| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 22:57
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Wat een kolder.
Weet je wat galant is? Als je zwaargehandicapte overbuurvrouw uit haar rolstoel jumpt en dan plat op d'r gat in de tuin onkruid aan het wieden is. En manlief staat er in z'n blote bast bij te kijken of ie water ziet branden en zoonlief in de rolstoel gaat zitten met zn radio om moeder maar van muziek te voorzien.  |
ehmmmm.........als ik in een rolstoel zou zitten, zou ik me zo kunnen voorstellen............. dat ik uit mijn rolstoel zou jumpen, en dan plat op mijn gat..........
tuinieren is geweldig!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
EGGIE989
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:00
|
|
|
|
Nick name is prima zolang iemand maar zijn/haar echte naam meldt tijdens mailcontact.
Ik heb weleens weken veel met iemand gemaild die zichzelf (bij wijze van) Marian noemde en uiteindelijk Willeke heette.
Tja noem jezelf dan Flower114 ofzo want dan weet ik direct dat je anders heet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:01
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Visser Dat is puur zo een eindje weg zeg dat is het andere eind van de wereld. En dat is een mooie thuis komst ga ik van uit . Sorrie ik wist dat niet van je andere zoon. Maar als nog gefeliciteert. Sjalom. Martin |
Inderdaad Martin. 's ochtends zijn ze om 6 uur vertrokken vanuit de hoofdstad en 's avonds 23.00 thuis . Dat is 17 uur reizen plus 4 uur tijdsverschil is 21 uur . Gelukkig had ie onderweg nog geslapen. maar toen ze alle uit de bus stapten leken het wel een stel zombys. Maar het was zeer indrukwekkend geweest, heel veel mooie dingen gezien, ook veel armoede. Hele verhalen natuurlijk. Maar één ding is me nog niet helemaal duidelijk.......ik stelde de vraag , als je nou volgend jaar weer mee zou mogen zou je het dan weer doen? Z'n antwoord : Ik denk het niet , ik gun een ander zo'n reis ook echt. En dat vind ik nou weer een beetje tegenstrijdig, ik hoop dat ik daar morgen achter kom.
Visser , die ook best wel onder de indsruk is van de reis.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:25
|
|
|
|
| CHATULIEM619 schreef: | | Ik zou maar eens wat meer op God vertrouwen. Hij zal nooit Zijn volk ten onder laten gaan. En bovendien, wat voor nut heeft het om ergens bij te willen horen waarvan je uit gaat dat ze er over een paar jaar niet meer zijn. Dat evangelie wat jij voorstaat daar kots ik van. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. |
Dat is een leuke! Voor welk evangelie sta ik dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:28
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | je loopt "een béétje" achter, denk ik, arend?
Hij IS opgestaan, al bijna tweeduizend jaar geleden; christenen noemen dat PASEN.
wat mij opvalt is dat je spreekt over "ze" wanneer je het over christenen hebt?? |
Ik bedoel er de zogenaamde "echte christen" mee! Kan die nu opstaan? En niet Jezus! En wat is er mis met "ze", of moet ik "jou" zeggen? Of "jullie"?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:31
|
|
|
|
|
Sorry Hannah, met "ze" bedoelde ik de "echte christenen"!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:38
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Ik bedoel er de zogenaamde "echte christen" mee! Kan die nu opstaan? En niet Jezus! En wat is er mis met "ze", of moet ik "jou" zeggen? Of "jullie"? |
Leg eerst eens uit wat je verstaat onder christenen, echte christenen, onechte christenen. voor mij bestaat er nl. maar één soort christenen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:39
|
|
|
|
|
Haha, vermakelijk! Elkaar de kop suf zeuren wie de "hele echte christen" is! Toch wel weer vermakelijk! En helemaal in de context van de "Passion"! Dat dan weer wel! Hoe is het bedoeld? Hoe gaan we ermee om? Welke dominee heeft gelijk? En hoe moet je het theologisch goed uitleggen en ook nog een keer begrijpen? Het christendom graaft bewust zn eigen graf! Leef gewoon! En laat al die bijkomstigheden aan je voorbijgaan!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
AREND003
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:45
|
|
|
|
| VISSER278 schreef: | Leg eerst eens uit wat je verstaat onder christenen, echte christenen, onechte christenen. voor mij bestaat er nl. maar één soort christenen. |
Heb je er ooit bij stil gestaan hoeveel verschillende "cristelijke kerken" er bestaan die erkaar bestrijden!? Nooit gehoord van de kerkstrijden die er de afgelopen 100 jaar zijn geweest? Lees eens het boekje van "het verhaal van de slang" en je weet precies wat ik bedoel! En waaruit bestaat jou ene soort van christenen dan?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:52
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Haha, vermakelijk! Elkaar de kop suf zeuren wie de "hele echte christen" is! Toch wel weer vermakelijk! En helemaal in de context van de "Passion"! Dat dan weer wel! Hoe is het bedoeld? Hoe gaan we ermee om? Welke dominee heeft gelijk? En hoe moet je het theologisch goed uitleggen en ook nog een keer begrijpen? Het christendom graaft bewust zn eigen graf! Leef gewoon! En laat al die bijkomstigheden aan je voorbijgaan! |
Wat voor lol er aan zit kan ik even niet vatten. Voor mij is iedere christen christen. Iedere islamiet islamiet. Mn zoon was afgelopen weken in Bangladesh, een land waar 2 % christenen wonen. De rest bestaat uit hindoe, islamiet etc. Hij vroeg aan z'n buddy: you have friends? Yes, I have 1 friend......Jesus.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:54
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | Heb je er ooit bij stil gestaan hoeveel verschillende "cristelijke kerken" er bestaan die erkaar bestrijden!? Nooit gehoord van de kerkstrijden die er de afgelopen 100 jaar zijn geweest? Lees eens het boekje van "het verhaal van de slang" en je weet precies wat ik bedoel! En waaruit bestaat jou ene soort van christenen dan? |
Nu heb je het over kerken , niet over christenen. Een heel verschil.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 14 mei 2011, 23:58
|
|
|
|
| HANNAH810 schreef: | ehmmmm.........als ik in een rolstoel zou zitten, zou ik me zo kunnen voorstellen............. dat ik uit mijn rolstoel zou jumpen, en dan plat op mijn gat..........
tuinieren is geweldig!! |
Onkruid vergaat niet..... zelfs niet in visser zn tuin.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
TRIJNIE671
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:04
|
|
|
|
Hey Annette , gefeliciteerd en een hele fijne dag toegewenst .
Groetn uut grunn
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:09
|
|
|
|
| MARTIN695 schreef: | Hallo Frank
En hoeveel moet dat dan zijn Frank??????? hahaha. Sjalom. Martin |
En graag in Euro's want die Belgische franks omrekenen is haast niet te doen voor een hollander.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MARIA576
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:25
|
|
|
|
Morgen spring ik op grijs....en omdat ik niet weet hoe laat dat zal zijn, bedank ik Lisa en Martin, voor jullie warme woorden. Thanks! Ik ben blij met sommigen van jullie contact te blijven houden! en..als ik dan tóch meelees..en me weer eens loop 'op te vreten' over het forum, zal ik zéker niet schromen om weer lid te worden!
Het ga jullie allemaal goed...ga met God.
Maria
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:36
|
|
|
|
| FRANKT627 schreef: | Inderdaad, zullen we jouw naam dan ook op de lijst zetten, Inez???  |
Ha ha.. nee doe maar niet.. 'k ben een beetje mensenschuw vooral bij grote groepen
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 00:49
|
|
|
|
| INEZ910 schreef: | Ha ha.. nee doe maar niet.. 'k ben een beetje mensenschuw vooral bij grote groepen  |
Dat was ik ook, Inez. Ik zorg dan ook dat ik altijd vroeg ben en dat helpt echt...
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 01:47
|
|
|
|
Ik heb genoten van jullie reactie't was net of we samen in de kamer zaten, heel leuk.
Henkwal, jij hebt een zware raak, Mook te vechten voor je vader ( geestelijk gezien, ) maar weet dat je gebed zal verhoord worden en je vader zal z'n hart aan de Here geven. Positief denken en positief geloven, sterkte
Cross, jij wilde mij plagen met je reactie, hè , maar ik ben heeeeeeeel wijs en ga er lekker niet op in hahahahahaha
Van het uiterlijk wat ik beschreef was figuurlijk bedoelt, wat bij de een mooi is, hoeft dat bij de ander niet te zijn, ieder kijkt met andere ogen. By the way, hoe krijg ik die gezichtjes op dit deel. Ik nen een uur bezig geweest, maar het lukt niet.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 02:00
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Sorry Hannah, met "ze" bedoelde ik de "echte christenen"! |
waarom spreek je niet over "wij"?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 02:01
|
|
|
|
Dank je Marielene, het is moeilijk woorden op papier te zetten, je ziet de ander zijn/haar gezicht niet. Geschreven woorden zijn eigenlijk dood, daarom kunnen ze verkeert begrepen worden, en loop je klem als je iets probeert uit te leggen. Je kent de persoon ook niet, dus kan je je moeilijk iets bij voorstellen, dat is ook te begrijpen.
Wat verder in je verhaal heeft mij zeer getroffen, ja wij moeten echt leren luisteren naar de stem vanGod, en zeker niet voor Hem uit lopen of het zelf even regelen. Dit heb ik ook vaak gedaan, als ik wat een God vroeg en het duurde mij te lang, dan ging ik zelf maar spelen voor God om het zo maar te zeggen, en dat had vervelende gevolgen voor mij. Ik heb mijn les via de harde weg geleerd. Nu wacht ik op God, laat Hij het maar voor mij invullen, als het van God is, dan voelt het goed aan en loopt het gesmeerd, zo niet, dan het mes erin en afkappen die hap, einde verhaal. Ik ben nuook in contact met een an, maar ik heb nog geen zekerheid, dus wacht ik op antwoord van mijn Vader, is dit mijn kadootje van God of niet? Ben er zelf nog niet uit. Dus afwachten en niet overhaasten, sterkte
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
MAUREEN217
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 02:18
|
|
|
|
|
Het lijkt mij zalig eens mee te maken , in. De sauna, het schijnt goed te zijn voor je bloedsomloop, maar. Ja, ik ben wat je noemt een preutse tante, haha, zelfs na het sporten ga ik thuis douchen, ik schaam me zelfs om naar een ander te kijken, draai altijd mijn hoofd om in de kleedkamer van de sportschool,, gauw omkleden en wegwezen, erg hè , zal met mijn opvoeding te maken hebben. Ik benijd de ander wel, die dat wel durft.petje af
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 07:27
|
|
|
|
| MIEKE364 schreef: | top, dank je Frankje .
schaam me wel een beetje dat ik die URL nooit kan vinden, ik zie 'm echt niet....  |
Mieke, als je iets plaats op het forum zie je boven het kadertje waar je je tekst schrijft toch die orange knoppen. Het begint met een orange knop waar een witte letter 'B' in staat. De laatste knop in dat rijtje is ook weer een orange knop met 'URL'.
Welnu, je hebt dus de youtube link gekopieerd. Dan ga je gewoon in het forum een reactie plaatsen. De youtube link kopieëren deed je al, dus dat kan je, en een reactie in het forum kan je ook want ook deed je al.
Wel, je drukt nu op de orange knop met 'URL' dan zie je dit '[url]' verschijnen. Achter dat vierkantje haakje plak je nu de link van youtube. Dan druk je weer op de orange knop met 'URL' en verschijnt dit '[/url]'...
Dat was het dan.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 15 mei 2011, 07:28
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 08:39
|
|
|
|
ik denk als je er geen problemen mee hebt om gewoon naakt de sauna in te gaan en je daar goed bij voelt,je ook heel makkelijk naar een naaktstrand of naaktcamping zou kunnen gaan,dat is dan niet ver meer weg toch?
de reden die je hebt gewoon naakt te gaan in de sauna kun je dan ook wel toepassen als je naar het naaktstrand of een naaktcamping gaat,tis immers allemaal voor de ontspanning toch?
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
BILLY701
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 08:49
|
|
|
|
Iedereen bedankt voor de warme woorden hier op het forum. Nog ff en ik ben weg Mag ik jullie allen een gezegende tijd wensen. Bedankt!!!!!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 09:24
|
|
|
|
Hallo allemaal!
Lisa en ik vonden het wel weer eens tijd worden voor een gezellig uitje.
Wie gaat er mee op vrijdag 17 juni? Eten en daarna wat drinken in Groningen. Om 19 uur eten bij Spring's aan de Grote Markt en daarna zien we wel waar we terecht komen...
Let op! De datum is anders dan in het topic aangegeven. Er was op de 3e al iets anders gepland...)
Hieronder de lijst van aanwezigen (vul maar aan!): Lisa610 Jasmyn704 Billy701 (o.v.) Chatuliem619
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 15 mei 2011, 09:26
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
IMKE917
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 09:36
|
|
|
|
Maria en Billy, het ga jullie goed !! Goede en fijne tijd buiten CM gewenst!
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
DAVID923
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 10:16
|
|
|
|
| AREND003 schreef: | | Haha, vermakelijk! Elkaar de kop suf zeuren wie de "hele echte christen" is! Toch wel weer vermakelijk! En helemaal in de context van de "Passion"! Dat dan weer wel! Hoe is het bedoeld? Hoe gaan we ermee om? Welke dominee heeft gelijk? En hoe moet je het theologisch goed uitleggen en ook nog een keer begrijpen? Het christendom graaft bewust zn eigen graf! Leef gewoon! En laat al die bijkomstigheden aan je voorbijgaan! |
Dit had letterlijk uit satans mond kunnen komen. Humanisme ten top. Ik maak me zo druk over die uitvoering van de passion omdat er NIET het Bijbelse evangelie werd gebracht, not even close. De opstanding, de KERN van pasen, werd afgedaan als een sprookje, een open einde. Zonder de opstanding is het christendom krachteloos, dan zijn we gewoon veredelde padvinders, die morele lessen volgen. Dan kan je als niet-christen en humanist zoals jou de carpe diem houding hebben, zoals paulus ook zegt in 1kor 15:
`Indien er geen doden worden opgewekt, laten wij eten en drinken, want morgen sterven wij.`
Deze reactie is eigenlijk niet voor jou, want ik beschouw je niet als een christen, maar voor de christenen die meelezen.
Dus broeders en zusters, negeer deze agnost, die van het freethinkers forum hier is om te trollen.
|
|
| Naar boven |
|
|
| Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: zondag 15 mei 2011, 11:48
|
|
|
|
| BILLY701 schreef: | Iedereen bedankt voor de warme woorden hier op het forum. Nog ff en ik ben weg Mag ik jullie allen een gezegende tijd wensen. Bedankt!!!!! |
Hee Billy, jammer dat je weggaat, wens je Gods rijke zegen toe en wie weet zie ik je nog eens op een picknick...
|
|
| Naar boven |
|
|