| Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 13:55
|
|
|
|
Ja...en zo zag ik het ook!!!! Kom daardoor tot de ontdekkeing dat ik heel veel bezig ben met een nieuwe relatie ...maar...juist teveel met hoe willen wij het... En het daardoor veel te weinig samen bij de Heere neerleggen.
Zoek eerst dat KONINKRIJK GODS...
En juist hier mag ik zulke handreiking krijgen...juist ook omdat ik hetzelf(als een nietig wezen)soms niet onder woorden kan brengen, maar door te lezen...ineens MAG zien...
Vanmorgen een superfijn en leerzaam gesprek gehad met een client in de thuiszorg.
Ze weet dat ze naar de mens gesproken niet lang meer zal leven. Wat heeft ze me mogen laten zien, wat het betekent...als je afscheid kan en mag nemen van dit aardse leven en verlangen naar een BETER leven.
En dan ik...die zich maar zorgen maakt over dit aardse leven!!!! Wat een fijne les kreeg ik!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:00
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | | precies, en dat ze alleen dat weer eruit pikken en de rest wat echt speelt gewoon TOTAAL negeren. erg frustrerend. |
ik heb best de gehele tekst gelezen, ik heb alleen wat moeite met beoordeling naar een bepaalde denominatie toe. natuurlijk zijn er in menig evangelische en pinksterkerken dingen aan de hand die bijgestuurd moeten worden, maar dat is in elke denominatie zo. Je kan toch niet gaan claimen dat bijvoorbeeld een calvinistische gemeente het uitzonderlijk beter doet dan een evangelische. naar mijn opinie scheelt er een boel in elke gemeente. de ene kan beter zich meer in het Woord verdiepen, terwijl de andere gemeente wel eens wat opgewekter mag/kan zijn. mijn beleving is vooral gericht op evangeliseren, dus ik zal steeds me richten op het doel om harten te bereiken met Zijn Woord. dus ja, zal voor mij een goede "zondagdienst" eerder drempelverlagend zijn. mijn voedsel en me verdiepen in het Woord zal zeker niet voldoen op een zondagdienst. Als je het hebt over een christelijke invulling van je leven, kan ik me niet bepaald het idee aangaan dat dat persé gericht moet zijn vanuit één bepaald denken van een bepaalde denominatie. en ja David.. je hebt gelijk dat er vaak dwaalleer in de gemeenten insluipt, maar dat gebeurt in "elke" gemeente. Bijvoorbeeld wat je in een andere topic aangeeft over het insluipen van een welvaartstheologie... kan ik je alleen maar gelijk geven. maar ook is dit weer niet alleen bepalend bij een bepaalde denominatie. 2000 kerkgeschiedenis leert dat wij "mensen" steeds opnieuw dezelfde fouten maken. @ david... men intentie is niet om je aan te vallen. ik heb alleen wat meer behoefte aan "objectieve" doordenkers over Gods Woord. Van daaruit kan je veel meer mensen prikkelen om in Zijn Woord te verdiepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
PIMPERNEL883
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:07
|
|
|
|
| PIMPERNEL883 schreef: | | wil even door geven dat de wandeling niet door gaat wegens te weinig animo, maar wil er eentje in juni gaan plannen misschien gaan er dan meer mee , wordt vervolgt. |
waarschijnlijk weekend van de elfde de preciesde datum geef ik nog door.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:37
|
|
|
|
Roddels
Ga niet te ver in je oordeel Als je de achtergrond niet kent Ga niet in op al die roddels Laat zien dat jij heel anders bent
Laat mensen in hun eigen waarde Hun leven gaat je echt niet aan Iedereen heeft recht van spreken Maar moet het altijd over een ander gaan
Laten we onze eigen stoep schoon houden Voor dat we die van een ander gaan vegen Je begrijpt pas echt wat roddelen is Als het over jezelf gaat en dat valt tegen
geschreven door Rian.
Roddels
Kijk het begint weer iedereen keer op keer, niemand snapt het meer. Gebeurt dit nou weer? weer een roddel meer, ze horen het van anderen dat moet echt veranderen. Ben je je vertrouwen kwijt? heb je al spijt? sorry maar mij ben je kwijt.
geschreven door Erica
Jullie zijn geweldig
Jullie staan bij mij op nummer één! en ik ruil jullie niet in, voor geen één. We hebben wel eens woorden gehad, maar een eigen mening maakt je niet apart. wij zijn als christenen (op CM) onherkenbaar, en al doen wij altijd raar. Laten we niet roddelen over elkaar, dit heeft grote gevolgen, laat liever ons streven zijn, samen Jezus te volgen. Niet langer kwetsen, maar reik elkaar de hand, vergeef elkaar, geen roddel is daartegen bestand. Één ding wil ik nog kwijt, in Jezus Christus, raak jullie echt nooit meer kwijt!
geschreven door Willem
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op vrijdag 6 mei 2011, 14:38
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:47
|
|
|
|
| ZEELAND736 schreef: | Ja...en zo zag ik het ook!!!! Kom daardoor tot de ontdekkeing dat ik heel veel bezig ben met een nieuwe relatie ...maar...juist teveel met hoe willen wij het... En het daardoor veel te weinig samen bij de Heere neerleggen.
Zoek eerst dat KONINKRIJK GODS...
Opwekking 040
http://www.youtube.com/watch?v=dKip1mKoeC0
En juist hier mag ik zulke handreiking krijgen...juist ook omdat ik hetzelf(als een nietig wezen)soms niet onder woorden kan brengen, maar door te lezen...ineens MAG zien...
Vanmorgen een superfijn en leerzaam gesprek gehad met een client in de thuiszorg.
Ze weet dat ze naar de mens gesproken niet lang meer zal leven. Wat heeft ze me mogen laten zien, wat het betekent...als je afscheid kan en mag nemen van dit aardse leven en verlangen naar een BETER leven.
En dan ik...die zich maar zorgen maakt over dit aardse leven!!!! Wat een fijne les kreeg ik!!!! |
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HENKWAL969
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:55
|
|
|
|
Jezus had in Zijn tijd grote moeite met de Schriftgeleerden, de zo genaamde theologen uit die tijd. In onze heden daagse gemeente is dit schijnbaar niet anders. Onze relatie met God hoort een levende relatie te zijn. Ik ga toch ook niet eerst een biografie van mijn vrienden bestuderen, om daar een relatie mee te kunnen hebben.
Ik geloof zeker, dat er op theologisch gebied misschien in sommige gemeenten minder kennis is. Maar in het bedrijfsleven hadden we daar een mooie kreet voor die ook hier geldt:
Theorie: als men weet dat het werken moet maar in de praktijk niet werkt. Praktijk: als alles werkt zoals het moet maar niemand weet waarom. Theorie en Praktijk samen: Niets funktioneert en niemand weet waarom!
Het is niet de kennis van de Schriften die ons leven hoort te leiden, maar onze relatie met God. De Heilige Geest maakt ons de dingen openbaar die we moeten weten. In ons informatie tijdperk, moeten steeds meer weten, weten en weten. Paulus schrijft echter ergens in een van zijn brieven, dat God de WETENschap belachelijk zal maken. Ik denk dat hier de wetenschap mee bedoeld wordt, maar ook de theologie die zich een WETENschap noemt.
Sommige christenen doen er beter aan minder in de Bijbel te lezen, maar meer naar God te luisteren. God LEEFT en wil een RELATIE met ons.
Misschien harde taal, maar ik was in het verleden ook van het WETEN, totdat God mij iets beters liet zien.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 14:57
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | ok denk dat zinnetjes even weg. herken je dit ook en jouw kerk of omgeving:
en nu inhoudelijk reageren plz. (i know the truth hurts) |
Nee David, ik herken dit dus niet in mijn gemeente. Uiteraard wordt God binnen onze diensten geprezen en verheerlijkt door het zingen van liederen. Tijdens onze diensten is er echter ook altijd sprake van een goede inhoudelijke preek die doorgaans wel drie kwartier duurt, al merk ik daar zelf persoonlijk weinig van. Ik ben tijdens een dienst niet bezig met hoe lang een preek duurt maar zit juist te luisteren naar de inhoud van de preek. En ja, ik heb tijdens de diensten meerdere keren de ervaring gehad dat het God zelf was die tot mij sprak, alleen al doordat ik me enorm aangesproken voelde.
Er wordt bij ons tijdens de diensten ook wel gebruik gemaakt van audiovisueel materiaal en van drama. Dit is echter wel degelijk ter ondersteuning van de preek en doet niets af aan de verkondiging van het Woord van God. In onze gemeente wordt de Bijbel letterlijk genomen en de preek is dan ook toegespitst op een uitleg van wat er staat, op een manier die voor iedereen te begrijpen is en die juist ook goed toepasbaar is in ieders dagelijks leven. Het is dan ook niet voor niets dat er wekelijks zo’n 3000 mensen naar onze diensten komen. Misschien leidt jij daaruit af dat er sprake zou zijn van laagdrempelige diensten. Ik denk echter dat de drempel om onze diensten eerder laag is door de manier waarop mensen worden opgevangen, doordat er zoveel mensen enthousiast zijn en dus ook andere mensen uitnodigen om eens mee te gaan. Die lage drempel doet bij ons echter niets af aan een het feit dat er wel degelijk een hele goede, inhoudelijke verkondiging van het Woord plaats vindt. Zou het allemaal wat oppervlakkig zijn en meer fun dan inhoud zijn, dan zou ik mij hier op voorhand niet thuis voelen juist doordat ik zelf zo niet in elkaar steek.
Naast goede inhoudelijke diensten voor volwassenen zijn er bij ons ook hele goede diensten voor de jeugd. Eens per twee weken zijn er speciale tienerdiensten, die zo populair zijn onder de jeugd dat er ook vele tieners vanuit andere gemeenten naar deze diensten komen. Voor de kinderen tot en met groep 8 zijn er wekelijks aangepaste diensten, waarin het Woord op een voor hen toegankelijke manier wordt verkondigd. Mijn kids zijn van meet af aan met veel meer plezier meegegaan naar deze kerk, dan naar de PKN-kerk die we voorheen bezochten. En ook voor hen geldt dat dit niet alleen komt door de manier waarop de diensten worden ingevuld qua beleving, maar juist ook qua inhoud. Ik merk dat door de manier waarop zij nadenken over hetgeen wat ze te horen krijgen en de vragen die ze naderhand stellen.
Overigens worden ook bij ons diverse cursussen verzorgd. Deze zijn niet alleen toegankelijk voor leden van onze gemeente, maar ook voor mensen van buiten de gemeente. Zelf ben ik ook begonnen met deelname aan cursussen, nog voordat ik van plan was om lid te worden van deze gemeente. Het aanbod aan cursussen is enorm breed, maar uiteraard altijd toegespitst op een verdere groei in het geloof.
Hoewel bepaalde dingen die genoemd worden in jouw bijdrage dus wel van toepassing zijn binnen de gemeente waar ik lid van ben, herken ik absoluut niets in de uitleg die eraan gegeven wordt in de bijdrage die jij hebt geplaatst. Ik vind dat veel te kort door de bocht en het doet absoluut geen recht aan onze evangelische gemeente. Ik durf best met enige zekerheid te zeggen dat er veel meer CM-leden zijn die daar net zo over denken. Blijkbaar bestaat bij jou het idee dat evangelische kerken een stuk oppervlakkiger zijn dan bijv. jouw calvinistische kerk. Nou heb ik dat ook vaak genoeg gehoord van PKN-leden, maar persoonlijk meen ik dat dit een misvatting is.
Ik ben jarenlang lid geweest van de PKN, maar ik kan niet zeggen dat ik daar vaak heb beleefd wat ik in mijn huidige kerk iedere week opnieuw beleef. Sterker nog, eigenlijk vind ik de tijd tussen twee zondagen nu regelmatig te lang duren. Dat heeft alles te maken met de manier waarop de diensten worden ingevuld, zowel qua beleving als juist ook qua inhoud. Als je wat dichter in de buurt woonde zou ik je maar al te graag een keer uitnodigen om een dienst in onze kerk mee te maken. Wellicht zou dit jouw visie op evangelische kerken net even in een wat ander perspectief zetten. Over het algemeen vind ik dat jij je op het forum te vaak erg generaliserend uitlaat over evangelische kerken en dat vind ik echt jammer. En nee, dan is het juist niet zo dat de waarheid pijn doet, want wat jij hier "waarheid" noemt is vooral jouw eigen waarheid....
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 6 mei 2011, 14:59
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:24
|
|
|
|
Een boer die allerlei roddelpraat over iedereen vertelde kreeg spijt en vroeg aan de priester hoe hij boete kon doen. Verzamel een zak vol veren, ga daarmee het hele dorp door en leg op ieder erf bij elke deur een veer .De boer deed wat hem was opgedragen en vroeg de priester of hij daarmee genoeg had gedaan .Nee, nog niet, zei de priester, nu moet je een zak nemen, langs alle huizen gaan en elke veer die je er hebt neergelegd weer oppakken en verzamelen .Maar dat is toch een onmogelijke opgave, protesteerde de boer.De meeste veren zijn al lang door de wind weggeblazen. Toen antwoordde de priester.....Zo is dat ook met je roddelpraatjes. JE SPREEKT ZE ZO GEMAKKELIJK UIT,MAAR HOEZEER JE HET OOK PROBEERT,TERUGHALEN KUN JE ZE NIET
'
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE050
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:33
|
|
|
|
Het is niet altijd wat het lijkt...............
Twee reizende engelen stopten om te overnachten in het huis van een rijke familie.
De familie was onbeleefd en weigerde de engelen te laten overnachten in het gastenverblijf van hun landhuis. In plaats daarvan kregen de engelen een kleine ruimte in de koude kelder.
Toen ze hun bed opmaakten op de harde vloer, zag de oudere engel een gat in de muur en repareerde het. Toen de jongere engel vroeg waarom hij dat deed, antwoordde de oudere engel:
“Het is niet altijd wat het lijkt”.
De volgende nacht wilden de engelen overnachten in een huis van een erg arme, maar erg gastvrije boer en zijn vrouw. Nadat ze het kleine beetje voedsel dat ze hadden met de engelen hadden gedeeld, liet het echtpaar de engelen in hun bed slapen, zodat ze een goede nachtrust hadden.
Toen de volgende morgen de zon op kwam troffen de engelen de boer en zijn vrouw in tranen aan. De enige koe die het echtpaar had en haar melk was hun enige bron van inkomsten, lag dood in de wei.
De jongere engel was woedend en vroeg aan de oudere engel: “Hoe kon je dit laten gebeuren? De eerste man had alles, toch hielp je hem”, beschuldigde ze de oudere engel. “De tweede familie had weinig tot niets, maar was bereid alles te delen en toch laat je hun koe doodgaan.”
“Het is niet altijd wat het lijkt”, antwoordde de oudere engel.
“Toen we in de kelder van het landhuis waren, zag ik dat er goud zat verstopt in het gat in de muur. Omdat de eigenaar zo van hebzucht vervuld was en niets van zijn rijkdom wilde delen, heb ik het gat verzegeld zodat hij het niet zal vinden.
Toen we afgelopen nacht op het bed van de boer sliepen, kwam de engel des doods om zijn vrouw op te halen. In plaats daarvan gaf ik hem de koe.
"Het is niet altijd wat het lijkt”. Soms is dat precies wat er gebeurt als dingen niet zo uitpakken als had gemoeten. Als je vertrouwen en geloof hebt, dan moet je er ook op vertrouwen dat alle uitkomsten van de dingen die gebeuren altijd in je voordeel zijn.
Het kan wel een tijdje duren voordat je dat weet...
Sommige mensen komen in ons leven en zijn snel weer weg … Sommige mensen worden vrienden en blijven een tijd...en laten prachtige voetstappen achter op ons hart... en daarna zijn we nooit meer dezelfde persoon omdat we een goede vriend hebben gevonden!!
Gisteren is verleden tijd.
Morgen is een mysterie.
Vandaag is een geschenk.
Daarom noemen we het THE PRESENT
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:41
|
|
|
|
Ik heb hier velen uren naar gezocht en tot de conclusie gekomen dat ik hier geen zeker antwoord op kan vinden. Maar het is niet onbevredigend. Het gebruik drie-eenheid komt nergens als leer in de Bijbel voor in die vorm van woord.
Zelf erken ik Jezus als de zoon van God, maar ik erken ook zijn Goddelijkheid. De mens Jezus zijn vlees is de zoon maar zijn geest is God. Dat kunnen we ook opmaken uit:
Johannes 14:10-11 Geloof je niet dat ik in de Vader ben en dat de Vader in mij is? Ik spreek niet namens mezelf als ik tegen jullie spreek, maar de Vader die in mij blijft, doet zijn werk door mij. 11 Geloof me: ik ben in de Vader en de Vader is in mij. Als je mij niet gelooft, geloof het dan om wat hij doet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:50
|
|
|
|
Ik denk niet dat je wettelijk getrouwd hoeft te zijn om sex te hebben. Ik denk op het moment dat je sex hebt je voor God getrouwd bent. We lezen in de Bijbel dat als een man en vrouw gemeenschap hebben ze één vlees worden.
Genesis 2:24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt. Matteüs 19:5 En hij vervolgde: ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één worden;
Zelf ben ik hier helaas te laat achter gekomen, mede omdat ik de Bijbel niet las. Dus als na mijn zonde mij de ware nog gegund is door God zal ik pas gemeenschap met haar hebben nadat ik mij bewust opnieuw heb laten dopen en getrouwd ben.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:54
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Zat nog eens een interview te lezen van een groot theologisch voorbeeld, en mijn voormalige voorganger toen hij nog voorganger in katwijk was. En er lopen nu al wat topics waar deze wel mee te maken heeft. Zijn boek was ZOOOOOOO`n eye opener voor me.
Deze zaken hebben me de evangelische gemeente doen verlaten en naar een calvinistische kerk doen gaan (en een theologische studie, maar dat even terzijde)
Wie herkent dit?
korte quote:
McChurch
In navolging van anderen spreekt u over de McDonaldisering van de kerk: de McChurch. Ook waarschuwt u tegen de opmars van een ‘funcultuur’ in de evangelische beweging. Kunt u herkenbare voorbeelden geven van wat u bedoelt? “Met McDonaldisering bedoel ik dat de kost die men in de kerk voorgeschoteld krijgt, gemakkelijk verkrijgbaar en licht verteerbaar moet zijn. Maar daardoor verdampt de waarde ervan bijna. Kerkgangers willen als klant geholpen worden en gemeenten spelen daarop in. Dat klantgericht-zijn, evenals trouwens ‘seeker sensitive’-kerkzijn (gericht zijn op zoekende mensen, red.), betekent dat je de drempel moet verlagen om mensen over de kerkvloer te krijgen. De cultuur van de kerk wordt zodanig omgebogen dat mensen er zich op hun gemak voelen en in groten getale komen. Daar hoort funcultuur bij. Het moet aanspreken en een goed gevoel geven. Dat spreekt mensen aan. Wat je dus ziet gebeuren, is dat er heel veel gedoe om de Woordverkondiging heen is om het maar laagdrempelig te houden. Tegelijk zie je ook een tegengestelde beweging. Heb je mensen eenmaal via een lage drempel binnen, dan moet je ze via een hoge drempel binnenboord houden. Dus wat gebeurt er? Die nieuwe leden krijgen cursus A en cursus B en moeten allerlei boeken lezen om gekleurd te worden met een bepaalde identiteit, zodat ze blijven. Nu zijn er theologen die aangeven dat in die ‘seeker sensitive’-benadering de kiem van verwereldlijking zit. Mijns inziens terecht. Het christelijk geloof heeft niets met die funcultuur te maken.” Wat bedoelt u precies met ‘gedoe’ rondom de verkondiging? “Je merkt in een aantal kerken dat er bijvoorbeeld meer en meer gezongen wordt en audiovisueel materiaal wordt gebruikt. Dat kán zeer preekondersteunend zijn. Helaas zie je echter maar al te vaak dat de kwaliteit en de duur van de preek eronder gaan lijden. De preek was eerst drie kwartier; toen werd het vijfendertig minuten en nu zijn er stemmen die zeggen: wat je in drie kwartier kunt zeggen, kun je ook in twintig minuten zeggen. Maar je kúnt geen diepe boodschap geven in zo’n korte tijd. Daar heb je zeker een halfuur voor nodig en zelfs meer om echt tot de kern door te dringen. Men raakt de luisterhouding kwijt. Dan wordt alle kracht en energie gericht op de aanbidding. Die moet staan als een huis. Als de prediking voor de aanbidding moet wijken, glijd je af naar een funcultuur. Dan ben je met McDonaldisering bezig: het moet allemaal goed voelen en niet te moeilijk zijn. Mijn punt is dat alles wat je in de dienst doet – zoals de aanbidding en audiovisuele middelen – preekondersteunend moet zijn. De Woordverkondiging moet centraal staan. Je komt samen als gemeente omdat je de stem van de Goede Herder wilt horen.” Hoe lang preekt u zelf gemiddeld? “Tussen de 35 en de 45 minuten. Het is funest als de tijd voor de Woordverkondiging wordt ingekort. De uitholling van de Woordcultuur, de ont-Woording van het Evangelie, baart mij zorgen.
volledige tekst:
http://www.eo.nl/tijdschriften/visie/2005/page/Pleidooi_tegen_kerkelijke_McDonaldisering/articles/article.esp;jsessionid=15A4B11B236D293F1980DF857C667A68.mmbase02?article=6553201 |
Goed, dan nu een inhoudelijke reactie van mijn kant. We leven in een cultuur waarin tempo een heel belangrijke rol speelt. Dat dit zich sneller gaat uiten in evangelische kringen, dan in traditionele kerken, heeft ook de maken met het relatief jonge bestaan van deze gemeentes. En ik heb van diverse kanten gehoord, dat juist prediking erg lang is in vergelijking met de PKN. Gemiddeld een half uur tot veertig minuten. Zelf duurt de preek bij mij gemiddeld 20-25 minuten, en dat is vaak lang genoeg. En wat denk je dan van de vrijzinnige kerken, die de meest vreende dingen toelaten in het Godshuis in de hoop dat er meer mensen komen? We kunnen cultuur niet uit de kerk houden, ook al doen we nog zo ons best. En de dingen die we in deze tijd meemaken zijn individualisering, consumeergedrag (mcdonald's-gedrag), onafhankelijkheid en afkeer van autoriteit... De waarden als trouw, liefde, toewijding en onderdanigheid zijn niet populair. Dit is echter niet alleen een probleem van de evangelische kerken, maar ook van de traditionele kerken.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 15:55
|
|
|
|
Nergens staat in de Bijbel dat we niet mogen masturberen. Als het er wel in staat zou ik het op prijs stellen als iemand de passage post. Ik denk dat het foute aan Masturberen is dat het gepaad gaat met fantastie. Want wie een vrouw begeert in zijn hart begaat al zonde leert Jezus ons.
Matteüs 5:28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd.
Laatst aangepast door
|
JHM495
|
op vrijdag 6 mei 2011, 15:56
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:01
|
|
|
|
| JHM495 schreef: | | Nergens staat in de Bijbel dat we niet mogen masturberen. Als het er wel in staat zou ik het op prijs stellen als iemand de passage post. Ik denk dat het foute aan Masturberen is dat het gepaad gaat met fantastie. Want wie een vrouw begeert in zijn hart begaat al zonde leert Jezus ons.Matteüs 5:28 En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd. |
Volgens mij gaat dit over het begeren van een vrouw die aan een ander toebehoord. Dan gaat het om overspel (in je fantasie)
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:05
|
|
|
|
| DAVID923 schreef: | Had het eerlijk gezegd zelf niet beter kunnen zeggen Lisa. De pakt precies de kern. En ja, ik ben het ook eens met je laatste stukje, sommige mensen cijferen hun hele eigen identiteit weg en hebben een slaafs wettisch angstig geloof. Dat is weer de andere kant. Zeker geloof ik in al de zegeningen en liefde die God op ons pad wil zetten, maar het vertrekpunt moet de Heer zijn, altijd God op de eerste plek.
vond die preek inderdaad zo geweldig en verwoorde zo goed wat ik zag misgaan in de kerk. Nogmaals ik ben echt uit de wereld geplukt door de Here en wist niks van kerken of theologie, maar was zoooo teleurgesteld in de kerken en mensen EN zulke preken en sommige boeken waren zulke eye openers.
Erg mooi antwoord, had het zelf niet beter kunnen zeggen. En dank je voor de vertaling. |
Ik hoop echter, dat je ook inziet, dat er ook kerken zijn binnen de evangelische beweging, die wat minder oppervlakkig zijn.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:18
|
|
|
|
| IMKE917 schreef: | | Volgens mij gaat dit over het begeren van een vrouw die aan een ander toebehoord. Dan gaat het om overspel (in je fantasie) |
Dat ligt er aan, dan moet je je wel richten tot een vrijgezel persoon. En de gedachte die gepaard gaan met bevrediging zijn zeer intiem. Iets wat God denk ik alleen bestemd heeft voor de man en vrouw die tot elkaar horen.
Stel jij bent gehuwd, je partner heeft een vrijgezelle vriend/vriendin. Dan staat duidelijk in de Bijbel dat jij niet de vrijheid hebt je te bevredigen op deze persoon, ook al is deze vrijgezel. Dat kunnen we lezen in 1 Korintiërs 7:33-35
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:20
|
|
|
|
Kijk, we hebben het er al vaker over gehad, maar hoe lossen we het op. Het is duidelijk dat de een tegen de ander op zet en het gaat alleen maar van kwaad tot erger. Mensen worden ongevraagd meegetrokken in een conflict, en uiteindelijk weten ze niet meer wie of wat ze moeten geloven. Als dit niet ophoudt, kan het tot gevolg hebben dat een aantal mensen absoluut niet meer door één deur kunnen. En is het dat allemaal waard. Ik vraag me af waarom iedereen betrokken moet worden bij een conflict dat ze totaal niet aan gaat. Meestal heeft men al genoeg aan zijn eigen sores om zich hier ook nog mee te bemoeien. Dit gaat leden kosten als het niet ophoudt. In elk geval groepjesvorming, wat een zeer ongezonde ontwikkeling is.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 6 mei 2011, 16:21
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:22
|
|
|
|
| JHM495 schreef: | Dat ligt er aan, dan moet je je wel richten tot een vrijgezel persoon. En de gedachte die gepaard gaan met bevrediging zijn zeer intiem. Iets wat God denk ik alleen bestemd heeft voor de man en vrouw die tot elkaar horen.
Stel jij bent gehuwd, je partner heeft een vrijgezelle vriend/vriendin. Dan staat duidelijk in de Bijbel dat jij niet de vrijheid hebt je te bevredigen op deze persoon, ook al is deze vrijgezel. Dat kunnen we lezen in 1 Korintiërs 7:33-35 | Mensen waar zijn eigenlijk de grenzen. Moeten we het ook nog gaan hebben waarover je denkt als je masturbeert?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:29
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Mensen waar zijn eigenlijk de grenzen. Moeten we het ook nog gaan hebben waarover je denkt als je masturbeert? |
Dat denk ik zeerzeker ja. Keurt u het goed als:
- Je in een relatie op een ander dan je partner masturbeert? - Je jezelf bevredigd op personen die niet vrijgezel zijn?
Laatst aangepast door
|
JHM495
|
op vrijdag 6 mei 2011, 16:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 16:59
|
|
|
|
Ja, dit is het bewijs, hoe moeilijk dit onderwerp is, iedereen heeft zij eigen mening, dat respecteer ik van jullie. Maar als ik ergens geen duidelijkheid over heb, hoe God erover denkt, dan blijf ik er vanaf, op deze wijze weet ik zeker dat ik niet in de fout ga. Want ik blijf erbij, dat als mastruberen jou geen fijn of goed gevoel geeft, dit zeker niet van God is. Zeg me waarom heeft God Eva geschapen voor Adam? God had ook Adam alleen kunnen laten, Adam kon toch zichzelf bevredigen, hij had daar geen vrouw voor nodig, toch? Maar God heeft dat in zijn DNA gestopt, gevoelens, en Hij heeft ons tot sociale wezens gemaakt, dat zit in ons. . Omdat God ons gemaakt heeft, weet Hij precies hoe wij inelkaar steken. Dus als wij tot Hem bidden, is Hij bij machte ons hierbij te helpen,
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:02
|
|
|
|
|
Gevoelens kunnen gevaarlijk zijn en je op een dwaalspoor brengen, pas op
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
JHM495
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:04
|
|
|
|
|
Maureen zonder Eva zou het wel wat lastig worden voor Adam om zich voort te planten ;).
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEKE237
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:04
|
|
|
|
Ik vind het wel kunnen dat je mastubeert. Als je het nou heel simpel bekijkt.. -Waarom mag je wel eten? Omdat je eten nodig hebt en het lekker is? -Waarom zou je je tanden moeten poetsen? Om je gebit te behouden en er verzorgt uit te zien.. Etc etc..
Waarom zou je dan niet eens op die manier met je lichaam om mogen gaan? Zo God dat echt niet wensen dat je je lichaam kent en ontdekt?
De gedachten erbij zijn voor mij een ander verhaal.. Maar ik denk dat mastuberen iets lichamelijks is "een behoefte" net zoals je eet, tanden poetst en je doucht..
Opzich hoeft men zich er niet voor te schamen, ik heb alleen wel periodes gehad waarneer ik dit deed en verder van God af stond. Ik denk dat hij het op deze manier niet bedoelt heeft, het is een geschenk die Hij jou geeft.. Maar ga er ook mee om zoals hij het bedoelt heeft.
De gedachten erbij, die kunnen heel erg varieeren.. ik denk dat ieder van zichzelf wel weet tot hoe ver je hierin kan gaan.
na ja.. mijn gedachten dus ;)
groetjes Willeke
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:05
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | Ja, dit is het bewijs, hoe moeilijk dit onderwerp is, iedereen heeft zij eigen mening, dat respecteer ik van jullie. Maar als ik ergens geen duidelijkheid over heb, hoe God erover denkt, dan blijf ik er vanaf, op deze wijze weet ik zeker dat ik niet in de fout ga. Want ik blijf erbij, dat als mastruberen jou geen fijn of goed gevoel geeft, dit zeker niet van God is. Zeg me waarom heeft God Eva geschapen voor Adam? God had ook Adam alleen kunnen laten, Adam kon toch zichzelf bevredigen, hij had daar geen vrouw voor nodig, toch? Maar God heeft dat in zijn DNA gestopt, gevoelens, en Hij heeft ons tot sociale wezens gemaakt, dat zit in ons. . Omdat God ons gemaakt heeft, weet Hij precies hoe wij inelkaar steken. Dus als wij tot Hem bidden, is Hij bij machte ons hierbij te helpen, |
Nou Maureen, nu ga je wel heel erg ver en doe je ons vrouwen ook ernstig tekort hoor. God heeft Eva niet geschapen zodat zij Adam kon bevredigen, maar juist als helper van Adam en als kroon op de schepping. Afgezien daarvan, zelfs al had Adam zichzelf kunnen bevredigen, in zijn eentje had hij onmogelijk voor nakomelingen kunnen zorgen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MADED321
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:12
|
|
|
|
Wat ben jij? Een jonge vrouw ging naar haar moeder en vertelde haar over haar leven, en hoe moeilijk ze het had. Ze was moe van het vechten en worstelen. Het leek wel dat wanneer het ene probleem was opgelost, dat het volgende probleem alweer ontstaan was.
Haar moeder nam haar me naar de keuken en ze vulde 3 pannen met water. In de eerste deed ze wortelen, in de tweede deed ze eieren en in de derde deed ze koffiebonen. Ze zette de pannen op het vuur en liet ze koken zonder een woord te zeggen.
Na ongeveer 20 minuten deed ze het vuur uit. Ze viste de wortelen uit de pan en deed ze in een schaal. Ze haalde de eieren uit de tweede pan en deed ze in een schaal. Daarna schepte ze de koffie uit de pan en deed het in een grote mok.
Ze keerde zich naar haar dochter en vroeg haar: “Vertel me wat je ziet?”. “Wortelen,eieren en koffie” antwoordde ze.
Haar moeder bracht haar dochter dichterbij en vroeg haar aan de wortelen te voelen. Ze deed het en bemerkte dat de wortels zacht waren geworden. Toen vroeg de moeder haar dochter om een ei te nemen en open te breken. Na de schil eraf gepeld te hebben, zag ze het hardgekookte ei. Tenslotte vroeg haar moeder haar om iets van de koffie te drinken. De dochter glimlachte toen ze de geur van verse koffie rook en het heerlijke aroma proefde.
Haar moeder legde haar uit dat elk van deze voorwerpen dezelfde moeite had doorstaan nl. kokend water, maar elk voorwerp reageerde anders. De wortel was sterk, stevig , hard en onaantastbaar toen hij de pan in ging. Echter door het kokende water, werd de wortel zacht en zwak. Het ei was eerst kwetsbaar, zijn dunne breekbare buitenkant had de vloeibare binnenkant beschermd. Maar door het kokende water werd zijn binnenste hard. De koffiebonen echter waren uniek, nadat ze in het kokende waterwaren geweest, hadden ze het water veranderd en het geur en smaak gegeven.
“Wat ben jij?”vroeg de moeder aan haar dochter. “Als er moeilijkheden op je weg komen, hoe reageer je dan? Ben jij een wortel, een ei of een koffieboon?”
Denk er eens over na: Wie ben ik? Ben ik de wortel die sterk lijkt maar verslapt bij pijn en tegenslag en word ik zwak en verlies mijn moed en kracht. Ben ik dat ei dat begint met een vloeibaar hart, maar door de hitte word veranderd? Had ik een vloeibaar, zacht hart, maar door moeite, financiële tegenspoed of beproeving heb ik een stugge geest en hard hart gekregen? Of ben ik als de koffieboon? De koffieboon veranderd in feite het water, juist de omstandigheid die de pijn brengt. Als het water heet word, geeft de koffieboon zijn geur en smaak af. Als jij bent als de koffieboon, dan is het zo dat wanneer de omstandigheden op zijn slechts zijn, Jij juist beter wordt en je de situatie om je heen verandert.
Als de tijden het donkerst zijn en de beproevingen het grootst, bereik je dan een ander niveau? Hoe ga jij om met tegenslagen?
BEN JIJ EEN WORTEL, EEN EI OF EEN KOFFIEBOON
Vertel God niet alleen hoe groot jou storm is, maar vertel vooral de storm hoe groot God is.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:14
|
|
|
|
| MAUREEN217 schreef: | | Gevoelens kunnen gevaarlijk zijn en je op een dwaalspoor brengen, pas op |
Ben ik niet met je eens Maureen, gevoelens laten je juist nooit in de steek...... hoe vaak is het niet dat je met je verstand dingen kan beredeneren terwijl je gevoel zegt dat het niet goed is? ik denk en vind dat je juist heel goed naar je gevoel moet luisteren....
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:19
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | Wat je vergeet te vermelden is dat het huwelijk door God ingesteld is. Die andere oplossingen geven alleen weer, dat het huwelijk nog zo gek niet is. In mijn ogen worden daarbij kunstgrepen verricht om het gelijkwaardig te lijken op het huwelijk. De kern van een huwelijk is in mijn ogen dat je samen verder gaat. Dus ook wonen in één huis. Als je echt trouw aan elkaar wilt zijn, zul je merken dat daar echt wel een oplossing voor komt. |
Het is een prachtig verhaal Chatuliem, wat je echter vergeet in mijn ogen is dat de praktijk soms veel weerbarstiger is dan hoe je het zou willen.... Ik denk dan ook dat het belangrijk is dat een ieder voor zich daar een voor hem/haar juiste keuze in maakt.....en dat het niet aan een ander is om daar wat van te vinden.....en zeker niet om die keuze te veroordelen.........
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 6 mei 2011, 17:41
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:20
|
|
|
|
| JHM495 schreef: | Stel jij bent gehuwd, |
De vraag in dit toppic gaat over de vrijgezellen en niet over gehuwden.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
|
|
|
|
Philippe Robrecht vurige tongen
Ik heb het 100 keer gezegd, mensen die praten over mensen heen. Maar hebben zij het recht, zomaar te preken over iedereen.
Eerst vond ik het erg en trok ik het me aan, maar na 100 keer liet ik ze begaan.
Ze ratelen maar door, soms uit verveling dan weer voor de lol, dan zingen ze in koor, keer je de rug dan gaan ze uit de bol.
't Heeft een tijd geduurd voor ik het begreep, 't lijkt een kwaal te zijn die maar niet geneest.
Ik heb m'n leven, jij dat van jou, laat me zelf m'n gang maar gaan. Ik heb m'n wereld, jij die van jou, ik laat jullie maar begaan.
Zelfs op dit moment staan ze te grijnzen over jou en mij. Om 't even wie je bent, ieder z'n aandeel in de razernij.
In jouw aangezicht, lachen ze beleefd, maar nog voor je 't weet, gaan ze wild te keer.
Ik heb m'n leven, jij dat van jou, laat me zelf m'n gang maar gaan. Ik heb m'n wereld, jij die van jou, ik laat jullie maar begaan.
http://youtu.be/fG1W6nUvOvs
Laatst aangepast door
|
SOFIE807
|
op vrijdag 6 mei 2011, 17:30
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 mei 2011, 17:29
|
|
|
|
Als ik hier zo de reacties lees kan je bijna tot de conclusie komen dat niemand roddelt.....mooie bijbelteksten zie ik voorbij komen en ook prachtige gedichten en verhalen......Dus we weten wel hoe het moet.... De realiteit is echter anders, ondanks mooie bijdragen aan dit topic schijnt er dus wel degelijk geroddeld te worden en wat het meest trieste is, er worden ook mensen beschadigd........ Iedereen roddelt weleens, ik ook, en dat weet een ieder ook best denk ik..... Maar wat ik zelf belangrijk vind en ook probeer met vallen en opstaan is om 'de ander'toch 'heel'te laten..... En is dat ook niet de opdracht die we vanuit christelijk oogpunt meekrijgen? Uitstralen dat je een christen bent, ook in je gedrag?
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op vrijdag 6 mei 2011, 17:30
|
|
| Naar boven |
|
|
|
|