ChristianMatch

Forum

5 mei
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Gedichten
Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 07:52

And UP !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 07:52

MARYLIEN613 schreef:
Ik vrees inderdaad wel dat zijn aanhangers hem zullen wreken,
dat de terreur niet zal gedaan zijn!

.

Laatst aangepast door
ANNETTE050
op zaterdag 7 mei 2011, 03:01
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 07:58

MARYLIEN613 schreef:
Fijn van jullie allen om zo te reageren op dit onderwerp,
persoonlijk ben ik niet zo gezegend met de gave van spreken dus korter en eenvoudiger:
ik heb aan de lijve ondervonden dat je gelukkiger leeft als je de Bijbel gewoon gelooft voor ècht!
toch vind ik het soms een beetje moeilijk omdat ik buiten de evangelische gemeente zo weinig mensen ken / ontmoet die dit ook willen zien / geloven,
maar na het lezen van jullie reacties blijf ik erbij dat geloven inderdaad ook inhoudt "niet alles kunnen verklaren en begrijpen maar doodgewoon aanvaarden en geloven" en zo lees ik nu de Bijbel.

en toch ook nog zo'n vraagje:
als we de Bijbel woordelijk geloven mag men geen gesneden beelden hebben, waar ik volledig kan inkomen en geen probleem mee heb (alhoewel het een deel van mij opvoeding is die je soms moeilijk kan vergeten of wissen)
maar vandaag las ik in Deuteronomium 22 dat "een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken........"
Als ik dagelijks een jeansbroek draag is dit niet een beetje mannenkleding?

als we de gesneden beelden woordelijk aannemen en opvolgen (het dus NIET hebben van gesneden beelden) wat dan met deze kledij?

hoi marylien;
ik ben van huis uit opgevoed met het idee dat wanneer je een jeans-broek draagt, inderdaad zondigt.
ik mocht alleen rokjes en jurken dragen. (en doe dat eigenlijk nog steeds, omdat ik me daar stukken vrouwelijker in voel)

zelf denk ik dat God doelt op travestie; dus mannen die als vrouw gekleed zijn of vrouwen die als man gekleed zijn.
daarnaast is kleding ook cultuur-bepaald; wat in de ene cultuur en tijd als vrouwelijk geld, geld in een ander cutuur of tijd als mannelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 09:40

ANNETTE050 schreef:
Wat denken jullie van de geruchten, dat Osama Bin laden niet nu vermoord is, dat het een stunt van de Amerikaanse president is, omdat hij erg onder vuur ligt i.v.m. dalende populariteit?

Gisteren hoorde ik op het werk dat hij al langer dood zou zijn, maar van waar die geruchten komen?
Maar als zoiets een stunt zou zijn van de president lijkt mij ook onwaarschijnlijk, teveel mensen zijn erbij betrokken om zoiets geheim te houden denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
JOKE261

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:04

Hoe wordt er bij jullie in je kerkelijke gemeente omgegaan met Singles?
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:12

MARYLIEN613 schreef:
Gisteren hoorde ik op het werk dat hij al langer dood zou zijn, maar van waar die geruchten komen?
Maar als zoiets een stunt zou zijn van de president lijkt mij ook onwaarschijnlijk, teveel mensen zijn erbij betrokken om zoiets geheim te houden denk ik.

Geruchtenvorming vindt bij voorkeur plaats als je de boodschappers in diskrediet wilt brengen of als mensen de feiten niet willen accepteren. Ontkenning speelt dan een rol. In de Arabische of moslimcultuur is het waarheidsbegrip niet vanzelfsprekend hetzelfde als in de westerse wereld, iedereen die met mensen uit Marokko omgaat weet dat. In Amerika voeren de Republikeinen doorgaans een smerige campagne, waarbij het belasteren en in diskrediet brengen van de tegenstander een grote rol speelt. Dan krijgt geruchtenvorming een grotere plaats. Het is symbolisch gezien goed dat deze man die op de ondergang van de westerse en deels Christelijke cultuur uit was er niet meer is. Vooral in strategisch-psychologische zin naar de moslimterreur toe. Als ze dreigen te verliezen, haken ze sneller af. Dan is er geen eer aan te behalen en dat leeft sterk in die kringen. Dansen op het graf is niet correct maar in intellectueel opzicht heb ik die neiging. Deze terreurcultuur moet met harde middelen bestreden worden.
De geheime dienst heeft goed werk gedaan. Het is geen stunt die je zomaar uit de hoed tovert.
Obama overklast de republikeinse kandidaten qua intellect en inzicht. Bachmann of Palin als president, je moet er toch niet aan denken dat dit soort mensen de leiding krijgt over de machtigste staat op Aarde.

Thomas, Atlanticus.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 mei 2011, 11:11
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:26

Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg.
We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook.
Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg.
Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s.
Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11
7451 JL Holten

Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.

Willemijn 232
Imke 917
Nicolette 592
Siem 720
Crossroad317
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:28

MARYLIEN613 schreef:
Fijn van jullie allen om zo te reageren op dit onderwerp,
persoonlijk ben ik niet zo gezegend met de gave van spreken dus korter en eenvoudiger:
ik heb aan de lijve ondervonden dat je gelukkiger leeft als je de Bijbel gewoon gelooft voor ècht!
toch vind ik het soms een beetje moeilijk omdat ik buiten de evangelische gemeente zo weinig mensen ken / ontmoet die dit ook willen zien / geloven,
maar na het lezen van jullie reacties blijf ik erbij dat geloven inderdaad ook inhoudt "niet alles kunnen verklaren en begrijpen maar doodgewoon aanvaarden en geloven" en zo lees ik nu de Bijbel.

en toch ook nog zo'n vraagje:
als we de Bijbel woordelijk geloven mag men geen gesneden beelden hebben, waar ik volledig kan inkomen en geen probleem mee heb (alhoewel het een deel van mij opvoeding is die je soms moeilijk kan vergeten of wissen)
maar vandaag las ik in Deuteronomium 22 dat "een vrouw zal geen mansklederen dragen en een man geen vrouwenkleed aantrekken........"
Als ik dagelijks een jeansbroek draag is dit niet een beetje mannenkleding?

als we de gesneden beelden woordelijk aannemen en opvolgen (het dus NIET hebben van gesneden beelden) wat dan met deze kledij?

Gelukkig kan je er tegenwoordig in een jeans ook vrouwelijk uitzien Marylien, zou me er maar niet al te druk over maken....... Knipoog smiley
Je moet de Bijbel niet zo naar de letter lezen denk ik maar het in die tijd zien.......het gaat om de Boodschap die daar verkondigt wordt, dat is toch veel belangrijker?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op donderdag 5 mei 2011, 10:29
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:36

HENDUK927 schreef:
ja jammer

maar ik woon in het mooie overijsel Clown smiley

Sinds wanneer dan ?? of ben je door M het huis uitgezet ...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
MAUREEN217

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 10:48

Bij mastruberen verspil je toch ook zaad of niet? Heb ik dat verkeert begrepen? En daar ging het bij mij om, of heb ik een verkeert voorbeeld aangekaart, dan bij deze mijn excuses.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 11:16

WILLEMIJN232 schreef:
Gelukkig kan je er tegenwoordig in een jeans ook vrouwelijk uitzien Marylien, zou me er maar niet al te druk over maken....... Knipoog smiley
Je moet de Bijbel niet zo naar de letter lezen denk ik maar het in die tijd zien.......het gaat om de Boodschap die daar verkondigt wordt, dat is toch veel belangrijker?

Willemijn gelukkig voel ik mij ook wel vrouwelijk in jeans Lachende smiley
en ja de Boodschap is wel belangrijkste,
maar soms wordt het moeilijk als er een grens moet getrokken worden wat geloof je letterlijk en wat niet!
kmoet dringend tussen de regeltjes leren lezen
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 11:47

Leuk onderwerp.

Ten eerste hoe doen jullie dat quote gedoe, ik kan best 1 stukje kopieren en quoten, maar hoe kom je dan weer terug om at anders te quoten?

ontopic:

Tja ik denk dat de westerse (post)moderne christen erg zelfgericht is. Wat is goed voor mij, wat heb ik eraan en hoe voel ik me goed.
Daar zit een soort consumerende, vragende en egocentrische liefde.
Geen onvoorwaardelijke zelfgevende liefde. en tot op en zeker punt is dat ook wel normaal en menselijk, maar we zijn er in doorgeschoten.

Als christenen moeten we leren te sterven aan ons zelf, weg met die psychologische eigenliefde, trots en ego. Het is ook opvallend om te zien dat de rijke westerse christen vaak veel ongelukkiger is dan een christen in een arm land met een eenvoudig leven. En bijvoorbeeld in hollywood zie je veel rijke, beroemde mensen die diep ongelukkig zijn, de leegte in hun hart opvullen met alles en nog wat, maar bijna allemaal bij een psycholoog komen.
Maar goed ik dwaal af: ik zelf merk steeds meer dat hoe meer ik laat gaan wat ik wil en in Gods Woord en ook mijn levenswandel God op nummer 1 zet, hoe gelukkiger ik word.
De Bijbelse term zoek het koninkrijk van de Here en de rest zal u worden gegeven is een Bijbelse waarheid, tijdloos concept dat ook van toepassing is op de vraag hoe menecht gelukkig word.
Er zijn mensen die gezond zijn, rijk, mooie baan, gezin alles wat je ''werelds'' gezien maar kan bedenken, maar die niet echt gelukkig zijn.
En zo zijn er mensen (christenen) die misschien ziek zijn, of vervolgd worden, arm zijn of door hun radicaal geloof een sociale paria zijn, maar diep gelukkig zijn.

Dus het gaat om de vooronderstelling; Wat is de defenitie van geluk en blijdschap?

Een voorbeeld, rond 2001 had ik een zeldzame aandoening waardoor mijn gezicht aan 1 kant verlamd was. Het was eng om te zien en te ervaren. Was toen nog niet lang christen en bad of God me wou genezen, en zo niet, Zijn wil geschiedde. er was een kans dat het zo bleef, dat het iets beter werd of geheel genas. In het ziekenhuis was ik rustig, en er kwam een kalmte over me Heen, die niet in woorden is uit te drukken is, maar als ik dat zou pogen was het de gedachte dat ik Jezus kende en gered was. En er kwam een onuitsprekelijke rust, vrede en liefde over me heen.
Dat was de Heilige Geest van God die me vasthield.
En zo kan ik meer voorbeelden geven, waar een mens zonde de Heer in ellende, angst en depressie zakt, maar ik door de Geest gedragen werd.
Gelukkig ben ik genezen, maar dat is nu niet the point, het gaat er om dat de Heer er was, dat ik zielsgelukkig was in een menselijk gezien ernstige situatie.

Dat geluk, die blijdschap is niet rationeel, dat was bovennatuurlijk, Dat is het werk van het getuigen van de Geest in de verlichte wedergeboren christen. In het hart. iets wat geen psychologie of medicatie ooit kan doen.

Het kunnen ook kleine dingen zijn, als ik een goede preek hoor, of een mooi stuk uit de Bijbel lees dan kan ik soms zo gelukkig worden.
Ik denk dat levenskwaliteit (rijkdom ,gezondheid, vrienden en familie) belangerijk is maar los staat van geluk. Ik bedoel dat maakt niet per defenitie gelukkig zoals ik al eerder omschreef. Als een mens de Heer niet kent, mist die persoon iets, een leegte in zijn hart dat niks anders kan opvullen, waardoor er altijd dat gevoel blijft dat het nog niet compleet is, dat er iets mist. Wij zijn naar Zijn evenbeeld gemaakt en sinds de zondeval van Hem gescheiden door de zonde. Gevallen beelddragers. Nu van nature en door onze zonde vijanden van God.
Ik denk dat ons oerwezen dat wel weet, waarom zijn er zoveel mensen bang als ze in een levensbedreigende situatie zijn, en dan ineens allemaal beloftes naar boven gaan maken Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maar goed, ik zie dat ik nu de christen en niet christen een beetje door elkaar heb gegooid in mijn betoog.

De niet christen heeft de Here nodig, dan begint de reis pas. Dan start je van een goed vertek punt, Met een duidelijk compas (Bijbel) en einddoel (hemel).

De christen, en dit zeg ik uit ervaring en betrek het op mezelf, die moet leren de oude ik, de oude zondige natuur en het vlees af te leggen.
Het ''ik'' van de troon van zijn wil en hart te halen en Christus er te zetten.
Zonden en slechte gewoonten weg te doen, om zo het werk van de Heilige Geest niet te blokeren, en ook niet te bedroeven en dus die omgang met God (rust ,vrede, liefde) uit te doven, en het geweten dicht te schroeien.

Stille tijd, de Here zoeken, in Zijn Woord en gebed. Of een vruchtbaar gesprek met iemand over het evangelie.
Dat zijn in mijn ervaring dingen die je echt diep diep gelukkig kunnen maken. Het wereldse en eigen ik los te laten, en God op nr 1 te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:00

Er zijn vele soorten duisternis, als je een woordstudie zou doen over alle verschillenden woorden die gebruikt worden voor duisternis, in de grondtekst EN context dan zal je zien dat exegese en hermeneutiek ONMISBAAR zijn bij deze vragen en overdenkingen.

Er is in God geen zonde of kwaad dus elke vorm van (geestelijke) duisternis is niet van toepassing op God. Er zijn wel andere vormen van duisternis en contexten te bedenken.

Zelf dacht ik bij het lezen van dit topic sterk aan deze tekst:

psalm 23:

4 Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis,
ik vrees geen kwaad,
want Gij zijt bij mij;
uw stok en uw staf, die vertroosten mij.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:28

DAVID923 schreef:
Leuk onderwerp.

Ten eerste hoe doen jullie dat quote gedoe, ik kan best 1 stukje kopieren en quoten, maar hoe kom je dan weer terug om at anders te quoten?

heb hier ook dit probleem David!

ontopic:

Heel mooi geschreven en gesproken David!
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:28

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je het punt wat ik maken niet helemaal begrijpt. Was vroeger de nadruk op de slachtoffers, nu schijnt het verschoven te zijn naar de daders...en worden daders als slachtoffer gezien.
Gelukkig had ik dat gevoel gisteravond niet.
Persoonlijk weet ik dat er altijd 2 kanten aan een verhaal zitten.
Als de hoofdcommandant mijn grootvader niet vertrouwelijk gezegd had om NIET terug te komen, dan had ik mijn grootvader nooit gekend, en had ik misschien ook nooit zo de Liefde van God ervaren zoals ik dat nu doe.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:31

gewoon de volgende codes invoeren: [ quote=.......] en afsluiten met [/quote]. ps tussen het [ en quote=] geen spatie. Om het te laten zien, heb de spatie er tussen gezet. Zonder spatie krijg je dan dit
...... schreef:
leuk he

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 5 mei 2011, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:43

Dit is NIET een aanval op een groep christenen of denominatie, maar waarchuwing uit liefde.
Satan brengt oude valse leren in een nieuw jasje, net zoals we de leer van marcion en montanus in de evangelische gemeentes weer populair zien worden, zo ook deze leer.

We hebben er al uitvoerig over gepraat op dit forum, maar maak expres een nieuw topic aan omdat ik een spiegel omhoog wil houden en wil vergelijken. Want ik wist al van eigen Bijbelstudie en toesting toen ik nog in mijn eerste (charismatische) kerk was dat deze leer niet klopte, maar door deze you tube link zag ik echt; HEEY! dit is dus de ketterse leer die onder dat christelijke jasje zit. Metafysica in een christelijk jasje.

Nogmaals ik weet dat er vele geliefde pinkster broeders en zuster zijn, die deze leer ook verwerpen, en is ook duidelijk geen aanval op christenen maar die leer.

Dus die leer heet word of faith, waar dus de mens een soort God is, en alles krijgen wat hij wilt door dingen in het leven te spreken of te claimen.
Een voorbeeld is de health and wealth leer, waar de christenen rijkdom en gezondheid af kunnen dwingen.

Voor de mensen die niet weten over welke leer ik het heb en de pastorale gevolgen (en een leven van constant bijgeloof en proclameren, en beschuldigingen van ongeloof bij uitblijven van resultaten)).

hier een kort voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7wujzSpPZo&feature=related

en nu dus de onderliggende echte valse leer, waar het vandaan komt, de reden dat ik dit topic maak:

http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Laatst aangepast door
DAVID923
op donderdag 5 mei 2011, 12:46
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA576

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:43

De vraag over duisternis houdt mij ook erg bezig. Zo kwam ik bij de volgende twee teksten:

Jesaja 45: 5 - 7
"Ik ben de Here en er is geen ander; buiten Mij is er geen God, Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben de Here, en er is geen ander, die het licht formeer en de duisternis schep, die het heil bewerk en het onheil schep; Ik, de Here, doe dit alles."

En de tweede tekst:
II Cor 4: 6
"Want de God, die gesproken heeft: Licht schijne uit het duister, heeft het doen schijnen in onze harten, om ons te verlichten met de kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Christus."

God heeft de duisternis geschapen lees ik in het eerste vers. Het is Hem niet vreemd, het is van Hem, zoals alles Hem toebehoort: de maan en sterren, zonlicht, avondlicht. Je hebt het dan over de letterlijke duisternis. Ga volgens mij dan niet zeggen, dat de duisternis niet van Hem is of dat Hij er niet zou willen zijn. ... én ik lees in het tweede vers toch echt staan dat het Licht schijnt uit de duisternis..en niet andersom: het Licht wat schijnt náár de duisternis toe. Lees ik het goed als ik zeg dat God zich onder de zondaren begeeft, met hen eet, bij hen is...en 'die duisternis wil betreden' om hen tot Licht te zijn?

Laatst aangepast door
MARIA576
op donderdag 5 mei 2011, 12:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:52

Donderdag 5 mei, Jes. 35: 1-10; Bevrijdingsdag.

Vandaag: vlaggen, overal! Bevrijdingsdag! Al dan niet uitbundig gevierd, deze dag is een dag van de vreugde, van herinnering aan wat gebeurde aan het eind van de oorlog: de bevrijding!
De mensen die het hebben meegemaakt, kunnen er over vertellen: hoe de Duitsers wegtrokken, verslagen; hoe de gevangenen openingen en mensen die jarenlang verslagen waren opgesloten de vrijheid weer kregen; hoe duizenden de concentratiekampen verlieten, vermagerd en verzwakt. Dat is een wonderlijke stoet geweest: gevangen, bevrijd, op weg naar huis! Geen vijand hield hen meer tegen…
Zo iets ziet de profeet Jesaja in een droom, een visioen van God. Er komt een eind aan de ballingschap! God brengt Zijen volk naar huis. Vooruit, houdt moed! ‘Sterk de slappe handen en verstevigt de knikkende knieën. Zegt tot de versaagenden van hart: Weest sterk, vreest niet!’
Hoe is dit alles mogelijk? God zorgt ervoor. Hij zal komen met wraak. Met wraak? Ja, God laat het onrecht niet grenzeloos verwoekeren. In Israël niet. Maar ook niet bij de andere volken. Hij zal Zijn volk bevrijden en weer terugbrengen in het beloofde land.
Elke Bevrijdingsdag is een herinnering en een belofte. Een herinnering aan het onrecht dat mensen elkaar aandeden. Maar ook: een belofte van leven, van toekomst, voor Israël en de volken. God zal Zijn volk bevrijden! ‘Zo zal het volk des Heren, zingend het hoogste lied, naar Sion wederkeren, want weg vlucht elk verdriet!’
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 12:55

chatuliem schreef:
leuk he
ja best wel. Dank.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 13:58

MAUREEN217 schreef:
Bij mastruberen verspil je toch ook zaad of niet? Heb ik dat verkeert begrepen? En daar ging het bij mij om, of heb ik een verkeert voorbeeld aangekaart, dan bij deze mijn excuses.

Verspillen is niet verboden hoor. Een man produceert miljoenen zaadcellen per keer en het aantal zaadlozingen is zeer groot. Als er vier zaadjes in een mannenleven effect hebben is het al meer dan gemiddeld. Er is niks ergs aan de verspilling van miljarden zaadjes en de eiwitten en het prostaatvocht ervan vormen voedsel voor reducenten.

Verder vraag ik me als ik dit forum lees of mijn constructie nou zo veel afwijkt van alle andere mannen hier. De productie is continu, een man loopt vol en merkt dat het moet verdwijnen, op welke wijze dan ook. Ik ben zo geschapen dan wel het is puur natuurlijk. Waar maken mensen zich zo druk om? Is het nog steeds zo dat Christenen in de kramp schieten als het over dit onderwerp gaat? Het is echt een volstrekt normaal proces. Het werkt bij Christenen net zo als bij andere mensen.
Waarom moet alles dat met seksualiteit te maken heeft altijd met een vorm van zonde in verband gebracht worden?

Thomas, normaal.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 mei 2011, 14:15
Naar boven

Auteur Bericht
IMKE917

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 14:12

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk dat je het punt wat ik maken niet helemaal begrijpt. Was vroeger de nadruk op de slachtoffers, nu schijnt het verschoven te zijn naar de daders...en worden daders als slachtoffer gezien.

Wat mij opvalt is het uitsluiten van de nabestaanden (kinderen) van 'foute' mensen in de oorlog.
Veel slachtoffers hebben het nog moeilijk met deze mensen, die uiteindelijk zelf niets gedaan hebben, maar er wel op worden nagekeken wat hun ouders hebben gedaan. Het is een groep die ook slachtoffer is van de oorlog.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 14:22

De zoon van Rost van Tonningen (een Nederlandse top-nazi van wiens opvattingen hij afstand heeft genomen) hield een indrukwekkend verhaal en vroeg aandacht voor de nabestaanden van NSB-ers die ook onder de oorlog en de uitsluiting geleden hebben, waar ze echt niks aan konden doen. In die zin waren het ook oorlogsslachtoffers. Hoewel de dodenherdenking in de eerste plaats voor de slachtoffers van de fascisten wordt gehouden, heeft hij wel een punt. Ik ben niet zo voor de politisering van 4 mei maar deze menselijke kant mag zeker wel genoemd worden. Er zaten meer Nederlanders bij de Waffen-SS dan in het verzet. De meeste Nederlanders gingen pas na de oorlog in het verzet, zei Pake altijd. Toch maakten de verzetsmensen en diegenen die Joden en onderduikers in huis namen, de juiste keuze, zeker vanuit het gezichtspunt van de naastenliefde.

Thomas, verzoening en vergeving moet wel als het nog kan.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 5 mei 2011, 14:43
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 15:36

DAVID923 schreef:
Dit is NIET een aanval op een groep christenen of denominatie, maar waarchuwing uit liefde.
Satan brengt oude valse leren in een nieuw jasje, net zoals we de leer van marcion en montanus in de evangelische gemeentes weer populair zien worden, zo ook deze leer.

Goed dat je zegt dat het geen aanval is op een groep christenen of denominatie, maar waarom breng je de evangelische gemeentes toch ff, tussen neus en lippen door zeg maar, in verband met de valse leren van marcion en montanus?? Het zou toch GEEN aanval worden Smiley die vol vragen zit

We hebben er al uitvoerig over gepraat op dit forum, maar maak expres een nieuw topic aan omdat ik een spiegel omhoog wil houden en wil vergelijken. Want ik wist al van eigen Bijbelstudie en toesting toen ik nog in mijn eerste (charismatische) kerk was dat deze leer niet klopte, maar door deze you tube link zag ik echt; HEEY! dit is dus de ketterse leer die onder dat christelijke jasje zit. Metafysica in een christelijk jasje.

Nogmaals ik weet dat er vele geliefde pinkster broeders en zuster zijn, die deze leer ook verwerpen, en is ook duidelijk geen aanval op christenen maar die leer.

Dus die leer heet word of faith, waar dus de mens een soort God is, en alles krijgen wat hij wilt door dingen in het leven te spreken of te claimen.
Een voorbeeld is de health and wealth leer, waar de christenen rijkdom en gezondheid af kunnen dwingen.

Het zogenoemde welvaartsevangelie dus, maar waarom noem je, ook nu weer, zomaar ff tussen neus en lippen door, een evangelisch ingestelde gemeente als voorbeeld. Je veroordeelt geen leer, maar je strooit wel met namen .... Smiley die vol vragen zit

Voor de mensen die niet weten over welke leer ik het heb en de pastorale gevolgen (en een leven van constant bijgeloof en proclameren, en beschuldigingen van ongeloof bij uitblijven van resultaten)).

hier een kort voorbeeld:

http://www.youtube.com/watch?v=Y7wujzSpPZo&feature=related

en nu dus de onderliggende echte valse leer, waar het vandaan komt, de reden dat ik dit topic maak:

http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8

Inhoudelijk dan maar...

Ik ken vanuit de bijbel een gebed, het wordt ook wel een gebed/woord van vertrouwen genoemd.
Het gebed staat in 1 Kronieken 4 vers 10 en het is Jabes die het uitspreekt.
“Wil mij toch overvloedig zegenen en mijn gebied vergroten; laat Uw hand met mij zijn; weer van mij het kwade, zodat mij geen smart treft!" En God schonk wat hij had gevraagd.

Bruce Wilkinson heeft 3 hele goede inhoudelijke boeken geschreven over dit gebed. Heel veel christenen zien het gebed van Jabes als oorsprong voor het welvaartsevangelie, maar als je de boeken leest, zul je merken dat het gaat om zegeningen die tellen voor je bediening, aan- en tot eer van God.

Het gebed van Jabes.
http://www.oudesporen.nl/Download/07-08.pdf

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/het-gebed-van-jabes/1001004001462388/index.html#product_description

Geheimen van de wijnstok.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/geheimen-van-de-wijnstok/1001004001835498/index.html#product_description

God wil ons overvloedig zegenen.
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/god-wil-ons-overvloedig-zegenen/1001004008170567/index.html#product_description
Naar boven

Auteur Bericht
INEZ910

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 15:44

MAUREEN217 schreef:

Vrouwen dan niet hé.. hoe zie je dat dan?? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 17:16

MAUREEN217 schreef:

Het "verspillen van zaad" slaat op het feit dat Onan weigerde zijn zwagerplicht te vervullen en een kind te verwekken bij de weduwe van zijn zwager. Het gaat in feite dus niet eens om het voor het zingen de kerk uit gaan, maar om het feit dat hij zijn zwagerplicht niet wilde vervullen. Dus ja, dit heb je verkeerd begrepen en is geen Bijbeltekst waarmee je kunt beargumenteren dat een man niet mag masturberen omdat hij zijn zaad dan verspilt. Sterker nog, je kunt hiermee niet eens beargumenteren dat een man niet voor het zingen de kerk uit mag gaan om te voorkomen dat zijn eigen vrouw zwanger wordt, want ook dan gaat het immers niet om het vervullen van een zwagerplicht.

Met "verspillen van zaad" op zich is helemaal niets mis, dat gebeurd zelfs op natuurlijke wijze. Mannen hebben immers ook natte dromen en daar kunnen ze niets aan doen. Zou je geen zaad mogen verspillen, dan zou je ook geen eicellen mogen verspillen... mmmm moet je dus iedere maand proberen zwanger te raken, want als je dat niet doet verspil je de eicel Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
LISA610
op donderdag 5 mei 2011, 17:19
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 17:22

JOKE261 schreef:
Hoe wordt er bij jullie in je kerkelijke gemeente omgegaan met Singles?

Hoe bedoel je deze vraag precies? Binnen onze gemeente worden maandelijks single-avonden georganiseerd, waar mensen naartoe kunnen. Zelf ben ik daar overigens nog nooit naar toe geweest, dus ik kan je er weinig over vertellen. Ben ook niet van plan om in de toekomst te gaan, dus wellicht is er iemand anders die er iets meer over kan zeggen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LAIKA882

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 17:34

INKTVIS960 schreef:
De kracht van samen delen,
doet diepe wonden helen,
verbonden met elkaar,
wordt medeleven waar.

geeft moed en nieuwe vertrouwen,
waardoor je weet 'k sta niet alleen,
ik kan weer langzaam op gaan bouwen.

maakt zo het leed voor velen,
tot een dragelijke last,
en vormt door de ervaring,
een gouden band die past.

Word er stil van

Laatst aangepast door
LAIKA882
op donderdag 5 mei 2011, 17:35
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 17:37

Dames en Heren,
Lees die verhalen over "zaad verspillen" nou eens goed....
Genesis 38:8 - Toen zei Juda tegen Onan: ‘Vervul je zwagerplicht: trouw met de vrouw van je broer en verwek voor je broer nakomelingen bij haar.’ 9 Maar omdat Onan wist dat zo’n kind niet als zijn nageslacht zou gelden, liet hij telkens als hij met de vrouw van zijn broer gemeenschap had zijn zaad op de grond terechtkomen, zodat hij geen nakomelingen voor zijn broer zou verwekken. 10 Wat hij deed was slecht in de ogen van de HEER, en daarom liet de HEER ook hem sterven.

1.Onan had een "zwagerplicht" te vervullen!
Wat hield dat toen in?
Je moest er voor zorgen dat er in de familie een mannelijke erfgenaam kwam (daarom komt het Joodse geslacht ook nog steeds vanuit de vrouw).

Wat deed Onan?
Het was niet dat hij Tamar zo'n lekkere dame vond, maar hij verspilde zijn zaad, zodat zij geen nakomeling/erfgenaam van zijn broer kwam,
Ergo: die lijn uitstierf, waardoor het eigendom naar de overige familie gaat = dus eigenbelang.

Ff anders gezegd: Onan had dan geen eerstgeborene van zichzelf bij Tamar verwekt, maar een eerstgeborene voor zijn zwager.

Dat was dus slecht in de ogen van Onze Here.
Niet "het potje rukken en sjorren" zelf, maar de gedachte er achter.

Jullie weten toch ook wel wat het "dubbele deel" van Elia/Elisa inhield?
(2 Koningen 2:9)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE050

BerichtGeplaatst: donderdag 5 mei 2011, 17:43

INKTVIS960 schreef:
doet diepe wonden helen,
verbonden met elkaar,
wordt medeleven waar.

geeft moed en nieuwe vertrouwen,
waardoor je weet 'k sta niet alleen,
ik kan weer langzaam op gaan bouwen.

maakt zo het leed voor velen,
tot een dragelijke last,
en vormt door de ervaring,
een gouden band die past.

De pijn wordt er niet minder om, maar het helpt als die pijn samen gedragen kan worden, he. Bedankt voor dit mooie gedicht!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Gedichten
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2271 2272 2273 2274 2275 2276 2277 ... 6194 Volgende
Pagina 2274 van 6194