen, maar naar mijn idee gaat het in dit topic om persoonlijke meningen. Ik gaf mijn mening op de reactie van Maureen en vraag haar om haar mening. Zoals ik al zei deed ik dat met het topiconderwerp in het achterhoofd.
Jammer dat een gevoelige discussie als deze, direct de kop wordt ingedrukt met allemaal weetjes en feiten die niets over de persoonlijke mening zeggen. En dan ook nog op zo'n denigrerende manier. |
Volgens mij was deze bijdrage helemaal niet denigrerend bedoeld (maar dat is mijn mening).
Ik ben juist blij met deze bijdrage. Doordat er meerdere meningen zijn wordt de discussie juist interessant... want waarom zou iemand zich schuldig moeten voelen als hij zichzelf bevredigt en dit artikel leest??? Tegenwoordig wordt er maar vanuit gegaan dat iedereen aan zelfbevrediging doet. En als je het niet doet word je raar aangekeken. Gezien het artikel is het dus niet vanzelfsprekend!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:31
|
|
|
|
|
Ik ga me niets meer afvragen. Het haalt toch niets uit. Hoe meer ik me afvraag hoe meer vragen er bij komen. Vooral de steeds ontbrekende antwoorden zorgen voor een nieuwe vraag. Zo blijf ik maar bezig met me steeds iets af te vragen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: donderdag 28 april 2011, 16:41
|
|
|
|
| MVV749 schreef: | Do in Playboy??
Ik wil verder niet over haar oordelen, maar er had toch wel iemand anders de rol van Maria kunnen invullen? Dit vind ik vrij ongepast. |
Maar misschien spreekt het niet christenen wel aan he? Do en Syb van de rPloeg en wie nog meer .....en dat was toch ook de doelgroep waarvoor het was? Ik ben het trouwens met je eens maar het heeft toch wel wat los gemaakt dat hele Passion ,of je het nu wel of niet goed vind....... De boodschap van Pasen is bij een groot publiek onder de aandacht gebracht en de echte betekenis van Pasen was bij velen toch wel ver weg gezakt......... Ik heb er maar een stukje van gezien en dat vond ik meer dan genoeg, maar ik ben dan ook niet de doelgroep he? Hoewel, Erik, van de Jakhalsen deed het wel weer mooi, dat moet ik ook wel weer even zeggen.......
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
 |