ChristianMatch

Forum

Bin Laden
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:54

WILLEMIJN232 schreef:
Maar denk je niet dat door de dood van BL er weer een aanslag komt met weet ik hoeveel doden? En de andere kant dat weer rechtvaardig vind?
BL is groot gemaakt door George Bush, die zn eigen redenen had om een vijand te creëren. Dan kon hij nl. naar de olievelden van Irak toe, iets wat hij altijd wilde.
De werkelijkheid is, dat het netwerk van Al Qaida lang niet zo hecht is, als men vroeger dacht. Structuren tussen onafhankelijke cellen waren nauwelijks aanwezig. Met het wegvallen van BL valt ook meteen de symbolische werking weg en zullen de cellen waarschijnlijk leeglopen.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 22:59

CHATULIEM619 schreef:
BL is groot gemaakt door George Bush, die zn eigen redenen had om een vijand te creëren. Dan kon hij nl. naar de olievelden van Irak toe, iets wat hij altijd wilde.
De werkelijkheid is, dat het netwerk van Al Qaida lang niet zo hecht is, als men vroeger dacht. Structuren tussen onafhankelijke cellen waren nauwelijks aanwezig. Met het wegvallen van BL valt ook meteen de symbolische werking weg en zullen de cellen waarschijnlijk leeglopen.....

Dat vraag ik me echt af, je ziet het toch ook met de Taliban, langzaam maar zeker winnen ze weer terrein......wie de langste adem heeft......
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:05

WILLEMIJN232 schreef:
Dat vraag ik me echt af, je ziet het toch ook met de Taliban, langzaam maar zeker winnen ze weer terrein......wie de langste adem heeft......
Taliban is veel georganiseerder, ze zijn per slot van rekening vanaf de jaren 80 bezig. AQ is veel meer geisoleerd bezig...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:07

CHATULIEM619 schreef:
Taliban is veel georganiseerder, ze zijn per slot van rekening vanaf de jaren 80 bezig. AQ is veel meer geisoleerd bezig...

We wachten het maar af Chatuliem, ik hoop maar dat ik niet tegen je hoef te zeggen, zie je nu wel???
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:24

JHM495 schreef:
Ik ben het met je eens Lisa. We moeten geen tijd besteden aan dwaalleer. Ik ben helemaal niet bang, en ik denk dat geen Christen dat zou moeten zijn. Ik bid iedere avond tot God dat Jezus snel mag komen voor de dag des oordeels. Alle ellende om ons heen in de wereld wordt dan een einde aan gemaakt. Hoe sta je er zelf tegenover?

Ik lig er ook niet van wakker hoor, maar ik denk dat dit al is gebleken uit eerdere bijdragen van mij op dit forum. Ik vind echter wel dat we ons des te meer bewust moeten zijn van de opdracht die Jezus ons gegeven heeft: Maar alle volkeren van mijn discipelen. Het is aan ons om ook anderen te helpen Jezus te vinden, te volgen en te verkondigen (dat is hetgeen dat staat verwoord in de missie van de gemeente waar ik lid van ben en ik vind het een hele mooie bewoording die ik graag onderschrijf).

Kortom: ik denk dat christenen zich geen zorgen hoeven te maken over het feit dat zij in de eindtijd leven, maar ik meen wel dat zij zich hiervan bewust moeten zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
JASMYN704

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:35

Vanavond 110 12- tot 17-jarigen zien zingen en dansen voor God en ademloos horen luisteren naar Tiemen Westerduins woorden. Wauw!!!
Geweldig dat er zoveel jongeren nieuwsgierig zijn naar God! En hopelijk gaan kiezen voor!
Naar boven

Auteur Bericht
TRIJNIE671

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:45

het was een super gezellige avond , leuke band , geweldig . zelfs de klompendans hebben we nog gedaan Lachende smiley een echte aan rader om eens naar de band te luisteren , en zeker een bezoekje waard .
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:48

Een vraag die bij me opkwam vanavond: hoe zouden we als christenen reageren als Jezus terug zou komen? Zouden we Hem erkennen als de Heer of zouden we Hem afwijzen omdat Hij op zondag met de auto ging? Of omdat Hij wonderen deed? Of omdat Hij vlees zou eten???

Vaak zijn we zo verstrikt in onze eigen verwachtingen dat we de kans lopen, dat als we Jezus zouden zien, Hij toch niet aan onze verwachtingen voldeed....Wat zou jou reactie zijn als Jezus terugkwam? En waaraan zou je Hem dan herkennen en wat zou Hij absoluut niet doen?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 7 mei 2011, 23:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:55

mijn mooiste moment kreeg ik eigenlijk gisteren al maar het maakte mij zo gelukkig dat ik nog een ganse dag oh zo gelukkig was
Eergisteren smeekte ik God om een teken ivm iets, gisteren kreeg ik het teken!
Ik wist direct dat dit God Zijn antwoord was, het ontroerde mij tot wenen toe, en tegelijkertijd maakte het mij zo gelukkig,
meer vertrouwen in de toekomst,
maar vooral mogen ervaren dat God ècht met ons meeleeft en werkt in ons kleine leven, dat Hij ons echt hoort en voor ons zorgt,
Ik heb geen woorden genoeg om mijn dankbaarheid te uiten!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:57

DAVID923 schreef:
Je omschrijft goed hoe we leven in een postmoderne maatschapij/cultuur.
En idd, we kunnen niet alles van de wereld en tijdsgeest/cultuur buiten de kerk houden en soms hoeft dat ook helemaal niet.
Maar wel moeten we ons afvragen waar de lijn is en wanneer we echt te veel water bij de wijn doen en het schade brengt aan het evangelie, de verkondiging van het woord en groei van de gemeente.
Zit het om quantiteit of kwaliteit? Denk je dat mensen minder oppervlakkig geloven als ze een langere preek horen? Ik zie niet echt een causaal verband tussen de twee.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 7 mei 2011, 23:59

JASMYN704 schreef:
Vanavond 110 12- tot 17-jarigen zien zingen en dansen voor God en ademloos horen luisteren naar Tiemen Westerduins woorden. Wauw!!!
Geweldig dat er zoveel jongeren nieuwsgierig zijn naar God! En hopelijk gaan kiezen voor!
Waar was dat dan Jasmijn?
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 00:14

Ja klopt, was echt een sfeer makende groep die het publiek wist te bespelen. De nummers waren ook erg mooi en goed uitgevoerd, echt een super avond en zeker voor herhaling vatbaar. Ze komen ook op festival 316, 28 mei in Ureterp. Ik ga zeker proberen om daar ook naar toe te gaan.

gr majaro Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 00:30

Ik geloof de gemeente de Here Jezus tegemoet gaat en opgenomen wordt, alsvorens Jezus terugkomt.

Maar mocht deze theorie niet juist zijn, dan hoop ik niet zo te zijn als de Emmausgangers, die met Jezus naar de stad liepen, druk in gesprek en niet eens zagen dat het Jezus was, Terwijl het notabene discipelen van Hem waren.
Bovendien geloof ik niet dat hij met de auto komt, Hij zou namelijk op dezelfde wijze weerkeren als dat Hij is opgenomen.
Hij zal zijn voet op de Olijfberg zetten.

Een helikopter zou eventueel nog kunnen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENKWAL969

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 00:44

Als de Bijbel spreekt over God als Vader, zegt dat eigenlijk genoeg.

Wij zijn gered, maar als we stout zijn, zullen een pak voor de broek krijgen en dat ook moeten accepteren.
Dat is al van ouds her zo in de natuurlijke opvoeding.

Alhoewel we tegenwoordig de kinderen geen pak voor de broek mogen geven.

Bang zijn voor God??
Als ik als kind wat uitgevreten had, was ik ook niet bang voor mijn vader, maar wist dat ik gestraft werd en daarna was het klaar.
De mate van het kattekwaad bepaalde de duur van het niet kunnen zitten Knipoog smiley

Liefdevolle ouders zullen hun kinderen tuchtigen om ze op de grote mensen maatschappij voor te bereiden.
Ik geloof dat God de VADER dit ook zo doet, maar dan beter.

Bang zijn hoeft dus niet, maar je moet wel bereid zijn de consequenties van je gedrag te aanvaarden.

Ik spreek hier uit ervaring. Na mijn eerste scheiding was ik van God afgedwaald en een tweede scheiding volgde (HET PAK VOOR DE BROEK).
Maar.... ik mocht terugkeren tot God en meer dan ooit en op bijzondere wijze ZIJN GROTE LIEFDE ERVAREN
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA111

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 08:44

JOS689 schreef:
Hee jij daar Lachende smiley
Vertel eens wat je echt leuk vindt....

Hier alvast een site voor inspiratie:
http://www.vindjijleuk.nl/

Ik hou o.a. van de zomer, gezellige mensen, sportief zijn....
en jij ?

Er is eigenlijk te veel om op te noemen.
Maar een tipje van de sluier is dan toch;
Wandelen op het strand met je voeten door het water heen.
Heerlijk genieten van een avondje thuis met een leuke actiefilm of een gezelschapsspel doen.
En ik hoe van lekker dollen met de kids of ze nou van me zelf zijn of de buurkids, je kunt er fantastische watergevechten mee hebben.
Geef mij maar de zomer,de mensen zijn dan weer lekker buiten en een stukvrolijker, de insecten neem ik dan maar voor lief.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:06

beter een goede diepe preek van 10 minuten die raakt, dan een saaie preek van het vlees die 2 uur duurt. het liefst een lange en goede preek.
en als je echt goed en dipe op zaken in wilt gaan dan kan dat niet ff snel.
Naar boven

Auteur Bericht
TON818

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:10

THIRZA120 schreef:
personen die mee hopen te gaan;

hannah810, 38 jaar, regio 073, met pleegdochter van 5
madelief 40 jaar
trijnie671, 49 jaar, regio 0594
SweetLady, sweet 40, regio 026
maria576 en partner; regio 038
dini968, 52 jaar
susannah475, 45 jaar
jennifer645 43 jaar regio 345
Erika129 36 jaar regio 0318
Thirza120 (30 jaar), regio 0318
Mir111 18 jaar regio 0318 (onder voorbehoud) met volleybal
Samen585, regio 0182, met 2 kids

eloy997 45 jaar + zoon 12 en dochter 10
crossroad317 regio 0524
maded 46 jaar regio 0183
jan578 52 jaar regio 0172
Billy701 49 jaar regio 0594
jan935 61 jaar regio 0182
visser278 43 jaar regio 113
searching 40 jaar regio 0182 (oud-lid)
Ton818 65 jaar regio 010 (onder voorbehoud)

Ik zal wel weer aan het bakken gaan.. Knipoog smiley
In de hoop dat zo meer mensen meegaan Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:10

Quote:
Kunnen we straks nog de hypotheek betalen? Waar gaat de economie naar toe? Raakt Nederland nog eens bij een oorlog betrokken?

luc 12:

22 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘Om deze reden zeg ik tegen jullie: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten, noch over je lichaam en over wat je zult aantrekken. 23 Want het leven is meer dan voedsel en het lichaam meer dan kleding.
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:11

is dast in de buurt van noordwijk? dan kom ik wel eens kijken Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 09:16

dit denk ik

http://www.elimnet.nl/index.htm?content/Geloof/lezingbakker.htm
Naar boven

Auteur Bericht
SJAAK585

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 11:24

GRACE585 schreef:
wegens verhuizing heb ik een heleboel spullen ter overname
prullebakken,
huishoudtrap,
houten slee met losse ruggesteun,
bijzettafeltjes
grenen boeken kast,
tv kast (dichte met deuren,kleur beuken)
grote dikke tv
klein dressoir kastje beuken /wit.
stoom strijkijzers
dekbedhoezen 1persoons(ook prinsessen dekbed)200x140
dekbedhoezen 2 pers 200x240
disign eettafel zwarte poten beuken blad
4 beuken eetstoelen,(zittingen moeten opnieuw bekleed worden)

er komen vast nog meer dingen die weg moeten
zoek je iets speciaals mail maar

zit er iets van je gading bij mail dan naar sjaak585

nu mijn meisie bij mij komt wonen heeft ze veel spullen die weg moeten wie kunnen wij blij maken ?!
mail mij.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 11:37

wat maakt voor jou het verschil tussen gesproken Woord en gezongen Woord, david?
ik heb vaak meer voeding uit het zingen dan uit de Woordverkondiging.
Naar boven

Auteur Bericht
ERNSTJAN522

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:15

Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg.
We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook.
Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg.
Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s.
Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11
7451 JL Holten

Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.

Willemijn 232
Imke 917
Nicolette 592
Siem 720
Crossroad317
samen 585 [ ov]
Ernstjan522 nog even onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:18

CHATULIEM619 schreef:
Een vraag die bij me opkwam vanavond: hoe zouden we als christenen reageren als Jezus terug zou komen? Zouden we Hem erkennen als de Heer of zouden we Hem afwijzen omdat Hij op zondag met de auto ging? Of omdat Hij wonderen deed? Of omdat Hij vlees zou eten???

Vaak zijn we zo verstrikt in onze eigen verwachtingen dat we de kans lopen, dat als we Jezus zouden zien, Hij toch niet aan onze verwachtingen voldeed....Wat zou jou reactie zijn als Jezus terugkwam? En waaraan zou je Hem dan herkennen en wat zou Hij absoluut niet doen?

Moeten wij Jezus erkennen als Hij terug komt, of erken je Jezus nu al als Verlosser, Zaligmaker en Redder.
Want als je Jezus nog moet erkennen als Hij terug komt, is het volgens mij al te laat en sta je met legen handen.
En "als Jezus terug komt???" is geen vraag voor mij, Hij komt terug, en als Hij terugkomt (en ik leef nog), dan zal ik Hem tegemoet gaan ... Lachende smiley

En Jezus herkennen als Hij terugkomt op de wolken om ons thuis te halen .... een ongelovige zal Hem niet tegemoet gaan, dus ik denk dat het niet zo moeilijk is om Hem te herkennen. En aangezien ik niet geloof in buitenaards leven, zal het toch echt Jezus zijn die mij komt halen.

Maar wat zijn jouw antwoorden op de vragen die je stelt ?? Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ADELAAR559

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:19

Ik heb ook nog iets voor de ruilmarkt:

Aangeboden:
- Kopje koffie of thee (met óf zonder koekje)

Gevraagd:
- Gezelschap van een vrouwelijk persoon uit mijn regio (rond mijn leeftijd uiteraard)

Verlegen lachende smiley
Of is dit dan tóch off-topic? haha
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 14:30

ERNSTJAN522 schreef:
Op zondag 29 mei willen we een wandeling maken op de Holterberg.
We willen een route van 10 km. lopen, maar 5 km kan ook.
Bij regenachtig weer kunnen we eventueel een bezoek brengen aan het Natuurdiorama Holterberg.
Na de wandeling kunnen we gezellig een bakkie koffie drinken bij Woody’s.
Verzamelen om 14.00 uur bij Woody’s, Holterbergweg 11
7451 JL Holten

Als je mee gaat geef je dan op door je naam op de lijst te zetten.

Willemijn 232
Imke 917
Nicolette 592
Siem 720
Crossroad317 (ov)
samen 585 [ ov]
Ernstjan522 nog even onder voorbehoud.
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 15:42

ik kan ook niet mee, alweer niet......zit weer es in de nachtdienst......tja
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 15:52

het is gebleken dat een mens slechts 10 hooguit 15 minuten geconcentreerd kanluisteren......waarom dan een preek van 2 uur?? dat heeft dus geen zin. 10 minuten is goed, in de tweede dienst kun jer dieper op in gaan, als leerdienst, zoals dat vroeger was. En ja, soms heb je aan een lied meer dan voldoende...... er zijn zulke mooie liederen, meer heb je dan niet nodig om gevoed of gesterkt te worden.......kan geen preek tegen op
Naar boven

Auteur Bericht
LIEKE268

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 17:09

ADELAAR559 schreef:
Ik heb ook nog iets voor de ruilmarkt:

Aangeboden:
- Kopje koffie of thee (met óf zonder koekje)

Gevraagd:
- Gezelschap van een vrouwelijk persoon uit mijn regio (rond mijn leeftijd uiteraard)

Verlegen lachende smiley
Of is dit dan tóch off-topic? haha

Ahum, denk dat je even na moet lezen wat het eerste bericht was bij dit topic, haha! Je levert met gepast pakpapier?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: zondag 8 mei 2011, 17:55

HANNAH810 schreef:
wat maakt voor jou het verschil tussen gesproken Woord en gezongen Woord, david?
ik heb vaak meer voeding uit het zingen dan uit de Woordverkondiging.

liederen zijn mooi en voedzaam voor de ziel gaat meer om emotie, wat ook zeker Bijbels en prachtig is.

Maar een bij een Bijbelstudie of preek, duik je echt het woord in. Leer je over de context, wie zegt wat tegen wie, in welke leefwereld en omstandigheden, welke andere teksten zeggen hier wat over, wat zegt de grondtekst echt? en hoe is dat alles op de christen anno 2011 van toepassing? etc etc...

zie ook het stukje uit efeze 5 wat ik eerder had gequote, of:

hebr 5:

11 Hierover hebben wij veel te zeggen, maar het is moeilijk uit te leggen, omdat gij traag zijt geworden in het horen. 12 Want hoewel gij, naar de tijd gerekend, leraars behoordet te zijn, hebt gij weer nodig, dat men u de eerste beginselen van de uitspraken Gods leert, en gij hebt nog melk nodig (en) geen vaste spijs. 13 Want ieder, die nog van melk leeft, heeft geen weet van de rechte prediking: hij is nog een zuigeling. 14 Maar de vaste spijs is voor de volwassenen, die door het gebruik hun zinnen geoefend hebben in het onderscheiden van goed en kwaad.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 2280 2281 2282 2283 2284 2285 2286 ... 6194 Volgende
Pagina 2283 van 6194